Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472422
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Eucharistie=Ježíš?
Vloženo Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 21:00:33 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Berushka

Eucharistie = Ježíš? Jak to vidíte vy? Pomozte, prosím.



Jako odmala vychovaná katolička jsem přijímala automaticky za své, že když vejdu do kostela, tak sáhnu do svěcené vody a pokřižuji se, kleknu před nejsvětější svátostí a v co největší tichosti usednu na své místo, abych odříkala několik zdrávasů.
Před rokem jsem však začala pátrat, zda tohle všechno nejsou jen nějaké výmysly, které ve skutečnosti odvádí křesťana od toho hlavního.
První se mi přestala líbit zpověď, která pro mne byla mučírnou ve studené zpovědnici. Další následoval kult panny Marie. I já jsem se párkrát modlila růženec a nosila zlatou medailku. Hodně jsem o tom četla, přemýšlela a nakonec jsem došla k závěru, že hlavní je Bůh a ne Marie, která je (podle některých církví, vlastně jen obyčejný člověk, který čeká na soudný den, stejně jako ostatní). To však neznamená, že bych si jí méně vážila. Naopak. Byla tak poslušná, že se stáhla, nesnažila se na sebe v Bibli upozornit, ale jen tak zpovzdálí sledovala počínání Ježíše, Božího syna.
Následoval papež, celý Vatikán, křest batolat (i já jsem tak pokřtěná), dogmata o Marií a nakonec jsem přišla na to, že katolickou církve nesnáším.
Okamžitě jsem chtěla (v 17 letech) přestoupit do jiné církve. Když jsem to sdělila postorovi z jisté církve, který mi moc a moc pomohl, řekl mi, ať nedělám ukvapená rozhodnutí, ať raději počkám. A víte co? Jsem za to šťastná. Jsem šťastná, že teď jsou pro mě katolíci bratry stejně jako baptisti, evangelíci i jiní. I kdybych z římskokatolické církve odešla, už na ně nebudu vzpomínat jako na nějaké heretiky, nebo jak bych to správně vyjádřila.
Jsem vděčná svému pastorovi, že mi nedovolil takhle odejít. Díky.

Mám však i přesto několik otázek. Jednu z nich bych vám ráda položila..
V římskokatolické církvi existuje vztah eucharistie=Ježíš.. Proto se oplatce lidé klaní a uctívají ji.
Když jsem přišla na to, že si katolické církev dovolila tak sprostě vymazat jedno z deseti přikázání, rozhodla jsem se najít důvod. Klanění se sochám, obrazům a také - eucharistií.
Jak to vidíte vy? Co je pro vás proměněná oplatka? Nevíte, jak se k tomu vyjadřují různé církve?
Moc vám děkuji za všechny odpovědi.



Podobná témata

Katolicismus

"Eucharistie=Ježíš?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 215 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 22:02:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Berushko, předpokládám, že se ti dostane dostatku teologicky fundovaných odpovědí, takže bych zkusil jednu prostou a neučenou:-)

Eucharistie

Církve se v této otázce neshodnou. V principu existují dva základní postoje. Prvním je víra, že v chlebu a vínu je skutečně přítomno tělo a krev páně. Některé církve se pokoušejí definovat (viz katolická transsubstanciace, nebo konsubstanciace jinde), jiné to prostě berou jako tajemství víry. Druhým postojem je přesvědčení, že jde o symboly - asi jako Ježíš není opravdu nějakou brankou pro ovce. Já patřím k první skupině, a sice těm, kteří odmítají jakékoli filosofické pokusy objasnit to.

Takže ano, poněkud nepřesně lze tvrdit, že eucharistie je Ježíšem, ale to podle mě platí o jakémkoli chlebu a vínu kdekoli - i v církvích, kde se věří v symboly. Jenže, jak říkala matka Tereza, Kristus je každým člověkem, kterého potkáš, kterého nasytíš, napojíš, oblékneš či potěšíš. Je proto dobře, že už nechováš nenávist ke KC (potažmo katolíkům),protože i oni jsou pro tebe Kristem. K tomu doporučuji třeba slova Krista v Mt 25,30 nn. Vidíš-li maminu, jak bezmocně stojí s kočárkem a čeká, až jí někdo pomůže dostat ho dolu ze schodů, pak věz, že tam čeká Kristus. 

Chce-li někdo klekat před oplatkou, protože věří, že je to Kristus, pak nechť tak činí, činí-li tak ve víře. Jako paralelu bych použil moudrá slova Pavla v 8. kapitole 1 Kor. Ať se každému stane podle jeho víry.

Papež, sochy a obrazy

Papež je následovníkem v úřadu jednoho z původních patriarchů církve. Je však v čele patriarchátu, který se oddělil od katolické církve, čehož následkem bylo další dělení (protestanté, starokalíci a další). Ještě nerozdělená církev uznala hodnotu ikon (i v ŘKC jsou ikony, ale většina těch obrazů, se kterými se setkáš, ikony nejsou) a oddělený patriarchát si k tomu pak přidal i sochy, což původní církev označovala za modloslužbu či pohanství. Pokud to ale někomu vyhovuje a vede ho to opravdu k Bohu, ať si poslouží. Bohu stejně záleží na srdci člověka a skutečné modloslužby se dopouštíme každý vždy, když dáme před Bohem přednost něčemu jinému - čemukoli.

Mariánská dogmata

Nerozdělená raná církev znala také dogmata o Marii. Bylo všeobecným přesvědčením, že Marie byla po své smrti vzata na nebesa ke svému synu. Rovněž se vesměs nepochybovalo o jejím panenském početí a celoživotním panenství. Oddělený patriarchát si pak přidal další věci, ale třeba dogma o neposkvrněném početí plyne jen z nepochopení tzv. dědičného hříchu, protože i původní církev inklinovala k víře v její osobní bezhříšnost.

Asi bych doporučil ta dogmata neřešit, protože se nás netýkají. U nás jde o osobní rozhodnutí pro Krista a následování a ne o vědomost o tom, kdo kdy a jak byl vzat na nebesa atp. Jan Křtitel mohl být logiky ŘKC také bez hříchu a dokonce neposkvrněně počat (např. Lk 1,15), ale to pro nás a naše onemocnění hříchem nic moc neznamená. Já třeba považuji nanebevzetí za velmi pravděpodobné, ale jestli k tomu došlo nebo ne je nepodstatné. Správná otázka je:"Jsem já bezhříšný?" Já tedy ani náhodou, takže v Evangeliu hledám návod, co s tím dělat;-)

Změna desatera

Tak o tom už byly napsány stohy materiálů. Jestli se nepletu, mají to tak i v některých lutheránských církvích. To přikázání ale zakazuje zobrazit si Boha, což je něco, s čím se v západním umění setkáš, ale důvody, proč k té změně došlo, neznám.

Křest batolat

Tak o tom se i tady na GS vedly dlouhé debaty. Nejstarší křesťanská tradice ukazuje, že k tomu docházelo. Křest není nějaká magie a křesťanem se člověk doopravdy stane, když vydá sebe Kristu. Jestli se pak nechá pokřtít, nebo jeslti byl pokřtěn jako mimino podle mě nehraje roli. Já sám jsem byl pokřtěn až když jsem to chtěl a věděl proč, a jsem za to rád, ale nedělal bych z toho vědu:-)



Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 22:11:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mě je to jen symbol.To ale neznamená,že bych ho bral na lehkou váhu.
 I když nevěřím v reálnou přítomnost Krista,věřím,že skrz Večeři Páně plyne požehnání.Přece jen je to Boží ustanovení k připomínce jeho oběti.Lámáním chleba se nám připomíná,že Ježíš lámal své tělo a proléval svou krev za nás hříšné.




Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 22:14:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že se to tu nezvrhne do nějakého flamu.

Slušně si se zeptala, to se tu moc nenosí. Tak se ti i já pokusím slušně odpovědět.

Zcela správně chápeš, že klanění se oplatce by bylo proti desateru.

Mohu tě ale uklidnit, katolická církev nic sprostě nemaže. V tom ji (nám, sobě) dlužíš omluvu.

Oplatce se katolíci neklaní. To by přece bylo absurdní. Tvé obavy tedy nejsou na místě.

...

Tak, asi bych to měl trochu rozvést, že? :-) Takhle to vypadá, jako bych nikdy v katolickém kostele nebyl.

Ježíšova slova hovoří jasně: Toto je moje tělo...Toto je má krev...To čiňte na mou památku...

Katolíci (a pravoslavní...a co vím, tak i anglikáni a hodně protestantů) se necítí povolaní tvrdit, že si Ježíš dělal srandu, nebo že "to tak nemyslel". Zrovna teď se tu objevil článek od nějakého pravoslavného teologa, který moc hezky píše o eucharistii (vlastně se shoduje s pojetím katolíků).

Věříme tomu, že pod způsobem chleba a vína k nám přichází samotný Ježíš. Katolická teologie na to vymyslela krkolomné slovo "přepodstatnění". To slovo označuje to, že ač smysly vnímáme chléb a víno (a nejen smysly, ale jakýmkoli fyzikálním či chemickým pokusem bychom dospěli k témuž závěru), nejde tu už o chleba a víno, ale o tělo a krev. To jsme si nevymysleli my, ale Pán Ježíš. Na něj prosím směřovat případné stížnosti. :-) Není to tedy tím, že se vymyslelo předpostatnění a pak se podle toho začalo chovat. Pán Ježíš nás něco naučil a až po letech se nám podařilo vymyslet slovo, kterým toto tajemství nazvat.

Pokud se klaníme...a ANO!, skutečně se klaníme před eucharistií, neklaníme se před oplatkou, ale před podstatou tohoto tajemství, před Ježíšem - který je pravý člověk a pravý Bůh. Mnozí protestanti nám vytýkají, že se klaníme i před sochami svatých. Takové námitky nejsou opodstatněné. Před sochami svatých mnozí katolíci nalézají místo, kde si mohou pokleknout (od slovesa klečet), což je poloha těla, která stejně jako stání nebo ležení proti desateru není, a pomodlit se (modlit se je dobré v každé poloze těla....nejvhodnější při pádu svislém dolů...pak je třeba se modlit hlavně rychle a upřímně). Ale klanět se - adorovat - to děláme jen před Bohem.

Snad jsem ti vyložil dostatečně, že v těchto úkonech není zlý úmysl, alébrž upřímný lidský pokus o adekvátní bohopoctu.



Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 22:32:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mám trochu jinou zkušenost s ŘKC, ŘKC jsem měl velmi rád a nikdy mi nepřipadlo nijak extra problematické to, co jsem v ní viděl až do doby, kdy jsem přijal věčný život.

  Dané téma vidím takto:

  Tak jako člověk není tělo a krev, ale duch, obraz Boha, tak také Bůh není tělo a krev, ale duch. Můj Bůh je duch a ti, kdo ho uctívají ho musí uctívat v duchu a pravdě.

  Večeře Páně je tělo a krev a jak tělo, tak krev má velmi vážný význam ve smlouvě, kterou se Bůh rozhodl uzavřít s lidmi. Je to určité tajemství, ale zároveň vyjadřuje výrazné rysy té smlouvy.

  Krev té smlouvy vyjadřuje její nezrušitelnost, nepomíjitelnost, věčnost. Krevní smlouva je nejsilnější forma smlouvy jaká existuje. Bůh uzavřel s námi smlouvu vlastní krví. Ta krev (spolu s vodou a duchem) vydávají svědectví o věčném životě. Tělo Krista, které se za nás lámalo vyjadřuje uzdravení a vysvobození našeho těla.


  Pokud jde o ten pohled na uctívání a služby různé formě hmoty, stvoření a lidských výtvorů, tak kdysi před lety se sešlo několik set biskupů tehdy ještě "jednotné a nerozdělené církve" (v naději :-) a vydali výstižné stanovisko:

  Jedinou přípustnou podobou lidství Kristova je chléb a víno večeře Páně. Tuto a nejinou podobu zvolil, aby vyjadřovala jeho vtělení. A o chlebu nařídil, že se má lámat, aby nepředstavoval jeho lidskou podobu a nevzniklo tak modloslužebnictví. Křesťanství odmítlo všechno pohanství: nejen pohanské oběti, ale též pohanské uctívání obrazů. Na základě svatých Písem a otců vyhlašujeme proto jednomyslně ve jménu svaté Trojice, aby každé zpodobení utvořené z jakékoli látky a jakékoli barvy zlovolným uměním malíře bylo zavrženo, odstraněno a v křesťanské církvi zapovězeno.


(i když oproti nim jsem spíše pro svobodu vyznání, pokud chce někdo uctívat hmotu, je to jeho věc, nechal bych ho při tom)



Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia v Pátek, 26. listopad 2010 @ 06:56:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
Beruška, ak ti smiem poradit nikdy sa nenechaj protestantami naviest aby si verila bibli. Uz aj odpadlici ako OKO budu cituvat versiky. Bible pro nas neni zavazna, zavazny je katechizmus jedine prave cirkve rimske. Podla nej je kristus eucharistia a vzdy ako mu pan farar prikaze tak on skoci do te eucharistie a ti ho sníš. Bez se hezky vyspovídat panu farari, a vrat se spatky do lona jedine prave církve. 



Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. listopad 2010 @ 08:45:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jsem přijímala automaticky za své, že když vejdu do kostela, tak sáhnu do svěcené vody a pokřižuji se, kleknu před nejsvětější svátostí a v co největší tichosti usednu na své místo, abych odříkala několik zdrávasů"...

Já zde vidím osobní problém. Jak to bylo tenkrát s hloubkou tvé víry?
 Pobožná neznamená zbožná.
Když vejdu do kostela, pokřižuji se svěcenou vodou na znamení, že se hlásím ke Kristu a že moje tělo může být díky jeho výkupné oběti na kříži chrámem Ducha svatého a údem Kristova těla. Vždyť to je pro člověka obrovským vyznamenáním, pozvednutím do důstojnosti samotného dítěte Božího. Za to se sluší děkovat, chválit Boha a veřejně vyznávat.

Kleknu před nejsvětější svátostí - kleknu před samotným Kristem (Mk 14,22-24; J 6,51; ).

(J 6,55)
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.


..."abych odříkala několik zdrávasů"...
To mluví velmi výstižně. Růženec je modlitba kristocentrická, při které se rozjímá o životě Ježíše Krista. To není bezduché opakování mantry.

Abychom si rozuměli co vůbec není množství prázdných slov (ve smyslu Mt 6,7): Budu - li třeba celý den tisíckrát opakovat: "Ježíši, mám tě rád, děkuji ti za dar opravdového života" - nebude to množství prázdných slov. Od kdy by mělo být pro milovaného vyznání lásky obtěžováním?

(Mt 6,7)
Když se tedy modlíte, neříkejte prázdná slova jako pohané. Ti si totiž myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov.


..."První se mi přestala líbit zpověď"...
A to byl také první výrazný krok k opuštění církve. Zpověď je "vynálezem" Krista. On touto službou pověřil vybrané učedníky:

(J 20,22-24)
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je zadržíte, těm jsou zadrženy."
Tomáš zvaný Didymus, jeden z dvanácti, však nebyl s nimi, když Ježíš přišel.

Hříchy jsou odpouštěny na základě Kristovy výkupné oběti mocí Ducha svatého, skrze tuto službu církve. Zpověď je také zdrojem mnoha milostí. Zpověď není mučírnou, ale radostným setkáním s milujícím Bohem, očištěním od nánosu špíny. Pokání a obrácení je základem křesťanského života, způsobem, jak se zbavit hříchu ke smrti i hříchů všedních a moci tak radostně prožívat svůj život se společenství s Bohem v milosti posvěcující.


..."nakonec jsem došla k závěru, že hlavní je Bůh a ne Marie"...
Tohle bývá argument nekatolických věřících, kdy je nám podsouváno cosi, co není pravdou. Katolíka opravdu ani nenapadne. Chceš snad tvrdit, že ŘKC staví Marii na roveń Bohu, nebo výše?  Kde? Kterým paragrafem katechismu?

Ohledně přestupu do "jisté církve".
Podle mých zkušeností bývá hlavním motivem to, co se radši nezmiňuje (co si člověk sám nerad přiznává) - osobní vazba na konkrétního člověka v "jisté církvi".





Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia v Pátek, 26. listopad 2010 @ 09:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
Jako katolik se odmitam podilet na nejednote a nelasce. V bibli je napsano, že už v Babylonu byli vsichni jednotní: „Celá země byla jednotná v řeči i v činech.“  (Gen. 11.1) tak mame byt jednotni i my, pod vedením nášho Svateho Otce v Rimu a Svatou Kralovnou Nebes. AMEN



Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. listopad 2010 @ 09:08:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když jsem přišla na to, že si katolické církev dovolila tak sprostě vymazat jedno z deseti přikázání"...

Jestli bylo jedno z deseti přikázání sprostě vymazáno, je jen logické, že cosi "přestalo" být hříchem. Můžeš zde jasně uvést, který skutek konkrétně podle ŘKC přestal být hříchem?


Protože pokud někdo staví obraz nebo sochu místo Boha, proviňuje se hned podle prvního přikázání katolické katechetické formule: "V jednoho Boha budeš věřit!"

Pak tedy ale toto přikázání "vymazáno" nebylo, ale je ve smyslu formule zahrnuto.


..."Co je pro vás proměněná oplatka?"...
Musíš si ujasnit, že pokud je "oplatka" proměněnná, je tělem Kristovým. To je logické. Pokud je neproměněná, zůstává stále chlebem.

"Oplatkou" nazývají pejorativně hostii odpůrci eucharistie. Hostie je obyčejný nekvašený chléb (kulatého tvaru - ale tvar vůbec není podstatný), upečený z mouky a vody. Stejný chléb, jaký lámal Pán Ježíš při poslední večeři, stejný chléb, který až dodnes lámou i Židé při oslavě paschy.


Tento chléb proměňují mocí Ducha svatého na Kristovo tělo skrze tuto službu církve jen Kristem určení lidé, pokračovatelé apoštolů v této službě.
Váš pastor tedy tuto moc proměnit chléb na Kristovo tělo nemá a váš chléb zůstává tak stále chlebem a slavíte pouze Kristovu památku, vzpomínku. Kde však přijímají skutečné Kristovo tělo, stávají se přímo aktivně účastni jeho utrpení a smrti. Toto Kristovo tělo je zdrojem obrovských milostí pro žiovt v Bohu. Je skutečně chlebem živým pro ty, kteří ho ve víře a s důvěrou přijímají. A neumřou navěky
(J 6,50-51)
Toto je ten chléb sestupující z nebe, aby ten, kdo z něho jí, nezemřel.
Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa."




Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 26. listopad 2010 @ 12:00:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Berushko
Moje cesta je opačná než tvoje. Od evangelíků k římskokatolíkům, skrze Bibli. Jsem pokřtěná v římskokatolickém kostele, obklopena jsem však byla těmi nejhodnějšími lidmi pod sluncem, a to je moje evangelická rodina. Vedli mě k Hospodinu a ukázali mi tu nejlepší cestu, jakou znali. Naučili mě mluvit s Bohem a utvořit si s ním vztah. Bible, Slovo Živého Boha je v naší rodině ve veliké úctě a provází nás našími životy.

Co se týká eucharistie, přemýšlela jsem nad Boží MOCÍ. Ježíš pravý Bůh a pravý člověk.
Jestliže řekl Toto je moje Tělo - je to pravda a já mu věřím. On je Bůh a má tu MOC se mi dát ve mši svaté v eucharistii On má tu MOC, ty ne.

Takové diskuze o eucharistii, jako že je to oplatka, beru, jako snižování Boží MOCI. Bůh přece není BEZmocný, jako my lidé, On je nad člověkem, je to náš Otec. Nám ani nepřísluší polemizovat nad tím, co řekl, jestli tomu mám věřit a nebo ne. On prostě má tu MOC.

Takže žádná oplatka, ale Ježíš ke mně přichází s MOCÍ a SILOU, protože to řekl a je to neměnné.

Žádný člověk sebechytřejší větou a úvahou, to co řekl  Ježíš nezvrátí a nezmění. Ježíš je alfa a omega, řekl ............Toto je moje Tělo.....Toto je má krev.........My lidé to můžeme říkat dokola a nic  -Ježíš nám dal sebe, aby nás posiloval, když odejde k Otci. Můžeme mu věřit a opírat se o JEHO MOC.

Zkus se opřít o JEHO MOC.

To, co Ježíš řekl, tak to platí.

A navíc eucharistie uzdravuje a je to pokrm věčného života.

Takže mě přemýšlení vedlo opačnou cestou k k absolutní MOCI Hospodina, který je nad každou pýchou, nad každým lidským slovem.

Mohu jenom říci - uznejte lidé Boží MOC a vzdejte chválu Vznešenému Bohu, který nás stvořil.

Kdybychom si uvědomili, kdo je to Bůh, padali bychom na kolena.........



Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 26. listopad 2010 @ 14:48:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Berushko,

Jsem bývalý římský katolík a velmi podobné otázky jsem si už dost dávno (asi před 15ti lety) kladl také. Postupně jsem věřil čím dál tím více Bibli a naopak méně a méně Římu.

Na GS jsem kdysi na téma transusbstanciace napsal krátký článek, který umísťuji níže. Doufám, že Ti bude k užitku.

Měj se hezky

zdraví

reformovaný

Slíbený článek:

VZPAMATUJTE SE!!! PÁN JEŽÍŠ KRISTUS UŽ SE VRÁTIL FYZICKY NA ZEM!!!   Vůbec nežertuji a mám na mysli opravdovou fyzickou přítomnost Pána Ježíše Krista na Zemi. Ježíš se vrátil!!! Znovu Vám říkám vzpamatujte se rychle!!! V tuto chvíli už tomu věří odhadem stovky miliónů lidí po celém světě!!!

Stalo se tak údajně v roce 1215 kdy papež Innocent III vyhlásil dogma o transubstanciaci. Tento papež byl vůbec plodný pokud se týká vyhlašování herezí. Téhož roku vyhlásil, na Lateránském koncilu, nutnost zpovídat se knězi (namísto Bohu) alespoň jednou rok. Ale zpět k transubstanciaci. Toto dogma učí, že při večeři Páně dochází k přepodstatnění hostie (oplatky) a vína v doslovné Kristovo tělo a v doslovnou Kristovu krev. Domyšleno do konce to znamená, že Ježíš Kristus je, samozřejmě pouze podle tohoto dogmatu, fyzicky přítomen na Zemi. Další hereze, která byla už pouhým důsledkem transubstanciačního dogmatu, na sebe nenechala dlouho čekat.
Papež Honorius III. zavedl uctívání oplatky roku 1220. To znamená, že se vezme hostie (oplatka), která údajně prošla transubstanciací při večeři Páně, upevní se do monstrance a věřícím se vystaví, aby ji uctívali. Proč? Protože z transubstanciačního dogmatu vyplývá, že by to měl být vlastně sám Ježíš Kristus. Je-li to opravdu Ježíš Kristus, pak už v je v podstatě od r. 1215 fyzicky přítomen na Zemi a fakticky nastal Jeho druhý příchod. Jenže jestli to není Kristus, pak je uctíván pouze bůžek slisovaný z mouky, tedy výrobek lidských rukou nebo-li modla. Tak si z těchto dvou alternativ vyberte! Nebo raději ne! Raději se vzpamatujme a buďme střízliví a zůstávejme v tom, co nám říká Bible!!! Tedy:
  1. Berme vážně slova Bible a zkoumejme před přistoupením k večeři Páně sami sebe.
  2. Berme na vědomí, že to není jako když obyčejně jíme chléb a pijeme víno, ale že tu jde o tělo a krev Páně. Tedy Kristus je přítomen. Nerozpitvávejme však jak – nechtějme být chytřejší než Bible.
  3. Vezměme na vědomí jaký je hlavní účel Večeře Páně. Pán Ježíš nám řekl: „To čiňte na mou památku.“ Připomínáme si tedy, co pro nás Ježíš Kristus vykonal na Golgotě. Vydal své tělo ke zmaření a prolil svou krev, aby nám mohlo být odpuštěno.
Věřím, že když se budeme držet těchto zásad, bude to milé Pánu a neupadneme do žádných extrémů. V opačném případě musíme na vědomí, že víra v dogma o transubstanciaci má své nevyhnutelné důsledky. Shrňme si je tedy. Důsledky dogmatu o transubstanciaci
  1. Nejvážnějším důsledkem je zřejmě modlářství. Tedy uctívání oplatky už úplně mimo kontext Večeře Páně. Často se přitom vyznává: „Pozdravena buď nejsvětější svátosti oltářní!“ a kleká se přitom před oplatkou (o které se věří, že je proměněna v tělo Kristovo).
  2. Logickým důsledkem platnosti transubstanciačního dogmatu, by bylo, že už nastal fyzický návrat Ježíše Krista na tuto Zem. Protože lze předpokládat, že na Zemi vždy někde zbudou nějaké proměněné hostie, byla by přítomnost Ježíše na Zemi od roku 1215 nepřetržitá.
  3. Pří římsko katolické mši dochází k tzv. proměňování namísto jednoduchého slavení přikázaného Pánem. Pak to vypadá, jako by kněz měl moc vytvořit Boha.
  4. Ačkoliv řkc učí, že jde jen o zpřítomění golgotské oběti, tak opakování při každé mši evokuje spíše opakování této oběti. Bible však jasně říká, že jedna Kristova oběť je dokonalá a dostatečná.
  5. Žádá se víra v naprostém rozporu se zkušeností. Bíle víno zůstává bílým a chutná jako víno a nikoliv krev. Hostie chutná po mouce a nikoliv jako maso.
  6. Kdo tomuto dogmatu věří, věří vlastně, že se dopouští kanibalismu.
  7. Může docházet k dalším excesům. V minulosti byli například v důsledku tohoto dogmatu pronásledováni Židé. Byli zcela absurdně obviněni, že kradou „proměněné“ hostie aby do nich píchali špendlíky a mučili tak Krista. Toto obvinění vůbec nebralo v úvahu neexistenci motivu – vždyť Židé v transubstanciaci jistě nevěřili.
  8. Vede k představě, že se s Bohem dá manipulovat. Ačkoliv Bible říká, že Bůh nepřebývá v chrámech zbudovaných lidskýma rukama, zde je proměněná hostie (jakoby bůh) umístěná v chrámech postavených lidskýma rukama. Je dokonce uzavřena v monstranci a může být přenášena z místa na místo. Takováto manipulovatelnost je spíše typická pro pohanské modly – bůžky.
Přátelé, opravdu lze věřit, že Ježíš Kristus je fyzicky přítomen na Zemi od roku 1215? Opravdu je možné věřit, že kněz může „vyrobit“ při „proměňování“ Boha, zavřít ho do monstrance a zavřít ho do skříňky nebo vystavit farníkům k uctívání? Je možné takto nakládat s Bohem Bible? Je alespoň pozitivní, že jak se zdá, mají i někteří katoličtí učenci s transubstanciací problém – už je to asi i pro ně hodně absurdní a navíc relativně mladé (méně než 800 let) dogma. Proto se vzpamatujme a konejme Večeři Páně podle ustanovení, které nám sděluje Bible! Pán Ježíš to ustanovil krásně a jednoduše – nechtějme to „vylepšovat.“






Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 26. listopad 2010 @ 18:09:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Matúš 24:23  
...Ak by vám vtedy (Katolík) povedal: Ajhľa, tu je Kristus; alebo: Tam je! - neverte!  Ajhľa, predpovedal som vám to.  Preto, ak by vám (katolíci) povedali: Ajhľa, je na púšti, (je v oplatke a víne) nevychádzajte! Ajhľa, je v komorách - neverte.



...tu je celá podstata sporu...katolík verí v to, že oplatka je fyzický Kristus v tele...biblia hovorí o tom, že Kristus fyzicky je v nebi a tu na zemi je v Duchu a nie v tele. ..(žeby nastal druhý príchod.?..)

je zarážajúce že katolík verí doslovne ja som chlieb života a ostatných 6x ,,ja som,, z ev. Jána neverí doslovne:

ja som chlieb života...doslovne
ja som dvere...prenesený význam
ja som svetlo...prenesený význam
ja som pastier...prenesený význam
ja som cesta, pravda...prenesený význam
ja som vínny kmeň...prenesený význam


...preto je nutné písmo vykladať písmom.
napr. verš ,,skryť sa do tôni tvojich krídel,,...doslovne znamená že Boh je vták ktorý má krídla...to sa dá podoprieť slovom Ježišovým: ,,koľko ráz som chcel zhromaždiť tvoje deti ako sliepka svoje kuriatka pod krídla! A nechceli ste,....aj to dokazuje že Ježiš je vták, kvočka, kedže zhromažďuje pod krídla, tak musí mať krídla...

...je zvláštne že Judáš pri večeri ,,zjedol Krista,, vo forme oplatky a hneď do neho vstúpil satan...
...prvá cirkev prímala chlieb a vino, alebo lámala chlieb...nikdy neprímala Krista...a  nikdy nehovorila o telesnom Kristovi v oplatke a už vôbec ho nekládli do vytinky a neklaňali sa mu...

ďalší problém je v znovuobetovaní Krista na omši...

katechizmus:
Par.1367: Kristova oběť a oběť eucharistie je
jedna jediná oběť: „Vždyť jde o jednu a tutéžob

ěť a sám Ježíš ji přináší skrze službu kněží,
on, který jednoho dne obětoval na kříži sám
sebe: různý je pouze způsob, jímž se oběť


přináší.“ „A protože v této božské oběti,
která se koná ve mši svaté, je přítomen a nekrvavým
způsobem obětován sám Kristus,
který se obětoval jen jedenkrát krvavým
způsobem na oltáři kříže …, [je] tato oběť
vpravdě smírnou obě.“

je to evidentne obeť ktorá pôsobí odpustenie hriechov a zároveň je to nekrvavá obeť....toto je protirečenie, pretože ,,bez krvi nie je odpustenie,....Židom 9:22  A podľa zákona temer všetko sa očisťuje krvou, a bez vyliatia krvi niet odpustenia.,...iba krvavá obeť môže spôsobiť odpustenie......ak je katolícka omša obeť, tak potom neprináša odpustenie kedže je bez krvi

...ďalší problém je znovuobetovanie Krista na omši...aj keď Ježiš bol iba raz obetovaný a to na Golgote a nie znova v katolíckom kostole Židom 10:12  On však priniesol iba jednu obeť za hriechy, posadil sa navždy po pravici Božej

...ak je to tak, potom Ježiš sa obetoval raz a na jeho pamiatku si máme pripomínať jeho obeť ..to činte na moju pamiatku,,...ale to v žiadnom prípade nie je obeť ale len pamiatka...

...kedže katolicizmus je pohanské náboženstvo z kresťanskými prvkami, musí zákonite v ňom existovať
1. obetný systém (omša)
2. kult ženy - bohyne (Mária)
3. pohanský panteon (kult svatých, orodovníkov)
v blízkej budúcnosti sa ešte dožijeme vyvrcholenie kultu Márie vo forme spolutrpiteľky to jest spoluvykupiteľky...a nie je div že dnes sa hovorí o eucharistickej Márii..
máme sa na čo tešiť

ivanp




Re: Eucharistie=Ježíš? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 07. únor 2018 @ 07:11:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Eucharistie je Satanův podvod.



Stránka vygenerována za: 1.45 sekundy