Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463222
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Služba Bohu a lidem
Vloženo Pondělí, 12. září 2016 @ 09:07:24 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Willy

Petr ve svém prvním listu píše věřícím Židům v diaspoře (kromě jiného), že jsou svaté a královské kněžstvo. Svatí kněží předstupují před Boha za lidi a královští kněží předstupují před lidi za Boha. Kněží ve SZ přinášeli Bohu předepsané oběti. V novozákonní době je skutečností všech obětí, zejména obětí za hřích, Pán Ježíš Kristus.

Když jako královský kněz přistupoval k lidem apoštol Pavel, sloužil jim Kristem - ukřižovaným, vzkříšeným a nanebevstoupivším Kristem, s Nímž se setkal, dozvěděl se, že pronásledováním křesťanů pronásleduje Jeho, protože Kristus žil v těch pronásledovaných a když se tehdy ještě Saul z Tarsu zeptal, co má učinit, musel se jít do Damašku v této věci nechat poučit od tamního věřícího Ananiáše. Později Pavlovi Pán Ježíš zvěstoval evangelium, které měl kázat a kázal mezi pohany. Při setkání se sloupy církve v Jeruzalémě apoštolové zjistili, že evangelium, jak je káže Pavel je v podstatě totožné s evangeliem, které kázali Židům.


V čem tedy spočívá služba Bohu a lidem? Dá se říci, že spočívá ve vysluhování Krista, jak nám byl zjeven z Písma, jak jsme my sami Krista osobně důvěrně a subjektivně poznali. Vůči Bohu obětujeme Krista jako skutečnost všech obětí a vůči lidem jako Boha, který přišel v těle a byl nám zjeven tak, jak se nám dal osobně poznat.

Když se Saul z Tarsu setkal s Ježíšem, neznal Jej, a proto se ptal: Kdo jsi, Pane? Když se mu Pán představil jako Ježíš Nazaretský, jeho další otázka byla: Co chceš, abych učinil? Když Pán Ježíš dával pokyny Ananiášovi ohledně Saula, řekl mu: „Jdi, neboť on je mou vyvolenou nádobou, aby přinesl Mé jméno před národy i krále a syny Izraele. Ukáži mu, co všechno musí vytrpět pro mé jméno.“ Přinést Pánovo jméno znamená přinést Toho, čí to jméno je a v tom jménu záchranu, vysvobození, uzdravení. Když apoštolové Petr a Jan stanuli v Jeruzalémě před veleradou kvůli nepopiratelnému uzdravení člověka, řekl Petr naplněný Duchem svatým veleradě: „Vůdcové lidu a starší Izraele, jsme-li dnes vyslýcháni pro dobrý skutek na nemocném člověku, kým že byl uzdraven, ať je známo vám všem a všemu lidu Izraele, že ve jménu Ježíše Krista Nazaretského, kterého jste vy ukřižovali, ale kterého Bůh probudil z mrtvých, v tomto jménu stojí tento člověk před vámi zdráv. To je ten kámen, který byl zavržen od vás stavitelů, a který se stal hlavou úhlu. A v nikom jiném není záchrana; neboť není pod nebem jiného jména daného lidem, v němž bychom měli být zachráněni.“ Reakcí velerady byl zákaz, aby apoštolové nemluvili ani neučili v Ježíšově jménu.

Nová smlouva zjevuje tzv. všeobecné kněžství, tzn. že všichni věřící v Krista jsou kněžími, kteří mají jako svatí kněží sloužit Bohu a jako královští kněží sloužit lidem k poznání Boha. Apoštol Pavel, který si mohl zakládat na svém původu, teologickém vzdělání, na spravedlnosti, která je v Zákoně, napsal Filipským: Ale cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista uznal za ztrátu. A opravdu také pokládám všechno za ztrátu pro nesmírnou vzácnost poznání Krista Ježíše, svého Pána. Pro Něho jsem se všeho zřekl a pokládám to za odpad, abych získal Krista a byl nalezen v Něm, nemaje svou spravedlnost, která je ze Zákona, ale tu, která je z víry v Krista, tu spravedlnost, která je z Boha na základě víry, a abych poznal Jej a moc Jeho vzkříšení i účast na jeho utrpeních. 

Podle J 17:3 je pozná(vá)ní Boha Otce a Toho, kterého poslal, Ježíše Krista, věčný život. Podle 1J 5:12, kdo má Syna, má život, kdo nemá Syna Božího, ten život nemá.  
Sloužit lidem tedy znamená vysluhovat jim Krista, který je (můj) život, Krista, který se mi dal poznat jako Syn Boží, jako můj život, Jímž žiji.

Další důležitou podmínkou pro správnou službu je, že její iniciátorem a motivátorem je Bůh, ne my. Taková služba se pak odvíjí od vize a zjevení toho, Kým a čím Bůh v Kristu je. Byl to Bůh Duch Svatý, kdo oddělil v Antiochii Pavla a Barnabáše ke službě a poslal je na Kypr - Sk 13:2-4. Když však chtěli později promluvit Slovo v Asii, tentýž Duch svatý jim v tom zabránil a když se pokoušeli dostat do Bithynie, Duch Ježíšův jim to nedovolil¨(Sk 16:6-7) a skrze vidění je Pán nasměroval do Makedonie.

Proto, králi Agrippo, nestal jsem se neposlušným toho nebeského vidění (Sk 26:19), tato slova pronesl Pavel před králem Agrippou poté, co vydal svědectví o svém setkání s Pánem Ježíšem před Damaškem. Toto vidění, tato vize byla zcela určující pro celý další Pavlův život a službu. 

Z toho vidíme potřebu ba nezbytnost vize a zjevení pro správnou službu spolu s tím, že Boží služebník nic neiniciuje, nenavrhuje, ale následuje Pána, Jeho pokyny a vedení Duchem, protože je to Pán, Kdo určuje svůj pohyb při budování své Církve. Je to Pán, Kdo buduje svou Církev, Kdo je Hlavou církve, Těla a všichni apoštolové se považovali za Jeho otroky.     

Na závěr se vrátím do Petrova prvního listu (1P 4:10-11), kde píše: Dary milosti, podle toho, jak jej každý přijal, si služte navzájem jako dobří správci rozličné Boží milosti. Mluví-li někdo, ať mluví jakožto Boží výroky. Slouží-li někdo, ať slouží ze síly, kterou poskytuje Bůh, aby byl ve všem oslavován Bůh skrze Ježíše Krista, Jemuž patří sláva a moc na věky věků. Amen. Z tohoto Petrova slova vyplývá, že nelze sloužit ve starém člověku svým přirozeným životem, svými přirozenými schopnostmi, svou vlastní silou, neboť taková služba není ani Bohu ani lidem k užitku. Jak už bylo řečeno, je to Bůh, kdo službu iniciuje, motivuje, vytváří podmínky a dává vše potřebné. A je to milost sloužit a sloužíme Kristem jako milostí, životem a vším, Kým a čím je. Amen.



"Služba Bohu a lidem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Služba Bohu a lidem (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Neděle, 18. září 2016 @ 13:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Dobrý článek, právě chystám článek o Obnově církve (příprava cesty pro Krista) a o tom jeho prvním zázraku na svatbě. Mám takový plán obnovit církev s lidma kteří o to budou stát a kteří věří na Kristův příchod ve velmi blízké době ( 10-15 let)
https://www.youtube.com/watch?v=vgnIi_rUUJw



Re: Služba Bohu a lidem (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 14. září 2016 @ 09:29:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy, vždy jsem si říkal, že tvé pojetí evangelia je takové "římskokatolickocharismatické" :-) Nic ve zlém, máš své pojetí Krista. Ovšem nikdo z lidí Ježíše neobětovává, než on sám sebe jednou provždy obětoval Bohu a jako oběť přinesl své tělo. Viz:


... V novozákonní době je skutečností všech obětí, zejména obětí za hřích, Pán Ježíš Kristus. Když jako královský kněz přistupoval k lidem apoštol Pavel, sloužil jim Kristem ... V čem tedy spočívá služba Bohu a lidem? Dá se říci, že spočívá ve vysluhování Krista, jak nám byl zjeven z Písma, jak jsme my sami Krista osobně důvěrně a subjektivně poznali. Vůči Bohu obětujeme Krista jako skutečnost všech obětí a vůči lidem jako Boha, který přišel v těle a byl nám zjeven tak, jak se nám dal osobně poznat. ...


Ale jinak k věci, snad sis všiml toho, že apoštol Pavel měl jaksi skutečné nebeské vidění a nikoliv nějakou myšlenkovou a filosoficko-náboženskou vizi. Byl tedy věrný tomu, co mu Bůh dal poznat, respektive Mesiáš, nejen zjevil (vyjevil), vyložil, ale dal i poznat (pochopit, porozumět, ač ne vše). Až tedy budeš mít poznání ze světa "Sod" jako rav Šaul (apoštol Pavel) nebo rav Johanan (apoštol Jan), a Bůh dosvědčí na tvém životě, že jsi od něho obdržel toto "vidění nebeských věcí", pak teprve budeš moci psát a následovat to, co oni.


Rada na závěr, znáš to: Dej pozor na svody skrze "vize a zjevení a vidění" těch, kdo v marnosti své mysli měli za to, že byli zasvěceni Bohu podle svých vlastních představ; dej pozor svůdné představy domýšlivých myslí, abys Bohu nesloužil podle vlastních přání a tužeb. Kdekdo dnes (ale i dříve) pronáší svá slova jakožto "boží výroky" a "přísahá" že jsou boží, ale nejsou. Dokonce ani ne vše, co by člověku Bůh mohl ukázat ve vidění "nebeských věcí", sám od sebe člověk veřejně prohlašovat nemá, ale co Bůh dovolí. Ale i zde je záludnost hříšného sklonu - domýšlivost a lež, že vůbec takový něco kdy od Boha měl, ale chlubí se, že obdržel, ale nesmí říci. Tak má člověk mlčet, na službách mnohých "vizionářů" lze poznat, odkud skutečně vítr fouká ...



Re: Služba Bohu a lidem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 12. září 2016 @ 13:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je dobře že vysvětluješ kněžství. Vždyť Pán kraluje na Siónu a trůnu Davidově již 2.let. 

Nová smlouva nám jasně sděluje a zaslibuje , že kdo má podíl na prvním vzkříšení, jsou Bohem a Kristem učiněni svými kněžími a tak mnozí s ním stolují a kralují již 2tis. let.(Zj.20)


Zj 1,9  Já, Jan, váš bratr, který má s vámi účast na Ježíšově soužení i kralování a vytrvalosti, dostal jsem se pro slovo Boží a svědectví Ježíšovo na ostrov jménem Patmos.

Má s vámi účast  ( ne, bude mít..)



1P 2,9  Vy však jste ‚rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu‘, abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.

Což znamená  hlásat  lidem Krista ukřižovaného a JEHO evangelium o království .




Re: Služba Bohu a lidem (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 12. září 2016 @ 19:39:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak schválně, kdo jak bere Písmo do slova a do písmene?! V 1P jsou adresáti určeni 6 maloasijskými provinciemi, zatímco v 2P ne. Tak kdo věří(me), že 1P je kulturně (místně) podmíněná, zatímco 2P je univerzální(ější)?

Kdo má potřebu vyjádřit coming out? Hlaste se.



Re: Služba Bohu a lidem (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 12. září 2016 @ 12:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
K článku ještě doplňuji, že kterákoli služba Bohu a lidem musí být spjata s církví coby Tělem Kristovým, neboť jde o službu v Těle a pro Tělo, pro vybudování Těla Kristova v lásce jako příprava nevěsty na příchod jejího Ženicha. Není zde tedy místo pro jakýkoli individualismus, jakékoli individualistické počínání nezávislé na Kristu (Hlavě) a Jeho Těle, jehož je Kristus Hlavou, Životem, jednotou a vším.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy