Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563137
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Mária
Vloženo Pátek, 07. květen 2010 @ 19:23:42 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal ivanp

Poučenie o Márii


1. Mária je hriešna osoba...dôkaz:... svojho Syna nazvala Spasiteľom, (Záchrancom z hriechu), to znamená že potrebovala byť zachránená od svojich hriechov Vtedy povedala Mária: Velebí moja duša Pána a môj duch sa rozveselil v Bohu, v mojom Spasiteľovi Lk1,...

2. kedže bola hriešna a žila v starej zmluve pod zákonom priniesla obeť za svoj hriech podľa mojžišovho zákona:
... keď sa minuli dni ich očisťovania, podľa zákona Mojžišovho priniesli Ho do Jeruzalema, aby Ho predstavili Pánovi, ako je napísané v zákone Pánovom: Každý mužský plod, ktorý otvára život, nech je zasvätený Pánovi, a aby priniesli obeť podľa slov zákona Pánovho: dve hrdličky alebo dve holúbätá.

3. Mária žila normálny manželský život to znamená žila sexuálnym životom..tu je dôkaz:
Mt1... ... Keď sa Jozef prebudil zo sna, urobil, ako mu prikázal anjel Pánov: prijal svoju ženu, neobcoval s ňou, kým neporodila syna, a dal Mu meno Ježiš. ...z toho vyplýva že s ňou ,,obcoval,, keď sa narodil Ježiš...dôkazom toho obcovania sú bratia a sestry Ježišovi ktorí sú mnohokrát v bibilii opísaný...

4. dôkaz toho že Mária žila normálny manželský život a mala deti:
 výber z internetu:

Ďalším obľúbeným argumentom katolíkov u veršov, ktoré hovoria o Ježišových bratoch a sestrách, je to, že ide o bratov a sestry vo viere, nakoľko sa výraz bratia v Novej Zmluve používa často a neodkazuje na biologických bratov a sestry. V rámci kontextu Písma však ide o absurdnú argumentáciu, viď verš Galaťanom 1:19 uvedený vyššie. Nemali by sme snáď predpokladať, že apoštol bol niekto, kto bol zároveň Ježišovým “bratom vo viere”? označenie Jakuba ako “Pánovho brata” v spomínanom verši slúži na jeho odlíšenie od Jakuba Menšieho alebo Zebedeovho syna. Na toto rozlišovanie dbá Pavol a starostlivo ich takto označuje. Ale ak “Pánov brat” označuje iba brata vo viere, potom medzi týmito Jakubmi rozdiel nie je, pretože Ježišovými bratmi vo viere boli všetci traja.

Toto tvrdenie je evidentné v nasledujúcej pasáži:

Tu prišla jeho matka a jeho bratia. Zostali vonku a dali si ho zavolať. Okolo neho sedel zástup. Povedali mu: “Vonku ťa hľadá tvoja matka, tvoji bratia a tvoje sestry.” On im odvetil: “Kto je moja matka a moji bratia?” Rozhliadol sa po tých, čo sedeli okolo neho, a povedal: “Hľa, moja matka a moji bratia. Lebo kto plní Božiu vôľu, je môj brat i moja sestra i matka.”” (Marek 3:31-35)

Tvrdiť, že fráza “tvoja matka, tvoji bratia a tvoje sestry” nie je odkaz na biologickú matku a súrodencov, je absurdné. Ak by nešlo o biologických blízkych príbuzných, stratila by sa vlastne i pointa Ježišovho učenia v tejto pasáži. Preto sa vynašiel lingvistický argument – tvrdenie, že “bratia a sestry” tuná spomínané nie sú skutočnými súrodencami Ježiša, ale ide o bratrancov a sesternice či iných príbuzných.

Katolícka New American Bible uvádza v poznámke k Markovi 6:3 nasledovné:

v semitskom využití výrazy “brat”, “sestra” nie sú aplikované len na deti rovnakých rodičov, ale taktiež na synovcov, netere, bratrancov, sesternice, nevlastných bratov či nevlastné sestry … Otázka významu by nevyvstala, nebyť viery cirkvi vo večné panenstvo Márie.”

Katolíci tuná pripúšťajú, že nebyť vymyslenej doktríny o večnom panenstve Márie, takýto absurdný argument by nevymýšľali. Je však bez diskusie, že nikde v Novej Zmluve sa neuvádza, že by Mária nemala žiadne iné deti alebo že by bola vždy pannou – nič také nie je prorokované ani v Starej Zmluve v proroctvách týkajúcich sa narodenia Mesiáša a panenstva Márie. Proroctvo uvádza, že matka Mesiáša bude PANNOU V ČASE JEHO NARODENIA. No pôrodom dochádza k pretrhnutiu hymenu – a navyše, v súlade s poznaním snahy Hebrejov o zachovanie svojej rodovej línie a s predpovedaným údelom Ježiša, je absurdné predpokladať, že by Jozef s Máriou nemal žiadnych ďalších potomkov. To dokladá aj Matúš 1:25 “Ale nepoznal ju, kým neporodila syna; a dal mu meno Ježiš.” (Z čoho jednoznačne vyplýva, že ju skutočne “poznal” po pôrode). Takže nebyť vymyslenej doktríny, nikto by existenciu skutočných biologických súrodencov Ježiša nespochybňoval.

Lingvistický argument o “bratoch/bratrancoch” má dve verzie. Prvá verzia uvádza, že aramejčina a hebrejčina nemala odlišný výraz pre bratranca a tak výraz brat nahrádzal oba významy. Toto tvrdenie sa nedá dokázať, dá sa však dokázať, že neexistoval výraz pre bratranca zo strany matky či otca. Hebrejský Masoretský text a sýrske preklady však odkazujú na bratrancov ako na “strýkových synov” – aramejsky hovoriaci ľudia v žiadnom prípade neboli neschopní presne popísať bratranca.

Bez ohľad na hebrejčinu či aramejčinu – Nová Zmluva bola napísaná v gréckom jazyku, rodnom jazyku Pavla, Marka či Lukáša – osôb s gréckymi menami, ktorí mali v popise Ježišových bratov a sestier na výber z rôznych gréckych slov.

Výraz “brat” v týchto pasážach je gréckym výrazom άδελφός (adelfos) a neznamená nič iné, ako “brat”. V gréckej literatúre sa tento výraz nikdy pre iného príbuzného nepoužíval. Ak by chcel grécky hovoriaci rímsky občan Pavol grécky hovoriacim Galaťanom, ktorí nemali žiadnu predstavu o semitských idiómach, napísať, že Jakub bol Ježišovým bratrancom, nie bratom, použil by grécky výraz άνεψτιός (anepsios), ako napr. v Kolosanom 4:1:

“Môj spoluväzeň Aristarchus vám posiela pozdravy, a tiež Marek, Barnabášov bratranec, o ktorom ste dostali pokyny, aby ste ho privítali, keby k vám niekedy prišiel”

Môj spoluväzeň Aristarchus vám posiela pozdravy, a tiež Marek, Barnabášov bratranec, o ktorom ste dostali pokyny, aby ste ho privítali, keby k vám niekedy prišiel”
Význam tohto výrazu je výslovne “bratranec” a ako taký je použitý i v gréckej Septuaginte v Numeri 36:11.

Tento grécky výraz je dôležitý, nakoľko mnohí katolícki kňazi svojim veriacim vykladajú, že grécky jazyk nemal výraz na označenie bratranca a preto musel byť nahradený výrazom brat. Ide však o nevedomosť alebo klamstvo: ak by Pavol či Marek chceli uviesť, že Jakub a Jozes boli len Ježišovými príbuznými, nie nutne bratrancami či bratmi, použili by grécky výraz συγγενής (sungenes), s významom “príbuzný”, ako je použitý v Markovi 6:4 a Rimanom 9:3.

Podobne je to i u vlastného prekladu katolíkov, latinskej Vulgáty. V Galaťanom 1:19 je napríklad použitý výraz frater, s významom “brat”. Ak by šlo o bratranca, použtý by bol výraz nepos, ale nie je tomu tak.

Niet teda žiadnych pochybností, že Ježiš mal prinajmenšom 4 bratov a najmenej 2 sestry, biologických potokmov Márie. Táto jediná doktrína postačuje na vyvrátenie autority katolíckej cirkvi – keď nie sú natoľko úprimní, aby priznali, že Mária mala minimálne 7 detí, nedá sa im veriť v ničom.


ivanp

Podobná témata

Katolicismus

"Mária" | Přihlásit/Vytvořit účet | 98 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 07. květen 2010 @ 21:44:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Byla to normální *****a, uhnala si tripla, a potřebovala křena.
Já být Josefem, chytil bych ji za nohu a prohodil skrz zavřeným oknem.



Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pátek, 07. květen 2010 @ 22:56:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tohle je i můj pohled na Marii, Ježíšovu matku. Tohle o ní vypovídá Bible, tradice je úplně jiná. Tohle je ta žena, věrná služebnice Pána Boha, nic víc a nic míň. Mnohým může jít příkladem, její víra, pokora a láska k Bohu. Tato Marie nemá nic společného se zjeveními v Lurdech, Fatimě, Medjugore a kdekoliv jinde.

Zvu vás především katolíky a pravoslavné k zamyšlení nad biblickým svědectvím o Marii....

Radim



Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: Cokolib v Sobota, 08. květen 2010 @ 02:05:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ZdravímV článku je dost nepřesností a spekulací.1. Mária je hriešna osoba...dôkaz:... svojho Syna nazvala Spasiteľom, (Záchrancom z hriechu), to znamená že potrebovala byť zachránená od svojich hriechov Vtedy povedala Mária: Velebí moja duša Pána a môj duch sa rozveselil v Bohu, v mojom Spasiteľovi Lk1,...Marie nazývá svého Syna Spasitelem oprávněně, protože byla ve stavu padlého lidství a potřebovala spásu. Stav padlého lidství je dispozice k hříchu, ne hřích sám. Spásu si ale nelze představovat jenom jako nějaké odpuštění provinění, ale především jako sjednocení s Bohem podle blahodati. Dědičný hřích by se měl podle mého názoru spíše nazývat dispozicí k hříchu (nebo možností se rozhodnout pro hřích), takhle to lidi mate. A například v knize Job se píše, že každý je zodpovědný za svoje provinění, ne za provinění svých otců.2.keď sa minuli dni ich očisťovania, podľa zákona Mojžišovho priniesli Ho do Jeruzalema, aby Ho predstavili Pánovi, ako je napísané v zákone Pánovom: Každý mužský plod, ktorý otvára život, nech je zasvätený Pánovi, a aby priniesli obeť podľa slov zákona Pánovho: dve hrdličky alebo dve holúbätá.Já mám překlad takovýto:Lk 2,22: A když se naplnili dnové jejich očišťování podle zákona Mojžíšova, přinesli jej do Jerusalema, aby ho postavili před Pánem,23: jakož psáno jest v zákoně Páně, že každé pachole, otvírající život. svatý Pánu slouti bude (2. Mojž. 13,2);24: a aby dali oběť, jakož jest v zákoně Páně, dvé hrdliček, aneb dvé holoubátek.Tato oběť vůbec nebyla za hřích, ale na posvěcení. 2.Mojž. 12,2 Posvěť mi všeho prvorozeného, cožkoli otvírá život mezi syny Izraelskými, tak z lidí jako z hovad, nebo mé jest.3. Mária žila normálny manželský život to znamená žila sexuálnym životom..tu je dôkaz:
Mt1... ... Keď sa Jozef prebudil zo sna, urobil, ako mu prikázal anjel Pánov: prijal svoju ženu, neobcoval s ňou, kým neporodila syna, a dal Mu meno Ježiš. ...z toho vyplýva že s ňou ,,obcoval,, keď sa narodil Ježiš...dôkazom toho obcovania sú bratia a sestry Ježišovi ktorí sú mnohokrát v bibilii opísaný...
Z toho nevyplývá nic, toto tvrzení říká, že s ní neobcoval, dokud neporodila syna. Co bylo potom, je čirá spekulace, nikoliv důkaz.Tradice praví, že Josef byl vdovec. Potom bratři Pána jsou děti z Josefova prvního manželství. A že se vdovec mohl znovu oženit bylo naprosto v pořádku podle Mojžíšova zákona.Dokáže někdo pochopit, jak by jenom mohl Josef sexuálně žít se svojí manželkou Marií, když musel vědět, že porodila Božího Syna.Podotýkám, že nejsem řimský katolík.Cokolib



Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 08. květen 2010 @ 11:04:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.



Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: salom v Neděle, 09. květen 2010 @ 07:03:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon opet si zabodoval vybranym slovnikem...Tuze rad tady lidi sokujes a pak cekas na jejich reakce.Hrajes zvlastni hru tady na Granu. Jina hra se odehrava ve Tvem srdci,kde zatim vyhrava krivda a "ublizeni" a na scenu se dostava dalsi "hrac" Golias jmenem Nenavist..   Ale konec pesimismu jednou prijde v budoucnu David a z praku lasky vyleti sutr a skorapka "Nenavisti" se rozleti na strepy a budes free in Jesus Name!!



Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 09. květen 2010 @ 11:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone, tady tím výrokem o Marii jsi to  přehnal. Já nesouhlasím s jejím uctíváním a zbožňováním. Tady určitě došlo ke zneužití jejího jména. Této ženy si však vážím, protože měla těžký život  a je příkladem poslušnosti a víry. A byla matkou Ježíše. Bůh ji vybral právě pro její dobré vlastnosti. Ale o tom tady psát nic nechci.

Pamplone, já z Tvých výroků cítím, že v Tobě je zloba  a neklid. Já to také zažíval a musím se tomu bránit, když zjistím, jak je víra v Boha zneužívána. Někdy mám pocit, že nevěřící lidí jsou charakternější než ti, co se křižují a navenek se tváří zbožně, ale skutek je jiný.  Ono to bolí a člověk může mít dojem, že Bůh neexistuje a že všechno je podvod. Nevíme, proč tomu tak  je a proč to Bůh toleruje. Asi to má nějaký smysl a cíl pro nás osobně.


Nedávno se mi stala taková zvláštní věc. Můj syn je vysokoškolsky vzdělaný v přírodních vědách. Vždy odmítal víru  a hovor o Bohu. A já jsem nedávno zjistil, že zažil znovuzrození

Nemohl jsem to pochopit. Ptal jsme se ho a on mi se slzami v očích, které jsme při jeho hrdosti u něho v životě neviděl, sdělil, že zažil něco úžasně krásného. A začalo to tím, že ve starostech a trápení, které prožíval, si  najednou vzal Bibli a knížky, které jsme mu darovali a které dal jako nepotřebné věci stranou, upřímně se modlil a pak to zažil.  Svým způsobem mu závidím a současně mám z toho radost a přeji mu to. Změnil se. Chodí do společnosti stejně smýšlejících lidí. Má nové přátele. Necítím u něho žádnou závist, nespokojenost...

Žasnu. A to dokáže Bůh. Já, který se někdy chovám jak nevěřící Tomáš, jsem dostal od Boha lekci. A mám z toho radost.

Já bych Ti přál, abys také prožil něco tak krásného, abys byl šťastný a nemusel jsi se bavit pohledem na psychicky nemocné lidí chodicí do kostela ....Ano, možná, že někteří jsou i nemocní, ale právě proto chodí do kostela ...., protože jim to pomáhá.  Lepší než brát prášky, pít alkohol či užívat drogy. Já vím, jak to s lidmi závislými na drogách zatočí a jak jim často není pomoci. Pracuji s nimi  a někdy neumím pomoci. Mnoho z těch, co chodívají do kostela ale nemusí být psychicky nemocní, ale mají svá trápení. Kdo ho dnes nemá ?


Měj se hezky  a nezlob se, že Ti tohle píšu. Jsi určitě mladý a ještě tě čeká moc krásných věcí

v životě. Držím ti palce, jak se často říká, abys byl šťastný.  Kdo je šťastný, ten se neposmívá, chápe druhé pak druhé.... Je v něm Boží láska a ta má krásné vlastnosti.  Pokud jsi to nepoznal, poznáš to někdy  a já Ti to přeji.

                                                                                              Zdravím  František

                                                                                               




Re: Mária (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. květen 2010 @ 12:11:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš nám říkal že On je Cesta, Pravda a Život a nikdo nepřijde k Otci než skrze Něho. Nemluví o tom že by na to člověk musel být hříšný nebo ne.

V době kdy se psala Evangelia existovala spousta očitých svědků kteří znali Ježíšovy příbuzné z nichž někteří byli přímo mezi apoštoly a učedníky. Popisovat jejich rodokmeny a dokazovat kdo jsou mohlo být z mnoha důvodu považováno za zbytečné. Jestliže ani reformátoři po 1 a půl tisíciletí nepochybovali o tom že je Panna Maria věčnou Pannou a Bohorodičkou tak by taková úvaha byla naprosto absurdní u lidí kteří jí osobně znali.

Pán Ježíš se vyznačoval tím že dodržoval mnohé věci které by se nám mohly zdát zbytečné. Znamení první smlouvy v podobě obřízky a „vrcholem“ všeho byl křest rukou svatého Jana, který se tomu také vehementně bránil. Myslíte že Ježíš potřeboval omýt vodou v důsledku hříchu ? Já ne. Ježíš byl natolik důsledný že ani neporušil pravidlo o hodu beránka. Galilejští měli v důsledku nějaké historické události dovoleno jíst beránka o den dřív. Tím argumentoval Josef z Arimatie a Nikodém ve prospěch Ježíše když z toho byl obviněn před Veleradou. Nevidím důvod proč by neměla Panna Maria přinést předepsanou oběť, když si Bůh přál i to aby byl v Chrámě obětován jako prvorozený.

Představte si že byste potřeboval potvrdit alibi a já bych Vám dosvědčil že jsem byl od 8 do 10 hodin s Vámi a že jste se v té době nedopustil vraždy. Myslíte že je to důkaz toho že jste pak vraždil o sto 6 ?

Myslíte že je internet neomylný, nebo že jsou neomylné slovníky ?




Stránka vygenerována za: 0.64 sekundy