Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467111
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Ztracená ovce, nalezená mince a ztracený syn, který?
Vloženo Pondělí, 11. únor 2019 @ 22:40:39 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal leonet

V pozadí těchto podobenství a příběhu stojí kritika Ježíše ze strany náboženských vůdců, kterým se tehdy říkalo farizeové a zákonicí. Ježíš se jím nelíbil.

Nelíbil se jím kvůli tomu, že se scházel s celníky a hříšníky. Nehrál podle jejich pravidel a lidé se zlou pověstí ho chtěli poslouchat. Lidé se zlou pověstí byli obávání celníci, výběrčí daní pro Římany. Židé jimi opovrhovali a to i přesto, že byli židé. Také tam byli "hříšníci", porušovatelé zákona, opilci, nevěstky a podvodníci, ti byli tak zahanbeni a zničeni, že se ani neopovažovali pozvednout své oči na Ježíše.
Tato ironie si zasluhuje naši pozornost. Ztracení nebyli ti celníci a hříšníci, kteří poslouchali Ježíše, ale nábožní lidé, kteří neměli žádné problémy, nebo si to aspoň mysleli.
Takže farizeové a zákonicí se hněvali na Ježíše, že dovolí, aby se kolem něho pohybovali takoví nehodní lidé. Jak asi přemýšleli? "Hraje si na velkého proroka, nebo dokonce na Božího Syna. Když už nic jiného, měl by se chovat svatěji, než my, jenže on se schází s rouhači a pijany. No uznejte." A tak se dohodli, z čeho obviní Ježíše. Náboženská elita, oděná do vybraných šatů, měla svoje tajná setkání, jejichž výsledkem byla spravedlivá žaloba, která zajisté odhalí toho šarlatána. A tato žaloba zněla takto: „On přijímá hříšníky a jí s nimi!“ V jejich žalobě zní jasné pohrdáni. Vždyť nemají ani tolik slušnosti, aby vyslovili jeho jméno. Oslovují Ježíše "tento člověk" nebo "tento muž". Problém spočíval v tom, že přijmout někoho a podělit se s ním o jídlo bylo v dané kultuře znakem skutečné solidarity, znakem rodiny. Takže Ježíš se choval tak, jakoby byl příbuzný celníků a hříšníků. Farizeové byli v šoku, jak to může dělat? Měl by reprezentovat Boha. Ježíš ztratil rozum.
Mimořádná slepota této náboženské hry musela Ježíše jistě pořádně zaskočit, ne-li rozhněvat. Jejich obvinění nese v sobě otázku: "Jak ty, Ježíš, úctyhodný rabbi, spolu se svými učedníky, vysvětlíš své bizardní vztahy? Ti lidé si nezaslouží nic jiného, než být vyhnanci, navěky zavržení od Boha a jeho lidmi. A ty s nimi stoluješ a jíš, čím ukazuješ světu, že jsou tvou rodinou.
Kdyby se tehdy hrával basketbal, byl by Ježíš určitě nadhazovač, protože do pyšné náboženské elity rád házel teologicky kroucené nadhozy. Nebál se svými slovy rozpoutat požár, aby sklopili uši a získal si tak jejich pozornost. Otázka tedy zněla takto: "Ježíši, proč se k tímto lidem chováš tak, jako by byli tví staří přátelé a příbuzní?"
Ježíš odpověděl třemi příběhy. Které si můžete přečíst v 15 kapitole Evangelia podle Lukáše. Domnívám se, že potom následovala dlouhá pauza, aby Ježíš nechal doznít tento šokující, ba přímo neuvěřitelný příběh. Potom se ujišťujícím úsměvem podíval na celníky a hříšníky, přikývl a obrátil se k farizeům a zákoníkům.
Takový je můj Otec. Kvůli tomu jsem tady a proto stoluji a jím s celníky a hříšníky. Patří mému Otci. On je má stále rád. Jsou rodina. Tak jako ovce patřila pastýři a mince patřila ženě a ti dva chlapci patřili svému otci, tak vy patříte mému Otci.
Ale příběh ještě neskončil. Vidíte, starší syn se seznamem předpisů v ruce byl právě na poli a plnil své povinnosti. Zaslechl hudbu a tanec, a tak zavolal jednoho sluhu, aby zjistil co se děje. "Tvůj brat se vrátil domů. Otec uspořádal oslavu!" Když starší bratr slyšel o otci a jeho oslavě, rozzuřený odešel pryč. Sám otec se vydal hledat ho a ze všech sil se usiloval přesvědčit, aby i on přišel na hostinu. A tehdy syn vykřiknul: "Podívej se! Nikdy jsem nepřestoupil ani jediný tvůj příkaz a ty jsi mi nikdy nedal ani kůzle, abych se mohl bavit s přáteli. No, když ale přišel tento tvůj syn (ne můj bratr), co prohýřil tvůj majetek s nevěstkami, ponížil si se a běžel mu naproti a přijal ho zpět. Dokonce jsem slyšel, že jsi toho vyvrhele i políbil. To není fér!"
Otec se synovi smutně podíval do očí: "Dítě moje, ty jsi stále se mnou a všecko co mám, je tvé. Proč bychom se neradovali z tvého bratra? Vždyť byl mrtvý a ožil. Ztratil se z mého domu, ale teď se našel."
Nevíme, co se stalo potom, když Ježíš dokončil toto vyprávění. Ale lidé se zlou pověstí jistě zajásali a potom v ohromné naději začali plakat. Nikdy předtím o takovém Otci neslyšeli. Ztotožnili se ze ztracenou ovci, ztracenou minci a mladším synem. A Ježíš jím pověděl, že jeho Otec je přijímá a miluje právě tak, jako židovský patriarcha z příběhu miloval svého nehodného syna. Ježíšův Otec přišel pro své ztracené ovce jako pastýř. Ježíšův Otec prohledal dům svého vesmíru jako žena, jen aby našel svou ztracenou minci. Ježíšův Otec nás objal a políbil uprostřed naší hanby a z radostí uspořádal hostinu. Tento šokující příběh Ježíš vyprávěl proto, aby nám pomohl poznat pravdu o Ježíšově Otci, a pravdu o tom, čím jsme.
A co se staršími bratry světa, s farizei a zákoníky, kteří si vytvořili svojí vlastní náboženskou cestu k Bohu, sestavili seznamy povinností a bezchybně je dodržují? Někteří dokonce neváhají druhé učit své cestě a když ji odmítají, neváhají je za to zatracovat.
Myslím si, že Ježíš hovořil tento příběh právě kvůli farizeům a zákoníkům. Proto si nechal příběh o starším bratrovi až na konec. Ježíš ví, že i je má jeho Otec mimořádně rád. Patří mu stejně jako výběrčí daní a hříšníci. V tom příběhu otec objal i staršího bratra v jeho hrdosti, v síle Ducha ho nabádal, aby se přidal k hodování.
Ježíš je Otcovým náručím, které nás všechny včetně nich objímá. On je srdcem Otce, které nabádá ty nábožné z nás, abychom odložili knihy a učili se o Otcově srdci od něho. On je "majetek rozdělený mezi námi."
Přidám podobenství, které jsem kdysi četl z jedné knihy C. S. Lewise. Převyprávím ho svými slovy. Představte si pohoří. Na nejvyšší hoře žije Bůh. Na tuto horu vede jediná cesta. Vine se mezi ostatními vrcholy, ale spolehlivě končí na hoře Boží. Po této cestě jdou hříšníci. Jiné cesty vedou i na ty další nižší hory. Farizeové, zákonicí a dnešní teologové, i mnozí další, kteří se usiluji svými skutky co nejvíce přiblížit Boží úrovni svatosti, jdou svými cestami a skončí na těchto nižších vrcholech. A dál nahoru nemůžou, neboť mezi jejich vrcholy a vrcholem Boží hory je obrovská propast. Neuvědomují si, že aby se dostali na cestu, která spolehlivě končí na hoře Boží, musí ty své vrcholy opustit a jít také tou cestou hříšníků.
Ti hříšníci jsou sice z pohledu těch teologických velikánů nedouci, neznají Písma a neumí je "správně" používat, občas něco popletou a občas i něco překroutí, ale jsou na tom lépe, protože lépe znají Boží srdce.


"Ztracená ovce, nalezená mince a ztracený syn, který?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ztracená ovce, nalezená mince a ztracený syn, který? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 12. únor 2019 @ 11:40:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
o kterém Ježíši vlastně píšeš, o tom v bibli? 

Proč se ptám 😉

lze se domýšlet, že ten v bibli je ideologický, formovaný již Křesťany. 
Takový byl "vyidealizován" aby 'jim' neštymoval... 



Re: Ztracená ovce, nalezená mince a ztracený syn, který? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 12. únor 2019 @ 21:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před chvíli jsem se doíval na film Věříš? Do you Believe? Odkaz je tady:

https://www.youtube.com/watch?v=7CrjMTPP9nM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0HCJ5HakeVWWw-6Tu4TaDXMd4r7BQBvoE7tFwOMkEhDxUMMINU5_bD7m4

Doporučuji!



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy