|
Právě je 424 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116462073 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Vytloukání klínu - klínem.
Vloženo Sobota, 07. červen 2014 @ 19:24:02 CEST Vložil: Olda |
poslal bumerang Na diskusích s katolíky lze pozorovat přístup k božímu slovu, který lze přirovnat k vytloukání klínu - klínem. Nesnaží se jednu pravdu božího slova stavět na pravdě druhé. Snaží se stavět jedno boží slovo proti druhému a jako mezičlánek jim slouží jejich "církevní" učení. Tento závadný přístup k božímu slovu, katolíky duchovně blokuje k přijetí božího slova v širokém duchovním rozsahu. Stále mají nějaké "ale" a výhrady povětšinou zabalené do pěkných slovíček.
Pro dokázání bludných učení o očistci, posmrtného života bez vzkříšení, které nastane až při příchodu Krista, se někteří ani nezdráhají boží slovo převracet. Jako v případě diskutujícího pod nickem Oko: Sám Kristus hovoří o dvojí možnosti odpuštění hříchů - jak v tomto věku, tak i v budoucím (Mt 12,32).
A co Kristus o odpuštění hříchů říká?
Matouš 12, 31-32 Proto pravím vám, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno. I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.
A
to jen taková malá ukázka toho, jak se povětšinou katolíci k božímu
slovu staví. Používají boží slovo na obhajobu bludného učení římské
církevní nevěstky. Používají ho v rozporu s pravdou Ducha. Je to velmi
nebezpečná duchovní past, starodávná praktika, kterou jim nastražila
římská církevní nevěstka! A oni do této duchovní pasti stahují při
náboženské výchově své děti. Satan toto velmi chytře vymyslel! Blokuje duchovní rozvoj osobnosti užitím závadného přístupu k božímu slovu!
Takové
nakládání s božím slovem mocně blokuje k přijetí pravdy Ducha, která se
právě v božím slově mocně zjevuje všem co pravdu zjevenou Bohem-
milují. A k této lásce přitom stačí tak málo! Přijmout pravdu božího
slova bez výhrad, v důvěře, ve víře v Krista. Pravdu ne od lidí! Pravdu
přímo od Krista, zjevenou v Duchu svatém. Tak jak byla zjevená
apoštolům. Apoštolové napsali slova lidská, za těmito slovy stojí pravda
Boží. Tu je třeba hledat a milovat. Hledat, nacházet, žít a milovat.
Milovat Slovo! Milovat Ho v pravdě. Láska bez pravdy je pokrytectví!
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 11. červen 2014 @ 10:52:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | |
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 11. červen 2014 @ 11:18:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Další ukázka toho, jak Oko vyrážíš klín klínem. Oko, opakovaně užíváš boží slovo tak, že ho stavíš proti božímu slovu jinému a to navíc v prastarém katolickém způsobu "zničit krtka". Když budeš boží slovo užívat tímto způsobem, nikdy tě pravda boží neosvobodí. Evidentně nerozlišuješ biblický pojem smrt! Každý hřích je ke smrti, smrti časné. Tato smrt končí při vzkříšení, tedy vzkříšení všech mrtvých spravedlivých i nespravedlivých při příchodu Krista. Před příchodem Krista bude žeň pozemská požatá. Nastane absolutní oddělení dvou složek, které nyní rostou společně. Jedni budou shromáždění po pravici a druzí po levici. Dva tábory rozdělené buď k věčnému životu, jelikož jsou ospravedlnění Kristem, a proti strana která propadla božímu soudu, trestu, zatracení, věčné neexistenci. Jejich záhuba bude tak dokonalá, že budou vymazány i vzpomínky na ně. To je uděl těch, kteří se dopustili hříchu ke smrti (věčné), hříchu neodpustitelné urážky Ducha. Urážka Ducha není jednorázová záležitost. Je to záležitost celého pozemského života. Čas pozemského života je časem boží milosti. Kdo tohoto času nevyužije, je navěky ztracený.
Dobře si přečti tuto věty:
Umřít smrtí časnou ve hříchu, který není smrti věčné, znamená po vzkříšení věčný život. Umřít smrtí časnou ve hříchu, který je k smrti věčné, znamená po vzkříšení ze smrti časné, soud, trest a věčný konec, věčnou smrt. |
]
|
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 10. červen 2014 @ 19:12:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Mám takovou zkušenost, čímž neříkám, že je to zrovna tento příklad, že lidi, a věřící zvlášt, vyčítají druhým to, co sami dělají, ale co si neuvědomují, že sami dělají...
|
|
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 09. červen 2014 @ 17:25:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kladu si otázku: "Co je "tento věk", a co je "věk budoucí"?
Von Allmenův Biblický slovník (Kalich 1987) heslo "ČAS" praví:
"Přítomný věk je vskutku království satana a hříchu určené k zániku (Ř 12,2; 2K 4,4; Ga 1,4; 2Tm 4,8), zatímco věk příští je boží království, které nebude mít konce."
V hesle "ODPUŠTĚNÍ" se pak praví:
"Vše, co se týká odpuštění, směřuje takto k Ježíši Kristu. Skrze Ježíše Krista se odpuštění stává živým skutkem, rozhodujícím pro ustanovení nové smlouvy (srov. Žd 9,15.22). Díky jemu máme jistotu, že každý hřích bude lidem odpuštěn. Pouze hřích proti Duchu svatému nebude odpuštěn ani v tomto, ani v budoucím světě. Kdo se rouhá Duchu svatému, nepozná spasení. (Mt. 12,31)."
Novotného Biblický slovník (Kalich a ČBS, 1992) heslo "Věčně, věk", praví, že "Oddíly jako Ř 8,12-24 nebo F 3,12-16 ukazují, že apoštolové chápali přítomnost jako mezidobí, v němž pospolu existují dva věky, ne ovšem v klidu, nýbrž v zápase . ."
Nový biblický slovník (Návrat domů, 1996) heslo "ČAS" pododdíl "III. Dva věky" praví:
"V budoucnu nás čeká ještě přelom mezi "tímto časem" a "světem, který přijde" (Mk 10,30; Ef 1,21; Tt 2,12n), ale v přítomnosti již probíhá anticipace naplnění, protože v Ježíši se rozhodujícím způsobem uskutečnil Boží záměr. Znamením tohoto očekávání je dar Ducha svatého, závdavek moci věku, který přijde (Ef 1,14; Žd 6,4-6; sr. Ř 8,18-23; Ga 1,4)."
Mt. 12:31,32 "Protož pravím vám: Všeliký hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno lidem. A kdyby kdo řekl slovo proti Synu člověka, bude jemu odpuštěno, ale kdož by mluvil proti Duchu svatému, nebude jemu odpuštěno, ani v tomto věku, ani v budoucím." (BK)
Já osobně věřím, že JEDINOU RELEVANTNÍ SKUTEČNOSTÍ, JEDINÝM ROZHRANÍM MEZI VĚKY z hlediska odpuštění hříchů je Spasitelova oběť na kříži. Termín "tento věk" chápu časově až do DOKONANÉ oběti a termín "budoucí věk" pak časově neomezeně od dokonané Spasitelovy oběti. Tedy farizeům, kteří urazili Ducha svatého z Božího syna vycházejícího, nemůže být odpuštěno ani před, ani po DOKONANÉ Spasitelově oběti. Tedy v okamžiku, kdy se tohoto hříchu dopustili, začala pro ně platit věčnost, na níž už nemohli změnit zhola nic. Pro ně tím čas milosti definitivně skončil. Jakoby už zemřeli. I já znám takové lidi; o nich říkám, že už jsou zaživa v pekle. Podobně jako Jidáš, o němž Spasitel řekl, že by mu bylo lépe, kdyby se vůbec nenarodil. (např. Mt. 26:24). Farizeové jsou dalším příkladem toho, že skvělé znalosti Zákona bez lásky k Bohu, vedou k odsouzení věčnému. Budoucí věk tedy z tohoto pohledu neznamená věk po smrti.
"Všeliký hřích i rouhání bude lidem odpuštěno." rozhodně neznamená, že tyto hříchy budou lidem odpuštěny automaticky, že dojde k univerzální spáse. Takový výklad popírá Boží svatost. Bůh je nejen LÁSKA, ale také SVATÝ a dokonce TŘIKRÁT SVATÝ (Iz. 6:3; Zj. 4:8)!!!
Spasitel se mnohokrát k odpuštění vyjádřil (úzká cesta, těsná brána Mt. 7:13,14 aj). Spasitelovy výroky nelze od sebe odtrhnout. Podstatné je to, zda v okamžiku umírání budeme s Kristem:
1Tes. 4:13,14 "Nechciť pak, abyste nevěděli, bratří, o těch, kteříž zesnuli, abyste se nermoutili jako i jiní, kteříž naděje nemají. Nebo jakož věříme, že Ježíš umřel a z mrtvých vstal, takť Bůh i ty, kteříž by v zesnuli v Ježíšovi, přivede s ním." (BK)
Podmínky jsou tedy jasné. Rozhoduje se na této zemi. Nikdo z těch, kteří "nezbílili svá roucha v krvi Beránkově" (Zj. 7:14) se před Bohem nemůže vůbec ukázat.
Očistec je mimobiblického původu. Je protibiblický, neboť nastoluje otázku tzv. "lehkého hříchu", zatímco Písmo tento termín nezná, neboť praví, že: Ř. 6:23 "Nebo odplata za hřích je smrt."
Každý hřích (i tzv. "lehký" Bůh odpustí jen na základě Kristovy oběti a pokání hříšníka. Výroky apoštola Pavla v 1Kor. 3:11-15 hovoří o odměně (odplatě) za práci vykonané na základu, jímž je Kristus - nikoli o posmrtném očišťování. Vydrží-li dílo člověka v ohni Boží spravedlnosti, vezme odplatu, pakliže jeho dílo shoří, bude zachráněn ale odplatu neobdrží. "Zlato, stříbro, kamení drahé" v ohni vydrží; naproti tomu "dříví, seno strniště" v ohni shoří. Termín "jako skrze oheň" přijímám bez výhrad, i když je mi jeho smysl neznámý; proto na něm nestavím jakoukoli konstrukci, ani nepřijímám konstrukce jiné. BA
|
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 11. červen 2014 @ 14:29:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta jediná relevantní skutečnost o které píšeš skutečně vzniká okamžikem oběti Krista. Tento okamžik však trvá po celý čas boží milosti, milosti tohoto času. Čas boží milosti se pro jednotlivce končí smrtí. Pro celé lidstvo se končí Kristovým příchodem. Kristovým příchodem se doba boží milosti ukončuje a nastupuje boží spravedlnost, nastupuje čas budoucí, čas svatosti a věčnosti.Chci poukázat na jeden opomíjený aspekt. I když se možná Kristova slova vůči fariseům zdají příliš tvrdá, je třeba si uvědomit, že v tomto případě došlo k odmítnutí celé bytosti Krista, a to v přímém kontaktu s Ním, tedy odmítnutí Boha, Syna, Otce, Ducha žijícího jako bytost na zemi. Takové bytostné odmítnutí je jednorázový a nevratný úkon. Po Kristově nanebevstoupení a seslání Ducha, již nelze Krista odmítnout tak jako Ho odmítali fariseové. Můžeme odporovat Duchu, skrze kterého Kristus uděluje boží milost a odpuštění. Na takové odmítání má každý člověk vyhrazený omezený pozemský čas. Odmítnutí bytostně přítomného Boha Krista od fariseů, lze připodobnit k odmítnutí u těch, co budou stát před božím Soudcem. |
]
|
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 08. červen 2014 @ 21:03:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Věrouka, morální teologie Hřích proti Duchu svatému Sám Ježíš Kristus mluví o hříchu proti Duchu svatému (Mt 12,31; Mk 3,28; Lk 12,10) ve zcela zvláštním smyslu. Tohoto hříchu se dopouští ten, kdo ze zjevné zlomyslnosti připisuje Boží díla ďáblovi, nikoliv jejich Původci, dobrotě a moci Boží. Toto „rouhání nebude odpuštěno", jak říká Ježíš Kristus - ne proto, že by ze strany Boží nemohlo být odpuštěno, ale ten, kdo se tohoto hříchu dopouští, sám znemožňuje odpuštění pro svou zvrácenou vůli. Šestero hříchů proti Duchu svatému Uvádí se šestero hříchů proti Duchu svatému: 1. formální nevěra: spočívá v tvrdošíjném zamítání nebo popírání zjevených pravd, ačkoliv byly poznány; 2. zoufalství: popírá se jím Boží věrnost, která slíbila kajícímu hříšníku odpuštění jeho hříchů; 3. hříšné spoléhání na Boží milosrdenství: dopouští se ho ten, kdo hřeší proto, že Bůh odpouští; nedopouští se však tohoto hříchu ten, kdo při hříchu doufá, že mu bude odpuštěno; 4. tvrdošíjná nekajícnost: spočívá v záměrném rozhodnutí vůle neuznávat zlo hříchu, a proto se z něho nekát, jako by hřích nic nebyl nebo byl dokonce ctností; 5. zatvrzelost srdce až do konce: spočívá v pevném rozhodnutí vůle zůstat až do konce života nekajícím a zemřít ve hříších; 6. nenávistná závist Božího přátelství bližnímu: touto závistí se prohřešuje ten, kdo si přeje nebo tak jedná, aby v bližním zničil Boží lásku, tj. posvěcující milost, která mu na bližním vadí. Jak je vidět, první hřích je proti víře, druhý a třetí proti naději a ostatní jsou proti lásce Boží.
Převzato z Jan Merell, Malý bohovědný slovník.
|
|
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. červen 2014 @ 11:57:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Vždyť ten, který je pravda (Ježíš), říká, že jestliže se někdo rouhá Duchu
svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím (Mt
12,32).
Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou být odpuštěny v
tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“ |
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 11:58:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak začni odvozovat! |
]
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 12:02:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak začni odvozovat, a to tak, abys nevyrážel jedno boží slovo, druhým božím slovem- užitím demagogického kladiva katolické věrouky! |
]
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 08. červen 2014 @ 19:17:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neočekáváš, že by se Bumerang třeba jen na chvilku zamyslel, viď? :-) Zajímavé je, že když vezmu přesně to, co je tam psáno, což se napůl pokouší udělat Bumerang, vyjde mi z toho, že lidem bude odpuštěn každý hřích. Ježíš doslova říká:"Každý hřích a rouhání bude (nikoli může být) odpuštěno lidem, avšak ..." Není-li tedy odpuštění po smrti, což tuším Bumy tvrdí, pak všichni lidé nutně umírají s odpuštěnými hříchy, protože každý jejich hřích musí být podle Ježíšových slov odpuštěn.
Osobně se spíš kloním k tomu, že se tam myslí každý druh hříchu a rouhání, ale to tam napsáno není a jen to tak odhaduji.
|
]
Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. červen 2014 @ 21:22:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tomu rozumím ve smyslu, že každý hřích - pokud z něj hříšník učiní pokání, bude odpuštěn.
Toliko hřích proti Duchu svatému je takové povahy, že pro zatvrzelost lidského srdce vůbec neumožňuje hříšníku učinit pokání. Proto nebude odpuštěn. Nikoli proto, že by Bůh nemohl, nebo nechtěl, ale proto, že člověk nedokáže Bohu otevřít své srdce, aby jej mohl uzdravit.
U hříchu proti Duchu svatému tedy vůbec nejde o nějaký konkrétní skutek, o nějaký konkrétní hrozný hřích, ale o postoj člověka setrvávajícího ve vzdoru proti Bohu, proti Boží milosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 11. červen 2014 @ 10:43:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A takový postoj, je vždy postojem duchovním. Milost má duchovní formu. Každý člověk může milost svým duchem, svobodou ducha přijmout. Duchovní odmítnutí milosti je urážkou Ducha, který na lidi působí duchovně. Je to Duch. Odmítnutí Ducha není jednorázová záležitost. K příjetí boží milosti a odpuštění máme vyhrazený určitý čas ukončený smrtí. Smrtí časnou. Smrtí která končí při vzkříšení. Smrt věčná se vztahuje na ty, kteří nepřijali možnost spásy. I ti budou vzkříšení. Však ne k životu věčnému, ale k božímu soudu, trestu, a pak věčné smrti bez konce. Tj. smrt druhá. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. červen 2014 @ 11:58:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milost má duchovní formu, ale dopadá přece v důsledku i na hmotu těla. Zahrnuje do svého působení i lidské tělo - dokonce i celé stvoření.
Taky si myslím, že k odmítnutí Ducha musí člověk dozrát předešlým životem ve hříchu, kdy mu srdce ztvrdne na kámen.
I s dalším souhlasím. Pohled člověka z našeho běhu času popisující události ve stvoření je právě tento.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 11. červen 2014 @ 14:46:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže to je již jen dopad. V opačném směru od těla k duchu milost nefunguje. Je to Duch co oživuje a oživuje lidského ducha, který v návaznosti na duši a tělo oživuje celou lidskou bytost.
Život v hříchu způsobuje oddělení od Boha. Za tohoto pozemského času je vždy možnost využít boží milosti a odpuštění a k Bohu se vrátit. Tam kde se rozhojní hřích, rozhojní se i boží milost. Tvrzení, že srdce se proměňuje v kámen kvůli hříchu není až tak úplně přesné. Přesné je to, že srdce se proměňuje v kámen při odmítání boží milosti. Při odmítání všeho co nám Bůh ke spáse nabízí. Zkráceně. Lidské srdce nejvíce tvrdne odmítáním Boha. A to ani ne pro množství spáchaných hříchů. Ale vždy odmítáním pro lidskou pýchu. Čím větší pýcha, tím hlubší odmítnutí. Vždyť co byla příčina u satana, že odmítl Boha? Byla to právě pýcha! Můžeš říct, že pýcha je hřích. Ano, to je. Ale pro pýchu se člověk nerozhoduje ani tak pro množství spáchaných hříchu, rozhoduje se pro ni ze své svobodné vůle ducha. A to je mnohem horší, než když se pro ni rozhodne ze své hříšnosti. Je to právě svobodná lidská vůle, kterou můžeme boží milost přijmout, ale žel taky Boha odmítnout. V tomto svobodném rozhodnutí má každý hříšník šanci stejnou, a to nezávisle na množství spáchaných hříchů. |
]
|
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: ragauian v Neděle, 08. červen 2014 @ 10:57:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ragauian.cz | líbí se mi, že se pouštíte do římsko-katolické církve... ještě žádná jiná organizace v lidských dějinách tak důsledně nekázala pít vodu ve chvílích, kdy mocní v jejich řadách byli opilí vínem a mocí... zdroj vaší víry je však společný... neustává mne překvapovat, jak za ta tisíciletí jste vy věřící obrátili každičké slovo bible stotisíckrát s tím, že jde údajně o boží slovo... pokud je v bibli skutečně boží slovo, vysvětlete mi prosím laskavě, existenci tzv. Tomášova evangelia... toto evangelium bylo nalezeno v Nag Hamádí v Egyptě v padesátých letech... najdete ho na www.gnosis.net ve vyhledavači na Seznamu... mohl byste mi přiblížit, zda jsou doklady o tom, že Bůh oslovil církevní hodnostáře s doporučením, co je možno v bibli ponechat a co z ní vyloučit ?... nebo je to čistě dílo lidí omylných, byť by byli vysvěceni za svatého Otce ?...
uvedu příklad . proč asi se círví a církvím nehodil do krámu Ježíšův výrok
Tomáš.113.
Jeho učedníci mu řekli: Kdy
přijde království? (On pravil:) Nepřijde, když bude očekáváno. Neřekne se:
"Hle, je tady!", nebo: "Hle, tam!". Vždyť království Otce
je rozšířeno po celé zemi a lidé ho nevidí.nebo např. výrok Tomáš 48
Ježíš řekl: Když dva
spolu uzavřou mír v jednom domě, pak mohou říci hoře: "Pohni se", a
ona se pohne.
Protože např. tyto výroky / a nejen ty/ jsou v tzv. kanonických evangeliích Matouše a spol. značně pozměněny k nepoznání.Poslechněte si názor odborníka :Emeritní profesor Dr. James M. Robinson,
bývalý ředitel Institutu pro antiku a křesťanství / Institute for Antiquity and
Christianity, IAC / při univerzitě v kalifornském Claremontu a organizátor
expedice v Nag Hammádí, na adresu Tomášova evangelia a jeho vztahu k Novému
zákonu veřejně prohlásil:
"Tomášovo evangelium odpovídá
žánru apoštolské literatury mnohem spíš než kanonická evangelia. Kanonická
evangelia se tak dostávají do obdobného druhotného postavení, které dřív
deklasovalo jiná evangelia jako apokryfní. Jasné rozlišení mezi tím, co je
kanonické a co ne, se začíná ztrácet.“
A dále
"Konkrétní důvody, které se v
rané křesťanské literatuře uváděly pro přijetí nebo vyloučení daných textů,
nejsou už dnes často přesvědčivé /.../ Běžný tradiční křesťanský předpoklad, že
Ježíš kanonických evangelií je právě takový, jakým Ježíš byl, a že jeho
učedníci mu rozuměli tak, jak o tom svědčí Apoštolské vyznání víry, a že proto
křesťanské pravověří zůstávalo po staletí věrné tomu, co učil a činil- tato konstrukce je dnes prostě již
neudržitelná.“Nechcete se vy i ti, kteří zde s vámi diskutují o ničem, konečně podívat pravdě do očí a uvědomit si, že jste všichni podlehli gigantickému klamu Vatikánu, který totálně deformoval Kristovo učení. Nechcete si poslechnou skutečný Kristův odkaz dnešnímu člověku ? Protože i pro vás stále platí Kristův výrokTOMÁŠ 28
Ježíš
řekl: Stál jsem uprostřed světa a zjevil jsem se jim v těle a našel jsem
všechny opilé. Nenašel jsem mezi nimi jediného žíznivého a moje duše pocítila
bolest nad lidskými syny, že jsou slepí ve svém srdci a nevidí, že přišli na
svět prázdní a hledají zase, jak by prázdní vyšli ze světa. Ale teď jsou opilí.
Až setřesou své víno, budou činit pokání.Za ty dvě tisítiletí se zas tak moc nezměnilo.
|
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 11:57:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za slovy apoštolů stojí pravda Ducha. Tuto pravdu je za slovy lidskými třeba hledat, nacházet a žít. Slova apoštolů i jiných svědku se dají překroutit, dají se zamlčet, zneužít. Což se historicky děje. Pravda Ducha, se však překroutit nedá a vždy vyplyne na povrch. Boží království v tomto čase je královstvím duchovním. Kdo nežije v pravdě Ducha, je tzv. člověkem tělesným. Kristus sám říká, že nebe i země pominou, ale Jeho slova nikdy nepominou. Slova lidská lze popřít, slovo boží nikoliv. Slovo boží zde bude a jeho popírači ne. Slovo boží nestojí na papíře a slově lidském, stojí na pravdě duchovní, pravdě Ducha. A proto i přes snahu lidskou boží slovo popřít, zde boží slovo stále je a inspiruje další a další křesťany. Apoštol je boží posel, který vyřídil co měl vyřídit. Vydal svým lidským slovem svědectví o duchovní pravdě. Proto je třeba za slovy apoštolů hledat duchovní rozměr boží pravdy. |
]
Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 09. červen 2014 @ 11:21:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Tomášovo evangelium odpovídá žánru apoštolské literatury mnohem spíš než kanonická evangelia. Ještě by mne zajímalo co ten odborník považuje za apoštolskou literaturu a co ne. Co je to žánr apoštolské literatury. |
]
Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Sobota, 14. červen 2014 @ 23:05:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U tebe ironie bez otazníků, je tak nějak již klišé, co? |
]
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 09. červen 2014 @ 09:42:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevíte náhodou proč se
apokryfní evangelium svatého Tomáše nachází zrovna na stránkách gnostiků a proč
mu sami nevěří, když ho doporučují druhým ?
Proč se nedají pokřtít a nevstoupí do Církve ? Nevím jestli opravdu
pochází od svatého Tomáše ale když jsem ho četl tak jsem v něm nenašel nic
co by popíralo Boha nebo katolickou církev. Ani v tom co tady uvádíte Vy.
Jestliže nevěříte
svatému Matoušovi, Markovi, Lukášovi a Janovi nebo se domníváte že byly jejich
spisy výrazně změněny (přestože jsou od 1. století stále stejné) tak byste
neměl nikomu vytýkat že se podle nich neřídí. Také tím svým způsobem říkáte že
prvotní církev a katolická je totožná. Jinak bychom to nemohli stihnout. |
]
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pondělí, 09. červen 2014 @ 19:48:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | mohl byste mi přiblížit, zda jsou doklady o tom, že Bůh oslovil církevní hodnostáře s doporučením, co je možno v bibli ponechat a co z ní vyloučit ?... nebo je to čistě dílo lidí omylných, byť by byli vysvěceni za svatého Otce ?...
Toto je přesně ta klíčová otázka, kterou si drtivá většina křesťanů neklade. V principu se je nutné spolehnout na to, že ti omylní lidé, kteří podle mnohých dnes hlásali bludy a praktikovali naprosto nekřesťanské věci, byli nějak vedeni k tomu, že rozpoznali správně písma Nového zákona. Pokud odmítneme uznat svrchovanou autoritu těch lidí (spíš církve, kterou reprezentovali), pak nemáme Nový zákon.
Nesouhlasím však s tím, že to rozhodnutí bylo rozhodnutím Vatikánu. Moc římského biskupa (ještě ani nejde mluvit o papeži) nebyla v těch prvních 3 až 4 stoletích taková, jako je dnes. K totožnému závěru ohledně kanonicity dospěli na Západě (a to nebyl jen či přednostně Řím ale Alexandrie a Řím) i na Východě.
Tomášovo evangelium skutečně odpovídá svým žánrem předpokládanému prameni Q (sbírce výroků Ježíše s minimem vyprávění či dokonce žádným) mnohem více než ta 4 dnes kanonická evangelia. Po jeho nalezení se také objevily názory, že se skutečně našel ten Q. Jaký je však vztah (závislost) mezi Tomáše a podobnými výroky Ježíše v kanonických evangeliích je sporná a asi neexistuje odpověď, která by uspokojila všechny badatele. Já osobně považuji za vysoce nepravděpodobné, že pisatel Tomáše čerpal (tj. opisoval a opravoval) z kanonických evangelií. Jestli však pisatelé kanonických čerpali i z Tomáše, nebo jestli měli s Tomášem některé společné prameny je těžko povědět. Pokud jde o datování Tomáše, pak se pohybuje mezi roky 40 a 130. V principu se má za to, že je to sbírka několika různě starých sbírek výroků. |
]
Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Čtvrtek, 12. červen 2014 @ 13:47:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O kterých omylných lidech co hlásali nekřesťanské bludy píšeš? Snad o církevních hodnostářích, kterým Kristus přikázal, kdo chce být první, nechť je poslední? O církevních hodnostářích co spojili ve křesťanské poslání se světskou mocí? O církevních hodnostářích co v ostrém protikladu s přikázáním Krista sami sebe pasovali do role vrchnosti, navíc neomylné? O kterých omylných lidech tady všeobecně píšeš?
Ty ses asi pomátl? Toto tvoje tvrzení ssns, je na Zlatou perlu!
Pokud odmítneme uznat svrchovanou autoritu těch lidí (spíš církve, kterou reprezentovali), pak nemáme Nový zákon.
Veškerá autorita Nové smlouvy stojí na Kristu, nikdy nestála na autoritě lidské, ani na jejich církevní reprezentaci!! Novou smlouvu ustanovil Kristus!! Nová smlouva je ustanovená na svrchované autoritě Krista, který je hlavou Církve!!
|
]
|
|
Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Sobota, 07. červen 2014 @ 21:07:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tady bumerang předvádí jakousi divnou palogiku: Zpochybňuje okem vyřčené tvrzení, že Ježíš hovoří o možnosti odpouštět hříchy v tomto věku a ve věku budoucím tím, že to tvrzení potvrzuje Ježíšovým citátem. Měl by se spíš zabývat biblickými verši, které existenci různých věků dokládají a na toto téma napsat nějakou úvahu. Tímto článkem sice střílí po svém bratrovi, ale jak je patrné, Pán mu ucpal flintu, takže se sám střelil do oka. |
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 07. červen 2014 @ 21:55:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán mu ucpal flintu, takže se sám střelil do oka........nechápem....myslíš ,,do oka,,.... alebo ,,do Oka,,...? ivanp |
]
Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 08. červen 2014 @ 12:29:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím zrakový orgán, který mají, aby neviděli. |
]
Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 12:40:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co neviděli? Ten tvůj zákonický projev? Ten je vidět až moc dobře. Víš o tom, že zákonické srdce je srdcem tvrdým? Vzpomeň si na tvá nedávná tvrzení o zákoně napsaném v srdci. O kterém srdci se bavíš? O to svém, že. Není náhodou láska nad zákonem? A ty tvoje oči vidí, co je v Mt 12, 31-32 napsáno? Ty tam vidíš něco o dvojím odpuštění? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 08. červen 2014 @ 12:58:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebuď jako ženská když ji chybí argumenty, tak vytáhne to, co se stalo před sto lety (Panebože, chraň od toho i mne - amen). Tímto však netvrdím, že mé články o zákonech v srdcích nějak zpochybňuji. Naopak, připravuji pokračování. Tam si na mně můžeš opět zgustnout, činí-li ti to potěšení. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 13:01:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vynech prázdná slova a odpověz! |
]
Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 11:43:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Palogika je pro tebe konfrontace slov Krista a tvrzení, že: Sám Kristus hovoří o dvojí možnosti odpuštění hříchů - jak v tomto věku, tak i v budoucím (Mt 12,32).Matouš 12, 31-32 Proto pravím vám, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno. I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.
Kde se v Mt 12, 31, 32 píše o odpuštění ve věku budoucím? Píše se zde o neodpuštění ani v tomto věku, ani v budoucím věku. Kde se zde píše o dvojí možnosti odpuštění??
Kristus vstoupil na nebesa, a od toho času žijeme čas milosti, čas božího milosrdenství. Bůh ustanovil smrt, pro hřích nepřekročitelnou bránu. Do nebe nic nečistého vejít nemůže. Odpuštění, milosrdenství nemá ve věku budoucím již žádný význam. Nebude ho již třeba. Pokud by bylo třeba, bylo by v nebi opět možné hřešit a do nebe by opět vstoupila smrt. To ostře koliduje s věčným nebeským životem. Věčný život v nebi se žije ve svatosti, ne v hříchu. Každý kdo si myslí, že hřích přestupuje brány smrti, tahá všechen hříšný neřád z tohoto času milosti, do času budoucího, času svatosti.
Kristus v tomto čase milosti odpustí všechno. Kdo Jeho odpuštěním pohrdne, urazí Ducha a dopustí se neodpustitelného hříchu a propadne božímu soudu. Obhajoba před božím vševědoucím Soudcem není možná. Božímu soudu propadnou všichni, kteří nebudou ospravedlnění Kristovým milosrdenstvím. Propadnutí božímu soudu je v čase budoucím trestem za neodpustitelné skutky. Boží spravedlivý trest bude vyměřený podle míry zlých skutků.
Bůh nám dal Syna abychom díky Jeho odpuštění mohli vstoupit do času budoucího. V čase budoucím je Kristus králem, ne obětí přibitou na kříž. Pro odpuštění je třeba využít tohoto času milosti. V čase svatosti, čase budoucím za branou smrti se odpuštění již nekoná.
Kdo milost a odpuštění Krista využije v tomto čase, vstoupí do času budoucího, kdo ho nevyužije, je pro čas budoucí navěky ztracený. Viz urážka Ducha. Katolická tvrzení o odpouštění v očistci, tj. za branou smrti, je znevažováním nezměrné boží milosti a taháním hříšného neřádu do času budoucího, času svatosti. Vzkříšení ještě nenastalo. Apoštolové nás varují před zhoubným tvrzením, že vzkříšení nastává již v tomto čase. Vzkříšení přijde s příchodem Krista, kterého spatří VŠICHNI lidé co kdy na zemi žili. Spatřili Ho již VŠICHNI?? Život věčný pro ospravedlněné Kristem a boží soud pro ty co propadli boží spravedlnosti začíná PO vzkříšení. Život posmrtný, život ihned po smrti neexistuje. Bude existovat život věčný PO vzkříšení v čase budoucím. Však jen pro ty, kdo v tomto čase Kristovu spasitelnou milost využili!
Odpuštění a boží milosrdenství má duchovní formu, duchovní rozměr. Tyto spásné duchovní hodnoty, přijímáme v pravdě od Ducha, naším lidským duchem. Svobodou našeho lidské ducha. Což je u každého člověka ryze individuální DUCHOVNÍ záležitost. Jediným zprostředkovatelem přijetí, tedy prostředníkem mezi člověkem a Bohem je Kristus!! Nikdo jiný!!!
Kristus vstoupil na nebesa a seslal Ducha svatého, seslal Ho všem jednom provždy. Přijetí Ducha není duševní záležitost plná emocionálních prožitků. Přijetí Ducha je záležitost ryze duchovní a přijímáme Ho v pravdě. Přijímat pravdu Ducha můžeme kdykoliv a kdekoliv. Stačí milovat pravdu. Láska ke Kristu, Jeho pravdě je branou a cestou k věčnému životu a taky branou která zpřístupňuje pravdu Ducha. Kristus je cesta, pravda a život věčný.
Pravdu od lidí přijímáme zprostředkovaně, PRAVDU od Krista přijímáme svým duchem v Duchu svatém- přímo!
|
]
Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 08. červen 2014 @ 12:49:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíšův výrok "nebude odpuštěno v budoucím věku" není totéž, jako jiný výrok (který máš zřejmě na mysli) "nebude odpuštěno v budoucím věku nic a nikomu ". Kdyby měl Ježíš na mysli, že v budoucím věku se již nebude vůbec odpouštět, musel by to říci jinak, aby nevznikla možnost jiného výkladu.
Ježíš se však dokázal vyjadřovat přesně a přitom stručně.
Pokud předpokládáš, že v budoucím věku se již nebude odpouštět vůbec nebo nikomu, tak by jsi musel toto tvrzení podepřít nějakým jiným biblickým veršem. Já jsem při čtení Písma naopak zjistil, že Bůh byl, je a bude ve všech věcích (plurál věku) úplně stejně spravedlivý a horlivý i v odpouštění. Avšak problém těch, kteří, ač v Boha nevěřili nebo jednali svévolně jako by Boha nebylo a v rozporu s Jeho vůlí a spravedlností, je v tom, že nemají, oč by svou žádost o odpuštění opřeli. A každý z nás ta odpuštění zatraceně potřebuje. Zvláště když věděl, že kdo nenávidí svého bratra je vrah. Je tedy zapotřebí využít čas milosti, v tom máš pravdu. |
]
Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Neděle, 08. červen 2014 @ 13:06:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A to je přesně to, o čem v článku píšu. Vyrážení klínu klínem, to abys nějak napasoval svou pravdu do pravdy Boží. Stále jsi neodpověděl!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 08. červen 2014 @ 15:11:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Izajáš 43:8 Vyveď ten lid slepý, ačkoli má oči, ty hluché, ač mají uši.
Pánbůh ti pomáhej, abys prohlédl. Amen
|
]
|
|
|
|