Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 505 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486216
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Paradoxy nevěry a strachu.
Vloženo Čtvrtek, 14. duben 2011 @ 16:53:32 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal flame

Všimli jste si někdy zvláštního rozdílu mezi Mojžíšem a zbývajícím lidem Izraele? Nejdříve se podívejme o které místo se jedná. 2 Mojžíšova 19,4 – 12.

Mojžíš bez obav vstupoval na horu k Hospodinu a zase sestupoval dolu k lidu Izraelskému. Rozmlouval s Hospodinem a nebál se smrti v Boži přítomností a ani Jeho hlasu. Nikde před tím si nečteme, že by se nějak posvěcoval. Pouze si čteme ve třetí kapitole, že když viděl Mojžíš pod Boží horou hořet keř a chtěl se na ten zvláštní jev podívat zblízka, že se ozval z prostředku keře hlas anděla, aby si zul obuv, neboť vstoupil na svatou půdu.

A teď si prostudujte v úvodu uvedené místo. Položte si nyní otázku, proč Hospodin k lidu hovoří jinak, viz 10 a 11 verš, než k Mojžíšovi. Mojžíš chodil nahoru, aniž se nějak posvěcoval, a lid se musel posvětit a přesto se nesměl hory, na kterou sestoupí Hospodin, ani dotknout pod trestem smrti.

Pročpak totéž co platilo pro Mojžíše, neplatilo pro ostatní lid?

Pokud si tuto otázku nepoložíte, nikdy nezjistíte, jaký byl rozdíl mezi Mojžíšem a ostatními z Izraele.

Takových a podobných paradoxu je v Písmu velmi mnoho.

Například 2 Moj. 19,5: Protož nyní, jestliže skutečně poslouchati budete hlasu mého, a ostříhati smlouvy mé, budete mi lid zvláštní mimo všecky lidi, ačkoli má jest všecky země.  

2 Moj. 20,18-19: Veškeren pak lid viděl hřímání to a blýskání, a zvuk trouby, a horu kouřící se. To když viděl lid, pohnuli se a stáli zdaleka. A řekli Mojžíšovi: Mluv ty s námi, a poslouchati budeme; a nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.

Co k tomu dodat.

Jestliže skutečně poslouchati budete hlasu mého, …budete mi lid zvláštní.

Nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.

1 Jan 4,18: Láska nezná strach; dokonalá láska strach zahání, vždyť strach působí muka, a kdo se bojí, nedošel dokonalosti v lásce.


Podobná témata

Zamyšlení

"Paradoxy nevěry a strachu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 14. duben 2011 @ 22:58:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, že jsi si tu otázku položil za mě. Mne totiž nikdy ani nenapadla. Pěkně jsi mi zase potvrdil, že Písmo je bezedná studnice, ze které člověk může stále znovu čerpat. Pasáže, které zmiňuješ, jsem asi jako každý četl mockrát, ale ten "paradox" jsem nevnímal - bral jsem to tak nějak jako dané. Ještě jednou díky.



Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 15. duben 2011 @ 20:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Napadlo mne toto: Mojžíš, na rozdíl od ostatního lidu, si byl jasně vědom s kým má co do činění. Nebylo třeba jej vychovávat, aby si uvědomil, že Ten jenž se mu ukázal v hořícím keři není nějaký hejpočkej. Z lidu se pak ještě dva vyčlenili, Jozue a Káleb, kterým došlo kdo je s nimi.



Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 14:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ten hlavní rozdíl mezi Mojžíšem a zbývajícím lidem Izarele je ve vztahu vůči Bohu. Když Boha neznáme, můžeme se Ho pro Jeho zázraky a mocné skutky bát ve smyslu mít z Něho strach. Když známe vedle Jeho velikosti a moci Boha také jako Boha lásky, milosti, milosrdenství a pokoje, nebudeme z Něho mít strach, ale vyvolíme si bázeň před Bohem, která je trochu o něčem jiném - totiž o milování, respektování, poslušnosti, věrnosti, úctě a zbožnosti. Apoštol Jan to vystihl velmi přesně a správně. Boží dokonalá láska zahání strach z Boha i ze Satana a přivádí na scénu Boží bázeň, úctu, naději, vděčnost a věrnost jako vyjádření naší lásky k Bohu, která je ale stejně Boží, tzn. od Boha, tj. mající svůj zdroj a původ v Bohu.

Tomu, kdo miluje Boha, nenaženou strach Jeho skutky/činy/zázraky. Ano, na lidi může padnout veliká (Bož)í bázeň a můžou se děsit, ale ti, kdo Boha znají, se nevyděsí strachem, ale zbožnou úctou, chválou a vděčností za Boží milost a milosrdenství.

Je třeba říci, že strach je zlý duch, který napadá člověka, aby ho ve vztahu k Bohu paralyzoval a učinil neschopným jakékoliv pozitivní akce vůči Bohu. Ale chvála Bohu, že Boží dokonalá láska tohoto ducha zahání/vyhání a člověka tak od něho vysvobozuje. Tož tak.

willy



Re: Paradoxy nevěry a strachu. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. duben 2011 @ 09:36:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tuhle otázku by asi mohl odpovědět jedině Bůh kdyby chtěl a kdyby nám to bylo ku prospěchu. Proč si vybral zrovna Mojžíše aby vodil jeho stádo a svěřil mu k tomu potřebnou autoritu, moc a zázračná znamení aby mu uvěřilo že mluví ve jménu Boha a že je povinno poslechnout a udělat to co říká. Stejně jako proč si vybral toho nebo onoho proroka, kněze, svatopisce, krále, apoštola nebo jiného "prostředníka". Proč s námi nekomunikuje výhradně písemnou nebo jinou formou.



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy