Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469991
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II.
Vloženo Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 18:59:55 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Po mém úvodním článku o tom, jak žije modlitebním životem katolík a jak vnímá věci, cítím z vaší strany určité rozpaky. U mnohých neporozumění. Upozorňuji, že mým cílem je, abyste mě alespoň trochu pochopili. Alespoň snad někteří – nedělám si iluze. Budu tedy popisovat dál svůj modlitební život způsobem, jak mu sám rozumím a jak ho sám prožívám. Zdůrazňuji, že to neopisuji z žádné katolické „příručky“, jak jsem tady už dopředu byl „odborně“ ohodnocen. Popisuji výhradně vlastní zkušenost víry.

Jedná se o to, že aby člověk v modlitebním životě postupně neupadal, musí mít určitý režim pro pravidelnou modlitbu – nikoli aby se modlil jen tehdy, když si na to vzpomene. To bych byl katolíkem na baterky. V životě každého člověka je velmi důležitý řád, který je opakem chaosu. Řád je třeba si zvolit, rozhodnout se pro něho, plánovitě si ho stanovit - a pak pochopitelně i dodržovat.

Pro každého katolíka je v životě církve k dispozici široká paleta nabídek modlitebního života.
Hned ráno, když vstanu, krátkou modlitbou chválím Boha, děkuji za dar života a odevzdávám nebeskému Otci celý tento den. Stejně tak má v mém životě pevné místo společná modlitba manželů (a dokud byly doma děti, tak společná modlitba rodiny).
Třikrát za den se rozeznívají zvony na katolických kostelech (tzv. klekání), aby se věřící na chvilku zastavili, oslavili Boha a žehnali dvojím žehnáním zdrávasu také své osoby a plody svého života, aby si připomněli Boží plán spásy světa a ztotožňovali se svými osobami s tímto plánem. Je to takový užitečný a praktický návrat na „Boží vlnu“ – znovunaladění našeho světem tak často rozlaďovaného „přijímače“ našeho srdce.
Také modlitba před jídlem a po jídle by měla být samozřejmostí.
Mimo to v modlitebním životě církve je zapojeno množství lidí v modlitbě „breviáře“ (modlitba hodin) - což jsou v podstatě starozákonní žalmy, vybrané pro konkrétní den. Někdo se je modlí třikrát denně, osoby s duchovním zaměřením ve stanovenou dobu až osmkrát. Je to jistý režim dne, zaměřený na Boha, na společné prožívání života – u každého povolání podle situace trochu jiný, originální. Výhodou je, že jsou na každý den také internetové aplikace breviáře do mobilů.


Nejde vůbec o to, „počítat“ si modlitby na výkon, ale o záměrnou rozumovou a volní snahu opravdu žít s Bohem, navracet se k Němu.
Modlitba není prostředkem, abychom my Boha nutili vykonávat naše zbožné představy, co by měl On udělat, ale abychom se naučili poznávat Boží vůli, uslyšet Jeho hlas a podle toho pak i jednat.
Je samozřejmé, že se člověk snaží prožívat průběžně veškeré události dne u vědomí Boží přítomnosti a Božího vlivu na průběh událostí – ale nikdo nejsme tak dokonalí, abychom občas nesklouzli do vlastních představ a jejich prosazování, jak by měl náš život vypadat podle nás a je třeba znovu obnovovat to naše vědomí Boží přítomnosti.
Také je mezi námi katolíky dost rozšířená praxe tzv. krátkých střelných modliteb, kdy oživujeme své napojení na Boha – např. „Díky Ježíši!“ „Duchu svatý, buď se mnou!“ A pod.


Je mnoho druhů modlitby, mnoho různých způsobů, jak se modlit, jak otvírat Bohu své srdce, aby ho on mohl proměnit. Modlit se dá i neverbálně, kontemplativně – nazírat na Boží přítomnost. To ale nejde hned, daří se to člověku až po velmi dlouhé cestě modlitby.
Vždycky lze pro jakoukoliv modlitbu nalézt příměr v životě pozemské rodiny. Např.: Dítě si hraje někde na pískovišti v parku a maminka sedí na lavičce opodál. Nemusí spolu vůbec mluvit, ale dítě se přesto cítí v naprostém bezpečí – ta neviditelná vazba mezi matkou dítětem stále přetrvává. Dítě moc dobře ví, že matka je „přítomna“ a v tom je jeho klid a bezpečí. Proto bývám někdy docela v rozpacích, když se mě ptáte: „Kdy naposled s tebou mluvil nějaký anděl nebo svatý v nebi?“
Tato otázka prozrazuje o vás velmi mnoho - evidentně znáte jen ten druh modlitby verbální a nad to už asi nic moc. A to je pro vás opravdu docela škoda.


Mnozí jste tu už svědčili o svém obrácení (podotýkám: upřímném obrácení!).
Většinou podle stejného scénáře: žil jsem špatně, v hříších a pověrách – pak přišel Bůh, očistil mě, dal mi „pravou víru“ (obvykle ve významu: Duch svatý mi skrze Písmo otevřel oči) – nyní už jsem spasený, půjdu do nebe a mojí motivací už vůbec není moje záchrana (jsem přece už zachráněn), ale pracovat pro druhé.
Myšlenka veskrze ušlechtilá a v jádru křesťanská, ale jako každá hereze je i zde (snad z neznalosti) „přepískutá“ do nepravdy.



Moje zkušenost víry je docela jiná:
Bůh mě sice kdysi také proměnil (zbavit člověka hříchů je přece velká proměna a učinit z vyhnance z ráje opět dítě Boží je proměnou ještě zásadnější!), ale proměňuje mě i neustále dál – společným životem. Takže osobní rozhodnutí žít svůj život už vždycky s Bohem je teprve počátkem naší osobní dlouhé cesty k dokonalosti víry.
Věrnost a vytrvalost Bůh člověku nepředává žádným zázrakem a už vůbec ne v jediném okamžiku – to jsou skutečně až plody našich mozolů na Božím díle po naší dlouhodobé spolupráci s Ním. Učíme se nezištně pomáhat druhým – to není bezpracný dar od Boha!

Skrze naše skutky - naplňováním naší jedinečné úlohy každého z nás na Božím díle obnovy světa teprve roste naše víra k dokonalosti (Jk 2,22)!
Věnovat Bohu svůj čas a svou práci, své úsilí! Nechat se Bohem vést!
Po prvním obrácení práce na sobě samém teprve začíná! Bez věrnosti a vytrvalosti nelze člověku vytrvat v dobrém až do konce! (Mt 24,13; Mk 123,13)


Nikdy proto nemohu s naprostou jistotou už dopředu prohlašovat, že po smrti těla jistě půjdu do nebe.
To je jenom sebeohlupování a projev nevzdělanosti v křesťanské víře.
Třeba se osvědčit až do konce, abych snad jednou nebyl zahanben – jak o sobě říká i apoštol Pavel (1 Kor 9,27). Že by i jemu tady scházela ta vaše "jistota", že jste už navěky spaseni?


Tvrdit o sobě, že nás Bůh proměnil a dal už někomu z nás "přirozenost nehřešit" je jen další herezí, dalším sebeohlupováním.
Proč tedy v realitě hřešíte, když to jde jinak? Když prý už máte přirozenost nehřešit?
Přirozenost nehřešit mají andělé a svatí v nebi.
Jako zcela výjimečný dar (nenávist vůči zlu – Gn 3,15) tuto přirozenost nehřešit obdržela pro svůj úkol na Božím plánu záchrany lidstva také Kristova matka Maria.


Mě osobně tedy Bůh také zachránil a společný život s Bohem po čase každému člověku do jisté míry propůjčuje „Boží“ vidění světa.
To znamená, že začíná vidět závažné hříchy v jejich nahotě a ošklivosti, takže pro člověka někdy už opravdu přestávají být i pokušením. Přesto je zde pořád dost široká oblast, ve které hřešíme stále – i když se jedná o hříchy s menší závažností, pokud by jich člověk kajícně také pravidelně neodevzdával Kristu (nejlépe ihned, kdy si je uvědomí), tak i tato zátěž lehkých hříchů by byla schopná pokřivit srdce člověka a zvrácené myšlení by se nakonec projevilo i skutkem hříchu ke smrti. Proto je tak důležitá pravidelná očista ze hříchů ve svátosti smíření. Každý z nás tedy máme stále oblasti hříchů, na kterých třeba pracovat, zbavovat se jich. Je to proces růstu ke svatosti po celý zbytek života. Cesta k větší věrnosti a vytrvalosti. I přes veškerá naše obrácení jsme svojí podstatou stále jen lidé hříšní, náchylní ke zlu.


Abychom se jednou docela změnili, musíme se nejdřív nechat Bohem postupně proměňovat po malých krůčcích ve společném životě s Ním. To je jediný recept na vyšší kvalitu pozemského života.

Ale to nejde bez vnitřního života modlitby.
Každý člověk je chrámem – a má být chrámem Božím neustále budovaným, zdokonalovaným! Kdo neroste – automaticky upadá.
Problém bývá, že své lenosti se jen tak nezbavíme a občas máme třeba i nechuť se zrovna modlit. Proto je tak důležité alespoň obrysově si stanovit určitý denní řád pro modlitbu a ten dodržovat. Troufám si tvrdit, že když přemůžeme svoji prvotní nechuť se zrovna teď modlit, tak taková modlitba je Bohu i milejší, než ta, která nám jde snadno.



"Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 336 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 19:18:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, přesně vím co popisuješ, žil jsem to, a myslel si, že to je to nejlepší. Nyní vím, že je něco mnohem lepšího, a stejně jako ty nyní jsem tomu tenkrát nevěřil.

Zkopíruji ti znovu můj komentář k Meduňce a Tobě, zkus se prosím bez předsudků nad ní  zamyslet.

Meduňko, dobře jsi Okovi odpověděla. Níže jsem něco Oku napsal, a zkopíruji to ještě sem pod tvůj komentář. Rád bych Oku rozmluvil jeho utkvělou představu, že mi kristovci nemusíme nic dělat, a on římskokatolík se musí sebepřemáhat. Já to jeho asketické sebezdokonalování dobře znám z vlastní řk praxe. Stejně jako on jsem bojoval se svou slabostí, přemáhal jsem se, a výsledky.? Stále jsem si o sobě myslel, že inklinuji více ke zlu, že odpuštění je namáhavé, že se musím pro svou spásu více snažit. A možnou, ne jistou spásu jsem měl odsunutou na okamžik smrti. K tomu jsem se modlil řk modlitby "za dobrou smrt", abych byl na cestu vybavený svátostmi.
Jenže všechno je jinak. Kdyby se alespoň Oko zamyslel nad tím, že to co on považuje za to nejlepší, stejně jako já tehdy, a připustil si, že to mohu porovnat s tím, co v Kristu žijí nyní. Oko, proč bych se měl vracet tam, kde jsem neměl jistotu spásy, tam kde jsem nebojoval v síle Krista?
Takže nyní ta kopie části mého komentáře, ke které ještě dodám, že toto co v něm Oku radím, mi nikdy, nikdo za celý můj řk život nikdo neporadil, ani mne k tomu nevedl. Namísto rady- odevzdej svou slabost Kristu abys byl silný v čem jsi slabý, jsem vždy obdržel radu příjmy svátost, abys byl očištěný a mohl před Krista vůbec předstoupit.

Oko, zkus opustit mylnou představu o nás kristovcích, že v životě v Kristu nemusíme nic dělat a všechno je bez námahy. 
Ty Oko, se musíš namáhat a nutit se k dobru, nutit se k modlitbě, nutit se k odpuštění a tvoje výsledky neodpovídají vynaložené námaze. Vždyť dodnes nemáš ani jistotu spásy! 
 Když svoji slabost odevzdáš Kristu, ta slabost ti zůstane, stále budeš nádoba hliněná, však na tvé slabosti se zjeví síla Krista. Příklad. Nedokážeš odpustit protože k tomu nemáš sílu? Jako katolík se budeš ze své síly namáhat, přemáhat a výsledky nebývají zrovna valné, a už vůbec nejsou trvalého charakteru. Můžeš udělat něco jiného. Nesnažit se ze sebe, ze své slabosti a svou slabost ve víře odevzdat Kristu. A Kristova síla odpuštění se na tvé slabosti okamžitě zjeví, a tobě se v hlavě rozsvítí pomyslná žárovička poznání, a ty řekneš- v čem jsem slabý, v tom jsem v Kristu silný. A pak můžeš Kristu nabízet další své slabosti k proměně. Na své duchovní proměně musíš nechat pracovat Krista, jdi mu z cesty se svou slabostí, kterou se snažíš o nemožné. Svou slabost Kristu odevzdej, a spoléhej se více na Jeho sílu. A jestli si myslíš, že odevzdání slabosti Kristu je lehké, tak ti mohu potvrdit, že ze začátku je to mnohem těžší, než ten tvůj dosavadní sebezdokonalovací způsob. Odevzdání své slabosti Kristu, je jedním z největším úkonů víry. Vyznej v Duchu svatém Krista, a můžeš začít. Kdykoliv, třeba hned. Výsledky tě zakrátko ohromí.
Pokoj Tobě.



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 20:07:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Mohl bys tohle upřesnit? 
Co tím myslíš? 
 Modlit se dá i neverbálně, kontemplativně – nazírat na Boží přítomnost. 



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 20:43:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné vyznání, kéž to Okovi vydrží i v těžkých chvílích.

Před několika dny jsem přemýšlel, jak svůj vztah k Bohu a bližním vyjádřit. Kupodivu základ nebyl v modlitbě, ale vyšlo mi velmi stručné:

"Tady mě máš, jsem tu pro tebe."

"Tady mě máš "
lze s důvěrou říci jedině Bohu. Lze to říci i nějakému blízkému, ale kdo doufá jen v člověka, dělá chybu. O tom již psali autoři biblických textů. Ale pro Boha jsem tu i jako chybující, i jako snaživý. Takového mě přece učinil. Pokud na mě vidí chyby, tak jsem tu proto, aby mi je pomohl odstranit. Tento přístup chrání před přílišným sebemrskačstvím, ale také nevylučuje přiznat si, že nejsem dokonalý, jako je dokonalý Bůh. A nečiní mi problémy přiznat to, třeba i veřejně, byť zde snaha k dokonalosti často skřípe.

"Jsem tu pro tebe" je univerzální postoj, který by měl být samozřejmostí pro každého kristovce. Ale nejen pro kristovce, ale pro každého člověka, který pochopil, že je tu jako nejvyšší společenský tvor, jehož úkolem je starat se o všechno a všechny, co jsou kolem něho. Je to pravým opakem darwinovského přístupu, který dělá z člověka egoistického tvora bojujícího o své přežití.

Dost často lze od křesťanů slyšet, že se oddali Bohu a dělají vše pro Boha. Což by se dalo stručně vyjádřit "jsem tu pro Tebe". Myslím, že je to velká chyba a pokud to vyznávající myslí vážně, tak se v tom vyjádření skrývá také touha zavděčit se Bohu proto, aby získal výhody, např. spasení nebo dobrého života. Přitom již Pavel nabádal, abychom všechno dělali, jako pro Pána bychom to dělali. Tím nemyslel výkon pro Boha, ale kvalitu tohoto výkonu pro všechno a všechny kolem sebe.

Takže modlitba může být stručná nebo dokonce beze slov.
Přednější jsou činy. Stačí se podívat, jestli je v krmítkách dost pro kosy, vrabce, hrdličky, sojky a jiné a na zemi pro drozda a kosy. A jestli je zapotřebí vyměnit kocourovi stelivo a připravit žrádlo. No a pak tu jsou i jiní členové domácnosti, pro které tím více platí "jsem tu pro vás". A má to mnoho dalších variací, stačí se dívat kolem sebe...



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 21:22:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: Upozorňuji, že mým cílem je, abyste mě alespoň trochu pochopili

Myslivec: Chápu co popisuješ, žil jsem to, mým cílem je, abys pochopil a to plně co žiji nyní.

Oko: Jedná se o to, že aby člověk v modlitebním životě postupně neupadal, musí mít určitý režim pro pravidelnou modlitbu – nikoli aby se modlil jen tehdy, když si na to vzpomene.

Myslivec: Přesně tímto způsobem jsem se pravidelně modlil. Chtělo to cvik, přísnost samého k sobě a řád. Tímto způsobem jsem se modlil vždy k něčemu. K Bohu. K Marii. K Duchu svatému. Prostě K duchovním bytostem. Nyní se nemodlím K někomu, modlím se V Duchu svatém. Modlitba V Duchu svatém je jiná. Nepotřebuji přemáhání k modlitbě, na Boha nezapomínám, jelikož se jedná o trvalý a ničím nepřerušený vztah s Kristem, který Ducha svatého dává a vztah ve své milosti jako jediný prostředník zprostředkovává. 

Oko: Pro každého katolíka je v životě církve k dispozici široká paleta nabídek modlitebního života. 
Myslivec: Pro kristovce je jenom jedna nabídka života- život v Kristu. Život v Kristu je nepřetržitou modlitbou v Duchu svatém. Bez Ducha svatého bychom totiž okamžitě s Kristem ztratili kontakt.

Oko: Hned ráno, když vstanu, krátkou modlitbou chválím Boha, děkuji za dar života a odevzdávám nebeskému Otci celý tento den. 
Myslivec: Odevzdání dne je nesmysl. Odevzdal jsem Kristu sebe, a patřím mu když i když spím a patřím mu každý den. Každý den patří Bohu, ať už se mnou nebo beze mne. Když ráno vstanu, je krásné když si vědomě uvědomím Boha, ranní poděkování v modlitbě Ducha je neoddělitelně spojené s poznáním boží vůle. V tomto ranním poznání bývá dost často obsažené i to, s čím se přes den setkám.

Oko: Nejde vůbec o to, „počítat“ si modlitby na výkon, ale o záměrnou rozumovou a volní snahu opravdu žít s Bohem, navracet se k Němu. 
Myslivec: Taky jsem se kdysi navracel k Bohu, nyní už od Něho neodcházím. A přestal jsem od Boha odcházet poté, co jsem opustil sebeklam, že Kristus mne opouští pro můj hřích a slabost. Kristus přišel pro nás hříšné, a neopustí nikoho kdo v Něho věří.

Oko: Modlitba není prostředkem, abychom my Boha nutili vykonávat naše zbožné představy, co by měl On udělat, ale abychom se naučili poznávat Boží vůli, uslyšet Jeho hlas a podle toho pak i jednat. 
Myslivec: Ano, a to je modlitba v Duchu svatém. A ta je jenom jedna. V modlitbě v Duchu svatém se slov užívá málo. Jedná se o vzájemnou duchovní komunikaci, ve které se otvírá poznání boží vůle, podle které žijeme.

Oko: Je samozřejmé, že se člověk snaží prožívat průběžně veškeré události dne u vědomí Boží přítomnosti a Božího vlivu na průběh událostí – ale nikdo nejsme tak dokonalí, abychom občas nesklouzli do vlastních představ a jejich prosazování, jak by měl náš život vypadat podle nás a je třeba znovu obnovovat to naše vědomí Boží přítomnosti. 
Myslivec: Ano, nikdo z nás není dokonalý. Představy a jejich prosazování v boží vůli je však v pořádku. Sklouznout do vlastních chybných představ, a jejich prosazování, obnovovat naše vědomí boží přítomnosti, tak to je životem bez Krista. Mimochodem, v životě v Kristu nemusíme nikdy obnovovat naše vědomí boží přítomnosti. Za prvé člověk toho není schopný, a za druhé naležíme napořád Kristu.

Oko: Také je mezi námi katolíky dost rozšířená praxe tzv. krátkých střelných modliteb, kdy oživujeme své napojení na Boha – např. „Díky Ježíši!“ „Duchu svatý, buď se mnou!“ A pod.
Myslivec: Také jsem tak kdysi střelně "oživoval" napojení na Boha. Diagnoza? Malověrnost. Sebeklam.
Všechno oživuje Duch svatý, a v Duchu svatém mají kristovci s Bohem trvalé spojení. To, že Duch vane kudy chce neznamená, že z nás odchází! To, že Duch vane kudy chce znamená, že všudypřítomný Otec má nade vším kontrolu, a to i nad hlubinou svého božství.

Oko: Je mnoho druhů modlitby, mnoho různých způsobů, jak se modlit, jak otvírat Bohu své srdce, aby ho on mohl proměnit.
Myslivec: Bůh srdce proměňuje jenom jednou a napořád. Jedním způsobem, a jedním úkonem víry odevzdání se do vůle boží.

Oko: Proto bývám někdy docela v rozpacích, když se mě ptáte: „Kdy naposled s tebou mluvil nějaký anděl nebo svatý v nebi?“ 
Tato otázka prozrazuje o vás velmi mnoho - evidentně znáte jen ten druh modlitby verbální a nad to už asi nic moc. A to je pro vás opravdu docela škoda.
Myslivec: Ta otázka byla zcela oprávněná vzhledem ke tvému teoretizování o modlitbě, bez toho abys uvedl své zkušenosti.
Vynech tedy prosím soudy o tom co ve tvým domýšlenkách otázka o "nás" prozrazuje, a raději se hlouběji zamysli nad tím, jak ti tady popisuji modlitbu v Duchu svatém, a zkušenosti s ní. Dávám si s tím práci, oceň alespoň to. Byla by škoda, kdybys nikdy nepoznal modlitbu v Duchu. A opusť sebeklam, že modlitba v Duchu je něčím čeho jsou hodni jenom ti nejlepší z nejlepších. Je pro všechny i pro Tebe.

Oko: Většinou podle stejného scénáře: žil jsem špatně, v hříších a pověrách – pak přišel Bůh, očistil mě, dal mi „pravou víru“ (obvykle ve významu: Duch svatý mi skrze Písmo otevřel oči) – nyní už jsem spasený, půjdu do nebe a mojí motivací už vůbec není moje záchrana (jsem přece už zachráněn), ale pracovat pro druhé. 
Myšlenka veskrze ušlechtilá a v jádru křesťanská, ale jako každá hereze je i zde (snad z neznalosti) „přepískutá“ do nepravdy.

Myslivec: Chápu. Kdysi bych tak odpověděl taky. 
Tak jako v modlitbě Ducha poznávám boží vůli, a boží vůle je něčím co nemůžeš změnit, je to status, tak v tomto statusu je i obsažená jistota spásy. Jistota spásy není představou. Jistota spásy je duchovním obsahem boží vůle, a o boží vůli nemohu pochybovat!
Mohu pochybovat jako ty, že moje slabost mi spásu pokazí, jistě Oko, skutečně mohu pro svou slabost spásu minout. Jenže! Když jsem svou slabosti začal odevzdávat Kristu, a On je proměňuje se svou sílu, tak souběžně s poznáním toho, že v čem jsem slabý, v tom jsem v Kristu silný přišlo i poznání jistoty spásy. Víš Oko, jistota spásy je něco co tě nejvíce podrží i v těžkých životních chvílích a nejen to, jistota spásy dává i velkou naději v to, že tato spása je pro všechny lidi kolem tebe. 
 
Oko: Moje zkušenost víry je docela jiná: 
Bůh mě sice kdysi také proměnil (zbavit člověka hříchů je přece velká proměna a učinit z vyhnance z ráje opět dítě Boží je proměnou ještě zásadnější!), ale proměňuje mě i neustále dál – společným životem. Takže osobní rozhodnutí žít svůj život už vždycky s Bohem je teprve počátkem naší osobní dlouhé cesty k dokonalosti víry. 
Věrnost a vytrvalost Bůh člověku nepředává žádným zázrakem a už vůbec ne v jediném okamžiku – to jsou skutečně až plody našich mozolů na Božím díle po naší dlouhodobé spolupráci s Ním. Učíme se nezištně pomáhat druhým – to není bezpracný dar od Boha! 

Myslivec: Hezky jsi toto ze začátku vyznání napsal. Konec je však horší. Proměna lidského srdce se v okamžiku děje, Věř nevěř, u mne se to stalo. Učit se životu s Kristem a postupně mu odevzdávat své slabosti, je postupným proměňováním. Žel Oko, žádný duchovní plod tvých mozolů neexistuje. Všechna duchovní proměna je zásluha Kristova. 
Učíš se pomáhat druhým? To z katolického života znám. Nyní se tomu učit nemusím. S životem v Kristu přišel dar služby. Pomáhat lidem ve vůli boží je velký prožitek potřebnosti. Přeji Ti ho. A něco Ti prozradím. V daru služby se bez síly Krista neobejdeš. Kdyby mi Kristus ke službě nedával sílu, lidi by mne okamžitě vycucali jako citron. 

Oko: Skrze naše skutky - naplňováním naší jedinečné úlohy každého z nás na Božím díle obnovy světa teprve roste naše víra k dokonalosti (Jk 2,22)! 
Věnovat Bohu svůj čas a svou práci, své úsilí! Nechat se Bohem vést! 
Po prvním obrácení práce na sobě samém teprve začíná! Bez věrnosti a vytrvalosti nelze člověku vytrvat v dobrém až do konce! (Mt 24,13; Mk 123,13) 
Myslivec: Dodávám, že skrze skutky víry. A vírou v Krista a proměňováním se v Kristu se stáváme dokonalejší. 
Věrnost a vytrvalost ze sebe sama je slabá. Chceš ve své věrnosti vidět kousek svého přičinění. Mno, taky jsem ho tam kdysi viděl. To přičinění tam je, jenže je zde něco, bez čeho by tvá věrnost vůbec neexistovala. Kdyby se ti Kristus nedal poznat, nemohl bys mu být věrný. Věrnost je odvozená "veličina" která stojí na síle, milosti a moci Krista. Poté co jsem toto poznal, děkuji Bohu za to, že mi vůbec umožnil být mu věrný. A ve vědomí takové věrnosti jsem teprve začal duchovně růst.

Oko: Nikdy proto nemohu s naprostou jistotou už dopředu prohlašovat, že po smrti těla jistě půjdu do nebe. 
Myslivec: Poznaní pravdy Ducha a boží vůle tě vyvede z omylu. Nikdy neříkej nikdy..A do nebe se jde po vzkříšení Kristu věrných kristovců.
Dopředu můžeš vždy prohlašovat, že tvoje slabost je nejistotou spásy. Vždy můžeš prohlašovat, že když Kristu svou slabost odevzdáš, Kristus tě svou silou JISTĚ spasí!

Oko: Tvrdit o sobě, že nás Bůh proměnil a dal už někomu z nás "přirozenost nehřešit" je jen další herezí, dalším sebeohlupováním. 
Myslivec: Přirozenost nehřešit je tvůj výmysl, který jsi stvořil negací přirozeností hřešit. Ani jedna tato přirozenost neexistuje. Přirozenost lidská je být svatý, nepřirozenost je být hříšný. Spojení slov- přirozenost a (ne) hřešit, je nelogické. Přirozeně mám být svatý, nepřirozeně jsem hříšný. Boží vůle je abychom svatí byli, boží vůle není abychom v hříchu zemřeli. Andělé v nebi nemají žádnou "přirozenost" nehřešit, andělé v nebi jsou prostě a jednoduše svatí. 
Navíc nevím o tom, že by někdo z nás kristovců zde tvrdil, že má "přirozenost nehřešit". Toto slovní spojení je tvůj výmysl. Prosím nepoužívej ho.

Oko: Mě osobně tedy Bůh také zachránil a společný život s Bohem po čase každému člověku do jisté míry propůjčuje „Boží“ vidění světa. 
To znamená, že začíná vidět závažné hříchy v jejich nahotě a ošklivosti, takže pro člověka někdy už opravdu přestávají být i pokušením. Přesto je zde pořád dost široká oblast, ve které hřešíme stále – i když se jedná o hříchy s menší závažností, pokud by jich člověk kajícně také pravidelně neodevzdával Kristu (nejlépe ihned, kdy si je uvědomí), tak i tato zátěž lehkých hříchů by byla schopná pokřivit srdce člověka a zvrácené myšlení by se nakonec projevilo i skutkem hříchu ke smrti. Proto je tak důležitá pravidelná očista ze hříchů ve svátosti smíření. Každý z nás tedy máme stále oblasti hříchů, na kterých třeba pracovat, zbavovat se jich. Je to proces růstu ke svatosti po celý zbytek života. Cesta k větší věrnosti a vytrvalosti. I přes veškerá naše obrácení jsme svojí podstatou stále jen lidé hříšní, náchylní ke zlu.
Myslivec: Opět upřímné doznání a svědectví o tvém řk životě. Sebepoznání je u Tebe na vysoké úrovni. To sebou nese věk a životní zkušenosti samého se sebou. A opět Ti říkám, že to znám. Taky jsem se očišťoval ve svátosti smíření, a taky jsem pociťoval náchylnost ke zlu. Jenomže nyní pociťuji silnou náchylnost k dobru. Taky tě někdy napadají třeba při mši hrozné myšlenky, které zaháníš a připisuješ je své náchylnosti ke zlu a považuješ je za pokušení? I to je u mne pryč Oko. V modlitbě v Duchu svatém nehřeším ani myšlenkou. A pokud zhřeším, tak to již nikdy není pro hříšné myšlenky, je to pro tělesnost. Askeze je nejlepší meducína. Zde je dobrý ten tvůj řád a cvik. Jsem nádoba hliněná, a ne mé slabosti se zjevuje síla Krista.

Oko: Abychom se jednou docela změnili, musíme se nejdřív nechat Bohem postupně proměňovat po malých krůčcích ve společném životě s Ním. To je jediný recept na vyšší kvalitu pozemského života.
Myslivec: Ano, až na ty krůčky. Jsou duchovní proměny velmi rychlé, které probíhají mílovými kroky. a jsou proměny pomalé.

Oko: Ale to nejde bez vnitřního života modlitby. 
Každý člověk je chrámem – a má být chrámem Božím neustále budovaným, zdokonalovaným! Kdo neroste – automaticky upadá. 
Problém bývá, že své lenosti se jen tak nezbavíme a občas máme třeba i nechuť se zrovna modlit. Proto je tak důležité alespoň obrysově si stanovit určitý denní řád pro modlitbu a ten dodržovat. Troufám si tvrdit, že když přemůžeme svoji prvotní nechuť se zrovna teď modlit, tak taková modlitba je Bohu i milejší, než ta, která nám jde snadno.
Myslivec: To nejde bez modlitby v Duchu svatém.
Lenost je projev slabosti a v síle Krista jsem se ji zbavil velmi snadno. S mým darem služby nejde lenost dohromady. 
Ten kdo neroste nemusí automaticky upadat. Když někdo neroste neznamená, že stagnuje. Bůh si takového člověka může na něco připravovat.
K modlitbě v Duchu svatém se nutit nemusím, a nikdy k ní nemám nechuť. Bylo by to jako mít nechuť k Bohu. Oko, zkus se nyní pomodlit v Duchu, ne k Duchu co je někde externě. Pomodli se prosím v Duchu, kterého Kristus dává, a který je součástí tvého chrámu těla. Duch svatý se dá najít podle stop pravdy které po sobě zanechává nesmazatelně vtisknuté do naší duše. Napsal jsi zde mnoho pravd o sobě, to ti dal Duch svatý poznat! Po těchto Jeho stopách běž a najdeš Ho v sobě. Ze srdce Ti přeji abys modlitbu v Duchu svatém okusil, a pak poznáš jak budeš mít k Bohu blízko. Snažíš se tolik let o své zdokonalení, a určitě si zasloužíš mnohem víc, než máš nyní. Jestli chceš můžeme zakopat válečnou sekeru a bavit se spolu vzájemně o duchovních zkušenostech. Je to na Tobě.





















Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. březen 2018 @ 23:21:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Díky za hezký článek,který dobře popisuje to, co jsme v ŘKC žili. 
Myslel jsem si, že nežiješ nic tak extra výjimečného, ale že jsi docela 
normální římský katolík, že i v minulosti jsi popisoval totéž. 
Jen se vám za těch třicet let trochu změnilo učení.

  Také si vážím toho, že tvé "hereze" a "sebeohlupování" nepřipisuješ 
druhým lidem. Snad sis tedy uvědomil, že ty věci, které si vymýšlíš o druhých lidech, 
jsou jen tvoje? 

  Pokud ano, byl by jistě větší prostor pro diskuzi a vzájemné pochopení.




  Zpět k tématu.

  Stále tedy ke stejné věci a dotazu, na který jsi opět neodpověděl. 
Už jsem tě chtěl nechat, ale když už s tím dál pokračuješ...

Proto bývám někdy docela v rozpacích, když se mě ptáte: „Kdy naposled s tebou mluvil nějaký anděl nebo svatý v nebi?“ 
Tato otázka prozrazuje o vás velmi mnoho - evidentně znáte jen ten druh modlitby verbální a nad to už asi nic moc. A to je pro vás opravdu docela škoda.



V každé normálně fungující rodině spolu komunikují všichni její členové navzájem
Nefunguje to tak, že řekneš otci, aby řekl bratrovi, že si má jít uklidit svůj pokoj. Řekneš to svému bratru přece sama a přímo!
A bratr nepoví otci, aby ti vyřídil, že on ještě nemůže, že má ještě nějakou jinou práci.
Až takhle komická je vaše víra v nenormálních vztazích, kde si zakazujete mluvit se svými bratry.

  Což byla projekce, jak máte u vás kde co zakázáno, tak si asi omylem myslíš, že to tak mají i jiní. Ale s tou komunikací, řeknutím, jsi to snad myslel vážně?

A dále:


A znovu:


  Pokud jde o tu "komunikaci", tak to vypadalo, že myslíš "mluvení", "říkání", tedy slovní komunikaci, verbální komunikaci. To se tedy tehdy spletl, když jsi psal o spolumluvení a vzájemné komunikaci? 


  Jen se tedy ptám na tvou praxi v této konkrétní věci. 

  To, co ti si z toho domýšlíš, aby ses vyhnul odpovědi na pár jednoduchých otázek ("evidentně znáte jen ten druh modlitby verbální a nad to už asi nic moc") je pak už jenom tvoje sebeohlupování a tvé domyšlenky. Popsal jsi tu svůj život. Kdyby tě něco zajímalo z našeho života, tak se místo domýšlení zeptej - je už teď hodně jiný, než tvůj, takže když si domýšlíš náš život podle sebe, domyslíš si ho téměř vždy opačně, než žijeme.


  Pokud jde o náš ŘKC život, tak naše verbální "komunikace" se zemřelými byla vždy jednosměrná. Tedy hlavně růžence, ale i další modlitby (litanie a pod). Z druhé strany bylo ticho, nikdo s námi verbálně nekomunikoval (mluvím tedy za sebe a několik desítek lidí, kterých jsem se ptal). Vím že existují římští katolíci, se kterými "z druhé strany" někdo verbálně komunikoval. Podle obsahu komunikace si o tom myslím svoje, ale alespoň to byla "vzájemná komunikace".


  Tedy mne stále zajímá ze tvého života: 

1. Mluvíš vzájemně a přímo se svými bratry v nebi, máte tak "normální vztah"? 

2. Pokud ano, jakou formu má to verbální, slovní mluvení bratrů v nebi s tebou?

  Pokud nemluvíte spolu vzájemně, tak ses tehdy před šesti lety spletl a teď už umíš vytvářet společenství bez vzájemného mluvení?

  Toník



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 09. březen 2018 @ 08:28:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>režim pro pravidelnou modlitbu<<Pokud se jedná o řízené nebo regulované pamatování si, připomenutí si někoho nebo něčeho, na co ve svém každodenním životě jinak zapomíná, právě protože to není součástí jeho každodenního nebo pravidelně se opakujícího svátečního života, pak je režim a ustanovení pořádku pravidelnosti vhodné, aby se stal člověku součástí jeho života. Na počátku jde o emotivní radostný návrat k místu nebo k situaci, ve které se člověk setkal s Bohem nebo Kristem. A možná proto ten úzký a vřelý vztah k domácímu hájenému shromáždění. Člověku ale kdeco zevšední a každá věc nebo vztah potřebuje občerstvení. Jsme lidé. >>Je mnoho druhů modlitby, mnoho různých způsobů, jak se modlit, jak otvírat Bohu své srdce, aby ho on mohl proměnit. Modlit se dá i neverbálně, kontemplativně – nazírat na Boží přítomnost. To ale nejde hned, daří se to člověku až po velmi dlouhé cestě modlitby.<< Řekl bych spíše, že je těch mnoho způsobů než druhů modlitby. Každý jsme nějaký. Až do neverbální komunikace mezi Bohem a člověkem, se mění svět podle změny modlitebníka. Kontemplativní modlitba však již ovlivňuje změnu světa vůči modlitebníkovi, tedy i přístup Boha k člověku. A dodatkem, modlitbu by mělo předcházet rozjímání a také ji následovat. A může to vypadat také jako modlitba k sobě, než člověk přistoupí do Boží přítomnosti.



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 09. březen 2018 @ 11:02:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ano modlení je důležité a nemělo by se modlit jen když něco potřebujeme.  Dále pak modlení, kde se jen něco opakuje spíše jen tak ze zvyku taky asi nebude vončo.
Já to mám tak, že skoro každé ráno po vzbuzením pozdravím jediného Boha - Svatého Ducha. V noci když si pak lehnu do postele, tak už mám v hlavě nějakou tu myšlenku/verš atd... který pak probírám se Svatým Duchem a povídáme si.Kdybych tu komunikaci měl popsat, tak je to vnitřní komunikace. Tedy vznesu nějaký dotaz k Svatému duchu a většinou po chvíli mi přijde odpověď a tímto způsobem si povídáme i několik hodin.



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 09. březen 2018 @ 13:13:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Jedná se o to, že aby člověk v modlitebním životě postupně neupadal, musí mít určitý režim pro pravidelnou modlitbu – nikoli aby se modlil jen tehdy, když si na to vzpomene.

Oko, co je to podle Tebe (nebo pro Tebe) modlitební život? V Bibli jsem nic takového nenašel, a snad jsem nehledal špatně.


Máš třeba nějaký sdílecí nebo rozhovorový život se svojí manželkou? Modlitební život s manželskou, předpokládám, nemáš, i když se modlíš k lidem, co už umřeli. Je to nějak tak? Dá se Tvů modlitební život k něčemu praktickému přirovnat? Víš, máš to neskutečně zvláštně nastavené, tak když už to sdílíš, bylo by dobré vědět jak.



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 11. březen 2018 @ 20:54:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, vidím to tak, že to nepochopení je z toho, že odpadlíci a sektáři ti nerozumí, protože oni žádný intenzivní duchovní život nevedou, svátosti odmítají, tak jak ti mohou rozumět? Opravdu chceš znát pravdu? Tak se jich zeptej kolikrát denně se modlí k Duchu Svatému. Kolikrát za týden kolikrát za měsíc, kolikrát za rok? Pokud by tak činili, nesli by mnoho ovoce. Co nese Myslivec, Cizinec a mnozí další? To vidíš zde...



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. březen 2018 @ 20:39:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mnozí jste tu už svědčili o svém obrácení (podotýkám: upřímném obrácení!)
Většinou podle stejného scénáře: žil jsem špatně, v hříších a pověrách – pak přišel Bůh, očistil mě, dal mi „pravou víru“ (obvykle ve významu: Duch svatý mi skrze Písmo otevřel oči) – nyní už jsem spasený, půjdu do nebe a mojí motivací už vůbec není moje záchrana (jsem přece už zachráněn), ale pracovat pro druhé. 
Myšlenka veskrze ušlechtilá a v jádru křesťanská, ale jako každá hereze je i zde (snad z neznalosti) „přepískutá“ do nepravdy.

  Ahoj Stando.

  Potěšilo mne, že si naše svědectví pamatuješ už o pořádný kus lépe, než v minulosti, kdy ti většinou ty nejdůležitější věci z našeho svědectví unikaly. Ať je ti to k užitku.

  Měl bych dotaz: Chápu, že to, o čem svědčíme, je pro tebe "nepravda". Jestli jsem dobře pochopil, tak označuješ naše svědectví za "herezi". 

  V čem konkrétně je ta "nepravda" a "hereze" vzhledem k nám? Je v něčem? Nebo je to nepravda a hereze jen vzhledem ke tvému životu?


Takže osobní rozhodnutí žít svůj život už vždycky s Bohem je teprve počátkem naší osobní dlouhé cesty k dokonalosti víry. 

  Určitě. Přesně tak.

  A ty už jsi učinil to rozhodnutí? Pokud ano, tak když už tu popisuješ jak prožíváš tvou víru, tak zrovna toto by mne zajímalo. Zda už jsi učinil rozhodnutí být vždycky s Bohem, kdy si to rozhodnutí učinil, co tě k tomu vedlo a jak se to rozhodnutí projevilo ve tvém životě.





Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. březen 2018 @ 20:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj Stando.

Položím ti tedy v každém příspěvku jen jednu otázku.




Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 18. březen 2018 @ 19:52:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko, 

ačkoli se v úvodu velmi dušuješ , že  chceš dál popisovat  čistě svůj  modlitební život způsobem, jak mu sám rozumíš a jak ho sám prožíváš. Zdůrazňuješ, že v článku budeš popisovat výhradně vlastní zkušenost víry.

 Začínáš o modlení,  ale pak začneš druhým kázáním o herezi, že se  "ohlupují"  nějakou vírou ve věčný život.... Proč zde ale oko zpochybňuješ víru druhým? Vždyť Kristova víra je o spasení našich duší, vždyť v Kristu docházíme celosti víry.  A víra je to, že nepochybujeme... 


---------Nikdy proto nemohu s naprostou jistotou už dopředu prohlašovat, že po smrti těla jistě půjdu do nebe
To je jenom sebeohlupování a projev nevzdělanosti v křesťanské víře.--------

  
  Když zde žil , byl snad Pán Ježíš tedy nějak "sebeohloupen" ? Když  svému i našemu nebeskému Otci věřil a tak věděl , že po smrti půjde do nebe?


--------Tvrdit o sobě, že nás Bůh proměnil a dal už někomu z nás "přirozenost nehřešit" je jen další herezí, dalším sebeohlupováním. 
Proč tedy v realitě hřešíte, když to jde jinak? Když prý už máte přirozenost nehřešit?--------

                                     
 A Tobě dává Kristus přirozenost hřešit?  Oko ? V čem tedy že hřešíme? V tom že věříme? (Když už zde píšeš v tom  duchu "Já"....... a vy)

 Zpět k modlitbě, nemáme se snad modlit a přimlouvat v Duchu svatém a jeden za druhého a tak i za všechny? A tak i za víru? Neprosí snad apoštol Pavel, aby se věřící přimlouvali i za něj?



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. březen 2018 @ 05:32:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.


Naše prosba je mnohdy nedokonalá, někdy modlitba k Bohu roztěkaná a myšlenkově roztříštěna...atd. prostě potřebuje doprovod anděla strážného, včetně svatého v nebi. Svatí neboli dokonalí jsou hodni vidět svatou Tvář Boží, je přeci psáno, že nic nesvatého neuzří Boží Tvář, takže oni skutečně svatí pomáhají vyprosit naše potřeby, což mi pro duchovní zabetonovanost nejsme schopni. Brání nám v tom naše ješitnost, pýcha či nevěra a tato nedokonalost oslabuje naší prosbu a svatí naopak tuto naší slabost doplňují svojí dokonalostí a svatostí. 

  Hezky a upřímně vyjadřuje své postoje a vážím si toho. Ty jsi k tématu napsal:

Gratuluji ti "rosmano", že tobě již duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra nebrání v účinné modlitbě.

  To chápu z tvé strany jako ironii, sarkasmus, jestli jsem porozuměl dobře. 


  Tak se ptám:

  Tobě také duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra brání v účinné modlitbě? 

  Pokud ano, tak:

  Pomáhají vám v duchovní zabetonovanosti, ješitnosti, pýše či nevěře andělé nebo modlitby? Nebo to "rozšiřování srdce" růženci rozšiřuje také prostor pro duchovní zabetonovanost, ješitnost a pýchu?

  Proč duchovní zabetonovanost neopustíš? Co vám v tom brání? Je k něčemu užitečná duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra?

  Toník



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. březen 2018 @ 06:48:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Ještě jsem si říkal, že by bylo nečestné nechat tě v dohadech, které o nás máš
Abys zbytečně nežil v sebeklamu, napíšu ti, jak to bylo se mnou v realitě.


  V realitě, ve skutečnosti, jsme se opravdu cítili jako housenky. 


  Nebo spíš jako červi. 

  Zpívali jsme tehdy s kapelou jednu takovou písničku:


  V Tvých očích jsem jen červem,
přesto zvláštní cenu mám

  Ty hýbeš každým mým nervem
Ty mne zvedáš ke hvězdám.


  Tobě stačilo by dýchnout 
a zemřu kdybys chtěl.

  A můžu se ti vyhnout
A mířit do pekel...


  Mne hřích každý den drtí.
A věčně hrozí pád.

  Ty vládneš nad mou smrtí,
tak měj mne prosím rád.


  Bylo to v Gismol, pro dobarvení naší reality.


  Tu písničku jsme zpívali proto, že jsem to tak žili, rozuměli naší realitě tak, 
jak je to v té písničce. 

  Sice jsme se někdy naivně domnívali, že nejsme červi, ale motýli, 
zkusili vylézt na nějaký kopec (třeba Svatou horu, na Hostýn, Králíky, 
Turzovku, jednou jsme byli až v Mariazell) a létat, ale výsledkem 
takových pokusů o létání byla jenom nepříjemně rozbitá přední část hlavy.


  No a tehdy jsem se setkal s evangeliem. S tou zprávou o skutečné Boží lásce, 
o Pánu Ježíši a o Božím odpuštění, o tom, že Ježíš vzal všechny naše hříchy na sebe.

  Byl jsem tehdy duchovně docela zabetonovaný, ale ta zpráva o Ježíši ke mne přišla
v takové zvláštní moci (říká se jí dynamit a na beton stačí), která mne jí tehdy 
uschopnila slyšet tu zprávu a rozumět jí.
(Jednoduše ta slečna, co za mnou přišla, řekla: "Ve jménu Ježíše ty démone, 
co držíš tady toho Toníka, vypadni" a všechna ta temnota, prázdnota a beznaděj,
co jsme tehdy žili, opravdu vypadla.)

  No, ale protože jsem byl pyšný a nechtělo se mi pokořit před Bohem, tak 
i když jsem evangelium slyšel a rozuměl mu, vzepřel jsem se mu tehdy. 

  Odmítl ho.

  A ne jednou. Odmítal jsem ho systematicky mnoho měsíců.

  Byl jsem tehdy "intelektuál". Měli jsme složité myšlenky, učení tak vznosné, 
nedostižné a neproniknutelné, tak křivolaké, že mu nerozuměli ani ti, co nás ho učili. 
Natož my.

  A evangelium Pána Ježíše bylo tak jednoduché, jasné a přímočaré. 

  To bylo pro mne pohoršením.

  No, ale šel čas a to Slovo pracovalo. 


  A jednoho dne, bylo to ke konci života, mi Bůh ukázal výsledek soudu nad mým životem. 
Reálně, přímo, jasně jsem věděl, jak můj život dopadl. 

  Proto jsem nemusel předjímat Boží výrok o mém životě, když jsem ten výrok znal 
a byl mi docela řádným způsobem zjeven. (Povídal jsem si pak s mnoha křesťany 
a mnohým Bůh zjevil výsledek toho soudu nad jejich životem, tak jako mně.)

  Měl jsme pak už jen na výběr: Buď umřít a respektovat ten výsledek soudu, 
nebo žít a respektovat ten výsledek Božího soudu nad mým životem.

  Tehdy už jsem nebyl tak pyšný, že bych se Bohu vzpíral a nerespektoval
ten výsledek Božího soudu a šel si po svých. Ta varianta už v úvahu nepřicházela.

  Ještě nějakou dobu jsem pak lavíroval a nevěděl, jak se rozhodnout, 
až jsem málem opravdu umřel. Ale už to nebylo tak dlouho.

  Rozhodl jsem se tedy tehdy žít a přijmout tu smlouvu s Bohem a Bůh to rozhodnutí potvrdil, 
o tom už jsem ti psal vícekrát. 

  A ten výsledek života v Gismol jsme pak slavně a v CDur pohřbili.



  Toník



Cesta pohodlná a široká, nebo cesta úzká, strmá a obtížná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. březen 2018 @ 05:28:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Mám další jeden dotaz. Psal jsi tu u minulého článku:

Co člověka láká víc? Cesta pohodlná a široká, nebo cesta úzká, strmá a obtížná?  
Zatímco do každé činnosti, do každé akce musíme vyvinout úsilí - přemoci svůj sklon, lenošit nám jde o moc snadněji - stačí neudělat nic.

  Tak se ptám: Co tebe konkrétně láká víc?

  Láká tě široká a pohodlná cesta, nebo ta cesta úzká a přímá?



každému žijícímu člověku je bližší konat zlo, než konat dobro. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. březen 2018 @ 05:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Pak mám ještě dotaz. Psal jsi tu:

Bůh nás v okamžiku smrti zbavuje naší hříšné přirozenosti, naší přirozené náklonnosti ke zlému. Protože každému žijícímu člověku je bližší konat zlo, než konat dobro. Proto říkáme, že svět leží ve zlém. Tento sklon je našim dědictvím po Adamovi, dědictvím prvotního hříchu.

  Tak se ptám: Tobě konkrétně je bližší konat zlo, než konat dobro?




Bože, nekecej mi do mého života, já se zařídím podle sebe lépe (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. březen 2018 @ 06:45:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ještě Stando jeden dotaz. Psal jsi tu v souvislosti s vyznáním Martina:

  Máte tedy tyto postoje?

  Ty zastáváš postoj "Bože, nekecej mi do mého života, já se zařídím podle sebe lépe"?
  Ty sám si určuješ, co je pro tebe dobrem a co zlem?



duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 05:24:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ahoj Stando.


Naše prosba je mnohdy nedokonalá, někdy modlitba k Bohu roztěkaná a myšlenkově roztříštěna...atd. prostě potřebuje doprovod anděla strážného, včetně svatého v nebi. Svatí neboli dokonalí jsou hodni vidět svatou Tvář Boží, je přeci psáno, že nic nesvatého neuzří Boží Tvář, takže oni skutečně svatí pomáhají vyprosit naše potřeby, což mi pro duchovní zabetonovanost nejsme schopni. Brání nám v tom naše ješitnost, pýcha či nevěra a tato nedokonalost oslabuje naší prosbu a svatí naopak tuto naší slabost doplňují svojí dokonalostí a svatostí. 

  Hezky a upřímně vyjadřuje své postoje a vážím si toho. 



Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování lidského srdce - II. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. březen 2018 @ 22:57:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  V historii jste tu hojně psali o pocitech, zážitcích, sebeklamech o virtuálním světě a dalších vašich pojmech a zkušenostech. 

  Teď jsi tu nově v diskuzi použil pojem "delirium" a "náboženské delirium". A to hned 4x. Před tím ses o náboženském deliriu nezmiňoval.

  Tak mám zase jeden dotaz: To je nějaká novinka ve vašich životech, že jsi k pocitům, zážitkům a sebeklamům přidal "náboženské delirium"? Nějaký nový level při snaze, co popisuješ? Jak taková věc vypadá, kdy jsi to zažil?

  Toník

  



Stránka vygenerována za: 2.30 sekundy