Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 279 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Willy
oko
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116530538
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Krispův komentář k vtipu Ekumenismus...? (podlenašeho katolíka)
Vloženo Úterý, 18. prosinec 2001 @ 07:09:24 CET Vložil: Stepan

Žhavá témata Chci připomenout, že ŘKC nestála na počátku dějin křesťanství. Tuto pozici zaujímá tzv. „ prvotní církev“ – tedy církev Kristova ( tehdy ještě bez jakéhokoliv jména) protože církev Boží je jen jedna a nemá žádné jméno. Po vydání Milánského ediktu došlo za císaře Konstantina Velikého uznání křesťanství jako státního náboženství a tuším někdy kolem r. 324 vznikla tzv. „ Obecná církev“ neboli „ KAT HOLON KOSMON“ , zkráceně latinsky KATHOLIKÉ tedy „ po celém světě rozšířená“ nebo-li „ obecná“. Toto mělo na čistotu církve Boží zhoubný vliv, protože do církve, dnes již katolické, vstoupila řada občanů římského Impéria jako do politické strany. Ti, kteří nesouhlasili, se zesvětštěním církve Boží byli vyobcováni a tím začala postupná duchovní degradace církve Boží na církev v pravdě obecnou . Církev se stává prostředníkem mezi prostým lidem a Bohem, kněz začíná vystupovat jako „obětník“ podle modelu pohanských národů – to proto, aby i tam měla ŘKC „úspěch“. V dobrém i špatném ovlivňovala tehdejší západní kulturu po celá staletí. Původní, předkatolická církev Kristova ( nebo Boží) nepřestala nikdy existovat ! Stáhla se do ústraní Malé Asie a na Kavkaz, kde pokračovala v bratrském způsobu života bez ordinovaných kněží, bez ceremonii , bez svátostí . Později ( před evropskou reformací ) z ní vychází názorové proudy na území tradičně ovládané ŘKC ( Valdenští bratří apod. ) . Až Martin Luther zahájil Evropskou reformaci tím, že přibil na vrata kostela ve Witenbergu 96 článků proti pochybení ŘKC . Tím se z ŘKC oddělil výrazný reformační proud, který můžeme pozorovat dodnes – jde o protestanty. V našich dějinách je to období působení mistra Jana Husa a dalších reformátorů. ŘKC odpověděla na snahu k návratu kořenů církve Kristovi represemi a na Tridentském koncilu „přiřadila“ 6 apokryfů do kánonu Písem jako odpověď na vznik reformace. Nastaly tvrdé represe, které trvaly několik stalení. Teprve v druhé polovině 19 stol. vzniká celá řada nových církví vycházející z kořenů reformace . Jednota Bratrská – církev, která odolávala těžkému pronásledování ze strany ŘKC – je jednou z mála, které mají hlubší kořeny v minulosti. Církve Kristova ( Boží) se skládá ze všech spasených ( znovuzrozených křesťanů) ať jsou z jakékoli církve podle jména ( ŘKC, Apoštolská, Církev Bratrská apod. ) . Církev Kristova není království Boží, ale je v král. Božím. Do církve se nepřihlašuje jako do strany, vstupuje se do ní osobní vírou v Kristovu oběť smíření ( mezi Bohem a mnou samým ) . Jediným prostředníkem mezi Bohem a mnou je Kristus 1 Tim.2:5 Mezi katolíky a protestanty je řada věroučných neshod.. Jde o základní pochopení církve Boží , o spasení člověka od hříchu a jeho následků, připomínání si oběti Kristovi ( u ŘKC dochází k transsubstanciaci hmotné podstaty oplatku na „maso“ ( tělo ) Kristovo a vína na „krev“ Kristovu, kterou pravověrný katolík jí a pije a tím neustále a opakovaně vstupuje do spásonosné milosti Boží a je „udržován „ ve spasitelské naději. Účast na mši má spásonosný význam….. je zde řada hlubokých duchovních rozdílů mezi protestanty a katolíky. Já jsem jednou uvěřil v to, že Kristova oběť na Golgotě je vykonaná jednou ( neopakuje se) a proto se k ní vracím jako k historické události a vzpomínám na ni jako na událost, která má rozhodující vliv na můj každodenní duchovní život. Jsem spasen díky víře v Krista. V toho, který hříchu neučinil, ale za mně byl učiněn „hříchem“ .Na Něm byl můj hřích souzen spravedlivým Bohem a jen díky Jeho milosti jsem „omilostněný hříšník“, který ví, že je již spasen ! Neznamená to, že nemůžeme spolupracovat. Pán má své dítky v každé církvi podle jména. Katolíci by měli více poznávat věřící z řad protestantů. Míč je na jejich straně hřiště ! Nejsme žádní strašáci, odpadlíci ani volnomyšlenkáři. Proto jsem rád, že náš přítel z ŘKC čte protestantské stránky, protože se tak můžeme více poznat a jeden druhého pochopit. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že katolíci mají v poznání protestantského učení výrazné slabiny. Nejsou v tomto smyslu ani vedeni svými kněžími. Jistě, vyjímky potvrzují pravidlo. Měli jsme ekumenickou spolupráci s ŘKC, která vycházela tzv. „ zespoda“ . Bez pokynů z vedení ŘKC fungovala spontánně a dobře. Přišel jiný farář a spolupráci utnul. Byl příliš pyšný na svou církev a příliš pohrdal jinověrci. Po nějaké době to začalo být znát i na osobních vztazích až naše kontakty umlkly. Myslím, že větší škodu utrpěli naši katoličtí bratři a sestry. Krispus

"Krispův komentář k vtipu Ekumenismus...? (podlenašeho katolíka)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Krispův komentář k vtipu Ekumenismus...? (podlenašeho katolíka) (Skóre: 1)
Vložil: Effrime v Úterý, 18. prosinec 2001 @ 09:33:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://maranata.mladez.net
Mily Krispe, moc prekrasny clanek..plno veci sem ani nevedela..Ale spis jsem smutna z toho, jak se tu dohadujeme proc katolik tamto .. proč protestant ne .. Vnímám to v několika sférách. Žel ta jedna je taková, že mi přijde líto, že tu řešíme takové banality oproti jiným věcem..ale i tak Ti moc děkuji, za překrásný a hodnotný článek..



Re: Krispův komentář k vtipu Ekumenismus...? (podlenašeho katolíka) (Skóre: 1)
Vložil: Stepan (redakce@granosalis.cz) v Úterý, 18. prosinec 2001 @ 11:24:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nemyslím, že jde o banalitu, pokud si povídáme o respektu k jiným vyznáním. Naopak to považuji za klíčové téma i pro dnešek. Jak chceme bez respektu a s intolerancí vůči jiným vyznáním oslovit dnešního člověka? Bude-li nám respekt chybět, pak naše svědectví i vše co na Božím poli děláme nebude pro ostatní věrohodné.

Tento respekt nebyl v minulosti a někde není ani v současnosti samozřejmostí.

Mnohá vyznání byla vykoupena těžkým pronásledováním, a to nejen ze strany katolíků ale i protestantů. Na to bychom neměli zapomínat. Neboť z malé netolerance mohou vyrůst těžké křivdy a útlak i násilí.

Příkladů máme i v dnešní době a i v Evropě dost.

Je dobré znát historii a učinit vše, co je v našich silách, aby se neopakovala.



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy