Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 274, komentářů celkem: 429609, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 293 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509304
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Loď záchrany a loď zkázy
Vloženo Neděle, 15. červenec 2012 @ 22:20:20 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Ježíš učedníky vyzval, aby ho lodí převezli na druhou stranu Genezaretského jezera. Vypluli a doprovázely je i další lodi. Jenže ukázalo se, že ačkoliv plují s Ježíšem a kdekdo by proto očekával poklidnou plavbu, bylo tomu naopak: Strhla se bouře tak silná, že i učedníci – zkušení rybáři, pro něž plavba za každého počasí byla jistě běžnou záležitostí – se strachovali o své životy (Marek 4:35-37).


Vidíme, že doprovázení Ježíše není pohodovou procházkou. Ale naopak. Zeptejme se však: Kam se poděly ty ostatní lodi, které za tou s Ježíšem vypluly? Nezbloudily snad?



Z Markova evangelia víme, že učedníci se při bouři strachovali zbytečně. Ježíš je totiž po utišení bouře napomenul:


...»Proč se tak bojíte? Pořád ještě nemáte víru?«
(Marek 4:40)


Jejich problémem tedy bylo, že podlehli obyčejnému strachu. A to přestože měli Ježíše na lodi, sice spícího, ale přítomného. A strach, to je největší nepřítel víry. Kazatel BJB Jáchym Gondáš dokonce tvrdí, že opakem víry není nevíra, ale právě strach.


Když se budeme pídit, co se stalo s ostatními loděmi, plujícími za tou Ježíšovou, tak v evangeliu odpověď nenajdeme. Dokážeme to však docela dobře předpokládat. Ježíš všem udal směr, bouře a z ní plynoucí ohrožení však všechno změnila. Ježíš Neježíš – při bouři je všechno jinak. Máme přirozený strach o své životy, zdraví majetky. Staráme se o svou záchranu. Zda loď pluje správným směrem je v době ohrožení úplně vedlejší. Hlavně abychom neztroskotali a neutopili se.


Tak je to i s cestou Ježíšových následovníků. Plují za Ježíšem, znají směr a svého Velitele. Když se však s lodí se svými společníky (loď si představme jako církevní denominaci) ocitnou v bouři, myslí jen a jen na svou záchranu. Ježíšovu loď není ostatně v tom nečasu vidět, je dokonce možné, že ztroskotala. Nyní je proto zapotřebí myslet především na svou záchranu.


Po uklidnění bouře nám dojde: Vždyť jsme se nezajistili proti podobným protivenstvím. Musíme vybudovat pevné a odolné lodi, zajistit pro to peníze a vytvořit rezervy pro budoucnost. Protože je nás víc, potřebujeme kapitána, velícího lodi. Tak si stanovíme Ježíšova nástupce, který nás povede, i když Ježíš spí. Řekneme také, že tento nástupce je následník apoštola Petra, což je ta skála, na které chtěl Ježíš svou církev stavět. Nevadí, že Petr se jako skála příliš nevyznamenal, vždyť jsme jen lidé. A protože jsme tím pádem nástupci Kristovými, děláme si nárok na neomylnost, vždyť On je neomylný. Osvojujeme si také nárok na celý svět a všechno, co k němu patří: Vždyť země patří Bohu a my jsme zde Jeho zástupci. To všechno zakotvíme do svého učení, které vštěpujeme celé osádce naší lodi a pokud je to jen trochu možné, tak i celému světu.


Když pak společně plujeme na stejné lodi, není možné, aby se snad někdo z posádky proti kapitánovi nebo proti našemu učení. Proto vycvičíme hlídací psy, kteří roztrhají každého vnitřního nepřítele dříve, než přeskočí na jinou loď.


Jsme tak zahleděni do sebe a věříme ve své neomylné poslání, že se ani nestaráme, zda plujeme správným směrem. Časem zjistíme, že ostatní lodi plují většinou jinam, než my. Pokud to jde, snažíme se je přinutit ke stejnému směru, kterým plujeme my. Žel, mnohé z lodí se nám dávno vytratily z dohledu a tím z naší kontroly.


Vždyť jen my plujeme správným směrem. Jedině my jsme neomylně přesvědčeni o tom, že nás vede Duch svatý tím správným směrem. Celá naše loď je podle našeho učení vedena Duchem svatým. Nemůžeme se tedy mýlit a naše učení je tedy jediné pravdivé.


Ale jak je to s osazenstvem lodi, s posádkou prostých věřících, kteří jsou přesvědčeni, že naše společná loď má správný směr a naši vůdci nás vedou správným směrem? Kdyby jejich loď plula špatným směrem a pastýři je správným směrem nevedli, mohli by se na to u Pána vymluvit?


Odpověď zní: Nemohli.


Neboť Pán nám nedal k vedení zbloudilé pastýře, ale vede nás On sám svým Duchem svatým. Pokud někdo pohrdne vedení Duchem svatým a nechá se vést člověkem, je to jeho chyba a snad i ten nejtěžší hřích.


V Písmu totiž čteme, že Hospodin nám poslal Ducha svatého:


[Jan 14:26] Avšak Utěšitel, ten Duch svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.


Každý z věřících obdržel Ducha svatého. A ten je určen pro každého jednotlivce. Copak se to nestalo již o Letnicích a nepokračovalo to u ostatních obrácených, včetně pohanů?


[Skutky 2:3] Ukázaly se jim jakoby ohnivé jazyky, které se rozdělily a spočinuly na každém z nich.


Kristus neposílal vyjma Ducha svatého pro každého věřícího nějakého zvláštního Ducha svatého pro celou církev. Proč by to dělal? Vždyť On sám je Pánem a hlavou své církve, On je ten Nejvyšší Duch.


Na každém věřícím je tedy, zda se řídí Duchem svatým, kterého ve své milosti poslal Bůh každému z nich. Proto má také každý věřící svou odpovědnost a nemůže se vymluvit na lidské učení nějaké církevní denominace. Nejsou snad následující slova Kristova srozumitelná pro každého?


[Matouš 7:21] Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane', vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích.


Nikde v Písmu nenajdeme ani zmínku o tom, že máme konat vůli své církve.


Podobná témata

Zamyšlení

"Loď záchrany a loď zkázy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Loď záchrany a loď zkázy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 08:36:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken.
Nemáš ty nějaký mindrák vůči římskokatolické církvi?

Zas další článek namířený proti římskokatolické církvi.


Člověk by si řekl, že nejúčinnější je svědčit o své vlastní víře, o skutečnostech, které prožíváme, které jsou pro nás opravdové.

Někteří to děláte naopak: vezmete si víru jiných (kterou pochopitelně neznáte, když ji nežijete a máte ji značně zkreslenou) a proti této vlastní pokroucenině se začnete vymezovat tou svou jedinou správnou vaší vírou.


Vlastní strach je jistě velikým nepřítelem víry.
Nebylo by vůbec dobré, aby náš strach o "čistotu" naší víry současné nám svázal ruce a zalepil oči, abychom odmítali i věci pravdivé a zjevné - jen proto, že nás to naši souvěrci učili jinak. Dospělost a zralost křesťana se projevuje v tom, že i od oponenta dokáže přijat to, o čem mu jeho vlastní svědomí řekne, že ten druhý má v tomto pravdu.




..."Když se však s lodí se svými společníky (loď si představme jako církevní denominaci) ocitnou v bouři, myslí jen a jen na svou záchranu. Ježíšovu loď není ostatně v tom nečasu vidět, je dokonce možné, že ztroskotala." ...


Pokud přijmeme obraz lodí jako církevních denominací, uvědomme si, že jen na jedné se Ježíš plavil osobně. Že jenom v jedné je Ježíš plně přítomen. Byl přítomen na té lodi, kde se plavili apoštolové (kde je biskup, tam je církev -sv. Cyprián).  Všichni křesťané, kteří se shromažďují kolem skutečně ustanovených následníků apoštoly (vložením rukou se předává moc Ducha svatého ke službě - tzv. apoštolská posloupnost) plují jistě na této jedné lodi s Kristem.



A co ty ostatní církevní denominace bez právoplatných pastýřů? Bez apoštolské posloupnosti?


I je Ježíš chrání.
Jeho příkaz bouři (aby se utišila) zachránil přece také je. I oni ho následují - ale už jaksi z povzdálí. A to je špatně. Každý pokřtěný je oblečený do Krista a má tím oprávněnou naději na věčnou spásu. Ale křesťan je určen pro život v církvi a kde není apoštola (biskupa) tam není společenství církve. Může tam určitě být společenství křesťanů v Kristu (a docela hezké) - ale ani to ještě není viditelná církev. To je třeba si uvědomit. Církev putující je založena Kristem do tohoto světa a to on si vybral apoštoly a vybavil je mocí pro tuto službu pastýřů.
Bez skutečného viditelného pastýře není ani skutečné viditelné společenství církve.


..."Tak si stanovíme Ježíšova nástupce, který nás povede, i když Ježíš spí. "...

My jsme si nic nestanovili.
Svého viditelného zástupce pověřil přece Ježíš sám (Mt 16,18). Proč to někteří ignorujete a zlehčujete? Protože vás to tak souvěrci naučili? Proti Petrovu stolci za každou cenu?

Kristova církev je svatá, i když jako jednotlivci jsme hříšní. Neomylnost církve pramení z moci působení Ducha svatého, nikoli ze člověka.
Ježíš nám poslal místo sebe Ducha svatého. A ten nás stále vede, ten nás stále učí. V tomto smyslu ho neposlal jednotlivcům, ale poslal ho do církevního společenství, do společenství pastýřů církve.
Duch svatý učí jednotlivce tehdy, když jsou součástí pravého společenství církve
. To je rozpoznávající znamení, které učení je z Ducha svatého. Kdo je mimo církev, hlásá jen vlastní bludy.


Malá ukázka, jak takový blud vypadá na první pohled docela zbožně:

..." Pokud někdo pohrdne vedení Duchem svatým a nechá se vést člověkem, je to jeho chyba a snad i ten nejtěžší hřích."...


Boží slovo však tvrdí přímý opak:
(Žd 13,17)
Poslouchejte ty, kdo vás vedou, a buďte poddajní, neboť oni bdí nad vašimi dušemi jako ti, kdo budou muset skládat účty. Ať to mohou dělat s radostí a ne se vzdycháním - to by vám přece nebylo prospěšné.




Re: Loď záchrany a loď zkázy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 10:15:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tomto místě se pokud vím nepíše o tom že by je ostatní loďky měly následovat. Náš Pán Ježíš Kristus se mnohokrát pokoušel uchýlit do samoty a opustit hlučící davy, kterým už řekl co měly slyšet a které se pokoušely zneužívat jeho dobrotu a štědrost a vnutit mu svou představu mesiáše a politického království. Obvykle se Ho i tak pokoušely následovat. Přitom se nad nimi často slitoval.
Toho že máme poslouchat lidi Bohem určené a vyvolené je plná Bible, ve všech částech. Mojžíše, proroky, soudce, krále, apoštoly, biskupy i kněze. Proto nám je Bůh dává, aby nás pásli jako Jeho stádo.
Hřivny nám dává proto abychom je zúročili, včetně těch hmotných. V prvotní Církvi ovečky kladly co měly k nohám nástupců svatého Petra a apoštolů. K nohám biskupů a kněží a ti potom dál rozdělovali. Pro slávu Boží, pro řádný chod obce i pro chudé. Stejně jako dneska.
Církev není jen papež a ostatní duchovní. Církví jsme my všichni, do posledního hříšníka a především sám Ježíš Kristus. Ten kdo poslouchá Církev poslouchá také Boha i sám sebe. Všichni jsme údy jediného Těla. Tak jako v Bibli. Vždycky tam najdete že poslouchali a dbali nebo nedbali Boha a Mojžíše, Boha a proroky, atd. Boží láska je jiná a lepší než si dovedeme představit.
Máme milovat Boha a bližního. Ne Boha a o bližního nedbat. Bůh je žárlivý úplně jinak než my.




Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy