Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 467 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500858
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Celibát, nebo pokrytectví?
Vloženo Pátek, 28. březen 2014 @ 08:18:45 CET Vložil: Olda

Etika poslal brusle7

Celibát kněží v ŘKC, nebo pokrytectví?

V médiích prolétla zpráva o potomkovi významného papeže v dějinách, Jana Pavla II:
Adam Kinaszewski, syn Karola Wojtyly a Irene Kinaszewskiej.

Nevím, zda je zpráva pravdivá, nicméně mnohé další skandály v této oblasti a život mnoha kněží v mém okolí mne utvrzují v tom, že něco jiného představitelé ŘKC hlásají pro lidi, ale sami často konají naprosto opačně.

Nevadí mi nijak skutečnost, že kněží, biskupové či papežové mají potomky - naopak.
Vadí mi ale to, když se k milenkám a dětem zpravidla veřejně nepřiznávají, ani své děti klasicky v soužití nevychovávají, byť ostatním lidem žijícím v "nečistém" vztahu zakazují v ŘKC např. i přijímání svátostí apod.

Nazývám to slovem přetvářka, pokrytectví, farizejství. ("Svazujete lidem těžká břemena a sami se jich nechcete dotknout ani prstem".)

Vážím si kněží, kteří hrají před světem i Bohem čistou hru - t.j. přiznávají se ke svým milenkám a dětem veřejně a starají se o ně.

"Celibát, nebo pokrytectví?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 49 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 29. březen 2014 @ 06:15:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak vidím, že máme na celibát  vesměs podobné názory. Jen ještě nevím, co s tím pokrytectvím....? Proč?



Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 18:35:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nucený plošný celibát vede ve všech náboženstvích, včetně buddhismu, hinduismu a jinde k úplně stejným sexuálním excesům, k jakým dochází v ŘKC.

Takovýto celibát je typickým znakem všech babylónských náboženství...



Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 28. březen 2014 @ 15:49:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně a stroze, 
o celibátní nábožensko hloupé droze..

1) Celibát se stává zločinem proti lidské sexualitě v okamžiku, kdy je vyžadovaný jako povinnost za podmínku členství v organizaci.
2) Celibát nevadí homosexuálům, proto je mezi celibátníky zvýšený výskyt homosexuality.
3) Statisticky je každý desátý homosexuál aktivní pedofil, sexuálně zaměřený na malé chlapce (na chlapečky).





Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 28. březen 2014 @ 16:18:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Ježíš nikde celibát nenařídil, ale upozornil, že kdo chce být jeho učedníkem, nebude to mít lehké. Rozhodně pro něho bude snazší, když nebude mít rodinu. V prvních staletích to byla dobrá rada, protože učedníci zažívali pronásledování, stěhování atd. Tady nebyly podmínky pro rodinu. Později už to bylo jiné. Nakonec v pravoslavné církvi se mohou duchovní ženit a mít rodinu ( asi mimo biskupů ).Ženatý duchovní dokáže pak více rozumět problémům manželství  a výchovy  a nemusí celý život zápasit s přirozeným pudem.

Svým způsobem je mi někdy těch mladých kněží líto. Byli by to určitě dobří tátové  a milující manželé. Rozhodli se vzít na sebe určitý kříž. Vážím si jich. Nemají to totiž lehké.




Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 28. březen 2014 @ 14:47:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
brusle7 nič si z toho nerob...všetko je podľa katechimu na správnom mieste...
prvých zhruba 6 storočí boli ,,svatí otcovia,, šťastne ženatí...dnes žijú v celibáte...
...ak by v tom niekto videl rozpor, tak sa hlboko mýli...pretože vždy a za každých okolností musí platiť katechizmus RKC a ten tvorí cirkev ktorá je odvodená od ,,prvého pápeža,, Petra a preto sa z princípu nemôže mýliť...

...to iba neprajníci, protestanti a tí čo nemajú apoštolskú postupnosť hovoria že Duch nemôže byť schizo...raz povie tak a potom inak
...katechizmus a RKC má vždy pravdu....

ivanp



Brusle7 opět září, nezná Písmo svaté... (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 31. březen 2014 @ 11:24:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle7 má společenský a křesťanský problém. Rozhodla se, že bude rozsévat bouři, ale netuší na jak tenký led se pustila. Je opravdu odporné až idiotské rozšiřovat bez důkazů pomluvy o svatých Církve. Satan zuří z blížícího se dubnového svatořečení Jana PavlaII., a brusle7 se rozhodla s ním aktivně spolupracovat.Brusle7 nectí ani občanský zákoník, když neví, že pomluva je trestný čin se sazbou dva roky, ale ona nerespektuje ani tu praxi, že o mrtvých jen dobře. Brusle7, helenka a další pomatení prostě neznají Písmo sv. a tak plácá nesmysly a je třeba ji usvědčit ze lži.  Brusle7 ty jsi nikdy nečetla tato slova Spasitele? Ale o tobě asi platí, že nejsi schopna slova našeho Pána pochopit.   »Všichni to nechápou, jenom ti, kterým je to dáno. Jsou totiž lidé k manželství neschopní už od narození a jsou k manželství neschopní, které takovými udělali lidé, a jsou konečně takoví, kteří se manželství sami zřekli pro nebeské království. Kdo může pochopit, ať pochopí!«
(Mt 19,11–12)   »Kdo nemá manželku, stará se o věci Páně, jak by se líbil Pánu. Ale kdo je ženatý, stará se o věci světské, jak by se líbil manželce, a je rozdělen. A žena nevdaná a panna se stará o věci Páně, aby byla svatá na těle i na duši. Ale když se provdá, stará se o věci světské, jak by se líbila muži. To však říkám ve vašem zájmu, ne abych na vás hodil smyčku, ale abych vás vedl k počestnosti a k nerušené oddanosti Pánu. Jestliže se však někdo domnívá, že se nechová vůči své dceři čestně, když ji tak nechá stárnout, a cítí to jako povinnost, ať udělá, co se mu zdá dobré. Nedopustí se tím hříchu, ať se jen vezmou. Kdo je však uvnitř pevný a nic ho nenutí, ale může jednat podle vlastní vůle a na tom se ustanovil, že ji nechá jako pannu, dobře udělá. Zkrátka: kdo svou svobodnou dceru provdá, dělá dobře. Kdo ji však neprovdá, dělá lépe.«
(1 Kor 7,32–38)



Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 31. březen 2014 @ 11:41:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se že podobný přístup je slušně zdokumentován již ve Starém zákoně a vyskytuje se průběžně. Nejrůznější pronárody byly ochotné obětovat své vlastní ženy a dcery na kterých jim jak se zdá přespříliš nezáleželo aby ublížili Bohu a Izraeli, kterého smrtelně nenáviděli. Stálo jim to za to. Místo aby je používali jako pracovní sílu a příležitost jak ukojit vlastní vášně. Zlomyslnost tohoto druhu i za cenu vlastní škody je předobrazem pekelných muk již na tomto světě. Taková Dalila byla zřejmě podle z nich pro nazira Samsona jako stvořená, jestliže věřili Filištíni na stvoření. Řada svatých kněží  dostala v dějinách spásy na vybranou. Buď přijmou ženu a dopustí se tak svatokrádeže a nebo budou umučeni k smrti. Například Ježíšovi tovaryšové v Japonsku, kteří tam přicházeli průběžně po dobu 8 generací, kdy bylo Japonsko násilně izolováno od světa a místní křesťané vražděni po tisících. Jen jeden z nich podlehnul, poté co byl po několik týdnů zavěšen hlavou dolů nad jámou s lidskými a zvířecími výkaly, ponořen do úrovně nosních dírek. Všichni ostatní raději podstoupili  pomalou a bolestivou mučednickou smrt. Na kterou se předem připravili, než tam šli.

Celibát je jednou z nejmocnějších zbraní kterou nám Bůh dává a jsem moc rád že nám dává tak čisté a svaté muže i ženy i v dnešní době.  V době kdy mnozí lidé již ani nevěří že se tak vůbec dá žít a to ani nemusí mít nějaké zlé úmysly. Prostě si to nedovedou představit. V době kdy mají slova jako je čistota, cudnost, slušnost, zdrženlivost, věrnost, panna a nebo panic pro mnohé z nás pejorativní význam a považovali by to za urážku, kdyby to o nich někdo řekl.

Dobrou příležitostí  k zamyšlení nad vlastní nečistotou je X. zastavení křížové cesty. Když přišel náš Pán Ježíš Kristus až na Golgotu kde z něho servali šaty, přilepené Jeho vlastní svatou krví. Každý z nás může přemýšlet o tom čím k tomu přispěl a přispívá sám. Proč bylo nutné  za nás zaplatit právě takhle. Za naše zlé a nečisté skutky, slova a myšlenky. Včetně takových věcí jako jsou nejrůznější rádoby vtipné narážky nebo pornografie.

Blahoslavený Jan Pavel II. má spoustu dětí. Dle mého odhadu asi tak něco mezi 6 – 8 miliardami. Ke kterým se vždy veřejně hlásil,  za které orodoval a za které trpěl.  Mnohé z nich ho prosí o přímluvu u Boha a on se za nás účinně přimlouvá.  Zanedlouho ho Bůh pozvedne k plné slávě oltáře. Celibát není jen absence sexu. Je to plodné duchovní otcovství nebo mateřství, plně zakotvené v otcovství Otcově. Které se projevuje u každého kněze. Všichni farníci jsou děti svého faráře.
Pokud chce někdo účinně prudit na křesťanském serveru tak by to neměl dávat najevo tak okatě. Jak moc se mu líbí smilstvo a cizoložství a jak moc to někomu přeje. Bez ohledu na to o koho jde.




Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. březen 2014 @ 20:24:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Brusle.

  V písmu je napsané: "Jestliže se někdo nestará o své vlastní a hlavně o členy své rodiny, zapřel víru a je horší než nevěřící." Je to sice psané o ženách, ale pokud se otec nestará o své vlastní dítě, má stejné odsouzení. To je daň hříchu těm, kdo se staví namístokrista a vedou druhé lidi do temnoty a utrpení.


  Jak se ti jinak daří? Našla jsi, co jsi hledala?

  Toník







Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 31. březen 2014 @ 21:17:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj brusle7.

Také si vážím těch kteří se ke svému poklesku dokáží postavit čelem.
Také si vážím těch, kteří dokáží celibát zvládnout - možná to není tak obtížné jak se tu některým zdá.

Jak vidíš s reakc,í mnohým je celibát jen důvodem k osobitým reakcím, které možná vypovídají více o autorech  samotných, než o těch, kteří se k
celibátu zavázali.

Jsou lidi kteří toto "břímě" nezvládnou a stanou se terčem různých útoků, jen proto že některým je tento způsob života nepochopitelný. I když to může být i dar od Boha.
 Je špatné a odsouzení hodné pokud dojde k popisovaným případům, pak je na místě po řádném vyšetření kromě duchovní i světská spravedlnost.

Také mi vadí, pokud hrají roli mrtvého brouka.
Na druhou stranu, přiznejme si o kolika případech máme opravdu věrohodné informace a máme vůbec potřebu je vyhledávat ? Články na netu za důvěryhodné nepokládám.

Jsme lidé různí, nedokonalí a chybující a kdo z nás si myslí, že je bez viny ať hodí kamenem - tenhle výrok bychom měli mít na mysli dříve než začneme poukazovat na chyby bližního. Za sebe jen dodávám, někdy je to nesnadné.

Honza




Ještě dodatek (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 01. duben 2014 @ 11:39:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že je brusle7 naprosto mimo, to lze s jistotou říci, když konstatuje toto:   „Nevadí mi nijak skutečnost, že kněží, biskupové či papežové mají potomky - naopak.
Vadí mi ale to, když se k milenkám a dětem zpravidla veřejně nepřiznávají, ani své děti klasicky v soužití nevychovávají, byť ostatním lidem žijícím v "nečistém" vztahu zakazují v ŘKC např. i přijímání svátostí apod.

Nazývám to slovem přetvářka, pokrytectví, farizejství. ("Svazujete lidem těžká břemena a sami se jich nechcete dotknout ani prstem". Brusle7 upadá do diskusního zoufalství, když obviňuje Církev. Vždy může nesouhlasit jen s hříchem člověka. Brusle7 je neinformovaná, jinak by věděla, že každý padlý kněz upadá do církevních trestů. Každý kněz má povinnost svůj pád v hříchu nečistoty, tedy porušení slibu celibátu svěřit do zpovědi biskupa. Žádný kněz nemá pravomoc dát rozhřešení druhému knězi v tomto hříchu, než biskup. Kněz pak jedině v případě ohrožení smrtí. Církev nikdy neobhajovala a nechránila padlé kněze, kteří upadli do hříchu porušení slibu celibátu. Vždy po rozhřešení od biskupa stanoví biskup podle závažnosti provinění trest pokání, který je vždy spojen se zákazem výkonu kněžské služby. Takový trest vždy obsahuje tedy zákaz sloužení mše svaté a udělování svátostí. Pokud tento pád kněze má trvalé následky, jako např. zrození dítěte, je takový kněz tkz laicizován a má povinnost vůči ženě i dítěti do dospělosti dítěte. Pak může opět požádat o přijetí do kněžské služby. Opět je to spojené s pokáním, které určí biskup a nejkratší doba je stanovena většinou na jeden rok. Pokud se prokáže, že pokání bylo upřímné a splnilo očekávání, je opět uveden kněz do kněžské služby. Pokud tento pád chování kněze s následky, tají kněz i žena před biskupem a Církví, oba upadají do trestu exkomunikace latae sententiae. Proto jako blábol je nutné označit tvrzení brusle7, že se Církev chová a jedná farizejsky. Celibát je vrcholem lásky ke Kristu, kdy se člověk sám rozhodně pro ten nejvznešenější úřad kněžství a následování slov Krista „, a jsou konečně takoví, kteří se manželství sami zřekli pro nebeské království. Kdo může pochopit, ať pochopí!“(Mt 19,11–12) Že to brusle7 nepochopila je evidentní, ale to ještě neznamená, že její žvanění je pravdivé nebo dokonce více než slova Spasitele. Od roku 1990 Církev v Čr uvádí, že z 10 nově vysvěcených kněží po určité době 4 požádají o laicizaci a následně vstupují do manželství, neboť jako kněží zradili svůj slib celibátu. Již před mnoha léty, jsem se o tom bavil se svým zpovědníkem, který byl zpovědníkem kardinála Berana a kardinála Tomáška. Myslím, že byl odsouzen na doživotí a po 12 letech na amnestii presidenta Novotného propuštěn do výroby. A tem mi řekl. Je zde zkušenost Církve. Tam kde se kněz denně modlí breviář a růženec, tak ten nikdy nepadne a nikdy nezradí Církev. Tam, kde kněz tuto modlitbu Církve zanedbává, je duchovně oslaben a Satan čeká na jeho slabý okamžik, neboť takto oslabený kněz následně podlehne. Takže lze téměř s jistotou říci, že se vždy nejprve jedná o selhání duchovní, tedy zanedbávání svých povinností, kdy na prvním místě je společná modlitba Církve. A pak následuje selhání i v oblasti dodržení slibu čistoty. Takže závěr je takový, že slova brusle7 jsou nepravdivá a vylhaná s cílem poškodit ŘKC, když brusle7 konstatuje: „Vadí mi ale to, když se k milenkám a dětem zpravidla veřejně nepřiznávají, ani své děti klasicky v soužití nevychovávají, byť ostatním lidem žijícím v "nečistém" vztahu zakazují v ŘKC např. i přijímání svátostí apod.“ Brusle7, žít nečistě, tedy v hříchu nečistoty zakazuje Církev všem. Tedy laikům i duchovním i osobám řeholním. Není zde žádná kompetence udělovat privilegium hřešit. Kristus řekl jasně a srozumitelně, že hřeší již ten, kdo se žádostivě podívá po ženě, neboť již s ní cizoložil ve svém srdci a ty zde obviňuješ Církev, že toto nedodržuje. To je odporné!



Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 01. duben 2014 @ 19:34:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, brusle, není žádným tajemstvím, že v křesťanských církvích jsou prostě lidé, kteří vůbec nejsou učedníky Krista. Takže je celkem jasné, že takoví lidé jsou i v ŘKC. Vzhledem k počtu katolíků nepřekvapí, že co do absolutního počtu bude ze všech církví nejvíce prevítů právě v ŘKC. Vždyť jen katolických kněží je ve světě kolem 413 000 a jeptišek (řeholnic) kolem 723 000. Řeholníky neuvádím, protože dost lidí by spadalo do kategorie řeholník i kněz. Avšak jen ty dvě kategorie ti dají 1,136 milionu lidí. Pokud by jen 0,5 % z nich vedlo hříšný život, pak je to obrovské číslo.

Jaký je oficiální přístup ŘKC k takovým kněžím, ti tu popsal Martino. Já o tom nic nevím, takže se k tomu jaksi nemohu vyjadřovat. 



Re: Celibát, nebo pokrytectví? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 15. březen 2015 @ 21:26:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Brusle. Nebude ti vadit když ti položím dvě otázky. Toho údajného syna Adama myslíš tohoto na této fotografii: http://blog.idnes.cz/blog/14607/401300/billboard-z-papiezem.jpg čí zde http://blog.idnes.cz/blog/14607/401300/wojtyla-in-shorts.jpg. Pokud ano, kdo je ten chlapík sedící vedle paní Ireny na této fotografii: http://blog.idnes.cz/blog/14607/401300/wojtyla_007_bieszczady.jpg? Pokud ne, jako jiného Adama od Ireny Kinaszewske myslíš? Proč se při rozboru DNA Adama Kinaszewskeho nenašlo DNA od KArola Wojtyly? Děkuji za odpovědí. Doufám, že nebudou na způsob Jedna paní povídala :). 



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy