Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 413 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475522
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti
Vloženo Sobota, 01. prosinec 2012 @ 23:10:57 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Často můžeme slyšet z křesťanských kazatelen jedno z žel velmi oblíbených tvrzení, které vyjadřuje myšlenku, že když se Boží dítě zatoulá zpět do světa a dopustí se hříchu, že odpadl od milosti Boží. Jak si takové tvrzení odporuje s biblickou zvěstí. Jestli by byla milost závislá na věrnosti Křesťana, pak by to již nebyla milost! Jednalo by se potom o zásluhu. A kde se uplatňují zásluhy, nejedná se již o milost.

Podívejme se do Písma, konkrétně na verš z Galatským 5,4: Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít ospravedlnění na základě zákona, pozbyli jste milosti. Tomu bychom měli rozumět tak, že takovým lidem je odmítnuto spasení. Spasení je milost, Efezským 2,8: „Milostí tedy jste spaseni skrze víru.“ A Skutky 15,11: „… Věříme přece, že jsme stejně jako oni spaseni milostí Pána Ježíše.“ Jestliže se někdo přesto staví k milosti Boží zády a zakládá si na skutcích zákona, připravuje se o spasení.

Podívejme se například do Starého Zákona, jak se zachoval Izraelský lid potom, co jím Mojžíš předložil návrh Zákona. Lid odpověděl: „Cokoliv mluvil Hospodin, budeme činit.“ Následně Mojžíš toto rozhodnutí lidu tlumočil Hospodinu a ten mu oznámil, že třetího dne zjeví svou přítomnost na hoře Sinaj. Lid má být na tuto událost připraven.

Uvědomujete si, že do té doby se Hospodin nejen pohyboval mezi lidem, ale zjevoval svou přítomnost za dne oblakovým a v noci ohnivým sloupem, a ani jednou nevydal příkaz, aby byl lid na jeho přítomnost připraven. Ale teď najednou nesmí lid vstoupit na horu a ani se jí dotknout. Proč tato změna?

A skutečně, třetího dne přítomnost Hospodinova se ohlásila jevy, které vnesly úděs do srdcí Izraelitů, Exodus 19,18.21: Celá hora Sinaj byla zahalena kouřem, protože Hospodin na ni sestoupil v ohni. Kouř z ní stoupal jako z hutě a celá hora se silně chvěla. Hospodin Mojžíšovi řekl: „Sestup a varuj lid, aby se nikdo ne pokoušel proniknout k Hospodinu ve snaze ho uvidět. Mnoho by jich padlo. Všechny tyto jevy jen dokazovaly, že lid se nesmí přiblížit k Bohu zákona.

Nikdy vás nenapadlo se pozastavit nad touto změnou v chování a jednání Hospodina? Ten, který jím ještě před třemi dny připomínal své jednání milosti s nimi, jak je nesl na křídlech orličích a udílel jím nepodmíněná požehnání, je nyní varuje, aby se k němu nepřibližovali! A proto se nelze divit, že autor listu Židům tak výrazně líčí rozdíl mezi tím, co Izraelité zažili u hory Sinaj, a tím, co prožil každý křesťan, Židům 12,18 - 24: Nestanuli jste jako Izrael před tím, co je hmatatelné: před ‚hořícím ohněm, temnotou, mrákotou, bouří, zvukem polnice a před hlasem Božích slov‘, při němž posluchači prosili, aby toho byli ušetřeni. Nemohli totiž snést slova výstrahy: ‚Dotkne-li se i jen zvíře té hory, bude ukamenováno.‘ Pohled na to, co viděli, byl tak hrozný, že Mojžíš řekl: ‚Třesu se hrůzou a děsem.‘

Vy stojíte před horou Siónem a městem Boha živého, nebeským Jeruzalémem, před nesčetným zástupem andělů a slavnostním shromážděním církve prvorozených, jejichž jména jsou zapsána v nebi, a před Bohem, soudcem všech, a před zesnulými spravedlivými, kteří již dosáhli cíle, a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje, neboť volá naléhavěji než krev Ábelova.

Z výše uvedených veršů a komentáře vyplývá úvodní tvrzení. Křesťan, který se zatoulá do světa a dopustí se hříchu, není odpadlík. Neboť podle 1 epištoly Janovy víme, že pokud se křesťan dopustí hříchu, je vybízen, aby počítal s tím, že má „přímluvce u Otce, Ježíše Krista spravedlivého“. „Jestliže vyznáváte své hříchy, je věrný a spravedlivý (Otec v nebesích), aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od veškeré nepravosti.“ Tady se jedná o Boží opatření k odpuštění a nápravě Křesťana, který chybil a zhřešil, a je jasným důkazem Boží milosti a Otcovské lásky.


Podobná témata

Zamyšlení

"Protimluv a nepochopení biblické zvěsti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 308 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 23:55:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toť začátek slabikáře správné věrouky..



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 07:45:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako vždy od Leoneta, kvalitní mana pro ty, co ji s povděkem přijímají, kámen v žaludku pro zbytek, co je zvyklý v potu tváře chléb dobývat ze země. 

Jen více takových článků, které donutí přemýšlet, co je vlastně milost, a co je zásluha. 



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 09:59:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." že když se Boží dítě zatoulá zpět do světa a dopustí se hříchu, že odpadl od milosti Boží. Jak si takové tvrzení odporuje s biblickou zvěstí. Jestli by byla milost závislá na věrnosti Křesťana, pak by to již nebyla milost! Jednalo by se potom o zásluhu. "...



Tak toto je naprostý nesmysl a nepochopení křesťanského života,

Život křesťana přece celý závisí od neustálého napojení na Boha!





Milost je ničím nezasloužený dar.

Člověk milost přijímá a žije z ní, čerpá z ní sílu i moc Božího dítěte.


Milost sice není závislá na věrnosti křesťana, ale využívání této milosti, čerpání milosti už na věrnosti vytrvání v dobrém závislé je!

Nelze využívat milost, nelze z ní čerpat, pokud člověk není napojen na zdroj milosti, pokud žije ve hříchu ke smrti. Hříchem ke smrti člověk pohrdl Božími dary a jako by je hodil Bohu zpátky "pod nohy." Hřích ke smrti uráží Boží lásku k nám a uvádí nás do stavu duchovní smrti, kdy opravdu nejsme schopni darované milosti využít a rozvíjet k šíření dobra. Jsme duchovně mrtví.


Boží láska se ovšem ani tehdy neomezuje lidskou hříšností a Bůh naopak používá mimořádné milosti (nabídku darů) v míře nejvyšší.
... kde se však rozhojnil hřích, tam se ještě více rozhojnila milost, ... (Ř 5,20)




Ve stavu duchovní smrti tak Bůh dává člověku "umělé dýchání" aby zase procitl, dává člověku "masáž srdce", - a to prostředky odpovídající dramatické situaci - často tedy i velmi drastickými (náhlá nemoc, smrt někoho blízkého, zážitky z klinické smrti a pod.).

I v těchto případech ale platí pravidlo, že člověk musí tento Boží dar znovu přijmout, učinit pokání a znovu žít (už s odpuštěnými hříchy) svůj další život jako křesťan podle Božího řádu.



Výraz: "odpadnout od boží milosti..."

tedy ve významu znamená upadnout do hříchu ke smrti a ztratit tak  milost posvěcující - své stálé napojení na Boha, ztratit možnost čerpat od Boha sílu k věčnému životu.





Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 10:19:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Milost znamená, že na ni není právního nároku. Nic více, nic méně.

Prostuduj si příběh o nemilosrdném služebníkovi.



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 10:20:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
PS: Z listu Galatských je naopak patrno, že i křesťan může přijít o spásu.



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 10:47:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Test biblických znalostí:

Kdo napsal větu:
Obřízka ani neobřízka nic neznamená, pouze zachovávání Božích přikázání...

A) Mojžíš
B) Obidijáš
C) Pavel
D) Jakub...



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 10:53:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jestliže se spoléháš na to, že protože věříš, máš práívní nárok na spásu, pak paradoxně spoléháš na Zákon a ne na Milost, protože spoléháš na svůj právní nárok a na svůj skutek.

Zúžuješ biblický novozákonní význam slova "víra," kvůli češtiny. Ale v řečtině slovo pistis, víra, znamená ne pouze víru ve zúženém českém slova smyslu, ale také věrnost, důvěru, a nauku, to, co ta víra učí.

Ve skutečnosti ve chvílích, kdy křesťan zhřeší, je otrokem hříchu a jeho mzdou je smrt a ne život. Potřebuje se jako marnotratný syn opět vrátit k Bohu - potřebuje činit pokání. Pokání je otázkou života a smrti. Kristus od nás na kříž bere hříchy, které jsou v pokání vyznané, ne automaticky všechny.

Svým učením podceňujete moc hříchu a zlehčujete význam pokání, vedete druhé do smrti, ke spoléhání na vlastní právní nároky, ve spoléhání se na Zákon a ne na Milost.



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 11:01:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A přečti si ještě svůj vlastní článek, jeho poslední odstavec a svou vlastní citaci apoštola Jana: On podmiňuje odpuštění hříchu křesťana pokáním a vyznáním! Nejedná se o nic automatického, takový křesťan, který zhřeší, není pod milostí, není pod životem, ale pod soudem a pod smrtí a muís se v upřímném pokání zpět vrátit k Bohu, právě proto, že se zatoulal, ztratil, že ztratil milost, ztratil život a ztratil spásu...



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 02. prosinec 2012 @ 12:00:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

ne že bych popíral spásu z víry. O tom nelze vyslovit ani stín pochybností. Ale jak si poradíš s tímto?

>>
[Matouš 22:11-14]
Když pak vešel král, aby se podíval na hosty, uviděl tam člověka, který nebyl oblečen do svatebního roucha. Řekl mu: ‚Příteli, jak jsi sem mohl vejít bez svatebního roucha?' A on oněměl. Král pak řekl služebníkům: ‚Svažte mu nohy a ruce a vyhoďte do té venkovní tmy! Tam bude pláč a skřípění zubů.' Je totiž mnoho povolaných, ale málo vyvolených."
<<

Ostatně, sám si na tu otázku odpovídáš: „Jestliže vyznáváte své hříchy, je věrný a spravedlivý (Otec v nebesích), aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od veškeré nepravosti.“ Tedy bez vědomého a aktivního přístupu hříšníka a bez jeho snahy obléci si nabízené roucho Kristovo nepomůže ani to, že se hříšník nějakým způsobem vloudil do společenství Božího lidu a přitom si odmítl obléci Krista.

Hospodin se nikdy nechová jinak, jak se leonete snažíš dokladovat. Při ustanovení lidu Izraele na Sínaji tento lid přijal Boží zákony, ale nebyl od hříchů očištěn. Takové očištění získal teprve v obětních řádech. A ani potom vyjma nejvyššího kněze jedenkrát do roka nemohl nikdo přímo před Hospodinem stanout, aniž by nezemřel. 

Žádný hříšník nemůže před Boha předstoupit, aniž by nezemřel s tou výjimkou, že byl výslovně Bohem povolán (Abrahám, Mojžíš, někteří proroci). Nemohl tenkrát a nemůže ani teď. Mějme dobře na mysli, že i když jsme ospravedlněni a jsou nám hříchy milostí odpuštěny, i když je opona mezi námi a Bohem roztržena, že před Boha můžeme vstoupit jen a pouze skrze Ježíše Krista.

"Nebesa se prolomilla až na zem pod tíhou Boží lásky." (Jiří Hurta). Prolomila se nebesa, je to Boží čin, nikoliv naše snahy o budování žebříků do nebe. Obléci si nabízený svatební oděv je však již v naší kompetenci.




Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 09:53:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od Boží milosti odpadne člověk především tím když jí sám odmítne. Když opustí Boha,  Církev  a svátosti a když ve své zatvrzelosti a hříchu setrvává, místo aby se vyzpovídal a přišel ke stolu Páně. Ať už se fyzicky zdržuje vně Církve a nebo formálně zůstává uvnitř, nebo dokonce praktikuje.

To že nás hřích nenávratně odděluje od Boha a Církve a že když jsme selhali jednou tak už můžeme a máme hřešit pořád se nám soustavně snaží namluvit ďábel. Někdy to dokonce zkouší dokazovat biblicky.




MP3: Co mohu učinit, abych získal věčný život? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 03. prosinec 2012 @ 15:48:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
http://bbb.quokam.sweb.cz/VMuller_16-09-2012.mp3



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 04. prosinec 2012 @ 20:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Často můžeme slyšet z křesťanských kazatelen jedno z žel velmi oblíbených tvrzení, které vyjadřuje myšlenku, že když se Boží dítě zatoulá zpět do světa a dopustí se hříchu, že odpadl od milosti Boží.


Nevím, jestli taková tvrzení (takovou myšlenku) můžeme často slyšet z křesťanských kazatelen.  Já je v takovém znění neslýchávám a ani jsem je tuším neslyšel. A dost pochybuji o tom, že by takovou myšlenku bylo často slychávat z křesťanských kazatelen.  A to zvlášť kvůli té druhé části : kdo se dopustí hříchu, odpadl od milosti Boží - to se domnívám myslí jen zvláštní extrémisté, takže to asi tak často z kazatelen není slyšet.
 

Ale jsem vděčný, když z křesťanských kazatelen můžeme aspoň občas slyšet slovo napomenutí z Božího slova (oblíbené?):

Žid 12,14:
Usilujte o pokoj se všemi lidmi a o svatost, bez níž nikdo neuvidí Pána. Dávejte pozor, aby se někdo nepřipravil o Boží milost a aby se nerozbujel nějaký kořen hořkosti, který by nakazil a poškodil mnohé. Ať se z nikoho nestane nevěrník nebo bezbožník jako Ezau, který prodal své prvorozenství za jediný pokrm. Víte přece, že když potom chtěl zdědit požehnání, byl odmítnut (ačkoli se jej s pláčem dožadoval), neboť nenašel příležitost k pokání.




Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 04. prosinec 2012 @ 20:57:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Křesťan, který se zatoulá do světa ....., není odpadlík.


No, jak pro koho.  Já myslím, že odpadlík je.



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 06. prosinec 2012 @ 06:28:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobré zamyšlení. Církev ( sbor, farnost) by neměli považovat věřícího člověka, který se po svém znovuzrození zatoulá do světa, za odpadlíka. Vždyť je spasen stejnou milostí jako ti věrní místní církvi. Mě dodnes leží na srdci dva lidi z mého sboru, kteří se do světa zatoulali. Miluji je pořád stejně tou Boží láskou, kterou ve mě rozlévá Duch sv. Nedávno jsem potkal jednoho " odpadlíka"  ( mladou ženu, která se odstěhovala za manželem na Moravu )  v obchodě . Velmi rád jsem ji viděl i když bych mohl mít tisíc důvodů, proč dělat, že ji nevidím. Druhý je mladý muž. Začal horlivě, ale pak se odstěhoval za prací a přišel do jiného evangelikálního sboru, kde nějak nezapadl a postupem doby se dostal k pití alkoholu. Jak jsem se tak doslechl, snad toho měl nechat, ale vzal si nevěřící dívku, která ho odvádí od sborového života. Na jeho ekapády měl taky vliv jeden člověk z exkluzivních bratří. který mu zamotal hlavu svým učením.  Tak jak Myslivec v diskusi počastoval Leoneta citátem ohledně sporů v Korintském sboru je úplně mimo toho, co Leonet chtěl říct.



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 06. prosinec 2012 @ 08:43:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jestliže vyznáváte své hříchy, je věrný a spravedlivý (Otec v nebesích), aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od veškeré nepravosti.


Tým chceš povedať,že keby Judáš poprosil o odpustenie,tak by mu Boh odpustil,že zradil Krista.

Alebo keby niekto,zhrešil proti Duchu Božiemu bolo by mu odpustené.

Keď sa nejaký kresťan nechá očipovať a tak sa verejne prizna k uctievaniu diabla bude mu odpustené.

Ja myslím,že nie, pretože nie každý hriech bude odpustený.

Svojim článkom bagatelizuješ hriech.

Keby tomu bolo tak,ako hovoríš,tak by v Písme neboli následovné varovania:



č.1
Matúš 25:24 Potom pristúpil aj ten, ktorý bol dostal jednu hrivnu, a povedal: Pane, znal som ťa, že si prísny človek, ktorý žneš, kde si nesial, a shromažďuješ ztade, kde si nerozsypal,
25 a bojac sa odišiel som a skryl som tvoju hrivnu v zemi; hľa, tu máš, čo je tvoje.
26 A jeho pán odpovedal a riekol mu: Zlý sluha a lenivý, vedel si, že žnem, kde som nesial, a shromažďujem ztade, kde som nerozsypal.
27 Tak si mal hodiť moje peniaze peňazomencom, a ja prijdúc bol by som vzal svoje s úrokom.
28 Tedy vezmite od neho hrivnu a dajte tomu, ktorý má desať hrivien.
29 Lebo každému, kto má, bude dané, a bude mať hojnosť; ale od toho, kto nemá, bude vzaté i to, čo má.
30 A toho neužitočného sluhu vyhoďte do vonkajšej tmy! Tam bude plač a škrípanie zubami.

č.2

2 Peter 2:20 Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé.
21 Lebo by im bolo lepšie bývalo nepoznať cestu spravedlivosti ako poznavším odvrátiť sa od vydaného im svätého prikázania.
22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.

č.3

Rímskym 11:
17 Ale ak sú niektoré vetvi vylomené, a ty, ktorý si z divej olivy, vštepený si medzi ne a stal si sa spoluúčastným koreňa a tuku olivy,
18 nechváľ sa proti vetviam: a jestli sa chváliš, vedz, že nie ty nesieš koreň, ale koreň teba.
19 Nuž tedy povieš: Vetvi sú vylomené, aby som ja bol vštepený.
20 Dobre. Vylomené sú neverou, a ty stojíš vierou. Nebuď vysokomyseľný, ale sa boj!
21 Lebo ak Bôh neušetril prirodzených vetví, mohol by snáď neušetriť ani teba.
22 Vidz tedy dobrotu i prísnosť Božiu! Na tých, ktorí padli, prísnosť, a na teba dobrota Božia, keď zostaneš v dobrote, ináče budeš aj ty vyťatý.

č.4

Židom 6:4 Lebo je nemožné tých, ktorí už raz boli osvietení a ochutnali nebeského daru a stali sa účastnými Svätého Ducha
5 a ochutnali dobré slovo Božie a rôzne moci budúceho veku,
6 keby odpadli, zase obnoviť ku pokániu, ktorí sebe znova križujú Syna Božieho a vystavujú ho potupne na odiv.

č.5

Židom 10:26 Lebo keď dobrovoľne hrešíme po prijatí známosti pravdy, nepozostáva už viacej obeti za hriechy,
27 ale jakési strašné očakávanie súdu a prudká pálivosť ohňa, ktorý má žrať protivníkov.
28 Keď niekto pohŕdol zákonom Mojžišovým, bez milosrdenstva zomrie na dvoch alebo na troch svedkov,
29 a o koľko, domnievam sa, prísnejšieho trestu bude uznaný za hodného ten, kto zašliapal Syna Božieho a krv smluvy, ktorou bol posvätený, za obecnú, povážil a Duchu milosti urobil potupu?!
30 Lebo známe toho, ktorý povedal: Mne pomsta; ja odplatím, hovorí Pán. A zase: Pán bude súdiť svoj ľud.
31 Strašné je upadnúť do rúk živého Boha.

č.6

Ján 3:36 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.

č.7

Skutky 3:22 Mojžíš zajisté otcům řekl, že Proroka vám vzbudí Pán Bůh váš z bratří vašich jako mne, jehož poslouchati budete ve všem, cožkoli bude mluviti vám.
23 A staneť se, že každá duše, kteráž by neposlouchala toho Proroka, vyhlazena bude z lidu mého.



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 06. prosinec 2012 @ 08:56:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
13Byli jste přece povoláni do svobody, bratři. Jen aby se vám ta svoboda nestala záminkou pro tělo. Vy však skrze lásku služte jedni druhým. 14Neboť celý Zákon je naplněn v jednom slovu: ‚Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ 15Jestliže se však navzájem koušete a požíráte, dávejte si pozor, abyste nebyli jeden druhým pohlceni. 16Říkám však: Duchem choďte a žádost těla nedokonáte. 17Tělo žádá proti Duchu a Duch proti tělu, neboť stojí navzájem proti sobě, abyste nečinili to, co byste chtěli. 18Jste-li vedeni Duchem, nejste pod Zákonem. 19Skutky těla jsou zřejmé, jsou to cizoložstvo, smilstvo, nečistota, bezuzdnost, 20modloslužba, čarování, nepřátelství, svár, žárlivost, hněvy, soupeření, rozdělení, sekty, 21závisti, vraždy, opilství, hýření a podobné věci. To vám předpovídám, jak jsem již dříve řekl, že ti, kdo takové věci dělají, neobdrží dědičně Boží království. 22Ovocem Ducha je však láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, 23mírnost, sebeovládání. Proti takovým není žádný zákon. 24Ti, kdo patří Kristu Ježíši, ukřižovali tělo s jeho vášněmi a žádostmi. 25Jsme-li Duchem živi, Ducha také následujme. 26Nehledejme marnou slávu, navzájem se neprovokujme a jedni druhým nezáviďme.

Kdo zasévá pro své tělo, z těla sklidí zkázu; kdo zasévá pro Ducha, z Ducha sklidí život věčný.

Mám k tomuto textu několik otázek:
1) Jsme - li vedeni Duchem, pak nejsme pod Zákonem, ale co v těch situacích, kdy vedení Duchem nejsme?
2) Je mezi křesťany někdo, kdo ve svém znovuzrozeném životě se nikdy neprovinil "skutky těla?" A i kdyby byli, co s těmi křes´tany, kteří se tak provinili? To pak mají věčnou smůlu?
3) Jsou v životě znovuzrozeného křesťana chvíle, kdy nezasévá pro Ducha, ale pro tělo? Existují znovuzrození křesťané, kteří vždy zasévají jenom pro Ducha a ne pro tělo? A jestli ano, co s těmi druhými, to mají "věčnou smůlu?"
4) A jestli znovuzorzení křesťané zasévají pro své tělo, jsou tedy pod Smrtí - mohou být tedy v klidu, že se jich Smrt netýká (jsou přece znovuzrozeni, že, mají jistotu spásy) a že tedy pokání nepotřebují?



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 06. prosinec 2012 @ 14:14:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, 2všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, 3všichni jedli týž duchovní pokrm 4a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. 5Ale ve většině z nich neměl Bůh zalíbení; vždyť byli pobiti v té pustině. 6Tyto věci se staly příkladem pro nás, abychom nebyli žádostivi zlých věcí, jako oni byli žádostiví. 7Nebuďte ani modláři jako někteří z nich; jak je napsáno: ‚Lid se posadil, aby jedl a pil, a potom vstali, aby se rozpustile bavili.‘ 8Ani nesmilněme, jako někteří z nich smilnili, a padlo jich za jeden den třiadvacet tisíc; 9ani nepokoušejme Krista, jako někteří z nich pokoušeli, a hynuli od hadího uštknutí; 10ani nereptejte, jako někteří z nich reptali, a byli zahubeni Zhoubcem. 11Tyto všechny věci se jim staly jako příklady pro nás a bylo to zapsáno k napomenutí nám, které zastihlo dokonání věků. 12A tak kdo si myslí, že stojí, ať hledí, aby nepadl.

5Neboť jestliže jejich zavržení znamenalo smíření světa, co jiného bude znamenat jejich přijetí než život po zmrtvýchvstání? 16Jsou-li prvotiny svaté, je svaté i těsto; je-li kořen svatý, jsou svaté i větve. 17Jestliže však některé větve byly vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován na jejich místo a stal ses účastníkem kořene i tučnosti olivy, 18nevynášej se nad ty větve! Jestliže se vynášíš, nezapomeň, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen tebe. 19Řekneš tedy: Větve byly vylomeny, abych já byl naroubován. 20Dobře. Nevěrou byly vylomeny, ty však stojíš vírou. Nepovyšuj se, ale boj se! 21Jestliže Bůh neušetřil přirozených větví, ani tebe nijak neušetří. 22Považ tedy dobrotu i přísnost Boží: přísnost k těm, kteří padli, avšak dobrotu Boží k tobě, budeš-li se jeho dobroty držet; jinak budeš vyťat i ty. 23A oni, nezůstanou-li v nevěře, budou naroubováni, neboť Bůh má moc je znovu naroubovat. 24Jestliže tys byl vyťat z olivy od přírody plané a proti přírodě naroubován na olivu ušlechtilou, tím spíše budou na svou vlastní olivu naroubováni ti, kteří k ní od přírody patří. 2



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 09. prosinec 2012 @ 19:24:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Často můžeme slyšet z křesťanských kazatelen jedno z žel velmi oblíbených tvrzení, které vyjadřuje myšlenku, že když se Boží dítě zatoulá zpět do světa a dopustí se hříchu, že odpadl od milosti Boží. Jak si takové tvrzení odporuje s biblickou zvěstí. Jestli by byla milost závislá na věrnosti Křesťana, pak by to již nebyla milost! Jednalo by se potom o zásluhu. A kde se uplatňují zásluhy, nejedná se již o milost."
Pavel (ať mi promine) ten nedouk se opovážil napsat

Římanům 6:15  Nuže, budeme hřešit, když nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? V žádném případě!
16  Nevíte, že když někomu sloužíte, musíte ho poslouchat? Stáváte se služebníky toho, koho posloucháte, ať už hříchu ke smrti anebo poslušnosti ke spravedlnosti.

Ale co, milost je taková hora (nevyčerpatelná), která všechno přikryje a Ježíš Kristus je takový "dobrák", že bude věrný i těm, kteří kašlou na Jeho požadavky a příkazy. Já trouba pořád nechápu, proč ti židé nevešli do zaslíbené země??? Proč ten Bůh byl tehdy takový "nelida" a teď opačně, bude překypovat nepřebernou milostí??? Lidi, kdy už se konečně vzpamatujete?
rastan




Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: Ali-baba v Neděle, 09. prosinec 2012 @ 19:46:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaplést se znovu do poskvrn světa se může stát , kor v dnešní zlé a agresivní době ,každému.Tak též i vašemu dítěti.

A také si nemyslím, že by už tím dítě pozbylo Boží,nebo vaší milosti.Jde o to ,aby poskvrnám světa dítě nepodlehlo.Až tohle podlehnutí,si osobně myslím ,znamená -  odpadnutí. Kdo poskvrnám světa unikli poznáním Pána,jsou ti,kdo Pána opravdu poznali a dále poznávají.Ti kdo poznali a podlehli ,pro ně platí přísloví o umytém prasátku válejícím se zase v  ...

 



Re: Protimluv a nepochopení biblické zvěsti (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 15. prosinec 2012 @ 11:12:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium sekty pana leoneta. Pravda v tobě není chlapče, protože žiješ jako ovce bez pastýře, bez Ducha svatého a tak jen bleješ a bleješ své ubohé satanské léčky.



Stránka vygenerována za: 1.38 sekundy