Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 583 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482364
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu
Vloženo Úterý, 17. září 2013 @ 08:42:55 CEST Vložil: Olda

Historie poslal Nepřihlášený

Boží slovo inspirované Duchem Svatým ? Spíše politikou a mamonem

Proroctví ex eventu

Kniha Daniela o sobě tvrdí, že byla napsána v době vlády babylónských králů Nebúkadnesara a Belšasara, tedy v rozmezí 7. a 6. stol.př.n.l. Popis historických událostí té doby je však zatížen řadou chyb. Teprve "předpověď" událostí následujících staletí je zpřesňován a rozšiřován. Nejpřesněji je popisováno období nástupu a vlády Antiocha IV. do poloviny roku 164 př.n.l. Pak se opět proroctví ukazuje zcela mylným. Vysvětlení je prosté.



Dnes již víme, že konečná redakce textu knihy Daniela byla provedena za vlády Antiocha IV.[11]
Výklady ke Starému zákonu, díl IV.[7]str.578
 Kniha Daniela je jedna z nejmladších knih SZ, ne-li vůbec nejmladší. Vznikla nejspíše až v době utrpení Božího lidu za syrského krále Antiocha IV. Epifana.
Kapitoly 7 až 12 jsou datovány ještě přesněji - do roku 164 př.n.l.[8]

Antiochos IV. Epifanés (Antiochus IV Epiphanes) byl syrským králem v období 175-164 př.n.l. Dobyl Jeruzalém, zakázal judaismus, snažil se nastolit uctívání řeckých bohů. Proto byl hebrejci nenáviděn a autor verše Da11:21 jej nazývá Opovrženíhodným.

Verše kapitoly 11 se za proroctví pouze vydávají. Jejich autor "předpověděl" historické události až poté, kdy k nim došlo. Pouze je oděl do hávu prorocké symboliky.
Autor veršů Da11 záměrně uvedl své čtenáře v omyl. Posunul dobu napsání proroctví zpět do roku 548 př.n.l. (Da 10:11). Popis historických událostí přetvořil do formy proroctví.

Pokud byla celá kniha Danielova napsána až za vlády Antiocha IV., pak lze jednoduše vysvětlit i slavné "vize" čtyř království a jejich vladařů. O existenci babylónské, médské, perské, řecké i syrské říše již prorok věděl, psal o událostech již známých.
Přesně popsáno je období Ptolemaiovců a Seleukovců, ve kterém autor proroctví žil. Popis starších událostí, spojených s Babylónií, je již místy nepřesný či dokonce chybný. A k závěrečným událostem, popisovaným v posledních verších (Da11:40-45), nikdy nedošlo - pouze zde byly předpovězeny věci příští, proroctví se však nevyplnilo.

Neodsuzujme však Daniela. Pokud skutečně žil, pak se podle Bible narodil asi v roce 620 př.n.l., tedy o několik set let dříve, než kniha Danielova získala konečnou podobu. Verše Da11 musel sepsat někdo jiný.

Příchod božího království
Jak je to však s předpovědí příchodu božího království?

Autor kapitoly Da11 předpovídá Antiochu IV. válečná vítězství (ke kterým však nedošlo) a později také konec tohoto opovrženíhodného krále. Proroctví dále pokračuje:

Daniel 12 CEP
 12:1-2 "V oné době povstane Míkael, velký ochránce, a bude stát při synech tvého lidu. Bude to doba soužení, jaké nebylo od vzniku národa až do této doby. V oné době bude vyproštěn tvůj lid, každý, kdo je zapsán v Knize. Mnozí z těch, kteří spí v prachu země, procitnou; jedni k životu věčnému, druzí k pohaně a věčné hrůze.
12:8-11 Slyšel jsem, ale neporozuměl jsem. Řekl jsem: "Můj pane, jaké bude zakončení toho všeho?" Řekl: "Jdi, Danieli, tajuplná a zapečetěná budou ta slova až do doby konce. Mnozí se vytříbí, zbělí a budou vyzkoušeni. Svévolníci budou jednat svévolně; žádný svévolník se nepoučí, ale prozíraví se poučí. Od doby, kdy bude odstraněna každodenní oběť a vztyčena ohyzdná modla pustošitele, uplyne tisíc dvě stě devadesát dní. Blaze tomu, kdo se v důvěře dočká tisíce tří set třiceti pěti dnů.

Antiochos IV. Epifanés obsadil Jeruzalém. Zakázal uctívání Yahweho, nastolil kult Dia Olympského a koncem roku 167 př.n.l. zneuctil jeruzalémský chrám postavením řeckého oltáře s modlou.[8]


Podle proroctví pak mělo začít soužení, příchod Michaela a procitnutí mrtvých. Zakončení toho všeho mělo nastat za 1 250 dní po odstranění každodenní oběti a vztyčení ohyzdné modly pustošitele (Dia[7]), tedy okolo roku 163 př.n.l.

Konec našeho světa měl podle veršů Daniel 11-12
nastat v roce 163 př.n.l.
Ani toto proroctví se nenaplnilo.

Seleukovská říše z proroctví byla tedy nahrazena říší římskou. Ani po pádu římské říše však konec světa nenastal. Dalším kandidátem na poslední čtvrtou říši, která svým koncem předznamená příchod božího království, se tedy stalo otomanské panství, později španělské či britské impérium. Království boží však stále nepřicházelo. Podle vykladačů božího slova se tedy posledním královstvím měla stát Napoleonova říše, Mussoliniho Itálie či Hitlerova německá říše.

Danielovo proroctví studoval i slavný Newton. Danielem prorokovaná čtyři království považoval za osu vývoje světových dějin a vypočetl, že vláda Antikrista-papeže nemůže trvat dlouho, neboť již uplynulo 1 200 z 1 290 let předpovězených Danielem.[12]str.100


Někteří moderní hlasatelé konce světa vidí v poslední říši evropské státy coby dědice římské říše, jiní zase Spojené státy americké či dokonce Evropskou unii. Navíc - dny v proroctví prý nejsou naše pozemské dny ale roky... takže oněch 1 250 dnů jsou vlastně roky, které lze ještě také násobit... zkrátka konec světa by měl přijít každým dnem. Smysluplnost těchto výpočtů a chiliastických vizí nechť posoudí každý sám za sebe.

Pokračování - Daniel 7


 
[A]Existuje nesoulad mezi chronologickými údaji v knize Jeremjáš (Jr 25,1) a Daniel (1,1). V apologetických studiích[13] se uvádí vysvětlení. Ve starověkém Babylonu se údajně počítalo metodou nástupního roku. Rok nástupu se nezapočítával, první rok vlády nového panovníka se počítal až od Nového roku po jeho nástupu na trůn.

[1]Ekumenická rada církví v ČSR. Bible, Písmo svaté Starého a Nového zákona, Ekumenický překlad. Jinak také Český ekumenický překlad /CEP/.
[2] Warttig Mattfeld W.R. Dating Biblical Texts via Failed Prophecies. 2001
www.bibleorigins.net/FailedPr

"Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 17. září 2013 @ 10:03:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždycky mne znova překvapí když někdo něco zcela popírá a přitom tvrdí že to vypadá jinak. Když třeba tvrdí že Pán Ježíš neexistuje a pak dokazuje že se nenarodil o Vánocích ale někdy jindy. Nebo když říká že je něco bezpečně prokázáno, co je na první pohled zřejmý nesmysl a ani se neobtěžuje říct jak.
Věřím že problémy a překážky si tak dělá především sám. Kdo jinému jámu kopá……………



Re: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 17. září 2013 @ 11:56:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible je slovo inspirované Bohem. Kniha Daniel je sočást Bible. Je zajímavé že mnoho lidí se snaží knihu Daniel zlehčit a nebo tvrdí že byla napsána až později okolo roku 160 před naším letopočtem. Proč to tito lidé dělají??? Pokud je ve slovu inspirovaném Bohem napsáno že tato kniha byla napsána v rozmezí 7. a 6. stol.př.n.l. tak tomu tak je!!! To bychom mohli zpochybňovat kteroukoliv část Bible nějakým zpusobem kdyby se nám ta část nehodila do našich výkladu. A v takovém případě můžeme naší víru rovnou zabalit.

A jednou bychom se mohli dočkat toho že lidé budou tvrdit že Ježíš nebyl ukřižován a budou se ptát a žil vůbec někdy ten váš Kristus??? Nejsou to jen pohádky.

Kniha Daniel je kniha zapečetěná. Jsou lide kteří tvrdí že dnes už tato kniha zapečetěná není a lze těm proroctvím porozumět.

Já jen vím že pokud jsou lidé co spochybnují Boží slovo, kteroukoliv část Bible, tak tito lidé slouží SATANOVI  


            Amen




Re: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Úterý, 17. září 2013 @ 17:48:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím kde pisatel přišel k takovým závěrům, že Daniel předpovídal konec světa? Je úsměvné jak pohané chtějí rozebírat Slovo Boží a naprosto nechápou souvislosti. Proroctví Danielovo je nejpřesnější proroctví na Pana Ježíše, Jeho narození a smrt. Ukazuje na vznik říší i té poslední římské, ale také na její pád. Ukazuje na vzestup římského katolicismu. Ovšem všechny prorocké knihy nemají za úkol přesné datování dějin. Pro mě je směrodatné (i kdyby byla tato kniha sepsaná v polovině 2.st. př. Kr.) chronologie dějinných událostí (ne přesné datování) a předpovědi dějinných události, které se naplnily, i kdyby se to týkalo jen Říma.
rastan



Re: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 18. září 2013 @ 12:35:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

1 Korintským 2:14  Ale tělesný člověk nechápá těch věcí, kteréž jsou Ducha Božího; nebo jsou jemu bláznovství, aniž jich může poznati, protože ony duchovně mají rozsuzovány býti.


Tento článok je dokonalá ukážka chápania bezbožného telesného človeka.

Najvýstižnejšie vystihuje tento druh ľudí 92 žalm:

6  Jak velicí jsou skutkové tvoji, Hospodine! Velmi hluboká jsou myšlení tvá.
7  Člověk hovadný nezná toho, aniž blázen rozumí tomu,






Re: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 19. září 2013 @ 22:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych proti makabejské tezi v principu nic moc neměl, ale nikdy mi nikdo nevysvětlil, jestli ta konečná redakce Daniele byla ve druhém století, jak to, že se kniha Daniel normálně nachází v Septuagintě, která je o století starší. Máte někdo nějaké slovo poučení? Byl bych vděčnější, kdyby bylo od někoho, kdo tvrdí, že Daniel byl napsán, nebo aspoň dokončen v tom 2. století př.n.l.



Re: Daniel, Antioch IV Epifanes a proroctví ex eventu (Skóre: 1)
Vložil: Pohan4 v Středa, 25. září 2013 @ 10:48:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť on ani nebyl žádný Exodus z Egypta. Žádné 40-ti leté putování. Možná 40 let trvalo, než se některé kmeny postupně přesunuly z Egypta do Palestiny. Starý zákon byl sepsán až dlouho potom, co toto stěhování skončilo, takže autorem 5 knih Mojžíšových rozhodně nebyl Mojžíš. Jsou pochybnosti i o existenci krále Davida. A žil vůbec JK? Historické důkazy pro jeho existenci nejsou. A ty, co jsou, se zdají být podvrhem. Takových otázek můžu vznést stovky. A je to podstatné? Ne. Podstatná je síla příběhu a poselství, které nese. Má příběh o JK sílu měnit lidská srdce nebo už tuto sílu ztratilo? Zdá se, že ji ztrácí - věřících ubývá. Vy se tady vzájemně napadáte a zatracujete, ale svět vaše žabomyší války nezajímá. Už je jinde. já jako pohan vím, že různé verze jednoho příběhu mohou ležet vedle sebe, aniž by jedna verze byla pravdivější té druhé. A pravda vzniká z nich obou. Stále se oháníte tím že Bible je slovo boží. Ale ono je spíše lidské. Má sílu měnit vaše srdce směrem k lásce, milosrdenství či soucitu? Nebo v něm hledáte důvody, proč praštit druhého po hlavě? Historie křesťanství a mnohé diskuze tady,(způsob, jakým jsou vedeny), mluví pro tu druhou možnost. Proto se od vás svět odvrací, protože jste v sobě rozděleni, pustnete a nemáte, kromě hádek, co nabídnout. 



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy