Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485720
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii)
Vloženo Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 21:26:32 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Svědectví některých starověkých osobností usvědčuje heretiky z jejich lži, která je připravuje o Kristova dobrodiní a o dary Nebe. Vizte, jak věřili, věří a budou věřit křesťané až do Kristova příchodu. Bůh vám žehnej!

Justin - 2. století:
"Jako slovem Božím náš Spasitel, Ježíš Kristus, dostal tělo a krev pro naše spasení, stejně tak i eucharistický pokrm se skrze řeč, která pochází od Něho, stal tělem a krví Ježíše Krista vtěleného. Tak jsme byli vyučeni..."

„Tedy tato oběť skrze jméno Ježíšovo, kte­rou Ježíš Kristus přikázal obětovat, totiž oběť Eucha­ristie chleba a kalicha, je obětována na všech místech země. A Bůh ji přijímá ... Eucharistie, konaná posvěcenými osobami, je jediná, dokonalá oběť, a Bůh v ní má zalíbení."

Cyprián - 3. století:
"Neboť Kristus řekl, že kdo bude požívat jeho chléb, bude žít věčně. Z toho je jasné, že bude žít ten, kdo přijímá Eucharistii, aby byl s ním spojen..."

Ambrož - 4 století:
"Snad řekneš: Můj chléb je obyčejný. Avšak to je chléb před svátostnými slovy. Jakmile dojde k posvěcení, stává se z chleba tělo Kristovo. Toto tedy připojme. Jak se může stát tělem Kristovým to, co je chlebem? Posvěcením. Posvěcení - jakými slovy a slovy koho? Pána Ježíše."

"Ve svátosti Eucharistie je Kristus, poněvadž je to Kristovo tělo. Není to tedy obyčejný pokrm, ale pokrm duchovní. Proto také Apoštol říká o předobrazu: „Naši otcové jedli duchovní pokrm a pili duchovní nápoj" (1K 10,3n). Boží tělo je totiž duchovním tělem."

Cyril Jeruzalémský - 4. století:
"Chléb a víno určené k eucharistii před svatým vzýváním uctívané Trojice bylo prostým chlebem a obyčejným vínem. Po vzývání se však chléb stává Kristovým tělem a víno Kristovou Krví. "

"...eucharistický chléb po vzývání Ducha svatého není už prostým chlebem, ale Kristovým tělem..."
 


"Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 338 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 21:36:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Až na jednu drobnost - 2. století není   "víra křesťanů od počátku".

Např: " „Tedy tato oběť skrze jméno Ježíšovo, kte­rou Ježíš Kristus přikázal obětovat,..." 
             zajímalo by mne, kde Ježíš přikázal něco obětovat? A co vlastně obětovat?



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 21:51:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
řk eucharistie není památka Večeře Páně, kterou ustanovil Pán Ježíš Kristus v tu noc, kdy byl zrazen, což je zžejmé každéu věřícímu, který si se zapojeným duchem přečte 11. kapitolu 1. listu Korintským, verše 23 -30! Verš 20 se dobře hodí na řk mši, i když z jiných důvodů, než byl použit pro Korintské.



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 23:12:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco málo o historii Večeře Páně http://www.apologet.cz/?q=articles/category/19-cirkevni-historie/id/72-otazka-pojeti-cirkevni-autority.-aneb-od-vecere-pane-k-eucharistii



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 09. březen 2012 @ 08:01:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco málo o tajemství eucharistie.



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 09. březen 2012 @ 09:16:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. To co říká svatý Justin ve 2. století (což je letopočet začínající jedničkou) je zcela v souladu s tím co říká Ježíš Kristus ve čtvrtek před Velikonocemi ve století prvním a co ještě předtím vyděsilo posluchače natolik (představa konzumace lidského masa a krve) že s pohoršením všichni utekli a Ježíš musel zadržet i apoštoly, kteří by ho byli jinak také opustili. Pochybuji že by v Církvi mezitím dělali něco jiného.
Na druhou stranu musím říct že se mi nelíbí urážlivý a povýšený tón který autor příspěvku používá. Bůh žehnej všem.



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 09. březen 2012 @ 10:58:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existujú tri základné pohľady na večeru Pánovu.
1.Večera Pánova nie je obeť, ale je symbolika, to znamená že slová ,,toto je moje telo,, sú iba symbolické gestá...(zástanca Cwingli)
2. Večera Pánova nie je obeť ale spoločenstvo s Kristom, pričom slová ,,toto je moje telo,, je ,,doslovné,, ale chlieb ostáva naďalej chlebom a zároveň je to ,,Jeho telo,,...tak ako hovorí Pavel. na jednej strane hovorí o ,,tele,, ale tak isto hovorí o ,,obyčajnom chlebe,, ktorý lámeme...(M. Luther – pod spôsobom posväteného chleba príjmame pravé telo Krista)
3. Eucharistija je obeť, tá istá ako na golgote, len ,,sprítomňovaná,, a chlieb sa mení na skutočné reálne, hmotné telo Kristovo...(rimania)

niekoľko poznámok...
pri všetkej úcte rímsky výklad je neudržateľný blud...
1. Kristova obeť je iba jedna, ktorá sa nemôže v čase opakovať (Židom 10:10 ... raz navždy obetoval svoje telo.)

2. Ak by sa mala opakovať, musela by byť ,,krvavá, obeť, pretože bez krvi nie je odpustenie (Židom 9:22  ...a bez vyliatia krvi niet odpustenia.)

3. List židom jasne učí o tom, že Kristus je posledným kňazom a veľkňazom a po ňom nie je a netreba ďalších kňazov (Židom 7:26  Takého veľkňaza sme aj potrebovali: svätého, nevinného, nepoškvrneného, oddeleného od hriešnikov a vyvýšeného nad nebesá,)

4. Kňažský úrad je neprenosný a konečný...nemôže ďalej prejsť na apoštolov a ani to nie je treba... (Židom 7:24  On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.)

5. Rímske delenie na ,,kňazov,, a ,,laikov,, je blud, písmo hovorí o tom že nikto už nie je kňazom, alebo všetci sme kňazi... (Zjavenie 1:6  a urobil kráľovstvom, kňazmi svojmu Bohu a Otcovi, Jemu sláva a vláda naveky vekov! Amen.)

deliaca čiara medzi kresťanstvom a rímskym katolicizmom spočíva v tom, že rimania z večere urobili opakujúcu sa ,,sprítomňovanú,, obeť...namiesto stola položili jedlo na oltár...a kresťania veria že netreba a nemôžme prinášať opakovať Kristovu obeť lebo je jedinečná a dostačujúca...preto nie je treba a nie sú žiadny kňazi...

kedže rímsky katolicizmus je pohanské náboženstvo z kresťanskými prvkami, nutne potrebuje ,,kňazov,,...,,obeť,,..viditeľné božstvo...,,centrálny rituál,, a p.
nikde som sa nedopátral prečo veria tomu že vo vytrínke je prítomný celý Kristus s dušou a telom...keď tak striktne hovoria o reálnom ,,tele,, prečo veria aj o skutočnej duši...veď Kristus hovoril  iba o tele a krvi...a odrazu je možné si kľaknúť v rímskom kostole pred vytrínku s chlebom (bez krvi) a modliť sa k chlebu a tam je ukrytý ,,celý kristus,, aj s dušou...a odpovie z vytrínky na modlitbu ...je to do neba volajúce pohanské modlárstvo urážajúce živého Krista ktorý je tu prítomný v Duchu...

ivanp




Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 09. březen 2012 @ 18:35:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
z doterajšej diskusie vyplýva:
deliaca čiara medzi rimanmi a kresťanmi...

rimania obetujú víno a krv 
kresťania, večajú chlieb a víno...
rimania obetujú ,,sprítomňujú,, Krista
kresťaniavy cez symboly chleba a vína príjmajú pravé telo a krv Kristovu na Jeho pamiatku

rimania potrebujú neustálu obetu na omši, bez omši nemá význam ich kresťanstvo
my kresťania nechceme a nepotrebujeme nič obetovať, nám stačí obeť na golgote a to si pripomíname večerou na stole, nie obeťov na oltári...
kresťania nepotrebujú kňazov keďže nič neobetujú, rímske kresťanstvo bez kňaza neexistuje, lebo potrebujú obetovať a potrebujú prostredníka medzi nebom a zemou...
podľa rimanov Kristus ustanovil v predvečer veľkého piatku obeť a kňažstvo, kresťania veria v to že Kristovým kňažstvom pozemské kňažstvo zaniká a z Krista na nikoho neprechádza...

ivanp



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 10. březen 2012 @ 14:22:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je tu nejaký rímsky katolík ktorý z písma vyvráti démonské učenie o rímskom kňažstve?
biblické učenie znie:
Kristus je veľkňaz a posledným kňazom...jeho obeťou zaniká kňažský úrad, ktorý neprechádza z Krista na žiadneho človeka...Kristova obeť je posledná krvavá obeť...po tejto obeti v novozákonnej dobe nie je a netreba žiadnu krvavú obeť.
rímsky katolicizmus ako falošná náuka naďalej rozdelil novozákonný ľud na laikov a kňazov, čo je donebavolajúci blud...

na základe čoho má rímska cirkev kňazov?...ich argument o tom, že ,,majú iba účasť na Kristovom kňažstve,, je neudržateľný, keďže z Krista nemôže prejsť na nikoho...vie niekto argument ktorý potvrdzuje rozdelenie ľudí v novej zmluve na oddelených kňazov a laikov?
ivanp



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 12. březen 2012 @ 16:57:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z rozsáhlé diskuse je patrné, jak lze z jednoduchého Kristova vyjádření udělat složitou problematiku. Přitom je v evangeliích a v Pavlově dopisu Korintským zaznamenáno jen několik jednoduchých a srozumitelných poučení:

1. Lámání chleba a jeho rozdávání má být činěno na památku vydaného Kristova těla
2. Pozdvihování kalicha s vínem a pití vína z něj má být činěno jednak na památku Kristovy prolité krve a jednak jako znamení Nové smlouvy.

Položme si jednoduchou otázku: Jaké znamení Nové smlouvy nám předal Bůh? Bůh totiž učinil u každé smlouvy znamení:
 
U smlouvy s Noem je to duha.
U smlouvy s Abrahamem je to obřízka.
U smlouvy s lidem Izraele je to Sabat.


Co je znamení u smlouvy Kristovy? Právě ono pozdvihování kalicha a pití vína z něj.

Proč myslíte, že za neobřezání syna chtěl Bůh jeho otce Mojžíše usmrtit? Proč myslíte, že za porušení Sabatu byl trest smrti? Nebyla to totiž jen nějaká formální záležitost, která pro svou malou závažnost nestojí za řeč, natož aby se její porušení trestalo tak krutě.  Bylo to tak závažné pohrdnutí smlouvou, že si zasluhuje smrt. To bylo, jako by manžel hodil manželce snubní prsten, který je symbolem manželství, k nohám. Jde o naprosté pohrdnutí smluvním závazkem.


Jak je to jednoduché. Evangelium není pro teology, ale pro všechny, i pro ty bez teologického vzdělání. Připomenout si svátečně oběť Kristova těla a prolití jeho krve pomocí symbolů - proč z toho dělat kdovíjak záhadné tajemství proměny potravin v živé tělo?



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 12. březen 2012 @ 20:25:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 list Janův 4,2: Podle toho poznávejte Ducha Božího: Každý duch, který vyznává Ježíše krista, jenž přišel v těle (sarx), je z Boha.
2 list Petrův 2,1: V lidu se však také objevovali lživí proroci, jako i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou tajně zavádět zhoubnná kacířství a Panovníka, který je vykoupil (tělem-sarxem), budou zapírat.
1 Korintským 11,24...Toto je mé tělo (soma), které se za vás láme. To čiňte na mou památku.

Přišel v podobnosti těla (sarx) hříchu a jako oběť za hřích a odsoudil hřích v těle (sarx), ....
Základní fakt: přišel v těle (sarx), jinak by nás nemohl vykoupit z hříchu. Ti, kdo učí , že význam toho, v jakém těle přišel, není tak důležitý, zavádějí zhoubné nauky. Takže ti, kdo učí že při památce se mění chléb (oplatka) v tělo (sarx) Kristovo, ve skutečnosti snižují význam kristový oběti těla (sarxu).



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 13. březen 2012 @ 08:20:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
z dosavadnej diskusie vyplýva:
rímsky katolicizmus verí:
1. večera Pánova nie je večera ale obeť, 
2. pri obeti kňaz obetuje chlieb a víno a to sa premieňa na skutočné fyzické telo aj s dušou
3. ak je to obeť, tak logicky cirkev musí mať oddelených kňazov, ktorí sú na túto obeť určený...
4. rimania spojili úrad apoštolský z úradom kňažským

reformačné cirkvi veria:
1. večera Pánova je večera, nie je to obeť, keďže bola prinesená jedna jediná obeť na kríži
2. chlieb pri večery ostáva chlebom ako píše Pavol ale zároveň je to pravé telo Krista
3. keďže večera nie je obeť netreba kňazov alebo všetci sme kňazi...
4. apoštolský úrad je úrad správy cirkvi a nemá nič spoločné s Kristovým kňažstvom

deliaca čiara medzi rimanmi a kresťanmi je v tom či večera Pánova je obeť alebo spomienka na obeť...

môže niekto z rímskych katolíkov teologicky doložiť 
1. prečo prešiel kňažský úrad z Krista na apoštolov
2. prečo je večera Pánova obeť tá istá ako na golgote a je to nekrvavá obeť (bez krvi nie je odpustenie) a víno sa premieňa na pravú krv a predsa je to nekrvavá obeť?
3. prečo rimania spojili kňažstvo z apoštolstvom keď apoštoly ustanovovali starších, biskupov, presbyterov ale nie kňazov?

ivanp



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 13. březen 2012 @ 20:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
keďže diskusia sa nepohla pokúsim sa zopakovať:

1. levítke kňažstvo je dočasné, smrť prekazila kňažskú službu
2. Ježiš ako veľkňaz ostáva kňazom na veky
3. jeho večné kňažstvo neprechádza na žiadneho smrteľného človeka  

Zatiaľ z tamtých stávali sa kňazmi mnohí, lebo im smrť prekazila zostať:  On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.   Židom 7:23

4. Kristus priniesol jednu obeť, ktorá sa nikdy v čase neopakuje...

... ktorý nepotrebuje ako veľkňazi deň čo deň prinášať obeť najprv za svoje a potom za hriechy ľudu. Lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetovalŽidom 7:27 

Boh dal do cirkvi rôzne služobnosti, ale nedal službu kňažstva, keďže novozmluvné kňažstvo zaniklo, keďže bola prinesená jedna posledná obeť ktorá sa neopakuje...

Niektorých totiž ustanovil Boh v cirkvi: jedných za apoštolov, druhých za prorokov, tretích za učiteľov, potom ľudí divotvornej moci, ďalej s darom uzdravovať, pomáhať, spravovať a hovoriť (rôznymi) druhmi jazykov.  1 Korintským 12:28

A On ustanovil jedných za apoštolov, iných za prorokov, zase iných za evanjelistov a iných za pastierov a učiteľov,  Efezským 4:11

vie nejaký rímsky katolík z písma, nie z katechizmu a nie z tradície, histórie cirkvi doložiť rímske novozmluvné kňažstvo a zmenu večere Pánovej na obeť...???

ivanp



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 14. březen 2012 @ 08:44:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zatiaľ prišli dve reakcie:

...konečne nejaký citát z písma...
ide o kňažskú službu apoštola, ktorý kladie na oltár pohanov ako obeť...toto nemá nič spoločné z chlebom a vínom...
je to všeobecné kňažstvo veriacich, kedy aj dnes misionári kladú pohanov ako ,,pomyselnú obeť ,,  na Boží oltár...

pre úplnosť prikladám 8 novozmluvných kňažských obetí, ktoré platia pre všetkých kresťanov, je to všeobecné kňažstvo...(podľa anglikánskeho teológa J.Stotta)...počet nemusí byť úplný, ale to je jedno...
1. živá obeť R12,1
2. obeť chvál Žid13,15
3. modlitba zj 5,8..8,3-4
4. skrúšený a zdrvený duch ž 51,19
5. obeť a služba viery F2,17 4,17
6. dary a financie žid 13,16
7. život ako obeť 2Tim 4,6 F2,17
8. obeť novozískaných kresťanov R15,16

samozrejme že rimania nemajú žiadny biblický argument na to, že existuje oddelené novozákonné kňažstvo, iba ak katechizmus a nejaký citát z 2. st. na čom je založený aj tento článok...poprípade spoja nezlučiteľné a to apoštolstvo z kňažstvom, ale to nevedia biblicky dokázať...vždy v dejinách cirkvi boli ľudia ktorí verili v to že v predvečer veľkého piatku Ježiš položil chlieb a víno na stôl aby večeral z učeníkmi a nekládol nič na oltár...čím viac prenikalo pohanstvo do cirkvi tým viac bolo treba nejaký centrálny rituál, zhmotnenie Boha na zemi a špeciálnu kastu zasvätených ktorý boli oddelený na magické úlohy...
toto všetko jasne odhalila a popísala reformácia a odhalila že večera Pánova nie je obet ale je večera...
...už nečakám žiadny biblický argument od rimanov, pretože žiadny nie je

ivanp



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 14. březen 2012 @ 12:03:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jeden dotaz neznalého heretika k tomuto tématu:

Katolíci věří, že při Večeři Páně je v hostii, proměněné na Tělo Páně přítomna i krev, takže podávat "pod jednou"  pro obyčejné lidi je naprosto v pořádku.

Avšak jak židé (Leviticus 22,8), tak první křesťané (Sk. 21,25) považovali pojídání masa nezbaveného krve (zadušeného, zdechliny) za něco nepřípustného (Kraličtí by řekli za ohavnost).

Jak to že katolíci, kteří tuto praxi zavedli o mnoho staletí později si tuto spojitost neuvědomují, a tento zákaz, byť opět jenom symbolicky (nebo reálně?), překračují?

Může mi to někdo vysvětlit?

Je v monstranci oplatek namočený ve víně, nebo jenom suchý?






Ze smírné litanie papeže Lva XIII. (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Středa, 14. březen 2012 @ 12:47:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Veleben buď Ježíš v Nejsvětější Svátosti oltářní
Velebena buď předrahocena Krev Ježíšova

Smírná litanie se může modlit při výpadech proti eucharistii a nebo když nerozumíte slovům napsaným v Písmu: Toto je moje Tělo....Toto je moje Krev......



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 13:08:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo svaté je pravda...najlepším výkladom písma je samotné písmo...reformácia cirkvi porozumela že písmo musíme vykladať písmom...
z celej diskusie podľa mňa vyplývajú tri veci
1. rimania majú namiesto večere obeť
2. rimania nad rámec písma veria v to že majú v skrinke zavretého ,,krista,,
3  rimania proti písmu zriadili kňažský stav

tieto deformácie majú za následok zkreslenie ďalších pojmov:
1. pod pojmom ,,prijať Krista,, v rímskom ponímaní znamená zjesť oplatku...katolíci chodia na ,,príjmanie,,
pre Kresťanov pojem ,,prijať krista,, znamená uveriť v neho a urobiť Ho Pánom svojho života...
 
Ale tým, čo Ho prijali, dal moc stať sa deťmi Božími, tým, čo veria v Jeho meno,  Ján 1:12
Preto, ako ste prijali Krista Ježiša, Pána, v Ňom žite,  Kolosenským 2:6 

2. omša je obeta a úkon, ktorý sám o sebe pôsobí zmierenie a odpustenie hriechov...ak je večera obeta, tak Kristus sám seba obetoval vo štvrtok večer a na kríž v piatok už nemusel...
Par.1364: „Kdykoli se slaví na oltáři oběť kříže, v níž je 'obětován náš velikonoční beránek, Kristus' uskutečňuje se dílo našeho vykoupení.“Par.1366: Eucharistie je tedy obětí,...

3. omša ako magický rituál má moc odpúšťať hriechy živým aj mŕtvym... 
Par.1414: Jako oběť je eucharistie také přinášena na smír za hříchy živých i mrtvých...

...stačí do bezvedomia  ,,obetovať krista,, v omši a chudák z očisca je z toho najhoršieho vonku...
avšak pozor, aby niekto nezjedol oplatku (,,krista z dušou a telom) a v tom okamihu doňho vstúpi satan...J13,27

KR  A hned po vzetí toho chleba vstoupil do něho satan. I řekl jemu Ježíš: Co činíš, čiň spěšně.

NBK  A tehdy, po tom soustu, do něho vstoupil satan. Ježíš mu tedy řekl: "Co děláš, udělej rychle."

KMS  Tehdy, po tom soustu, vstoupil do něho Satan. Ježíš mu řekl: "Co činíš, učiň rychle!"

ivanp




Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 18. březen 2012 @ 12:42:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
doposiaľ nikto z rímskych katolíkov nepotvrdil z písma ich protibiblický argument o tom že omša je obeť a kňažstvo je to isté čo apoštolstvo...vyhlasujú to ako hotovú vec ale ich najväščí argument je katechizmus...

Ďalší blud katolicizmu spočíva v tom že ev. Ján 6 kap.uvádzajú ako tutovku toho že.
1. Kristus tam hovorí o doslovnom tele a krvi
2. Kto zje Krista v oplátke má večný život...
 Keďže písmo treba vykladať písmom, odpoveď najdeme v písme:

1. celá 6. kap. nie je o protiklade telo(manna) – telo (Kristus)...ale telo - kontra Duch...Ježiš nedáva do kontrastu jedenie manny versus jedenie ,,Krista,, ale jedenie manny kontra viera v Krista...
Ježiš vysvetľuje  celý kontex jeho slov... Duch je, ktorý obživuje, telo nič neosoží. Reči, ktoré som vám hovoril, sú duch a život. Ján 6:63  inak povedané celý kontex 6. kap. je o duchovných veciach a nie o telesnim jedení

2.  Ježiš vysvetľuje čo to znamená jesť a piť Krista... Riekol im Ježiš: Ja som chlieb života; kto prichádza ku mne, nikdy nebude lačnieť, a kto verí vo mňa, nikdy nebude žízniť.
prichádzať k nemu znamená jesť Krista...a veriť v neho znamená piť Krista...

celá debata končí Petrovým vyznaním:
Odpovedal Mu Šimon Peter: Pane, ku komu pôjdeme? Slová večného života máš,
a my sme uverili a poznali, že Ty si (Kristus), ten Svätý Boží     Ján 6:68 .

ak by Ježiš hovoril o telesnom jedení krista a telesnom pití jeho krvi, tak Peter by povedal niečo na spôsob: musíme jesť tvoje telo aby sme mali večný život...celý kontext novej zmluvy hovorí o tom, že mať večný život znamená veriť v neho a nikdy nie zjesť oplatku ktorá z tela putuje do stoky...misia cirkvi je založená na ,,prijatí Krista do srdca,, a nikdy nie na ,,prímaní,, krista do brucha...

ivanp



Re: Jak věří křesťané od počátku o Večeři Páně (Eucharistii) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 19. březen 2012 @ 19:39:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oj, raduj se, katolická chaso,

máme boží krev a boží maso; 

ještě boží střeva - potom na letnice

bude dělat papež boží jitrnice.



Stránka vygenerována za: 0.76 sekundy