Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468245
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit?
Vloženo Pátek, 14. září 2012 @ 22:05:07 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal reformovany

Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit?

K položení níže uvedené otázky mě přimělo až podivně nápadné mlčení jinak velmi horlivého diskutéra oko. V diskusi jsem mu položil otázku, na níž mi neodpověděl a namísto toho mně položil dvě jiné otázky. Na obě otázky jsem tedy jednoznačně odpověděl (v obou případech Ano) a pak jsem znovu připomněl svou otázku a vyzval oka k podobně jednoznačné odpovědi. Jedinou odpovědí však bylo mlčení.

Je možné, že oko otázku přehlédl. Z toho důvodu a také proto, že by mě zajímaly i odpovědi jiných římskokatolických diskutujících si dovolím otázku zopakovat.

Otázka zněla:



Jsi vůbec schopen připustit, že by oficiání učení ŘKC mohlo být alespoň v něčem chybné?



Prosil bych jednoznačnou odpověď ANO nebo NE. Prosím žádné okecávání. Prostě do komentáře jen ANO nebo NE.


Na odpovědi oka a dalších římskokatolíků se těší


reformovaný


Podobná témata

Katolicismus

"Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 145 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 14. září 2012 @ 22:14:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římskokatolické učení se může mýlit asi tak stejně, jako se nevyvolený člověk může rozhodnout pro Krista :-)



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 15. září 2012 @ 00:13:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  ANO

  jednoznačně.

  Jinak si myslím, že bude dost těžké určit, co je vlastně oficiální učení ŘKC, které se nikdy "nemýlí" a "nemění" a co jsou jen disciplinární příkazy, které se mohou kdykoliv změnit a dokonce mýlit.

  Zkus se třeba někdy reformovaný zeptat na to oficiální neměnné a neomylné učení ŘKC, jestli ti ho někdo poskytne. Kdysi jsem se o to zajímal a zjistil jsem, že nic takového neexistuje a když jsem zde dával několikrát dotaz na to neměnné a neomylné ŘKC učení, odpovědí bylo mlčení.

  Řekl bych tedy, že to oficiální neměnné neomylné učení buď neexistuje, nebo je tajné. Nebo ani ŘK nevědí, kde by ho našli.



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 15. září 2012 @ 09:45:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zneužiji tohoto tématu a znovu položím otázku, na kterou se mi též nedostalo odpovědi. Kladl jsem ji v článku o závěti kardinála Martiniho. Proč nemůže jít podruhé ženatý člověk ke svátosti smíření ?




Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Sobota, 15. září 2012 @ 09:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
zásadní odpoved mne jako katolíka je: NE katolická církev se nemůže v ničem mýlit!



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 15. září 2012 @ 12:07:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že není ani tak důležité, co učí římskokc a jaké je v tomto učení procento chyb, jako to, že věřícího by nemělo zajímat nějaké měnící se učení nějaké regionální církve, ale pouze výuka v rámci Božího slova neměnného.



Papež (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 15. září 2012 @ 12:15:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež a magisterium církve svaté se ve věcech víry nikdy nemýlí, protože papež i magisterium jsou vedeni Duchem svatým. To by byl omyl Boha.
Rozvody v římskokatolické církvi neexistují. Rozvádějí se pouze protestanté. Otázku Lu položil nepřesně.
Vše si můžete přečíst v Písmu svatém a apoštolové to věděli od doby, kdy chodil Pán Ježíš po této zemi.



Lu a rozvod (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 15. září 2012 @ 12:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V římskokatolické církvi je manželství, které nabylo platnosti svátost. To protestant nezná, protože on svátosti neuznává. Takže svátost manželství nelze zrušit. Svátost je vždycky nesmazatelné znamení Boží milosti. Jestliže římskokatolík uzavírá po rozvodu druhé manželství - tu jde o civiloní rozvod a ne o rozvod v kostele, tak nemůže přijímat eucharistii. Rozvod v kostele neexistuje. Římskokatolická církev jenom zkoumá, jestli manželství nabylo platnosti, a to se děje podle kanonického práva a ne jenom tak, že se někomu zachce si najít nového partnera.



Cizinče (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 15. září 2012 @ 13:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, kdy nabude platnosti manželství mezi římskokatolíkem a protestantem řeší kanonické právo. Protestant nemusí měnit víru, i to řeší kanonické právo a nemusí být ani přítomen v kostele - to jsou vaše privilegia. A víte cizinče, proč jsou tituly našich některých univerzit platné i v zahraničí? Protože se tam studuje i kanonické právo. Římskokatolická církev je prostě jednička.



Dopis z blázince? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 15. září 2012 @ 13:46:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zase nějaký dopis z blázince? Nějaký “reformovaný“ z obsahu textu vyvolávající pocit spíše traumatizovaný, si klade hloupé otázky, protože má pocit, že se svojí neznalostí, tedy hloupostí, musí seznámit celý svět. Cha.cha.cha. a mnozí mu na to skočili.



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 15. září 2012 @ 13:54:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi vůbec schopen připustit, že by oficiání učení ŘKC mohlo být alespoň v něčem chybné?
...táto otázka znela mnohokrát v dejinách:
- v čase starého zákona pred dobytím Jeruzalema si židia mysleli že Boh nemôže dovoliť zničiť chrám, ktorý bol postavený presne podľa Božej vôle a Boh prebýval v ňom....oficiálne židovstvo ktoré malo legitímny pôvod a bolo Bohom zriadené a myslelo že sa nemôže mýliť ...a mýlilo sa....a chrám bol zničený....

- v čase novej zmluvy sa farizei odvolávali na to že sú potomkovia Abraháma, ich náboženstvo je zriadené presne podľa mojžišovho zákona včetne veľkňaza a židovskej rady, tiež si mysleli že sa preto nemôžu mýliť a preto vydali Krista na smrť...fatálne sa mýlili...

- rímsky katolicizmus sa odvoláva na to že má základ v apoštolskej postupnosti a preto sa v učení a smerovaní nikdy nemôže mýliť...je to presne tak ako v židovstve...
Rímsky katolicizmus nie je možné reformovať iba reštaurovať...neprichádza do úvahy možnosť žeby nejaký pápež vyhlásil už potvrdené a schválené učenie za chybné....preto sa na minulé bludy navršujú ďalšie bludy...takto pokračuje rímsky katolicizmus veselo ďalej a nikomu nevadia herézy minulosti...(napr. v stredoveku rímsky katolicizmus preklial reformáciu a každého kto verí ospravedlnenie z viery....dnes je situácia iná a protestanti boli nazvaný ,,odlúčený bratia,,..)história je plná pápežských protirečení a herézy kde jeden pápež zrušil ,,bulu,, druhého pápeža...ale viera v neomylnosť rímskeho katolicizmu tým vôbec neutrpela...
--------------------------------------

z hore uvedeného je veľmi záujímavá otázka, ktorú reformácia dávno vyriešila:Čo je neomylné ?:
1. Neomylné je len Božie slovo
2. Neomylná je cirkev
3. Neomylný je cirkevný snem, koncil
4. Neomylný je pápež

ivanp



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 15. září 2012 @ 13:57:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit?

Keby sa papeženci len mýlili nebola by to taká tragédia.
Omyly sa dajú vysvetliť.

Oni však klamu vo všetkom a pravdu hovoria, iba keď sa pomýlia.



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 15. září 2012 @ 18:12:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám pocit, že projev neomylnosti se netýká jen katolické církve. S tím se setkáme téměř ve všech církvích. Z toho hlediska nějaké ekumenické hnutí není ani možné. Církev ( tím myslím všechny církve) je prostě nějak nemocná. Každý si hájí to své a je přesvědčen, že pravdou je jen to, co on zná, co ho učí jeho církev apod. To je dost smutné!!!!  Vždyť evangelium je přece stejné pro všechny!!!  Není možné sdělovat různým církvím různé evangelium. Ideální by bylo, kdyby existovala jen jedna církev, jedno Kristovo tělo. Ale možné to není. Kolik lidí, tolik různých povah. Vždyť i prvotní sbory v prvních staletích se od sebe různě odlišovaly. Proto jiný tón i obsah mají epištoly adresované tomu či jinému sboru. A to byl teprve začátek křesťanství.

Když Pán Ježíš se obrátil na učedníky, ptal se za koho lidé Pána Ježíše považují. Petr zvolal : „Ty jsi Kristus, Syn živého Boha!“  Petr zde vyslovil to, co předtím ještě o sobě Pán Ježíš neprozradil. Něco, co neměl ze své hlavy, ale z Ducha Božího. A to je základ křesťanství. Pána Ježíše nepovažovat za proroka, ale za Syna Božího. To je ta skála, na níž Bůh buduje církev. Víra v živého Boha, víra v Syna Božího. Dám ti klíče království nebeského nemusí přece znamenat, že jedině Petr založí církev, vždyť první sbory zakládal i Pavel a další lidé. Klíče království nebeského je přece zvěstování pravdy o Pánu Ježíši a živém Bohu. Tyto klíče nemá jen katolická církev!!!! Tyto klíče měl i Pavel a epištoly jsou toho důkazem.


To bohužel katolická církev neuznává!!!! Nechápe a nechce se smířit s tím, že tyto klíče jsou i jinde a důkazem toho jsou i miliony nekatolíků. Skála – to není jen Petr. To je poznání takové, jaké dal Bůh Petrovi v odpovědi na Ježíšovu otázku. Církev má šířit evangelium a ne lidská učení s pohanskými prvky, jako činí bohužel některé církve. Stejně tak i mnozí katolíci mají klíče království nebeského, pokud věří v Ježíše a Boha živého čistě a upřímně.


   Katolická církev i jiné církve nejsou neomylné. Mohou se dopouštět i chyb. I Petr  třikrát dokonce zapřel Pána Ježíše. Skálou je víra a poznání o Bohu, což dává Duch Boží těm, kdo Boha milují a touží po něm.








Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. září 2012 @ 20:49:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zeptal jsi se v docela nevhodnou dobu.
Celý den dělám vinobraní.


Nemohu odpovědět krátce. Je manipulativní cosi takového vyžadovat.

Věc není tak jednoduchá.
Třeba vysvětlit, že neomylnost plyne z Krista, z toho, co ustanovil a co Duch svatý zjevil.

Učení římskokatolické církve je tedy neomylné (a neměnné), protože pochází od Boha.






Něco docela jiného jsou závazné příkazy církve, dobově omezené, kdy podstata věci je vyjádřena určitým konkrétním zákazem
.
Když se změní podmínky v životě společnosti a zákaz přestane vyjadřovat podstatu věci, je možné takový zákaz zrušit, nebo nahradit  vhodnějším.

Např. páteční půst od masa
byl v době našich rodičů platný - v dnešní době však přestal být aktuální.
Lidé mají maso denně a mnozí o ně nestojí ani mimo pátek. Církev proto stanovila jiná pravidla: člověk si může páteční půst "ušít" přímo na sebe. Místo masa si odřekne třeba cigarety nebo alkohol, jiný si může odříct televizi, jiný si stanoví skutek lásky (navštíví třeba nějakého osamoceného starého člověka) nebo zbožnosti.

Jiný případ: V době mého mládí lidé ze vzdoru vůči římskokatolické církvi vstupovali do spolků pro spalování mrtvol a nechávali se po smrti zpopelnit. Jako vzdor vůči učení o vzkříšení z mrtvých. V té době vstoupit do tohoto spolku s úmyslem nechat se po smrti zpopelnit bylo pod těžkým hříchem církví zakázáno. Nikoli pro samotný akt zpopelnění, ale pro postoj vzdoru vůči církvi.

Dneska se podmínky změnily a zpopelnění už není církví zakázáno.
Lidé se nechávají zpopelnit z jiných důvodů, než ze vzdoru vůči církvi.

(Já osobně si ale pořád myslím, že poklady - ty zakopáváme do země, a smetí - to spalujeme. Osobně se za smetí nepovažuji.)


Je - li v jedné době něco církví zakazováno a v jiné době už není,
nejde o omyly církve, ale o přizpůsobování se změnám životních podmínek věřících - s ohledem na růst jejich svatosti.








Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 16. září 2012 @ 10:52:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi vůbec schopen připustit, že by oficiání učení ŘKC mohlo být alespoň v něčem chybné?

Tušíš na jak veledůležitou věc jsi se zeptal? Jestli ti nějaký katolík odpoví ano, dává za pravdu Písmu a to nesmí. To ho navždy vylučuje z jejich církve. Neboť jádrem a základem jejich učení je na prvním místě "učení jejich církve" a to nelze zlehčovat tím, že by se mohlo mýlit. Celá ta katolická konstrukce je založena právě na tomto argumentu. U katolíků "učí církev" a ne Pán. Když se totiž podíváš do Zjevení 2,20:
Ale to mám proti tobě, že trpíš ženu Jezábel, která si říká prorokyně, vyučuje a svádí mé otroky, aby smilnili a jedli obětované modlám....
Všimni si jinde v Písmu, "nedovoluji ženam učit" a přesto u katolíků učí žena - církev, (manželka Kristova). Pán Ježíš vytkl církvi v Thyatirech ženu Jezábel a tím ukázal, že církvi není dovoleno učit. Biblická církev může pouze vyučovat učení apoštolů a proroků nového zákona. Efezkým 2,20:
Byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků,...

Tak proto, jestliže katolík řekne, že Písmo smí vykládat pouze jejich učitelský úřad, myslí tím, že vykládat Písmo a rozumět mu nelze jinak, než podle učení Jezábel (učení řkc církve).



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. září 2012 @ 10:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oficiální učení se nemůže mýlit a odpověď proto zní NE.
Můžeme to vzít jako fakt nebo axiom, a nebo o tom můžeme přemýšlet proč tomu tak je. Proč Bůh od samého počátku vkládal své záležitosti a poselství do rukou lidí, což nám může připadat z principu nevhodné a proč si k tomu vybíral ty kteří nám z lidského hlediska připadají jako ti vůbec nejnevhodnější ze všech. Hloupí, bezvýznamní a také hříšní. Proč si za pěstouna vybral tesaře a ne krále, boháče nebo učence a proč si své apoštoly a svatopisce vybíral z rybářů nebo dokonce z veřejných hříšníků jako byli celníci.
Od biblických dob až do dneška vždycky trvá Bůh při svých zjeveních na tom abychom Církev poslouchali, světci a světice musí se splněním Kristovy vůle čekat na souhlas svého zpovědníka, řádového představeného a dalších církevních nadřízených. Bez ohledu na jejich osobní kvality. I takový lidé jako je svatý Dominik nebo František z Asissi se vůli Církve podřizovali a ani jeden z nich neustanovil svoji řeholi tak jak měl původně v plánu. Přes všechny divy, zázraky, obrácení tisíců a stigmata. Stejně jako se sám nechal obětovat v Chrámu který ovládli saducejové, chválil chudou vdovu za to že do pokladnice vhodila co měla a respektoval velekněze až do své smrti na kříži.
Věřím že všechno slouží k naplnění Božího záměru. I naše osobní omyly.
Můžeme strávit spoustu času tím že to všechno budeme rozebírat ale věřím že i tady platí že blahoslavení ti kteří neviděli a přesto uvěřili a přijali jako děti.



Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 17. září 2012 @ 15:28:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Děkuji všem, kteří zde napsali komentář. Vítáno je samozřejmě další pokračování diskuse.


Co se týče diskutujících římskokatolíků, tak ani jeden z nich nevyslyšel mou prosbu o jednoslovnou odpověď. I tak jim děkuji, protože i jejich potřeba sáhodloudlouhých komentáří má svoji vypovídací hodnotu.


Na další pokračování diskuse se těší


reformovaný




Re: Otázka pro oko a další řk: Mohla by se ŘKC alespoň v něčem mýlit? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. září 2012 @ 00:22:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovaný, na tvou otázku mohu dát jednoznačnou odpověď: ANO
Nerad bych se tu zamotal do nějakých flamů a nepřehledné diskuze, když budeš chtít moji odpověď nějak rozvést, tak mi můžeš napsat vzkat. Měj se!



Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy