Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476178
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Apologie:Boží Jednojedinost
Vloženo Čtvrtek, 04. březen 2010 @ 19:41:53 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Didymos

Je psáno:

Což nemáme my všichni jednoho Otce? Což nás nestvořil jediný Bůh?

(Malachiáš 2,10)



Je Hospodin Trojjediný  nebo Jednojediný? Tuto otázku si zajisté kladla mnohá pokolení. Pro někoho je tato otázka možná lehká, pro některé velmi obtížná. Ovšem pokud se podíváme na kořeny "Trojjedinosti" , pak můžeme vidět , že učení o Trojjedinosti má základy v  mnoha pohanských zemích.Nemají biblický základ! Prvotní Církev nic takového neučila a když se podíváme do Skutků apoštolů, tak ani jednou nenalezneme, že by apoštolové křtili jinak než ve jménu Ježíše Krista!!!Nemyslíte, že kdyby Pán Ježíš řekl:"křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého", že by tak činili? Jsem přesvědčen, že ano.
Radostně vyznávám, že se Jahve, Hospodin zjevil jako SYN v podobě Pána Ježíše.Jako OTEC je Hospodin od věků.To, že Kristus je JHVH nám dosvědčují i SZ proroci. Tak se stal Osobou, nikoliv Osobami.Jako SYN není Věčný, nýbrž teprve před cca 2000 léty byl narozen.Ne z OTCE, ale z Ducha SV. Marii. Dříve, tedy od věků nikoli.Vždyť psáno jest:Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.Bůh DUCH však Věčný jest.
A tedy Kristus=JHVH!Duch Svatý je Kristus a také Duchem Kristovým. Bůh
Podívejme se do Písma:"Hlas volajícího: „Připravte na poušti cestu Hospodinu! Vyrovnejte na pustině silnici pro našeho Boha!

Každé údolí ať je vyvýšeno, každá hora a pahorek sníženy. Pahorkatina v rovinu se změní a horské hřbety v pláně.

I zjeví se Hospodinova sláva a všechno tvorstvo společně spatří, že promluvila Hospodinova ústa.“(Izajáš 40,3-5)


Mými svědky jste vy, je výrok Hospodinův, a můj služebník, jehož jsem vyvolil. Tak poznáte a uvěříte mi a pochopíte, že to jsem já. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a nebude ani po mně."
Já, já jsem Hospodin, kromě mne žádný spasitel není. (Izajáš 43 10,11)


"Já a Otec jsme jedno" (Jan 10,30)

Izajáš  9,5
 " Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.

"Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce"(Jan 5,23)

Jan  14:7    " Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce. Nyní ho již znáte, neboť jste ho viděli.“

"Filip mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!“

Ježíš mu odpověděl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?

Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky."(Jan 14, 8-10)

"Vpravdě veliké je tajemství zbožnosti: Byl zjeven v těle, ospravedlněn Duchem, viděn od andělů, hlásán národům, došel víry ve světě, byl přijat do slávy." (1. Timoteus 3,16)

"Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným."(Zacharjáš 12,10)




Podobná témata

Zamyšlení

"Apologie:Boží Jednojedinost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 216 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 05. březen 2010 @ 07:11:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Didymosi Delší dobu nad tímto přemýšlím, a nechtěl jsem  se plést do diskuse, dokud mi Duchem nebude dosvědčeno, že jednojedinost Boha je tím, co by bylo ke slávě Boží. Ano, je jen jeden Bůh, ale projevuje se třemi způsoby. A teď jak to vyřešit! Ukazují tyto tři rozdílné a přitom sjednocené způsoby na jednoho Boha, nebo na více Bohů (osob)?Přemýšlel jsem, jak to přizpůsobit, aby bylo vícero způsobů vyjádření a přitom to ukazovalo na jednu osobu. Napadlo mně, že já jakožto jedna osoba jsem zároveň otcem i synem. Otcem svého syna a synem svého otce. Nijak se to nevylučuje, ani se nemusím rozdělit na dvě osoby, abych mohl plnit obě funkce. Jako otec jsem větší než můj syn, jako syn jsem menší než můj otec! Ale jsem to pořád já, Fera. Jen v každé funkci mám jinou ůlohu. Abych mohl plnit obě funkce, musím se chovat v každé ůloze jinak, abych byl zároveň dobrým synem i dobrým otcem. Ale jsem to pořád já! Jeden! Tak i Bůh je jen jeden, žádného jiného nezná, ale v konkrétní situaci se chová tak, jak tato situace vyžaduje. Zjevil se nám v těle! Kdo se nám zjevil? Bůh! Jsou dva nebo tři Bohové, aby se nám mohli zjevit v každé situaci jinak? Ne! Je jen jeden, používající určitou formu, která je pro danou situaci nejvhodnější. Abych se mohl přiblížit lidem, musím se stát jedním z nich, abych se jim přiblížil, když oni toho nejsou schopni. Když splním tuto úlohu, když umožním, aby se mi lidé byli schopni přiblížit, přes onu dříve nepřekonatelnou bariéru, vrátím se tam, kam patřím. na trůn, z kterého budu soudit ty, jež tyto podmínky nepřijali. Zjevil se nám v těle, aby se snížil na frekvenci, ve které jsem schopni Ho vnímat.Kdo se nám zjevil? Bůh! ...Ve formě Syna, jež byla pro tuto úlohu jediná vhodná. Syna, který je dědicem tak, jako my budeme dědicové toho, co lze dědit v jednom. Veškerou plnost v Něm.Bohu za to díky!




Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 05. březen 2010 @ 07:20:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."učení o Trojjedinosti má základy v  mnoha pohanských zemích."...

Není žádné podobnosti mezi křesťanským učením o trojjediném Bohu a pohanstvím. O trojjediném Bohu nám řekl až Pán Ježíš.
(J 1,18)
Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten ho vylíčil.

Kdyby to nebyly různé osoby, jak by mohl být Syn v Otcově náruči???



..."když se podíváme do Skutků apoštolů, tak ani jednou nenalezneme, že by apoštolové křtili jinak než ve jménu Ježíše Krista!!!"...

V tom to právě vězí, že vytrháváš jen z něčeho. Skutky jsou pouze částečkou učení církve! Musíme vnímat Novou smlouvu v úplnosti. Zpochybňuješ platnost Matoušova evangelia jen proto, že to nesedí do tvého pokřiveného nedospělého obrazu Boha! Boží slovo platí v úplnosti. Jakmile začneš vyškrtávat věci, které se ti nelíbí, kdy přestaneš? Co nakonec zbude z evangelia?


Co znamená křtít ve jméno Ježíše Krista?
Znamená to křtít tak, jak sám Pán Ježíš přikázal svým jedenácti učedníkům:
(Mt 28,18-20)
Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa. Amen.


..."Jako SYN není Věčný, nýbrž teprve před cca 2000 léty byl narozen.Ne z OTCE, ale z Ducha SV. Marii. Dříve, tedy od věků nikoli."...

Pán Ježíš o sobě řekl:
(J 8,57-58)
Židé mu tedy řekli: "Ještě ti není padesát let, a viděl jsi Abrahama?"
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Dříve než byl Abraham, já jsem."

Jak by mohl být Ježíš Synem Otce, nebyl - li z něho zrozen? Ale to jsme už všechno probírali! Naprostá neschopnost dát si věci do souvislosti. Zůstali jste někteří stále slepí a hluší.
(Ř 11,7-8)
Co tedy? Izrael nedosáhl toho, co hledá, ale vyvolení toho dosáhli; ostatní pak byli zatvrzeni.
Jak je napsáno: "Bůh jim dal ducha otupělosti, oči, aby neviděli, a uši, aby neslyšeli, až do dnešního dne."






Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 05. březen 2010 @ 07:20:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Didymosi Delší dobu nad tímto přemýšlím, a nechtěl jsem  se plést do diskuse, dokud mi Duchem nebude dosvědčeno, že jednojedinost Boha je tím, co by bylo ke slávě Boží. Ano, je jen jeden Bůh, ale projevuje se třemi způsoby. A teď jak to vyřešit! Ukazují tyto tři rozdílné a přitom sjednocené způsoby na jednoho Boha, nebo na více Bohů (osob)?Přemýšlel jsem, jak to přizpůsobit, aby bylo vícero způsobů vyjádření a přitom to ukazovalo na jednu osobu. Napadlo mně, že já jakožto jedna osoba jsem zároveň otcem i synem. Otcem svého syna a synem svého otce. Nijak se to nevylučuje, ani se nemusím rozdělit na dvě osoby, abych mohl plnit obě funkce. Jako otec jsem větší než můj syn, jako syn jsem menší než můj otec! Ale jsem to pořád já, Fera. Jen v každé funkci mám jinou ůlohu. Abych mohl plnit obě funkce, musím se chovat v každé ůloze jinak, abych byl zároveň dobrým synem i dobrým otcem. Ale jsem to pořád já! Jeden! Tak i Bůh je jen jeden, žádného jiného nezná, ale v konkrétní situaci se chová tak, jak tato situace vyžaduje. Zjevil se nám v těle! Kdo se nám zjevil? Bůh! Jsou dva nebo tři Bohové, aby se nám mohli zjevit v každé situaci jinak? Ne! Je jen jeden, používající určitou formu, která je pro danou situaci nejvhodnější. Abych se mohl přiblížit lidem, musím se stát jedním z nich, abych se jim přiblížil, když oni toho nejsou schopni. Když splním tuto úlohu, když umožním, aby se mi lidé byli schopni přiblížit, přes onu dříve nepřekonatelnou bariéru, vrátím se tam, kam patřím. na trůn, z kterého budu soudit ty, jež tyto podmínky nepřijali. Zjevil se nám v těle, aby se snížil na frekvenci, ve které jsem schopni Ho vnímat.Kdo se nám zjevil? Bůh! ...Ve formě Syna, jež byla pro tuto úlohu jediná vhodná. Syna, který je dědicem tak, jako my budeme dědicové toho, co lze dědit v jednom. Veškerou plnost v Něm.Bohu za to díky!




Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 05. březen 2010 @ 07:45:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Duch Svatý je Kristus"...

A teď co nám říká Písmo skutečně:
(J 14,16-17)
A já budu prosit Otce a dá vám jiného Utěšitele, aby s vámi zůstal na věky,
toho Ducha pravdy, jehož svět nemůže přijmout, neboť ho nevidí ani ho nezná. Vy ho však znáte, protože přebývá u vás a bude ve vás.

(J 14,26)
Avšak Utěšitel, ten Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.

(J 14,31)
...aby svět poznal, že miluji Otce a že jednám, jak mi Otec přikázal.

(J 15,26)
"Až však přijde ten Utěšitel, kterého vám já pošlu od Otce, Duch pravdy, který vychází z Otce, ten bude o mně vydávat svědectví.

(J 16,7)
Já vám však říkám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel. Jestliže totiž neodejdu, nepřijde k vám Utěšitel; jestliže však odejdu, pošlu ho k vám.



Děláte jednu chybu. Ignorujete hloubku  Boží existence. Myslíte si, že Boha uchopíte svým rozumem. Ale to se pletete. O Bohu víme jen tolik, co nám sám o sobě zjevil. Ježíš odchází a posílá místo sebe jiného Utěšitele. Je to někdo jiný, než Pán Ježíš, přesto je to pořád ten samý Bůh. Proto Pán Ježíš pokračuje: "Nenechám vás jako sirotky, přijdu k vám.".

Já chápu, že je pro mnohé obtížné se sklonit před Boží velikostí - když on je bůh v jedné osobě pro náš rozum daleko přijatelnější. Ale Boha si my nevybíráme! On je alfa i omega.
Pokud si vyberete jiného, je to modloslužba. Příjemně lechtá váš rozum, vaše ego, ale žijete v nepravdě.



Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 05. březen 2010 @ 15:35:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťané mají tendenci vidět spíš jednoho Boha ve třech osobách, než vidět v jednotlivých osobách jednoho Boha. Zkrátka : Spíš umíme vidět " jednotu v mnohosti" než " mnohost v jednotě" . Otec, Syn a Duch jsou jedno, jeden Bůh. A to víc než často vnímáme. Jak to psal, myslím Didymos, je potřeba biblicky rozlišovat jednotlivé úlohy ( role) v plánu spásy. Spása není jen vlastní okmažik dovršení ZNOVUZROZENÍ, ale jde o celý život víry až do naší smrti. Jak víme, Boží Syn nezůstal v nebi, ale přišel na zem a obětoval své tělo jako Syn člověka. Otec ani Duch na kříži nebyl . Dary ( charismata) rozdává Duch sv. ne Otec ... atd. Sílu nést ovoce dáva Duch sv. , ne Pán Ježíš a tak bych mohl pokračovat. Křesťané si příliš zvykli spíš Boha rozdělovat na jednotlivé osoby, než tyto osoby vidět v jednotě . Dám příklad vztahu Božího Syna a Ducha sv.

Jednota Ježíše – Božího Syna a Duch svatého 

1 Kor.15:45 „ …. poslední Adam je však Duchem oživujícím“ . Z textu jednoznačně vyplývá, že „posledním Adamem“ je Pán Ježíš. Pak Kristus je Duchem …..s velkým „D“ což ukazuje na osobu Ducha svatého. Zde vidíme jednotu Božího Syna a Ducha svatého

Dále Nový zákon mluví o „Kristově Duchu“, kterým je Duch svatý ….
2 Kor.3: 17 – 18Duch je tím Pánem ( Kyrios = „Pán“ jakožto hodnostní titul, který patří Ježíši). Z textu jasně vyplývá a znovu to opakuji :
Duch je tím Ježíšem, který byl učiněn Pánem a Kristem !  To není nějaký zmatek, to je jednota Ducha a Syna   ( na kterou nejsme zvyklí slyšet)

Pokračuji v citátu :
„... , kde je Duch Páně, tam je svoboda.  Na odhalené tváři nás všech se zrcadlí slavná zář Páně, a tak jsme proměňováni k jeho obrazu ve stále větší slávě - to vše mocí Ducha Páně“  . Kdo vidí nás setkává se s Ježíšem. Náš charakter se mění mocí Ducha svatého, není to z nás !

Ještě k titulu Kyrios = Pán“. Ve Sk. ap. 2 : 36  ap. Petr mluví o Letnicích k Židům z různých zemí, cit.Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh 1)Pánem a 2)Mesiášem". To slovoPánje  řeckéKyrios“. Mesiáš znamená Vykupitel“, „Spasitel“  tedy Kristus. Ježíš byl učiněn Bohem Pánem a Kristem ! Haleluja !  Tady je krásně ukázána jednota mezi Kristem a Duchem svatým

Je také jednota mezi Otcem a Duchem, ale tím nechci unavovat. Důležité je, že skrze Ducha sv. je v nás Otec a Syn ! A kdo nemá Ducha Kristova ( Ducha sv.) ten není Jeho ! Vidíme jak se krásně ukazuje na jedné straně "jednota v mnohosti", ale současně i "mnohost v jednotě". Jednotlivé Boží osoby se jakoby překrývají, jsou velmi, velmi blízko.

Praktický dopad : S klidem oslovuji Ducha sv. v modlitbě ve věcech Jeho kompetence v plánu spásy. Stejně jako oslovuji Otce a Pána Ježíše.  Z pohledu poznání Boží osoby je to naprosto v pořádku i když oslovení Ducha sv. v modlitbě není nikde v liteře uvedeno ( v Bibli). Jenže poznání Boha ( Boží osoby v jeho plnosti) stojí nad literou, stejně jako Ústava stojí nad Zákony naší republiky






Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 06. březen 2010 @ 11:37:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Berte to jako popud k zamyšlení.
A není třeba jen jeden ve dvou? V kristu a církvi? 

Přejí všem hezký víkend.  



Re: Apologie:Boží Jednojedinost (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 06. březen 2010 @ 18:58:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Což nemáme my všichni jednoho Otce? Což nás nestvořil jediný Bůh?"

Není snad toto také základní myšlenka ekumenismu ? A nejen ekumenismu, všechny nás stvořil jeden  Bůh, možná bychom na to občas měli myslet než vyslovíme nějaký soud o bližním, ať už je to křesťan, muslim, či člověk jakéhokoliv vyznání nebo i bezvěrec.
Mě aspoň tato věta oslovila takto.
Honza.



Apologie: Boží trojjedinost (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 07. březen 2010 @ 13:04:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Což nemáme my všichni jednoho Otce? Což nás nestvořil jediný Bůh?

(Malachiáš 2,10)

Toto je úvodní verš tohoto článku. Takže - stvořil nás jeden Bůh. A jak nás stvořil?

Gn 1:26 I řekl Bůh: „Učiňme člověka, k našemu obrazu podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“

Ko 1:15 On (Pán Ježíš Kristus) je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,

Ve spojení těchto dvou veršů je jasné, že jako "předlohu" při tvoření člověka měl Bůh Krista - Obraz neviditelného Boha, jako  vyjádření Boha. Je to jako s fotografií. Když vám ukážu fotografii jistého bratra a řeknu: to je bratr ten a ten, pak to neznamená, že ten potištěný papír je onen bratr, ale na tom papíře je jeho obraz. Aby mohl Bůh stvořit člověka k Obrazu Božímu a dokonce podle Boží podoby, musel Ten Obraz i ta vnější podoba existovat ve chvíli, kdy ke stvoření docházelo.

Podle slova "Učiňme" můžeme předpokládat, že před stvořením člověka došlo k jakési poradě v Božství, kdy Bůh Otec mohl říci něco jako: "Stvoříme člověka a bude vypadat jako ty, Synu. Dáme mu ducha, který bude nádobou, jejímž obsahem budeme skrze Ducha Svatého my jako život a všechno pro člověka, aby nás mohl vyjadřovat a panovat v našem jménu a zastoupení s naší autoritou nade vším živým v moři, v povětří, nad zvířaty a nad celou zemi a zvláště nad každým plazem plazícím se po zemi (tzn, i nad Satanem)." Na základě této porady pak Bůh stvořil člověka tak, jak řekl, a proto úplně jinak, než všechny ostatní živé tvory, kteří jako např. zvířata byla stvořena podle svého druhu. Člověk však byl je stvořením podle Božího druhu, tj. stvořením s nejvyšší úrovní života s nejyšší úrovní vědomí sebe sama a jako jediné stvoření, které je schopno díky svému duchu vnímat a přijímat Boha jako svůj život, představený v knize Genesis stromem života. Bible v dalších knihách zjevuje, že tímto stromem života (obraz) je Kristus (skutečnost).

A pak tu máme několik tajemných míst ve Starém zákoně, kde můžeme také vidět Krista, ještě než se narodil jako člověk.

Je to setkání Abrahama se třemi muži, kteří byli ve skutečnosti Hospodin - Kristus a dva andělé. Je jím boj Jákoba s "mužem", který dá Jákobovi nové jméno - Izrael a po té, co mu vykloiubí pravou kyčel, mu i požehná, takže Jákob nakonec pozná, že to byl sám Bůh. A nakonec setkání Jozue s velitelem Hospodinova vojska.

Tož tak.

willy



Stránka vygenerována za: 1.61 sekundy