poslal BohemianAnonymus
Kristus v Písmě.
K
postupnému zjevení osoby a díla Kristova bylo potřebí mnoha podob a
mnoha obrazů, aby byla objasněna jeho smiřující oběť. Bůh na něj také
různě ukazoval, aby zjevil, čím On vším bude.
Adamovi byl zjeven jako símě ženy (I. Mojž. 3,15).
Abrahamovi jako pramen požehnání (I. Mojž. 22,18).
Jákobovi jako Sílo (I. Mojž. 49,10).
Mojžíšovi jako prorok (5.Mojž 18,18; Skut. 3,22.23).
Balámovi jako hvězda (4. Mojž. 24,17).
Davidovi jako král (II. Sam. 7; Žalm 89,4; Skut. 2,30).
Izaiášovi jako trpící Beránek (Iz. 53).
Jeremiášovi jako Spravedlnost naše (Jer. 23,6).
Danielovi jako Syn Boží (Dan. 7,13 n).
Zachariášovi jako Boží bližní (Zach. 13,7).
Malachiášovi jako Panovník (Mal. 3,1).
Pán Ježíš je též zjeven každému věřícímu jako Syn Boží, Spasitel a Beránek Boží (Gal. 1,15.16). Buďme za toto zjevení vděčni a zvěstujme jej všude k spasení posluchačů. Neboť jedině v něm je spása, kterou Bůh připravil člověčenstvu.
Z měsíčníku "Ze slov pravdy a lásky" ročník XVI. V Praze, v březnu 1932. Vydával Fr. J. Křesina v Praze - Spořilově.
Duch svatý.
jak je v Písmě jmenován:
"Duch", Efez. 5,18 a j.
"Duch svatý", Luk. 11, 13; Skut. 19,2 a j.
"Duch Hospodinův", Soudců 3,10 a j.
"Duch Boží", Řím. 8,9.14 a j.
"Duch Kristův", Řím. 8,9. Juda 19.
"Duch Páně", Luk. 4,18.
"Duch pravdy", Jan 14,17; 15,26 a j.
"Duch slávy", I. Petr. 4,14.
"Duch milosti", Žid. 10,29.
"Duch zaslíbení", Efez. 1,13.
"Duch moudrosti", Ef. 1,17.
"Duch dobrý", Neh. 9,20.
"Utěšitel", Jan 14,16.26 a j.
Každé toto vzácné jméno nám ukazuje na nějakou zvláštnost aneb na nějakou vlastnost Ducha svatého. Zahloubáme-li se nad těmito jmény, nebudeme toho litovat. Nějaký užitek jistě vezmeme.
Z měsíčníku "Ze slov pravdy a lásky" ročník XIV. V Praze, v prosinci 1930. Vydával Fr. J. Křesina v Praze - Spořilově.