Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474984
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Good - o - meter
Vloženo Pondělí, 05. duben 2010 @ 18:18:22 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal oko

Opravdu jsme už ztratili schopnost rozlišovat pravdu od propagandy?


http://www.youtube.com/watch?v=ABOG89gxxfM


Doře si ten snímek shlédněte, jak je rafinovaný. Směs polopravd je úplně nejhorší a nejnebezpečnější formou lži.

Nejprve co je na snímku správně: (Teorie - hlavní idea) = Nespoléhat na sebe, na své skutky a zásluhy, ale jenom na Krista.

A k čemu mám potom takové výhrady? (Praxe - posmívá se vlastně všem cestám, jak hlavní ideje dosáhnout)

Tento snímek devalvuje v praxi všechno, k čemu nás evangelium vybízí. Vysmívá se tomu.

První člověk říká: "Pokoušel jsem se žít dobrý život". Prý mu to nebylo nic platné.

(2 Tm 2,15)
Usiluj, aby ses mohl představit jako osvědčený před Bohem, dělník, který se nemá za co stydět a který správně vykládá slovo pravdy.

(Ž 12,14)
Usilujte o pokoj se všemi lidmi a o svatost, bez níž nikdo nespatří Pána.


Následující žena se snaží zmírnit dopad svých hříchů dobrými skutky. Také neuspěla.

Ale my z Písma víme, že svým jednáním můžeme přece přikrýt množství svých hříchů!
(Jk 5,19-20)
Bratři, kdyby někdo z vás zbloudil od pravdy a někdo ho obrátil zpět,

ať ví, že ten, kdo odvrátí hříšníka od jeho bludné cesty, zachrání duši před smrtí a přikryje množství hříchů.


Kopal jsem studny v Africe, daroval krev, staral se o sirotky... Jistě záleží na motivaci, proč to člověk dělá, zda z lásky, nebo pro slávu. Ale toto posouzení motivů náleží pouze Kristu na posledním soudu, nikoli nám!
Pořád platí: "Měl jsem žízeň, dal jsi mi pít, měl jsem hlad, dal jsi mi najíst, byl jsem nahý, nemocen..".

(1 Tim 6,18-19)
Také ať činí dobře, bohatnou v dobrých skutcích, jsou štědří a dělí se s ostatními;
ať si ukládají dobrý základ pro budoucnost, aby se chopili věčného života.
 

Je tedy správné usilovat o dobré skutky v lásce a napravovat jimi dopady své hříšnosti. (1. Pt 4,8; Ef 2,10) Neposmívejme se tomu, jakoby to nebylo k ničemu.
Je nesmírně důležité konat skutky, které pro nás připravil nebeský Otec. Protože právě ony jsou strašně důležité, to ony nás formují, ony způsobují, že jsme nakonec ochotni přijmout Krista.


Omyl celkového sdělení snímku spočívá v alibistickém odhození všeho na Krista a sami jakoby nemuset dělat nic. Ze snímku ani přes všechny zkroušené pohledy nijak nevyplývá, proč si Kristus "stoupl na váhu" právě jen místo toho jediného člověka, když i ostatní se snažili.  Jakoby stačilo přihlásit se ke Kristu bez toho, abychom vykonávali skutky, které pro nás Bůh připravil. To ale nestačí k tomu, aby si za nás Kristus "stoupl na váhu"!
(Mt 7,21)
Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích.


Kristus si rád za každého z nás "stoupne na váhu", ale jen na nás záleží, zda mu dovolíme to udělat.
K tomu se musíme svým životem připravit. Nestane se tak automaticky, samo sebou. Každý náš hřích deformuje naše nitro a brání nám tak, abychom mu to dovolili, abychom k tomu dozráli. Každý dobrý skutek nás naopak ke Kristu přibližuje, naše nitro posvěcuje a činí nás pak připravenými tuto Kristovu zástupnou oběť přijmout.


 

Podobná témata

Kritika bludů

"Good - o - meter" | Přihlásit/Vytvořit účet | 75 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 05. duben 2010 @ 20:25:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko

prosím koukni na to ještě jednou ...  ten posledním přinesl pěkně hrubou složku ... ještě byl pochválen: " je tady se někdo pěkně snažil" ... a vidíš .... nic mu to nebylo platné .... také by neprošel

ale co je zajímavé pro mě, že právě ten, co přišel k soudu s Kristem za ruku, měl tu složku pěkných věcí nejhrubší, byl pochválen, to jsi nějak přehlédl, a právě to je zajímavé na té jeho tlusté složce s nejvíce dobrými skutky bylo napsáno Boží dítě..... to patří neodvratně k sobě .... snaha žít, co nejlépším svědectvím   žít jako Boží dítě .... nezarmucovat svými činy Krista


 ono se to totiž podmiňuje .... ten kdo má osobní vztah s Kristem nemůže žít lehkovážně .... bezuzdně ... to se vylučuje

rive

 




Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. duben 2010 @ 21:26:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko,

  Myslím, že je moc dobře, že tě ten kousek videa tak šokoval, je to dobré znamení, že jsi snad už konečně pochopil, komu a co věříme, když říkáme, že nás Ježíš vykoupil, že za nás Ježíš zemřel a že jedinou spravedlnost, kterou máme, je v Kristově krvi, která nás očišťuje od každého hříchu. "Odhození všeho na Krista a sami jakoby nemuset dělat nic" myslím naši víru ohledně schopností Krista dostat nás svým smířením k Bohu vystihuje velmi precizně.

  Snad tedy, až se zase příště budeme bavit o spasení a věčném životě, a tom, že lze k Bohu přijít skrze Kristovu oběť či že je možné přijmout spasení, budeš alespoň rozumět, o čem jde řeč a o čem se to vlastně bavíme.

  Jinak si myslím, že uvažuješ velmi dobře a ten klip šel zřejmě na jádro věci. Otázka 'Proč si Kristus "stoupl na váhu" právě jen místo toho jediného člověka, když i ostatní se snažili?' je myslím přesně ta důležitá a klíčová otázka, která by tě v tvé situaci měla logicky napadnout (A v klipu je na ní odpověď).

  Toník



Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 05. duben 2010 @ 22:53:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

tato vtipná scénka je skutečně pravdivá, zakládá se zcela na Božím slově - Bibli. Zřejmě si nepochopil, že ti první lidé představovali nevěřící a ten poslední byl jako věřící, který odevzdal život Pánu Ježíši a spoléhal na Jeho spravedlnost. Ti první lidé konali své lidské "dobré" skutky, ale bez víry se Bohu nezalíbíš, cokoliv konáš bez víry je hřích, tak je psáno v Bibli. Ten poslední člověk také konal skutky, ale ty z víry, ty které mu připravil Bůh. To, že obstál u soudu, je proto, že se nepředváděl a nepyšnil jako ti nevěřící před ním, ale spolehl se na Kristovu spravedlnost. Proto jeho složka mohla být sebetlustčí.... Musíš proto rozlišovat skutky nevěřících a skutky věřících lidí, tj. skutky z víry. Pokud tohle nerozlišuješ, nemůžeš vlastně pochopit ono video a vlastně i celé evangelium a milost Kristovu. I kdyby nevěřící člověk měl těch dobrých skutků celý kopec, nejen studny v Africe, darování krve apod., před Bohem by neobstál. Uvedené verše které cituješ, jsou určené již věřícím lidem, kteří svůj život odevzdali Pánu Bohu, ale ti první lidi z videa zemřeli jako nevěřící. Rozlišuj prosím! Nikdo nebude spasen ze svých skutků. Nevěřící člověk nemůže dojít spasení díky svým dobrým skutkům! Pokud ano, Kristova oběť byla zbytečná....

Radim



Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 06. duben 2010 @ 09:42:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Augustín povedal: Dobré skutky nie sú príčinou nášho ospravedlnenia,ale jeho dôsledkom.

Všetky zásluhy za našu spásu sú v P.J.Kristovi.Človek nemá na svojej spáse žiaden podiel.

Táto pravda je aj v starozákonnom predobraze:
Keď Židia vychádzali z Egypta museli počas Veľkej noci zabíjať baránka a jeho krvou natrieť rám dverí svojho príbytku.
Táto baránkova krv zachraňovala pred pred smrťou aniela ,ktorý mal zabiť všetko prvorodené v Egypte.

I nás bude zachraňovať drahocenná krv toho sutočného baránka Krista,pred bdúcim spravodlivým hnevom Božím,ktorý má 
prísť na tento svet.

Ak  budeme oblečený rúchom vlastnej spravodlivosti zahynieme, 

ale ak budeme oblečený rúchom Kristovej spravodlivosti budeme žiť. 

 



Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 06. duben 2010 @ 10:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Oko, nemluvil bych hned o propagandě, ale myslím, že jsi to vyjádřil celkem trefně. Ono totiž takovýto přístup u mě budí dvě otázky:

1. Opravdu nám Písmo říká, že Boží spravedlnost ve vztahu k těm, kteří Krista nepřijmou, říká:"Je úplně jedno, co děláte. V mých očích je na tom stejně ten, kdo celý život zasvětil službě druhým, jako ten, kdo místo kopání studní přepadal důchodce v parku."? To si tedy ani náhodou nemyslím a správně poukazuješ na tu pasáž z Matouše.

2. V období starozákonní byla spása otevřena i pro pohany, pokud se nedopouštěli i v sekulární společnosti nepřístojných věcí. I v době novozákonní se shodneme na tom, že kdo o Kristu nikdy neslyšel, bude posuzován podle kvality svého života. Uvedl bych pro ilustraci třeba slova Pavla:

Jestliže národy, které nemají zákon, samy od sebe činí to, co zákon žádá, pak jsou samy sobě zákonem, i když zákon nemají.  Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, mají napsáno ve svém srdci, jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky je jednou obviňují, jednou hájí. Nastane den, kdy Bůh skrze Ježíše Krista bude soudit podle mého evangelia, co je v lidech skryto.

Z toho mi tedy plyne, že bych, mám-li lidi rád, měl o Kristu mlčet jako hrob. Mají-li skutky váhu jen u těch, kteří o něm neslyšeli, mohl bych u těch, kteří by byli "dost dobrý" díky svému životu, neboť o Kristu nikdy neslyšeli, způsobit, že by na té váze "neprošli".

Shrnuto a podtrženo, ona dobrá zpráva tedy zní:"Milý příteli, dosud jsi žil tak, že by tě Bůh k sobě na základě tvých skutků neodehnal. Ale teď se vše mění, neboť jsem ti pověděl o Kristu a o tom, že i tvůj jinak dobrý život není dostatečně svatý v očích Boha. Takže buď přijmi moji víru, nebo se vykašli na dobré skutky, chovej se jako prase, protože Bohu je úplně jedno, co děláš, když jsi slyšel a neuvěřil."



Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 06. duben 2010 @ 15:54:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto video by nemělo býti kritizováno, nýbrž mělo by být mnohem více vidět. Toto video totiž jasně kritizuje babylonské lidské snažení.Snažení člověka dostat se k Bohu různými skutky. Já jsem udělal to a to, to či ono.Já jsem dobrý člověk a ostatní jsou morálně zkažení.Já si to přece zasloužím atd. - to je princip Babylona, farizeismu.Ovšem Hospodin se nevěřících nebude ptáti kolik dobrých skutků vykonal. Nemůžeme jít před Boha s tím, že budeme  mu říkat kolik jsem toho dobrého vykonal. To je totiž z pohledu Božího naprosto směšné, neboť i v našem nejlepším dobrém skutku je nějaká ta špatnost. Každý náš dobrý skutek je nějakým způsobem poskvrněn.A navíc Boží dílo je hotové už několik tisíc let.Na našich dobrých činech nemáme naprosto žádných zásluh. Ani ty nejmenší zásluhy.  Všecko vykonal Hospodin zástupů.Takže ne jako Kain, ale jako Ábel. Jako Ábel přistupovat k Bohu s čistým, obřezaným srdcem a velkou pokorou s myslí, že jsme zkažení až běda a že jsme pouhý větříček.
Nuž ale nedivím se oko, že jsi napsal tento článek. Vždyť kde je nejvíce  zakořeněn princip Babylona? Ano, v ŘKC.



Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 06. duben 2010 @ 16:06:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Oko,
napsal jsi: k čemu nás evangelium vybízí. Moje otázka zní, které evangelium? Až si odpovíš na tuto otázku, můžeš jít dál.
Dále píšeš: Ale my z Písma víme, že svým jednáním můžeme přece přikrýt množství svých hříchů!  Co to znamená "zbloudí-li mezi vámi někdo od pravdy?" Definuj si nejdříve co tím Jakub myslel. Dokud toto nepochopíš, nevíš vlastně co Jakubova slova znamenají.
1 Tim 6,18-19. Neměl jsi vynechat ten 17 verš: Těm, kteří jsou bohatí v nynějším věku....  To není napsáno věřícícm.
Další tvůj skvost: Protože právě ony jsou strašně důležité, to ony nás formují, ony způsobují, že jsme nakonec ochotni přijmout Krista.
Tak tady jsi právě odhalil své nepochopení evangelia milosti.
Jinak bych se opakoval jako již mnohokrát, nejpravděpodobněji právě kvůli takovému svému postoji, jak jsi prezentoval tímto článkem, jsi odmítl milost. A pak není divu, že musíš žít podle toho co tady píšeš. Nic jiného ti nezbývá, neboť nedokážeš zahodit veškeré učení, které jsi doposud přijal, A právě to tvé lpění na tom učení, je ti největší překážkou v přijetí milostí Boží. 

Kristus si rád za každého z nás "stoupne na váhu", ale jen na nás záleží, zda mu dovolíme to udělat. 

Dokud Kristu nedovolíš tě zastoupit v soudu, je tvá budoucnost spojená s tou skupinkou, kteří si sami stoupli na váhu. 

Kéž jsi ve své cestě maximálně, z celého srdce upřímný. Ať brzy zjistíš, kdo jediný tě může zachránit od věčného zahynutí. 

leonet 




Re: Good - o - meter (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 17:11:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve videu je toho opravdu hodně málo řečeno, naznačeno a opravdu snad evokuje, jak píše oko, že dělat dobré skutky je cesta do pekel a že jedinou cestou do nebe je náhoda. To video by se dalo natočit určitě jinak a přesněji. Ale když už tu máme tohle, zkusme se na něj podívat takto: Všichni z těch, kteří přišli k té váze, se snažili vymlouvat, obhajovat, pomalu hádat, zkoušeli, co jim projde, snažili se dostat do nebe vlastními silami a věřili, že si to vlastně zaslouží - místo aby řekli, že jsou jen služebníci a že činili jen to, co měli činit. A někdy ani to ne, ba se proti svému úkolu stavěli. Ten poslední jediný přichází se sklopeným zrakem, jako by si uvědomoval tíhu svých hříchů a nechtěl se z nich vymlouvat.



Stránka vygenerována za: 0.85 sekundy