Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482880
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana?
Vloženo Středa, 04. červenec 2018 @ 13:40:55 CEST Vložil: Tomas

Grano Salis poslal oko

Nikde v celém Písmu nenajdete výraz -  "Jedině Písmo" (sola scriptura).


Je tomu tak proto, že Písmo samo o sobě nikdy nemůže být takovou nejvyšší autoritou - může být totiž jak živým uskutečňujícím se Božím slovem, ale stejně tak i mrtvou literou, předmětem spekulačních teorií různých náboženských pomatenců.


Pro křesťana je nejvyšší autoritou osoba Krista, se kterým jsme byli Boží mocí bytostně spjati ve křtu.
Kristus sice po svém vzkříšení už vstoupil na nebesa, ale přesto s námi stále tajemným způsobem přebývá ve své církvi, která je viditelným Kristovým tělem na této zemi a my jsme jeho viditelnými údy.

Nejvyšší autoritou pro křesťana je tedy tento Kristus, uskutečňující se v této církvi, která je naplňována Duchem svatým.
Samotné Písmo, aby se stalo skutečným živým Božím slovem, musí být oživeno právě tímto Duchem.




Církev má jako každé jiné lidské tělo dvě "nohy":

Základem života církve je život v Duchu svatém, dva sloupy (dvě "nohy"):

1.) učitelský úřad církve, ("razítko", legitimita, poslání, pověření službou) - - typickým představitelem legitimity pověření Kristem  je apoštol Petr (to nevylučuje Petrovy charismata).

2.) charismata. - typickým příkladem charismat je apoštol Pavel (Charismata zase nevylučují Pavlovo legitimní pověření Kristem - Pavel, před začátkem svého misijního působení záměrně vyhledal Petra, aby od něj získal oficiální svolení (legitimitu jménem církve) pro tuto činnost - Gal 1,18.



Kdo v životě nemá oba tyto dva sloupy, kulhá vždycky jako křesťan na jednu nohu.

Proto máte pravdu, když kritizujete "matrikové katolíky", že jako křesťané vůbec nežijí. Chybí jim totiž v životě charismata, prokulhají tak možná celý svůj neduchovní život.

Ale zrovna tak zapálený charismatik, snažící se žít svůj život s Bohem - však bez legitimní Kristovy církve s apoštolskou posloupností (církve s autoritou pověření Kristem) kulhá zase na tu druhou nohu - a také tak často v duchovní chudobě prokulhá celý svůj život.





Základem života církve není samostatná kniha, vykládaná podle chuti každého vždycky trochu jinak.

Máme zde Boží slovo - Bibli - a učitelský úřad učí  pravému smyslu jejích textů.
Činí tak v autoritě samotného Krista, činí tak neomylně v moci Ducha svatého a činí tak posloupně předávaným učením (tradicí apoštolů) z generace na generaci.. Mimo to má katolická církev ještě i třetí "opěrný bod" - svátosti - nadpřirozenou posilu od Boha, bez které člověk nedokáže žít svatě. (ty teď diskusně ponechám stranou).



Pro mnohé z vás je Bible absolutní autoritou - pletete si ji totiž se samotným Bohem.

Ale skutečné Boží slovo nejsou napsané litery - Boží slovo se stává živým pouze tehdy, když se uskutečňuje činy, skutky podle Boha!




Bible bez církve je tedy odtržením od reality, odtržením od pravdy - stává se jen náboženskou fantazií (výkladem) všeho druhu.

Každý heretik třímá Bibli, ohání se Biblí, tluče jí oponenty po hlavě -  a čte ji údajně "v Duchu"  - pokaždé však v úplně jiném smyslu. (Čte a rozumí jí prý tak, jak byla napsána!). A každý je přitom skálopevně přesvědčen, že právě jen on objevil tu "nejpravdivější pravdu," že právě jen jemu byla "Duchem" zjevena, když si namátkou otevřel stránku Bible.

A tak zde pak mám stálé nedorozumění s Toníkem, jež je skálopevně přesvědčen o tom, že Izaiáš je prý také evangeliem, že Izaiáš prý není Starý zákon, že tam nepatří! Osobitý mylný výklad, právě ta ukázka nesprávného pochopení smyslu Bible v odtržení, bez tradice církve.





Pravda o Bibli jako o Božím slovu.

Když byla noc, proroci postavili na zem svítilnu, aby ukázali světu cestu k dennímu světlu. Když se však objevilo velké Slunce spravedlnosti, zprostilo je oné služby, které už nebylo třeba.
Neboť nebyli ustanoveni pro den, nýbrž pro noc.
Pro den je totiž třeba mocně zářícího slunce, aby vypudilo tmu ze všech koutů. Mojžíš byl nyní se vší ctí propuštěn ze své služby, neboť sám Boží Syn se opásal, aby sloužil!
On sám je skrytým tajemstvím, které se světu zjevilo v těle.

Buď pochválen ten, který přišel a odhalil to, co bylo pro proroky zahaleno.

Puzeni Duchem, zvěstovali proroci světu skrytého Syna jen zastřeně a náznakem.
Ona rouška na Mojžíšově tváři byla rozestřena i na jejich slovech, kdykoli mluvili o Jednorozeném.
Mojžíšovým leskem byl Kristus, který v něm zářil, byl však před Židy zahalen, aby jej nespatřili. Neboť Otec věděl, že tento národ není hoden patřit na Syna, proto jej před ním zahalil rouškou..
Proroci byli přáteli Otce a byli zasvěceni do jeho tajemství, proto jim sdělil hádankovité náznaky o svém Milovaném.

Vizte, jak celý Starý zákon je zahalen tak jako Mojžíš, který je obrazem všech prorockých knih a zastřeného rázu Starého zákona.
Teprve náš Pán odstranil tuto roušku a zjevil celému světu všechno tajemství. Syn Boží přišel a odhalil Mojžíšovu tvář, která byla do té doby skryta, takže nikdo nevěděl, co chce říci.
Nový zákon přišel a osvětlil Starý a nyní celý svět rozumí všem jeho slovům .... 

(Ja'qúbh ze Serüghu).



"Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1114 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. červenec 2018 @ 21:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Písmo = Boží dech (Duch) = Slovo = Bůh, který se stal tělem  - to všechno je jedno a je neoddělitelné, dokonalá jednota daná vzájemným přebýváním Otce, Syna a Ducha Svatého, která sebou nese kromě jiného tutéž autoritu. Tož tak. O tom nelze diskutovat, to lze jedině přijmout vírou jako fakt. Kdo to jako fakt vírou nepřijímá, nerozumí tomu, co o této věci říká, nic o tom neví a nezná Boha. 



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 06. červenec 2018 @ 12:04:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ZASE ZAČÍNÁŠ, BLUDAŘI!!! PÍSMO JE SLOVO BOŽÍ, KTERÉ JE DOKONALÉ A NENÍ MOŽNÉ HO DOPLNIT NIČÍM JINÝM!!! SMĚŠOVAT BOŽÍ A LIDSKÉ JE CESTOU DO PEKEL!!! PRAVÝM VYKLADAČEM PÍSMA JE DUCH SVATÝ - NIKOLI CÍRKEVNÍ AUTORITY!!!
BA



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:23:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sola Scriptura - Jedině Písmo se stalo základem evangelikálních církví proto, že jestliže si Boha a Krista bude každý vykládat bez tohoto základu, vznikne zmatek. Známe však výsledky od Reformace: Pomalu každý kazatel si vykládá Písmo po svém, i když lze základní věroučné osnovy přisoudit jako platformy, které ctí větší kolektivy - denominace.

Problém je v tom, že Písmo si každý zdatný kazatel může vyložit po svém. Neboť Bible je opravdu sestavou, jejíž části si vzájemně mohou odporovat nebo protiřečit. Lze tam najít jak nepřípustné násilí, dnes nazývané genocidou, tak nesmírnou hloubku milosti a lásky pro celé Univerzum.

Oko má v tomto pravdu. Ale připustit řešení, že učitelský úřad učí pravému smyslu biblických textů, je zrovna tak špatná cesta, jakou se dali kazatelé, kteří si stejné texty vykládají po svém. Kdo řekl, že učitelský úřad je nad Boha a že nějaký úřad si může činit právo vykládat, co je to ten Kristus, kterého lze podle Bible vnímat jako dokonalého člověka? Kdo dokáže vyložit, co je dokonalý člověk?

Historie prokázala, že mít Krista v srdci je možné. A že to nezávisí na příslušnosti k církvi, ale na touze přiblížit se ideálu dokonalého člověka, který je obrazem samotného Boha. A to určitě ne Boha Starého zákona.



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Středa, 04. červenec 2018 @ 23:05:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:

Pro mnohé z vás je Bible absolutní autoritou - pletete si ji totiž se samotným Bohem

To máš, pravdu, že prostetanti mají jako boha bibli, ale katolíci mají jako boha zase církev a katechismus, takže jste si kvit. 

Co se týká plurality, tak v Katolické církvi je větší. Co katolický kněz - to originální přístup k víře. Nikde jsem neslyšel tak svérázné výklady bible  a víry, jako u katolíků. U protestantů to je mnohem přísnější a sevřenější. Protestanti se snaží více jet podle NZ a první církve tam zobrazené. Třeba Skutky apoštolské a listy Pavla. 

Katolíci to pojímají spíše jako velkolepé divadlo. Z pohledu vnějšího pozorovatele jsou to dvě varianty, jak provozovat pobožnost. Každý se snaží, jak může. Katolíci vyrábějí pocit boha, nadpřirozena už budovou velkého kostela, která na vesnici převyšuje všechny ostatní budovy. Má to ohromit. Dále výzdoba kostela, zvonění zvonů, samotná mše, cinkání, papání oplatky, klekání, zvuk varhan, oblečky faráře a ministrantů, klekání, dým, atd. Je to prostě určitá ustálená show. Cíl je jasný - nabudit v ovci pocit, že tam je něco, co doma v obýváku nemá. 

Letniční zase mají svoje zvedání rukou a halejujování, amenování, někdy i padání k zemi, pokládání rukou na lidi, atd. 

Každý se snaží, jak může. Nabudit pocit, že se u nich něco děje. A někde jako u adventistů to mají více strohé. Kostely, sbory střídmější a jsou to čistí biblisti. Bible je jejich bůh. A tam je to nejvíc mrtvé.


Co mají všichni společné - je tam 100% člověka a jeho snahy a 0% boha. Vždycky je to jen nějaká ideologie, v každé církvi a denominaci jinak posunutá. Proč je tam 0% boha? Protože je to jen literární postava. A pokud existuje někdo, kdo stvořil vesmír, tak se určitě neztrapňoval chozením po vodě a dělání vína z vody a nevyhrožoval že přijde jako zloděj v noci a že mají všichni obyvatelé vesmíru vyznávat židovskou ideologii a jejich pohádky o tom, jak hůl snědla jinou hůl a z kouzelné ošatky se najedlo 5000 lidí. 

Přeji jak katolíkům, tak protestantům hodně zdaru v přesvědčování lidí, že zrovna u nich bydlí ředitel všech galaxií. Češi na to moc nejsou, ale třeba Afričani s průměrným IQ kolem 70 to ještě baští. Což moc době vědí kazatelé, a tak zakládají nové sbory hlavně v Africe, Latinské Americe a jiných místech planety, kde se dá předpokládat naivní obyvatelstvo. 



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. červenec 2018 @ 00:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nikde v celém Písmu nenajdete výraz -  "Jedině Písmo" (sola scriptura).

  Stando, to je dobře, že to víš. Někdo říká, že se v písmu něco takového najde?

  
Proto máte pravdu, když kritizujete "matrikové katolíky", že jako křesťané vůbec nežijí. 

  A někdo kritizuje matrikové katolíky, že jako křesťané vůbec nežijí? To jsem si tedy nevšiml. Kdo by takovou nesmyslnou hloupost dělal?


A tak zde pak mám stálé nedorozumění s Toníkem, jež je skálopevně přesvědčen o tom, že Izaiáš je prý také evangeliem, že Izaiáš prý není Starý zákon, že tam nepatří! Osobitý mylný výklad, právě ta ukázka nesprávného pochopení smyslu Bible v odtržení, bez tradice církve.

  Určitě zcela mylný výklad. To jsou vaše "prý" výklady obvykle. Izaiáš hlavně vůbec není Zákon, natož aby byl Izaiáš "starý".

  Pro tebe Izaiáš není evangeliem?

Teprve náš Pán odstranil tuto roušku a zjevil celému světu všechno tajemství. Syn Boží přišel a odhalil Mojžíšovu tvář, která byla do té doby skryta, takže nikdo nevěděl, co chce říci. 

  Klasická projekce lidí, kteří sami písmu nerozumí a ani nemohou rozumět.


Ale skutečné Boží slovo nejsou napsané litery - Boží slovo se stává živým pouze tehdy, když se uskutečňuje činy, skutky podle Boha!


Neboť Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce. A žádné stvoření není před ním skryté; před očima toho, jemuž se budeme zodpovídat, je vše nahé a odkryté.


  I docela obyčejná slova mohou účinně působit. Mají moc dávat a budovat život (povzbuzení, podpora...), ale také bořit a ničit (drzé pomluvy, lži...) 

  Už pisatelé Starého zákona nechápali slovo pouze jako zvuk pro přenos informace. 

  Slovo chápali i jako "událost" a "čin".


  Ježíšovo působení stojí především na slovech, která jsou zároveň i činy.

  V bibli Bůh oslovuje každého člověka.

  Bible je Boží slovo, které na sebe přijalo podobu psaného lidského slova. Bible není pouhým souhrnem věroučných pravd, nebo katechismem. Je prostředkem dialogu Boha s člověkem.

  Svým slovem oslovuje neviditelný Bůh ze své veliké lásky všechny lidi jako přátele a setkává se s nimi.
  
  Boží slovo má moc překonat to nejnebezpečnější zlo ve světě, totiž zlo, které je v nás samých. Má moc proměnit naše nitro. Toto slovo má dále moc každého z nás přivést k Otci a shromáždit nás kolem něho.


  Aby mohlo Boží slovo účinně působit a projevovat svou sílu, je třeba Boha a jeho slovo poznávat, důvěřovat mu a nechat se vést jeho Duchem. Duch totiž Boží slovo oživuje a zasazuje do našeho konkrétního života.

Boží Slovo je "plné života a síly". Přebývá mezi námi neustále a pro každého se stává: 
* mocí Boží ke spáse (Řím 1,16; Jak 1,21) 
* očištěním od hříchů (Ef 5,25-26) 
* dárcem života (Jan 6,63) 
* napomenutím (2Tim 3,16) 
* usměrněním (Žl 119,133) 
* povzbuzením (Sk 20,2) 
* uzdravením (Mt 8,16) 
* svítilnou (Žl 119,105) 
* pokrmem (Mt 4,4) 
* mečem (Ef 6,17) 
* štítem (Žl 18,31)

  Aby pro tebe Bible nezůstala jen mrtvým psaným slovem, ale aby se mohla stát oživujícím setkáním se samotným Bohem, který skrze svoje slovo projevuje svou moc, je nutné otevřít se Božímu Duchu, který nám Bibli činí živou, účinnou a srozumitelnou. 

  1. MODLI SE k Bohu, aby tě svým Duchem otevřel pro jeho účinné slovo. 
  2. ZTIŠ SE, ČTI A NASLOUCHEJ, "aby Boží slovo přešlo do nitra tvého života."
  3. PŘEMÝŠLEJ O TOM A KONFRONTUJ TO se svým životem. 
  4. MLUV S BOHEM a pros ho, aby jeho slovo proměňovalo a oživovalo tvůj život. 
  5. ŽIJ z Božího slova, spolupracuj s ním a zachovávej ho, neboť "budeš-li ho zachovávat, nepochybuj, že ono zachová tebe."



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 05. červenec 2018 @ 10:47:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...celkom dobre argumentačne zmanipulovaný článok... 
obecne platí že pri akejkoľvek argumentácii musia byť jasné pravidlá... 

,,Nikde v celém Písmu nenajdete výraz -  "Jedině Písmo" (sola scriptura).,,

to je pravda ale zároveň autor ako argument používa ,,učiteľskýúrad cirkvi,, čo tiež nenájdeme v písme, to už autorovi článku nevadí, veď to skvele poslúži na podporu jeho názoru... učiteľký úrad cirvi je strdoveký výmysel katechizmu...
ďalší ,,argument,, ktorý nie je v biblii je ,,apoštolská postupnosť,,... toto slovné spojenie nikde nie je v biblii... ak protestant použije termín ktorý nie je v biblii, tak katolík sa hneď ozve ,,Nikde v celém Písmu nenajdete ten výraz,,... ale katolík môže použiť aj termín mimobiblický keďže tradícia čiže katechizmus sa ,,premieňa,, na písmo a jedno pramení z druhého... znova sa dostávame do situácie kedy protestant musí kapitulovať, pretože nemá čím argumentovať... ak argumentuje iba písmom, tak katolík namieta že okrem písma je tu cirkev, ktorá jediná vie čo je pravda... ak protestant argumentuje okrem písma aj mimobiblickým termínom, tak katolík to napadne a argumentuje tým že to nie je v písme...
s katolíkom zásadne nediskutujem, iba že by si ujasnil čo je ,,pravidlom viery,,... buď neomylné uzavreté, dopísané a cirkvou potvdené písmo, alebo je to samotná cirkev, ktorá neustále dopĺňa, podľa potreby vykladá písmo... 
je zaujímavé, že pri porovnaní písma s rímskym katolicizmom, aj zarytý ateista rozpozná rozpor, nesúlad, nejednotu...sú to veci ktoré nie sú v biblii ako napr. modlitby k Márii, svatým, vyhlasovanie za svatých, odobratie kalicha, vnútený celibát, očistec, odpustky....
a je zaujímavé že aj pri množstve rôznych protestantských cirkví a smerov sa všetky na 95% zhodujú s písmom... žiadna z tých vraj ,,siekt,, sa nemodlí k svatým, nekanonizuje, neverí v očistec...čím to asi je?... buď sa dohodli alebo je to tým že majú písmo ako najvyššiu autoritu...



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 05. červenec 2018 @ 21:25:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
》Je tomu tak proto, že Písmo samo o sobě nikdy nemůže být takovou nejvyšší autoritou - může být totiž jak živým uskutečňujícím se Božím slovem, ale stejně tak i mrtvou literou, předmětem spekulačních teorií různých náboženských pomatenců.《
Pane Oko. Kdo nectí slova (nezachovává je, neřídí se jimi, nejedná podle nich, neinspirují ho, neuznává jejich platnost a pravdivost) toho, kdo je mu autoritou, nemůže ctít ani toho, kdo je jejich autorem a uznávat ho za svou autoritu. Není-li tedy Písmo, které člověk čte a tak i slyší, jemu nejvyšší viděnou a slyšenou autoritou, nebude podle něho žít a svým životem podle Písem ctít Jeho Tvůrce, od Něhož Slovo vyšlo a bylo vysloveno v lidských srdcích a do nich také vepsáno tak, jako se zamýšlené slovo tvořené v mysli při vyslovení nazývá mluveným a při zapsání psaným. Stále je to totéž slovo, ale myšlenky a i promluvené se zapsáním uchovávájí a prodlužuje se jimi jejich životnost a ne, že tím umrtvuje. Nicméně i tak je třeba jejich dalšího zvěčňování. Jedině u Boha je Tora věčná a u lidí musí být zvěčňována obnovováním. K tomu ještě v reakci zde:

》Samotné Písmo, aby se stalo skutečným živým Božím slovem, musí být oživeno právě tímto Duchem.《
Pane Oko. Je to dost jinak. Boží slovo je světlem člověku na jeho životní cestě, pakliže je člověku jeho životem. Tora je slovo naučení od Boha, kdo se jí řídí svým srdcem, bude mu dárcem života. Kdo opravdu musí ožít, není to Slovo, ale člověk.

》Ale skutečné Boží slovo nejsou napsané litery - Boží slovo se stává živým pouze tehdy, když se uskutečňuje činy, skutky podle Boha!《
Tolikrát už jsem slyšel a četl, že litera je mrtvé slovo, ale nikdy jsem tomu nepřišel na chuť. Litera uchovává myšlené a mluvené slovo. Myšlenka je podobně jako promluvené slovo nestálé. Ani litera vzhledem k pomíjivosti všeho stvořeného není věčná, ačkoliv zachovává i to, co jinak člověk zapomene. Jak tedy mluvené tak i psané Slovo se předává z generace na generaci mluvením - slyšením - mluvením nebo psaním - čtením - přepisováním, a šíří se a zvěčňuje (tedy uchovává od pomíjivosti) z generace na generace těmi, kdo ctí jeho platnost a pravdivost a životní moudrost.

A ještě k tomuto:
》Mojžíšovým leskem byl Kristus, který v něm zářil, byl však před Židy zahalen, aby jej nespatřili. 

odhalil Mojžíšovu tvář, která byla do té doby skryta, takže nikdo nevěděl, co chce říci. 

(Ja'qúbh ze Serüghu).《
Nezlobte se na mne, pane Oko, ale ten pán, co tohle napsal, snad ani nečetl nikdy to, co je psáno o zahalování Mojžíšovy tváře. Jinak by nemohl napsat, že Mojžíšova tvář byla Izraelcům zastřena, když k nim promlouval. Oni totiž hleděli na Mojžíšovu tvář, když k nim promlouval Slova Boží. Tvář mèl zakrytu v mezidobí, když k nim domluvil a než vystupoval k Bohu. A Mojžíšova tvář zářila, vyzařovala Boží slávu, tj. Šechinu, přítomnost Božího Pomazaného, tedy Mesiáše či Krista.
Všechnu tu ideovou konstrukci toho pána považuji za nepodloženou.




Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 04. červenec 2018 @ 19:12:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible není Božím slovem a ani se jim nestává, je to kniha jaká která koli jiná... 

Pro pračloveka by psaná kniha byla k ničemu, nejprve je třeba vymyslet slova, dát jím náplň, ustálit je, pak jimi dlouho hovořit a až pak po vynálezu klínového písma dát textu "moc" hovořit... 

Před psaný slovem je tedy ústní tradice, většinou předávána formou příběhů, a ustáleným mýtem... 





Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 04. červenec 2018 @ 19:51:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
K čemu takové Bohu odporné a Božímu Slovu odporující LŽI?!

Jeden příklad za všechny: 

oko: 2.) charismata. - typickým příkladem charismat je apoštol Pavel (Charismata zase nevylučují Pavlovo legitimní pověření Kristem - Pavel, před začátkem svého misijního působení záměrně vyhledal Petra, aby od něj získal oficiální svolení (legitimitu jménem církve) pro tuto činnost - Gal 1,18.


Pavel: Ga 1:15-18 Když se však Bohu, který mne oddělil již v lůně mé matky a povolal svou milostí, zalíbilo zjevit ve mně svého Syna, abych evangelium o Něm hlásal mezi pohany, neporadil jsem se hned s tělem a krví, ani jsem nevystoupil do Jeruzaléma k těm, kdo byli apoštoly dříve než já, nýbrž odešel jsem do Arábie a pak jsem se zase vrátil do Damašku. Potom po třech letech jsem vystoupil do Jeruzaléma, abych se seznámil s Kéfou (Petrem), a zůstal jsem u něho patnáct dní. 

Pavlův dodatek k Petrovi: Ga 2:11, 14 Ale když přišel Kéfas do Antiochie, postavil jsem se proti němu tváří v tvář, neboť si zasloužil odsouzeníKdyž jsem však uviděl, že nejdou rovně podle pravdy evangelia, řekl jsem Kéfovi přede všemi: „Jestliže ty, ač jsi Žid, žiješ pohansky, a ne židovsky, jak to, že nutíš pohany, aby žili jako Židé?“ 

A Petr o Pavlovi a Pavlových listech: 2P 3:15-16 A trpělivost našeho Pána považujte za záchranu, jak vám to napsal i náš milovaný bratr Pavel podle moudrosti, která mu byla dánaa jak to napsal i ve všech dalších listech, v nichž o tom mluví. Jsou v nich některé těžko srozumitelné věci, které neučení a neupevnění lidé překrucují, jako i ostatní Písma, ke své vlastní záhubě.  TO JE PŘESNĚ TVŮJ PŘÍPAD, oko !! Překrucuješ Písma ke své vlastní záhubě!

Tož tak.



Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 20:56:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

--- Pro křesťana je nejvyšší autoritou osoba Krista, se kterým jsme byli Boží mocí bytostně spjati ve křtu.----


Oko, proč tady pořád ty své bezduché fráze opakuješ, kdy všem je jasné, že téměř nikdo z těch, kteří si říkají římští katolíci, bytostně s Kristem spjat nebyl a vůbec nezná Boží moc ? Jsou to v drtivé většině formální, duchovně mrtví, vlažní náboženští lidé, kteří nemají s živým Kristem žádné obecenství, o svém spasení neví nic, Bohu vůbec nevěří a neznají Ho.



Stránka vygenerována za: 6.95 sekundy