Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462250
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ
Vloženo Čtvrtek, 10. leden 2013 @ 09:45:55 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Muž, který se nejvíce zasloužil o rozvoj mariánského kultu byl biskup Alfons de Liguori (1696 – 1787). Napsal knihu „Slávy Marie“, která byla přeložena do mnoha jazyků a měla četná vydání. Některé výňatky z této knihy (americké vydání z r. 1931) přeložím a uvedu vedle citátů z Bible, aby bylo ihned zřejmé, jak bohatě pracovala fantasie Liguoriho. Místo, aby byl exkomunikován za tyto kacířské, rouhavé výmysly, byl naopak kanonizován církví jako „svatý“! Je to důkaz, jak se církev plně ztotožnila s Liguoriho bludy a přijala je za své.

Marie zaujímá místo, které patří Kristu
Liguori:
A ona je vpravdě prostřednicí pokoje mezi hříšníky a Bohem (str. 82). Marie je náš život . . Marie tím, že svou přímluvou získala tuto milost pro hříšníky, přivádí je k životu (str. 80). Ten, kdo se neuchýlí k Marii, ztroskotá a je ztracen (str. 94).
Boží Slovo:
„Neboť jediný jest Bůh, jediný také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš (1Tm. 2,5). Praví mu Ježíš: „Já jsem ta cesta i pravda život, žádný nepřichází k Otci než skrze mne. (J 14,6).

Marie je oslavována více než Kristus
Liguori:
Svatá církev nařizuje uctívání, které je zvláštní pro Marii (str. 130). Mnohé věci jsou vyprošovány od Boha a nejsou uděleny; jsou vyprošovány od Marie a jsou obdrženy. Ona je královna pekla a svrchovaná Paní nad ďábly (str. 127, 141, 143).
Boží Slovo:
„Ve jménu Ježíše Krista . . není jiné jméno pod nebem dané lidem, skrze které máme být spaseni“ (Sk. 3,6; 4,12). Kristus prohlásil: „Byla mi dána veškerá moc na nebi i na zemi“ (Mt 28,18).

Marie je prý bránou do nebes místo Krista
Liguori:
Marie se nazývá . . bránou do Nebes, protože nikdo nemůže vstoupit do toho požehnaného království, aniž by prošel skrze ni (str. 160). Cesta spasení není otevřena nikomu jinak než skrze Marii. Naše spasení je v rukou Marie . . Ten, kdo je ochráněn Marií bude spasen, ten kdo není, bude ztracen (str. 169, 170).
Boží Slovo:
„Já jsem dveře. Kdo by skrze mne vešel, bude spasen (J 10, 9). Ježíš mu praví: „Já jsem dveře . . Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne“ (J 14,6). „A není spasení v žádném jiném“ (Sk 4,12).

Marii je připisována moc, kterou se vyznačuje jen Kristus
Liguori:
Všechna moc je dána tobě na nebi a na zemi . . Na pokyn Marie všichni poslouchají . . Bůh dal církev pod panství Marie (str. 180, 181). Marie je také přímluvce pro celé v slávě lidstvo . . neboť ona dokáže u Boha, co si přeje (str. 193).
Boží Slovo:
„Byla mi dána veškerá moc na nebi i na zemi (Mt 28,18). Aby ve jménu Ježíše každé koleno klekalo . . a každý jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus je Pán v slávě Boha Otce (F 2, 10.11). „Ale kdyby někdo zhřešil, máme Přímluvce u Otce, Ježíše Krista Spravedlivého. Ten je oběť smíření za naše hříchy“ (1J 2,2).

Marie je prohlašována za smírce mezi Bohem a námi místo Krista, který je náš pokoj
Liguori:
Marie je Smírce mezi hříšníky a Bohem (str. 197). Často rychleji obdržíme, oč prosíme, když vzýváme jméno Marie, spíše než jméno Ježíše. Ona . . je naše spasení, náš život, naše naděje, náš rádce, naše útočiště, naše pomoc (str. 254, 257),
Boží Slovo:
„Ale nyní v Kristu Ježíši vy, kteří jste kdysi byli vzdáleni, stali jste se blízkými skrze Kristovu krev. Neboť on je náš pokoj“ (Ef 2,13.14). Vpravdě, vpravdě vám pravím: Budete-li prositi Otce o něco, dá vám to v mém jménu; dosud jste za nic neprosili v mém jménu; proste a dostane se vám, aby byla  vaše radost dovršena (J 16,23.24).

Marii je přiřčeno postavení slávy, které náleží pouze Kristu
Liguori:
Celá trojice, Marie, ti dala jméno nad každé jiné jméno, aby v tvém jménu každé koleno se sklánělo, všeho, co je v nebi, na zemi a pod zemí (str. 260).
Boží Slovo:
„Proto i Bůh povýšil ho nade vše, a dal jemu jméno nad každé jméno, aby ve jménu Ježíše každé koleno klekalo, těch, kteří jsou na nebesích, a těch kteří jsou na zemi, i těch, kteří jsou pod zemí.“ (F 2,9.10).

Z uvedených citátů shledáváme, jak Liguori a s ním i římská církev povýšila Marii do postavení nadřazenosti ve vesmíru na úkor Božího Syna, Ježíše Krista. Nic nemůže být více v rozporu s Boží vůlí a Božím Slovem . . . .

Opsáno z knihy Luboš Pavel Křesina: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ str. 83-86, nákladem vlastním vytiskl UNIPRESS spol. s r. o.  Turnov v r. 1999.

PS. Český národ má plné právo vědět, komu byl zasvěcen. Mnou otřásl již tento výrok Liguoriho: „Mnohé věci jsou vyprošovány od Boha a nejsou uděleny; jsou vyprošovány od Marie a jsou obdrženy.“ Což znamená, že katolická Marie koná V ROZPORU!!! s  Boží vůlí!!!


"MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 10. leden 2013 @ 10:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Maria" zastiňující Krista je výplodem spolupráce římské nevěstky a satana. Zakamuflovat tento největší antikristův podvod jménem pozemské Ježíšovi matky odpovídá míře satanovi podlosti. Je možné se rouhat Bohu, proto je možné i zneužít jméno Krista a jeho pozemské matky.
Všeho však do času.

Zvrácenost ŘKC je plně biblicky prokázaná již tím, že antikristovým bludům o "Marii" je katolík podle papeže povinný věřit, pokud papeži nevěří, je automaticky exkomunikovaný. Zbývá již jen poslední papežské dogma o "Marii" spoluvykupitelce.
A pak?
2 Tesalonickým 2:8  A pak se ukáže ten zlý, kterého Pán Ježíš `zabije dechem svých úst´ a zničí svým slavným příchodem.



Re: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 10. leden 2013 @ 10:46:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že o rozvoj Mariiny úcty se přičinil především Sv. Mária Grignion z z Montfortu.



Promluva o nejsvětější Panně (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 10. leden 2013 @ 12:02:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promluva o Nejsvětější Panně
svatý Jan Maria Vianney


Bůh Otec pozoruje se zalíbením srdce Nejsvětější Panny Marie jako mistrovské dílo svých rukou. Každý miluje své dílo, zvláště když se dobře povedlo. Bůh Syn pozoruje srdce své Matky jako pramen, z něhož čerpal krev, kterou nás vykoupil. Duch svatý pozoruje její srdce jako svůj chrám.
Proroci zvěstovali slávu Panny Marie už před jejím narozením. Přirovnávali ji ke slunci. Zjevení svaté Panny může být skutečně přirovnáno ke krásnému slunci za mlhavého dne.
Před jejím příchodem byl nad našimi hlavami Boží hněv. Jakmile se objevila na zemi svatá Panna, byl Boží hněv uklidněn. Nevěděla o tom, že se má stát Matkou Boží. A když byla ještě malá, řekla: „Ach, kdy spatřím to krásné stvoření, které se má stát Matkou Boží?“
Svatá Panna nás porodila dvakrát. Při vtělení Ježíše Krista a u paty kříže. Je tedy dvakrát naší matkou.
Nejsvětější Pannu často přirovnávají k matce, ale ona je ještě mnohem lepší než nejlepší matka. Protože i nejlepší matka trestává někdy své dítě, pokud jí udělá zármutek, nebo je bije - myslí, že jedná správně. Nejsvětější Panna však tak nejedná. Je tak dobrá, že s námi jedná laskavě a nikdy nás netrestá.
Srdce této dobré Matky je naplněno jen láskou a smilováním. Nemá jinou touhu, než aby nás viděla šťastné. Jen k ní se potřebujeme obrátit, abychom byli vyslyšeni.
Syn má svou spravedlnost, Matka má pouze svou lásku. Bůh nás tolik miloval, že pro nás umřel. V srdci našeho Pána však je spravedlnost, která je vlastností Boží, kdežto v srdci Nejsvětější Panny je jen slitování. Její Syn by byl hříšníka potrestal, Maria však předstoupí, zadrží trestající meč a prosí o milost pro ubohého dlužníka. „Má matko,“ praví jí Pán, „nemohu ti nic odepřít.“ Kdyby peklo mohlo najít cestu k lítosti, ty bys vyprosila jeho omilostnění.
Svatá Panna se nachází uprostřed mezi svým Synem a námi. Čím více hřešíme, tím více s námi cítí něžnou soustrast. Dítě, které stálo matku nejvíce slz, je jejímu srdci nejdražší. Cožpak nepomáhá matka vždy nejslabšímu dítěti, které se nalézá v největším nebezpečí? Copak lékař v nemocnici nevěnuje největší péči těm, kdo jsou nejvíce postiženi nemocí?
Srdce Mariino je vůči nám tak dobré, že srdce všech matek dohromady jsou ve srovnání se srdcem jejím jen kusem ledu.
Hleďte, jak dobrá je svatá Panna! Její velký ctitel svatý Bernard jí často říkával: „Zdravím tě, Maria.“ Jednoho dne mu tato dobrá Matka odpověděla: „Zdravím tě, synu můj, Bernarde.“
Zdrávas Maria je modlitba, která nikdy neunaví. Mluvíme-li o věcech pozemských, například o politice, jsme brzo unaveni, mluvíme-li o svaté Panně, tak je to stále nové.
Pobožnost ke svaté Panně je příjemná, životodárná, jadrná, velcí světci mají vřelý vztah ke svaté Panně. Každá milost, kterou dostáváme z nebe, jde skrze její ruce.
Žádný nevejde do domu, aniž by promluvil s vrátným. Hle, svatá Panna je tedy vrátnou nebes.
Chceme-li nějaké osobě něco věnovat, předáváme jí to přes někoho, koho si ona váží, aby jí naše úcta byla tím milejší. Proto mají naše modlitby, pokud jsou přednášeny skrze svatou Pannu, docela zvláštní sílu, poněvadž svatá Panna je jediným tvorem, který Boha nikdy neurazil. Jedině svatá Panna vyplnila 1. přikázání: Bohu jedinému se budeš klanět a jej dokonale milovat. Naplnila jej v celém rozsahu. Všechno, o co Syn prosí Otce, bývá uděleno. Všechno, zač Matka prosí Syna, bývá také uděleno.
Jestliže jsme se svými dlaněmi dotkli vonných věcí, pak předávají naše ruce vůni všemu, s čím přijdou do styku. Nechávejme tedy své modlitby projít rukama svaté Panny, potom budou libě vonět.
Na konci světa bude svatá Panna prožívat úplný klid. Ale pokud svět trvá, je zneklidňována ze všech stran. Je Matkou, která má velmi mnoho dětí. Ustavičně je zaměstnaná tím, že chodí od jednoho k druhému a pomáhá.



Re: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 10. leden 2013 @ 13:43:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autorovi tohoto příspěvku se podařilo objevit hned dvě vzácné perly. Svatého Alfonse de Liguori a jeho dílo. O obojím už jsem slyšel ale nedocenil. Naše úcta k Panně Marii vychází ze všech andělů, světců i samého Boha. Mariánským ctitelem byl i mistr Jan Hus. Zvlášť význačnou roli hraje svatý František z Assisi. Nehodlám dělat rozdíly mezi světci a světicemi, ani porovnávat velikost jejich příspěvku. Na první místa bych ale (přinejmenším co do času) postavil svatého Jana Evangelistu, který Pannu Marii jako Matku první za nás za všechny přijal a svatého Lukáše, který jí mistrovsky vymaloval Božím slovem i malířským štětcem.



Re: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. leden 2013 @ 22:57:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Kniha je k dispozici i v češtině. Pokud se někdo zajímá o římské katolíky, jejich situaci, víru a realitu, je to velmi vhodná a výstižná kniha na studium.

  Několik nepřesností v článku:

  - Církev by se s podobnými postoji nikdy neztotožnila, podle toho se také církev snadno pozná. Alespoň ne Ježíšova církev.

  - Český národ naštěstí nebyl zasvěcen ani Neposkvrněnému početí, ani Královně nebes, byť několik nepovedených pokusů proběhlo.





Re: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 11. leden 2013 @ 14:57:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnou otřásl již tento výrok Liguoriho: „Mnohé věci jsou vyprošovány od Boha a nejsou uděleny; jsou vyprošovány od Marie a jsou obdrženy.“ Což znamená, že katolická Marie koná V ROZPORU!!! s  Boží vůlí!!!

Z tohto vyroku naozaj nevyplyva, ze Matka Bozia kona v rozpore s Bozou volou.
Znamena to, iba,ze Boh jasne ukazujem ze aj ked niekedy nechce, predsa na orodovanie svateho
prosbu vypocuje.
Ci sa to tiez nestalo s Abrahamom a Sodomou?Ved ju Boh chcel znicit a to vsetkych v Sodome a vieme, ze na prosby Abrahama bol ochotny zmenit nazor.Alebo sa Bibia myli?



Re: MODLÁŘSTVÍ STARÉ A NOVÉ (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 12. leden 2013 @ 14:00:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citace:
>
PS. Český národ má plné právo vědět, komu byl zasvěcen. Mnou otřásl již tento výrok Liguoriho: „Mnohé věci jsou vyprošovány od Boha a nejsou uděleny; jsou vyprošovány od Marie a jsou obdrženy.“ Což znamená, že katolická Marie koná V ROZPORU!!! s  Boží vůlí!!!
<

Je příznačné, že Liguori si v Písmu nedokázal najít, že vše je od Boha. A že když Bůh nějakou prosbu nevyslyší, že ten, kdo ji najust Boží vůli splní rád, může být jen Boží odpůrce (= ďábel).



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy