Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 284 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116556397
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Co je evangelium Boží milosti
Vloženo Sobota, 11. březen 2017 @ 22:31:17 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal leonet

Doplněk k diskusi pod článkem: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec?

Existuje jeden příběh o odsouzenci na smrt. Když měl být sťat, ptal se ho kníže, zda má ještě nějaké poslední přání. Odsouzenec prosil, aby směl ještě vypít pohár vody. Když mu ho přinesli, třásl se tak silně, že si nedokázal přiložit pohár ke svým rtům. Kníže řekl, že může být zcela klidný, protože rozsudek nebude vykonán, dokud pohár vody nevypije. Odsouzenec vzal knížete za slovo a rychle vodu vylil na zem, kde okamžitě vsákla. A protože teď už nemohl vodu vypít a kníže dodržel své slovo, nebyla poprava uskutečněna.
Existují křesťané, kteří kdysi na cestě Páně udělali dobrý začátek, ale pak se od Něho vzdálili. Takovou smutnou skutečnost nacházíme v životě Abrahama. Poslechl Boží hlas, proto byl ospravedlněn a dostal se do zaslíbené země.
Mnozí si myslí, že se do zaslíbené země dostanou svou zásluhou. Podobně jako Izraelci na poušti, než dostali desky zákona. Slíbili Hospodinu, že budou plnit vše, co jím řekne Mojžíš. Jak dopadli? Všech 600 000 mužů Izraele, starší 20 let, kromě dvou, zahynuli na poušti a nevešli do zaslíbené země. Jak říká Písmo, nevešli pro nevěru. Ano, byli to ti, kteří viděli sestoupit Hospodina na horu, země se třásla, trouby troubily, blýskalo a hřmělo se tak silně, že se všichni vyděsili až k smrti. Dnešní člověk by řekl, že museli uvěřit v Boha, možná jo, ale nezůstali mu věrní.
Vraťme se k Abrahamovi, procházel zaslíbenou zemi křížem krážem a všude tam, kde postavil svůj stan, postavil také oltář pro Hospodina. To znamená, že měl společenství s Bohem. Situace se ovšem změnila, když nastal v Kanaánu hladomor, Abraham se s celou rodinou vystěhoval do Egypta. Řídil se obyčejnou lidskou logikou. Ale nevšiml si přitom toho, že opustil místo, které mu určil Bůh.
V této situaci neprosil Pána o radu a také v Egyptě nepostavil žádný oltář. Následkem ztraceného společenství s Bohem byla neposlušnost; ta přivedla s sebou strach, a strach zase lež. Ze strachu, aby mu Egypťané něco neprovedli, vydával Sáraj, svou ženu, za svou sestru. Faraon si ji chtěl kvůli její kráse vzít za ženu. Kdyby Bůh nezasáhl, byla by Sáraj skutečně zneuctěna. Abraham musel přiznat svou chybu. Navíc se musel vrátit stejnou cestou až na místo, kde postavil poslední oltář a měl naposledy společenství s Bohem. (Gen. 13,3-4)   Co v tomto příběhu představuje zaslíbená země Kanaán? V Kristu. Abraham tam nemohl vstoupit, dokud nebyl pro svou víru ospravedlněn. Jak vidíte, i v Kristu se lze řídit obyčejnou lidskou logikou. Místo, aby mnozí stavěli oltáře a udržovali společenství s Bohem, začínají „opouštět první lásku“. (Zj. 2,4) Slovo „opustil“ neznamená „něco zapomenout“, ale „nechat vědomě“. Nikdo nepadá do hříchu, protože pokušení je příliš silné. Člověk si vyhledá cestu hříchu sám, a když pak přijde pokušení, samozřejmě padne.
Takže už víme, že máme zůstávat v Kristu, a udržovat společenství s Bohem. Neboli jinak řečeno, vstoupit do odpočinutí. (Žd.4,1-3) 1 Střezme se, aby o někom z vás neplatilo, že v čase, dokud zaslíbení trvá, promeškal vstup do Božího odpočinutí.  2 I nám se přece dostalo zaslíbení jako těm na poušti. Ale zvěst, kterou slyšeli, jim neprospěla, když ji vírou nepřijali. 3 Neboť do odpočinutí vcházíme jen my, kdo jsme uvěřili, jak bylo řečeno: ‚Přísahal jsem ve svém hněvu: Do mého odpočinutí nevejdou!‘ To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět.    Kamenem úrazu pro mnohé je, že získají pokoj s Bohem (Ř. 5,1) a neusilují získat Boží pokoj a udržovat si ho. (Filip. 4, 6-7) Jestli toto období trvá příliš dlouho, a stále ignorují Boží hlas, začnou uvažovat a řídit se obyčejnou lidskou logikou. A když se k tomu ještě připojí pokušitelé se zaručeným receptem, jak se líbit Bohu, například plněním nějakých buď nedefinovaných, nebo i definovaných křesťanských pravidel, odchod do Egypta nastává velice rychle. A co následuje, jsme viděli na příkladu Abraháma.
Jak dlouho byl Abraham v Egyptě, nevíme, ale ze zkušenosti vím, že to může trvat i desítky let. Nejhorší je, že tito křesťané v Egyptě se stávají nejzarputilejšími nepřáteli a kritiky těch, co zůstávají v zaslíbené zemi.
Jak se měl Abraham chovat v zaslíbené zemi, zjistíte studiem příslušných textů Písma. Jen bych doplnil osobní zkušenost. Mé svědectví si můžete přečíst tady: http://siemko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=587311
Krátce potom, co jsem uvěřil, jsme začali chodit s manželkou a dětmi do jednoho křesťanského sboru. První půl rok jsem byl po každém shromáždění doslova rozcupován. Ale díky tomu, že jsem byl zvyklý vždy na vše hledat odpovědí v Písmu, Pán mi vždy vše vysvětlil a ukázal v Písmu. Dospěl jsem rychle. Do jednoho roku mi ukázal po jedné třídenní konferenci, kdy jsme se učili rozebírat slovo doslovně, jaký jsem hříšník. Vyznal jsem svou bídu Pánu Ježíši a On mi ihned odpustil. Kdo to prožil, ví, o čem píšu. Možná to bylo mé pokání, ale až nejméně rok potom, co jsem uvěřil.
Mnohem později jsem se svou zásluhou dostal do situace, kdy jsem se otrávil. Když jsem byl na hranici života a smrti, zjistil jsem o sobě další nemilou věc, že když jde o život, člověk ztratí svou víru. Jediné co mi Pán na to řekl, bylo, že On to věděl, ale já ne, proto to dopustil. Od té doby vím, že Pánu nelze nic předstírat. Nemá žádný význam si na nic hrát, třeba na křesťana nebo svou dobrotu. Cokoliv pochází z člověka, je před Bohem ohavnost. Nemáme nic, co bychom mu mohli nabídnout.
V takové situaci pochopíte význam božího Zákona. “Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ a ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.“ Jediný význam této výzvy je, abychom pochopili a přijali svou neschopnost ji plnit.
Někteří říkají: Duch svatý nám dá schopnost to plnit. Skutečně? Dokud totiž jsem v těle, je v nás něco, co vždy bude kazit i ty nejlepší snahy. Řím. 7,25 Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! – A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímu, ale svým jednáním zákonu hříchu.  
Kdy budu v takovém stavu víry, jako Abraham, když šel obětovat Izáka, nevím, to ví pouze Bůh. Ale nejúžasnější je, že můžu jako apoštol Pavel zvolat: Řím. 8, 1 Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši,  2 neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti. 3 Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích, 4 a aby tak spravedlnost požadovaná zákonem byla naplněna v nás, kteří se neřídíme svou vůlí, nýbrž vůlí Ducha.
Jak v nás Duch naplňuje požadovanou spravedlnost zákona, dokud jsme v těle? Tím, že nás osvobodil od zákona hříchu a smrti. My nejsme schopni zvednout svou silou větší závaží, než zhruba tři sta kilogramu. Jenže musíme zvedat podle Zákona až pět tun! Sebevědomé děti si myslí, že to dokážou, když budou trénovat a pomůže jím Duch svatý. On nám pomohl tím, že to pětitunové závaží za nás nesl Pán Ježíš. My už nemusíme!
Toto je evangelium Boží milosti.
Kdo byli Nikolaité, tady: http://siemko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=120598


"Co je evangelium Boží milosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 258 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 15. březen 2017 @ 18:19:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
// opustil místo, které mu určil Bůh.//

Abram neopustil místo určení, .. "sestoupil"....a to je z hora dolů, je to ze života do smrti, do podsvětí (sheolu)...

Zodpovědnost za duše,za "milované " otroky, rodinu,známé....Abram byl pro své lidi Bohem ,který uctívá Boha mezi bohy...prostředník a pastýř nedopustil "chcípnout" svým lidem...

Rys Abramovy víry...přítel Boží, jenž smlouval, nikoli jen "poslouchal literu", ztotožňoval se s Bohem neb sám byl něco jako bůh pro svůj lid, ....

Abram byl bohatý...Sáraj kněžka..."krása " staré a sešlé ženy v jejím postavení, v ritu, v kultu božského plození...NEPLODNÁ...???

Ochrání Abram svůj lid, svou manželku a vystoupí jako "ještě větší boháč", z Egypta...kde 400 let jeho potomci budou otročit... ?

Abram je host, nemůže tedy dobývat zemi Egyptskou stavěním oltářů ani ji jinak značkovat...může jí ovšem "oloupit" !!!

A až uvidí faraonovi služebníci "krásu" postavení kněžky v kultu plození ( Bůh ranil faraonův dům velkými ranami..."neplodností")...budou mít za to že, Abrama jako jejího Pána musejí zabít, pro dobro Egypta...

Ne strach,ne lež či hřích, ne polopravda, nýbrž "perfektní obeznámení se situací". Bůh byl s Abramem v Egyptě...a Egypt zapomněl....Abram zvítězil!






Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 13. březen 2017 @ 09:35:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pár poznámek:


//Ano, byli to ti, kteří viděli sestoupit Hospodina na horu, země se třásla, trouby troubily, blýskalo a hřmělo se tak silně, že se všichni vyděsili až k smrti. Dnešní člověk by řekl, že museli uvěřit v Boha, možná jo, ale nezůstali mu věrní.//


Am 5 25Přinášeli jste mi v pustině čtyřicet let obětní hody a přídavné oběti, dome izraelský?  26Pozvednete Sikúta, svého krále, a Kijúna, svého boha hvězd, své modly, které jste si udělali, 27a odvedu vás za Damašek, praví Hospodin; Bůh zástupů je jeho jméno.  
Sk 7   36Ten je vyvedl a činil divy a znamení v egyptské zemi, při Rudém moři i v pustině po čtyřicet let. 37To je ten Mojžíš, který řekl synům Izraele: ‚ Bůh vám z vašich bratrů vzbudí proroka, tak jako mne. Toho poslouchejte.‘ 38To je ten, který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal. 39Jemu se naši otcové nechtěli poddat, ale zavrhli ho a obrátili se ve svých srdcích do Egypta 40a řekli Áronovi: ‚Udělej nám bohy, kteří půjdou před námi, neboť nevíme, co se stalo s Mojžíšem, který nás vyvedl z Egyptské země.‘ 41I udělali v těch dnech tele, přinesli té modle oběť a veselili se ze skutků svých rukou. 42Bůh se od nich odvrátil a vydal je, aby sloužili nebeskému vojsku, jak je napsáno v knize Proroků: ‚Což jste mně po těch čtyřicet let na pustině přinášeli krvavé oběti a dary, dome izraelský?  43Nosili jste stánek Molocha a hvězdu vašeho boha Remfana, obrazy, které jste si udělali, abyste se jim klaněli. Přestěhuji vás až za Babylon.‘ 



Leonete, Jizraelci jistě uvěřili v B-ha. Ale komu byli nevěrní? On to Štěpán dobře vysvětloval. Tehdy Mošemu (Mojžíšovi), který byl Jizraelcům dán B-hem jako jejich ikona B-ha. Mošeho B-h vyvýšil, aby ho poslouchali a následovali, cokoliv mu B-h přikáže. A stačilo vlastně pár dní bez Mošeho a Jizraelci si vyrobili vlastní ikonu B-ha podle ikon Micrajim (Egypta), aby šli tam, kde "půjde" jejich ikona telete. Kam asi tak může jít výrobek ze zlata? Jejich vlastní cestou, kudy sami chtějí. Jak B-hu tedy byli nevěrní? V těch nějakých 40-ti dnech bez boží přítomnosti Mošeho (boží šekiny, zjeveného božství), zmalomyslněli a chtěli se vydat svými vlastními cestami za výrobkem vlastních rukou zpodobněné božské šekiny, chtěli se vydat zpět do Egypta, tedy do domu "hříchu a smrti" do domu "otroctví".


Ješua je "pryč" cca 2000 let. Vystoupil k B-hu. Než vystoupil, dal příkazy svým apoštolům, podobně jako Moše Aharonovi (Aronovi) a celému lidu, jak si mají počínat v době jeho nepřítomnosti. A nyní je doba, kdy se "tříbí" lid (ač nedělí, to učiní Ješua až se navrátí). A věřící si možná staví své vlastní modly Ješuy, aby před nimi chodily na jejich vlastních cestách. A Ješuova nejhlavnější slova byla "čiňte pokání a věřte v evangelium (o příchodu B-žího království - B-ží přítomnosti (mimochodem v jeho osobě)). Tedy dal příkazy, jak si mají počínat a uložil apoštolům, aby je hlásali a vyučovali. A tedy stejně jako Jizraelci i my nyní máme zůstat věrni všemu tomu, co Ješua přikázal (apoštolům). Ale jak psal Šaul, v posledních dnech si lidé seženou jiné učitele, nebo že přijdou vlci v rouše beránčím, co nebudou šetřit (opatrovat) stádo a lidé je budou i následovat pro své svrablavé uši. 


A tady bys měl zvážit, jaké jsou důvody k následování svých vlastních zpodobenin Ješuy a svých vlastních učení. Je to kvůli toho, aby se posvěcovali nebo proto, aby se posvěcovat nemuseli a šli po svých vlastních cestách zpět do země Micrajim - země hříchu a smrti, do domu otroctví hříchu a nemuseli poslouchat B-žích slov skrze Ješuu vydaných a zachovávat je.


// Jenže musíme zvedat podle Zákona až pět tun! Sebevědomé děti si myslí, že to dokážou, když budou trénovat a pomůže jím Duch svatý. On nám pomohl tím, že to pětitunové závaží za nás nesl Pán Ježíš. My už nemusíme! Toto je evangelium Boží milosti. //


Dt 5  22Tato slova promluvil Hospodin velkým hlasem k celému vašemu shromáždění na hoře z ohně, oblaku a husté temnoty a nic nepřidal. Zapsal je na dvě kamenné desky a dal mi je. 23I stalo se, když jste slyšeli ten hlas z temnoty -- zatímco hora plála ohněm -- že jste ke mně přistoupili, všichni předáci vašich kmenů a vaši starší, 24a řekli jste: Hle, Hospodin, náš Bůh, nám ukázal svou slávu a svou velikost a slyšeli jsme jeho hlas z ohně. Dnes jsme viděli, že Bůh může mluvit s člověkem a ten zůstane naživu. 25Teď však proč bychom měli zemřít? Vždyť nás stráví tento velký oheň. Jestliže budeme ještě dále poslouchat hlas Hospodina, svého Boha, zemřeme. 26Vždyť kdo z těla slyšel hlas živého Boha mluvícího z ohně jako my a zůstal naživu? 27Přistup ty a poslouchej všechno, co bude říkat Hospodin, náš Bůh. Ty nám pak řekneš všechno, co Hospodin, náš Bůh, poví tobě. Vyslechneme to a budeme dělat. 28Hospodin slyšel vaše slova, když jste ke mně mluvili, a Hospodin mi řekl: Slyšel jsem slova tohoto lidu, která k tobě mluvili. Řekli všechno dobře. 29Kéž by se stalo, že by měli taková srdce, báli se mě a po všechny dny zachovávali všechny mé příkazy, aby se navěky vedlo dobře jim i jejich synům. 30Jdi a řekni jim: Vraťte se ke svým stanům. 31Ale ty tady zůstaň se mnou. Povím ti všechny příkazy, ustanovení a nařízení, která je budeš učit, aby je plnili v zemi, kterou jim dávám, aby ji obsadili.  32Zachovávejte a plňte je, jak vám přikázal Hospodin, váš Bůh. Neodvracejte se napravo ani nalevo.  33Choďte jenom po té cestě, kterou vám přikázal Hospodin, váš Bůh, abyste zůstali naživu, bylo vám dobře a dožili jste se mnoha dní v zemi, kterou obsadíte.  
Vůbec nemusíš "podle Zákona" zvedat 5 tun! Zákon ti nikde neukládá zvedat 5 tun! To činily nauky lidské - výklady "těch některých učitelů Zákona, co jej prostě vykládali špatně". A Ješua jim to jasně vytkl. Duch svatý zjevuje v čem spočívá hřích - že lidé nevěří v Ješuu (a tím také B-hu). Přináší důkazy o hříchu - že  nevěří v Ješuu - B-žího Prostředníka Spásy, o spravedlnosti - že se Ješua odešel k B-hu (a nikdo ho už neuvidí - v mase) i o soudu - že vládce tohoto světa - vládce zla, původce zla - svůdce zlého sklonu - již je odsouzen (zavržen). Zákon však je svatý a veškerá jeho přikázání jsou svatá a spravedlivá, a pocházejí od B-ha, který nikoho ke hříchu nesvádí - a tedy ani Zákonem. Co je zavrženo a odsouzeno je lidský hřích, lidská zlá jednání - tvé vlastní zlo. A kdo tedy věří v Ješuu, neuhne ani nalevo a ani napravo od té cesty, kterou se vydal ve tšuvě (v pokání - ve změně svého myšlení) a v Ješuův návrat v B-ží šekině - slávě, přítomnosti, božství ...

Mimochodem ... zamysli se také nad alegorií stvoření Adama, povýšení k B-hu do ráje, pádu-sestoupení  ... a ... následného Ješuova ponížení a B-žího povýšení.... 



Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 12. březen 2017 @ 06:38:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...V takové situaci pochopíte význam božího Zákona. “Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ a ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.“ Jediný význam této výzvy je, abychom pochopili a přijali svou neschopnost ji plnit. 
Někteří říkají: Duch svatý nám dá schopnost to plnit. Skutečně? Dokud totiž jsem v těle, je v nás něco, co vždy bude kazit i ty nejlepší snahy. Řím. 7,25 Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! – A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímuale svým jednáním zákonu hříchu.  

Ty jsi Leonet asi už úplně mimo, Miluj Boha a Miluj Bližního pro nás platí za všech okolností v životě. Neexistuje žádná naše neschopnost, která by nám bránila milovat Boha a bližní, to je totální nesmysl, který jsem ještě v životě neslyšel.





Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 12. březen 2017 @ 07:59:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete, jak jdou dohromady tyto 2 protichůdné teze :

1)
Někteří říkají: Duch svatý nám dá schopnost to plnit. Skutečně? Dokud totiž jsem v těle, je v nás něco, co vždy bude kazit i ty nejlepší snahy. Řím. 7,25 Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! – A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímu, ale svým jednáním zákonu hříchu. 


A o 2 věty dál :

2)
Ale nejúžasnější je, že můžu jako apoštol Pavel zvolat: Řím. 8, 1 Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši,  2 neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti. 3 Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích, 4 a aby tak spravedlnost požadovaná zákonem byla naplněna v nás, kteří se neřídíme svou vůlí, nýbrž vůlí Ducha.
Jak v nás Duch naplňuje požadovanou spravedlnost zákona, dokud jsme v těle? Tím, že nás osvobodil od zákona hříchu a smrti. My nejsme schopni zvednout svou silou větší závaží, než zhruba tři sta kilogramu. Jenže musíme zvedat podle Zákona až pět tun! Sebevědomé děti si myslí, že to dokážou, když budou trénovat a pomůže jím Duch svatý. On nám pomohl tím, že to pětitunové závaží za nás nesl Pán Ježíš. My už nemusíme!



Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. březen 2017 @ 08:55:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku jsou hezké myšlenky.

Ale každý si je v něm nachází jenom do té míry, do jaké je schopen je vůbec vnímat.

Vše ostatní jim zůstane skryto.




Jen bych doplnil, že od Abraháma to nebyla úplně lež, jeho žena Sára byla také i jeho nevlastní sestrou.



Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Neděle, 12. březen 2017 @ 09:27:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 2 neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti.

Co je to zákon hříchu a smrti ? Lze člověka osvobodit od zákona, který je věčný a nepomione, pokud bude existovat nebe a Země, jediné písmenko a puntík z toho zákona ?
Zákon hříchu a smrti je zákonem akce a reakce - působí spolu.. nejde osvobodit o zákona a od smrti zvlášď. Hřích působí smrt, to je akce a reakce v důsledku platnosti zákona - věčného zákona. Od zasloužené smrti ale osvobozuje nezasloužená milost. Milost si nelze zasloužit, lze ji jen přijmout a nebo odmítnout.
V Kristu ježíši přijímáme milost  - jsme milostí osvobozeni od té akce a reakce, od důsledku smrti náslůedkem hříchu. Milost není bianko šek pro přestoupení zákona s tím, že mi bude dána milost. Kdo takto myslí, nemá právo kázat falešné evangelium a je svévolníkem.

Zákon je platný, ale Kristus nás od důsledků jeho přestoupení osvobozuje láskou, ze které plyne milost a je podmíněna vírou, která je svázána s láskou k Němu.
Ne vždy tak lověk žil - každý z nás - proto je třeba co odpouštět, ale i potom, co jsme ho poznali a zamilovali si ho a jestli zamilovali, tak plníme jeho přikázání - nikoliv pro naši zásluhu milosti, ale z lásky a On naše chyby - hříchy - odpouští, pokud nejsme lháři a neučíme ostatní, že nehřešíme.
Ano, i přesto, že věříme, tak jako "spravedliví" hřešíme 70 krát denně, ale pokud hřešíme né svévolně , ale ze slabosti, kterou náš Pán zná a tyto hříchy vyznáváme, můžeme věřit, žwe jsme od zákona akce a treakce - hříchu a smrtti osvobozeni... nikoliv jako zlatá mládež, které je ve zvrhlé společnosti dovoleno všechno, ale jako ze svých slabostí a hříchů nešťastní.
kdo si myslí, že stojí pevně, tak také může spadnout. Poslušnost Boha je víc, než schopnost vymýšlet si důvody ospravedlnění, a ještě o tom kázat - to náleží Bohu.



Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 12. březen 2017 @ 14:53:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro Leonet :
                  za spisovatelské nadšení chválím...je dobře vidět osobní Leonetovy "životní zápasy", postoje a pády, v tom jsme všichni lidé jedné krve, ...to domýšlení se ,že i druzí jsou Leonet a myslí a jednají stejně (více či méně podobně) už nechválím ( ale co komu do zerykového chválení či nechvalení..)...

Ve spoustě domyšlenek jde jen o Leoneta, o Jeho osobní víru a osobní poznání bible a Boha, ...a tečka, nejde přeci o osobní "honění trika"...

Není to článek o evangeliu a ani o milosti, je o dokazování že , Leonet má pravdu když nehřeší :-(



Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 12. březen 2017 @ 17:50:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přemýšlivý člověk, ale je zapotřebí hledat i odpovědi, třeba na otázky:

V jakého Boha věřil nomád Abrahám? Boha Bét-elu?

"Syn v těle, jako má hříšný člověk" - to snad znamená, že tělo je principem hříchu? Není to jen důsledkem perského zoroastrismu a řeckého dualismu tělo + duše? Co to vlastně ten hřích je? Porušení zákona?



Re: Co je evangelium Boží milosti (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. březen 2017 @ 20:28:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nad tím není třeba moc filosofovat. Milost. Jak je asi člověku, který má být odsouzen k smrti  a najednou dostane milost? Aby lidé vnímali milost, musí vědět  a chápat, proč potřebují milost. Co jsem udělal špatného? To je to, co lidé nechápou. Jan Křtitel připravoval lidi pro přijetí milosti právě tím, že je vedl k pokání. A pokání je stav, který musí člověk prožít. Takový vhled na sebe sama a uvědomění si svého stavu. Tady je základ. A zde se otevírají oči pro pochopení Boží milosti. Toto pochopení vede k radosti.    A co dál? No přece vděčnost. A tady vznikají u věřících dva extrémy. Jedna skupina si myslí, že je už bez chyb  a vše, co činí, dělá dobře. My už nehřešíme   a jsme dokonalí. Ale kdyby to byla pravda, tak by to na těch lidech muselo být vidět. A ono to vidět není. Oni jsou opojeni radostí a ta radost vede až k pýše a představě vlastní dokonalosti a svatosti.   A pak je tu druhá skupina. Nechová se špatně, ale nemůže tomu uvěřit. A tak se snaží tu milost si nějak zasloužit a myslí si, že si ji zaslouží zákonickým dodržováním Desatera. Ale tohle stejně není možné. Kdyby to šlo, byli bychom zachráněni ze Zákona.   Pravda je uprostřed.   Radujme se z Boží milosti a nezapomeňme na to, že Boží zákon je dobrý  a platí dál jako norma pro naše jednání.   A ta Boží milost je tak rozsáhlá, že počítá i s chybami a hříchy, které se stejně v životě dopouštíme úmyslně i neúmyslně.   Setkal jsem se s oběma typy lidí. Ten první byl například případ, kdy kazatel milosti se vysmíval mamince mé dívky, že je katolička. Takže se choval jako hříšník.   Ten druhý byl tam, kde kvůli zákonictví nezbylo místo na lásku  a empatii.      



Stránka vygenerována za: 1.46 sekundy