Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 416 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474763
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Válka v nebesích
Vloženo Úterý, 16. prosinec 2003 @ 11:59:35 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal Nepřihlášený

Válka v nebesích
Drahý příteli, Ve svém minulém dopise jsem poukázal na to, že křesťané musí při chválách počítat s přítomností andělů – dobrých i zlých. Písmo zejména odhaluje činnost padlých andělů na Zemi před, ale i po potopě za dnů Noe. Také jsem se zmínil o prvotní vzpouře Lucifera – nyní známého jako satana – popsané v Izajáši 14:12–15. V tomto dopise prozkoumám detailněji tuto vzpouru a její důsledky. Důležitý vhled do Luciferovy vzpoury nám dává Ezechiel 28:1–19, kde popisuje dvě osoby – vévodu Týrského a krále Týrského. Vévoda a král Týrský Vévoda Týrský se očividně prohlašoval za boha, v devátém verši je však popisován jako muž umírající rukou útočníků: ”Budeš-liž tu ještě říkati před oblíčejem mordéře svého: Bohem jsem, poněvadž jsi člověk a ne Bůh silný, jsa v ruce toho, jenž tě mordovati bude?” Na druhé straně je král Týrský nepochybně andělské stvoření, které původně obývalo v nebi velmi čestné místo. ”V Eden, zahradě Boží, byl jsi; všelijaké drahé kamení přikrývalo tě…” (verš 13).

”Ty jsi cherubem od pomazání, jakž jsem tě za ochránce představil, na hoře svaté Boží jsi byl, u prostřed kamení ohnivého ustavičně jsi chodil” (verš 14). ”Byl jsi dokonalý na cestách svých, hned jakžs se narodil, až se našla nepravost při tobě” (verš 15). Lucifer byl zářivá postava, byl však stvořeným tvorem, který povstal proti svému Stvořiteli. ”Pro množství kupectví tvého u prostřed tebe plno jest bezpráví, a velmi jsi prohřešil…” (verš 16, kurzíva přidána). V 3. knize Mojžíšově 19:16 popisuje slovo ze stejného kořene jako přeložené kupectví ”utrhače”, jenž obchází svůj lid. To nasvědčuje tomu, že Lucifer obcházel podřízené anděly, podkopával jejich loajalitu vůči Bohu a přemlouval je, aby se připojili k jeho vzpouře. Možná jim říkal: ”Bůh si vás ve skutečnosti neváží. Kdybych byl na místě Boha já, dal bych vám mnohem vyšší postavení”. Bůh – před jehož očima jsou všecky věci nahé a odkryté1 – si byl nepochybně vědom Luciferovy činnosti, dal mu však čas, aby dokončil svůj plán vzpoury před tím, než proti němu zakročí. ”Pozdvihlo se srdce tvé slávou tvou, k zlému jsi užíval moudrosti své příčinou jasnosti své…” (verš 17). Luciferova výjimečná moudrost a krása naplnila jeho srdce pýchou a stala se tak příčinou jeho pádu. Zjevně to byl také motiv, připsaný Luciferovi v Izajáši 14:13–14: ”Však jsi ty říkával v srdci svém: Vstoupím do nebe, nad hvězdy Boha silného vyvýším stolici svou…. Vstoupím nad výsosti oblaku, budu rovný Nejvyššímu.” Musíme mít stále všichni na paměti, že příčinou Luciferova pádu byla pýcha. Je také hlavním motivem, který satan používá při svádění lidí k hříchu. Pýcha způsobila pád více mužů a žen než všechny ostatní hříchy dohromady. Vztah mezi vévodou Týrským (člověk) a králem Týrským (nebeské stvoření) ilustruje způsob, jakým v průběhu historie satanští andělé v nebesích zasahují do věcí na Zemi tím, že ovládají pozemské vládce. Jejich vztah je také ukázkou vztahu, který se vytvoří mezi satanem a *****m. Satan využije antikrista k získání chvály celého světa. ”A klaněli se (celý svět) tomu draku (satan) … klaněli se i šelmě (antikrist)…”2 Protože chvála patří vždy a pouze Bohu, satan tím, že pro sebe získá chválu celého světa, se naposledy pokusí získat to, o co původně usiloval – rovnost Bohu. Kde se nachází satanovo království Satan a andělé, kteří se k němu připojili ve vzpouře proti Bohu, byli vyvrženi z nebe, nebyli však svrženi na Zem. V Efezským 6:12 je Pavel popisuje jako ”duchovní zástupy zla v nebesích” (mn.č.). V Koloským 1:16 Pavel jmenuje čtyři hlavní řády nebeských stvoření, která byla Bohem stvořena skrze Krista: trůnové, panstva, knížactva, mocnosti. V Efezským 6:12 jsou dva nejvyšší řády, které Pavel zmiňuje v souvislosti se satanovou vzpourou, knížactva a mocnosti. To ukazuje, že ani trůnové ani panstva nebyli satanem nalákáni k účasti v jeho vzpouře. Od prvního verše Bible ukazuje, že Země je v jednotném čísle, zatímco nebe je v plurálu. ”Na počátku stvořil Bůh nebe (v anglickém překladu v množném čísle (nebesa) – pozn. překladatele) a zemi (jednotné číslo).”3 Ve 2. Korintským 12:2 hovoří Pavel o muži ”vtrženém až do třetího nebe”. Samozřejmě nemůže existovat třetí nebe, neexistuje-li také nebe první a druhé. Pavel říká, že ve třetím nebi byl tento muž ”vtržen do ráje, a slyšel nevypravitelná slova, kterýchž nesluší (není možno – angl.) člověku mluviti”. To ukazuje, že třetí – a nejvyšší – nebe je místem nejvyšší svatosti, skutečný příbytek samotného Boha. Jestliže je první nebe to, které vidíme ze Země, potom zde musí být ”druhé”, prostřední nebe, někde mezi viditelným nebem a třetím nebem, což je Boží příbytek. Danielův třítýdenní půst V Danielovi 10:2–12 Daniel říká, jak se na tři týdny oddal smutku a částečnému půstu. Poté se mu zjevilo nebeské stvoření, řka: ”Nebojž se Danieli; nebo od prvního dne, jakž jsi přiložil srdce své, abys rozuměl, a trápil se před Bohem svým, vyslyšána jsou slova tvá, a já přišel jsem příčinou slov tvých.” Dále, v Danielovi 10:13–21, se Daniel zmiňuje o třech dalších andělských stvořeních: o Michaelovi, archandělu Božím, a o knížeti království Perského a knížeti království řeckého. Tito dva posledně jmenovaní jsou andělé – nebo možná archandělé – satana. Aby se dostal k Danielovi na Zem, musel se anděl poslaný od Boha střetnout se satanskými anděly, kteří se mu postavili a přemoci je. To potvrzuje, že satanovo království se nachází v ”nebesích” – někde mezi nebem, jež je Božím příbytkem a nebem, které je viditelné ze Země. Také to odhaluje několik důležitých skutečností o modlitbě a duchovní válce: 1. Podnět v těchto případech vyšel od Daniele ze Země. Byla to jeho modlitba a půst, co uvedlo do pohybu činnost Božích andělů v nebesích. 2. Mezi nebem Božího příbytku a nebem viditelným ze Země se nachází království satanových andělů. Ti bránili andělu poslanému Danielovi ze třetího nebe (nebe, kde přebývá Bůh). 3. Tito satanovi andělé byli tak mocní, že to božímu andělu trvalo tři týdny, než se mu podařilo prorazit jejich odpor. 4. Danielovy modlitby sehrály rozhodující roli v konečném vítězství. Co se můžeme od Daniele naučit Tento popis Danielových modliteb obsahuje důležitá ponaučení, jež mohou zefektivnit naše modlitby. 1. Naše modlitby mohou uvést do pohybu Boží síly v nebi. Bůh někdy čeká na naši pozemskou iniciativu. 2. Aby se naše modlitby dostaly k  Božímu nebeskému trůnu, musejí projít satanovým královstvím na nebesích. K tomu musejí být nadpřirozeně zmocněny. ”Neboť nezáleží v řeči království Boží, ale v moci.”4 3. Naše modlitby proto musejí být podepřeny chválou a díkuvzdáním, které slouží jako ”nosná raketa”, která je vynese k trůnu Božímu. Úpěnlivé prosby, modlitby a přímluvy musí doprovázet děkování.5 4. Půst zvyšuje naši duchovní citlivost a dodává modlitbám nadpřirozenou moc. Některé satanské mocnosti ustoupí pouze modlitbě, doprovázené půstem. Ve službě našeho Pána Váš Derek Prince


"Válka v nebesích" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy