Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 484 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462452
přístupů od 17. 10. 2001

S úsměvem: Navrh na Zlatou slzu
Vloženo Úterý, 03. srpen 2004 @ 11:45:11 CEST Vložil: Bolek

Zlatá slza poslal tomas16

Rád bych na příští zlatou slzu nominoval zástupce biskupa AC pro vzdělávání, Aleše Navrátila za  učení o tom, že biskup AC bývá veden Duchem svatým k tomu, aby si od Boha nárokoval a dokonce mu i přikazoval, aby do církevní pokladny přišly peníze. viz následující citát z jeho pojednání o Zákonu a Milosti:

"Za druhé, nemohu si od Boha nic svévolně nárokovat. ("Protože jsi, Bože, zaslíbil v Písmu uzdravení, musíš mne uzdravit...") Jiná věc je, pokud mne k takovému "nárokování" vede sám Duch svatý. (Bratr biskup např. v době stavby biblické školy doslova přikazoval, aby do církevní pokladny přišly peníze. Toto se ovšem dělo na základě zcela konkrétního vedení Duchem svatým.) " Zdroj: http://www.apostolskacirkev.cz/view.php?cisloclanku=2004070401


"Navrh na Zlatou slzu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Navrh na Zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Pátek, 06. srpen 2004 @ 10:02:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám obavu, že tato nominace na "Zlatou slzu" vychází z částečně špatného pochopení citovaného úseku. Aleš Navrátil samozřejmě neměl na mysli, že by bratr biskup "přikazoval Bohu" aby naplnil pokladnu. (Jednalo se spíše o "přikazování pokladně", chcete-li to tak nazvat.) Bratr biskup skutečně Bohu nic nepřikazoval ani o tom nevyučoval. Pokud citovaná zmínka vyvolává dojem, že tomu tak je, je to nejspíš proto, se jedná o velice stručnou vsuvku v závorkách, která měla jen doplnit vysvětlování zcela jiného tématu. Aby bylo možné učinit konzistentní závěr o učení Aleše Navrátila nebo biskupa Apoštolské církve, je třeba vzít v úvahu více než jednu letmou zmínku v závorce, která není nijak vysvětlena či rozvedena.
Rád bych v této souvislosti podotkl, že v Apoštolské církvi se nevyučuje doktrína "nárokování na Bohu" (ať již uzdravení, či finančního blahobytu), známá od některých učitelů tzv. "hnutí víry". Jmenovitě bratr Bubik je znám svým jednoznačně odmítavým postojem k učení "hnutí víry" a ve svých kázáních proti němu aktivně vystupuje. Za zmínku stojí i skutečnost, že citovaný článek právě před "svévolným nárokováním" varuje. Pojem "nárokování" dal mimochodem Aleš Navrátil do uvozovek, protože právě v kontextu článku o zákonu a milosti je zřejmé, že "žijeme milostí" a slovo "nárokovat" je tudíž pro popis našeho vztahu k Bohu slovem nevhodným.
Pokud jde o "přikazování pokladně", je to jistě do určité míry kontroverzní téma. Asi je to obecná otázka, zda je možné, aby křesťan "přikázal" nějaké věci či okolnosti, zda k tomu má oprávnění, či zda je to jen plané mluvení k neživým věcem, které nemá žádný smysl. Přestože to zřejmě není obvyklý způsob Božího vedení, nemůžeme biblicky popřít, že by to nebylo možné. Přesněji řečeno, "přikazování", "promlouvání" či "prorokování" k neživým věcem na přímý Boží pokyn je v Bibli vcelku dobře podloženo jak v Novém, tak ve Starém zákoně. Uvedenu jen několik příkladů:

1. Ezechiel ve vidění dostal pokyn prorokovat mrtvým kostem:
Ezechiel 37:1-4  Spočinula na mně ruka Hospodinova. Hospodin mě svým duchem vyvedl a postavil doprostřed pláně, na níž bylo plno kostí, a provedl mě kolem nich. A hle, na té pláni bylo velice mnoho kostí a byly velice suché. I otázal se mne: "Lidský synu, mohou tyto kosti ožít?" Odpověděl jsem: "Panovníku Hospodine, ty to víš." Tu mi řekl: "Prorokuj nad těmi kostmi a řekni jim: "Slyšte, suché kosti, Hospodinovo slovo!

2. Mojžíš na Boží pokyn přikázal skále, aby vydala vodu:
Numeri 20:7-8  Hospodin promluvil k Mojžíšovi: "Vezmi hůl, svolej spolu se svým bratrem Áronem pospolitost a před jejich očima promluvte ke skalisku, ať vydá vodu. Vyvedeš jim tak vodu ze skaliska a napojíš pospolitost i jejich dobytek."

3. Pán Ježíš přikázal větru a moři, aby se utišily:
Marek 4:37-41  Tu se strhla velká bouře s vichřicí a vlny se valily na loď, že už byla skoro plná. On však na zádi lodi na podušce spal. I probudí ho a řeknou mu: "Mistře, tobě je jedno, že zahyneme?" Tu vstal, pohrozil větru a řekl moři: "Zmlkni a utiš se!" I ustal vítr a bylo veliké ticho. A řekl jim: "Proč jste tak ustrašení? Což nemáte víru?" Zděsili se velikou bázní a říkali jeden druhému: "Kdo to jen je, že ho poslouchá i vítr i moře?"

4. Pán Ježíš proklel fíkovník:
Matouš 21:19-22  Spatřil u cesty fíkovník a šel k němu; ale nic na něm nenalezl, jen listí. I řekl mu: "Ať se na tobě na věky neurodí ovoce!" A ten fíkovník najednou uschl. Když to učedníci viděli, podivili se: "Jak najednou ten fíkovník uschl!" Ježíš jim odpověděl: "Amen, pravím vám, budete-li mít víru a nebudete pochybovat, učiníte nejen to, co se stalo s fíkovníkem; ale i kdybyste této hoře řekli: `Zdvihni se a vrhni se do moře´ - stane se to. A věříte-li, dostanete všecko, oč budete v modlitbě prosit."

Poslední úsek obsahuje ujištění samotného Pána Ježíše, že je možné s vírou přikázat skále. Je jasné, že Pán Ježíš tím nemyslel, že by se naše víra měla měřit podle toho, kolik skal jsme už "naházeli do moře". Skála v našem životě, kterou nelze lidsky hnout, ale s vírou v Pána Ježíše je to možné, také jistě nemusí mít nutně fyzickou podobu. Jistě můžeme tento úsek chápat jako obecné ujištění o síle víry v Boha a o Boží pomoci. Ale přesto je nutné připustit, že prokletí fyzického fíkovníku a "přikázání" fyzické hoře Ježíš Kristus skutečně učinil a řekl. Nemohu tedy prohlásit, že je nebiblické a nesprávné, na přímý Boží pokyn "promluvit" či "přikázat" neživé věci. Protože se to, dle mých zkušeností, neděje často, považuji to spíše za méně obvyklý způsob Božího jednání. Myslím, že je na tuto situaci možné vztáhnout verš: Židům 11:1 "Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme." Pokud dostaneme osobní Boží ujištění, že nám Bůh dává něco, co ještě nevidíme, pak je možné ve víře následovat Pána Ježíše, či Mojžíše, který, na Boží pokyn, přikázal skále, aby vydala vodu. Toto téma by vyžadovalo delší vysvětlení, ale nechci svou reakci pojímat jako "biblickou studii".

Nikomu nechci brát právo ze zveřejněných článků si učinit vlastní názor a závěr. Je přitom ale třeba mít na paměti, že ze dvou vět, které navíc nemusí být zcela bezchybně zformulovány, nelze činit validní závěry ohledně učení kteréhokoliv člověka. Nebezpečí nesprávného pochopení toho, co měl autor na mysli, je u tak krátké zmínky příliš veliké. Jsem rád, že lidé čtou články na serveru Apoštolské církve a mohou si tak udělat obrázek o učení i životu církve. Bylo by ale nefér, podsouvat jejich autorům učení a myšlenky, které nezastávají a které se v Apoštolské církvi opravdu nevyučují.

Štěpán Hlavsa
Apoštolská církev Ústí nad Labem



Re: Navrh na Zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Pátek, 06. srpen 2004 @ 11:29:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ja doufam, ze zastupce biskupa AC nechtel rici, ze biskup prikazuje Panu Bohu, ale jeho vyrok tak pusobi. Vsak zlata slza je prave za "zajímavé kreace, citáty, prohlášení nebo tvrzení na českém nejlépe ekumenickém internetu, které svým kouzlem nechtěného prokazují autorovi či autorům medvědí službu." A to podle me zminovany citat urcite dela.



Re: Navrh na Zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Středa, 11. srpen 2004 @ 17:02:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rad bych na zlatou slzu nominoval jeste biskupa AC za to, ze podle vlastnich slov (http://www.apostolskacirkev.cz/view.php?cisloclanku=2004052001) Panu Bohu na otazku „Už ses zamyslel, kolik je v Bibli celkem modliteb?” Po zvazovani odpovedel, ze asi 3. Myslim, ze si tim skutecne prokazal medvedi sluzbu.



Re: Navrh na Zlatou slzu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 13. srpen 2004 @ 09:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaroven s nominaci Michala Vejvody na cenu Zlata perla GS nominuji na cenu Zlata slza GS vydavatelstvi KMS za to, ze vydanim a propagaci knihy Ricka Joynera "Posledni bitva", ktera popisuje komunikaci s duchy zemrelych, udelila amnestii spiritismu v cirkvi, ktery je v Bibli odsouzen jako protibozska cinnost.



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy