Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 473 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484852
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: O co jim vlastně jde.
Vloženo Středa, 21. leden 2015 @ 08:48:18 CET Vložil: Tomas

Etika poslal bylina

Nedávno si tu páni katolíci píšící pod nicky: Oko, Ssns a Martino virtuálně šahali na hlavu, psali posměšky a tvrdili něco o hereticích (a Martino dokonce o sluhách satana) když jsem já a Mikin napsali toto:

Re: Re: Re: Re: Co mají společného křesťan a hinduista? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mikim v Středa, 07. leden 2015 @ 22:33:04 CET
(
O uživateli | Poslat zprávu)jeden JHWH zplodil druhého Boha Syna Ježíše Krista. Když plodí Bůh tak výsledkem může opět jedině Bůh. Takže máme nejvyššího Boha JHWH a jeho Syna Boha JK a oba jsou ve všem zajedno.

Odpovědět ]

Re: Re: Re: Re: Re: Co mají společného křesťan a hinduista? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: 
Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. leden 2015 @ 13:35:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)Takhle nějak to vidím i já. Ale Písmo nám nedává žádné zjevení toho, jak a kdy došlo k tomu zplození, ale jen to, že to bylo před stvořením našeho světa. Tajemství poodhaluje věta: utvořme člověka k obrazu našemu, k podobě naší. Z této věty můžeme usuzovat, že v té "době" už byl Otec a Syn.

To, co výše říká Standa, je sice zajímavé, ale chybí tam to zplození, o kterém Písmo svědčí. Každopádně má Standa pravdu v tom, že tyto věci jsou nad naše chápání a velice mile mě tím překvapil.


No, neuplynuly ani dva dny a Standa - Oko mne překvapil nemile: začal se mi, po vzoru Ssns, posmívat a říkat něco o hereticích, co si z bible vybíraj jen to co chtěj.

A v pondělí najednou narazím na tento Okův komentář:




Re: Re: Re: Re: Re: JSOU MUSLIMOVÉ NAŠI PŘÁTELÉ? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: oko v Středa, 14. leden 2015 @ 11:52:57 CET
(
O uživateli | Poslat zprávu)..."Židé nevěří že by byl po ukřižování zplozen Bohem do slávy"...

Tomu ale mimo tebe nevěří snad nikdo!
Křesťané nevěří, že by Bůh zplodil Krista jako Božího Syna až při jeho vzkříšení: 

Jedno z nejdůležitějších křesǎtnských vyznání víry (Nikajskocařihradské) říká toto:
 ..."Věřím v jednoho Pána
   Ježíše Krista,
jednorozeného Syna Božího,
   který se zrodil z Otce
   přede všemi věky
:"...

Já sem ještě dám o něco větší výsek toho vyznání víry:

Věřím v jednoho Boha,
Otce všemohoucího,
Stvořitele nebe i země,
všeho viditelného Í neviditelného.
Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista,
jednorozeného Syna Božího,
který se zrodil z Otce přede všemi věky:
Bůh z Boha, Světlo ze Světla,
pravý Bůh z pravého Boha,
zrozený, nestvořený,
jedné podstaty s Otcem:
skrze něho všechno je stvořeno.
On pro nás lidi
a pro naši spásu sestoupil z nebe.
Skrze Ducha svatého přijal tělo
z Marie Panny
a stal se člověkem.

A teď se ptám pánů Oka, Ssns a Martina: Není v tomto vyznání víry napsáno přesně to, co jsem napsal já, pouze jinými slovy?
Jestli je pro vás toto vyznání hereze, jak to že je součástí katolické tradice? A jestliže nikajskocařihradské vyznání víry není pro vás hereze, jakým právem mě označujete za heretika a posmíváte se mi, když tvrdím o Synu Božím to samé?
Tento případ jasně ukazuje, o co některým lidem tady na GS jde: hádat se, zesměšňovat a hanět ty, co nepatří do jejich party a to i proti pravdě. Nehledají pravdu, ale jak sám přiznává Martino: hledají diskuzní vítězství. No, ať si ho sami u sebe mají, já osobně hledám jiné vítězství a jakoukoliv diskuzi s těmito pány považuji za naprosto zbytečnou a za házení perel sviním.

"O co jim vlastně jde." | Přihlásit/Vytvořit účet | 161 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: husitka v Středa, 11. únor 2015 @ 12:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka svaté Trojice je v křesťanství zásadní, ale zároveň velmi problematická. Základním východiskem je absurdní jednání prvních apoštolů, kteří udělali to, co nikdy žádný žid nebyl ochoten udělat. Klekli si před osobou Ježíšovou, v níž rozpoznali autoritu samotného Boha.
Celá systematická teologie se točí kolem tohoto.
Aby církev věroučně uchopila toto vyznání, používá terminologie z řecké filosofie a dostává se na půdu, kde se dá jenom koktat.
Jak je to s boží podstatou? Co je to podstata? Co je osoba? Co je bytí? Co znamená stvořit, zrodit, zplodit?  Atd. atd.
Bohu díky, že nebudeme spaseni na základě složení zkoušky z dogmatiky.
Nevím, kolik by nás prošlo...




Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 31. leden 2015 @ 05:22:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Mikime, neodpověděl jsi mi na otázku, jestli může mít někdo větší lásku než Bůh...

Ježíš řekl: Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí svůj život za své přátele.

On neřekl: Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život NĚKOHO DRUHÉHO, například vlastního syna, za svého přítele.

Jestliže Ježíš není Plně Bůh, pak má větší lásku, než Bůh, protože On obětoval svůj život za nás a ne Bůh.

Kdo je Ježíš Kristus? Bible svědčí jednoznačně: Ježíš Kristus JE Bůh s námi. Podstata Ježíše Krista, jeho "jméno", to, co dělá Ježíše Ježíšem, je to, že On JE Bůh s námi. On je Hospodin zahraňující, Mesiáš, Otec Věčnosti, Mocný Bůh, Podivuhodný rádce, Vládce pokoje. On JE Já jsem, dříve než Abraham, On JE Já jsem. On JE ten, kdo na otázku Filipa: Ukaž ným Otce, odpověděl slovy: Tak dlouho JSEM mezi Vámi a Tys mě ještě nepoznal?

Zkoumejme v Bibli, kdo Kristus JE, skládejme tyto výroky vedle sebe. A chápejme je v kontextu judaistického myšlení. Kdy chtěli židé začít Krista kamenovat? Tehdy, když řekl, že zná Abrahama? Že tu byl od počátku? To by ještě snesli, byl by to pro ně blázen. Ne, chtěli ho začít kamenovat ve chvíli, kdy o sobě prohlásil: Já jsem. Farizeové ho pochopili velice přesně...



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. leden 2015 @ 08:26:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Karle.

  Tohle je pradávná taky"křesťanká" bitka. Nevím, jestli sis všiml posledních komentářů ssns, než odešel, ve kterých mnoho lidí, které předtím považoval za křesťany označil za nekřesťany. Tohle téma a tahle bitva je totiž jedno ze základních (nejen) římkokatolických témat o které se "bije". Podle tohoto tématu římskokatolici rozlišují lidi na "naše" a "cizí", na "křesťany" a "pohany". Mají přesně vymyšlené nuance jak "správně" odpovídat a pokud "správně" neodpovíš, tak nejsi jejich, ale jsi nekřesťan.

   I když, jestli jsem dobře pochopil poutnicka, tak "jejich" budou brzo už i jehovisté, což jsem netušil, za nás byli jehovisté ještě spolu s komunisty ti nejhorší.

   Takže základním cílem těchto diskuzí nad jednojicemi, dvojicemi a trojicemi, jsoucny a podstatami, rozdílnostmi a jednotnostmi není dojít k nějakému výsledku, ale zařadit soka v diskuzi do krabičky "náš" a "protivník". 


  Ty ses svým vyjádřením zařadil do škatulky "protivník". 

  Nic složitějšího v tom nehledej.



  Toník



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 23. leden 2015 @ 07:36:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehledají pravdu, ale jak sám přiznává Martino: hledají diskuzní vítězství. No, ať si ho sami u sebe mají, já osobně hledám jiné vítězství a jakoukoliv diskuzi s těmito pány považuji za naprosto zbytečnou a za házení perel sviním.

To bylo hezké. Takové upřímné a bratrské.



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 21. leden 2015 @ 22:52:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino, před věky je mimo čas... Kde není čas není posloupnost a ani stvoření, protože není plynutí toku času...



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. leden 2015 @ 07:40:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle.
Nebylo mým úmyslem tě urážet, omlouvám se.
Ale všichni jsme lidé omylní. Mýlit se v něčem mohu já, mýlit se v něčem můžeš i ty. Pokud je tento omyl v oblasti víry, říkáme tomu prostě hereze. Nikoli jako urážku!
Tak Árius věřil, že Otec adoptoval Syna ve křtu v Jordánu, tak Nestorius věřil, že Kristus trpěl jenom zdánlivě. Obojí je herezí.

Moje reakce byla tak zásadní a odmítavá i proto, že podobné názory o Bohu jsem na křesťanských stránkách vůbec ani nečekal. Nejenom od tebe, ale daleko hroznější třeba od Timg, mimim či Hirali. Vždyť i zde pod svým článkem můžeš vidět tu nejednotu: Bůh je trojjediný, Bůh je dvojjediný, Otec je větší bůh, Syn je menší bůh, Duch svatý je zredukován na pouhou "sílu" a pod.

V jakého Boha tedy vlastně věříme, když se všichni považujeme za křesťany a nejsou nám jasné o Bohu ani věci tak základní?
Cožpak jakási neosobní "síla" je schopná rozdávat své dary? Cožpak neosobní "síla" je schopná být učitelem lidí". Cožpak můžeme mít osobní vztah s neosobní "silou?"

Duch svatý je osoba, která nás obdarovává svými dary, svojí mocí. Neosobní síla může jistě být sama o sobě mocí a atk se projevovat, ale není schopná svou oc dávat někomu jinému. Duch svatý tuto schopnost má.



Náš Bůh je jedna bytost, přesto je sám v sobě i společenstvím.
Společenstvím pro nás nepochopitelným, společenstvím tajemným, nedostižným pro vyjádření lidským rozumem.
Známe o tomto Bohu jen jednotlivé střípky pravdy, které nám byly zjeveny. Ty buď s vírou bezvýhradně přijímáme, nebo si vytváříme podoby bohů odlišných podle vlastní fantazie.

Bůh je jedna bytost, která je společenstvím tří "skutečností" (osob nikoli ve smyslu osoby lidské). Tyto vnitrobožské "skutečnosti" mají schopnost spolu vytvářet vzájemné plnohodnotné vztahy (podobně jako osoby lidské).

Bůh v jedné osobě (Bůh Otec) by nemohl být Bohem (neměl by dokonalost Boha), protože člověk vstupující s ním do vztahu, by mu přidával novou kvalitu (vztahovost), kterou jednoosobový bůh logicky v sobě nemá a mít nemůže.

Já jsem, který jsem - takto sám sebe představil náš Bůh.
Jakékoli lidské spekulace o tom, že nejdříve byl Otec a ten si pak zplodil Syna jsou v přímém rozporu s tímto Božím výrokem. Bůh je, vždycky byl a vždycky bude stálým společenstvím Otce, Syna a Ducha svatého. Otec bez Syna by ani neměl právo se nazývat Otcem! To, že se Syn rodí z Otce, je lidským vyjádřením tohoto věčného vnitrobožského stavu tří "skutečností" v Božském bytí.
Bůh je věčný duch, rození v Bohu nelze srovnávat s narozením člověka v čase!  Božské bytí je charakterizováno vzájemnou věčnou láskou mezi Otcem a Synem, vzájemným darem Zosobněné Lásky - Ducha svatého.

Tato podoba Božského bytí je věčná - nikdy neměla svůj počátek, nikdy nebude mít ani konce.



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. leden 2015 @ 08:10:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Věřím v jednoho Boha,
Otce všemohoucího,
Stvořitele nebe i země,
všeho viditelného Í neviditelného.
Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista,
jednorozeného Syna Božího,
který se zrodil z Otce přede všemi věky:
Bůh z Boha, Světlo ze Světla,
pravý Bůh z pravého Boha,
zrozený, nestvořený,
jedné podstaty s Otcem:
skrze něho všechno je stvořeno."...



Mimochodem, toto vyznání víry je i nedílnou součástí každé mše katolíků!
Takže v samotném znění problém nebude - ale až v tom, co si kdo z nás pod tím vlastně představuje.



Já tvrdím, že Bůh je věčný, že vnitrobožské vztahy jsou věčné, neměnné a tedy stálé, trvalé.
Otec je Otcem jen proto, že má Syna - je se Synem ve stálém vztahu plození - Syn se tak stále rodí z Otce a Syn se také stále vydává Otci.

Není to tedy žádný porod jako u lidí, je to jenom lidsky pochopitelné ( i když nedokonalé) vyjádření dokonalého věčného vztahu v tajemném božském bytí mezi odlišnými "skutečnostmi" v jediném Bohu. Tyto tři skutečnosti v Bohu jsou rozdílné svým původem: Otec je Otcem pro své plození, Syn má svůj původ v Otci, Duch svatý má svůj původ ve vzájemné lásce Otce a Syna.



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 21. leden 2015 @ 09:48:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
naprosto souhlasím...



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 21. leden 2015 @ 13:16:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když přede všemi věky tak to asi nebylo až při vzkříšení.



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 21. leden 2015 @ 14:20:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stvořme člověka podle obrazu našeho. Jaký obraz měli Bůh a jeho Syn Pán Ježíš při stvoření člověka ? Nebyl už tehdy dávno v nebi stvořen Syn Boží v té podobě jako Pán Ježíš a podle Jeho podoby i první lidé později? Boha nikdo neviděl, ale Ježíš přišel na naši Zemi v té Boží podobě. Bytost, která miluje, má emoce a dokáže úžasné věci. Nebýt Ježíše, jak bychom si představovali Boha? Jako Slunce, oheň či jinou přírodní sílu či jev? Víme, že si lidé snažili Boha různě představit. Někde dokonce jako zvíře. Někde se někteří mocní sami za Boha prohlásili. A najednou se v národě, která ví, že Boha si nelze představit a zpodobnit a dokonce to mají  v přikázání, které katolická církev úmyslně odstranila, objeví Bůh v podobě člověka. Pro tehdejší lidi něco nepřijatelného  kacířského. A proč se tak stalo?  Aby tu mohl vzniknout k Bohu vztah. Abychom mohli pochopit Boha jinak, než dříve. A nemá snad Bůh s námi lidmi po všech zkouškách zvláštní plány?



Re: O co jim vlastně jde. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 21. leden 2015 @ 17:16:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tam asi vadilo sousloví "druhý Bůh". Kristus není "druhý Bůh." On je Jeden Bůh, stejně jako Otec i Duch Svatý. Tam není jeden Bůh, druhý Bůh a třetí Bůh, to je TrojJediný Bůh..



Stránka vygenerována za: 0.94 sekundy