Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502227
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zpověď a náhrada škody
Vloženo Sobota, 04. březen 2023 @ 19:15:23 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Myslivec

Oko:

Problém z neznalosti Myslivce spočívá v tom, že se už dlouho  z žádné krádeže nezpovídal - věděl by totiž, že rozhřešení od kněze nedostane, pokud způsobenou škodu nenahradí.

Nejsem zloděj, nekradu a proto nemám problém který se mi Oko snaží podsouvat. A protože tento problém nemám, nemohu mít ani znalost, či zkušenost s tím jak probíhá zpovědní proces se zlodějem.
Při zpovědích se mi nikdy nestalo, že by mne zpovědník poslal s prosbou za odpuštění za tím komu jsem svých hříchem ublížil, či nějak jinak kompenzoval škody způsobené hříchem. Za pokání mi byly uložené dvě tři modlitby a celá záležitost byla spláchnutá. Krátkodobá euforie z falešného odpuštění rychle vyprchala a nevyřešené  následky hříchů ze kterých jsem se zpovídal mne v životě rychle doběhly. Ty následky byly převážně narušené mezilidské vztahy kvůli hříchu.


Oko se zde zmínil o tom, že ten kdo se zpovídá z krádeže ví, že nedostane rozhřešení dokud způsobenou škodu neuhradí. Zřejmě s tím má svou osobní zkušenost. 

Jak to víš Oko, že kněz nedá rozhřešení zloději, dokud škodu nenahradí? Máš s tím osobní zkušenost? Zažil jsi to? Zažil to zde někdo jiný?

Neznám ani jeden takový případ, ani jsem doposud od nikoho neslyšel, že by zpovědník při zpovědi podmiňoval rozhřešení osobní omluvou nebo kompenzaci škody.

Ani při katolické výchově nám nikdy nic neříkali o takové zpovědní praxi. 

Setkal se někdy někdo s takovou praxí, aby zpovědník podmiňoval rozhřešení omluvou dotčenému a kompenzací škody?

S ničím takovým jsem se já osobně nikdy nesetkal. Ale s čím jsem se setkal bylo zpovědní tajemství ve kterém dva spiklenci spolu drží basu. Jeden ve vší tajnosti přizná svou vinu před někým kdo si to ve vší tajnosti nechá pro sebe, a ještě mu to "odpustí" za někoho jiného.
Poškozený se nikdy nedozví kdo jej poškodil, nikdy se nedočká omluvy a náhrady škody. Jenom ti dva spiklenci o tom vědí. Pikantní pak je, když ten poškozený přijde ke zpovědi sám a zpovídá se někomu kdo ví o tom kdo jej poškodil, ale neřekne mu to, neb s lotrem spolu drží basu. Když se to tak vezme kolem a kolem, tak se ten poškozený vlastně zpovídá spolupachateli, neb úmyslné utajování zločinu spolupachatelstvím bylo a je.
Hypoteticky. Zločinec znásilní ženu, žena zločince z nějakého důvodu nedokáže identifikovat, zločince se nepodaří policii vypátrat. Zločinec žije v jedné farnosti se ženou kterou znásilnil. Zločinec jde ke zpovědi a dostane rozhřešení. Zpovědník o zločinu ví, ale kvůli zpovědnímu tajemství musí mlčet. Znásilněná žena kvůli prožitému traumatu začne mít v životě problémy a jde ke zpovědníkovi který dobře ví kdo jí ublížil a zpovídá se spolupachateli zločinu. Zločinec zakrátko znásilní další ženu, dceru té znásilněné ženy, která je již i přímou obětí zpovědníka, neb i ten ji má kvůli zpovědnímu tajemství na svědomí. Kdyby totiž sjednal spravedlnost rovnou, byl by zločinec v kriminále a další zločin by spáchat nemohl. 
Jak jsem již zmínil je to příklad hypotetický, a podobné případy musely při těch milionech zpovědí nastat s vysokou pravděpodobností.

Ze svátosti smíření je strana poškozená hříchem předem vyloučená a vůbec se s ní nepočítá!

Jak by asi reagovala ta první poškozená žena, kdyby se dozvěděl, že zpovědník ke kterému chodila ke zpovědi dobře věděl o tom kdo ji způsobil tu obrovskou bolest a ještě k ní přidal další v podobě znásilněné dcery? 

Jde o extrémní hypotetický příklad, kterým chci poukázat na to co by mohlo a v historii zcela určitě způsobilo zpovědní tajemství.

Co to vlastně je zpovědní tajemství a k čemu je dobré? Když hříšník spáchá hřích veřejně a ví se o něm je zpovědní tajemství zcela zbytečné. Ale když se o vině zločince neví, v tom okamžiku zpovědní tajemství zločince kryje a všichni účastníci zpovědního tajemství se tak stávají spolupachateli a spiklenci.

Vědět o zločinu vědět o obětech zločince a povinně k tomu mlčet a nechat se pro zamlčovaný zločin třeba i zabít, ale hlavně zločin nevyzradit? Co to má být za zvrácenost? Kdo si může dovolit takovou zlotřilost vůbec vyhlašovat a vyžadovat? A přesto se to stalo a přesto se to po staletí děje, a to tak dlouho, že to všem připadá již jako naprostá samozřejmost. Jenže to samozřejmost v žádném případě není. Následníci Krista svědčili a pokládali své životy za pravdu. Zasvěcenci zpovědního tajemství však mají povinnost nevyzradit tajemství zločince, a někteří za tajemství zločinců položili i život a jsou za to glorifikovaní! Až tak!

Glorifikace ne za mučednické svědectví pravdy v Duchu svatém, ale glorifikace za nevyzrazení zločinu!

Uvědomujete si nyní tu šílenou zvrácenost?

A navíc lze zpovědní tajemství vyzrazovat ve zpovědním tajemství nadřízeným a pořizují se o tom písemné záznamy. Zde je o tom důkaz. Video od 47 minuty.





"Zpověď a náhrada škody" | Přihlásit/Vytvořit účet | 71 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zpověď a náhrada škody (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 04. březen 2023 @ 21:17:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zpovídat se knězi je hřích.



Re: Zpověď /není zpovědní tajemství (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 05. březen 2023 @ 12:09:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Myslivče. Skvělý článek. Vyjádřím se zatím ke zpovědnímu "tajemství":

Zpovědní tajemství je porušováno několikerým způsobem (zkušenosti mám jen z ŘKC).

1/ forma zpovědi penitentů - je prý ofiko povolena a není prý dle ŘKC porušením zpovědního tajemství, což považuji z hrůzné vůči penitentům  (takže když kněz si stěžuje třeba na to poslouchání zpovědních zrcadel na první pátky, tak vlastně nepřímo prozrazuje nejen formální formu, ale i hříchy ve zpovědních zrcadlech u těch, kdož se zpovídali)

2/ vyzrazování obsahu - byla jsem u toho několikrát o druhých v "nepřímé formě" - STRAŠNÉ - a později při odcházení z ŘKC se mi nepřímo donesly i útržky mých zpovědí o mne od druhých

TAKŽE : nevěřit člověku, zpovídat se přímo BOHU!!!



Re: Zpověď a náhrada škody (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. březen 2023 @ 12:46:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělý článek?  

Nesouhlasím.hodnotím to jako kydy někoho, kdo se u toho moc nenamáhal přemýšlet.




Člověk by z tohoto usoudil, že Myslivec tedy nemá žádnou zkušenost zpovídat se ze hříchu krádeže.



Pokud Myslivec nikdy nikoho neokradl, proč by ho měl někdo posílat kompenzovat  škodu? Dává toto někomu smysl?


Buď lže o tom, že nikdy nic neukradl, nebo lže o tom, že to nikdo neřešil. Povinnost vyřešit nápravu z krádeže leží především na kajícníkovi - kněz je jen rádcem,průvodcem.

(Navíc, já hovořil o závažnosti hříchu krádeže - když mi zbylo v práci pár šroubků a vzal jsem si je domů - komu jsem  měl takovou banalitu kompenzovat?)



Re: Zpověď a náhrada škody (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 05. březen 2023 @ 13:33:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Myslivče, ještě se zmíním o straně/stranách poškozených hříchem z jiného úhlu pohledu.

Představ si, že se některé babičky dokola zpovídají  a dávají si za vinu třeba to, že manžel neb/o dospělé děti s partnery nechodí  do kostela, že jsou nevěřící, a že  ony ostatní lidi v rodině nedokážou "evangelizovat". Vynáší tím i zároveň různou související špínu na toho manžela a rodiny dětí, jak to u nich doma chodí, v různých i citlivých či intimních věcech. Své chyby ty penitentky nevidí - vidí jen že není "ovoce evangelizace" a tím se de facto omlouvají faráři - a domněle zahlazují svou vinu tím, že řeší viny druhých... (Bohužel to plno matek nebo babiček sdělovalo kdysi i mne, mimo zpověď, když třeba vodily děti na náboženství jako jediné "evangelizátorky" z rodiny...)

Jak je chráněno tajemství ostatních členů  rodiny, které jeden z rodiny nevhodně a možná zcela nepravdivě (manipulativně) šíří, bez vědomí účastněných? Jak se má bránit třeba dospělý syn či vnuk, aby ho matka či žena neřešila ve zpovědnici? Přemýšlel jsi někdy i o tomto úhlu pohledu?



Re: Zpověď a náhrada škody (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. březen 2023 @ 14:17:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A navíc lze zpovědní tajemství vyzrazovat ve zpovědním tajemství nadřízeným a pořizují se o tom písemné záznamy. Zde je o tom důkaz. Video od 47 minuty."...






Re: Zpověď a náhrada škody (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. březen 2023 @ 07:35:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Setkal se někdy někdo s takovou praxí, aby zpovědník podmiňoval rozhřešení omluvou dotčenému a kompenzací škody?

  My jsme se s tím nesetkali. Já byl v ŘKC do počátku 90. let minulého století, to měla ŘKC ještě jiné učení. 

  Měli jsme tehdy tzv. "poklad církve" a o tomu "odpustky", které se z něj čerpaly a které byly náhradou tzv. "časných trestů za hřích" a "následků hříchu". 

  Samozřejmě fiktivní náhradou, virtuální.

  Zpověď tak tvořilo zpytování svědomí, lítost, předsevzetí, vyznání hříchů, dostiučinění a k tomu byly ty odpustky, co řešily následky hříchu. Nejpotřebnější/nejdůležitější částí pak byla lítost, o té byl v učení ŘKC největší oddíl.

  Náhrada škody byla zmíněna v rámci předsevzetí, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by ji kněz při zpovědi řešil. Neplatná byla jen zpověď, pokud by člověk nechtěl nahradit značnou/velkou škodu, ne u "bagatelních" blbostí, co jsme často řešili pod vlivem náboženství my. My jsme byli děti/teenageři, ani jsme snad takový hřích udělat nemohli, nemohli jsme se tedy s něčím takovým setkat. 

  Ale nesetkal jsem se nikdy s takovou praxí v ŘKC - nikdy jsem neslyšel, že by někdo někdy nahradil škodu. S tím jsem se setkal až jako křesťan, kdy bylo bežné, že když se lidé obrátili, vedl je Bůh k napravení škody. I mně.


  Ke škodě a trestu byly tedy odpustky. v našem učení specifikované takto:

  59. ODPUSTKY 

  Co znamená : Získat odpustky ? 

  Získat odpustky znamená: Po odpuštění hříchů získat ještě od­puštění časných trestů, které zbývají za tyto hříchy. 

  Od koho má Církev moc udělovat odpustky? 

  Moc udělovat odpustky má Církev od Pána Ježíše, který řekl apoštolům : "Cokoli rozvážete na zemi, bude rozvázáno i na nebi" (Mat. 18, 18). 


Poklad Církve — Jako u soudu lze někdy se vyhnout trestu na svobodě složením určité částky peněz, tedy pokutou, podobně je možno i trestům Božím se vyhnout, když je vyvážíme dobrými skutky neboli za ně dostiučiníme, pokud ovšem Bůh takovou ná-hradu přijme. Pán Ježíš svým utrpením dal takovou náhradu za naše hříchy i za tresty za ně zasloužené, že lze jmi vyvážit hříchy i tresty všech lidí na celém světě. K tornu přistupuje ještě dosti-učinění Panny Marie, mučedníků a jiných světců. Všechny tyto zásluhy jsou nevyčerpatelným pokladem Církve. Správci toho pokladu jsou papež a biskupové a mohou z něho přidělovat odpustky 
věřícím, aby nemusili trpět všechny zasloužené časné tresty za hříchy. Odpustky neruší Boží spravedlnost, protože při nich Bůh dostává náhradou dostiučinění z pokladu Církve. 

Odpustky plnomocné a neplnomocné — Papež může za nějaký dobrý skutek prominout časné tresty Boží úplně; to jsou odpustky plnomocné. Skutečně získá plnomocné odpustky pouze ten, kdo do-sáhl odpuštění všech hříchů, i všedních, a k žádnému hříchu, ani všednímu, nelne. 

Jindy promíjí papež nebo biskup časné tresty Boží jen zčásti; to jsou odpustky neplnomocné. Označují se takto: Odpustky 40 dnů, 100 dnů, 7 let a podobně. To znamená: Za ten dobrý skutek se od-pouští časných trestů tolik, kolik si jich dříve odpykal veřejný ka-jícník za:40 dnů, za 100 dnů, za 7 let a podobně. 

Podmínky k získání odpustků — K získání odpustků je třeba, abychom byli v posvěcující milosti, abychom měli úmysl: Chci od-pustky získat a abychom přesně vypinili předepsané podmínky. Ty podmínky bývají: Vykonat určitou pobožnost, přijmout svátosti, dát příspěvek na zbožný účel. — Které znáš modlitby odpustkové? Vyhledej si takové modlitby ve své knize modlitební. 

Získané odpustky možno věnovat na způsob přímluvy duším v oč:stci, aby jim Bůh prominul tresty očistcové. Kolik jich promine, záleží na jeho milosrdenství. Je dobré hned při ranní modlitbě vzbu-dit úmysl: Chci dnes získat všechny mně možné odpustky. 


Když získán odpustky, dosáhneš prominutí mnohých trestů za hříchy, které by tě jinak stihly na světě nebo v očistci. Hleď proto často získávat od-pustky! Denně můžeš získat dosti snadno aspoň odpustky nepinomocné, když jsi v milosti posvěcující a máš úmysl odpustky získat. Tak na příklad, když zbožně uděláš kříž se slovy: „Ve jménu Otce I Syna i Ducha svatého. Amen" získáváš odpustky 100 dnů., Když se při tom pokropíš svěcenou vodou, získáváš odpustky 300 dnů. — Za vzájemný pozdrav: „Pochválen buď Ježíš Kristus ... Na věky. Amen" je 300 dnů odpustků. — Na modlitbu: „Chválena a velebena budiž bez přestáni nejsvětější svátost oltářní" je 300 dnů odpustků. — Na modlitbu: „Ježíši v nejsvětější svátosti oltářní, smiluj še nad námi" je také 300 dnů odpustků. — Kdo jde mimo kostel nebo kapli, kde je nejsvětéjší svátost oltářní a pozdraví ji nějakým zevním znamením, získává 100 dnů odpustků. — Když slyšíš vyslovit jméno Boží nadarmo a na odčiněni této urážky zbožně aspoň v duchu řekneš: „Budiž jméno Páně pochváleno," ziskáš 500 dnů odpustků. — Sbirej horlivě klásky odpustků a jednou na věčnosti budeš mít z toho bohatou sklízet!. Poznáš, jak velký užitek ti přinesly. 


Cizinec



Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy