Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474990
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero
Vloženo Sobota, 23. březen 2013 @ 09:20:11 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal ssns

Celkem pochopitelně se u mých minulých článků o příslibu univerzální spásy objevovaly komentáře, které mě upozorňovaly na pasáže z Písma, kde se mluví o "pekle". Vedl jsem si poctivou statistiku, ze které vyplynulo, že nejčastěji jsem byl odkazován na "ohnivé jezero". Měl jsem sice v plánu věnovat se "peklu" v trochu jiném pořadí, tj. začít slovy jako šeol, hades, gehenna ..., ale považuji za poctivé odpovědět nejprve na nejčastěji zmíněnou námitku. K těm ostatním se postupně samozřejmě dostanu.

Ohnivé jezero v Bibli


Spojení ohnivé jezero se v Bibli objevuje výhradně ve Zjevení, a to sice v pěti pasážích. 

Zj 14,9b-11a Kdo se klaní šelmě a jejímu obrazu a přijímá cejch na čelo či na ruku bude také pít z vína Božího rozhorlení, které je nalito neředěné v číši jeho hněvu; a bude mučen v ohni a síře před svatými anděli a před Beránkem. Dým jejich muk vystupuje na věky věků ...

Zj 19,20 Ale šelma byla zajata a s ní i falešný prorok, který před ní činil znamení, jimiž svedly ty, kdo přijali cejch šelmy a kdo se klaněli jejímu obrazu; ti dva byli za živa uvrženi do ohnivého jezera, hořícího sírou

Zj 20,10 A Ďábel, který je sváděl, byl uvržen do jezera ohně a síry, kde je šelma a falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.

Zj 20,13-15 A moře vydalo mrtvé, kteří v něm byli, i Smrt a Hádea vydali mrtvé, kteří v nich byli, a každý byl souzen podle svých skutků. A Smrt a Hádes byli uvrženi do ohnivého jezera. To je druhá smrt: ohnivé jezero. A kdo nebyl nalezen zapsán v knize života, byl uvržen do ohnivého jezera.

Zj 21,8 Avšak bázliví, nevěřící, ti, kdo propadli modlářské ohavnosti, vrahové smilníci, kouzelníci, modloslužebníci a všichni lháři mají svůj díl v jezeře, které hoří ohněm a sírou, což je smrt druhá.

Pokud si tedy tyto pasáže shrneme, vidíme, že Písmo nás tu varuje, že mnohým hrozí, že budou uvrženi do jezera ohně a síry a že tam budou trestáni na věky věků. Vyvstávají tedy dvě otázky: 1) co je smyslem jezera, které hoří ohněm a sírou a 2) na jak dlouho tam někdo jde.

Co je ohnivé jezero - jaký je jeho smysl?

Síra se řecky řekne THEION. I člověka, který řecky neumí, pravděpodobně praští do očí podobnost toho slova s jedním, které všichni známe, tj. THEOS (bůh). A skutečně slovo theion znamená také božské (stř. rod, mužský je theios). Příslušné sloveso pak zní theió, což znamená posvětit, zasvětit či očistit pro boha. Už v Homérově Iliadě (16,228) se dočteme o tom, že právě ohněm a sírou se očišťovali předměty sloužící pro bohy. Síra byla přidávána do kadidla a společně s ním pálena za účelem očisty pro boha. I ve světském pohledu na věc je hořící síra dezinfekční prostředek, tj. prostředek k očištění. Samotná síra se v medicíně používá např. v různých mastech. To vše je i důvod, proč síra dostala v řečtině své jméno. Existuje ještě druhý příbuzný výraz - theiódés.

Pokud tedy řekneme, že něco hoří ohněm a sírou, říkáme, že daná věc je očišťována. Kterýkoli Řek, který četl slova o jezeře ohně a síry, hned věděl, že se tu mluví o jezeře božského očišťování. A to je přesně smysl ohnivého jezera - dosáhnout očištění těch, kteří toho dosud v Kristu nedosáhli. K Bohu prostě nemá přístup nic nečisté a Boží spravedlnost velí nenechat vzpouru, která se dnes projevuje odmítnutím milosti v Kristu, bez trestu. Ohnivé jezero je tedy projevem spravedlnosti a současně lásky Boha.

Délka pobytu v jezeře ohně a síry

Pokud tedy přijmeme ohledně jezera přesně to, co říká Písma, tj. že jezero slouží k očištění nečistých Bohem (podobná myšlenka je vyjádřena i třeba v 1Kor 3,5), dostane zdánlivý paradox. Jaký by mělo smysl, aby Bůh (z kontextu těch veršů je patrné, že se tu mluví o Beránkovi, tj. Kristu) očišťoval nespasené, když by takové očišťování nemělo nikdy konce? Řecké spojení, které bývá doslovně překládáno "na věky věků" je eis (tús) aiónas (tón) aiónón. Pokud bude mít někdo zájem, rád v debatě proberu detailněji význam slov eis a aión, ale abych článek zbytečně nenatahoval, podívejme se, jestli spojení na věky věků znamená navždy. Podívejme se na Zj 11,15, kde se píše, že Kristus bude panovat na věky věků. Říká snad Písmo, že tato vláda bude bez konce? NE. Pavel nás v 1Kor 15,24-25 jasně informuje, že tato vláda bude mít konec:"Jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni. Každý však ve svém pořadí: jako prvotina Kristus, potom při jeho příchodu ti, kdo jsou Kristovi, potom bude konec, až Kristus odevzdá království Bohu a Otci a zruší každou vrchnost a moc. Neboť on musí kralovat, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho nohy." Jen shodou okolností se v této pasáži objevuje další příslib univerzální spásy (jako v Adamovi všichni - tak v Kristu všichni).

Závěr 

Je zřejmé, že smyslem pobytu v jezeře je očista z rukou Beránka pro ty, kteří nebyli do té doby očištěni jeho krví. Až přijde konec věků, skončí vláda Beránka, skončí tento proces očištění, každé koleno poklekne a každý vyzná, že Ježíš je Pán. Proč však tolik lidí odmítá tuto v Písmu jasně vyjádřenou víru a naději? On nás sám Pán varoval:"Tento lid mne ctí rty, ale jejich srdce jsou ode mne velmi daleko. Marně mě však uctívají, vyučujíce nauky, jež jsou jen lidskými příkazy." Uvědomme si prosím, že pokud vydáváme Boží láskyplný a spravedlivý proces očišťování za nějaké věčné trápení, vydáváme falešné svědectví o Bohu a tom, kterého poslal, našem Pánu Ježíši Kristu Nazaretském.







Podobná témata

O Bibli

"Univerzální spása VI. - ohnivé jezero" | Přihlásit/Vytvořit účet | 215 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 23. březen 2013 @ 15:37:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
v tomto článku ide zrejme o ,,iné evangelium,,...podľa ktorého budú nakoniec všetci zachránení, včetne diabla, keďže Boh je láska..a večné zavrhnutie a večná smrť sa nezhoduje s Božím atribútom večnej lásky...

autor píše:... je přesně smysl ohnivého jezera - dosáhnout očištění těch, kteří toho dosud v Kristu nedosáhli....
patrne aj diabol uvrhnutý do ohnivého jazera bude čistý ako ľalia...a Boh sa mu asi za všetko omluví...

autor píše:...hořící síra dezinfekční prostředek, tj. prostředek k očištění....
nie celkom platí pri Sodome a Gomore, kde síra a oheň predstavuje Boží súd nad hriešnikmi...v žiadnom prípade nemá nič spoločné s očisťovaním...to isté platí aj o ohnivom jazere...

ďalší blud autora: jezero slouží k očištění nečistých Bohem (podobná myšlenka je vyjádřena i třeba v 1Kor 3,5), ...
oheň v 1.Kor neslúži k očisteniu nečistých od hriechu....pretože toto očistenie bolo vykonané za ich života v tele a to krvou Kristovou...

1 Korintským 3:13  každého dielo vyjde najavo; ukáže to totiž (súdny) deň, ktorý to zjaví v ohni, a sám oheň sprobuje dielo každého, aké je.

súdny deň bude previerkou diela človeka...jeho vernosti, skutkov...je to súd nad spasenými, zachránenými ľuďmi, ktorým im spásu nikto nevezme...
1 Korintským 3:15  ak niekomu dielo zhorí, utrpí škodu; sám sa síce zachráni, ale len ako cez oheň

človek ospravedlnený, zachránený Kristom sa nezúčastňuje posledného súdu...Ján 5:24  Veru, veru, hovorím vám: Kto počúva moje slovo a verí Tomu, ktorý ma poslal, má večný život a nejde na súd, ale prešiel zo smrti do života.


ivanp



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 23. březen 2013 @ 15:39:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťané, pohané, všichni modláři radujte se a veselte se PEKLO NENÍ!!! Bůh vás všechny tak miluje, že zavře své oči a projede vás pouze plamínkem očisty a šupity šup do nebe.
Teď už vážně. Největším vítězstvím satana je: hřích je přežitek, satan neexistuje, neexistuje ani peklo. Jinak si věřte jak chcete a v co chcete. Je vidět, že má i tady svoje lidi a tak vy co máte alespoň trochu rádi sebe a své bližní mějte oči, uši a rozum ve střehu a zkoumejte, zda-li by ty věci tak byly. Kdo to činit nebude, naletí právě takovým podvodníkům, kteří slibují odměnu všem. Ovšem rozhodnutí bude na Bohu a běda těm, kteří mluví na černé - bílé a opačně. Pokud Ježíš Kristus mluví o pláči a skřípění zubů, tak tady něco nehraje. Proč bych plakal a skřípal zubama, když mě odměna stejně nemine. Mám ještě jeden návrh pro ssns, přepsat znova Bibli tak, aby vyhovovala dněšnímu modernímu trendu tj. nestresovat zbytečně lidi.
rastan



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 23. březen 2013 @ 19:30:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.....Pokud tedy řekneme, že něco hoří ohněm a sírou, říkáme, že daná věc je očišťována.....

     Dobře tedy. Ale co vlastně hoří? Pokud jde o očistu, pak hoří jen ta špína. Špína shoří a věc je čistá. Zůstává tady jedná otázka: Hoří v Ohnivém jezeře špína na ďáblu a spol., nebo je ten ďábel a spol. tou špínou? Znovu se vrátím k Sodomě a Gomoře: Byli ohněm a sírou očištění lide v těch městech, nebo byla očištěná země od Sodomy a Gomory? Řekl bych, že platí to druhé, tzn. obyvatele Sodomy a Gomory byli špínou. Není Ohnivé jezero nic jiného než očištění věku budoucího od nečistoty, tak jako byla očištěna země od Sodomy a Gomory?

....Síra se řecky řekne THEION. I člověka, který řecky neumí, pravděpodobně praští do očí podobnost toho slova s jedním, které všichni známe, tj. THEOS (bůh). A skutečně slovo theion znamená také božské (stř. rod, mužský je theios).....

     Zajímavé. 





Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 23. březen 2013 @ 19:34:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zajímavé. Napadá mě, proč potom musel Kristus vůbec přinášet oběť, když to šlo udělat takto "jednoduše" - prostě všechny přepálit, pročistit a hotovo... Nebyla Jeho smrt přece jenom zbytečná? Anebo to přepalování je potom natolik bolestivý a zdlouhavý proces, že Bohu těch přepalovaných bylo líto... a tak díky Kristově zástupné oběti tomu alespoň unikli vyvolení? Já ti nevím... Já nechci dogmaticky tvrdit, že je univerzální spása blbost, protože sama mám v tom řadu otazníků, ale spíš bych řekla, že je to pro mne více nestravitelné než nemožné. Už ta představa, že bude spasen i Hitler! Nakonec proč ne? ... Jako hříšníci jsme si byli přece všichni rovni... Akorát mám velký problém se satanem... toho v nebi vyloženě nechci:-O



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 24. březen 2013 @ 10:17:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."(podobná myšlenka je vyjádřena i třeba v 1Kor 3,5)"...

Měl jsi na mysli zřejmě až verš 15 - Shoří-li něčí dílo, utrpí škodu; ale sám bude spasen, avšak tak jako skrze oheň.

Já tento smysl vnímám tak, že heretik, upřímně žijící sice v omylu, ale přesto spravedlivě v Božím řádu bude zachráněn nikoli pro svou víru, ale pro svůj způsob života jako křesťan.
Někomu by také u tohoto verše mohlo vyvstanout na mysli posmrtné očišťování od lehkých hříchů (pravoslavná celnice nebo katolický očistec).


Katolické vysvětlení tohoto verše je však ještě jiné:

V kontextu předcházejících veršů (12-13)  zde apoštol mluví (obrazně) ke kazatelům evangelia - Základem stavby je Kristus. - "hodnotným materiálem pro stavbu" myslí solidní nauku, vhodnou k utvrzování věřících, kdežto materiál hořlavý jsou nauky méně užitečné a trochu světské, které slouží spíš k ukojení zvědavosti.
Dílo každého kazatele projde ohněm (t.j. Kristovým soudem). Ten ukáže, co bylo v kazatelově působení božského a co jen lidského.
Dílo samotného evangelia zůstane, ale kazatelově práci se nedostane slíbené odměny, protože nebyla vykonána, jak je třeba. On sám se sice zachrání, ale nikoli bez bolesti a trestu. Křesťanská obec je totiž Boží chrám, neboť všichni věřící přijali Ducha svatého. Rozvracení tohoto chrámu zevnitř svévolnými naukami bude potrestáno.
Jestliže někdo straní "svému kazateli" jak ho k tomu vede jeho lidská "moudrost," musí se nejprve stát "pošetilým" (zříci se světské moudrosti) a pak teprve bude skutečně moudrý.


Slávku,
Tvůj článek je argumentačně na úrovni, ale sám posuď, zda je toto jediný úhel pohledu.

Porovnej:
..."Uvědomme si prosím, že pokud vydáváme Boží láskyplný a spravedlivý proces očišťování za nějaké věčné trápení, vydáváme falešné svědectví o Bohu"...???

(Mk 9,43-44)
Kdyby tě sváděla tvá ruka, usekni ji. Je pro tebe lepší vejít zmrzačený do života, než mít obě ruce a jít do pekla, do toho neuhasitelného ohně,
kde 'jejich červ neumírá a oheň nehasne'.



..." Kterýkoli Řek, který četl slova o jezeře ohně a síry, hned věděl, že se tu mluví o jezeře božského očišťování."...
Mnozí Řekové jistě znali z vlastní zkušenosti i jinou - skutečnou podobu jezera hořícího sírou - v kráteru činné sopky. Uvnitř bývá jezero žhavé lávy i smrticí síra - tedy v tomto případě síra nikoli očišťující. Nemohl mít evangelista na mysli právě takovou podobu Geheny?






Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 24. březen 2013 @ 18:59:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj Slávku,

to, cos napsal, není zjevení od Boha, ale lidská dedukce. Ohnivé jezero je místo, do něhož ústí ohnivá řeka, vycházející od Božího trůnu, kterou viděl prorok Daniel (7:10). Je to místo, kde skončí Antikrist, falešný prorok, Satan, Smrt a Hádes/Šeol/podsvětí/peklo a všichni mrtví, kteří nebudou nalezeni zapsáni v knize života při jejich soudu před velikým bílým trůnem.

Je to druhá smrt, v niž zůstanou navěky věků, tzn. navždy/na věčnost, všichni ti, kdo v ohnivém jezeře skončí, což bude mimo jiné i první smrt, kterou není možné nijak od ničeho očistit. To znamená, že se v případě ohnivého jezera nejedná o žádnou očistu, ale o strávení věčnosti na místě určeném Bohem po Bohem spravedlivém soudu a odsouzení. Boží odsouzení je spravedlivé a nejedná se druhou šanci/možnost apod., nýbrž o věčné zatracení od Boží tváře, od Božího věčného života.

Pro věřící v Krista je tento spravedlivý Boží soud radostí. Nejedná se o nějakou škodolibou radost, ale o radost z toho, že Bůh je spravedlivý a spravedlivě soudí, aby nastolil Boží pokoj. S lidmi a Satanem, kteří skončí v ohnivém jezeře, nebylo a není možné žádného pokoje dosáhnout, proto musí být odstraněni ze scény navěky a navždy.

Boží Království je královstvím, v němž vládne Bůh skrze spravedlnost a právo, které jsou podpěrami Božího trůnu a slouží k nastolení pokoje.

Tož tak.



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 24. březen 2013 @ 18:59:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V rámci ekumenismu a synkretismu se začíná šířit jeden velmi nebezpečný duchovní fenomén. Jedná se o to, že se čím dál více vyskytuje tvrzení, že Boží láska je tak nezměrná, že bude nakonec odpuštěno i satanovi. Takový falešný závěr se dal v rámci globálního náboženského zcelování očekávat. 
K čemu Boží spravedlnost, pokání, víra, oběť Krista. Univerzum ve jménu nezměrná pseudo boží láska ohněm pekelným vše a jednou provždy očistí vyřeší.
 Jenže jsou zde dvě otázky, které opravdovost a nezměrnost boží pseudolásky vážně narušují. Ty dvě otázky zní:
Proč když pro svou nezměrnou lásku neodpustil Bůh satanovi již před jeho pádem z nebe a jak je možné, že se v té samé lásce dokázal Bůh po tisíciletí dívat na utrpení lidstva způsobeného satanem? 
Proč nepřišel Kristus ve své lásce ihned po pádu prvních lidí a dějiny spásy nemusely vůbec existovat?

Vše je totiž jinak než si zastánci boží pseudolásky myslí. Boží láska je totiž vzájemná a ne pouze jednostranná. A kdo miluje, ten se podle toho chová. Ztráta schopnosti milovat je největším lidským neštěstím ve věku současném i budoucím. A o tuto ztrátu milovat satanovi nejvíc jde. Ví totiž, že tato ztráta schopnosti lásku přijímat a dávat nás od Boha odloučí na věky.


 



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 25. březen 2013 @ 12:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Verše, vylučující možnost očistné úlohy ohnivého jezera.

Žd 10:26-27 Neboť jestliže dobrovolně hřešíme poté, co jsme přijali jasné poznání pravdy, nezůstává již více oběť za hříchy, nýbrž jakési hrozné očekávání soudu a žár ohně, který bude stravovat odpůrce. Podle tohoto verše bude oheň ohnivého jezera stravovat odpůrce Boha, nikoli očišťovat. 12:29 Neboť náš Bůh je oheň stravující.

Zj 2:10c-11 Buď věrný až na smrt, a dám ti věnec života. Kdo má uši, slyš, co Duch praví sborům: Kdo vítězí, tomu druhá smrt neublíží.‘ Z 11. verše je jasně patrné, že druhá smrt ubližuje, nikoli očišťuje! Tento verš také určuje jediné dočasné ublížení druhou smrtí; všechna ostatní jsou na věčnost!.

A Slávku, uvítal bych reakci na můj včerejší příspěvek. Děkuji. :-)



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 25. březen 2013 @ 18:14:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenapíšu nic nového, nevím přesně, ale tato úvaha je stará nejméně stovky let.

Zjevení 20,11-12: A viděl jsem veliký bělostný trůn a toho, kdo na něm seděl; před jeho pohledem zmizela země i nebe a už pro ně nebylo místa. Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách.
14 verš: Pak smrt i její říše byly uvrženy do hořícího jezera. To je druhá smrt: hořící jezero.
Někdo někdy popsal svou představu jak můžou probíhat události mezi 14 a 15 veršem.
15 verš: A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera.

15 verš říká: kdo nebyl nalezen zapsán v knize života (to není kniha Beránkova života), byl uvržen do hořícího jezera. Prostá otázka zní, jak dlouho bude probíhat hledání v knize života? Může probíhat tak dlouho, až všichni pokleknou před beránkem na velikém bělostném trůnu a vyznají, že je Pán? (Římanům 14,11-12 a Filipenským 2,9-11...aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán!) 
Římanům 10,10: Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,

Ještě jednou, není to můj objev, jedná se o dost starou úvahu. A už jsem tady o tom psal nejednou.




Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 25. březen 2013 @ 18:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě doplním: Zjevení 21,27: A nevstoupí tam nic nesvatého ani ten, kdo se rouhá a lže, nýbrž jen ti, kdo jsou zapsáni v Beránkově knize života.

Je někde napsáno, že ti co budou ve městě nesmí chodit ven z města?

A nezapomínáte na slova s Římanům 9,21? Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?

Jakým všedním účelům? Přemýšlejte.



Duchovní alibismus pana ssns (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 25. březen 2013 @ 19:46:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan ssns se asi mylně domnívá, že jsem vůči jeho “odborným“ příspěvkům, osobně zaujatý, když je poznámkuji, ale není tomu tak. Copak lze mlčet, pokud se vyvyšuje hloupost a prezentuje se jako moudrost?
Rozumím tomu, že pan ssns má určitý problém přijmout jako nevěřící různá Mariánská zjevení např. La Salettu nebo Medugorje neboť to vyžaduje skutečně praktikujícího věřícího, žijícího hlubokým vnitřním duchovním životem, což je dar duchovní moudrosti rozpoznávat  dobro a maskované zlo. Ale nepřijmout PRAVDY Písma sv., to je opravdu šokující.
Dnes má pan ssns problém rozumět Písmu sv. Není to nic překvapujícího, neboť jak píše apoštol svatý Petr, není snadné bez výkladové autority Církve Písmu sv. porozumět. Pan ssns konstatuje:
„Pokud si tedy tyto pasáže shrneme, vidíme, že Písmo nás tu varuje, že mnohým hrozí, že budou uvrženi do jezera ohně a síry a že tam budou trestáni na věky věků. Vyvstávají tedy dvě otázky: 1) co je smyslem jezera, které hoří ohněm a sírou a 2) na jak dlouho tam někdo jde.“
Každý, kdo odmítne nabídku Krista, bude vhozen do ohnivého močálu, což je stav trvalý a věčný, nikoliv stav očištění a stav dočasný, jak si naivně a alibisticky namlouvá pan ssns. Samozřejmě, že smyslem ohnivého močálu je Boží spravedlnost, jak to dokladuje SZ a NZ, včetně slov Spasitele:  Mar 16,16: „Kdo uvěří a dá se pokřtít, spasen bude; kdo však neuvěří, bude zavržen“,
Ten oheň bude trýznit zavržené bez úlevy a bez konce, což jsou ta slova na věky věků – tedy bez konce. Což je odpověď i na druhou otázku, na jak dlouho tam člověk jde, neboť ve Zjevení sv. Jana se pak pokračuje, že o tom o kom se zjistilo, že není zapsán v knize života, byl vhozen do ohnivého močálu, což je věčné zavržení bez konce. Písmo svaté SZ a NZ mluví jasnou a srozumitelnou řečí, neumožňuje nikde výklad, který zde prezentuje pan ssns:
„Uvědomme si prosím, že pokud vydáváme Boží láskyplný a spravedlivý proces očišťování za nějaké věčné trápení, vydáváme falešné svědectví o Bohu a tom, kterého poslal, našem Pánu Ježíši Kristu Nazaretském.“
Martino
Nauka duchovního alibismu pana ssns však má trhlinu. Považuje Boha nikoliv za milujícího Otce, který odpouští marnotratnému synu, ale za slabocha, který odmítá spravedlnost, což je projev Boží lásky. Každému bude naměřeno podle jeho zásluh, konstatuje Písmo sv. a Bůh nás utvrzuje, že je opravdu nejen milující, ale i spravedlivý vůči tomu, kdo odmítá jeho lásku:
SZ
Ex 32,33 praví o těch, kdo si udělali zlatého býčka, klaněli a obětovali mu: „Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil.“
Deut 29,19-20: „Takovému nebude Hospodin ochoten odpustit. Tehdy vzplane Hospodinův hněv i jeho rozhorlení proti tomu muži a dolehne na něj každá kletba zapsaná v této knize a Hospodin vymaže zpod nebes jeho jméno. Hospodin ho k jeho zkáze odloučí od všech izraelských kmenů, podle všech kleteb smlouvy, zapsaných v knize tohoto zákona.“ Vyjadřuje se zde trvalost viny tím, že nedojde odpuštění, a též i slovy o vymazání jeho jména a o odloučení od Božího lidu.
NZ
Mat 3,10: „Sekera je už na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.“
Mat 7,13: „Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí.“
Mat 10,28: „ … bojte se toho, který může duši i tělo zahubit v pekle“.
Mat 12,32: „ … kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím“.
Mat 25,41: „Potom řekne těm na levici: ,Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům‘ “.
Mat 25,46: „A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.“
1 Kor 6,9-10: „Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení, ani zloději, ani lakomci, ani opilci, ani nactiutrhači, ani lupiči nebudou mít účast v Božím království.“
Žid 10,26-31: „Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy, ale jen s hrozným soudem a ,žárem ohně, který stráví Boží odpůrce‘. Už ten, kdo pohrdne zákonem Mojžíšovým, nedojde slitování a propadá smrti na základě svědectví dvou nebo tří svědků. Pomyslete, oč hroznějšího trestu si zaslouží ten, kdo zneuctí Božího Syna a za nic nemá krev smlouvy, jíž byl posvěcen, a tak se vysmívá Duchu milosti. Vždyť víme, kdo řekl: ,Já budu trestat, má je odplata.‘ A jinde: ,Pán bude soudit svůj lid.‘ Je hrozné upadnout do ruky živého Boha.“
Zjev 20,10-15: „Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků. … A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách. Moře vydalo své mrtvé, i smrt a její říše vydaly své mrtvé, a všichni byli souzeni podle svých činů. Pak smrt i její říše byly uvrženy do hořícího jezera. To je druhá smrt: hořící jezero. A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera.“
Zjev 21,8: „Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt.“
A mnoho dalšího je napsáno v Písmu svatém, tak jasně a srozumitelně, že i poslední babička na konci světa rozumí slovům Boha milujícího, jen pan ssns má problém.



Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. březen 2013 @ 08:57:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všechny uvedené verše ve Zjevení jsou napsány jako prosté varování.  Pán Bůh je ten nejlepší psycholog  a ví, jak na člověka. Hlavně varování měl na mysli Jan.  Nemá smysl dávat veršům jiný význam. A už vůbec ne uvažovat o jakémsi očištění. Prostě nastane absolutní likvidace toho, co škodilo Bohu včetně Satana a těch, kteří se jím nechali vést. A tato likvidace se pak provede ohněm. Smyslem veršů bylo varování  a nic jiného. Ostatní slova už jsou jen takovým výrazovým prostředkem, který má vyvolat  strach všem, kteří jsou na špatné cestě, na cestě od Boha. Jan to psal také v době, kdy tušil, že to s církví začíná být i problematické. Proto jsou v úvodu Zjevení kritické dopisy jednotlivým sborům. Zjevení je o  krásné naději Bohem, ale i varováním těm, kteří se vydají jinou cestou.


Možná, že někdo řekne, že strach není ten správný přístup. Ale kdy lidé nejvíc uvěří?  Když se mají dobře, tak ani o Bohu nepřemýšlejí, ale , když jim jde o něco cenného, o své blízké, o své zdraví a svůj život, pak Boha hledají. A motivací je přece strach.


Autor článku pouze vyjádřil svůj názor a já zase vyjadřuji svůj. Mne se nezdá, že by uvedené verše měly něco společného s očištěním.


Celá ta diskuse tady je směšná  a zbytečná. Ubohé pak vzájemné napadání. To je můj názor.

Mějte se hezky.




Re: Univerzální spása VI. - ohnivé jezero (Skóre: 1)
Vložil: hledajici v Středa, 27. březen 2013 @ 07:34:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím všechny. Se zájmem jsem četla článek i diskuzi.
Chtěla jsem jen napsat, že nejsem stoupencem univerzální spásy. Evangelium přece jasně říká, že spása je možná jen skrze Ježíše Krista.
Btw. ještě donedávna jsem si myslela, že součástí Ježíšova trestu za nás bylo i jeho posmrtné vstoupení do pekel. Dnes už věřím, že to byl kříž, kam byly přibity naše hříchy.  
Peklo dnes vnímám jako dočasné místo, kam odejdou duše zemřelých obrácených i neobrácených. Pravděpodobně je rozděluje nějaká "propast" (viz podobenství o Boháči a Lazarovi).
Ohnivé jezero je (bude) místo konečného Božího soudu, kde skončí ďábel, šelma, falešný prorok a všichni ti, jejichž jméno nebylo zapsáno v Knize života.
Jednou z otázek, která mě stále trápí je, jak dlouho tam budou trápeni...
Píšu to dost zjednodušeně a v žádném případě si nedělám nárok na správnost výkladu. Spíš by mě zajímal váš názor na to, co tady píšu?



Stránka vygenerována za: 1.28 sekundy