Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468085
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby.
Vloženo Úterý, 09. červenec 2013 @ 20:58:08 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Chováme se jako křesťané?


Tento server by měl být širokou platformou diskusí o křesťanství, místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Skutečný obraz zde však bývá velmi často docela jiný: zvrhává se někdy jen do primitivních nenávistných útoků proti římskokatolické církvi. Čím větší neznalost římskokatolické víry, tím nevybíravější útoky proti všemu římskokatolickému a tím větší slepota proti všem racionálním námitkám. A občas, jako zrovna v tomto čase, zde vytrysknou přímo gejzíry takovýchto nenávistných "článků". V podstatě se to ani článkem nazývat nedá, protože to často nemá hlavu ani patu, je to jen zkopírovaná část nějakého krátkého textu vytrženého ze souvislosti a s dovětkem autora (nepřihlášeného anonyma) - "Bez komentáře". Tato dvě slova jsou často jeho jediným vlastním "přínosem" k tématu. Ale což o to, jeden primitiv by nebyl až zas tak moc, ale hned se k němu přidají hlasy z širokého spektra názorových rozdílů, které spojuje jen jedno – vyhraněná nenávist vůči ŘKC.
Pak zde nastávají situace, jako když se psi rozběsní, ucítivše krev.
Padají zábrany dosud hrané slušnosti a předstírané korektnosti v diskusi a ochoty naslouchat druhému a lidé se projeví ve své pravé, kruté, primitivní a nenávistné podobě. Náhodný návštěvník nestačí zírat na tyto nevybíravé projevy křesťanské "lásky". No, to je ale svědectví o Kristu!
Což o to, nikdo nám nesliboval, že být křesťanem bude nějaká selanka. Církev byla, je a vždycky bude ve světě nějak pronásledována. Ona není ze světa a svět ji proto nesnáší a dává jí to najevo podle své padlé přirozenosti.

A všichni, kdo chtějí zbožně žít v Kristu Ježíši, budou pronásledováni. Zlí lidé a podvodníci však budou postupovat stále k horšímu - svůdci i svádění (2 Tim 3,12-13).
A přesně tento scénář se naplňuje i nyní. Kdysi pronásledovali Kristovu katolickou církev nekřesťané, dneska ji pronásledují ti, co jsou sami křesťané (alespoň se za ně považují), co jsou sami pokřtěni do Krista, co se sami ohánějí Kristem. Mají ho často plnou hubu, ale jejich srdce (vzhledem k tomu, jak se zde chovají) je evidentně stále pusté, stále zarostlé trním a hložím Jejich podoby víry jsou tak rozdílné, jak je to jen vůbec možné. Přesto stojí ve své nenávisti k ŘKC pevně v jednom šiku.

Někteří z vás se k nim ovšem připojují v blahé víře, že nám tím prokazují dobro. Jen v údivu pozvedám obočí, když moje sestra Helena (pokřtěná do téhož Krista jako já) napíše: "ale kdepak, to je slavnostně výroční bojová píseň trojičářů při slavnostní přehlídce, také proto vděčně salutují svému veliteli, vrchnímu bludaři bludařů! ten potom zase odlétá do svého pekelného žaláře, pod mrákotou, odkud měl poslední propustku!"
O této Heleně je známo, že věří v jednoho Boha v jedné osobě, kdy Otec, Syn a Duch jsou jen různými projevy téže osoby a nás "trojičáře" má za heretiky.
Jenže naprostá většina nás všech ostatních zde (Toník, Willy, Bylina, Rosmano, Ivanp a mnozí další a další) jsou svojí vírou naopak "trojičáři". Oni všichni věří, stejně jako římskokatolíci, v Jednoho Boha ve třech osobách. Člověk by čekal, že se alespoň některý z nich ozve a Helenu usměrní v nesmyslnosti této její víry (třeba odkazem na J 1,18 – jak by mohl Bůh v jedné osobě sám sebe držet v náručí?).

Ale ono nic! Když se totiž Helena zrovna obouvá do katolíků, tak ostatní jen servilně mlčí, i když je jejich vlastní víra od té její naprosto odlišná! Však kdo mlčí, souhlasí s vyřčeným! Kdyby takto, s takovým despektem, některý z katolíků napadl jejich základní článek víry - to by bylo řevu, to by smečka štěkala a posílala do zatracení!
Tak takhle nějak vypadá protikatolická liga dnešní doby!
(Helenko, toto není nic osobního proti tobě, jen názorný příklad kolektivního protikatolického chování "stáda".)


Nám však dávají sílu a vlévají naději do žil Kristova slova: "Blaze vám, když vám budou zlořečit a pronásledovat vás a lživě proti vám mluvit všechno zlé kvůli mně. Radujte se a jásejte, protože vaše odplata v nebesích je veliká. "

Mnozí z vás by si měli nejdřív uvědomit, koho nebo co to vlastně nenávidíte.
Většinou zde prohlašujete, že proti nám katolíkům nic moc ani nemáte (že jsme vlastně jakési politováníhodné oběti Molocha), ale naopak jste proti římskokatolické církvi (která prý s námi manipuluje) a proti jejímu učení. Jestliže tedy máte něco proti učení naší církve, měli byste nesprávnost jejího učení umět také dokázat!
Ale když dojde na věc, začnete nás místo toho jen utloukat historicky známými hříchy konkrétních katolíků!


Ujasněme si tedy pojmy: Pokud vyčítáte římskokatolické církvi, že upaluje kacíře, proč neposkytnete konkrétní paragraf z jejího katechismu, který upalování přikazuje?
Máte oproti nám výhodu.
Zatímco já se o podobě víry mohých z vás zde mohu jen dohadovat, celé učení římskokatolické církve je plně obsaženo v katechismu a je tak k dispozici každému z vás. Proč tedy nevyvrátíte jednotlivé body naší věrouky, ale místo toho nám vyčítáte hříchy středověkých papežů, nebo to, že jsme vám upálili Husa (když už, tak my ho přece upálili především sami sobě – Hus byl římskokatolický kněz a upálila ho spravedlnost středověké římskokatolické společnosti!) a že jen nám dát tu možnost, tak vás dneska upálíme taky a podobné nesmysly, hodné paranoika.



Tradiční nepřátelé římskokatolické církve se rekrutují z různých kruhů a je možno je podle jejich původu rozdělit do několika kategorií: 1.) Ateisté a nekřesťanští jinověrci. Tito jsou v podstatě proti jakékoli podobě křesťanské víry a proti ŘKC jsou více zaměřeni jen pro její většinovost v naší společnosti a pro její historickou kontinuitu v dějinách. 2.) Protestanté. Zde je to podmíněná historická nutnost, plynoucí ze samotného jejich názvu. Výhrady protestantů vůči katolíkům plynou částečně z nepochopení katolické víry, částečně jsou dány historickou kontinuitou vývoje protestantismu. Ironií dějin je i to, že protestantismu bylo umožněno vzniknout jen díky islámu, díky rozpínavosti osmanské říše. 3.) Nekatoličtí konvertité ke křesťanství, členové mnoha malých sekt, evangelikálové. Ti se dále dělí podle svého původu na dva rozdílné proudy: a.) Evangelikální konvertité z ateismu či jiných církví – u nich není taková averze vůči ŘKC, snaží se argumentovat s větší nezaujatostí. b.) Evangelikální konvertité původem z ŘKC.



A o těchto posledních bych něco rád řekl.Podle přísloví: "Poturčenec horší Turka" se vyznačují extrémně zavilými útoky na všechno římskokatolické.
Snad je to potřeba zaplašit pochyby hlasu vlastního svědomí, že odchodem z ŘKC udělali krok tím správným směrem a proto se o tom navzájem ujišťují kdejakým selháním katolíků. Jsou to ti nejhorlivější čtenáři o všech pedofilních či jiných skandálech v církvi. Když ovšem ten samý hřích spáchá nekatolík, jsou naprosto lhostejní. Nenajdete zde snad jedinou kritiku chování nekatolíků. Ovšem ŘKC - to je jiná písnička!
Vidíte je? Katolíci! Káží vodu a pijí víno! Jen se na ně podívejte, farizeové! A ještě to tutlají!
Bývalí římskokatolíci jsou si sebou jisti, že znají učení římskokatolické církve. Vždyť v ní přece vyrostli, prožili kus života. A jen těžko si tento svůj omyl o úrovni vlastních znalostí nechají vymluvit!
Co tedy znají skutečně? Znají podobu své tehdejší osobní "víry" – která byla ovšem v takovém stavu, v takové podobě, že jim nic nedávala (neživá zapařená víra lidových zvyků), že se ji rozhodli sami opustit a přidružili se ke společenství, které je dokázalo oslovit lépe.

Zkušenost ukazuje, že nás lidi neoslovuje v prvé řadě teologie, ale příklad vlastního života.
Evangelium se nejúčinněji nehlásá nejdřív ústy, ale nejdříve se svědčí vlastními skutky. Tedy nejdřív je osobní kontakt, mezilidské vztahy a až pak je teologie.
A když se pak takového "zapařeného" katolíka ve vhodné chvíli zeptají: "Už jsi se znovuzrodil?" tak na ně pochopitelně čumí, jako vyoraná myš. A bodejť by ne! V životě o tom neslyšel a sám si nic takového z učení církve nenastudoval. Ne že by to snad v katechismu neměl, ale v dožívaném prostředí tradičního katolictví to nijak nepotřeboval! K čemu by tak byl královskému synu dobrý jeho rodný list, pokud neopustil palác svého otce? Na nic ho přece nepotřebuje! On nepotřebuje nijak dokládat svůj původ, on svůj původ žije.


V římskokatolické církvi se totiž tradičně už po staletí kladl důraz na osobní prožívání víry.
O všem potřebném pro život s Bohem člověk uslyšel během bohoslužeb v kostele. Značná část lidí byla nevzdělaná, neuměli ani číst, ani psát. I takové ale bylo třeba učit žít svůj život s Bohem... V katolické většinové společnosti nebylo potřeba teologické vzdělávání ve víře směrem k umění vyvracet hereze. Sama církev jednotlivé hereze rozpoznala, vyvrátila a předložila věřícím k věření jen konečné závěry. Taková byla praxe po celá staletí. Dnes je situace už docela jiná a katolíci se ve víře vzdělávají neméně usilovně, než jejich oponenti. Člověk se totiž dneska musí dokázat herezím postavit i sám, protože lidé už přestávají žít v prostředí ryze katolické společnosti, kterou nahrazuje v mnohých případech prostředí spíše babylónské. Křesťanská víra klade na člověka nároky, ale v ŘKC nikdo nikoho do ničeho nenutí. A když člověk sám nechce, jeho podoba víry tomu pak i odpovídá. Vztah s Bohem živoří a člověk se plahočí životem s rancem svých hříchů.
Když pak takovému "katolíkovi" nabídnete "vylepšenou" verzi zjednodušeného křesťanství "už spaseného", čemuž prý stačí jen uvěřit a nic jiného už není třeba, utáhnete ho na vařené nudli!


Celá řada sekt, v čele s New Age, preferuje na prvním místě osobní náboženskou zkušenost.
Podle nich ten, kdo neprodělal nějakou hlubokou zkušenost a opírá se pouze o autoritu Písma je ve srovnání se "zkušeným" (tedy gnostikem v existencialistickém slova smyslu!!!) hodnocen jako člověk druhé kategorie. A mylně takovou zkušenost dokonce nazývají "znovuzrozením".
Navzdory učení církve, navzdory všem indíciím z Písma, které učí, že znovuzrození je z vody a z Ducha mocí Boha, z milosti a naprosto bez jakékoli lidské zásluhy, připisují si jakési své "znovuzrození" vlastnímu vydání se Bohu, VLASTNÍMU ROZHODNUTÍ SE PRO BOHA. A ten je prý za toto jejich rozhodnutí znovuzrodil!
Vydávat svůj život Bohu je sice základem křesťanského života, ale je v prvé řadě důsledkem milosti a lidské ochoty (svobodného lidského rozhodnutí) s Bohem spolupracovat.
Na znovuzrození ale není žádného lidského podílu, je výhradně z milosti Boha. Tím také nechci říci, že by zkušenost s Bohem nebyla důležitá, nepředstavuje ale poslední kriterium pravdy a jediné měřítko, podle něhož má být člověk hodnocen. Navíc lidské srdce se umí velmi snadno mýlit právě v záležitostech víry.

Spása ve křtu je skutečně nápravou stvoření porušeného hříchem (ve křtu jsou nám odpuštěny hříchy a jsme přijmuti za Boží děti. Z milosti, pouze ze zásluh Krista. Dlužno však podotknout, že tajemství spásy se nevyčerpává obnovou, protože ke spáse patří také dovršení stvoření (Mt 24,13).
Duchovní život proto není pouze nápravou hříchů, nýbrž také vzrůstem do plnosti Kristovy, do podoby neposkvrněné nevěsty pro ženicha. Každý z nás byl předurčen dát svůj život plně Kristu, ale je třeba k tomu dorůst, učit se tomu! Není nic snadného dorůst do stavu, kdy už ani na okamžik člověk nežije mimo plán Otce!


Já přes šedesát let žiji v římskokatolické církvi.
Přesto zde o mě někteří bývalí římskokatolíci prohlásili, že svými názory jsem mimo učení ŘKC!
Musím to poopravit.
Přesněji, jsem mimo obraz jejich bývalé římskakatolické víry, jak si na ni oni pamatují. Té víry, kterou oni opustili a zahodili jako nefunkční, jako mylnou.
Tak takovou víru, kterou oni zahodili, tu opravdu nemám.
Nebylo by o co stát.



Dovolím si zde malou ukázku: Tvrdil jsem, že ŘKC učí, že bez víry není možno křtít.

Irena v reakci na toto o mně tehdy řekla, že jsem mimo, Toník o mně dokonce prohlásil, že v případě potřeby zapřu i nos mezi očima.
Tak jsem mu doporučil, ať si zajde do kostela na římskokatolický křest a sám se o mých slovech přesvědčí. Tam si může ověřit, kdo z nás je mimo učení ŘKC.
Argumentoval mně tím, že on už byl na mnoha takových křtech! No, ale co je to platné, když na nich zjevně nedával pozor? Tam přímo z úst kněze by uslyšel větu, že v případě dospělého člověka je víra nezbytnou podmínkou pro jeho křest a že dokonce i malé děti lze křtít jedině tehdy, když se církev za ně zaručí svou vírou! Jak jinak vám mám ještě pádněji dokázat, že nejsem mimo, že říkám pravdu, že netřeba mi žádný nos mezi očima zapírat?


Podobná témata

Katolicismus

"Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby." | Přihlásit/Vytvořit účet | 284 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 09. červenec 2013 @ 22:11:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já, podobně, jako oko, už delší dobu s nelibosti sleduji, že se nám server postupně mění z křesťanského či ekumenického na silně katolický server. Kupříkladu mezi posledními články snad není ani jeden, který by se nějak netýkal římskokatolické církve.

Kdysi jsem tu brojil proti tapetářům.

Myslím si, že pro katolická temata a problematiku je tu dost jiných serverů (christnet.cz, krestandnes.cz), kde si myslím, je katolickým záležitostem věnováno prostoru dosti.

OPRAVDU POTŘEBUJEME DALŠÍ katolický/antikatolický/prokatolický server?
Opravdu není psát o čemkoliv jiném (ekumeničtějším, křesťanštějším či inkluzivnějším), než o katolících?
Opravdu ty katolické články nás, křesťany ve celé šíři, zajímají tak, že jimi zasytíme i tento poměrně svobodný server?

Já za sebe říkám NE. MNĚ TO NEZAJÍMÁ.

Co s tím.
Asi nezbývá, než se opět obrátit na adminy a požádat je, touto či jinou formou, o větší selekci příspěvků. A to
a) vyselektovat spolu s tapetami "prázdné" články, které neříkají nic, případně se týkají interních katolických záležitostí, které širší spektrum křesťanů dost dobře nemusí zajímat (takové články patří na servery exkluzivně pro katolické věřící)
b) bdít nad ekumenickým charakterem Grana v tom smyslu, aby výrezně mezi publikovanými články nepřevažovala temata jednoho, navíc poměrně úzce specializovaného, sektoru



Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 10. červenec 2013 @ 10:18:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se mne týče tak se snažím brát věci takové jaké jsou. Pokud někdo útočí ve zlé vůli na církve a snaží se jim uškodit tak v tom vidím především povzbuzení a příležitost k tomu abychom podávali svědectví. Něco co nás spojuje a ukazuje nám na Boha. Zároveň může být Grano Salis místem kde je nějakým způsobem zasáhne a osloví Svatý Duch, přes naše hříchy, pýchu  a chyby a nebo právě kvůli nim. Když nás  uvidí nás jako celníky, nevěstky a farizeje a uvědomí si že Církev ke které patříme by bez Božího milosrdenství a ochrany nevydržela ani den.

Pokud chce někdo podávat zajímavá svědectví z jiných církví a z jejich náboženského života tak to uvítám. Jako to dělá například Lutrik, který je podle mého názoru opravdický lutherán a ne proticírkevní satanista se spoustou nicků.




Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 10. červenec 2013 @ 14:51:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...stále dookola tá istá rímska propaganda...podľa ktorej je tu na Grane niekoľko osvietených rímskych katolíkov a potom tlupa blbečkú ktorí nie a nie pochopiť o čo vlastne v rímskej cirkvi ide...celý problém je podľa tejto propagandy nepochopenie učenia RKC...a pri tom stačí tak málo...dať si veci ,,vysvetliť,, od poriadneho katolíka a vec je vybavená...
...lenže akosi tí nekatolíci nie a nie ,,pochopiť,, o čo to vlastne v katolíckej cirkvi ide... ,,nechápu,, a nechápu...

Oko sa tak snaží nám ,,vysvetliť,, že to čo sa zjavuje je panenka...že existuje očistec...a sv. Anton je patrón motorkárov...mám zavrieť oči a povedať že je to dostatočne vysvetlené, alebo mám označiť vieru Oka za démonickú???
čo by urobil Ježiš?...viedol by náboženský dialóg aby nikoho neurazil, dal by si veci viac ,,vysvetliť,, alebo by povedal ,,Beda vám,,
niet sa čomu čudovať že potom z úst katolíka zaznie aj takáto veta:,,Hus byl římskokatolický kněz a upálila ho spravedlnost středověké římskokatolické společnosti!,,...takúto vetu môže napísať len človek buď úplne pomýlený neznalosťou veci, alebo (prepáčte za výraz) ,,vychcaný katolík ktorý veľmi dobre vie o čo ide ale nemá ani štipku slušnosti a sebareflexie uznať že toho Husa zákerne zavraždila jeho cirkev,,...no a tak nám to nejak ,,vysvetľuje a vysvetľuje,, a tí protestanti to nie a nie pochopiť...
katolícka logika:

oni neveria tak ako my, aj keď sme im to ,,vysvetľovali,,....oni nás nemajú radi....oni nás dokonca nemilujú...oni nás nenávidia...
veď keby nás mali radi tak by s nami vzývali panenku a sv. Alfonza...keby nás mali radi, tak by verili v očistec a nepoškvrnené počatie...veď už toľko krát sme im to ,,vysvetľovali...

...láska nie je v tom že zavriem oči a budem milovať katolíka aj napriek démonskému učeniu ktorému verí...láska je práve v tom že ukážem na pravdu...láska a pravda idú spolu...
...preto môžem s čistým svedomím prehlásiť: rímska cirkev učí bludné, démonské náuky...toto však nemá nič spololočné s mojou láskou či neláskou k rímskej cirkvi...Ježiš povedal farizeom tvrdé slová ale tie nemali nič s Jeho neláskou k farizeom...

P.S:
...som rád a vďačný za Grano kde je niekoľko ľudí ktorí nestratili svoju tvár a majú odvahu pomenovať veci pravým menom...občas zájdem na nejaký katolícky Web, ale tam akonáhle spoznajú že nie som katolík, tak skončí diskusia...
hovoriť pravdu podľa svojho presvedčenia nie je výsledkom nenávisti...iba pokrytec a úlisný človek dokáže kľučkovať a nemať jasný vyhranený názor za ktorý sa oplatí aj zomrieť (ako J.Hus)

ivanp



Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 11. červenec 2013 @ 07:43:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,

Omíláš tady již nejméně stokrát dokola stejnou písničku, že křesťanem se člověk stává
tehdy, když ho v  katolickém kostele jako miminko pokropí k tomu pověřený funkcionář
vodou. Je to sice u vás a v mnohých lidových církvích zavedená praxe, ale kolik neznabohů 
a "tolerantních ateistů",  a dokonce údajně "duchem naplněných" skrze rituál biřmování 
jste takto vyrobili? Odhaduji to tak asi na 95-97 procent z těch, kteří tuto proceduru 
postoupili.
Nebylo by skutečně lepší a průkaznější otočit to pořadí úkonů ve smyslu doporučení
Písma "Kdo uvěří a pokřtí se, spasen bude" a ne koho dají pokřtít, bude platit na modlení
a zádušní mše a občas rituál, aniž sám ví, co je evangelium, tak se dostane do očistce a pak se uvidí? 
Ale jelikož jde o peníze až na prvním místě, pak byste nemohli fungovat jako největší 
megasekta, pokud byste to pořadí obrátili. Udržovat lidi v nejistotě a strachu, v minulosti i donucováním 
a terorem, je docela dobrá taktika, jak lidi ovládat a pak se musím ptát, je tohle z Ducha svatého 
nebo spíše z ducha Antikrista? Takhle si to přál Pán Ježíš  a takhle to fungovalo v původní církvi? 

A že sám nejvyšší klérus již od II.vatikánského koncilu nahrává vzniku New Age, univerzálního
celosvětového náboženství, kde Ježíš Kristus bude hrát jen podružnou roli a spoléhá se
hlavně na bezbřehou toleranci k čemukoliv, upřednostňování Mariánského kultu  
a "evoluci lidského ducha" , dokazuje KC už i svými praktickými činy svých nejvyšších představitelů. 
Jelikož doktrina KC je evoluční - tradice a papežské výroky se stávají Písmem, jistě se dočkají další generace 
i zakotvení těchto antikristovských tezí v oficiálních dokumentech jako je katechismus. 
Potěšující je, že zatím teroru už používat nemůžete a proto jste změnili taktiku, ale na jak dlouho? 
Mám neblahé tušení, že k tomu dojde po spojení s islámem znovunabytím absolutní politické moci, 
s nímž už dnes úspěšně koketujete.



Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. červenec 2013 @ 10:03:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A když se pak takového "zapařeného" katolíka ve vhodné chvíli zeptají: "Už jsi se znovuzrodil?" tak na ně pochopitelně čumí, jako vyoraná myš. A bodejť by ne! V životě o tom neslyšel a sám si nic takového z učení církve nenastudoval. Ne že by to snad v katechismu neměl, ale v dožívaném prostředí tradičního katolictví to nijak nepotřeboval! K čemu by tak byl královskému synu dobrý jeho rodný list, pokud neopustil palác svého otce? Na nic ho přece nepotřebuje! On nepotřebuje nijak dokládat svůj původ, on svůj původ žije.V římskokatolické církvi se totiž tradičně už po staletí kladl důraz na osobní prožívání víry.O všem potřebném pro život s Bohem člověk uslyšel během bohoslužeb v kostele. Značná část lidí byla nevzdělaná, neuměli ani číst, ani psát. I takové ale bylo třeba učit žít svůj život s Bohem... V katolické většinové společnosti nebylo potřeba teologické vzdělávání ve víře směrem k umění vyvracet hereze. Sama církev jednotlivé hereze rozpoznala, vyvrátila a předložila věřícím k věření jen konečné závěry. Taková byla praxe po celá staletí. Dnes je situace už docela jiná a katolíci se ve víře vzdělávají neméně usilovně, než jejich oponenti. Člověk se totiž dneska musí dokázat herezím postavit i sám, protože lidé už přestávají žít v prostředí ryze katolické společnosti, kterou nahrazuje v mnohých případech prostředí spíše babylónské. Křesťanská víra klade na člověka nároky, ale v ŘKC nikdo nikoho do ničeho nenutí. A když člověk sám nechce, jeho podoba víry tomu pak i odpovídá. Vztah s Bohem živoří a člověk se plahočí životem s rancem svých hříchů.

  Stando, díky za dlouhý článek a vylíčení tvé osobní situace.
Málokdy se stane, že bys něco napsal o sobě, spíš se snažíš
vymýšlet nesmysly o druhých, tak je docela vzácné,
když svoji situaci popíšeš.

  Je jasné, že pokud jsi celý život takto žil, neznal učení ŘKC,
nedával pozor při náboženství, neznal ani katechismus,
jenom dělal úkony a pak přišel do diskuze, kde jsem se tě
zeptal jestli jsi nebo nejsi znovuzrozen, nevěděl jsi "která bije".
Ale snad jsme si to časem vyjasnili, ty jsi pochopil, co tím slovem
"znovuzrozený" myslíme a ve víře ŘKC jsi se dovzdělal.

  Snad ti tedy byla diskuze na GS k něčemu užitečná.


  Uvědom si ale, že ne všichni v ŘKC žijí takový tradiční, suchý či "zapařený" život,
jaký popisuješ ty ze své osobní zkušenosti či z toho, co znáš od vás.

  Moje zkušenost z ŘKC je v téhle věci dost jiná než tvoje.
V našich třech farnostech byl sice kněz "staré školy", který si nevšiml koncilu
a poctivě a věrně sloužil víře jakou znal z mládí (byl u svátosti křtu mojí maminky i mojí,
sloužil na stejném místě věrně přes padesát let) ale my jsme se už relativně mladí,
ještě jako teenageři, dostali do prostředí, které bylo výrazně "živější".

  V jedné ze sousedních farností byl kněz který dával dohromady mladé
a dělal přesný opak toho, co píšeš: Snažil se nás zapojit do práce církve,
přiváděl vzdělané lidi, kteří nás vyučovali, spolu s dalšími organizoval
celkem rozsáhlou síť vzájemné spolupráce, takže jsme měli spojení
se stovkami lidí, převážně z našeho kraje, Prahy a vysočiny.
Když jsem pak přišel na vysokou školu, scházeli jsem se několikrát v týdnu
na společěnství nebo na mši, různých akcích, o víkendech jsme jezdili
opravovat fary (což byla spíše zámiňka pro "duchovní" cvičení).
I když komunisti občas někoho zabásli a my se autenticky báli,
tak konec osmdesátých let už byl hodně volný a dával velký prostor
pro podobnou práci.

  Kdyby tě někdy zajímala naše situace a mohl jsi jí porovnat se svojí,
přečti si třeba knihu mého přítele a spolubydlícího v VŠ "Chaloupky",
je v ní moc hezky zaznamenán kus naší tehdejší reality.



Když pak takovému "katolíkovi" nabídnete "vylepšenou" verzi zjednodušeného křesťanství "už spaseného", čemuž prý stačí jen uvěřit a nic jiného už není třeba, utáhnete ho na vařené nudli!

  Snad to tak ve vaší situaci je, Stando.

  I když i tak pochybuji, protože manipulativní chování té sekty se nemění
ani u lidí nevzdělaných a neznalých. I v té vaší "zapařené" podobě římské víry
ze skutků bez vzdělání, jak jsi to sebekriticky a věrně popsal, je spousta mechanismů,
jak ovečky ochránit před "branami pekel".

  Hlavním z těch mechanismů je strach z trestu, černobílý svět, kdy sekta je jediná pravá
a všichni jsou nepřátelé (který tak dobře a věrně prezentuješ i ve svém článku)
pak samozřejmě ztráta blízkých a efekt "Terra incognita", který vám brání svobodně poznávat realitu,
což je dané změnou mysli, kdy se vám realita převrací do prapodivných patologických konstrukcí
- to také hezky názorně ukazuješ, když komentuješ svědectví ze života křesťanů tady v diskuzích.
Některé z vašich postojů vzniklých z tohoto způsobu myšlení jsem komentoval v článku Životní motivace.





Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. červenec 2013 @ 10:29:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
O této Heleně je známo, že věří v jednoho Boha v jedné osobě, kdy Otec, Syn a Duch jsou jen různými projevy téže osoby a nás "trojičáře" má za heretiky.
Jenže naprostá většina nás všech ostatních zde (Toník, Willy, Bylina, Rosmano, Ivanp a mnozí další a další) jsou svojí vírou naopak "trojičáři". Oni všichni věří, stejně jako římskokatolíci, v Jednoho Boha ve třech osobách. Člověk by čekal, že se alespoň některý z nich ozve a Helenu usměrní v nesmyslnosti této její víry (třeba odkazem na J 1,18 – jak by mohl Bůh v jedné osobě sám sebe držet v náručí?).


  Ahoj Stando.

  Další věci jen stručně, kde mne jmenuješ.

  Nemám na GS čas číst všechny příspěvky (natožpak na ně reagovat!) a ne všechna témata mne zajímají.

  Například příspěvky Ivana, Martina, Kjubika, Honzy, Helenky a některých dalších zpravidla nečtu, jen vyjímečně,
pokud se ocitnou v threadu mého příspěvku a já se snažím zjistit, zda nějak souvisí s tím, co píšu.

  Už vůbec nevidím důvod reagovat na každý příspěvek a vyvracet ho, jak to máš nastavené ty. Pokud něco
považuješ za nesmysl, klidně to komentuj, je to tvůj způsob života. Já mám rodinu, děti, práci, musím taky
dělat něco užitečnějšího, než studovat působení sekt na myšlení lidí.

  A do třetice: Vím, že spory o jsoucna, podstaty, osoby, trojice a podobné jsou jádrem vaší války s ostatními.
Naší víry se netýkají. I když se mne tedy někdo do tohoto vašeho sporu snaží zatáhnout, nemám důvod se vaší
války jakkoliv účastnit. To, že se chcete přít nad spekulacemi, které si lidé vymysleli, je vaše věc a mne se to netýká
více, než že vím, o co se vlastně přete a proč.

  Toník



Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. červenec 2013 @ 10:46:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Dovolím si zde malou ukázku: Tvrdil jsem, že ŘKC učí, že bez víry není možno křtít.

Irena v reakci na toto o mně tehdy řekla, že jsem mimo, Toník o mně dokonce prohlásil, že v případě potřeby zapřu i nos mezi očima.
Tak jsem mu doporučil, ať si zajde do kostela na římskokatolický křest a sám se o mých slovech přesvědčí. Tam si může ověřit, kdo z nás je mimo učení ŘKC.
Argumentoval mně tím, že on už byl na mnoha takových křtech! No, ale co je to platné, když na nich zjevně nedával pozor? Tam přímo z úst kněze by uslyšel větu, že v případě dospělého člověka je víra nezbytnou podmínkou pro jeho křest a že dokonce i malé děti lze křtít jedině tehdy, když se církev za ně zaručí svou vírou! Jak jinak vám mám ještě pádněji dokázat, že nejsem mimo, že říkám pravdu, že netřeba mi žádný nos mezi očima zapírat?



  Tvrdil jsi, že "bez víry nelze křtít". Což jenom mate diskuzi.

  Nevím, zda jde v této věci o tvou neznalost (to asi ne, nejspíše jsi to musel studovat)
či o to, že tvoje kličkování změnilo tvou mysl tak, že už nevidíš realitu (to spíše).

  ŘKC k platnému "křtu" víru nevyžaduje. Při svátosti se vyžaduje "úmysl konat to, co koná ŘKC",
což není totéž co víra (dokonce ani ŘKC víra!, natož křesťanská) ale je to postoj "děláme to,
co ŘKC dělá a proto, to proto, že to tak ŘKC dělá"

  Křtít může tedy například nevěřící lékař na žádost nevěřících rodičů "protože to tak ŘKC dělá"
a takový křest je uznán za platný.

Platnost a účinnost svátostí je nezávislá na pravověrnosti a stavu milosti udělovatele.
K platnému udělování svátostí se vyžaduje, aby udělovatel správně konal svátostné znamení.
Udělovatel musí mít dále úmysl činit aspoň to, co činí Církev.

1. Křest je pravá svátost, ustanovená Ježíšem Kristem.
2. Materia remota svátosti křtu je pravá a přirozená voda.
3. Křest uděluje milost ospravedlnění.
4. Křest působí odpuštění všech trestů za hříchy, jak věčných, tak časných.
5. Platně, byť i nehodně přijatý křest vtiskuje duši příjemce nezrušitelné duchovní znamení, křestní charkter, a nemůže proto být opakován.
6. Křest vodou (baptismus fluminis) je od dob zvěstování evangelia nutný ke spáse.
7. Křest může být platně udělen každým člověkem.


  Pokud tady tedy ty píšeš stále dokola, že "bez víry není možno křtít."
a tváříš se, že je to učení ŘKC, tak tím jen mateš diskuzi.

  Bez osobní víry všech zůčastněných (a to dokonce bez ŘKC víry, nejen křesťanské)
je možné křtít a takový křest uznává ŘKC za platný.

  Jiná věc je ústy vyznání, Stando.

  To je zase o tom, že pusou může kde-kdo vypustit kde-co, když je třeba,
aby babička (strejda, farář, sousedé, ...) dali pokoj. Takže se trochu podívej
na ty miliony "pokřtěných" pohanů okolo nás a zjisti si trochu o nich,
zda byli "pokřtěni" s vírou, nebo bez.

  Třeba všichni lidi u mne v práci byli "pokřtěni" bez víry zůčastněných. Jsou to moraváci,
jsou "pokřtěni" "protože se to tak dělalo".


  Nevím, jak nám máš dokázat, že nebe je (ve tvých očích) přece brčálově zelené,
voda je jasně docela suchá, oheň je logicky ledový a koule je celá hranatá.

  Ale zkoušej to dokázat dál, z mého pohledu jsou tvé příspěvky na dané téma
velmi zajímavé.


 




Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 12. červenec 2013 @ 07:51:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja som už raz vyjadril svoj názor na GS, že mi to pripadá akoby niekto /mám pokušenie povedať, že diabol/ tu vyselektoval takú špeciálnu odrodu ľudí, ktorí na jednej strane /kontra katolíkom/ si potrebujú vziať svoju "dávku" a prejaviť svoju zaujatosť, či zlosť voči KC, alebo v lepšom /subjektívne chápanom prípade/  prejaviť svoj "spasiteľšný komplex" voči katolíkom, aby ich "zachraňovali" od falošnej viery, prípadne  prežívali pritom  svoju domnelú "veľkosť" z toho, že práve oni /a nie katolíci/ sú na pravom mieste ako biblický, praví kresťania /kým katolíci nebiblickí, falošní a pod./. Posúďte už sami, či je to kresťanský postoj...
A natej druhej strane /katolíckej/ sa nás tu zasa zišlo zopár ľudí rôznej kategórie /žiaľ, niektorí prijali ten istý spôsob komunikácie aako prvá kategória.../, za ktorých nechcem hovoriť, ale za seba si myslím, že mal som očakávania obohatenia zo vzájomnej výmeny názorov na rôzne témy, pretože naozaj som presvedčený, že v každom smere kresťanstva je veľa cenného, čo je možné, ba potrebné navzájom si vymieňať. Ale veľmi skoror som zistil, že som nútený stále viac a viac obraňovať KC voči neopodstatneným obvineniam, nedorozumeniam, i celkom zlomyslným osočovaniam /čoho bolo občas až dosť.../, a tak som si povedal - dosť!

Človek nedostal svoj život a čas na to, aby ho premárnil na také plané ciele, žeby tým prá ľuďom neustále dokola vysvetľoval to isté, pričom aj tak si to sotva zoberú, ba začal som si uvedomovať na sebe aj negatívne účinky tej nezdravej atmosféry GS na svoju vieru, svoj spôsob komunikácie, ba dokonca vnútorných postojom, ktoré by mal mať kresťan voči ľuďom vôbec /láska, pochopenie, dodbromyselnosť .../, a preto som radšej zabrzdil...
Obdivujem Oka, ktorý - zdá sa mi - celé roky obetuje GS, ale trochu aj ľutujem, lebo nevidím v tom taký veľký význam  a hovorím si, že niekedy naozaj "menej je viac". Občas si pozrieť, a ak vidím kdesi trochu nádejnejší prístup, tak niečo tam "zaseiať", to sa mi ešte zdá reálne... Ale väčšinou to tak nie je.

Myslím, že mnohí by urobili dobre, ak by namiesto tých chronických diskusií zameraným proti niekomu, ukazovali jeden druhému to, čo by mohlo byť dobré aj iným /ale je tu riziko, že aj to ktosi zhodí, žiaľ.../, že by poukazovali na to, čo nás, kresťanov spája, že by sme sa naučili komunikovať naozaj po kresťansky: s úctou, vypočutím v dobromyselnosti /nie s negativistickým prístupom, chytaním za slovíčka/, so snahou pochopením a maximálnu ústretovosť v tom...



Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 14. červenec 2013 @ 12:31:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně se okovi nedivím, že takto ve svém článku reaguje na potupná bezmyšlenkovitá odsouzení.


Čím více se zabývám historií církve, jejími dogmaty a učeními, tím více zjišťuji, jak některá učení katolické církve mají pevnou základnu v některých textech Písma, vyložených nespočítatelnými disputacemi církevních otců. Ačkoliv oko používá zpravidla jen výsledek, tedy povrch těchto hlubokých myšlenek, většinou formulovaných v katolickém katechismu, tak obrana proti nim se nachází pouze v protestantské reformaci. Pokud se proti většině nauk KC bráníme jako protestanté, tak díky hlubokým základům nauk KC vedeme spor typu "Písmo proti Písmu". Tedy je to spor o výklad Písma. Opakuji, hovořím pouze o většině, nikoliv o všech naukách KC. Ještě chci odpůrce KC upozornit, že KC dotáhla své učení do praktické aplikace v každodenním životě. Podle mého názoru tyto aplikace přehání, neboť část z nich je již dávno přežitá a pro dnešní dobu nevhodná. Asi tak jako používání nesrozumitelného jazyka. Aloe to je věcí KC a já nemám právo ji za to odsuzovat.


Jsem dokonce přesvědčen, že ještě více upadá protestantská reformace. Upadla již v minulých stoletích, když nebyla schopná, podobně jako KC, reagovat na nové události lidstva - hlavně náboženské a světové války, na technický pokrok. V dnešní době je již téměř neživotaschopná a udržuje se jen tím, že se přizpůsobuje tomuto světu, někdy s ním až splývá. Přitom již samotné slovo reformace neznamená někaký ukončený děj, ale neustálý vývoj a změnu, tak jak roste poznání církve. Poznání nebylo ukončeno u Luthera, Zwingla a Kalvína. Reformace měla a má pokračovat dál a dál.


Takže je lepší zanechat útoků a disputovat, tedy svobodně obhajovat své myšlenky a chápání Písma a víry. Alespoň jako ve středověku na univerzitách. S tím rozdílem, že jsme uchráněni před upálením či vyhnanstvím od samozvaně pravověrných. Nebo jsi snad samozvaně pravověrný také ty, čtenáři?




Re: Antikatolicismus jako staro-nové náboženství dnešní doby. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 28. červenec 2013 @ 07:49:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé oko, jak jsem zjistil, mnozí protestanti si na Grano Salis "honí svoje ego". Prostě na nic jiného, než na kritiku katolíků nemají, biblické rozbory, ale kdeže!

Co je vděčný námět urážek, zesměšňování tak to jsou přeci katolíci.

Hnusí se mi urážení a zesměšňování kohokoliv. Mám sice ve svém argumentačním arzenálu tradiční námitky protestantů vůči vám katolíkům, ale ty mi nebrání v tom vědět, že jste spasení naprosto stejné jako my protestanté.

V sočasné době jsem studentem celoživotního vzdělávání na CMTF v Olomouci. Už jsem absolvoval předměty jako Božské ctnosti nebo sociální nauka katolické církve. Čekají mě další předměty, viz třeba trojice, mám knihy od Prof. Pospíšila a musím uznat, že nic lepšího jsem snad ani nečetl.

Mnozí protestanté jsou tady s prominutím "uposraní" když narazí na něco katolického. Já se stále držím té milosti, které se mi dostalo, vím komu jsem uvěřil. Na CMTF na mě koukali jako na blázna, že protestant se chce vzdělat u katolíků. Pokud s něčím nesouhlasím, musím taky vědět s čím přesně a nejenom, že je to katolické, tak je to prokleté.





Stránka vygenerována za: 2.15 sekundy