Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 520 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486436
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Evangelium Ježíše Krista
Vloženo Pondělí, 02. únor 2015 @ 21:25:49 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal unshaken

„Počátek evangelia Ježíše Krista“ - tím začíná Marek své vyprávění o životě, učení, skutcích a smrti Ježíše z galilejského Nazaretu. Sinajský rukopis Alef připojuje k tomuto úvodu ještě dovětek „Syna Božího“.


Evangelia byla v Ježíšově době chápána a používána ve smyslu „radostná zvěst“. Evangelia byla velmi stručná, třeba „císař ten a ten nastoupil na trůn“, „zvítězili jsme nad Germány“ nebo „narodil se ten a ten panovník“. Když se však začaly psát vzpomínky na Ježíše, a bylo jich dost, jak vzpomíná Lukáš ve verších 1:1 a 1:2, byl význam slova „evangelium“ přenesen na celé spisy, z nichž některé máme zachyceny v kánonu Nového zákona. Tak i my dnes chápeme evangelia, neboť toto označení vztahujeme hlavně na křesťanské spisy. Dokonce nejenže jako evangelium nebereme, ale ani například nevnímáme jako radostnou zprávu, že na trůn Saudů usedl despotický antikristovský monarcha.

Je jen jedno evangelium

Máme tedy 4 kanonizované zprávy, které se nazývají Matoušovo, Markovo, Lukášovo, a Janovo evangelium. Již v tomto vyjádření se skrývá nedorozumění, neboť „dobrá zpráva“, kterou přinesl Ježíš, je jen jedna, nikoliv čtyři či dokonce více. Tak to bylo vždycky chápáno. Ještě Kralická bible v původním sepsání uváděla jen jedno evangelium, a to v podání podle Matouše, Marka, Lukáše a Jana.

Evangelium Ježíše Krista

V závěru každého evangelijního spisu najdeme výzvu k šíření dobré zprávy. Co však máme šířit? Mohli bychom například šířit radostnou zvěst ve dveřích tím, že vytáhneme spis Nového zákona a začneme číst. O úspěšnosti našeho přednesu lze pochybovat, takže to bude nejspíš jinak. Samotný Ježíš nám dal stručnou radostnou zprávu, a tu máme šířit:

[Marek 1:15] "Čas se naplnil - Boží království je blízko. Čiňte pokání a věřte evangeliu!"

To je celé evangelium v podání našeho Pána, když ještě chodil po zemi a kázal radostnou zvěst. Musel však i on, stejně jako my, vysvětlit a učit, co je Boží království. Je o tom sepsáno mnoho podobenství. Také jak zasvěceným vysvětloval, že toto je jen počátek evangelia. A že k dovršení Jeho díla bude zapotřebí nesmírné oběti, ale že výsledek bude stát zato.

Výsledek známe, musíme citovaný Ježíšův výrok rozšířit. Neboť Boží království se Ježíšovým ukřižováním a vykoupením ze smrti stalo nejenom blízko přístupným pro nezasvěcené, ale pro zasvěcené a obrácené k Bohu se stalo přítomným zde, tady a teď: Je mezi námi! Takže můžeme svědčit o Bohu, jak nám dal poznat svou skutečnou tvář plnou lásky a odpuštění. A že přijetím milosti Bůh člověka přetváří z tupého otroka vášní a hříchů ve skutečně svobodnou bytost, která se teprve člověkem může nazývat. Dokonce osvobozenou od smrti. Tedy můžeme nejenom zvěstovat radostnou zprávu, ale její naplnění dosvědčit podle vlastní zkušenosti. Naše zkušenost je obsahem našeho vylíčení Božího království.

Spisy evangelistů jsou svědectví jejich víry

Když je čteme, většinou je chápeme jako vyprávění o životě, učení, zázracích, zradě a smrti Ježíše z Nazareta. Mediální publicista by je nazval příběhy lásky a zrady člověka, který se obětoval pro druhé. Případně pro podtitulek by uvedl, že jde o situační psychodrama. Jenže tak to není. Vzdejme se tohoto světského pohledu. A použijme pohled člověka, nacházejícího se uvnitř Božího království. Proč? Neboť evangelisté takovými lidmi byli. Právě tak, jako bys to udělal ty nebo já kdybych sepisoval nebo vyprávěl vlastní poznání Ježíše Krista. Byl by to děj plný zázraků, neuvěřitelné Boží moci, nevysvětlitelných událostí. Bylo by to vlastně vyznání víry a svědectví pro ostatní. Situační popis scény a vylíčení dramatických událostí k tomu sice také patří, neboť nežijeme ve vzduchoprázdnu, ale pointa, či středobod líčení, se odehrává v srdcích a myslích.

Přesně tak své svědectví vyjadřují evangelisté. Najdeme u nich historiografické informace, jsou však jen v náznaku, na dokreslení situace. Díváme-li se pohledem člověka mimo Boží království, tak v těch vyprávěních nenajdeme, co bychom od vyprávění čekali. Tedy převahu informací o tom, kdy se to stalo, kdo byl u toho, co a jak se stalo s podrobným popisem průběhu děje, proč se tak stalo, kdo byl s kým, kdo se stavěl proti, a proč to tak nakonec dopadlo. Nikoliv, svědectví víry evangelistů je také jen o prolomení Božího království do jejich srdcí. Jak jinak se to mohlo stát, než zázraky a nadpozemskými zkušenostmi? Reálný svět kolem a současné dějinné události tvoří jen dokreslení. Scéna je tak málo významná, že děj se může opakovat v jakékoliv době, na jakémkoliv místě a v jakékoliv kultuře. Svědectví evangelistů je o tom, co se stalo Božím zásahem. Kde se to stalo, případně jak se to stalo je jen dobré na vylíčení atmosféry, ve které se Boží děj odehrál. Odvážím se to říci - můj dojem je ten, že evangelisté líčí Boží zásahy a aby dostáli pravidlům vyprávění, tak jen tak mimochodem doplňují podrobněji popis scenérie a chování lidí kolem.

Svědectví obrácených nezávisí na historické epoše. Vždy obsahují vyprávění o Boží moci, lásce, bezvýhradnému odevzdání se Bohu a Kristu. Naše prožité zázraky nejsou příliš bombastické a udivující. Ale již jen vzdání se lákadel tohoto světa, byť se to zdá být malicherné a dosažitelné třeba sebevýchovou či vědomým odříkáním, jsou v našich očích udivující. Vždyť jsme k tomu nepotřebovali ani studium stoicismu, ani pobyt mezi mnichy v Tibetu. Naše svědecké vyprávění o radostné zvěsti je o cestě ze tmy do zářivého světla. O cestě z otroctví do svobody.

Jak je to se zázraky v sepsání evangelistů

Nehledejme vysvětlení zázraků, jak se o to mnozí pokoušejí. Věříme tomu, co jsme sami prožili? Nevím, kdo dokáže říci, že v jeho případě nešlo o žádný zázrak. Pokud k takovým nepatříme a věříme tomu, co jsme sami prožili a prožíváme, tak se vžijme do evangelistů. Také oni věřili tomu, co oni sami a další následovníci Krista prožili a prožívají: Byl to samý zázrak.

Boží slitování, přijetí do Božího království a věčný život v něm byl a je tím největším zázrakem.

Počátek evangelia. Evangelia bez konce

Marek nám sepsal počátek evangelia. Počátek, jehož vyvrcholením byl hrob bez mrtvého Ježíše, a kde mládenci zvěstovali ženám, že Ježíš byl vzkříšen. A že se s ním jeho učedníci mohou setkat. Ženy to však tak vyděsilo, že od hrobu utekly a nikomu nic neřekly.

Mnozí z nás jsme neutekli a s Ježíšem jsme se setkali, takže můžeme být svědky Jeho vzkříšení. Sice neutekli, ale řekli jsme to alespoň někomu?

[Marek 16:8] Ženy vyšly a utíkaly od hrobu, protože na ně padla hrůza a úžas. A nikomu nic neřekly, neboť se bály.




"Evangelium Ježíše Krista" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evangelium Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 05. únor 2015 @ 16:12:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

1 Kor. 15:1-4  A oznamujem vám, bratia, evanjelium, ktoré som vám zvestoval, ktoré ste aj prijali, v ktorom aj stojíte,2  skrze ktoré i spasení bývate, ak držíte v pamäti, jakým slovom a v akom smysle som vám ho zvestoval, iba ak by ste boli nadarmo uverili. 3  Lebo medzi prvým som vám vydal, čo som aj prijal,

že Kristus zomrel za naše hriechy podľa písem
4  a že bol pochovaný a že v tretí deň vstal z mŕtvych podľa písem
 
Rim. 1:1  „Pavel, sluha Ježiša Krista, povolaný apoštol, oddelený k evanjeliu nášho Boha
ktoré vopred zasľúbil skrze svojich prorokov vo svätých písmach.“
V tomto výroku je jednoznačne potvrdené,že evanjelium je Božie  a bolo zasľúbené už v starozákonnej dobe.Tieto tri vety sú jednou z najdôležitejších časti  SB.Nie je možné k týmto trom vetám niečo pridať alebo z nich niečo ubrať.Príčina je prostá evanjelium skrýva v sebe moc spasiť človeka.Potvrdzuje to:ep.
Rim.1,16  „Lebo sa nehanbím za evanjelium Kristovo, lebo je mocou Božou na spasenie každému veriacemu, Židovi predne i Grékovi“. 
Každý kto by z tohto evanjelia niečo ubral,alebo by k nemu niečo pridal a takéto evanjelium by hlásal.
Zbavuje ho moci spasiť človeka.
Uvediem príklad kresťanov v Galatskom zbore. Sk.ap.15,5“Ale vraj povstali niektorí zo sekty farizejov, ktorí uverili, a hovoria, že sa musia obrezovať, a že sa im má prikázať, aby zachovávali zákon Mojžišov.“
Sk.ap.15,24  „Pretože sme počuli, že niektorí z nás vyjdúc znepokojili vás rečami a rozvracajú vaše duše hovoriac, že sa musíte obrezovať a zachovávať zákon, ktorým sme toho nenaručili,“
Z týchto dvoch veršoch  je ukázané že apoštolovia neprikázali kresťanom z pohanov zachovávať zákon ,že to hlásali uverivší farizeji.
Kresťania v Galatskom zbore však farizejom uverili a pridali k evanjeliu skutky zákona.Keď sa to ap. Pavol dozvedel,tak sa tak rozčúlil,že kresťanov v Galácii nazval nerozumnými. 
Gal. 3:1  Ó, nerozumní Galaťania, kto vás tak omámil, aby ste neboli poslušní pravde, ktorým bol Ježiš Kristus prv napísaný pred očami jako medzi vami ukrižovaný?
2  Lebo to by som chcel zvedieť od vás, či zo skutkov zákona ste dostali Ducha či z počutia viery? 
Pavol vo svojom oprávnenom hneve pokračuje a hovorí:
Gal.1,6-8   Divím sa, že tak skoro odstupujete od toho, ktorý vás povolal v milosti Kristovej, k inému evanjeliu,7  ktoré nie je iné, iba že sú niektorí, ktorí vás nepokoja a chcú prevrátiť evanjelium Kristovo.
8  Ale aj keby sme vám my alebo anjel z neba zvestoval iné ako to, čo sme vám zvestovali, nech je prekliaty!
Najtvrdšie slová však Pavol povedal v:Gal.5,4“Odlúčení ste od Krista, ktorí sa ospravedlňujete zákonom, vypadli ste z milosti.“
Takéto strašné sú dôsledky keď niekto k evanjeliu Kristovmu niečo pridá.

Ďalej uvediem príklad,keď niekto z čistého evanjelia niečo uberie.
Toho sa dopustila RKC .
Uvediem celé ich vierovyznanie aby sa mohol,každý presvedčiť že si nevymýšľam:
Verím v Boha Otca všemohúceho, Stvoriteľa neba i zeme.Verím v Ježiša Krista, Syna Jeho jediného, Pána nášho, ktorý sa počal zDucha Svätého, narodil sa z Márie panny, trpel pod Pontským Pilátom,
ukrižovaný umrel a pochovaný bol; zostúpil do pekiel, v tretí deň vstal zmŕtvych, vstúpil na nebesá, sedí na pravici Boha Otca všemohúceho; odtiaľ príde súdiť živých i mŕtvych.Verím v Ducha Svätého, svätú cirkev všeobecnú, spoločenstvo svätých,hriechov odpustenie, tela z mŕtvych vzkriesenie a život večný. Amen.V tomto ich vierovyznaní chýba najdôležitejšia doktrína Biblie a to: že Boží Syn zomieral za naše hriechy.
Koniec koncov oni vo svojom vyrovyznaní túto doktrínu ani nemôžu mať pretože by sa im zrútil celý ten ich obchod s predávaním spasenia





Re: Evangelium Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: husitka v Úterý, 03. únor 2015 @ 09:37:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vrchol všeho spočívá v poznání a vyznání: já a Otec jsme jedno. Já a Otec jsme jedno. Od té doby jsou pro mě všechna náboženství mrtvá, jsou dokonce příčinou mé až fyzické nevolnosti. Jaké rouhání v očích světa!



Re: Evangelium Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 03. únor 2015 @ 05:41:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohuzel tech co mohou doopravdy zvestovat evangelium je velice malo. Je malo krestanu co evangelium zijou a uplatnuji ve svem zivote.Pokud clovek vidi ze nekdo neco kaue ale jeho zivot neni v souladu s tim co kaze tak takovemu cloveku velice tezko uveri.



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy