Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467722
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Zjevení Ducha
Vloženo Středa, 09. říjen 2019 @ 10:49:27 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal vatatu

                                   ZJEVENÍ DUCHA


  Rozhodl jsem se napsat tento článek jako reakci některých zúčastněných na GS, abych tak nemusel odepisovat na jednotlivé komentáře. Je to především vysvětlení k článku "život jako cíl".
   Otisknu tu proto alespoň poslední  komentář, aby bylo zjevné oč tu běží.

Vložil: JirkaB v Pondělí, 07. říjen 2019 @ 19:35:47 CEST

(O uživateli | Poslat zprávu)Zdravím tě, 
takže nehřešíš, hříchů se nevšímáš a ony nejsou. 
A ony nejsou, protože neexistují nebo protože je nevidíš?
To je to co mi vrtá hlavou, jelikož je psáno, že po ovoci poznáte. 
Hříchy nejsou, protože neexistují a pak jsi v Kristu ... a jsi pln Krista.
nebo hříchy nejsou, protože si jich nevšímáš a jelikož je nevidíš, tak podle tvého oka mizí... a přitom jsi v krásné autosugesci. 

Píšeš že nehřešíš a na druhou stranu píšeš, že se neposuzuješ již vůbec. Pokud se neposuzuješ, tak to může obsahovat tu autosugesci. Neposuzuji se, nevidím, ovšem že něco nevidím, neznamená, že to není.

Pokud jsi vírou změnil svůj život do podoby Krista, tak paráda, ale to podle mne se pozná podle ovoce. A rozeznávat ovoce je posuzování, svůj život srovnávám s životem Kristovým.


Jirka

     To je jeden z komentářů.
 Aby bylo jasné, jak vznikají mé myšlenkové pochody, tak vysvětlím, jak to skrze své slovo Bůh ve mně vykonal.
   Když jsem uvěřil v Ježíše, tak jsem se začal snažit dělat to, co jsem se dočetl v písmu a dařilo se mně to bez větší námahy.
   Když jsem si jednou přečetl o lásce Agapé v listu Korintským, zamiloval jsem se do té lásky natolik, že jsem se pevně rozhodl podle toho i žít.
  Řekl jsem Bohu v modlitbě, že to budu od zítřka přesně tak činit, jak je to popsáno v Korintským 13,4-7.
    Ouvej ouvej, jak mnoho jsem se spletl jsem poznal hned na druhý den.
 Do té doby jsem tu lásku měl alespoň částečně, ale po tomto mém rozhodnutí to takto činit silou své vůle, jsem začal dělat přesný opak, aniž jsem chtěl, a byl jsem z toho zoufalý. Tento život v opaku mých skutků, než podle Boží lásky, trval několik let.
  Nyní vím, že to bylo to mé ukřižování spolu s Kristem na kříži. V těch letech se Bůh vypořádaval s mojí pýchou. Díky mu za to, že to udělal.
  Když jsem před ním brečel, že už dál nemohu, a chtěl jsem se raději zabít, než takto dál žít, tak mně Bůh vysvobodil svojí pravdou skrze své slovo.
   Pochopil jsem, že z jeho slova nejsem schopen a mocen vykonat ani čárečku.
 Jak jsem to pochopil?
  Začal jsem se modlit modlitbu z Efeským 1,15-19.
 Prosil jsem Otce, aby mně dal ducha moudrosti a zjevení, aby mně skrze toho ducha osvítil můj vnitřní zrak.
    Tuto modlitbu jsem se modli asi 14 dní každý den.
 Trvalo to několik let, než začaly být vidět výsledky této modlitby v mém životě.
 Také jsem podle slov Jakuba 1,5-7 začal Otce prosit o jeho moudrost.
   I když to nebylo hned , tak výsledky těchto mých proseb se dostavily.
  To, co píši ve svých článcích na GS také žiji a je to výsledek Božího působení ve mně a skrze mně jak věřím.
   Nyní začnu vysvětlovat, co mně Bůh zjevil skrze svého Ducha a svou moudrost.
                 ZÁKON A MILOST
 Milost může začít působit až po porušení zákona. Pokud není porušen zákon, tak není potřeba milosti.
  Z toho vyplývá, že kdo se snaží plnit Boží zákon a doufá přitom, že při správném vykonání Božího zákona dostane od Boha milost, ten se mýlí, protože milost není potřeba, když je zákon splněn.
   Milost Boží nebyla člověku dána, aby člověk mohl splnit Boží zákon, protože Boží milost člověku nebyla dána vůbec, ale byl mu dán zákon.
  Boží milost byla na člověka vylita až po přestoupení zákona člověkem.
  To vylití milosti na člověka má ale jedinou podmínku. Tou podmínkou, kterou musí člověk splnit proto, aby na něho byla vylita Boží milost je to, že člověk uzná a vyzná před Bohem, že nedokáže splnit ani jedinou čárečku ze zákona, ale přitom zákon Boží miluje. Miluje to, co zákon Boží říká. Tímto vyznáním se člověk otvírá Bohu k působení jeho milosti.
   Tato Boží milost začne v člověku působit tak, že člověk začne spontánně dělat skutky, které jsou v souladu s Božím zákonem, aniž se o to usiluje, snaží, nebo zápasí. 
   Jestliže se člověk stále snaží a usiluje konat skutky podle Božího zákona, tak to znamená, že zatím nepoznal svojí slabost, slabost těla cokoliv učinit podle zákona, a proto na něm nemůže spočívat Boží milost, protože Boží milost je na člověka vylita až po smrti, kterou mu způsobila jeho snaha a úsilí plnit Boží zákon.
  A tak se ukazuje Boží zákon, jako jediná cesta, která vede k milosti Boží.
 Jak jinak by člověk poznal, že není schopen splnit Boží zákon, než tak, že se ho bude snažit vykonat ze vší své síly?
         Nyní pár veršů z písma.
         Židům 10,26-27
 ,,Jestliže totiž poté, co jsme poznali pravdu, vědomě pokračujeme v hříchu, nezbývá nám už žádná oběť za hříchy, ale jen hrozné očekávání Božího soudu, kdy zuřící oheň pohltí jeho odpůrce."  
  Co říkají tyto verš písma?
  Podle písma můžeme hřešit dvěma způsoby, jeden je svévolný a druhý je nedobrovolný.
  Oba dva způsoby hřešení vedou ke smrti.
  Ten nedobrovolný způsob hřešení vede k dočasné smrti, ze které může být člověk vzkříšený, ten svévolný vede k věčnému zatracení.
   Jak se dá rozeznat, zdali člověk hřeší nedobrovolně, nebo svévolně?
  To je také popsáno v písmu.
         Římanům 7,18-19
  ,,Vím totiž, že ve mně (to jest v mé tělesnosti) není nic dobrého. Chtít dobro, to umím, ale konat je už ne. Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci." 
    Co je tím dobrem, o kterém zde Pavel mluví?
             Římanům 7,12
 ,,Zákon je ovšem svatý, přikázání je svaté, spravedlivé a dobré."
     Podle toho, co Pavel napsal v Ř.7,18, je hřešením nedobrovolným, ale jen za určitých podmínek.
   Když ovšem člověk nesouhlasí z Božím zákonem, i když ho zná, odmítá ho, a tvrdí že může být živý i bez toho slova znějícího ze zákona, ten hřeší svévolně.
  Když však člověk pozná pravdu, která jasně říká, že člověk není schopen splnit svým úsilí ani čárečku z Božího zákona, a přesto se snaží a usiluje Boží zákon splnit, tak je na tom hůř, než ten člověk, který Boží zákon odmítá bez toho poznání pravdy, že ten zákon nemůže splnit.
    Oba dva tyto hříchy jsou hříchy k smrti, protože oba dva tyto druhy lidské aktivity pohrdají Boží milostí-odmítají Boží milost.
  Boží milost totiž nedává člověku sílu na plnění Božího zákona, ale Boží milost sama působí v člověku víry ty skutky, které popisuje Boží zákon. Člověk milosti činí ty skutky, aniž o ně jakkoli usiluje, vycházejí totiž přímo z jeho srdce, ve kterém je působí Bůh svým přebýváním, skrze své slovo.
  Ty skutky jsou potom viditelné i na těle a ve světě. A to je to světlo lidí, které svítí.(Jan 14,13-14)
     Podle JirkyB Bohu nevadí, že člověk hřeší, stačí, že se prý člověk usiluje nehřešit.
  Zeptám se na jednu věc, jaký je rozdíl v hříchu, který se člověk snaží  nečinit, a hříchem, který se nesnaží nečinit?
  Před Bohem je to stále hřích.
  Slovo "POKÁNÍ" není o tom, že se člověk snaží nehřešit.
Pokání je v řeckém originálu slovem "METANOJA", což v doslovném překladu znamená "ZMĚNA MYŠLENÍ".
  O čem je ta změna myšlení, a jak jí člověk získá?
Změna myšlení u člověka může nastat jenom skrze slyšení Božího slova, ze kterého roste víra ve vykonání slova slovem na místě, kde to slovo přebývá.
   Slyšení Božího slova NENÍ čtení písma a jeho rozumové pochopení.
 Slyšení Božího slova je to, když Duch Boží mluví skrze ducha člověka k jeho duši, to je k jeho mysli, a tím naplňuje jeho srdce vírou a pokojem.
        Důkaz o nezměněném myšlení je i v některých překladech písma. Jde o Genesis 4,7
     ,,Copak tě nepřijmu, když budeš jednat dobře? Když ale nebudeš jednat dobře, pak ve dveřích číhá hřích a dychtí po tobě. Ty ale máš nad ním panovat.“
 Toto je typické pro nezměněné myšlení Duchem Božím.
  Co je tu napsáno?
 Je tady napsáno, že člověk nemá jednat dobře, aby tak hřích byl v jeho blízkosti, aby nad ním mohl člověk panovat.
    Pokud člověk jedná dobře, tak hřích je od něho vzdálen. A jak by mohl člověk bojovat s hříchem, který nevidí, ani o něm neví ?
    Jediný způsob, jak se může hřích dostat do lidské blízkosti, je jeho ne dobré jednání.
   A tak překladatelé tohoto verše tímto překladem řekli, že člověk má jednat ne dobře, aby tak byl hřích blízko něho, aby nad ním mohl panovat.
   Tímto překladem podsunuli Bohu něco, co Bůh neřekl.
         Kralický překlad to překládá takto:
   ,,1M 4:7 Zdaliž nebudeš příjemný, budeš-li dobře činiti? Pakli nebudeš dobře činiti, hřích ve dveřích leží; a pod mocí tvou bude žádost jeho, a ty panovati budeš nad ním." 
    Bůh nikdy nechtěl, nechce a nikdy nebude chtít, aby člověk nad hříchem panoval, protože bůh chce, aby hřích byl od člověka vzdálen úplně, tak jak je vzdálen od Boha. Bůh se nazývá tím, že je mocně oddělen od hříchu, svatým.
   Každý člověk, který jedná dobře, je mocně vzdálen od hříchu, proto nemá nad čím panovat.
   Člověk se však ve své pýše rozhodl, že nad hříchem panovat chce, a tak jedná ne dobře, aby tak hřích byl v jeho blízkosti, a to proto, aby se tak mohl Bohu pochlubit svým bojem s hříchem.
   Kdo věří v Boha a jeho skutky, a tak nekoná své skutky, ten nehřeší, protože je takto hřích od něho vzdálen mocí těch Božích skutků.
   Kdo se však snaží konat své skutky podle vlastních rozhodnutí, a ještě za to očekává od Boha odměnu, tak toto jeho smýšlení působí blízkost hříchu u jeho srdce, se kterým pak musí bojovat, což považuje za Boží vůli. Toto však Bůh nazval činěním ne dobrého. 
    Z toho vyplývá, že ti, kteří se snaží, zápasí a bojují s hříchem, to dělají proto, že nemají změněné myšlení slovem pravdy, a tak si myslí, že je Bůh jednou odmění za jejich snahu a úsilí konat své dobré skutky.
  Pravdou z Božího slova je to, že právě ta jejich snaha a úsilí konat dobré skutky pro budoucí odměnu přitahuje do jejich blízkosti hřích, a tak v té své snaze a zápasu o dobré skutky hřeší, při čemž doufají, že to, co učinili podle jejich mínění dobře, převáží ty hříchy, které v této snaze a zápasu konají. 
          Jediným slovem se tomuto smýšlení a konání člověka říká:
                NÁBOŽENSTVÍ.
Napsal JirkaB:
 ,,takže nehřešíš, hříchů se nevšímáš a ony nejsou. 
A ony nejsou, protože neexistují nebo protože je nevidíš?
To je to co mi vrtá hlavou, jelikož je psáno, že po ovoci poznáte. 
Hříchy nejsou, protože neexistují a pak jsi v Kristu ... a jsi pln Krista.
nebo hříchy nejsou, protože si jich nevšímáš a jelikož je nevidíš, tak podle tvého oka mizí... a přitom jsi v krásné autosugesci. "
Odpovím:
  ,,JirkoB, ty tomu říkáš autosugesce, já tomu říkám víra. Já ty hříchy vidím všechny, ale jsou mrtvé, protože je vidím na kříži, kde je Ježíš vzal na sebe, vzal na sebe všechny moje hříchy, i ty, které bych mohl učinit, kdybych nevěřil, že mně Ježíš od hříchů chrání Boží mocí, a vidím je mrtvé proto, že s nimi na tom kříži zemřel místo mně, a tak je zabil. Když byl Ježíš vzkříšen slavnou mocí Otcovou, tak již byl vzkříšen bez těchto mých hříchů. A tento Ježíš žije ve mně skrze toto slovo o ukřižování mých hříchů spolu s Ježíšem na kříži.
  Nejde o to, že ty hříchy již nevidím já, ale o to, že je nevidí Bůh, a tento svůj pohled dal i mně.
   Podle tebe JirkoB to je autosugesce, podle mne život věčný.
  JirkaB napsal:
,,Píšeš že nehřešíš a na druhou stranu píšeš, že se neposuzuješ již vůbec. Pokud se neposuzuješ, tak to může obsahovat tu autosugesci. Neposuzuji se, nevidím, ovšem že něco nevidím, neznamená, že to není"
Odpovídám:
  Neposuzuji se, protože vidím, jak mně posuzuje Bůh. a on mně posoudil a odsoudil k věčnému trestu smrti. Nemám žádnou šanci sám sebe skrze své skutky vzkřísit, tak to nedělám. 
  Nehřeším, protože jsem na věky mrtvý, ukřižovaný spolu s Kristem, proto již nemůžu na věky učinit ani nic dobrého, ani nic zlého. A to, co bylo Bohem ve mně vzkříšeno již nejsem já, ale Ježíš-živé Boží slovo. To je evangelium.
       JirkaB píše:
,,Pokud jsi vírou změnil svůj život do podoby Krista, tak paráda, ale to podle mne se pozná podle ovoce. A rozeznávat ovoce je posuzování, svůj život srovnávám s životem Kristovým."
  Odpovím:
 Já svůj život nezměnil, já svůj život vydal Bohu k ukřižování tím, že souhlasím s Bohem, že mně ukřižoval spolu s Ježíšem.
  Já jsem pouze ratolest-větvička stromu, kterou nese strom jménem Ježíš, na kterou mně narouboval vinař Otec Bůh. To ovoce plodí a rodí Bůh, ne já. Nemám to s čím porovnávat, protože moje ovoce nebylo žádné, protože když jsem byl stromem, tak ten strom byl úplně planý, bez jakéhokoli ovoce. Nyní, když jsem ratolestí stromu Ježíš, tak Bůh se o tento strom stará, a tak jako ratolest nesu Boží ovoce, které naplňuje moje srdce a sytí duše těch, kteří jsou v mé blízkosti.
   Celým srdcem souhlasí s bratry Petrem a Pavlem,  tak se raduji nevýslovnou radostí v rozličných zkouškách a pokušeních, které na mně často doléhají, protože vím, že Ježíš ve mně žijící si s nimi hravě poradí, a tak se utvrzuje moje víra v Ježíše skrze ten oheň těch zkoušek. Ten oheň mne již v současné době nepálí, protože v té peci těch zkoušek vidím vedle sebe stát Syna člověka.
          Na závěr něco, co napsal:
Vložil: leonet v Pondělí, 07. říjen 2019 @ 23:12:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)Něco ti prozradím, nezávislost na Bohu se projevuje tím, že jsme všichni jako had. Kristus to změnil, můžeme být nezávislí na hadu a stát se závislými na Bohu. Jediný problém je v tom, že nevěříme Bohu, že je dobrý. 
Otec chce mít s námi stejný vztah jaký má se svým Synem a Duchem. Otázka zni, zda to chceme i my. 

To všechno ostatní jsou náboženské kecy. 

Jirka je na dobré cestě. Není mnoho takových, kteří se takto bezvýhradně vydají Bohu. 
Něco málo o tom vím. 
Když jsem před více jak 20 léty musel Bohu přiznat, že mu nevěřím, řekl mi osvobozující slova: ty jsi to nevěděl, a proto se stalo to, co se stalo. Neznal jsi sám sebe, teď už se znáš. 
Čím dříve padneš, tím dříve můžeš vstát. 
Kéž by všichni padli co nejdříve. 
Jenže dokud mají náboženství, a odmítají své pády, není jím pomocí. 

"Zjevení Ducha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 79 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. říjen 2019 @ 13:03:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS. Jen doplním pro ty, kdo by chtěli můj text, ktrerý použil Jirka, vytrhnout z jeho diskusní souvislosti. Nedělejte to, aniž byste vzali v úvahu, že Jirkou citovaný text má svou souvislost a tím pádem jiný význam, než vás může napadnout, když ty souvislosti neznáte.



Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: vatatu v Středa, 09. říjen 2019 @ 13:58:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   V tomto komentáři chci pouze doplnit to, co mně zjevil Duch svatý až po odeslání tohoto článku.
                      Jan 14,10
,,Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která vám říkám, neříkám sám od sebe. To Otec, který ve mně přebývá, on působí ty skutky."
                Jan 17,20-23
  ,,Neprosím ale jen za ně. Prosím i za ty, kteří ve mě uvěří skrze jejich slovo. Ať jsou všichni jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě; ať jsou i oni jedno v nás, aby svět věřil, že jsi mě poslal. Dal jsem jim slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno. Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonale jedno a aby svět poznal, že jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě."
               Věřím, že Otec vyslyšel Ježíšovu modlitbu, a tak jsem jedno s Otcem a s Pánem Ježíšem. 
     A tak to, co tady v těch článcích a komentářích píši, nepíši sám od sebe, ale Ježíš, který ve mně přebývá sám činní ty skutky, skrze své slovo, které ve mně přebývá.
    Slovo Boží je jeden ucelený celek, není možné ho rozdělit. To slovo obsahuje myšlenku a záměr, obsahuje také vůli k vykonání, a nakonec obsahuje i ten skutek.
   Boží slovo nepotřebuje nikoho mimo sebe, aby to slovo vykonal, aby se to slovo uskutečnilo.
   To slovo Boží je samo v sobě i vykonané.
  Proč tedy dal Bůh své slovo lidem? On jim ho nedal proto, aby to slovo vykonávali, ale proto, aby měli účast a podíl na těch jeho skutcích, které to slovo vykonává tím, co říká.
     Představme si slovo Boží jako kouli. Proč zrovna jako kouli? Protože téměř všechno ve vesmíru, který stvořil Bůh svým slovem je kulaté.
     Když si tedy představíme slovo Boží jako kouli, tak ta koule obsahuje úplně všechno, obsahuje Boží vůli, obsahuje Boží rozhodnutí, a také Boží myšlení, Boží cítění, i Boží skutky, což dohromady je Bůh sám
               Jan 15,4
 ,,Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, pokud nezůstane ve kmeni, tak ani vy, pokud nezůstanete ve mně." 
               Jan 1,1
  ,,Na počátku bylo Slovo

a to Slovo bylo u Boha
a to Slovo bylo Bůh."
           Jan 1,14
  ,,To Slovo se stalo tělem
a přebývalo mezi námi.
Spatřili jsme jeho slávu,
slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn,
plný milosti a pravdy."
         Matouš 8,10-12
 ,,Ježíš, překvapen tím, co uslyšel, řekl těm, kdo šli za ním: „Amen, říkám vám, takovou víru jsem nikde v Izraeli nenašel! Říkám vám, že mnozí přijdou od východu i od západu a budou stolovat s Abrahamem, Izákem a Jákobem v nebeském království, ale synové království budou vyvrženi do té venkovní tmy. Tam bude pláč a skřípění zubů.“
       Když si tedy představíme Boží slovo jako kouli, tak všechno, co je mimo tuto kouli je tma, pláč a skřípění zubů.
    Kdo je mimo tuto kouli?
 No přece všichni, kdo nevěří, že Boží slovo je kompletní, všichni, kteří si dělají své skutky podle svých rozhodnutí, to jsou i ti, kteří konají své skutky podle svých rozhodnutí podle vzoru písma svatého. Oni věří, že když to takto budou činit, tak se svou snahou a úsilím konat skutky podle písem do té koule dostanou.
  Není to možné, protože je pouze jediná cesta dovnitř té koule. Je to víra v to slovo Boží, a víra v to, že to slovo má své myšlení, své rozhodnutí i své skutky.
 Když je tím slovem naplněno srdce člověka, tak je naplněno skrze to slovo i Božími myšlenkami, Boží vírou, Božími rozhodnutími i Božím vykonáním toho všeho.
  Tímto naplněním srdce člověka Božím slovem je člověk uvnitř té koule, a tak prožívá všechno společně s tím slovem, jeho myšlenky ve své mysli, jeho pocity ve svých citech, jeho víru, jeho rozhodnutí i jeho skutky, které se uskutečňují mocí toho slova i skrze tělo toho člověka.
    Lidské myšlenky, rozhodnutí a skutky mimo tuto kouli jsou těžké, vyžadující od člověka veliké úsilí, námahu a pocení.
   Kdo však tomuto všemu zápasu o život zemřel spolu s JEŽÍŠEM NA KŘÍŽI, vírou v jeho smrt a vzkříšení, ten dostal dar milosti, ve které vidí svůj život naplněný Božím slovem, které má svou vůli i vykonání té vůle.
    Takto je člověk vysvobozen od té námahy, úsilí a boje o život, kde je hřích a hřešení, což se děje venku, mimo tu kouli, do slavného odpočinutí od toho všeho, které se děje uvnitř té koule, to je uvnitř Božího slova.  
           Již téměř dva tisíce let není potřeba zůstávat venku mimo tu kouli, protože Ježíš, který je tím slovem, otevřel doširoka přístup do svého srdce každému, kdo věří jeho slovu, ,,JÁ TO UDĚLÁM"(Jan 14,13-14)
   Co udělá?
      Všechno, co on říká. Stačí tomu věřit.
  Jedině pýcha na vlastní výkon a odměnu za něj tomu může zabránit, nebo také strach z věčného zatracení.




Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 09. říjen 2019 @ 20:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vatatu,
co je tohle za nesmyslná matlanina ? :


"Důkaz o nezměněném myšlení je i v některých překladech písma. Jde o Genesis 4,7
     ,,Copak tě nepřijmu, když budeš jednat dobře? Když ale nebudeš jednat dobře, pak ve dveřích číhá hřích a dychtí po tobě. Ty ale máš nad ním panovat.“
 Toto je typické pro nezměněné myšlení Duchem Božím.
  Co je tu napsáno?
 Je tady napsáno, že člověk nemá jednat dobře, aby tak hřích byl v jeho blízkosti, aby nad ním mohl člověk panovat.  ??????
    Pokud člověk jedná dobře, tak hřích je od něho vzdálen. A jak by mohl člověk bojovat s hříchem, který nevidí, ani o něm neví ?
    Jediný způsob, jak se může hřích dostat do lidské blízkosti, je jeho ne dobré jednání.
   A tak překladatelé tohoto verše tímto překladem řekli, že člověk má jednat ne dobře, aby tak byl hřích blízko něho, aby nad ním mohl panovat. ????  Tímto překladem podsunuli Bohu něco, co Bůh neřekl.
         Kralický překlad to překládá takto:
   ,,1M 4:7 Zdaliž nebudeš příjemný, budeš-li dobře činiti? Pakli nebudeš dobře činiti, hřích ve dveřích leží; a pod mocí tvou bude žádost jeho, a ty panovati budeš nad ním." 
    Bůh nikdy nechtěl, nechce a nikdy nebude chtít, aby člověk nad hříchem panoval,  ????   protože bůh chce, aby hřích byl od člověka vzdálen úplně, tak jak je vzdálen od Boha. Bůh se nazývá tím, že je mocně oddělen od hříchu, svatým.
   Každý člověk, který jedná dobře, je mocně vzdálen od hříchu, proto nemá nad čím panovat.
   Člověk se však ve své pýše rozhodl, že nad hříchem panovat chce, a tak jedná ne dobře, aby tak hřích byl v jeho blízkosti, a to proto, aby se tak mohl Bohu pochlubit svým bojem s hříchem." ???



Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 09. říjen 2019 @ 21:30:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pouze komentář k jedné myšlence, která není moje byť je mi připsána...

Podle JirkyB Bohu nevadí, že člověk hřeší, stačí, že se prý člověk usiluje nehřešit.
  Zeptám se na jednu věc, jaký je rozdíl v hříchu, který se člověk snaží  nečinit, a hříchem, který se nesnaží nečinit?
  Před Bohem je to stále hřích.

Podle mne jde stále o hřích. Ale některé jsou pod milostí, jiné ne, jelikož znovu křižují Krista. 




Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Středa, 09. říjen 2019 @ 22:24:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 vatatu
Milost Boží nebyla člověku dána, aby člověk mohl splnit Boží zákon, protože Boží milost člověku nebyla dána vůbec, ale byl mu dán zákon.

O jakém zákonu to tady píšete?
Komu byl dán? 

  To vylití milosti na člověka má ale jedinou podmínku. Tou podmínkou, kterou musí člověk splnit proto, aby na něho byla vylita Boží milost je to, že člověk uzná a vyzná před Bohem, že nedokáže splnit ani jedinou čárečku ze zákona, ale přitom zákon Boží miluje. Miluje to, co zákon Boží říká. Tímto vyznáním se člověk otvírá Bohu k působení jeho milosti.

Milost je skrze Ježíše. 
Je i pro pohany, a ti nebyli pod Zákonem, a v milosti pod ním taky nejsou.
Co se týče milování -  jde o Boha, o Ježíše.
To jeho láska, poznání této lásky, je rozlita do srdce. A protože on nejdřív miloval nás, my pak milujeme jeho. 
O nějakém vyznání jako podmínce není nikde v písmu řeč. 
Milost je dar. 
A znovu jsme u toho - o jakém zákonu píšete? 

  



Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 10. říjen 2019 @ 06:19:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně tahle dlouhá kázání nic neříkají. Důležité jsou skutky a těch se stále více .Děsím se tak zvaných křesťanů, když vidím, jak budoucí kazatele církve bratrské pořádají na lidi štvanice a snaží se ovlivnit ostatní, aby se k jejich štvaní přidali, tak tohle je strašně vzdáleno od Krista. Když vidím, co věřící dělají proti památce Karla Gotta, je to hnusné. Takže ty vaše kecy o víře atd , je jen vaše komedie, vaše hnusné pokrytectví. Ukažte mi nějakého slušného křesťana.



Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. říjen 2019 @ 07:54:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Milost Boží nebyla člověku dána, aby člověk mohl splnit Boží zákon, protože Boží milost člověku nebyla dána vůbec, ale byl mu dán zákon."...


Podle mého celoživotního poznání je tomu právě naopak: Boží milosti na nás "prší" neustále - jako déšť svlažuje vyprahlou zemi - jako slunce svítí na dobré i na zlé.
Milosti od Boha jsou an nás vylévány nezištně (darem) - člověk pro to nemusí splňovat žádné podmínky.



(Mt 5,44-45)
Já však vám pravím: Milujte své nepřátele, žehnejte těm, kdo vás proklínají, dobře čiňte těm, kdo vás nenávidí, a modlete se za ty, kteří vás urážejí a pronásledují,   abyste byli syny svého Otce, který je v nebesích; neboť on nechává své slunce vycházet nad zlými i dobrými a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé ....



Když v životě člověka nastane i jen krátké období, že Boží milosti i jen zdánlivě ustanou - je pak teprve člověku skutečně ouvej!


Dílo Zákona bylo dáno úplně každému člověku už při stvoření - nazýváme to svědomím člověka. Nejde vůbec o Mojžíšské zákony, je to smlouva daleko starší, která předcházela i smlouvě mezi Hospodinem a Noemem.


Člověk byl stvořen ke společnému životu s Bohem. Když svojí duší ustavičně  "nedýchá Boha" - strádá. Strádá citově, morálně i mentálně - schází mu totiž Boží moudrost uvidět věci skutečně takové, jaké jsou. I to je dar od Boha, i to je milost.

Člověk bez moudrosti jedná pak nerozumně. Ve své touze po Bohu, kdy se usiluje vlastními silami a bez náležitého poučení ve víře jaksi "uchopit Boha" - zabředává do různých omylů, které vyprodukovala jeho vlastní fantazie.

Viz: "
Tato Boží milost začne v člověku působit tak, že člověk začne spontánně dělat skutky, které jsou v souladu s Božím zákonem, aniž se o to usiluje, snaží, nebo zápasí
   Jestliže se člověk stále snaží a usiluje konat skutky podle Božího zákona, tak to znamená, že zatím nepoznal svojí slabost, slabost těla cokoliv učinit podle zákona, a proto na něm nemůže spočívat Boží milost,.....
"

Právě jen o tomto je tento článek - o osobních omylech člověka v hledání Boha a jeho společenství.

I tyto lidské závěry o jakémsi "neusilování" jako prý o správné cestě k Bohu jsou jen lidskými závěry z neúspěšné snahy člověka "uchopit" Boha.


(Ř 10,2-11)
Neboť jim vydávám svědectví, že mají horlivost pro Boha, ale ne podle pravého poznání.
Protože neznají Boží spravedlnost, a místo toho usilují postavit svou vlastní spravedlnost, nepodřídili se spravedlnosti Boží.

Vždyť Kristus je konec Zákona k spravedlnosti pro každého, kdo věří. Mojžíš píše o spravedlnosti, která je založena na Zákonu: ‚Člověk, který je bude činit, bude v nich živ.‘

Avšak spravedlnost založená na víře mluví takto: ‚Neříkej si ve svém srdci: kdo vystoupí do nebe?‘ — to je jako přivést Krista dolů — nebo: ‚kdo sestoupí do propasti?‘ — to je jako vyvést Krista z mrtvých. 

Ale co praví? ‚Blízko tebe je to slovo, ve tvých ústech a ve tvém srdci;‘ je to slovo víry, které hlásáme:  Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně, neboť Písmo praví: ‚Každý, kdo v něho věří, nebude zahanben.



Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 10. říjen 2019 @ 10:04:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku uvádí:
Odpovím:
 Já svůj život nezměnil, já svůj život vydal Bohu k ukřižování tím, že souhlasím s Bohem, že mně ukřižoval spolu s Ježíšem.

Zkusme se zamyslet nad tímto sdělením. Jestli souhlasím s Bohem, že mne ukřižoval spolu s Ježíšem, jak bych měl svůj souhlas vyjádřit? Boží slovo říká, že jsem byl v Kristu, když byl on ukřižován. Kdy? Podle kalendáře asi před 2000 léty. Ptal se mne tehdy Bůh, jestli s tím souhlasím? Hloupá otázka? Samozřejmě, nemohl se mne zeptat, protože jsem ještě nebyl na světě. Takže co se tehdy stalo s námi? Byli jsme ukřižování spolu s Kristem. Zemřeli jsme spolu s Kristem a po třech dnech jsme byli vzkříšení spolu s Kristem. Tím to neskončilo. Písmo říká, že jsme spolu s ním vystoupili na nebesa a zasedli spolu s ním na nebeský trůn. A dokonce že jsme spolu s ním vylili na zem Ducha svatého na veškeré tělo. Jsme-li tímto Duchem zplození k novému životu, je to i náš Duch.
Takže co se stalo v okamžiku našeho tělesného narození? Ten náš vylitý Duch se připojil k našemu duchu a od te chvíle na nás pracuje k tomu, abychom si tyto Boží skutečnosti uvědomili. K tomu nám slouží víra, kterou nám Bůh dává.
Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme.
Teď je na místě otázka, zda tuto víru přijímamé za svou a podle toho myslíme a jednáme.

Teď se můžeme vrátit k větě autora: já svůj život vydal Bohu k ukřižování
Je tato věta faktograficky správná nebo vyjadřuje něco jiného? Nemám spíše víru Boží přijmout a podle toho jednat, než jednat bez přijetí?
Pokud jsem přijal Boží víru a podle toho myslím a jednám, nemusím nic vydávat, ale pouze přijímat a jednat.

Autor svými příspěvky ukazuje, že mnohdy nestačí jen svou myslí příjmout nějaké duchovní pravdy, neboť mysl je pouze mysl. Srdce člověka se biblicky vzato skládá s vůle, citu a mysli. Tyto tři oblastí lidského srdce by měly být v souladu, aby nedocházelo k takovým faktografickým omylům. Tyto omyly jsou důsledkem nesouladu v lidkém srdci.

PS. Zatím jsem na tomto fóru nenarazil na člověka, včetně sebe, u kterého by nedocházelo k těmto nesrovnalostem. Jež vyjadřují, že člověk je plně duchovní a nedocházi k těmto faktografickým omylům.
Přesněji řečeno, ani jsme takového tělesně živého člověka ještě nepotkal.
Nedivím se, když to Enochovi trvalo 300 let, než byl vzat. K tomu máme ještě móc daleko.
Tím vás ovšem nechci odradit od přijímání Boží víry a změně svého myšlení.



Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 10. říjen 2019 @ 14:51:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na začátek trochu bokem jen ke stylu psaní, boldováním - se čtivost textu jenom zhoršuje. Je to jako by vlastně nic zdůrazněno nebylo.

Vytrhnu nakonec to nezboldované:
>>
 Milost může začít působit až po porušení zákona. Pokud není porušen zákon, tak není potřeba milosti.
  Z toho vyplývá, že kdo se snaží plnit Boží zákon a doufá přitom, že při správném vykonání Božího zákona dostane od Boha milost, ten se mýlí, protože milost není potřeba, když je zákon splněn.
   Milost Boží nebyla člověku dána, aby člověk mohl splnit Boží zákon, protože Boží milost člověku nebyla dána vůbec, ale byl mu dán zákon.
>>

Tohle jsou pro mne předivná uvažování. Nic proti, ale pro mne ano.
Pokud není milost zapotřebí k naplnění Tóry a působí až po porušování Tóry, a B-h neudílí svou milost člověku, takže může naplnit Tóru, pak taková milost není milostí a je vhodná tak akorát k tomu, aby člověk žil opět nezákonně - nikoliv podle B-žího slova (Tóry), ale jen ve vlastní nezávislosti, volnomyšlenkářství, v tom, co sám považuje za dobré a správné pro něho a nikoliv podle B-žích slov.

Každý zbožný Žid (a dnes i já) naopak touží žít podle B-žích přikází (slov) a svým životem je naplnit natolik, že budou jeho životem, že v nich bude živ. Proto si nejenže nesmírně váží B-žích Slov (Tóry), ale i té B-ží milosti, když mohou ve svobodě, ne v útlaku, nikoliv z donucení, ale z touhy svého srdce žít Tórou. Když mohou žít v míru uprostřed národů, ve své zemi a nikoliv jako přistěhovalci, cizinci v zemi cizí, když mohou žít v dostatku a nikoliv v nouzi, aby museli krást, lhát, podvádět, žebrat, válčit a zabíjet, z důvodu zachování, záchrany a obstarání života svého a blízkých, kdy by pro záchranu toho nejcennějšího, co člověk dostal darem, museli porušovat jiná přikázání Tóry, ač by to bylo i ospravedlnitelné.

Kdepak, B-ží milost je dávána lidem, tedy Židům (a nevím jak zdejším křesťanům), aby mohli naplnit Tóru, B-ží slovo a působí při dodržování a zachovávání přikázání Tóry. 

Avšak i to je milost, pakli člověk porušuje Tóru a je kárán, trestán, aby se navrátil k té milosti B-žího života, který může nalézt v Jeho slovech - v Tóře.





Re: Zjevení Ducha (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Neděle, 08. březen 2020 @ 16:59:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krásná slova pro  povzbuzení na Cestu za Ježíšem

Magdalena



Stránka vygenerována za: 1.19 sekundy