|
Právě je 505 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116486216 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Paradoxy nevěry a strachu.
Vloženo Čtvrtek, 14. duben 2011 @ 16:53:32 CEST Vložil: Stepan |
poslal flame Všimli jste si někdy zvláštního rozdílu mezi Mojžíšem a zbývajícím lidem Izraele? Nejdříve se podívejme o které místo se jedná. 2 Mojžíšova 19,4 – 12.
Mojžíš bez obav vstupoval na horu k Hospodinu a zase sestupoval dolu k lidu Izraelskému. Rozmlouval s Hospodinem a nebál se smrti v Boži přítomností a ani Jeho hlasu. Nikde před tím si nečteme, že by se nějak posvěcoval. Pouze si čteme ve třetí kapitole, že když viděl Mojžíš pod Boží horou hořet keř a chtěl se na ten zvláštní jev podívat zblízka, že se ozval z prostředku keře hlas anděla, aby si zul obuv, neboť vstoupil na svatou půdu.
A teď si prostudujte v úvodu uvedené místo. Položte si nyní otázku, proč Hospodin k lidu hovoří jinak, viz 10 a 11 verš, než k Mojžíšovi. Mojžíš chodil nahoru, aniž se nějak posvěcoval, a lid se musel posvětit a přesto se nesměl hory, na kterou sestoupí Hospodin, ani dotknout pod trestem smrti.
Pročpak totéž co platilo pro Mojžíše, neplatilo pro ostatní lid?
Pokud si tuto otázku nepoložíte, nikdy nezjistíte, jaký byl rozdíl mezi Mojžíšem a ostatními z Izraele.
Takových a podobných paradoxu je v Písmu velmi mnoho.
Například 2 Moj. 19,5: Protož nyní, jestliže skutečně poslouchati budete hlasu mého, a ostříhati smlouvy mé, budete mi lid zvláštní mimo všecky lidi, ačkoli má jest všecky země.
2 Moj. 20,18-19: Veškeren pak lid viděl hřímání to a blýskání, a zvuk trouby, a horu kouřící se. To když viděl lid, pohnuli se a stáli zdaleka. A řekli Mojžíšovi: Mluv ty s námi, a poslouchati budeme; a nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.
Co k tomu dodat.
Jestliže skutečně poslouchati budete hlasu mého, …budete mi lid zvláštní.
Nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.
1 Jan 4,18: Láska nezná strach; dokonalá láska strach zahání, vždyť strach působí muka, a kdo se bojí, nedošel dokonalosti v lásce.
|
Podobná témata
|
|
Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 14. duben 2011 @ 22:58:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Díky, že jsi si tu otázku položil za mě. Mne totiž nikdy ani nenapadla. Pěkně jsi mi zase potvrdil, že Písmo je bezedná studnice, ze které člověk může stále znovu čerpat. Pasáže, které zmiňuješ, jsem asi jako každý četl mockrát, ale ten "paradox" jsem nevnímal - bral jsem to tak nějak jako dané. Ještě jednou díky. |
Re: Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: flame v Pátek, 15. duben 2011 @ 17:03:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, žel musím konstatovat, že nejen tady, ale i v mnoha denominacích se potkávám s věřicími, kteří nejsou zvykli uvažovat nad Písmem, ale pouze konzumují, co je jím předloženo jejich učiteli. Nelze se ostatně ani divit, když je nikdo z lidí nenaučil ptát se Písem. Učitelé mnoha denominací spíše vedou své ovečky k tomu, aby se ptali člověka a ne Boha. Tyto ověčky by se měli zanyslet nad tím, jaké učitelé poslouchají. |
]
|
|
Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 15. duben 2011 @ 20:21:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Napadlo mne toto: Mojžíš, na rozdíl od ostatního lidu, si byl jasně vědom s kým má co do činění. Nebylo třeba jej vychovávat, aby si uvědomil, že Ten jenž se mu ukázal v hořícím keři není nějaký hejpočkej. Z lidu se pak ještě dva vyčlenili, Jozue a Káleb, kterým došlo kdo je s nimi. |
Re: Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: flame v Pátek, 15. duben 2011 @ 21:46:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, promiň, ale rozesmál jsi mě, a kdy komu kdy došlo samo od sebe kdo je ten, s kým mají co do činění? Tobě? Někomu jinému? Anebo pouze tomu, komu se dal poznat? |
]
Re: Re: Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 16. duben 2011 @ 06:19:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tu vsuvku samo od sebe sis do mého komentáře vložil ty. Já jsem o ničem takovém nepsal. |
]
Re: Re: Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 16. duben 2011 @ 06:26:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Má odpověď na tvou poslední větu je samozřejmě ANO. |
]
|
|
Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 14:46:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ten hlavní rozdíl mezi Mojžíšem a zbývajícím lidem Izarele je ve vztahu vůči Bohu. Když Boha neznáme, můžeme se Ho pro Jeho zázraky a mocné skutky bát ve smyslu mít z Něho strach. Když známe vedle Jeho velikosti a moci Boha také jako Boha lásky, milosti, milosrdenství a pokoje, nebudeme z Něho mít strach, ale vyvolíme si bázeň před Bohem, která je trochu o něčem jiném - totiž o milování, respektování, poslušnosti, věrnosti, úctě a zbožnosti. Apoštol Jan to vystihl velmi přesně a správně. Boží dokonalá láska zahání strach z Boha i ze Satana a přivádí na scénu Boží bázeň, úctu, naději, vděčnost a věrnost jako vyjádření naší lásky k Bohu, která je ale stejně Boží, tzn. od Boha, tj. mající svůj zdroj a původ v Bohu.
Tomu, kdo miluje Boha, nenaženou strach Jeho skutky/činy/zázraky. Ano, na lidi může padnout veliká (Bož)í bázeň a můžou se děsit, ale ti, kdo Boha znají, se nevyděsí strachem, ale zbožnou úctou, chválou a vděčností za Boží milost a milosrdenství.
Je třeba říci, že strach je zlý duch, který napadá člověka, aby ho ve vztahu k Bohu paralyzoval a učinil neschopným jakékoliv pozitivní akce vůči Bohu. Ale chvála Bohu, že Boží dokonalá láska tohoto ducha zahání/vyhání a člověka tak od něho vysvobozuje. Tož tak.
willy
|
|
|
Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 18. duben 2011 @ 09:36:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na tuhle otázku by asi mohl odpovědět jedině Bůh kdyby chtěl a kdyby nám to bylo ku prospěchu. Proč si vybral zrovna Mojžíše aby vodil jeho stádo a svěřil mu k tomu potřebnou autoritu, moc a zázračná znamení aby mu uvěřilo že mluví ve jménu Boha a že je povinno poslechnout a udělat to co říká. Stejně jako proč si vybral toho nebo onoho proroka, kněze, svatopisce, krále, apoštola nebo jiného "prostředníka". Proč s námi nekomunikuje výhradně písemnou nebo jinou formou. |
|
|
|
|