Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462073
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vytloukání klínu - klínem.
Vloženo Sobota, 07. červen 2014 @ 19:24:02 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal bumerang

Na diskusích s katolíky lze pozorovat přístup k božímu slovu, který lze přirovnat k vytloukání klínu - klínem. Nesnaží se jednu pravdu božího slova stavět na pravdě druhé. Snaží se stavět jedno boží slovo proti druhému a jako mezičlánek jim slouží jejich "církevní" učení. Tento závadný přístup k božímu slovu, katolíky duchovně blokuje k přijetí božího slova v širokém duchovním rozsahu. Stále mají nějaké "ale" a výhrady povětšinou zabalené do pěkných slovíček.

Pro dokázání bludných učení o očistci, posmrtného života bez vzkříšení, které nastane až při příchodu Krista, se někteří ani nezdráhají boží slovo převracet. Jako v případě diskutujícího pod nickem Oko: Sám Kristus hovoří o dvojí možnosti odpuštění hříchů - jak v tomto věku, tak i v budoucím (Mt 12,32).




A co Kristus o odpuštění hříchů říká?

Matouš 12, 31-32
  Proto pravím vám, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno.
I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.

A to jen taková malá ukázka toho, jak se povětšinou katolíci k božímu slovu staví. Používají boží slovo na obhajobu bludného učení římské církevní nevěstky. Používají ho v rozporu s pravdou Ducha. Je to velmi nebezpečná duchovní past, starodávná praktika, kterou jim nastražila římská církevní nevěstka! A oni do této duchovní pasti stahují při náboženské výchově své děti. Satan toto velmi chytře vymyslel! Blokuje duchovní rozvoj osobnosti užitím závadného přístupu k božímu slovu!

Takové nakládání s božím slovem mocně blokuje k přijetí pravdy Ducha, která se právě v božím slově mocně zjevuje všem co pravdu zjevenou Bohem- milují. A k této lásce přitom stačí tak málo! Přijmout pravdu božího slova bez výhrad, v důvěře, ve víře v Krista. Pravdu ne od lidí! Pravdu přímo od Krista, zjevenou v Duchu svatém. Tak jak byla zjevená apoštolům. Apoštolové napsali slova lidská, za těmito slovy stojí pravda Boží. Tu je třeba hledat a milovat. Hledat, nacházet, žít a milovat. Milovat Slovo! Milovat Ho v pravdě. Láska bez pravdy je pokrytectví!

"Vytloukání klínu - klínem." | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: Bumerang v Středa, 11. červen 2014 @ 10:52:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 10. červen 2014 @ 19:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Mám takovou zkušenost, čímž neříkám, že je to zrovna tento příklad, že lidi, a věřící zvlášt, vyčítají druhým to, co sami dělají, ale co si neuvědomují, že sami dělají...



Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 09. červen 2014 @ 17:25:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kladu si otázku: "Co je "tento věk", a co je "věk budoucí"?

Von Allmenův Biblický slovník (Kalich 1987) heslo "ČAS" praví: 

"Přítomný věk je vskutku království satana a hříchu určené k zániku (Ř 12,2; 2K 4,4; Ga 1,4; 2Tm 4,8), zatímco věk příští je boží království, které nebude mít konce."

V hesle "ODPUŠTĚNÍ" se pak praví:

"Vše, co se týká odpuštění, směřuje takto  k Ježíši Kristu. Skrze Ježíše Krista se odpuštění stává živým skutkem, rozhodujícím pro ustanovení nové smlouvy (srov. Žd 9,15.22). Díky jemu máme jistotu, že každý hřích bude lidem odpuštěn. Pouze hřích proti Duchu svatému nebude odpuštěn ani v tomto, ani v budoucím světě. Kdo se rouhá Duchu svatému, nepozná spasení. (Mt. 12,31)."

Novotného Biblický slovník (Kalich a ČBS, 1992) heslo "Věčně, věk", praví, že "Oddíly jako Ř 8,12-24 nebo F 3,12-16 ukazují, že apoštolové chápali přítomnost jako mezidobí, v němž pospolu existují dva věky, ne ovšem v klidu, nýbrž v zápase . ."

Nový biblický slovník (Návrat domů, 1996) heslo "ČAS" pododdíl "III. Dva věky" praví:

"V budoucnu nás čeká ještě přelom mezi "tímto časem" a "světem, který přijde" (Mk 10,30; Ef 1,21; Tt 2,12n), ale v přítomnosti již probíhá anticipace naplnění, protože v Ježíši se rozhodujícím způsobem uskutečnil Boží záměr. Znamením tohoto očekávání je dar Ducha svatého, závdavek moci věku, který přijde (Ef 1,14; Žd 6,4-6; sr. Ř 8,18-23; Ga 1,4)." 


Mt. 12:31,32 "Protož pravím vám: Všeliký hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno lidem. A kdyby kdo řekl slovo proti Synu člověka, bude jemu odpuštěno, ale kdož by mluvil proti Duchu svatému, nebude jemu odpuštěno, ani v tomto věku, ani v budoucím." (BK)

Já osobně věřím, že JEDINOU RELEVANTNÍ SKUTEČNOSTÍ, JEDINÝM ROZHRANÍM MEZI VĚKY z hlediska odpuštění hříchů je Spasitelova oběť na kříži. Termín "tento věk" chápu časově až do DOKONANÉ oběti a termín "budoucí věk" pak časově neomezeně od dokonané Spasitelovy oběti. Tedy farizeům, kteří urazili Ducha svatého z Božího syna vycházejícího, nemůže být odpuštěno ani před, ani po DOKONANÉ Spasitelově oběti. Tedy v okamžiku, kdy se tohoto hříchu dopustili, začala pro ně platit věčnost, na níž už nemohli změnit zhola nic. Pro ně tím čas milosti definitivně skončil. Jakoby už zemřeli.  I já znám takové lidi; o nich říkám, že už jsou zaživa v pekle. Podobně jako Jidáš, o němž Spasitel řekl, že by mu bylo lépe, kdyby se vůbec nenarodil. (např. Mt. 26:24). Farizeové jsou dalším příkladem toho, že skvělé znalosti Zákona bez lásky k Bohu, vedou k odsouzení věčnému. Budoucí věk tedy z tohoto pohledu neznamená  věk po smrti. 

"Všeliký hřích i rouhání bude lidem odpuštěno." rozhodně neznamená, že tyto hříchy budou lidem odpuštěny automaticky, že dojde k univerzální spáse. Takový výklad popírá Boží svatost. Bůh je nejen LÁSKA, ale také SVATÝ a dokonce TŘIKRÁT SVATÝ (Iz. 6:3; Zj. 4:8)!!! 

Spasitel se mnohokrát k odpuštění vyjádřil (úzká cesta, těsná brána Mt. 7:13,14 aj). Spasitelovy výroky nelze od sebe odtrhnout. Podstatné je to, zda v okamžiku umírání budeme s Kristem:

1Tes. 4:13,14 "Nechciť pak, abyste nevěděli, bratří, o těch, kteříž zesnuli, abyste se nermoutili jako i jiní, kteříž naděje nemají. Nebo jakož věříme, že Ježíš umřel a z mrtvých vstal, takť Bůh i ty, kteříž by v zesnuli v Ježíšovi, přivede s ním." (BK)

Podmínky jsou tedy jasné. Rozhoduje se na této zemi. Nikdo z těch, kteří "nezbílili svá roucha v krvi Beránkově" (Zj. 7:14) se před Bohem nemůže vůbec ukázat. 

Očistec je mimobiblického původu. Je protibiblický, neboť nastoluje otázku tzv. "lehkého hříchu", zatímco Písmo tento termín nezná, neboť praví, že:
  
Ř. 6:23 "Nebo odplata za hřích je smrt."

Každý hřích (i tzv. "lehký" Bůh odpustí jen na základě Kristovy oběti a pokání hříšníka. Výroky apoštola Pavla v 1Kor. 3:11-15 hovoří o odměně (odplatě) za práci vykonané na základu, jímž je Kristus - nikoli o posmrtném očišťování. Vydrží-li dílo člověka v ohni Boží spravedlnosti, vezme odplatu, pakliže jeho dílo shoří, bude zachráněn ale odplatu neobdrží. "Zlato, stříbro, kamení drahé"  v ohni vydrží; naproti tomu "dříví, seno strniště" v ohni shoří. Termín "jako skrze oheň" přijímám bez výhrad, i když je mi jeho smysl neznámý; proto na něm nestavím jakoukoli konstrukci, ani nepřijímám konstrukce jiné. 
BA






Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 08. červen 2014 @ 21:03:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věrouka, morální teologie
Hřích proti Duchu svatému
Sám Ježíš Kristus mluví o hříchu proti Duchu svatému (Mt 12,31; Mk 3,28; Lk 12,10) ve zcela zvláštním smyslu. Tohoto hříchu se dopouští ten, kdo ze zjevné zlomyslnosti připi­suje Boží díla ďáblovi, nikoliv jejich Původci, dobro­tě a moci Boží. Toto „rouhání nebude odpuštěno", jak říká Ježíš Kristus - ne proto, že by ze strany Boží nemohlo být od­puštěno, ale ten, kdo se tohoto hříchu dopouští, sám znemožňuje odpuštění pro svou zvrácenou vůli.
Šestero hříchů proti Duchu svatému
Uvádí se šestero hříchů proti Duchu svatému:
1. for­mální nevěra: spočívá v tvrdošíjném zamítání nebo popírání zjevených pravd, ačkoliv byly poznány;
2. zoufalství: popírá se jím Boží věrnost, která slí­bila kajícímu hříšníku odpuštění jeho hříchů;
3. hříšné spoléhání na Boží milosrdenství: dopouští se ho ten, kdo hřeší proto, že Bůh odpouští; nedo­pouští se však tohoto hříchu ten, kdo při hříchu doufá, že mu bude odpuštěno;
4. tvrdošíjná nekajícnost: spočívá v záměrném rozhodnutí vůle ne­uznávat zlo hříchu, a proto se z něho nekát, jako by hřích nic nebyl nebo byl dokonce ctností;
5. zatvrzelost srdce až do konce: spočívá v pev­ném rozhodnutí vůle zůstat až do konce života ne­kajícím a zemřít ve hříších;
6. nenávistná závist Božího přátelství bližnímu: touto závistí se prohřešuje ten, kdo si přeje nebo tak jedná, aby v bližním zničil Boží lásku, tj. posvěcující milost, která mu na bližním vadí.
Jak je vidět, první hřích je proti víře, druhý a třetí proti naději a ostatní jsou proti lásce Boží.
Převzato z Jan Merell, Malý bohovědný slovník.




Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. červen 2014 @ 11:57:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť ten, který je pravda (Ježíš), říká, že jestliže se někdo rouhá Duchu svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím (Mt 12,32).


Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou být odpuštěny v tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“



Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: ragauian v Neděle, 08. červen 2014 @ 10:57:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ragauian.cz
líbí se mi, že se pouštíte do římsko-katolické církve... ještě žádná jiná organizace v lidských dějinách tak důsledně nekázala pít vodu ve chvílích, kdy mocní v jejich řadách byli opilí vínem a mocí... zdroj vaší víry je však společný... neustává mne překvapovat, jak za ta tisíciletí jste vy věřící obrátili každičké slovo bible stotisíckrát s tím, že jde údajně o boží slovo... pokud je v bibli skutečně boží slovo, vysvětlete mi prosím laskavě, existenci tzv. Tomášova evangelia... toto evangelium bylo nalezeno v Nag Hamádí v Egyptě v padesátých letech... najdete ho na www.gnosis.net ve vyhledavači na Seznamu... mohl byste mi přiblížit, zda jsou doklady o tom, že Bůh oslovil církevní hodnostáře s doporučením, co je možno v bibli ponechat a co z ní vyloučit ?... nebo je to čistě dílo lidí omylných, byť by byli vysvěceni za svatého Otce ?... 

uvedu příklad . proč asi se círví a církvím nehodil do krámu Ježíšův výrok   

Tomáš.113.
Jeho učedníci mu řekli: Kdy přijde království? (On pravil:) Nepřijde, když bude očekáváno. Neřekne se: "Hle, je tady!", nebo: "Hle, tam!". Vždyť království Otce je rozšířeno po celé zemi a lidé ho nevidí.nebo např. výrok  Tomáš 48 Ježíš řekl: Když dva spolu uzavřou mír v jednom domě, pak mohou říci hoře: "Pohni se", a ona se pohne.

Protože např. tyto výroky / a nejen ty/ jsou v tzv. kanonických evangeliích Matouše a spol. značně pozměněny k nepoznání.Poslechněte si názor odborníka :Emeritní profesor Dr. James M. Robinson, bývalý ředitel Institutu pro antiku a křesťanství / Institute for Antiquity and Christianity, IAC / při univerzitě v kalifornském Claremontu a organizátor expedice v Nag Hammádí, na adresu Tomášova evangelia a jeho vztahu k Novému zákonu veřejně prohlásil: "Tomášovo evangelium odpovídá žánru apoštolské literatury mnohem spíš než kanonická evangelia. Kanonická evangelia se tak dostávají do obdobného druhotného postavení, které dřív deklasovalo jiná evangelia jako apokryfní. Jasné rozlišení mezi tím, co je kanonické a co ne, se začíná ztrácet.“ A dále "Konkrétní důvody, které se v rané křesťanské literatuře uváděly pro přijetí nebo vyloučení daných textů, nejsou už dnes často přesvědčivé /.../ Běžný tradiční křesťanský předpoklad, že Ježíš kanonických evangelií je právě takový, jakým Ježíš byl, a že jeho učedníci mu rozuměli tak, jak o tom svědčí Apoštolské vyznání víry, a že proto křesťanské pravověří zůstávalo po staletí věrné tomu, co učil a činil- tato konstrukce je dnes prostě již neudržitelná.“Nechcete se vy i ti, kteří zde s vámi diskutují o ničem, konečně podívat pravdě do očí a uvědomit si, že jste všichni podlehli gigantickému klamu Vatikánu, který totálně deformoval Kristovo učení. Nechcete si poslechnou skutečný  Kristův odkaz dnešnímu člověku ?  Protože i pro vás stále platí Kristův výrokTOMÁŠ 28 Ježíš řekl: Stál jsem uprostřed světa a zjevil jsem se jim v těle a našel jsem všechny opilé. Nenašel jsem mezi nimi jediného žíznivého a moje duše pocítila bolest nad lidskými syny, že jsou slepí ve svém srdci a nevidí, že přišli na svět prázdní a hledají zase, jak by prázdní vyšli ze světa. Ale teď jsou opilí. Až setřesou své víno, budou činit pokání.Za ty dvě tisítiletí se zas tak moc nezměnilo.




Re: Vytloukání klínu - klínem. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 07. červen 2014 @ 21:07:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady bumerang předvádí jakousi divnou palogiku: Zpochybňuje okem vyřčené tvrzení, že Ježíš hovoří o možnosti odpouštět hříchy v tomto věku a ve věku budoucím tím, že to tvrzení potvrzuje Ježíšovým citátem. Měl by se spíš zabývat biblickými verši, které existenci různých věků dokládají a na toto téma napsat nějakou úvahu. Tímto článkem sice střílí po svém bratrovi, ale jak je patrné, Pán mu ucpal flintu, takže se sám střelil do oka.



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy