Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475842
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dřív než kohout zakokrhá
Vloženo Čtvrtek, 27. září 2012 @ 20:23:58 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Třikrát mě zapřeš. I kdybych měl s tebou zemřít, určitě tě nezapřu. Stejně promluvili všichni učedníci. Matouš 26,34-35.

Kdo by totiž zachoval celý Zákon, ale v jedné věci klopýtl,stal by se vinným ve všech. Jakub 2,10.

Vždy vnímám smutek, když slyším nebo čtu podobná silácká vyjádření jakéhokoliv člověka. Slovo Ježíše k učedníkům bylo jasné a nezvratitelné jako každé Boží slovo.

Matouš 26,31-33: Tehdy jim Ježíš řekl: „Vy všichni ode mne této noci odpadnete, neboť je napsáno: ,Budu bít pastýře a ovce stáda se rozprchnou…“ Na to mu řekl Petr: „Kdyby všichni od tebe odpadli, já nikdy neodpadnu!“

Matouš 5,18: Neboť amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné nejmenší písmenko ani jedna čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane!“

Mnohokrát jsem tady psal články o Boží milosti v Ježíši Kristu. Až příliš často a od mnoha věřících jsem tady mohl vnímat zpochybňování toho, že pro spasení člověka stačí pouze Boží milost. Žel jen pár jednotlivců si uvědomuje svou nedostatečnost a neschopnost naplnit Boží Zákon. A proto si nade vše cení Boží milost v Ježíši Kristu našem Pánu a nedovolí si k této Boží milosti cokoliv přidávat.

Přesto je tady spousta věřících, kteří říkají: „Petr a ostatní učedníci tehdy ještě neměli Ducha svatého a tak podlehli strachu a zapřeli Pána. My to dnes neučiníme, neboť již máme Ducha svatého a nebojíme se. My dnes máme schopnost naplnit Boží požadavky na náš svatý život. Pán nám dá sílu ho poslouchat!“ Jiní říkají: „Učení apoštolů a proroků Nového Zákona musíme naplňovat, abychom mohli být naplnění Duchem.“ Ještě jiní říkají: „Bůh nám připravil dobré skutky v kterých máme chodit a tak plnit jeho vůli. A naše prohřešky nám budou odpuštěny, jestliže je budeme vyznávat.“

Pro všechny takto uvažující mám pouze slova Jakuba: Kdo by totiž zachoval celý Zákon, ale v jedné věci klopýtl,stal by se vinným ve všech.

Upozorňují všechny, že nelze od sebe oddělovat Boží slovo na slova Zákona a všechna ostatní slova, která nejsou pro nás závazná. Mnozí se totiž mylně domnívají, že když Ježíš vyslovil svůj výrok z Matouše 5,18, že měl na mysli pouze Desatero a Mojžíšův výklad Zákona, jeho pět knih. S celou vážností vás musím upozornit, že podle všech souvislostí měl v tomto výroku

Pán Ježíš na mysli celé Boží slovo od prvního až do posledního slovíčka. Neboli celou Bibli.

Lidičky vězte, že nemáte šanci naplnit Boží slovo v celém jeho rozsahu a do všech podrobnosti. A pokud se domníváte něco jiného, ještě jste nepoznali sami sebe a svá omezení. A tím pádem ani Boha a jeho svaté požadavky na vaše životy. A mám vážné pochybnosti o vaši schopnosti chápat rozsah a hloubku Boží milosti pro vás připravenou v Ježíši Kristu našem spasiteli.


Podobná témata

Zamyšlení

"Dřív než kohout zakokrhá" | Přihlásit/Vytvořit účet | 427 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 27. září 2012 @ 21:12:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr zapřel třikrát. Kolikrát jsem zapřel já? Určitě víckrát. A nechtěl bych být postaven do situace baptistů, na jejichž shromáždění vtrhli vojáci a křičeli: "Kdo se chce vzdát Boha a chce se stát ateistou, ten ať jde doleva. Kdo se nechce vzdát svého Boha, ať jde doprava. Bude pro svého Boha zastřelen." Baptisté jsou známi svou silnou vírou, zřetelným obrácením a silnou přítomností Božího ducha. A přesto se doprava postavil jen málokdo.

Nevím, do jaké míry je ta příhoda pravdivá, ani kdy se stala. Kdo nevěří, že se to stát mohlo, nechť si pro poučení vezme dobu leniské revoluce v Rusku a nechť si přečte něco z historie této doby. Byly takové a ještě horší příhody. Ne vždy se střílelo. Také se posílalo po řece na voru do moře, u něhož se odstranilo vše na ovládání.

Ani si neuvědomujeme, že do takových situací jsou i dnes zasazeny milióny našich bratrů a sester v muslimských zemích. Přiznat se ke Kristu, je tam často otázka života a smrti.

Troufám si říci, že kdo řekne "nikdy jsem nezapřel a nezapřu", tak si věří až přespříliš. Ať se modlí, aby nemusel plakat, jako plakal Petr.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 27. září 2012 @ 23:14:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Stačí jedna Pánova věta respektive souvětí, aby mohlo být každému jasné, že nemá šanci naplnit a zachovat Boží slovo:

Mt 5:48 „Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.“

Je jen jeden, kdo je dokonalý, jako náš nebeský Otec, Kdo beze zbytku naplnil Zákon i Boží Slovo, Kdo vždycky činí to, co se Otci líbí - Pán Ježíš Kristus!

Máme-li dodržet zmíněný Pánův příkaz z Matouše 5:48, musíme dovolit Pánu Ježíši, aby žil v nás a skrze nás, aby žil místo nás, jako naše všezahrnující náhrada přesně tak, jak o tom píše apoštol Pavel Galatským: S Kristem jsem ukřižován: Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne. Neodmítám milost Boží, neboť jestliže spravedlnost je ze Zákona, potom Kristus zemřel nadarmo. To je jediný možný způsob, jak naplnit Pánův příkaz!

Pán Ježíš Kristus se musí stát naším životem a vším, jedině tak můžeme - tedy ne my, ale On v nás, s námi, pro nás - naplnit spravedlivé Boží požadavky a všechnu Boží vůli. Nedělá to však primárně pro nás, nýbrž pro naplnění Božího plánu, pro Boha Otce, aby se uskutečnil Boží věčný záměr.

Pán Ježíš také řekl: Chce-li kdo jít za mnou, ať zapře sám sebe, vezme svůj kříž a následuje Mne. Neboť kdo by chtěl svou duši zachránit, zahubí ji; kdo by však svou duši zahubil kvůli Mně, nalezne ji. Vždyť co člověku prospěje, získá-li celý svět, ale uškodí své duši? Anebo co dá člověk výměnou za svou duši?“ Řekl to bezprostředně po té, co řekl Petrovi: „Jdi ode mne, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože nemáš na mysli věci Boží, ale věci lidské.“

Chceme jít za Ním, chceme zapřít sami sebe, jsme ochotni vzít svůj kříž (podle Lukáše: na každý den) a následovat Pána jako Jeho učedníci? To chce jen ten, kdo Ho skutečně miluje. Kdo Pána nemiluje, nic takového nechce a není ochoten zaplatit cenu, kterou následování Pána Ježíše stojí. Takový se také může rozloučit s odměnou a apoštol Pavel jde ještě dál: Kdo nemá rád Pána, ať je proklet!

Tož tak.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 28. září 2012 @ 07:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vžijme se trochu do Petra... Petr tehdy v Getsemane tasil zbraň, byl připraven přo obraně svého Mistra na cokoliv, včetně masakru, smrti, ošklivého zranění, zajetí a veškerých trerstně právních následků.Jenže Ježíš nabídne obchod - ostatní, nechat odejít, s tím, že On půjde dobrovolně. Ač je tato nabídka vrcholem Jeho ušlechtilosti, Petrovi se v tu chvíli rozpadl celý jeho svět jako domeček z karet. Do teďka měl svého Spasitele, od kterého měl určitá očekávání, a toho všeho si cenil více, než druhé poloviny života. Osobně nepochybuji, že to Petr myslel upřímně, vždyť také Ježíše zrazoval od cesty do Jeruzaléma(=cesty na smrt). Petr jde za eskortou. Další učedkník nechává při útěku před hlídkou šaty;  kde jsou ti ostatní? Celkem jich přece bylo 11. Asi spíš zdrcení než přesvědčení o vzkříšení (teď doufám, že žádnému z nich nekřivdím). Petr jde za svým Mistrem, a třeba se snaží zachránit, co se dá. Penetruje do veleknězova obydlí, třeba se mu povede dostat se k Ježíši nepozorovaně, když bude sám a pomoci mu k útěku, třeba... Nejspíš v tuto chvíli Petr chápe, že je to jen na něm, vždyť on je úlomek té skály, na které se zbyduje společenstvo vyvolených. Žádní další učedníci tu v tuto chvíli nejsou, je tu jen Petr a stráže. Bude žáležet jen a jen na Petrovi samotném, na jeho důvtipnosti a duchapřítomnost, jestli se jeho sen s Ježíšem v hlavní roli naplní. V případě, že Petra zajmou, tak nejenže svému Mistru už nepomůže, ale Mistrova gentlemanská oběť v Getsemane ztratí 1/11 své účinnosti. Nato sice asi nemyslel, že myslím si, že chápal, že přiznáním se hlídce situaci nepomůže. Tehdy k ránu nebyla chvíle k kázání o Kristu a hlídka nebyl potenciální spoluučedník, hlídka byla překážka, přes kterou se bylo potřeba dostat za každou cenu, aby se mise podařila.Nechci Petra obhajovat, co se stalo, nedá se odestát, vyřčené slovo ani párem volu nevezmeme zpět, ale zatímco Petr dělal, co dělal, kde byli ostatní učedníci? 



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 28. září 2012 @ 10:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Existují silácká prohlášení, existují i jasná Ježíšova kritéria a požadavky:


Každý, kdo se ke mně přizná před lidmi, k tomu se i já přiznám před svým Otcem v nebi;
kdo mě však zapře před lidmi, toho i já zapřu před svým Otcem v nebi.


Samozřejmě ne z vlastní síly, ale mocí zmrtvýchvstalého Ježíše. Jistě je pravda, že v situaci jako Petr asi nikdo z nás nebyl. A je také pravda, že s největší pravděpodobností po Letnicích by se Petr takhle nezachoval.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 28. září 2012 @ 10:41:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

leonete,

vnímám to tak, že pojem "Zákon" jaksi nepatřičně mícháš napříč vším možným.

Nerozumím dost dobře tvému sdělení: "Upozorňují všechny, že nelze od sebe oddělovat Boží slovo na slova Zákona a všechna ostatní slova, která nejsou pro nás závazná. "


Nevím, kdo to takto odděluje.  Mně tam například chybí okruh slov, která nejsou Zákon a přitom jsou pro nás závazná.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 28. září 2012 @ 11:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Přesto (že jsem tady psal články o Boží milosti)  je tady spousta věřících, kteří říkají: „Petr a ostatní učedníci tehdy ještě neměli Ducha svatého a tak podlehli strachu a zapřeli Pána. My to dnes neučiníme, neboť již máme Ducha svatého a nebojíme se. My dnes máme schopnost naplnit Boží požadavky na náš svatý život. Pán nám dá sílu ho poslouchat!“ Jiní říkají: „Učení apoštolů a proroků Nového Zákona musíme naplňovat, abychom mohli být naplnění Duchem.“ Ještě jiní říkají: „Bůh nám připravil dobré skutky v kterých máme chodit a tak plnit jeho vůli. A naše prohřešky nám budou odpuštěny, jestliže je budeme vyznávat.“


V této části bych s tebou souhlasil : Jiní říkají: „Učení apoštolů a proroků Nového Zákona musíme naplňovat, abychom mohli být naplnění Duchem.“

Řekl bych to takto: Protože jsme naplnění Duchem, učení apoštolů a proroků Nového zákona můžeme naplňovat.


Co se týká těch zbývajících dvou postojů, nemyslím si, že by byly v rozporu s Boží milosti a co ti vlastně na nich vadí.




Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 28. září 2012 @ 18:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V úvodu je příběh o Petrovi, který zapřel Pána Ježíše. Proč to asi udělal? Dokud byl s ním, tak měl plno odvahy.  Proč by také neměl. Vždyť dosud znal Pána jako toho, který má velkou  moc a vždy si poradí. Ale stalo se něco, co nečekal. Pána Ježíše zatknou, odvádějí, pak zbičují, ponižují a On krvavý a téměř bez fyzické síly je veden na popraviště. Je tak slabý, že ani neunese popravčí nástroj. Co se asi v tu chvíli Petrovi honilo hlavou? Už Pán Ježíš nebyl ten mocný Pán, ale je najednou slabý, není schopen se bránit, neučiní žádný zázrak, aby se zachránil. Pochybnosti, pochybnosti…. ty to byly, které Petra vedly k zapření,  že Pána Ježíše zná. Strach. Co když mne také povedou na popravu. Co když ten Pán Ježíš není tak mocný ? Co když to není Syn Boží ? Možná i takové myšlenky napadly Petra. A možná nejen Petra.

 

Aplikuji na sebe.

 

Když jsem jako mladý kluk poprvé přišel mezi věřící, byl jsem na jedné straně nadšen. Ovšem, Když jsem vyšel ven a mluvil  s ostatními, tak jsem neměl schopnost říct, že tam chodím proto, že je tam v duchu Pán Ježíš, že tam poznávám Boha. Vymlouval jsem se, že tam jdu, protože mne to zajímá a tak nějak. Choval jsem se jako ten Petr..Vlastně jsem zapíral Pána. Později jsem ho zapíral i z důvodu, abych nepřišel o práci a vždy se nějaké důvody našly. Tak se chová mnoho lidí. Tak dlouho, dokud se nestane zázrak jako o letnicích. Duch Boží musí zapůsobit na nás tak, že máme najednou odvahu říct pravdu a máme schopnosti, které jsme dříve neměli. Najednou všechno lépe vnímáme, prostě jsme jiní.

 

My tady, já bohužel také, někdy kritizujeme jiné věřící, protože mají svoje specifické způsoby víry, ale jestliže vyznají Pána Ježíše přede všemi, tak jsou našimi bratry bez rozdílu denominace. Pak mají víru znovuzrozeného Petra, který se pak už nebál a víru nezapíral.

 

Ty ostatní dohady jsou zbytečné. Podle povah, tolik způsobů víry, základ je Pán Ježíš a vztah k němu.




Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: twig v Sobota, 29. září 2012 @ 09:01:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Si sklamaný z nespasiteľných spôsobov viery, ktoré niektorí vydávajú za spasiteľnú? Ver, leonet, že nemá zmysel určovať, kedy, kto a čo má uveriť. Nemá. Boh má svoj čas a pracuje s každým svojím dieťaťom spôsobom, ktorý inému dieťaťu môže pripadať prazvláštny. Naplňa sa plnosť pohanov a potom "bude spasený celý Izrael".

Ak máš učiť, musíš prijať skutočnosť, že každý, či chceš, či nie, je ovplyvnený tým, čo prežil, ako uveril (a či vôbec) a čo prežíva v súčasnosti a každý v tom, čo napíšeš, vidí niečo iné. Je to tak. Nedávno som sa s jedným bratom zdieľala o jednej knihe - on z nej prijal niečo úplne iné, než ja, dôraz, ktorý oslovil jeho, mňa vôbec nezasiahol. A tak je to aj v komunikácii: snažíš sa odovzdať A a jeden tam vidí B, druhý C, tretí možno Á, a sú aj takí, ktorí vidia presne A, ktoré chceš aby bolo viditeľné. Lebo aj teba pri písaní inšpiruje a ovplyvňuje to, čo si sám prežil a čo si sa z toho naučil. Myslím, že som uchopila jadro tvojho článku: spasení sme z milosti. Je to zadarmo a netreba k tomu nič pridávať. Spása v Kristu Ježišovi je dokonalá a dokonaná. Nie sme spasení, lebo milosť + skutky viery; sme spasení, lebo Pán Ježiš Kristus bol ukrižovaný za nás a vstal z mŕtvych. Sme ospravedlnení, lebo sa zjavila spravodlivosť Božia z viery.

A predsa rozumiem aj námietkam niektorých, ktorí píšu o skutkoch viery. V tých skutkoch sa viera prejavuje aktívne, v tých skutkoch sa zjavuje Kristov život v nás. Ak tie skutky vnímajú ako podmienku spásy, niečo zásadné im uniklo, súhlasím. Ak ich vnímajú ako dôsledok spásy z milosti Božej, činia práve tie skutky, ktoré Boh vopred prihotovil.

A či si niektorí myslia, že nezaprú.. Ten, ktorý povedal: Kto by mňa zaprel pred ľuďmi, toho i ja zapriem pred svojím Otcom.. povedal práve tomu, ktorý zaprel: Či ma miluješ viac ako títo? Či ma miluješ? Či ma máš rád? Pas moje ovečky.. Zaprel?

Kto vie, čo bude? Kto vie, čo na nás príde a čo nás čaká? Mnohí sa nádejajú na vytrhnutie. A čo keď to vytrhnutie nastane až v čase súženia? Nie je potom aj viera vo vytrhnutie náhradou za spasiteľnú vieru? Myslím, že je. Lebo.. Kto nás odlúči od lásky Kristovej? Súženie? Úzkosť? Prenasledovanie? Hlad? Nebezpečenstvo? Meč? Ani smrť, ani život, ani niktoré stvorenie nebude môcť odlúčiť nás od lásky Božej, ktorá je v Kristu Ježišovi, našom Pánovi.. Amen.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 29. září 2012 @ 17:43:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
A mám vážné pochybnosti o vaši schopnosti chápat rozsah a hloubku Boží milosti pro vás připravenou v Ježíši Kristu našem spasiteli.

Leonete, s kým se tu chceš vlastně bavit a koho jsi chtěl tímto článkem oslovit? Myslíš, že Bůh také pochybuje o naší schopnosti chápat Jeho milost v jejím rozsahu a hloubce anebo chce být sám v Kristu touto naší schopností?

Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat Toho pravého, a jsme v Tom pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

Tož tak.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 29. září 2012 @ 21:23:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všem:

Vy se domniváte v nich život míti a ona přitom hovoří o mně.

Víte kdo to řekl a komu? Poměřujete co vám Písma hovoří o tom, co máte činit, tímto metrem?

Dobrou noc, ráno vstávám do práce.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. září 2012 @ 00:05:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten článek,

to jsou slova antinomisty. Konečně trochu vím, čemu vlastně Leonete věříš.

Takže hříchy nevyznáváš. A víš, že vyznávání hříchů slouží k chození ve světle. Jestliže je nevyznáváš, zůstáváš v temnotě a nemůžeš mít společenství s Bohem. Můžeš mít společenství s čímsi, ale Bůh to není...



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 30. září 2012 @ 14:23:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

„Petr a ostatní učedníci tehdy ještě neměli Ducha svatého a tak podlehli strachu a zapřeli Pána. My to dnes neučiníme, neboť již máme Ducha svatého a nebojíme se.


2Kor.7,5  Lebo aj keď sme boli prišli do Macedonie, nemalo naše telo nijakého odpočinku; ale všade vo všetkom sme boli súžení, zvonku boje, zdnuká strachy.

Ap.Pavol musel byť  bez Ducha svätého pretože podľahol strachu.

Keď sa P.Ježíš potil krvou a prosil Otca aby odňal tento kalich od neho.

Podľa teba tiež nemal Ducha svätého, keď takto prejavil svoj strach.

 



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 30. září 2012 @ 18:17:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Především pro rosmana a další, kdo se cítil dotčený mým článkem:
Kolosenksým 2,6 - 15.   Úvodem od 2,1: Chci, abyste věděli, jaký zápas vedu pro vás a pro ty, kdo jsou v Laodikeji, i pro všechny, kteří mne ani osobně neviděli. Zápasím o to, aby byli povzbuzení ve svém srdci a navzájem spojení v lásce byli dovedeni do celého bohatství plné jistoty porozumění k plnému poznání Božího tajemství, Krista,...
Pravděpodobně se shodneme, že tato Pavlova slova si můžeme vztáhnout i my na sebe. Verš 13: I vás, když jste byli mrtví v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal dlužní úpis, který svědčil proti nám svými ustanoveními a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil ke kříži. Tak odzbrojil knížatstva a mocnosti...
Zcela určitě Pavel myslel mrtvé ve vinách a hříších a ne mrtvé tělesně. A použil minulý čas, podle mne vztahující se na okamžik Kristova ukřižováni. A spolu s ním obživil; kdy? Když vzkřísil Krista z mrtvých!
Nevím jak tomu rozumíte vy, ale já tak, že zhruba před 2 tisíci léty jsem byl spolu s Kristem ukřižován a spolu s Kristem vzkříšen z mrtvýcha a aby nedošlo k špatné interpretace mých slov - duchovně. Což nemůže mít jiný význam, než který to má, můj duch byl obživen mocí Božího života. Písmo tomu hovoří znovuzrození z vody a Ducha. Pro mne se to uskutečnilo v čase, když jsem uvěřil v Ježíše Krista a přijal ho. Asi o rok později jsem tuto skutečnost veřejně vyznal křtem ponořenín.  
Od té doby mne Pán vyučoval svým tajemstvím. Jedno z nich je i to z listu Kolosenským. Dokud jsem nevěděl, že můj dlužní úpis byl smazán, vyznával jsem svá provinění. 1 Jan 1,9: Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil.
Položím otázku: A když je nebudu vyznávat, lze z tohoto verše vyvodit, že mi je neodpustí? V kontextu s tím, že ten dlužní úpis, na kterém byly zapsány je smazán?
Pro vysvětlení pro nedochudčata: 8 verš: Řekneme-li, že žádný hřích nemáme; všimli jste si toho jednotného čísla? Tady se nejedná o hříchy, ale o hřích v nás, a ten máme všichni již od Adama a kvůli němu musíme všichni zemřít!!!
A verš 10: Řekneme-li, že jsme (nikdy) nezhřešili, ...Nepochybuji o tom, že dokud jsme neuvěřili a nezemřeli s Kristem, tak jsme všichni hřešili. 2,1: ...a jestliže by někdo zhřešil; někdy se stává, že i věřící člověk těžce zhřeší a nechá se tak obžalovávat, že podlehne svým pocitům a vyzná svůj hřích Pánu. Samozřejmě neudělal nic špatného (tím vyznáním), ale spíše by měl Pánu vyznávat své zlé a nevěrné srdce. A to, že uvěřil žalobníkovi bratří.
Snad to pochopí i ti mdlejší.



Greg, Willy, Rosmano (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 00:53:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Breptajú svojimi ústami, meče sú v ich rtoch. Ale ty, Hospodine, sa im smeješ.

Ja mám obrátený pozor na teba, lebo ty, Bože, si mojím vysokým hradom. Boh mojej milosti ma predíde.. Pre hriech svojich úst, pre slovo svojich rtov nech sú lapení vo svojej pýche a pre kliatbu a pre lož, ktorú rozprávajú. Ale ja budem ospevovať tvoju silu a za rána budem plesajúc spievať o tvojej milosti, lebo si mi bol vysokým hradom a útočišťom v deň, keď mi bolo úzko. Moja silo! Tebe budem spievať žalmy! Pretože Boh je mojim vysokým hradom, môj milostivý Boh. Amen.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 00:56:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro upřesnění - vidím, že za Leonetovo učením jsou skutečně duchové antinomismu. Všechno to krásně sedí.

Učení antinomismu bere doktrínu spásy z milosti skrze víru a neskutečně ji začíná natahovat. Poslušnost a svatost nejsou nutné. Bylo by to přidávání něčeho k již hotové spáse.

Asi tak nějak povede Leonetův duch své ovečky. Nejdříve nenápadně, později přitvrdí. Ani sám Leonet dnes neví, jak a kam až se to vyvine v budoucnu...



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 00:58:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo je to vůbec ten Efatha? To je Leonet, ne?



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 08:30:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psal jsem, že jsem toto učení ještě neslyšel. Ale mýlil jsem se. V tomto hávu sice ne, ale králem antinomistů v ČR je Miroslav Venc starší, jemuž jsme naletěli v polovině devadesátých let.

A jak si vzpomínám, projevovalo se to takto:

Jeho následovníci ho zpočátku považují za moudrého učitele, který ze svého pokladu vynáší staré i nové.

Prožívají něco podobného, jako slepec z Evangeliích:"Byl jsem slepý, ale nyní vidím."

Písmo bylo odsunuto stranou, hlavní bylo to, jak nás vede "pán." Jestliže nás vede mimo Písmo, pak má na to "právo." On je přece Bůh. O Písmu prohlásil, že je dobré tak na záchod, použít ho jako toaletní papír. A že je to pouze NÁVOD K POUŽITÍ. Když prý pak víme, jak ho použít, tak je již k ničemu.

A oni mu na to naprosto skočí, protože se s něčím podobným nikdy nesetkali a ani netuší, jak tyto věci pracují. Snad je tím Bůh nechává projít, aby příště byli moudřejší.

Antinomista typu Leoneta nebo Vence má své učení velmi chudé, soustředěné pouze na centrum ospravedlnění z víry. Pod různými záminkami je skutečné učení utajované (není odpovídáno na dotazy a mlčí se nebo se odpovídá z cesty), aby méně zkušenými následovníky tento duch nebyl hned odhalen. Biblické učení zde žádné neprobíhá. Maximálně se hovoří o učení, které antinomista přijal od svých "vesmírných učitelů".

Hřích se považuje za vítanou příležitost, jak dokázat, že věřící člověk opravdu nemá žádnou SVOJI spravedlnost. Za prostředek, jak neupadnout do pýchy své vlastní samospravedlnosti. Čili svatý život a činění Boží vůle je skrytě považováno pouze za vyjádření své pýchy a za pokus vystavovat svou spravedlnost a "přidávat něco ke spáse." Přesně jak to učí Leonet.

Toto musí nutně dříve či později otevřeně vyústit do nějaké nemorálnosti. 

Upozorňuji na to, že žádný antinomista nemá a nikdy neměl Ducha Božího!!! (Ju 19). I když si myslí, že ho má a tvrdí, že věří v Krista a jeví se jako duchovní, znovuzrozená osoba. Duchovní osoba to je, ale ne zrozená z Krista.


Nic nového pod Sluncem...(Ř 6,1).

A každý, kdo je skutečně znovuzrozený z Ducha Božího tyto bludy dříve (někdy hned), či později (do 5 let) rozpozná. Kdo je nerozpozná ani za delší dobu, tak pouze dokázal, že znovuzrozený nikdy nebyl, protože nenásleduje hlas svého Pastýře Krista, ale následuje hlasu cizích... (Jan 10,5).















Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 09:15:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je psáno že i spravedlivý hřeší denně nejméně sedmkrát a kdo tvrdí že je bez hříchu sám sebe klame. Čím víc člověk slouží Bohu a lidem tady na zemi tak tím častěji obvykle chodí ke svátosti smíření. Blahoslavený Jan Pavel II. se například zpovídal každou sobotu. Pánbůh si přeje a mnoha cestami nám vzkazuje abychom chodili alespoň jednou měsíčně, 12x do roka. Nikdo nevejde do Božího království skrz dveře spravedlnosti, pokud odmítně Kristovo Milosrdenství. O tom všem žádná.
Na druhou stranu ale také platí to že když nekonáme skutky dobra a lásky tak Kristovo Milosrdenství popíráme a odmítáme. Naše víra je mrtvá. Bůh si přeje abychom nenechali přejít den aniž bychom vykonali alespoň nějakou maličkost. Přímluvnou modlitbu, pomoc, úsměv, nebo třeba můžeme uklidit pohozený papírek. S láskou a radostí, aniž bychom přitom nahlas či v duchu říkali které.........to tady pohodilo.
Celý ten spor mi připadá stejně absurdní a uměle vytvořený jako kdybychom se přeli jestli je potřeba mít k senoseči kosu nebo hrábě. I v rodinách platí že prvotní je sice láska ale bez skutků je mrtvá. Kdybychom od rána do večera vykládali že milujeme děti a přitom je nechali umřít hladem a ve špíně. Pak by to platilo doslova. Platí i to že když o ně pečujeme bez lásky tak to stejně není ono, i když mají ten nejlepší "servis".



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 15:13:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro grega a jeho přitakávače:

Na úmyslné pomluvy nebudu reagovat. Nemám potřebu se obhajovat.



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 19:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutky apoštolů 6,10: Ale nemohli odolat moudrosti a Duchu, v němž mluvil. Potom tajně navedli muže, kteří říkali: "Slyšeli jsme jej mluvit urážlivé výroky proti Mojžíšovi a proti Bohu. Tak pobouřili lid a starší i učitelé Písma, přišli, násilím se ho chopili a přivedli do velerady...a jak to pokračovalo si čtěte sami.
Jan 1,17: Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista.
Lukáš 16,29: Abraham řekl: "Mají Mojžíše a Proroky, ať je  poslechnou!"
Jan 5,45: Nemyslete si,že já vás budu obviňovat u Otce; vaším žalobcem je Mojžíš, v něhož doufáte. Kdybyste totiž věřili Mojžíšovi, věřili byste mně, protože on psal o mně.

A tak bych mohl pokračovat dál, ale hledejte si sami.



tým, ktorí si prosia múdrosť od Boha (Skóre: 1)
Vložil: twig v Středa, 03. říjen 2012 @ 21:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
W. Nee: Normálny život kresťana



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 04. říjen 2012 @ 00:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratři,
gregu, leonete, rosmano a willy,
prosím zanechte těchto nesmyslných hádek, posměchů, útoků, štěkotů apod. Podívejte se raději na slova Pavla - 1Kor 6,1-8 - a zamyslete se prosím. Díky Bohu za vaši moudrost!



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: atka v Čtvrtek, 04. říjen 2012 @ 17:07:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
AMEN!!! 



Re: Dřív než kohout zakokrhá (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 05. říjen 2012 @ 15:58:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro rosmana, případně bylinu:

Dal jsem si tu práci a podíval se na diskusi od začátku, v jednom okamžiku jsem na otázku a parafrazovaný text rosmana, odpověděl, že mi správně nerozumí, a žel jsi to ignoroval a začal rozvíjet špatně pochopený text. Neměl jsem již důvod tě opravovat, neboť tě nezajímalo, co jsem ti napsal. Rozváděl jsi své chybně provedené vývody dál a kam to až zašlo můžeme všichni vidět.

A jestli se někdo domnívá, že mám povinnost opravovat někoho pokaždé, když špatně něco pochopí, (kolikrát?) jednou nestačí? Tak s tím nesouhlasím, neboť i přístup k Písmu by měl být stejný.
Stalo se mi, že jsem něco špatně pochopil z Písma a ignoroval jsem varováni Ducha Božího. Nechal mne být a už mě nadále nevaroval. Až jsem zašel tak daleko, že jsem pochopil svůj omyl, musel jsem se vrátit. Po létech a mnoha omylech jsem pochopil, že nesmím při čtení Písma nikdy spěchat a vždy pozorně číst, vše kontrolavat a přijímat teprve, až si jsem jistý, že jsem se nenechal svést.
Tím chci říct, že podud někoho opravuji, že špatně chápe, udělám to jednou a pak už je za své špatné vývody zodpovědný on. Když ho to zavede špatně, nemůže si stěžovat na mne. ale pouze na sebe.



Re: Zamyšlení pro všechny (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 06. říjen 2012 @ 14:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moji milovaní bratři, ať je každý člověk pohotový k slyšení, ale pomalý k mluvení, pomalý k hněvu; neboť lidský hněv Boží spravedlnost nepůsobí...



Stránka vygenerována za: 2.38 sekundy