Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479063
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku
Vloženo Pondělí, 16. leden 2012 @ 12:00:02 CET Vložil: Olda

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Patriarcha Moskevský i celé Rusi Cyril učinil vážné prohlášení k celému křesťanskému světu.

Překlad do češtiny:

Patriarcha Moskevský i celé Rusi Cyril učinil vážné prohlášení k celému křesťanskému světu.

V době, kdy mnozí protestantští teologové hlásají absurdní herezi o změně deseti Božích přikázání,
ukázal Ruský patriarcha na potřebu člověka v každotýdenním odpočinku, k čemuž byl i Bohem dán
den sobotní.

Všem je známé čtvrté Boží přikázání o týdenním odpočinku: „Pomni na den sobotní, abys jej
světil.“ Ale diskuse kolem něj se táhne staletí. Potřebuje člověk týdenní sobotní odpočinek? Jaký
den Bůh posvětil a přikázal světit — den sobotní nebo neděli? Bude mít toto přikázání svoji váhu i
v dvacátém prvém století?


Zaprvé je přikázání o týdenním odpočinku „Pomni na den sobotní, abys jej světil“ je jedním z deseti
Božích přikázání, stejně jako i „Nesesmilníš“, „Nepokradeš“, „Cti otce svého i matku svou“.
Pohrdání týdenním sobotním odpočinkem určitě přivede k nemilým důsledkům – ztrátě zdraví i
neplánovaným návštěvám nemocnice. Není lepší poslouchat Boží radu ohledně rozvržení práce a
odpočinku a pamatovat na den sobotní, abychom jej světili?

Křesťané by si měli pamatovat, že Ježíš světil sobotu podle svého obyčeje (Luk 4,16), a učil, že
Boží přikázání je nadřazeno lidským ustanovením Mat 15,3). Je pozoruhodné, že současná
„západní“ tradice považuje poslušnost Božích přikázání za zákonictví, přestože Písmo Svaté nazývá
přestupování přikázání bezbožností. Syn Boží prohlásil, že nepřišel rušit, ale naplnit a zvelebit jej
(Mat 5,17.18; Iz 42,21). I apoštolové měli ve zvyku světit sobotu (Sk 16,13). Biblickým znakem
svatých, náležejících k církvi Boží je víra v Ježíše a zachovávání všech deseti Božích přikázání (Zj
12,17; 14,12).

Zadruhé Bůh přikázal světit sobotní den a nikoliv neděli. Teologové vědí, že ve svatém Písmu není
Boží příkaz k svěcení neděle, prvního dne týdne. Proč první den? Všechny čtyři evangelia
dosvědčují to, že Kristus byl vzkříšen první den týdne, tedy v neděli. A Bůh posvětil (řecky
„oddělil“) sedmý den k týdennímu odpočinku (Gen 2,2.3). Proto odpočívat v neděli můžeme stejně
jako v každý jiný den týdne, ale světit neděli (to znamená považovat za hřích zabývat se obyčejnou
prací v tento den) nejen že nemá žádný smysl bez biblického potvrzení, ale není také přestupováním
čtvrtého přikázání.

A na závěr: Ohledně deseti Božích přikázání je v Bibli řečeno jasně, že podle nich se pozná hřích
(Řím 3,20; 7,7). Znamená to, že hřešíme, jestliže je nezachováváme. A není to jen otázka smilstva

nebo krádeže, ale i našeho vztahu k sobotě — budeme na ni pamatovat nebo začneme pohrdat
Božím přikázáním a nakonec i svým zdravím?

Zdroj: biblepravda.com


"Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 16. leden 2012 @ 12:46:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
adventisti súdia že treba, svätiť sobotu, niekto má nedeľu a ja uznávam stredu popoludnie...len aby bol každý presvedčený o svojom...
adventizmus je sekta, ktorá prekrúca jasné slová ap. Pavla:

Rímskym 14:5  Niekto súdi, že jeden deň je viac ako druhý; iný zas súdi, že všetky dni (sú rovnaké). Len nech je každý úplne presvedčený o svojom.


Rímskym 14:6  Kto zachováva (niektorý) deň, Pánovi ho zachováva, a kto nezachováva (niektorý) deň, Pánovi ho nezachováva.

ivanp



Re: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 16. leden 2012 @ 17:04:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
A já třeba kradu jak straka a podvádím svojí ženu, ale není na tom nic v nepořádku, protože jsem osvobozen od zákona. Haleluja! Sektář je každý, kdo si myslí, že to není v pořádku...



Re: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. leden 2012 @ 23:53:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pamatuj na sobotní den, aby ti byl svatý.

  Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, ale sedmý den je dnem odpočinku, zasvěceným Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci – ty, tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá děvečka, tvé dobytče ani přistěhovalec ve tvých branách. V šesti dnech totiž Hospodin učinil nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, ale sedmého dne odpočinul.

  Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil jej.





Re: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Úterý, 17. leden 2012 @ 08:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  

   List Galaťanom:


   http://sobotnaskola.casd.sk/biblicke-ulohy-4-stvrtrok-2011/



60 biblických faktů, které se týkají sedmého dne: (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Úterý, 17. leden 2012 @ 08:37:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


60 biblických faktů, které se týkají sedmého dne:


1. Po skončení prvních šesti dnů týdne, při stvoření země, velký Bůh odpočinul sedmého dne. (1M 2,1-3)

2. Tento den byl označen dnem Božího odpočinku, či sobotním dnem. Sobotním dnem se myslí den odpočinku. Pro znázornění: Když se někdo v určitý den narodí, pak v ten den má narozeniny. Proto, když Bůh odpočinul sedmého dne, ten den byl jeho odpočinkem, čili sobotním dnem.

3. Proto sedmý den musí vždy zůstat Božím sobotním dnem. Nebo snad měníte den svých narozenin za nějaký jiný den? Určitě ne. Proto ani nemůžete zaměňovat den Božího odpočinku za nějaký jiný den, kdy neodpočíval. Proto sedmý den zůstává nadále Boží sobotou.

4. Stvořitel požehnal sedmý den. (1M 2,3)

5. On posvětil sedmý den. (2M 20,11)

6. Sobotní den ustanovil již v zahradě Eden. (1M 2,1-3)

7. Byl ustanoven ještě před pádem. Nebylo to zapsáno, protože písmo bylo vynalezeno až po pádu člověka do hříchu.

8. Ježíš řekl, že to bylo učiněno pro člověka (Mk 2,27); to znamená pro lidskou rasu, protože slovo člověk zde znamená neomezené množství. Stále platí stejně pro Židy i pro pohany.

9. Je památníkem stvoření. (2M 20,11; 31,17) Vždy, když odpočíváme sedmého dne, podobně jako Bůh při stvoření, připomínáme si tuto velkou událost.

10. Toto ustanovení bylo dáno Adamovi, který stál na počátku lidského pokolení. (Mk 2,27; 1M 2,1-3)

11. Skrze něho, jako našeho zástupce, bylo dáno všem národům. (Sk 17,26)

12. Není to židovské ustanovení. Událost se stala 2 300 let před tím, než vznikl židovský národ.

13. Bible nikdy nehovoří o židovské sobotě, ale vždy o „sobotě Hospodinově”. Lidé by měli být velmi opatrní při označení Božího svatého dne odpočinku.

14. Jasné odkazy na sobotu jsou v celém patriarchálním období. (1M 2,1-3; 8,10.12; 29,27.28 atd.)

15. Byla to součást Božího zákona před Sinajem. (2M 16,4.27-29)

16. Pak ji Bůh vložil do srdce mravního zákona. (2M 20,1-17) Proč by ji vložil mezi ostatních devět přikázání, o kterých připouštíme, že jsou neměnná?

17. Sedmý den – sobotu – nařídil osobně živý Bůh. (5M 4,12.13)

18. Pak přikázání vlastnoručně napsal. (2M 31,18)

19. Vyryl sobotní přikázání spolu s ostatními příkazy do kamene, na důkaz jejich trvalé platnosti. (5M 5,22)

20. Byly posvátně uchovány ve svatyni svatých v truhle smlouvy. (5M 10,1-5)

21. Bůh zakázal v sobotu pracovat. Platilo to i pro dobu neodkladných prací. (2M 34,21)

22. Na poušti Bůh ztrestal Izraelity, protože nedodržovali sobotu. (Ez 20,12.13)

23. Je znamením, že uznáváme pravého Boha, a ne nepravé bohy. (Ez 20,20)

24. Bůh prohlásil, že Jeruzalém bude zachován na věky, budou-li Židé zachovávat sobotu.

(Jr 17,24.25)

25. Poslal je do babylonského zajetí, mimo jiné, pro znesvěcování soboty. (Neh 13,18)

26. Zničil Jeruzalém pro přestupování soboty. (Jr 17,27)

27. Bůh vyslovil zvláštní požehnání všem národům, které budou zachovávat sobotu.

(Iz 56,6.7)

28. Je to proroctví, které se zcela vztahuje na křesťany. (Iz 56)

29. Bůh slíbil požehnání každému člověku, který bude světit sobotu. (Iz 56,2)

30. Pán nás žádá, abychom sobotu nazývali „svatou a přeslavnou”. (Iz 58,13) Vyvarujte se ji zlehčovat a nazývat „stará židovská sobota” nebo „otrocké jho”

31. Svatost soboty byla pošlapávána „mnoha generacemi”, ale bude v posledních dnech obnovena. (Iz 58,12.13)

32. Všichni svatí proroci dodržovali sedmý den.

33. Když přišel na svět Boží Syn, po celý svůj život zachovával sedmý den. (Lk 4,16; J 15,10)

Následoval tak Otcův příklad při stvoření. Neměli bychom také i my následovat příklad Otce a Syna?

34. Sedmý den je dnem Páně. (viz Zj 1,10; Mk 2,28; Iz 58,13; 2M 20,10)

35. Ježíš byl Pánem soboty. (Mk 2,28.) To znamená milovat a chránit ji, tak jako manžel chrání svou ženu, miluje ji a váží si jí. (1P 3,6)

36. Označil sobotu jako prospěšné ustanovení, které je pro člověka přínosem. (Mk 2,23-28)

37. Místo aby sobotu rušil, trpělivě učil, jak ji dodržovat. (Mt 12,1-13)

38. Ježíš učil své žáky, že nemají v sobotu konat nic, co nedovoluje zákon. Konat dobro však zákon povoluje. (Mt 12,12)

39. Nabádá učedníky k modlitbě, aby nemuseli porušit sobotu, i když se to vztahovalo na dobu 40 let po jeho vzkříšení. (Mt 24,20)

40. Zbožné ženy, které následovaly Ježíše, dodržovaly svědomitě sobotu i po jeho smrti.

(Lk 23,56)

41. 30 let po Kristově zmrtvýchvstání výslovně nazývá Duch svatý tento den „dnem sobotním”. (Sk 13,14)

42. Pavel, apoštol pohanů, hovoří o sobotě v roce 45 po Kristu. (Sk 13,27) Cožpak Pavel nevěděl o údajné změně a světil sobotu? Máme věřit novodobým učitelům, kteří nás ujišťují, že platnost soboty skončila vzkříšením Krista?

43. Lukáš, inspirovaný křesťanský historik, který psal v r. 62 po Kristu, hovořil o „sobotním dni”. (Sk 13,44)

44. Obrácení pohané se shromažďují v sobotu. (Sk 13,42)

45. Na velkém křesťanském sněmu v roce 52 po Kristu za přítomnosti apoštolů a tisíců učedníků hovoří Jakub o „sobotním dni”. (Sk 15,21)

46. V tento den bylo zvykem konat modlitební shromáždění. (Sk 16,13)

47. Pavel předčítal v tento den z Písma na veřejném shromáždění. (Sk 17,2.3)

48. Pavlovým zvykem bylo v tento den kázat. (Sk 17,2)

49. Jen v knize Skutků se hovoří o 84 shromážděních v tento den.

(viz Sk 13,14.44; 16,13; 17,2; 18,4.11)

50. Nikdy nedošlo k neshodám mezi křesťany a Židy, pokud jde o svěcení sedmého dne.

To dosvědčuje to, že Židé i křesťané světili stejný den.

51. Při všech obviněních proti Pavlovi mu nikdy nebyl vytýkán sobotní den. Proč by tak neučinili, kdyby ho nesvětil?

52. Pavel sám jasně prohlašoval, že dodržuje zákon: „Neprovinil jsem se ani proti zákonu židovskému … ani proti císaři.” (Sk 25,8) Jak by to mohl prohlásit, kdyby nedodržoval sobotu?

53. O sobotě je v Novém zákoně zmínka 59 krát. a je vždy s úctou označována stejně jako ve Starém zákoně „sobotní den”.

54. V Novém zákoně nepadlo jediné slovo o tom, že by sobota měla být zrušena, odstraněna, změněna, ba ani cokoliv podobného.

55. Bůh nikdy nikomu nedovolil, aby změnil tento den. Čtenáři, jaká autorita ti dovolila vykonávat v sobotu běžnou práci?

56. Žádný křesťan v Novém zákoně, jak před vzkříšením, tak po něm, nevykonával běžnou práci v sedmý den. Najděte jediný případ a my odvoláme. Proč by měli moderní křesťané jednat odlišně od biblických křesťanů?

57. Nikde není zaznamenáno, že by Bůh přeložil své požehnání a posvěcení ze sedmého dne.

58. Tak jak byla sobota dodržována v Edenu před pádem, tak bude zachovávána na Nové zemi po její obnově po celou věčnost. (Iz 66,22.23)

59. Svěcení sedmého dne odpočinku bylo důležitou součástí Božího zákona, neboť sobotu osobně vyhlásil a vlastní rukou napsal do kamene na hoře Sinaji. (viz Ex 20) Když Ježíš započal své dílo, výslovně prohlásil, že nepřišel zákon zrušit: „Nedomnívejte se, že bych přišel rušit zákona aneb proroků.” (Mt 5,17)

60. Ježíš často odsuzoval farizeje jako pokrytce, kteří předstírají lásku k Bohu a zároveň kvůli

tradici pošlapávají jedno z deseti přikázání. Také dodržování neděle je jen lidskou tradicí.






Re: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 17. leden 2012 @ 19:45:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jeden biblický fakt ktorý vyvracia oných šesťdesiat.

Nech vás teda nikto neposudzuje ani pre jedenie a pitie, ani pre sviatky, novomesiace alebo pre soboty,
Kolosenským 2:16

ivanp



Re: Patriarcha Cyril o týdenním sobotním odpočinku (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 18. leden 2012 @ 12:37:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezdá se mi že by otec a vladyka Cyril vydával nějaká prohlášení ve třetí osobě. Tudíž bych řekl že jde spíš o překlad nějakého komentáře jiné osoby. Nebo že by chtěl přesunout službu o Voskreseňje a odpočinek o den dřív. Jeho prohlášení v původním znění jsem nečetl ale předpokládám že může být podobné těm která čas od času vydávají naši svatí otcové a biskupové. Ti také preferují sedmidenní pracovní týden před nejrůznějšími jinými periodami a připomínají sobotu jako den Hospodinova odpočinku ve kterém završil své stvoření. Téhleté skutečnosti si máme být vědomi.



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy