Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472912
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Polemika o nepodstatných věcech.
Vloženo Pátek, 24. září 2010 @ 21:49:51 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Veškeré polemiky o víře ve spasení, či o víře v jistotu spasení, anebo nejistotu, či naději spasení, atd. Jsou ve skutečnosti postaveny mimo hru jediným veršem Písma. Zastánci nemožnosti mít některou z jistot, na něž Písmo odkazuje, se totiž zpravidla odvolávají na lidskou účast na svém spasení, a protože znají svou slabost, zákonitě nemůžou dosáhnout žádné jistoty. Proč jsou jejich úvahy chybné vysvětluji níže.
Nejlepší je tento kralický překlad.

Evangelium Jana 1,12: Kteříž pak koli přijali jej, dal jim moc syny Božími býti, těm, kteříž věří ve jméno jeho.

Slovo „moc“ je v řečtině exousian a překládá takto:

1. právo, svoboda (jednat),
2. schopnost jednat, moc, síla,
3. pravomoc, autorita, oprávnění.

Uvažoval jsem nesčetněkrát nad tímto veršem, samostatně i v souvislostech, a vždy mi vyplyne jednoduchý závěr. Kdo uvěřil a přijal Ježíše Krista za svého Pána, dostal od Boha moc (a vše co je uvedeno v překladu tohoto řeckého slova) k tomu, být synem Božím.

Bůh svých darů nelituje. A je pouze na vás, jak s tímto darem naložíte. Můžete ho odmítnout v takovém smyslu, jak to píše apoštol Pavel Galatským sborům.

Gal. 3,3: To jste tak nerozumní? Začali jste Duchem, a nyní dokončujete tělem? Gal. 5,2.4: Hle, já Pavel vám pravím, že dáváte-li se obřezat, Kristus vám nic neprospěje. Zbavili jste se Krista, vy, kteří hledáte ospravedlnění v Zákoně; vypadli jste z milosti.
Jinými slovy, budete-li ignorovat Boží moc, kterou jste dostali a usilovat o dokonání svého běhu pouze z lidské síly, jste na tom stejně, jako ti Galatští, kterým psal Pavel taková tvrdá slova.

Budu-li tvrdit, ano, obdržel jsem Boží moc být synem Božím, ale on chce, abych s ním na dokonání běhu spolupracoval ze svých sil, jsem mimo, a vypadl jsem z milosti. Pak mi už nezbývá nic jiného, než naplněn jsa nejistotou svého spasení až do smrti se strachovat, zda vůbec budu spasen.

Dokončovat „tělem“ znamená ze „svých“ sil. Nebo používat pouze schopností své duše a ignorovat svého ducha. Duch znovuzrozených je plný Boží moci ke spasení ve smyslu dokončení běhu. Budu-li svého ducha ignorovat, musím zákonitě žít pouze ze síly své duše a těla. A my máme přece moci Ducha umrtvovat sílu své duše a tělesné sklony.

2 Korintským 10,3-5: Neboť ačkoliv žijeme v těle, nebojujeme podle těla. Zbraně našeho boje nejsou tělesné, ale mají od Boha sílu bořit opevnění; boříme rozumování a každou povýšenost, která se pozvedá proti poznání Boha. Uvádíme do zajetí každou myšlenku, aby byla poslušná Krista.

Pavel říká, nejen síla těla a duše, ale každá myšlenka musí být uvedena pod Boží moc.

Požadavek Ježíše z Kázání na hoře je především vnitřní čistota. A Pavel tento požadavek čistoty aplikuje tak, že uvádí každou svou myšlenku pod Boží moc. Nebo pod Boží kontrolu.

Jen tak lze obstát a dokončit svůj běh stejně, jako ho dokončil Pavel.

Nevím jak vám, ale mi veškerá polemika kolem jistoty, či nejistoty spasení a podobných sporů, připadá jako veskrze nedůležitá a odvádějící pozornost od podstaty našeho života s Bohem. Osobně jsem ji na těchto stránkách přiživoval pouze kvůli některým jednotlivcům ke zjištění jejich stavu. Svého cíle jsem dosáhl.

Římanům 8,5-9: Ti, kdo jsou živi podle těla, mají na mysli věci těla; ale ti, kdo jsou živi podle Ducha, myslí na věci Ducha. Myšlení těla znamená smrt, myšlení Ducha život a pokoj. Myšlení těla je totiž v nepřátelství vůči Bohu, neboť se nepodřizuje Božímu zákonu, by ani nemůže. Ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou. Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás vskutku Duch Boží přebývá. Jestliže však někdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho.


Podobná témata

Zamyšlení

"Polemika o nepodstatných věcech." | Přihlásit/Vytvořit účet | 287 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 25. září 2010 @ 08:18:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete
Když by existovala jistota spásy a neexistovala by svoboda člověka rozhodovat se pro dobro a zlo, tak to by znamenalo, že člověk který má jistotu spásy, již nehřeší.

----nevím tedy jak mám říkat hříchům, které stále dělám
----nevím, co s těmi hříchy mám dělat, já jsem jich vždy litovala a prosila o odpuštění Pána Ježíše. Teď, když mám jistou spásu, tak nevím, co s nimi.

----nevím, co andělé? Jedny Bůh stvořil jako dobré a bez svobody.
----druzí andělé jsou zlí a na začátku se jevili jako dobří, ale protože byli zlí, tak jsou v pekle? Oni nemají svobodu? Oni se nevzbouřili proti Bohu?







Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 25. září 2010 @ 08:20:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kdo uvěřil a přijal Ježíše Krista za svého Pána, dostal od Boha moc (a vše co je uvedeno v překladu tohoto řeckého slova) k tomu, být synem Božím. "...


Přesněji, jenom víra ještě nestačí, je třeba se znovuzrodit skrze Kristův křest, znovuzrodit se z Boha (J 3,5; J 1,13;).
Až pak se člověk stává skutečným křesťanem, dítětem Božím v rovině nadpřirozené, mají účast na Kristově tělu a krvi (Ž 2,14). Až tehdy žije v moci Božího dítěte (J 1,12).



..."Budu-li tvrdit, ano, obdržel jsem Boží moc být synem Božím, ale on chce, abych s ním na dokonání běhu spolupracoval ze svých sil, jsem mimo, a vypadl jsem z milosti."...


Toto je obrovský omyl, obrovská hereze.
Celé Písmo učí o spolupráci člověka s Bohem na přeměně světa, o osobním růstu v Bohu.
Zde se už ani nedá pořádně uvést jednotlivý odkaz, je to smysl učení celého Písma.

(Ž 12,1-8)
Proto i my, obklopeni takovým oblakem svědků, odložme každou zátěž i hřích, jenž nám tak snadno bývá překážkou, a s vytrvalostí běžme závod, který leží před námi.
Hleďme na původce a dokonavatele víry Ježíše, který pro radost, jež ležela před ním, podstoupil kříž nedbaje na hanbu a posadil se po pravici Božího trůnu.
Považte přece, jaký je Ten, který vydržel takový odpor hříšníků proti sobě, abyste neochabli a neklesali na duši.
Ještě jste se v boji proti hříchu nevzepřeli až do krve
a zapomněli jste na povzbuzení, které k vám promlouvá jako k synům: "Synu můj, nepohrdej Pánovou výchovou, a neklesej na duši, když tě kárá.
Vždyť koho Pán miluje, toho vychovává, a švihá každého, koho přijímá za syna."
Podstupujete-li výchovu, Bůh s vámi jedná jako se syny. Vždyť kterého syna otec nevychovává?
Jestliže jste však bez výchovy, jíž se dostává všem, pak jste levobočci, a ne synové.

(2 Kor 12,7-10)
A abych se nesmírností těch zjevení nadmíru nepovyšoval, byl mi jako trn do těla dán satanův anděl, aby mě bil, abych se nepovyšoval nadmíru.
Třikrát jsem kvůli tomu prosil Pána, aby to ode mne odešlo,
ale řekl mi: "Moje milost ti stačí; vždyť má moc se dovršuje ve slabosti." Nejraději se tedy budu chlubit spíše svými slabostmi, aby na mně spočívala Kristova moc.
Proto mám zalíbení ve slabostech, v příkořích, v nedostatcích, pronásledováních a v úzkostech pro Krista. Vždyť když jsem slabý, tehdy jsem silný.



Na jedné straně tvrdíš, že Bůh své dary nebere zpět a na straně druhé tvrdíš takovou hloupost, že někdo může vypadnout z milosti. Milost je přece Božím darem.



Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. září 2010 @ 09:45:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Samozřejmě, že ta polemika je nesmyslná a neužitečná. Pro lidi, kteří nevěří, že Bůh zachraňuje a že dělá z bezbožníků spravedlivé, je jakékoliv povídání k ničemu, potřebují tu moc. Ujasnit si některé věci může být dobré pro lidi, kteří hledají Boha.


  Já konkrétně mám na tuhle věc jiný pohled. Nebo jde možná o formulaci.

  Ospravedlnění a spasení člověka je zadarmo, z milosti. K tomu nemůže člověk nic přidat a nemůže z toho ubrat. Když člověk přijme tu moc stát se Božím dítětem, získá vztah s Bohem, který je pevný a nezrušitelný.

  Co se ale může stát je to, že kvůli své neproměněné duši a tělu ztratí dost velkou část svého života hloupostmi. Když nechodí podle ducha a nepoddává se Boží výchově, zažije dost nepříjemné věci.

  Už jsem tu víckrát psal, že jsou rozdíly mezi tím, co je dar a co je ovoce.

  Dar to je něco, co člověk dostane zadarmo, z milosti, bez toho, že by člověk cokoliv udělal. To jsou třeba duchovní dary: člověk nemůže udělat nic proto, aby dostal dar proroctví, slovo poznání, uzdravování, moci nebo jakýkoliv jiný dar. Podobně je to se spravedlností a záchranou od hříchu a smrti: Jediné, co člověk může udělat, je spravedlnost a spasení přijmout.

  Jiné je to ale s ovocem: Ovoce roste. Když se člověk nepoddává Boží výchově, nemá trpělivost. Když člověk nechodí podle svého ducha, ale podle vrtochů duše, přijde o spoustu poznání a pěkný kus života.  A tak by se dalo pokračovat.

1 Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kteří s námi dosáhli stejně drahé víry skrze spravedlnost našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista:
2 Kéž je vám v poznání Boha a Ježíše, našeho Pána, rozmnožena milost a pokoj,
3 tak jako nám jeho božská moc darovala všechno, co patří k životu a zbožnosti, skrze poznání Toho, který nás povolal svou slávou a ctností,
4 čímž nám byla darována veliká a drahá zaslíbení, abyste se díky nim stali účastníky božské přirozenosti, když jste unikli zkáze, která ve světě panuje skrze žádosti.
5 Právě proto tedy vynaložte všechno úsilí a připojte ke své víře ctnost, ke ctnosti poznání,
6 k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti vytrvalost, k vytrvalosti zbožnost,
7 k zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku.
8 Budou-li totiž tyto věci při vás a rozhojní se, způsobí, že díky poznání našeho Pána Ježíše Krista nebudete nečinní ani neplodní.
9 Kdo však tyto věci nemá, je slepý a krátkozraký, protože zapomněl na očištění svých starých hříchů.




Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 25. září 2010 @ 13:23:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Speciálně pro Oka, Jaelu a další římské katolíky:
Zachytil jsem tady názor jedné čtenářky "ty nemáš právo tohle napsat", a proto musím ještě dolnit další slova. A uvidíme jak to vlastně je s naším "právem".
Ať vás nikdo nesoudí pro pokrm, nápoj, nebo kvůli svátku, novoluní nebo sobotám. Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu níkdo, kdo si libuje v ponížeností a uctívání andělu, ...a nedrží se hlavy,...Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako byste žili ve světě: toho se nedotýkej, to neochutnávej, na to ani nesáhni? - jsou to lidská nařízení a nauky.
V posledních dobách někteří odstoupí od víry, přidržujíce se bludných duchů a učení démonů, těch, kteří v pokrytectví mluví lež a mají vypálené znamení na vlastním svědomí. Zabraňují se lidem ženit a nařizují jim zdržovat se pokrmů, aby je s děkováním požívali ti, kdo věří a poznalí pravdu. ...Světské a babské báje odmítej. ...ale má chorobný zájem o sporné otázky a slovní potýčky....třenice mezi lidmi, kteří mají porušenou mysl a jsou zbavení pravdy a kteří se domnívají, že zbožnost je pramenem zisku. Takovým se vyhni. Těm kteří jsou bohatí v nynějším věku, přkazuj, ať nedoufají v nejisté bohatství, nýbrž v živého Boha.
Zapřisáhej, aby se nepřeli o slova. K ničemu to není. Vyhýbej se prázdným světským řečem. Hloupé a pošetilé otázky odmítej; víš že plodí hádky. Snad jim Bůh dá pokání k poznání pravdy. Budou mít vnější formu zbožnosti, ale její moc jim bude cizí. lehkověrné ženy, které jsou obtížené hříchy a hnané rozličnými žádostmi, které se stále učí, a nikdy nemohou přijít k poznání pravdy. Jsou to lidé se zvrácenou myslí, neosvědčení ve víře. Ale zlí lidé a podvodníci budou postupovat stále k horšímu; budou svádět jiné a sami budou sváděni. Příjde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, nýbrž si podle vlast¨ních žádosti budou shromažďovat učitele,...odvrátí sluch od pravdy a obrátí se k bájím. Domnívá-li se někdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, nýbrž klame své srdce, jeho zbožnost je marná. Máte-li však v srdci hořkou závist a svárlivost, nechlubte se a nelžete proti pravdě. Odkud jsou války a boje mezi vámi? Zdali ne z vašich rozkoší, které bojují ve vašich údech? Nevíte, že přátelství se světem je nepřátelství s Bohem? Nemluvte jeden proti druhému, bratři. Kdo mluví proti bratru nebo soudí bratra, mluví proti Zákonu a soudí Zákon. Z hrabivostí budou z vás těžit podvodnými slovy. Oči mají plné cizoložství a nenasytné hříchu; lákají neupevněné duše, srdce mají vycvičené v hrabivosti; jsou to děti prokletí. Neboť se vloudili někteří lidé..aby usvědčil každého ze všech skutků bezbožnosti, které bezbožně spáchali.  a lichotí lidem kvůli vlastnímu prospěchu. ...trpíš ženu Jezábel, která si říká prorokyně, vyučuje  a svádí mé otroky, aby smilnili a jedli obětované modlám. Neboť říkáš: Jsem bohatý, zbohatl jsem, nic nepotřebuji. A nevíš, že jsi ubohy, politováníhodný a chudý, slepý a nahý. ..se kterou smilnili králové země a vínem jejího smilsta se opíjeli obyvatele země. Ta žena byla oděna purpurem a šarlátem  a ozdobena zlatem, drahými kameny a perlami; ve své ruce měla zlatou číši plnou ohavností a nečistot svého smilstva..Babylon, ten veliký, matka smilnic a ohavností země. Těch sedm hlav je sedm hor, na nichž ta žena sedí.
Vše to jsou slova apoštolů, ten poslední Jan, se zhrozil, když viděl koho se to týká. Jako zrnko hořčice a nakonec největší strom, dokonce se v něm uhnízdili ptáci, v Bibli vždy obraz na démony a jiné duchovní bytostí.



Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 13:29:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
       Na tento tvůj článek mohu říct AMEN. Myslím, že v předešlých diskusích došlo k nedorozumění a zbytečné polemice, protože každý mluvil o něčem jiném. Ukázal bych to na příkladu. Kdo vejde do místnosti, je si jist, že v té místnosti je. Ale nemůže si být jist, že v té místnosti bude za rok, dva.... Tak je to s námi, kdo věříme v Krista, můžeme si být jisti, že jsme spasení. Budu věřit za rok, dva....? Možná by někdo vytrhl pár veršů, kterými by svou jistotu - z místnosti už nikdy neodejdu - podložil. Od těch bych tedy rád slyšel jejích názor na toto: 

"A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl."
"A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději."
"Vždyť máme účast na Kristu, jen když své počáteční předsevzetí zachováme pevné až do konce."



Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 25. září 2010 @ 13:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Leonet je lhář, a překrucovač Písma!

Leonet:

Budu-li tvrdit, ano, obdržel jsem Boží moc být synem Božím, ale on chce, abych s ním na dokonání běhu spolupracoval ze svých sil, jsem mimo, a vypadl jsem z milosti. Pak mi už nezbývá nic jiného, než naplněn jsa nejistotou svého spasení až do smrti se strachovat, zda vůbec budu spasen.

Písmo:

3  Všecko, čeho je třeba k zbožnému životu, darovala nám jeho božská moc, když jsme poznali toho, který nás povolal vlastní slávou a mocnými činy.
4  Tím nám daroval vzácná a převeliká zaslíbení, abyste se tak stali účastnými božské přirozenosti a unikli zhoubě, do níž svět žene jeho zvrácená touha.
5  Proto také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k ctnosti poznání,
6  k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti trpělivost, k trpělivosti zbožnost,
7  ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku.
8  Máte-li tyto vlastnosti a rozhojňují-li se ve vás, nezůstanete v poznání našeho Pána Ježíše Krista nečinní a bez ovoce.
Komu však scházejí, je slepý, krátkozraký a zapomněl na to, že byl očištěn od svých starých hříchů.
10  Proto se, bratří, tím více snažte upevňovat své povolání a vyvolení. Budete-li to činit, nikdy neklopýtnete.
11  Tak se vám široce otevře přístup do věčného království našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista.
(2. Petrův, kap. 1)





Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 25. září 2010 @ 21:37:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale mi veškerá polemika kolem jistoty, či nejistoty spasení a podobných sporů, připadá jako veskrze nedůležitá a odvádějící pozornost od podstaty našeho života s Bohem.
Mně rovněž.

Pak mi už nezbývá nic jiného, než naplněn jsa nejistotou svého spasení až do smrti se strachovat, zda vůbec budu spasen.
Jen ať se lidé strachují!! Kdyby neexistoval permanentní strach z trestu, tak by se lidi chovali jako prasata (ještě víc než teď!).



Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 27. září 2010 @ 19:31:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko
Dobré komentáře
Díky
Jaela



Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. září 2010 @ 21:20:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Takže pokud si uvědomuješ, že nejsi loutka, je to dobře. Protože taková představa víry člověka ponižuje a Boha uráží.

Pak tedy bys měl taky připustit, že pokud nejsi loutka, tvá rozhodnutí jsou skutečně tvá a že v nich můžeš selhat.

Ahoj Oko.

Začínáš psát jako Jaela. Nejste příbuzní? ;-)

Začínám tady nový thread, ať to nemastíme zas někde vpravo.

  - Z čeho jsi přišel na "loutky"? Co tě dovedlo k představě loutky, že něco takového píšeš?

  - Proč bych měl připouštět, že můžu selhat? Máš pocit, že jsem někdy nepřipouštěl, že můžu selhat? Z čeho prosím tě?



Re: Polemika o nepodstatných věcech. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 28. září 2010 @ 22:28:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratři svatí, i vy ostatní,
je vcelku zajímavé sledovat vaše diskuse, pouze u některých to je utrpení. Všichni jste si asi všimli, že popíračů Boží moci a milosti mnoho není, pro mnohé z vás to bude možná nezvyklé spojení, ale uvědomte si, že jsou nádoby ke cti a další k hanbě.
Je to pouze jeho svrchované rozhodnutí. Chcete-li i nadále odporovat jeho vůli, zkoušejte to dál.
PS. některým pokládám docela vážně myšlenou otázku; Vnimáte v tom co děláte život, nebo už jen zmar a beznaděj? Já si ji před nedávnem položil a musel přiznat, že jsem nechtěl poslechnout. Již mám jasno  v této věci a zařídil jsem se podle života.
Daleko více je tady těch, kteří potřebují naše sdílení, než pochybovačů, provokaterů a synů toho zlostníka. Nemrhejme Boží moci na nádoby k hanbě. Bude-li Pán chtít, má moc vzbudit i kameny.
Očividně nechce, abychom mrhali jeho milostí na uschlé ratolesti.

Bratří svatí, přejí vám pokoj Boží.



Stránka vygenerována za: 1.31 sekundy