Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 611 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493528
přístupů od 17. 10. 2001

Historie: Cyril a Metod
Vloženo Čtvrtek, 06. červenec 2017 @ 00:25:23 CEST Vložil: Tomas

Historie poslal belansky

Oslavili jsme výročí příchodu soluňských bratří na Moravu

     Oslavili jsme výročí příchodu soluňských bratří Cyrila a Metoda na Moravu a já jako rodák z Valtic na Moravě a vyrostlý v Březí u Mikulova a v Brně, jsem hrdý na to, že slovo, které věrozvěsti přinesli, je tam dodnes živé. Přes 40 let ateistické výchovy za komunistů, přes sílící vliv konzumu, sobeckého uzavírání se do nutnosti vydělávat, bohatnout, mít stále víc. Akorát nevím, co je horší, jestli nesvoboda totality, nebo kazajka přepychu a konzumu. Jistě, kdo poctivě pracuje a je skutečně v něčem lepší, než ostatní, zaslouží se mít se dobře. Ale nejsem si jist, zda to DOBŘE je v patrovém paláci, kde bydlí rodiče a jedno dítě, s bazénem o velikosti koupaliště a se třmi auty před domem a dalšími v garáži. 
      Když máte tři jídla denně, v bytě či domě pitnou, nikoli i teplou vodu, WC, když máte víc, než dvě místnosti k bydlení, ať jste singl, pár, nebo rodina s dětmi, když máte přístup k základní lékařské péči, práci nebo důchod, ukončené základní vzdělání (nikoli SŠ a VŠ) a když vaše děti mají reálnou šanci dožít se 15 let, patříte k 20 nejbohatším lidem na planetě z každé stovky. Což znamená, že těch 80% zbylých řeší úplně jiné problémy, než jaký mobil, jaké auto, jaký byt či dům, zda nové boty za dva, za tři, nebo za pět tisíc, kam a za kolik na dovolenou, na jakou VŠ po maturitě, atd.  Každá další věc, mrazák, velkoplošná televize, kamera, fotoaparát, PC, tablet, luxusní oblek, kožich, myčka, pračka, lednička vás posouvá ještě výše. A když k tomu máte finanční rezervu, díky šetrnosti, velmi dobře placené práci, dědictví, výhře v loterii, pak už nad vámi ční jen ty přeplácené sportovní idoly, hvězdy pop music, nejúspěšnější umělci a podnikatelé. 
       On člověk hned pokorně poděkuje za každý krajíc a čistě povlečenou postel, když si to uvědomí.  Někdy mi při masáži klient pláče, je zle, masére a bude hůř, jo jo a postupně z něj vypadne, že bydlí ve svém vlastním domě, má auto, každé léto v Egyptě a každou zimu ve Špindlu, k důchodu chodí do práce za nějakých 18 tisíc čistého a syn pracuje v Německu a postavil už dva domy.  Když se člověk srovnává se sobě rovnými a ne s nedosažitelnými idoly sportu a byznysu, má se dost dobře.
       U nás dole na Moravě mě učili- nehleď k sůsedom, co majů, ale jdi cosi dělat, abys také měl. Dyž budeš čučat a závidět, tož na tvojej straně plota nepřibyde nic. Ptaj sa Boha, co potřebuješ a co je pro tebja dobré. Šak on ti řekne, aj přidá a požehná. A to, co ti nedá, ani nepotřebuješ. Zle s týma, co budů  mět jednů aj hlíny na  hrobě málo.
       Někdo se narodí tak nemocný, že nikdy ani nemůže pracovat. Jiný zůstane na vozíku po nehodě a také nemůže. Pak jsme tu my, abychom osvědčili a dali víru, lásku, naději.  Jistě, nemocný či postižený dostane důchod, příplatky na pomůcky, na bezmocnost, ale i my v takovém člověku potkáváme Boha a on mu dá skrze nás  cosi víc, než stát a pojišťovna. Takové svědectví o milosrdenství Božím je za deset poutí a může oslovit blízké nemocného a změnit jejich život. 
       Náš stát, naše Evropa, naši bližní potřebují skutečnou naději a skutečné probuzení.  Strachu, zloby a nejistoty je v lidech moc. Láska a milosrdenství Boží mohou k lidem kolem nás jen skrze nás, jak jinak. Strom musíme zasadit, dům postavit, lidem pomoci. To je to nejlepší svědectví víry. Skutkové bez víry a víra bez skutků, jak říkají kraličtí, však to znáte.
      

"Cyril a Metod" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Cyril a Metod (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 06. červenec 2017 @ 05:42:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tři čtvrtiny článku jenom o majetku. Hmm. Článek mě drobátko zavání slunīčkářstvím a dobroserstvím.
Nesouhlasím z autorem, že mezi lidmi je tak hojně rozšířený blahobyt. Podle mých praktických zkušeností žije v blahobytu maximálně tak 15% lidī. Zbytek má samé dluhy, na dovolené nejezdí, a jsou rádi když ze svých příjmů uhradí náklady na živobytí. Rodiny jsou rozbité, všude samá matka samožitelka co nakupuje šaty a boty dětem u Vietnamců,, A u těch málo rodin co v blahobytu žijí, následuje po pár letech rozvod a exukuce majetku, jelikož všechno co měli, měli na dluh.
Taková je současná situace. Děti vyrůstají bez plnohodnotné rodičovské výchovy, systém státních podpor z nich záměrně vychová celoživotní flàkače, a duchovní bída celé naší společnosti se rok od roku prohlubuje, což je " něčí" a řízený záměr!
Pokud by zde Cyril Metod byli, určitě by se v prvé řadě zaměřili na tuto duchovní bidu, a vedli by boj proti duchovním mocnostem zla, které jsou dnes u světské moci a spikli se proti všemu co má před Bohem duchovní hodnotu.
To, że se dneska lidi honí za mamonem, je až důsledek morálního úpadku, krize, respektive obrácení vśech duchovních hodnot naruby. Žijeme v době světské vlády Antikrista. A bude hůř.



Re: Cyril a Metod (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 06. červenec 2017 @ 08:11:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příchod obou věrozvěstů byl jistě nesmírně důležitou událostí, i když evangelium už bylo několik desetiletí před nimi hlásáno i na našem území. Položili základ našeho písemnictví a zavedli ve slovanském jazyku srozumitelný rituál. Původně se příchod slavil v březnu, ale byl přesunut na červenec, aby se stal protiváhou vzpomínek na Jana Husa, církev se k nim přiznává, ačkoliv je původně pronásledovala a věznila, jejich hrob je dosud neznámý, ačkoliv pilně navštěvovaný, aby se mohla vzdát úcta ostatkům - Konstantinovým v Praze.
Co o nichdoopravdy víme, je půl pravdy a zbytek legendy.
Sledoval jsem na ČT 2 přenos z oslav 2017, které vyzněly jako oslavy těch, co přinesli dobrou vůli do našich zemí a povedlo se jim to proto, že jim pravděpodobně někdo tam nahoře pomáhal a chránil je. Že si církev najala populární umělce a že se tam zviditelnilo pár politiků, mně nepřekvapuje - církev i politici chtějí být viděni lidsky, pozitivně.
Překvapil mně ale biskup Graubner - vlastně ani nepřekvapil - když i jemu se úspěšně podařilo zazdít a zatajit před národem - připomenout to, by nebylo populární - že oba zvěstovatelé přišli zvěstovat evangelium, Krista, nikoliv základ naší kultury, ačkoliv je dobře, ze se kristovo evangelium základem kultury - nejen naší -. stalo.
Ono to zní pro uši nevěřícího národa lépe, když slyší neutrální zvěst o dobrém úmyslu, než o zvěsti o Kristu.
Jsem z pana graubnera na rozpacích a jsem na rozpacích z toho, co chce církev dát lidem - neukázala a neřekla nic o jádru zvěsti, ale o zvěstovatelích.ů
Hanba - ne moderátorům, ti na to"mají nárok".



Re: Cyril a Metod (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. červenec 2017 @ 12:45:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc hezké zamyšlení. A pravdivé.

Díky.



Re: Cyril a Metod (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 06. červenec 2017 @ 15:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom, belansky.
   
   Díky za dobrý článek. Odkrýváš v sobě, po čem touží tvé (naše) srdce. (?) 

   Poutě, přistoupení k B-hu (nikoliv s prázdnou), ukázání se(be) B-hu, mají být jako cesta Avramova k Avrahamovi. 'Lech Lecha' ... 'Vyjdi (po) sobě', vyjdi z domu svěho rodiště po sobě k domu svého původu, ke svému B-hu, ke svému Jsem, tam v hloubi lidské duše, k tomu skrytému člověku srdce, kde se člověk staví odhalen před B-ží tváří takový, jaký je, kde nic není B-hu utajeno a ničím zakryto.

Není zlé chtít mít majetek, chtít se mít dobře jako jiní, být zabezpečen. Nebýt té touhy, byl by člověk lenivý a neměl ani přebytek pro druhé. Ale zlými se stávají skrze nepatřičné způsoby a motivy, jež vedou ke konání toho, co se 'nesluší'. 

   Tóra byla vydána národu (společenství) lidí, aby jednotlivci vůči sobě vzájemně jednali podle B-ží vůle. Není požehnáním, mít se 'nad úroveň' v národě zchudlém, ale prokletím v klamu tomu, kdo střádá pro sebe a nedělí se o obdarování nadbytkem s druhými. A nejde jen o krátkodobá zajištění, co se spotřebou vyprazdňují, ale přeci zachraňují životy; tu spíše chlácholíme jen svá svědomí a hřejeme si dobré pocity, ale jde o zajištění potřeb člověka žít v rovnocennosti s druhými a vydělávat si na své potřeby a druhých. To už však není možnou cestou v silách jednotlivce, ale celého národa, který jedná podle B-žího slova.

A tady je k zamyšlení, co pro (nás) věřící znamená služba ve 'věcech veřejných B-hu a lidem'.



Re: Cyril a Metod (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 06. červenec 2017 @ 20:56:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na celé katolické oslavě je zajímavé to, jak se vehementně katolíci ke slovanským věrozvěstům hlásí. Přitom je při jejich misi pronásledovali jak mohli a Metoděj byl od nich uvržen do vězení na 3 a půl roku. Konec jejich mise je také znám, kdy s přičiněním franckých misionářů a (bohužel) i našich německých přisluhovačů byli následovníci Cyrila a Metoděje zčásti pobiti a zbytek vyhnán.

Oslavy na Velehradě pak celé záležitosti dávají korunu. Kdy se jako z Lurd nebo Santiaga de Compostela celá akce přetvořila na dolování peněz. Přitom se Boha moc neupozorňovalo, v celé přenášené slavnosti se stal jakousi tajnou, možná pro někoho až nežádoucí osobou. Hlavně prelát z Říma připomněl, že máme přijímat migranty. Na rozdíl od něho připomněl dnes husitský kazatel v Betlémské kapli, že v Evropské unii se tisknou kalendáře s budhistickými, muslimskými a židovskými svátky, přičemž ty křesťanské jsou vynechány.

Nejlépe to ve stručnosti popsal v Novinkách Alexandr Tomský: Jde o nadevangelijní jednání.

Takže je to asi tak, že je nutné být milosrdnější než Ježíš, aby se zakryly vlastní zrůdnosti.



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy