Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470767
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje?
Vloženo Úterý, 05. listopad 2013 @ 16:14:57 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Milosh

Vezměte a jezte z toho všichni. Toto je moje tělo, které se za vás vydává. Vezměte a pijte z něho všichni. Toto je kalich mé krve, která se vydává za vás a za všechny na odpuštění hříchů. Toto je smlouva nová a věčná, to konejte na mou památku. Proč pozvání ke stolu křesťany rozděluje?

Dovolte mi rovnou se zeptat: Jak je to s Večeří Páně? Je to symbol, nebo skutečná proměna hostie v Tělo Pána Ježíše a vína v Krev Pána Ježíše? Jak to vlastně Ježíš myslel? Doslova?

Je to přece velmi zásadní, mrzí mě, že v tom nemám jasno. Pátrám v Bibli, ale přiznám se, že nevím...

Protestant v katolickém kostele k přijímání jít nemůže (tedy neměl by), katolík je u protestantů k Večeři Páně pozván, ale podle učení jeho církve to stejně "nemá cenu", když nedojde k proměně chleba a vína... Prosím o Vaše názory.  


"Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 209 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 05. listopad 2013 @ 16:22:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Proč prosíš lidí o jejich názory, místo toho, aby ses zeptal přímo Pána Ježíše, který ji ustanovil, jak to je s Večeří Páně doopravdy podle Něho, podle Boha a ne podle lidí?



Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 05. listopad 2013 @ 16:45:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že je důležité abychom se navzájem milovali stejnou lásku jakou nás miluje náš Pán Ježíš Kristus a abychom viděli jeden v druhém obraz Boží, ke kterému jsme byli stvořeni.  Abychom milovali katolíky i protestanty, jinověrce i bezvěrce, přátele i nepřátele. Ať už spolu sedáváme u jednoho stolu a nebo ne.

Tam kde je Bůh na prvním místě tam je na správném místě úplně všechno.




Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 05. listopad 2013 @ 18:03:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My máme Památku Páně. Pasáž 1 Kor.11 kde se o památce mluví je uvozena veršem (20) , cit. "   Když vy se však shromažďujete, není to už společenství večeře Páně:" . Vím, že evangelíci mluví o "večeři", ale já to vidím tak, že večeře  byla jen jedna a to Ježíše se svými učedníky před Jeho ukřižováním. V 1 Kor. 11 kap. 23 - 24  apoštol říká "   Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také odevzdal: Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,vzdal díky, lámal jej a řekl: "Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku". My máme Památku Páně každou neděli a vrcholí tím chvály, které vzdáváme Bohu. Já v tom žádný problém nevidím. Chléb a víno ( používáme normální červené víno) jsou hmatatelnými symboly oběti Jeho těla a prolití Jeho krve na Golgotě. To co učí ŘKC o transubstanciaci ( přepodstatnění ) je nesmysl. Vychází doslovně z toho, co říkal Ježíš židům ke konci 6 kap. Janova evangelia. Myslel to samozřejmě ironicky. Kdyby to bylo  bráno doslova, tak by nabádal židy ke hříchu, protože oni nesměli jíst krev a samozřejmě ani lidské maso. Je potřeba se na to dívat bez složitých a často nesmyslných výkladů které podporují tu či onu stranu . Vezmi to tak, že kdykoli se sejde místní církev Boží ( u nás to je v neděli, ale zažil jsem i jiné dny) připomene si jedením chleba a douškem vína to, že naším duchovním  pokrmem a nápojem je Pán Ježíš . U Památky se neprosí, ale děkuje a vzdávají se díky Pánu Ježíši za to, co pro nás udělal . Tím se zvěstuje Jeho smrt a plní se Jeho přání




Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 05. listopad 2013 @ 18:48:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.

Citoval si Ježíšova slova, to ti nestačí jako odpověď ?  Lidské komentáře a názory nalezneš v následné diskuzi. Můžeš si vybrat komu uvěříš.

Honza





Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 05. listopad 2013 @ 19:29:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to vidím takto: Pán Ježíš byl a je ten nejlepší psycholog na světě. On zná dobře naši duši. On také věděl a znal ze svého života zde na Zemi, jak velký důraz kladou lidé na nejrůznější obřady. Proto ustanovil tuto památku. Chléb znamená život, protože je nejdůležitější potravinou. A v tomto případě, když přirovnává chléb ke svému tělu, myslí tím tělo duchovní. Při Této památce čerpáme sílu k duchovními životu. Tento chléb nevnímáme smyslovými orgány a je jedno , jakou má podobu, zda chléb či oplatka. Rozhodující je jeho duchovní síla, která pramení do duše člověka. A víno nám představuje oběť utrpení Pána Ježíše, kterým  musel projít, abychom tento duchovní chléb mohli duchovně užívat. Když si některé události nepřipomínáme, zapomínáme a tak je to i s Pánem Ježíšem. Ale tady nejde o pouhé připomenutí, tady jde o nabíjení Duchem Ježíše. Učedníci to jistě hned první večer nechápali. Pochopili to až tehdy, když byl seslán Ducha Svatý. Rozhodující je tedy, co člověk při této památce vnímá a cítí, zda si uvědomuje tu duchovní sílu, která sestupuje z nebe na něho, duchovní chléb. Vnímat smyslovými orgány chléb  jako maso a víno jako krev je přece divné, protože duchovní chléb se netýká smyslových orgánů. Nakonec tuhle památku se učili učedníci ještě v době, kdy Pán Ježíš žil. Pokud někdo vnímá skutečné maso a skutečnou krev, je to jeho vnímání.Myslím, že Pán Ježíš to tak doslovně nemyslel  a hovořil v podobenství. Ale ať je tak či onak, důležitý je výsledek, kterým je jistě duchovní posila připomenutí si, co Pán Ježíš vykonal a jak trpěl.




Věda odhaluje tajemství Eucharistie... (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 06. listopad 2013 @ 09:59:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Večeře Páně rozhodně nerozděluje. Rozděluje skutečnost, že bez milosti Ducha Svatého, nelze přijmout a pochopit toto tajemství naší víry. Bůh myslí i na dnešního člověka, který hledá a tak mu jde naproti:








Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Středa, 06. listopad 2013 @ 19:06:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Miloši, když Kristus mluví o chlebu a svém tělu, můžeme jeho slova přijmout trojím způsobem. Buď můžeme reagovat tělesně a odmítnout kanibalismus. Můžeme jednat duševně jako náboženští fanatici bez duchovní hloubky a jíst Krista pro ukojení pocitů duše. Nebo taky můžeme Kristova slova přijmout v pravdě Ducha. Kristus sám nám k tomu poskytuje návod ihned potom, co od něho odcházejí učedníci po jeho "nestravitelných" slovech o svém tělu a chlebu. Kristus požaduje víru tím, že upozorňuje na nevíru. Kristus chce abychom jeho slova přijali s vírou a jako:

Jan 6:63  Co dává život, je Duch, tělo samo nic neznamená. Slova, která jsem k vám mluvil, jsou Duch a jsou život.

Tato Kristova vysvětlující věta většinou ostatním uniká.
Tělo nic neznamená a pojídáním těla je myšleno přijetí Ducha a to ve víře v Kristova slova. Kristus vysvětluje pravou podstatu svých slov o těle a chlebu. Říká, že tyto slova jsou Duch. Tyto slova již nelze chápat lidsky v jejich pojmu. Je třeba je chápat v Duchu. A k takovému chápání nepotřebujeme ani tak vykladače, hlavně potřebujeme znovuzrozené srdce schopné Ducha svatého vnímat. Výsledkem správného přijetí Kristových slov o chlebu a tělu je to, že si Bůh učiní v člověku příbytek.

Krista přijímáme srdcem v duchu a chléb ústy. Že to učinit současně? Ano. Ale jen v případě když si uvědomíme, že chléb není tělo, ale jen chléb. To uvědoměni je nutné, Krista nemůžeme přijímat ústy do srdce, ale duchem do srdce. Když Kristus mluví o chlebu a svém tělu, mluví o dvou chlebech. Jeden chléb je On a tento obrazný přijímáme v duchu a druhý chléb je skutečný, kterým si připomínáme tuto památku. Slova, která jsem k vám mluvil, jsou Duch a jsou život.




Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 06. listopad 2013 @ 20:45:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč myslíš, že je tolik církví? Když k tomu přičteš i výklady různých teologicky smýšlejících velikánů víry, dojdeš k velkému počtu různých názorů a výkladů. A pokud se budeš zabývat i historií, tak zjistíš, že z Večeře páně, což byla vzpomínka na Krista, se stala liturgie, tedy uctívání božstva podle scénáře.


Pokud s láskou poděkuješ Bohu, třeba před jedením chleba nebo pitím vína, a vzpomeneš si s láskou na Krista a na to, co pro tebe udělal, žádnou dokonalejší liturgii nebudeš potřebovat.


Tohle však nikomu nevnucuji, to abych nepatřil k těm, kdo rozdělují.




Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 07:53:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mk 14,22-25
                „Když jedli, vzal chléb, požehnal, lámal a dával jim se slovy: ,Vezměte, toto jest moje tělo.‘ Pak vzal kalich, vzdal díky, podal jim ho a pili z něho všichni. A řekl jim: ,toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé. Amen, pravím vám, že nebudu píti z plodu vinné révy až do dne, kdy budu pít nový kalich v Božím království.‘“
Mt 26,26-28
                „Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: ,Vezměte, jezte, toto jest mé tělo. Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: ,Pijte z něho všichni. Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů. Pravím vám, že již nebudu pít z tohoto plodu vinné révy až do toho dne, kdy budu s vámi pít kalich nový v království svého Otce.‘“
Lk 22,14-20
                „Když nastala hodina, usedl ke stolu a apoštolové s ním. Řekl jim: ,Velice jsem toužil jísti s vámi tohoto beránka, dříve než budu trpět. Neboť vám pravím, že ho již nebudu jíst, dokud vše nedojde naplnění v královstvím Božím.‘ Vzal kalich, vzdal díky a řekl: ,Vezměte a podávejte mezi sebou. Neboť vám pravím, že od této chvíle nebudu píti z plodu vinné révy, dokud nepřijde království Boží.Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: ,Toto je mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku. A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: ,Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá.‘“
1 Kor 11,23-26
                „Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také odevzdal: Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb, vzdal díky, lámal jej a řekl: ,Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku. Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: ,Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví: to čiňte, kdykoliv bude píti, na mou památku.‘ Kdykoliv tedy jíte tento chléb a pijete kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde.“
Další texty, které se váží ke slavení večeře Páně:
1 Kor 10, 16n.21
                16n – „Není kalich požehnání, za nějž děkujeme, účastí na krvi Kristově? A není chléb, který lámeme, účastí na těle Kristově? Protože je jeden chléb, jsme my mnozí jedno tělo, neboť všichni máme podíl na jednom chlebu.“
                21 „... Nemůžete pít kalich Páně i kalich démonů. Nemůžete mít účast na stolu Páně i na stolu démonů.“
Didaché 14,1 a 9,1-10,7
                14,1: V neděli, den Páně, shromážděte se, rozlomte chléb a vzdejte díky, vyznavše se napřed z přestoupení svých, aby vaše oběť byla neposkvrněná.
9,1-10,7: „1Pokud jde o eucharistii, vzdejte díky takto. 2Nejprve o poháru: ,Vzdáváme ti, díky, Otče náš, za svatou révu Davida, služebníka tvého, kterou jsi nám uvedl ve známost skrze Ježíše, služebníka svého. Tobě sláva na věky. 3O nalámaném pak: ,Vzdáváme ti díky, Otče náš, za život i poznání, jenž jsi nám uvedl ve známost skrze Ježíše, služebníka svého. Tobě sláva na věky. 4 ,Právě tak jako byly drobty tohoto chleba rozsypány po horách a shromážděny se staly jedním, tak buď shromážděna církev tvá od konců země do tvého království. Protože tvá je sláva i moc skrze Ježíše Krista na věky. 5Nikdo ať nejí a nepije z vaší eucharistie. Ale (jen) pokřtění ve jméno Páně. Vždyť i o tom řekl Pán: ,Ať nedáte svaté psům.101A po nasycení takto vzdávejte díky: 2 ,Vzdáváme ti díky, Otče svatý, za svaté jméno tvé, jenž jsi zabydlel v srdcích našich, i za poznání, víru a nesmrtelnost, které jsi nám uvedl ve známost skrze Ježíše, služebníka svého. Tobě sláva na věky. 3Ty, Pane Vševládče, jsi vzdělal vše pro jméno své, pokrm i nápoj dal jsi lidem k požívání, aby ti vzdali díky, nás pak jsi obdařil milostí duchovního pokrmu a nápoje života věčného skrze služebníka svého. 4Za vše ti vzdáváme díky, ježto mocný jsi (ty). Tobě sláva na věky. 5Rozpomeň se, Pane, na církev svou, k uchránění jejímu od všeho zlého a jejímu dovršení v lásce své a shromáždi ji od čtyř větrů, posvěcenou, do svého království, jež jsi jí přichystal. Protože tvá je moc i sláva na věky. 6Přijď milost a pomiň svět tento. Hósanna Bohu Davidovu. Je-li kdo svatý, nechť přistoupí. Není-li někdo, nechť se obrátí. Maran atha. Amén.7Prorokům pak svěřujte díkůvzdávání tak, jak chtějí.“
Jan 6,50-58: „,Toto je chléb, který sestupuje z nebe; kdo z něho jí, nezemře. Já jsem ten chléb živý, který sestoupil z nebe kdo jí z tohoto chleba, živo bude navěky. A chléb, který já dám, je mé tělo, dané za život světa. Židé se mezi sebou přeli: ,jak nám ten člověk může dát k jídlu své tělo? Ježíš jim řekl: ,Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm. Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne. To je ten chléb, který sestoupil z nebe – ne jako jedli vaši otcové, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, živ bude navěky.‘“



Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pátek, 08. listopad 2013 @ 07:17:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoj tobě, Miloshi, Nejprve děkuji za Tvůj dotaz, který mě potěšil a povzbudil. Je z něj cítit naléhavost, opravdovost a hledání Boží tváře.  Na Tvou první otázku odpovím, že je to tím, že Kristus rozděluje. Ve světle Jeho slov (M 10:34,35) vnímám, že Ježíšovo slovo boří, hubí a ničí. Mezi křesťany navzájem najdeš v historii to nejhorší lidské jednání, zlobu, zášť, nenávist. Mezi nenávistí při pogromech a diskuzích na Granu vlastně není rozdíl. Ježíšovo slovo obnažuje naše srdce do nesnesitelné nahoty. Proto Ježíš tak vybízí, ba nás prosí, o to, abychom byli jedno. A co je jednota (lépe "kdo je jednota"), každý z nás mnohokrát četl (Jan 17:20). Jsem hluboce přesvědčen, že to je jediná možná jednota mezi námi. Na druhou otázku Ti odpovím, že to Ježíš zcela jistě myslel doslova. Jenže jak doslova? V jeho řeči  se vyskytuje jak jasný příkaz, tak zároveň odkaz na „památku“. Pokud si o eucharistii něco vygůglíš, zjistíš, že nejsou jen dva možné výklady, je jich (a jejich stoupenců) mnohem víc. Ono těch témat, ve kterých sám nemám jasno (jasné, přímé poznání od Boha), je spousta. Nebe, peklo, ráj, zemřelí, Stvoření, Svatí, atd, atd. Jenže, i kdybych o všem znal Boží pravdu, k čemu by mi to bylo? Já zoufale potřebuji Boha ve svém srdci, ne Ďábla ve své hlavě. Abych se vrátil k tématu: To, že v tom nemáš jasno, je skvělé, a přeji Ti, ať ti to dlouho vydrží. Vrhá tě to totiž ve Tvé nevědomosti před Boha, a to je přece skvělé místo pro nás všechny. Osobně – protože se prostě musíme rozhodnout, jak budeme svou víru praktikovat – jsem dal na učení církve. Kolem roku 110 píše svatý mučedník Ignác, biskup města Antiochie, o rozumářích, kteří pochybují o skutečné přítomnosti Božího Syna v Eucharistii, o skutečné přítomnosti „těla Páně, které trpělo za naše hříchy, těla, které Otec vzkřísil ve své dobrotě. Kdo se staví proti daru Božímu, zahyne ve svém pochybování. Lépe by pro ně bylo litovat, než pochybovat, aby byli vzkříšeni." ............. Jaké bylo to milování Eucharistie v jeho vlastní duši, prozrazuje v listě římským křesťanům: „Nemám chuť na pomíjející pokrm, ani na potěšení tohoto života. Chci chléb Boží, který je tělem Ježíše Krista, jenž vyšel z rodu Davidova, a za nápoj chci jeho krev, která je nehynoucí láskou." Jaké bylo to milování Eucharistie v jeho vlastní duši, prozrazuje v listě římským křesťanům: „Nemám chuť na pomíjející pokrm, ani na potěšení tohoto života. Chci chléb Boží, který je tělem Ježíše Krista, jenž vyšel z rodu Davidova, a za nápoj chci jeho krev, která je nehynoucí láskou." A také chápeme naivnost úřední listiny z té doby, když maloasijský římský správce Plinius Mladší chytal křesťany a vyslýchal, co je pravdy na oněch tajemných a ve své tajemnosti až do příšernosti překroucených zprávách o jejich náboženské obřadní hostině. Zároveň však je to i potvrzením zpráv z křesťanských svědectví, když r. 112 píše do Říma nadřízeným úřadům o výsledku svého vyšetřování: „scházejí se před východem slunce a velebí Krista jako svého Boha, konají zcela nevinnou hostinu a zůstávají zatvrzelí ve svém přesvědčení". (zdroj: revue-theofil)  sv. Justin, 150 l po Kristu - „Potom tomu, jenž předsedá bratřím, je přinesen chléb a pohár vína s trochou vody. On je přijme, vzdává chválu a slávu Otci vesmíru skrze jméno Syna a Ducha svatého ... Jako slovem Božím náš Spasitel, Ježíš Kristus, dostal tělo a krev pro naše spasení, stejně tak i eucharistický pokrm se skrze řeč, která pochází od Něho, stal tělem a krví Ježíše Krista vtěleného. Tak jsme byli vyučeni...!  „Tento pokrm se u nás jmenuje Eucharistie. Podíl na něm není dovolen nikomu, leč tomu, kdo věří, že je pravdou, čemu my učíme, a kdo byl pokřtěn křtem na odpuštění hříchů a znovuzrození, a kdo žije, jak učil Kristus. Neboť tyto věci nepřijímáme jako obyčejný pokrm a obyčejný nápoj, nýbrž je to tělo a krev Ježíše vtěleného, takovým způsobem, jako měl tělo a krev pro naše spasení." (Obrana 65, 66) Didaché, Učení dvanácti apoštolů (cca rok 200) „Shromažďujte se v nedělní den Páně. Lámejte chléb a děkujte, ale napřed se vyznejte ze svých hříchů, aby vaše oběť byla čistá. Kdo je v nesváru se svým druhem, nesmí se k vám připojit, dokud se nesmířil, aby vaše oběť nebyla poskvrněna. Neboť toto praví Pán: ‚Na každém místě a v každé době se mi přináší oběť čistá, neboť já jsem veliký král,‘[5] praví Pán, ‚a jméno mé obdivují všichni národové.‘  Argumenty proti skutečné proměně hostie naopak najdeš třeba tady na Granu. Mě osobně Bůh otevřel oči při verši L 24:30-36.



Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 08. listopad 2013 @ 08:09:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už tak byla řeč o kanibalismu tak ani to není nic nového. Z pojídání lidského masa a pití krve při mši  obviňovaly prvotní církev úřady i soukromé osoby a snažili se to použít jako záminku k umučení našich předků a k tomu aby odradili další lidi od vstupu do Církve. V dobách velkých i malých pronásledování, dávno před Konstantinem Velikým.




Tečka! (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 08. listopad 2013 @ 21:26:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.       Kristus založil jen jednu Církev. Tečka!.

2.      Církev je společenství pokřtěných, kde je od samého začátku sedm svátostí od Krista. 1. Křest, 2. Biřmování, 3. Eucharistie, 4. Pokání (smíření, zpověď), 5. Pomazání nemocných, 6. Kněžství, 7. Manželství. Tečka!

3.      Několik fanatiků zde ignoruje Krista a nahradili ho svým osobním učením. Nepotřebují ani Církev ani svátosti. Na to mají plné právo, neboť Bůh daroval člověku svobodu, dokonce takovou, že člověk může Boha a jeho lásku odmítnout, jak to zde činí mnozí. Tečka!

4.      Toto odmítnutí Boha, maskují svými “odbornými“ znalostmi Písma sv. Putují světem jako ovce bez pastýře, předstírajíc svoji velikou lásku ke Spasiteli. Ale co je to za lásku bez Biřmování, tedy darů Ducha Svatého, Eucharistie, Pokání a kněžského rozhřešení, Pomazání nemocných atd.? Bude tento duchovní alibismus Kristus vítat jako snahu o svatost? Nedal snad Spasitel příkaz být svatým? A může být svatým ten, který veřejně plive na Krista, když veřejně uráží jeho věrné, zesměšňujíc svátost Eucharistie?  A to nemluvím o Petrovu Stolci, apoštolské posloupnosti, svátosti kněžství atd. Písmo sv. označuje již od prvních dnů Církve takové lidi jako poblouzněné. Apoštol sv. Pavel konstatuje o těchto jedincích, že uvěřili nadarmo. Jak může něco takového říci? Může, on to i zdůvodňuje, neboť Kristus vyžaduje člověka celého a nikoliv citovou, naivní , neposlušnou, vzdorující osobu, která jeho učení degraduje jen na osobní rozhodnutí, co bude takový člověk určovat sám sobě a nikoliv respektovat normy Církve, předkládané věřícím Magisterium. Zde poblouznění vykřikují, že Boha milují, ale nepotřebují být v jeho Církvi, jakoby dnes neplatila Kristova slova: Kdo poslouchá vás, poslouchá mne, kdo pohrdá vámi, pohrdá mnou; kdo však pohrdá mnou, pohrdá tím, který poslal.“ Tečka!

5.      Takže pokud to není poblouzněním dostatečně srozumitelné, pak já jasně, srozumitelně a razantně jim oznamuji, že klesli na samé dno své špatnosti, když se rozhodli veřejně zesměšňovat Eucharistii, která je nedílnou součástí každého křesťana, který usiluje být v jednotě s Kristem, Církví i Magisteriem. Je mi líto, že mnozí rezignovali na zdravý rozum a rozhodli se ze sebe dělat šašky. Máte na to právo, ale za šaškárnu, je odměna Království Božího rozhodně nereálná. Pokud toužíte vědět, za co je odměna Božího Království, tak si to v Písmu sv. přečtěte. Tečka!




Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 00:11:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Miloši :

1. Korintským  10:21    |  Nemůžete pít kalich Páně i kalich démonů. Nemůžete mít účast na stolu Páně i na stolu démonů.
1. Korintským  11:27    |  Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti tělu a krvi Páně



kde jsi tajemný Miloshi? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 10:35:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tajemný Milosh, zde hodí do diskuse téma, ale následně se již neptá, nevznáší doplňující otázky a směje se někde v pozadí, jak katolíci brání Euharistii od Krista a protestanti jak se zmůžou jen na urážky katolíků a Eucharistie. Podivné!



Re: Večeře Páně. Proč ´´hostina chudých´´ rozděluje? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. listopad 2013 @ 22:46:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Toto je smlouva nová a věčná, to konejte na mou památku. Proč pozvání ke stolu křesťany rozděluje? 

  Ahoj Miloši.

  Všimni si, proč vznikají nová učení sekt: Jejich cílem není nějaký užitek, ale neplodné hádky a rozdělení křesťanů, nadřazení jedněch nad druhé. Když se podíváš do historie, tak to funguje spolehlivě: Vyhlásí se nové učení a objeví se dvě nesmiřitelné navzájem se proklínající skupiny, z nichž jedna zastává nové učení a druhá zastává jeho opak. 

  Toto téma je stejné a charakteristické. Materialistické západní náboženství pod vlivem řecké a římské filosofie převrátilo duchovní věci na materializmus a tajemství víry zazdilo do lidských formulí poplatných představám středověku o hmotě. Následně se rozdělilo na tomto učení na několik navzájem soupeřících nesmiřitelných proudů. 

  Historie toho nového materialistického učení je velmi podobná, jako historie očistce a odpustků a dalších nových učení a začíná ve stejné době, po oddělení západu.

  Hezky k tématu píše apoštol:


  Vyhýbej se prázdným světským řečem, neboť ti, kdo tak mluví, budou stále víc postupovat k bezbožnosti a jejich nauka se bude šířit jako sněť. Patří k nim i Hymenaios a Filétos, kteří zbloudili od pravdy, když říkají, že vzkříšení již nastalo, a tím u některých podvracejí víru. 

  Avšak pevný základ Boží stojí, maje tuto pečeť: ‚Pán zná ty, kdo jsou jeho‘, a ‚ať se odvrátí od nepravosti každý, kdo vyslovuje Pánovo jméno‘. Ve velkém domě nejsou jen nádoby zlaté a stříbrné, nýbrž i dřevěné a hliněné, jedny ke cti, druhé k méně čestným účelům. Kdo by se tedy od těchto věcí očistil, bude nádobou ke cti, posvěcenou, Pánu užitečnou, připravenou ke každému dobrému skutku. 

  Utíkej před mladickými žádostmi, usiluj o spravedlnost, víru, lásku, pokoj s těmi, kdo vzývají Pána z čistého srdce. 

  Hloupé a pošetilé otázky odmítej; víš, že plodí hádky. Pánův otrok se nemá hádat, nýbrž má být přívětivý ke všem, schopný učit, má být trpělivý a v tichosti kárat odpůrce. Snad jim dá Bůh pokání k poznání pravdy, a proberou se z Ďáblovy léčky, do které byli od něj chyceni, aby činili jeho vůli.


  Nepovažuji tvé otázky za hloupé a pošetilé, naopak, ale obávám se, že nejsou tímto způsobem řešitelné. "Diskuze" nad těmito novými naukami jsou klasickou ukázkou toho, o čem psal apoštol. Je zajímavé poznávat a pochopit principy fungování těchto věcí a smýšlení lidí, kteří jsou jimi chyceni a rozumět jim, ale je dobře držet se od nich co nejdále. 



  Pokud bys chtěl odpověď na dané otázky, čti si, co je v písmu a podívej se do historie či do církví (kde vzývají Pána z čistého srdce), jak rozuměli slovům Ježíše lidé teď nebo v dějinách, jak a za jakých podmínek a proč vznikala materialistická představa duchovních věcí a jakým způsobem jí její nositelé prosazovali vůči církvím. A zkus si uvědomit, jestli byl Ježíš zaměřený na nějaké symboly, nebo jestli žil a říkal realitu. 

  Toník



Stránka vygenerována za: 1.40 sekundy