poslal Nepřihlášený
Ve Svatém Koránu Bůh hovoří o vývoji lidského embrya: "A věru
jsme člověka nejdříve z části nejčistší hlíny stvořili a pak jsme jej
kapkou semene v příbytku jistém učinili. Potom jsme z kapky semene hmotu přilnavou
stvořili a z hmoty přilnavé jsme kousek masa (calaqa) učinili; a
z kousku masa (calaqa) jsme kosti (mudgha) stvořili a kosti jsme
masem obalili. A potom jsme mu ve druhém stvoření vzniknout dali. Požehnán
buď Bůh, nejlepší ze stvořitelů!"
(Korán, súra 23, verš 12 - 14)
Arabské slovo calaqa má tři významy:
1. pijavice
2. suspendovaná hmota
3. krevní sraženina ad1. Při porovnání se embryo ve stádiu calaqa
podobá pijavici, jak to můžeme vidět na obr.1. Embryo se v tomto stádiu vývoje
vyživuje krví matky stejně jako pijavice, která se živí krví druhých.
Obr. 1: Zobrazení znázorňuje podobu mezi pijavicí a lidským embryem ve stádiu
calaqa. (Zobrazení pijavice z knihy Human Development as Descibed in
the Qur,an and Sunnah od Moora a kol., str. 37, upravené z knihy
Intergrated Principles of Zoology od Hickmana. Obrázek embrya z knihy The
Developing Human od Moora a Persauda, 5. vydání, str. 73)
ad2. Druhý význam slova calaqa je suspendovaná věc. Toto můžeme
vidět na Obr. 2 a 3, které znázorňují suspenzi embrya v děloze matky.
Obr.2: Na tomto diagramu můžeme vidět suspenzi embrya v děloze matky. (The
Developing Human, Moore a Persaud, 5. vydání, str. 66). 1) Syncytiotrophoblast
2) terciální ?(villus) 3) Choriový váček 4) krev 5) ?(maternal sinusoid)
Obr. 3: Na tomto fotomikrografu můžeme vidět suspenzi embrya (B) v průběhu
stádia calaqa (asi 15 dní staré) v děloze matky. Skutečná
velikost embrya je asi 0,6 mm. (The Developing Human, Moore, 3. vydání, str.
66, nepatrně upravené podle knihy Histology, Leeson a Leeson, str. 479)
ad3. Třetí význam slova calaqa je krevní sraženina. Pohledem
zjistíme, že ve stádiu calaqa je vnější pohled na embryo a jeho
vaky, obaly podoben krevní sraženině. Je to způsobené přítomností
relativně velkého množství krve v embryu v tomto stádiu. (Obr. 4) Také je
tu podobnost s krevní sraženinou v tom, že do konce třetího týdne krev ještě
v embryu nerecykluje.
Obr. 4: Diagram primitivního kardiovaskulárního systému embrya v průběhu
stádia calaqa. Vnější pohled na embryo a jeho vaky se podobá
krevní sraženině. Je to způsobené přítomností velkého množství krve v
embryu. (The Developing Human, 5. vydání, str. 65)
Takže tyto tři významy slova calaqa korespondují přesně s
popisem embrya ve stádiu calaqa. Další stádium vývoje je stádium
mudgha. V arabštině toto slovo znamená "žvýkaná substance".
Pokud se žvýkačka rozžvýká v ústech a potom porovná s embryem ve stádiu
mudgha, zjistíme, že embryo v tomto stádiu vypadá přesně jako ta rozžvýkaná
žvýkačka. Na hřbetu embrya jsou viditelné znaky jako po vytlačených
zubech, jak je to na žvýkačce. (Obr. 5, 6)
Obr. 5: Fotografie embrya ve stádiu mudgha (28 dní staré). Skutečná
velikost embrya je 4 mm. (The Developing Human, Moore a Persaud, 5. vydání,
str. 82, od profesora Hideo Nishimura, Universita v Kjóto, Japonsko)
Obr. 6: Když porovnáme embryo ve stádiu mudgha s kouskem žvýkačky, zjistíme,
jak se podobají.
A. Obrázek embrya ve stádiu mudgha. (The Developing Human, Moore a Persaud, 5.
vydání, str. 79)
B. Fotografie kousku rozžvýkané žvýkačky.
Jak by mohl mít Muhammad možnost vědět toto všechno před 1400 lety, když
vědci tento vývoj prostudovali teprve nedávno a to při využití kvalitních
přístrojů a silných mikroskopů, které v té době neexistovaly? Hamm a
Leeuwenhoek byli první vědci, kteří pozorovali lidské spermatické buňky
zdokonaleným mikroskopem v r. 1677 (1000 let po Muhammadovi). Chybně si
mysleli, že spermatická buňka obsahuje miniaturu lidské bytosti, která
vyroste, když se umístí do ženského pohlavního ústrojí.
Profesor Keith Moore je jedním ze světových prominentních vědců na poli
anatomie a embryologie a je autorem knihy "The Developing Human" (Vývoj
člověka), která byla přeložená do osmi jazyků. Tato kniha je vědeckou
prací a byla zvolená speciálním výborem v USA jako nejlepší kniha od
jednoho autora. Dr. Keith Moore je profesorem anatomie a buňkové biologie na
universitě v Torontě v Kanadě. V roce 1984 dostal nejdůstojnější cenu
prezentovanou na poli anatomie v Kanadě "J. C. B. Grant Award" z
Kanadské asociace anatomů. Byl v čele mnoha mezinárodních asociací jako je
Kanadská a Americká asociace anatomů a Rada Unie biologických věd.
V roce 1981 během VII. Lékařské konference v Dammamu v Saudské Arábii,
prof. Moore řekl: " Bylo pro mne velké potěšení pomoci objasnit fakta
v Koránu o vývoji embrya. Je jasné, že tato fakta jsou od Boha zjevená
Muhammadovi, protože většina z těchto poznatků nebyla před mnohými stoletími
známa. Jsou to důkazy, že Muhammad byl Božím poslem." Ihned na to se
profesora Moora zeptali: " Znamená to, že věříte, že Korán je Slovo
Boží?" Odpověděl: " To není těžké akceptovat."
Během jedné konference prof. Moore řekl: " Protože je vývoj embrya složitý
kvůli neustálým změnám v průběhu vývoje, navrhujeme zavést nový systém
klasifikace, který by zahrnoval termíny zjevené v Koránu a Sunně. Tento
systém je jednoduchý, zahrnující všechno, a shoduje se s současnými
embryologickými poznatky. Intenzivní studium Koránu a hadísů v posledních
čtyřech letech přineslo systém klasifikace, který je obdivuhodný. I když
Eric Statle, objevitel embryologie, si během studia slepičích vajec v 4. st.
př. Kr. uvědomoval, že kuřecí embryo se vyvíjí ve stádiích, nezjistil
žádné detaily o těchto stádiích. Jen velmi málo bylo známo o vývoji a
klasifikaci lidského embrya do 12. st. Z toho důvodu popis lidského embrya v
Koránu nemůže být založený na vědeckých poznatcích v 7. st. Jediným
vyvozením je, že tento popis byl zjevený Muhammadovi Bohem. Muhammad nemohl
znát takové detaily, protože byl člověkem, který neuměl číst a neměl
absolutně žádné vědecké zkušenosti.