Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466739
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jezero ohně - otázka
Vloženo Středa, 05. září 2012 @ 14:45:00 CEST Vložil: Olda

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Co bude s těmi, kteří sice evangelium slyšeli, ale neuvěřili mu? Čeká je věčné zatracení? Jestli ano, je to pouze následek jejich vlastního rozhodnutí? Ptám sa, neboť se to zatím týká mých blízkých.


"Jezero ohně - otázka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 92 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 05. září 2012 @ 16:04:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nešpekuluj a káž evangelium svojim blízkym....čo by sa zmenilo ak by si vedel odpoveď.???

ivanp



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 05. září 2012 @ 19:51:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.....Jestli ano, je to pouze následek jejich vlastního rozhodnutí?.....

     Tady se stýkají dva křesťanské směry: "Je to Bůh jenž voli člověka", nebo: "Je to člověk jenž volí Boha?"
V prvním případě můžeš být v klidu, pokud to kde tví blízci budou, je v rukou Boha, nic s tím neuděláš. Ty třeba budeš vesele věčně křepčit v nebi a tví blízci si budou věčně užívat Ohnivého jezera. No nevím jak se s tím srovnáš. Já bych asi moc veselý nebyl. 
Pokud však platí druhý případ, měl by jsi se hodně snažit, vždyť jde o věčný život tvých blízkých. Měl by jsi proto obětovat vše, celý svůj život, všechen svůj volný čas. Co když pro tvou pohodlnost, že jsi někde nekázal evangelium, že jsi nepřesvědčoval, nestrašil, nečinil nátlak, někdo na věky skonči v Ohnivém jezeře?



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 05. září 2012 @ 20:02:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to příliš optimisticky nevidím. Sám taky pocházím z nevěřící rodiny. Každý si tím asi musíme projít, ale ve výsledku nám nezbyde, než se smířit s tím, že to nejsme my, kdo určuje, co s námi bude po smrti. A to nejen u svých blízkých, ale ani u sebe sama (Pán má moc posílit...apod.). Ještě jednou stručně, nemůžeme dostat někoho do Nebe tak, že mu zkroutíme ruce, přeplatíme ho, budeme se víc snažit, lépe argumentovat a já nevím, co všechno jiného ještě. My můžeme akorát nepůsobit opačně, tj. jako pokrytci svým životem.
Toto netvrdím se 100% jistotou, jen s 99,99999%; ale neobrátit se, protože o Evangeliu nevím, je méně špatné, než se do smrti neobrátit, i když Evangelium znám, anebo mu nedej Pán Bůh rozumím.

Já osobně jako evangelizátor stojím za starou bačkoru. Se svou rodinou jsem o Evangeliu jako takovém pořádně za ty roky nemluvil ani s jinými lidmi okolo sebe. Maximálně jsem nadhodil nějaký příběh, humorné ponaučení či princip.

Asi se zeptáš proč? Mám proto dva důvody:
1) Nesnáším pseudoduchovní kecy a "zduchovňování" obecně. A nechci být s těmito blouznivci házen do jednoho pytle
2) Bojím se reakce okolí, a to ne, vůdči své osobě, jednak jsem poměrně excentrický i bez Evangelia (to je jen třešnička na dortu), druhak jsem postavy silné a není radno mě dráždit. Spíš mi jde o to, že nemám zapotřebí nechat ve své přítomnost urážet něco, na čem mi záleží. A to i za cenu zatracení těch nemoudrých, kteří se k Evangeliu staví více než s pouhým nezájmem.

Optimistický konec: Nikdo nejsme doma prorokem. Nato pamatuj. Třeba tví blízcí potřebují Evangelium od někoho jiného, než koho znací celý život před i po obrácení.




Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 05. září 2012 @ 20:45:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych si položil otázku, co to je vlastně to evangelium, které by měl člověk odmítnout, aby skončil v tom jezeře, ať už si ho představujeme jakkoli. Je to křesťanská teologie? Která? Ze které církve nebo které doby? Nebo je to obraz Boha, takového, jak ho vykresluje Bible? Já bych se klonil spíš k tomuto. Jenže takto pojaté evangelium se nedá moc kázat, to se má spíš žít a buď si z našeho příkladu lidé kolem něco vezmou, nebo ne. My máme sice jistou zodpovědnost i za lidi ve svém okolí, ale stejně tak jako my zodpovídáme za svou vlastní volbu, tak i oni nesou jistý díl té zodpovědnosti sami za sebe. Sečteno a podtrženo, ono to kázání evangelia nemusí být nutně o slovech. Ony mají své místo, ale řekl bych že až na dalším místě za osobním příkladem, který případně vyvolá zájem.



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 05. září 2012 @ 20:53:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium slyšeli, uvěřili mu a přesto to na jejich jednání nebylo příliš znát. Možná by neuškodilo v tomto duchu o sobě přemýšlet.
 Tato poznámka se bohužel netýká těch, kteří jsou si už jisti svou spásou.

Honza



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 05. září 2012 @ 21:01:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj nepřihlášený.

Jednoduchou odpovědí by bylo napsat, čeká je zatracení - možná se někteří tak i třeba jen v duchu vyjádří. Já osobně bych toto ponechal Božímu soudu, On zná jejich duši lépe než my, ve svých mnohdy unáhlených a povrchních soudech. Proto, svěř je Božímu milosrdenství a modli se se za ně, to je podle mého názoru to nejlepší co můžeš za současného stavu pro ně udělat.

Honza



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. září 2012 @ 21:53:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč taková otázka, na níž je odpověď všem známá? Bůh vždy respektuje svobodu člověka a pokud člověk chce žít bez Boha, Bůh ho k tomu nebude nutit. Bylo by to porušení svobodné volby a proto Bůh nebude nikoho nutit, aby ve věčnosti žil s ním. Rozumný člověk si takové znásilnění ani neumí představit. Bylo by to násilí podobné násilí komunistů, kteří ke komunistickému společenství nutili všechny, ať chtěli nebo nechtěli, neboť podle jejich nejlepšího přesvědčení (a v souladu s Leninem) to bylo i pro jejich odpůrce jen pro jejich blaho.

Pro ty pak, kteří chtějí žít s Bohem, ale neuvěřili spásné zvěsti a milost nepřijali, čeká Boží soud. To je nad slunce jasné a hovoří o tom celé Písmo. Nemůžeme sami verdikt soudu předvídat, to nám nepřísluší.

Jinak peklo nebo věčné zatracení, či ohnivé jezero si lze zjednodušeně představit jako život bez Boha.



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. září 2012 @ 21:54:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Hezky to vyjádřil Ježíš:

1. Kdo věří ve mne, ne ve mne věří, ale v toho, kdo mne poslal. A kdo vidí mne, vidí toho, kdo mne poslal. Já jsem přišel na svět jako světlo, aby nikdo, kdo ve mne věří, nezůstal ve tmě.

2. A jestli někdo uslyší má slova, a nezachová je, já ho nesoudím. Nepřišel jsem, abych svět soudil, ale abych svět zachránil.

3. Kdo mne odmítá a nepřijímá moje slova, má svého soudce. Slovo, které jsem pověděl, to ho bude soudit v poslední den.


Nebo:

„Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni svatí andělé s ním, tehdy se posadí na trůn své slávy; a budou před něj shromážděny všecky národy. A oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů. Ovce postaví po své pravici, kozly po levici.

Potom řekne Král těm po své pravici: ‚Pojďte, požehnaní mého Otce, přijměte do dědictví království, které je pro vás připraveno od založení světa. Neboť jsem hladověl a dali jste mi najíst, žíznil jsem a dali jste mi napít, byl jsem cizincem a ujali jste se mě, byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocen a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou.‘

Tehdy mu spravedliví odpovědí: ‚Pane, kdy jsme tě spatřili hladového a dali jsme ti najíst, nebo žíznivého a dali jsme ti napít? Kdy jsme tě spatřili jako cizince a ujali jsme se tě, nebo nahého a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě spatřili nemocného nebo ve vězení a přišli jsme za tebou?‘

Král jim odpoví: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nejmenších bratří, mně jste učinili.‘“


  Mě to přijde dost jasné - Minimálně ti lidé, kteří druhým prokazují nezištné milosrdenství a kteří Ježíše neodmítají nepůjdou do věčného zatracení.



  Když za mnou přišli křesťané s evangeliem, přesvědčili mne dvě věci:

1. Praktický příklad, kdy jsem viděl, že křesťané mají pravomoc dělat co je napsané v písmu (například odpouštět hříchy a slyšet Boha) a já tu pravomoc nemám a dost těžce mi schází.

2. Moc, kterou mne vysvobodili abych mohl evangelium slyšet (abych měl uši k slyšení), když řekli nějaké konkrétní slovo a to slovo se stalo a změnilo můj život.


  Ty dvě pravomoci jsem tu popsal v jednom příspěvku. Bez té druhé pravomoci toho člověk s tvrdým kamením moc nezmůže. Nic pro evangelikály. Ale může dát alespoň ten příklad.




Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 08:21:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra je obrovským darem - pro kvalitně a v plonosti požitý život smysluplně.

Ale víra není jediným kriteriem věčného spasení, života s Bohem na věčnosti.  I když je pro člověka nejlepší cestou.


Bůh však ve svém plánu se světem počítá i těmi, kteří nejsou schopni přijmout za svou žádnou teologii, žádnou ideologii.  I člověk bez daru víry může prožít život podle Boha (třeba i nevědomky), když bude žít jako člověk spravedlivý podle hlasu svědomí (Mt 25,32-46).




Velmi důležitým pro věčné spasení je způsob prožití lidského života.

Svými skutky člověk věřící činí svou víru pravdivou (křesťané jsou lidem, horlivě milujícím dobré skutky),

svými dobrými skutky člověk nevěřící vyznává Boží zákon, který má zapsán ve svém srdci.

Křesťan svými zlými skutky (hříchem ke smrti) naprosto neguje Kristův dar záchrany (spásy) znovuzrozeným z vody a z Ducha ve křtu. Tento dar je ze strany Boha nepodmíněný ničím (bez našich zásluh, aby se nikdo nemohl chlubit), stáváme se tak Božími dětmi s nárokem na dědictví věčného života - tento dar je však také možno ve svobodě kdykoli odmítnout a zahodit - právě svobodnou volbou hříchu ke smrti, ze kterého neučiníme pokání.


Člověk nevěřící to má s výhledem na život věčný těžší: nemá žádnou zkušenost s Bohem (nebo ji úspěšně potlačuje do podvědomí). Žije jen podle své přirozenosti a při lidské vrozené náklonnosti ke zlu vrší na svůj hřbet stále větší náklad svých hříchů, kterých se neumí dost dobře zbavit.
I nevěřící člověk však má schopnost alespoň v rovině přirozené činit pokání nedokonalou lítostí ( lituje v rovině přirozené jím způsobeného zla. Uvědomuje si, že kdyby mohl vrátit čas, zachoval by se jinak. Boží láska dokáže člověka ospravedlnit v hodině smrti i pro takovou nedokonalou lítost.

Víra je důležitá pro prožívání pozemského života. Po smrti už není víra, to je už plné poznání Boha. Pro věřící i nevěřící (1 Kor 13,12).


V otázce vašeho věčného života poléháme na Boží spravedlnost - protože ta jde (na štěstí pro nás) vždycky neoddělitelně s Boží  milostí.



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 11:24:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jestli bys měl zájem, otázce se věnují tyto nahrávky MP3:

Trochu jiný pohled na peklo:  http://v.mlynar.sweb.cz/VM/Biblicka_Hodina-Boj_S_Gogem_A_Ohnivé_Jezero.mp3 [v.mlynar.sweb.cz]
Rouhání proti Duchu Svatému: http://www.ulozto.cz/7579765/muller-skupinka-26-1-2011-rouhani-proti-duchu-svatemu-mp3



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 19:06:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přísloví 16:33 | Los se vytahuje ze záňadří, ale každé rozhodnutí je od Hospodina.



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 21:53:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej se do knihy Zjevení od 20 kap. 9 verše do konce knihy a přemýšlej. Ale především se modli k Pánu Ježíši o světlo a  porozumění.



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 07. září 2012 @ 08:08:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Co bude s těmi, kteří sice evangelium slyšeli, ale neuvěřili mu?"...


Moc dobrá otázka, směřující do řad těch, co evangelium hlásají. Když člověk káže vodu a sám potají pije víno, je nevěrohodný.
 I kdyby hlásal evangelium bez herezí, největší herezí je u něho už to, že ho sám nežije. Je to člověk z podstaty falešný, životem hlásá lež.

Nikdo mu neuvěří pro jeho pochybnou životní praxi, pro jeho skutky, které jsou v rozporu s tím, co hlásá. On pak nese zodpovědnost za nevíru těch, kterým měl evangelium hlásat.




Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 07. září 2012 @ 09:25:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


--------Co bude s těmi, kteří sice evangelium slyšeli, ale neuvěřili mu? Čeká je věčné zatracení? Jestli ano, je to pouze následek jejich vlastního rozhodnutí? Ptám sa, neboť se to zatím týká mých blízkých.-----



Ano,je to následek jejich vlastního rozhodnutí.



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 10. září 2012 @ 00:16:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh má své způsoby jak jedná se syny Božími i s nevěřícími. Bible zjevuje, že ne všichni nevěřící budou zatraceni. Když Izrael putoval po poušti nebo již bydlel v zaslíbené zemi, byl Bůh vždy milostiv těm národům i jednotlivcům, kteří se k Izraeli nezachovali nepřátelsky.

Ten samý princip platí i pro národy. Jejich soud (žijících národů v době Kristova příchodu) je popsán v Mt 25,31-46. Je ze uplatněn stejný princip - Jednotlivci z národů, kteří podali nejmenšímu Kristovu bratru číši vody v době pronásledování za Velkého soužení, neztratí svoji odměnu. A to neznamená, že jim Bůh dá nějakou malou odměnu před popravou a pak je pošle navěky do ohnivého jezera, ale znamená to, že oni vstoupí do Království, protože budou hodni. 

Že se v Mt 25 nejedná o věřící lidi (ti již budou mít svůj soud před soudnou stolicí Kristovou za sebou), je zřejmé z toho, že po uplynutí 1000 Království bude propuštěn satan a znovu svede tyto nevěřící národy proti Bohu. 

Stejný princip se uplatní nejen pro žijící národy v době Pánova příchodu, ale pro všechny ostatní nevěřící všech věků. I oni budou souzeni podle toho, zda prokázali milosrdenství nejmenším Ježíšovým bratrům v době svého života. Takže např. nacisté a neonacisté nemají šanci na jakoukoli spásu, než na tu základní, tedy když se obrátí přímo ke Kristu.

K milosrdným se má Bůh milosrdně a také tak s ním nakládá...



Re: Jezero ohně - otázka (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 12. září 2012 @ 15:20:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečtěte si o tom jak král bude ženit syna a pozval hosty na hostinu. Lidi na úrovni. A hosté nepřišli. Každý se raději věnoval svým záležitostem. Tak poslal služebníky aby přivedli každého koho najdou na cestě. Prapodivnou směsici lidí, nevhodných a nehodných. Mohlo by se stát i to že ti příbuzní  pozvání přijmou a my ne. Doporučil bych se za ně vytrvale a denně modlit, dát sloužit alespoň jednu mši a prosit Boha aby nám k nim dal opravdovou lásku. Svatá Monika se za svého nezdárného syna modlila asi 20 let, než se stal světcem a učitelem Církve. Zakladatelem kanovnických řádů. 



Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy