Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485615
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II.
Vloženo Pondělí, 15. květen 2006 @ 10:59:32 CEST Vložil: reformovany

Ekumenismus Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam, není Církev Kristova II.“ Už je to nějaký ten pátek, co jsem na GS napsal článeček nazvaný „Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova.“ On je to vlastně výrok jednoho teologa, který někomu může znít velmi tvrdě. Možná si říkáte, proč se k tolikrát diskutovanému tématu mariánské úcty vracet a proč právě nyní? Máme květen a to je v Římsko-katolické církvi mariánský měsíc. V květnu by si leckterý nezasvěcený návštěvník některého římsko-katolického kostela mohl položit oprávněnou otázku, zda Římsko-katolická církev vyznává vlastně Spasitele nebo Spasitelku.

Z Nicejského kreda by se mohlo zdát, že Spasitele, ale z jiného dění na mši to zase vypadá skoro na Spasitelku a to nemluvím o mnohých snahách o vyhlášení nového dogmatu: „Maria – Spoluvykupitelka.“ Jistě se na najdou mnozí, kteří celou věc odbudou slovy: „Ale nemluvme o tom, vždyť mariánská úcta je jen takový neškodný balast a jinak římští katolíci vyznávají Ježíše, tak kde zase vidíš problém?“ Kdybych byl přesvědčen, že mariánská úcta je pouze neškodným balastem, neztrácel bych čas s psaním článků, které ji napadají. Není zde ale v sázce samotná spása? Ano Bible jasně zaslibuje spásu když říká: Ř 10,9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Ale je možné vyznávat současně Pána i Paní (viz „Notre Dam“ – Naše Paní)? Jste si opravdu jisti, že i tak platí zaslíbení spásy? Ano, Bible nás na mnoha místech učí, že spaseni jsme skrze víru v Ježíše Krista. Ale neprozrazuje například modlitba, „Svatá Maria Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší,“ minimálně jisté pochybnosti o Kristově dostatečnosti ? Vždyť Bible říká, že naším přímluvcem je Ježíš Kristus: 1 J 2,1 Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého. To si myslíme, že přímluva Ježíše Krista není dostatečná? Nebo, že už Ježíš Kristus na svou roli přímluvce nestačí? Neprozrazuje to poněkud rouhavý postoj? Naši římsko-katoličtí přátelé, přemýšlejte o tom prosím. Vždyť Ježíš Kristus je dokonalý ve všech svých vlastnostech! Proč umenšovat Kristovu velikost obracením se na jiné přímluvce? Zdraví reformovaný

"Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 64 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 15. květen 2006 @ 11:02:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde ještě umísťuji revidovanou verzi článku:

Kde se uctívá Maria, tam není Církev Kristova I.

”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova“, to je výrok jednoho teologa. Za diskusi stojí, zda s timto výrokem souhlasit či nikoliv.
Jako křesťan považuji Marii za úžasnou osobu, která byla Bohem vyvolena k jedinečnému posláni. Blahoslavím ji - tedy vyznávám, že byla Bohem požehnaná (zcela v intencích Bible). Odmítam ji však uctívat, modlit se k ní nebo dokonce klekat před její sochou. Uctívaní naleží totiž jen Bohu. Ve své římsko-katolické minulosti jsem něco podobného sice činil, ale díky Bohu jsem změnil smýšlení.

Hlavní problém vidím v tom, že už se vlastně neuctívá ani pravá Maria Bible. Marianský kult se zdá být spíše pohanskou zaležitostí. Hluboko v naší zvrácené lidské přirozenosti je pravděpodobně jakási touha uctívat ženskou bohyni. Stačí se rozhlédnout po různych pohanských náboženstvích. V pohanství najdeme dokonce i uctivaní soch matky s dítětem.

Výmluvně hovoří Bible o kultu Královny nebes, který budí Boží hněv.
Jeremiáš 7,16-18
"Nemodli se za tento lid, nepozvedej svůj hlas k bědování a modlitbě za ně a nenaléhej na mě, neboť tě nevyslyším.
Což sám nevidíš, čeho se v judských městech a na ulicích Jeruzaléma dopouštějí?
Synové sbírají dříví, otcové zapalují ohně a ženy hnětou těsto, dělají obětní koláč pro královnu nebes a přinášejí úlitby jiným bohům, aby mě uráželi."

Královna nebes- to je titul, kterým je ”Marie” označována v Římsko-katolické církvi (stačí se podívat do římsko-katolických zpěvníků).
Různé druhy "Marií", které jsou v Římsko-katolické církvi uctívány, naznačují, že už vůbec nejde o tu pokornou Marii, kterou známe z evangelií a která nazvala Boha svým Spasitelem, ale spíše o bůžky (vlastně bohyňky) s různými kompetencemi – rozdělení známé z pohanského polyteismu.

Otázka k zamyšlení:
Je kult pohanské bohyně slučitelný s křesťanskou vírou? Nebo spíše platí slova:
KDE SE UCTIVÁ MARIA, TAM NENÍ CÍRKEV KRISTOVA ?



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 15. květen 2006 @ 12:59:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovaný
Obdivuji tvoji trpělivost a vytrvalost ale zkus aspoň občas změnit repertoár. Doufám, že stejně usilovně jako o spáse katolíků, přemýšlíš i o své spáse.
Honza



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 15. květen 2006 @ 13:13:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Noname,

Dokud trva protibiblicky mariansky kult, je treba na nej s Bibli v ruce utocit a neni duvod menit repertoar. Kazdopadne diky za oceneni me trpelivosti.

Co se tyce me spasy, tak verim slovum Bible:

Ř 10,9

"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen."


Nejakou konkretnejsi pripominku by si nemel? Zkusisl sis treba alespon na okamzik pripustit, ze by mariansky kult mohle odporovat Bibli?

zdravi
reformovany



pro "reformovaného" (Skóre: 1)
Vložil: blackjuice v Pondělí, 15. květen 2006 @ 15:22:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Naši římsko-katoličtí přátelé, přemýšlejte o tom prosím."

Nejsem žádný tvůj přítel...



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 15. květen 2006 @ 16:15:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím vás,
Už mě to vážně nedalo a musel jsem se sem zdlouhavě registrovat, abych napsal jednu blbou reakci na váš článek, potažmo na celý tento web. Nic ve zlém, jestliže budu trochu nepříjemný.

Nejprve obecně. Vím, že je svoboda slova. Ale některé výroky, které jsem si přečetl na vašem webu (např. že katolické křesťanství, není křesťanstvím, ale bílou magií, nebo že katolíci jsou modloslužebníci, nebo teď konkrétně vaše narážky..) jsou minimálně za hranicí dobrého vkusu a křesťana minimálně nedůstojné. Teď nemluvím o názoru, ten samozřejmě může mít každý jakýkoli, ale o formě jakou váš web soustavně útočí proti katolicizmu. To říkám jako čtenář mnoha křesťanských periodik a internetových magazínů, v době ekumeny, který si nevšiml že by z druhé strany bylo podobně bojováno proti vám - evangelíkům. Projděte si např. stránky jako Katolík.cz, Katlolické noviny, Christnet.cz apod. a řekněte mi jestli tam najdete něco jiného než články o dění v církvi, texty k rozjímání a duchovnímu růstu ve víře...
Naprosto správně to vyjádřil jeden čtenář zde v diskuzi, když říkal, že byste se možná měli více zajímat o svou spásu, než hledat chyby na spáse druhých... Písmo přece taky říká: "Nehledej třísku v oku druhého, když trám ve vlastním oku nevidíš."
Toto cituji proto, abych ukázal, že písmo si také můžeme každý vykládat po svém. A kde mám záruku, že zrovna já si ho vykládám správně?? Nebo, že jsem něco nevytrhl s kontextu?? Nebo že jsem na něco nezapoměl??

Uvedu příklad.. Vy říkáte, že svou spásu máte jistou protože jste vyznal Ježíše jako Pána a přijal jsteho ve svém srdci. Za prvé se vás ptám, jak si můžete být jist, že jste ho skutečně přijal? Že jste jeho učení skutečně přijal a že žijete v jeho obrazu. Například já si sám u sebe stále jistej nejsem a doufám že si jistej až do konce svýho života nebudu.
Ale to jsem odbočil... Chtěl jsem říct, že by jsme měli vždy přemejšlet jestli jsme něco nevytrhli z kontextu. Pán Ježíš na nás klade mnohem více nároků, než "jen" aby jsme v něj uvěřily... Například také řekl, že "snáze projde uchem jehly slon, než boháč do božího království" a přece i boháč může být věřící a třebas si o sobě myslet, že Ho i přijal ve svém srdci... A tak podobně.

No to je jedno. Jen sem chtěl říct, že jako křesťané bysme, kór v dnešní ekumenické době, neměli proti sobě takto bojovat. Že tímto přístupem si sami sobě děláme ostudu a svou nejednotností si dělám špatnou reklamu a možná tím zabraňujeme mnoha duším v přijetí radostné zvěsti...

A o Marii až jindy... :-)



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 15. květen 2006 @ 17:35:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
UCTÍVÁNÍ ANDĚLŮ A SOCH

Dětské modlitbičky k andělíčkům vypadají sice roztomile, ale Bible i sami andělé varují před jejich jakýmkoliv pohanským uctíváním (Koloským 2:18 / Zjevení 22:8,9). Toto platí i o sochách, soškách a jakýchkoli obrazech (Izajáš 45:20 /46:6,7).

PAPEŽSKÝ ÚŘAD

Úřad hlavy katolické církve si přivlastňuje řadu privilegií, které patří jedině Bohu (Jan 10:3). Nechává se nazývat Svatým Otcem (Matouš 23:9), prohlašuje se za neomylného (Římanům 3:4) a nechává se uctívat klaněním a líbáním ruky (Lukáš 4:8). Tvrdí, že je zástupcem Krista na Zemi a hlavou celé Kristovy církve (Efezským 1:22).

SVATOŘEČENÍ

Prohlašováním lidí za svaté si církve přivlastňují Boží kompetence (Římanům 10:6,7) a vynášejí tím vlastní soud, který patří jen Bohu (l.Korintským 4:5). Známé modlení se k řadě mrtvých svatých a jejich uctívání, včetně uctívání jejich ostatků či různých relikvií (Ezechiel 43:7), je jasnou modloslužbou (l.Korintským 10:20).

PANNA MARIA

Modloslužba coby uctívání falešných bohů, je pradávnou praktikou lidstva. Lidé už dříve mívali ve svých domovech různé sošky a obrázky, ke kterým se modlili a klaněli se jim (Izajáš 44:17). I v dnešní době mají lidé ve svých životech i domácnostech všelijaké bůžky (televize, majetek), aniž by si to sami uvědomovali. A těmto věcem se doslova denně klanějí, aniž by tušili, že dělají něco špatného. Jedním typem křesťanské modloslužby, která doslova zotročila miliony lidí po celém světě, je všem známý MARIÁNSKÝ KULT. Uctívání Panny Marie nezačalo, jak se uvádí někdy v časech temného středověku, ale již v nám známých dobách Ježíšových. Biblická evangelia zaznamenávají první lidské pokusy o nezdravý postoj k významu Ježíšovy matky. Ježíš sám ale tyto snahy okamžitě potlačoval.



Matouš 12:47-50

"Někdo mu řekl: "Hle, tvá matka a tvoji bratři stojí venku a chtějí s tebou mluvit." On však odpověděl tomu, kdo mu to řekl: "Kdo je má matka a kdo jsou moji bratři?" Ukázal na své učedníky a řekl: "Hle, moje matka a moji bratři. Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka."



Lukáš 11:27,28

"Když toto mluvil, zvolala jedna žena ze zástupu: "Blaze té, která tě zrodila a odkojila!" Ale on řekl: "Blaze těm, kteří slyší slovo Boží a zachovávají je."



Marie byla pak postupem času oslavována a prohlašována římskou církví za božskou osobu s kompetencemi, které neuvěřitelně zesměšňují a tupí Kristovu obět za lidstvo i Boží jedinečnost (Izajáš 48:11). Tato bludná učení tak neustále tvrdí:

že byla vzata do nebe, což není možné, protože Bible říká, že Ježíš je jediným vzkříšeným v nebi a všichni ostatní ho budou následovat až při jeho druhém příchodu, který ale zatím nenastal:

1.Korintským 15:23

"Každý v daném pořadí: první vstal Kristus, potom při Kristově příchodu vstanou ti, kdo jsou jeho."


že Marie je prostřednicí mezi lidmi a Kristem, což Bible jasně popírá:

1.Timoteovi 2:5

"Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš."


že se za nás v nebi také přimlouvá, což je lež:

Římanům 8:34

"Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás!"

Židům 7:24

"Ježíšovo kněžství však nepřechází na jiného, neboť on zůstává navěky."


že je matkou církve, a co na to Bible:

Galatským 4:26

"Ale budoucí Jeruzalém je svobodný, a to je naše matka."

Efezským 1:22

"'Všechno podrobil pod jeho nohy' a ustanovil jej (Krista) svrchovanou hlavou církve."


že je možné dostat se k Bohu skrze její uctívání a modlení se k ní:

Jan 14:6

Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne."



že skrze koupi mariánských odpustků lze získat odpuštění hříchů:

1.List Jana 1:7-10

"Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu. Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. Jestliže doznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti. Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není."



že svou mocí uzdravuje nemocné, ale Bible říká, že uzdravení může přijít jen skrze Ježíše:

Skutky 4:10

"Stalo se to ve jménu Ježíše Krista Nazaretského, kterého vy jste ukřižovali, ale Bůh ho vzkřísil z mrtvých. Mocí jeho jména stojí tento člověk před vámi zdráv."



že se zjevuje na různých místech ve světě, což ale u zemřelých není možné:

Job 7:9,10

"Oblak se rozplyne, zmizí; stejně kdo sestoupí do podsvětí (hrobu), už nevystoupí, nevrátí se nikdy zpět do svého domu, neobjeví se už na svém místě."




Marie zemřela stejně tak, jako každý jiný člověk a s ostatními čeká v hrobě na svoje vzkříšení (Jan 5:28,29) a spásu od Ježíše Krista (Lukáš 1:46,47). Její údajné zjevování se, je jen skvělou kamufláží ďábelských démonických sil (Matouš 24:24 / 2.Korintským 11:14). Mariánský fanatismus vládne v mnoha oblastech světa a odvádí tak lidi od jedinečnosti Kristovy oběti pro naši spásu.

Skutky 4:12

"V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni."



Nikdo ze zemřelých nás nemůže slyšet a nemůže pro nás nic udělat, i kdyby byl sebesvatější (Kazatel 9:10). Až vzkříšení zemřelých lidí v posledních dnech bude novým okamžikem setkání s našimi milovanými (1.Tesalonickým 4:15-17).




Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pondělí, 15. květen 2006 @ 19:31:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tiez som si vsimla ten text o kralovnej nebies v Jeremiasovi, a napadla ma hned modlosluzba Marii v RKC. Mozem povedat, ze poznam jedneho byvaleho katolika, horliveho, ktory vsetky tie klamstva v RKC mohol uvidiet, otvorili sa mu oci. Ale bolo to tak, ze sa mu nieslo evanjelium, svedectvo o Panovi Jezisovi, a Duch Sväty ho prebudil. Otazka Marie vyvstala az potom, on sam sa na to zacal pytat, to katolicke sa rozpadlo ako domcek z karat. Treba svedcit o Panovi Jezisovi, co pri nas vykonal, lebo toto svedectvo o Nom, to katolici nemaju, treba im ukazat na Pana Jezisa.



Re:Kde je Maria, je i Kristus a kde je Kristus, je Maria (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 15. květen 2006 @ 20:03:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Uznávám s celou Církví, že MARIA JE JENOM STVOŘENÁ BYTOST, která vzešla z rukou Božích, a proto ve srovnání s Jeho nekonečnou Velebností je méně než prach, nebo spíše vůbec ničím. Jenom Bůh totiž může říci: JSEM, KTERÝ JSEM. Tento Bůh tedy, který je tak veliký, vždy nezávislý a sám sobě dostačující, nikdy nepotřeboval a naprosto nepotřebuje Pannu Marii, aby se splnila Jeho vůle a projevila Jeho sláva. K tomu, aby učinil všechny věci, Mu pouze stačí, že je chce.

Avšak když uvažujeme o věcech tak, jak jsou, tvrdím, že

BŮH OD CHVÍLE, KDY STVOŘIL PANNU MARII, CHTĚL ZAČÍT A DOVRŠIT SVÁ NEJVĚTŠÍ DÍLA SKRZE NI.
Máme věřit, že svůj záměr ani v budoucnu N E Z M Ě N Í, vždyť je to Bůh. Nemění své myšlení ani jednání."

O pravé mariánské úctě - Sv. Ludvík Maria Grignion z Montfortu, kap. l. Nezbytnost mariánské úcty. / MCM Olomouc l997 /

Doporučuji všem, kteří mají strach z Matky Boží, a považují úctu k Ní za dílo ďáblovo. Je to úplně naopak. Největší Odpůrce Boží Ji nenávidí a bojí se Jí, protože mu odvádí lidi POZOR! KE KRISTU!

S pozdravem Speranza



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria,,přečti si noý web Maria.czt (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Pondělí, 15. květen 2006 @ 23:45:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo si otevře nový web www maria cz, dočte se tam slova , že Maria není cesta, ale ukazuje ke Kristu.
Miro



Otazka pro Noname: Pripustil sis nekdy, ze by se RKC mohla mylit? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 16. květen 2006 @ 11:33:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Noname,

Dovol jen otazku: Pripustil sis nekdy v zivote, ze by se Rimsko-katolicka cirkev mohla mylit, byt v rozporu s Bibli a cinit tak neco, co se nelibi Bohu?

zdravi
reformovany



Je to vlastne otazka pro vsechny Rimske katoliky; rad bych na ni znal odpoved (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 16. květen 2006 @ 11:35:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dovolte jen otazku: Pripustili jste si nekdy v zivote, ze by se Rimsko-katolicka cirkev mohla mylit, byt v rozporu s Bibli a cinit tak neco, co se nelibi Bohu?

zdravi
reformovany



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria ,,, II. KGB (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Úterý, 16. květen 2006 @ 17:16:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak mne napadlo, že věta na tričkách ´´Attention ! KGB is stil watching You´´ je pravdivá.
Křesťané se hádají a kdo se směje ? KGB a ďábel .
Ostatní, lhostejní, se odvracejí jako když vidí mladé slepice kvokat na dvorku.
Ještě štěstí, že většina národa má zdravé jádro a nemíchá se do sporů.
Miro



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb S vaničkou dítě (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Čtvrtek, 18. květen 2006 @ 08:54:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příčiny nepokoje u reformovaných
Myslím tím, proč neustále bojují proti církvi ř-k.
Hlavní příčinu spatřuji ve vlivu názorů z XV. Století. Dosud se myslí jako Chelčický. Spory přestaly, myšlení zůstalo. Proto je řkc nazývána nevěstkou, ženou na šelmě a papež je nazývaný *****m.
Nebere se do úvahy, že už není stav, jaký byl tehdy, zatvrzení se opakují. A nedůsledně. Kdopak dnes opakuje tvrzení Jednoty ČB, že nechtějí být ani s jednuškami, ani s kališníky, protože obojí jsou ´rota krvavá´? Místo toho se bojuje proti katolické nauce i církvi, jakoby to bylo stejné jako dnes. Nikdo nebojuje proti husitům. Nikdo proti ostatním vyznáním.
Jedině Jednota bratří a baptisti si uchovali nestrannost a nepolitičnost.
Protože boj proti papežství není nestrannost. Navíc nikdo už neorganizuje války proti Čechům, jaké byly. Kdo nás naposledy obsadil, byly to fašisté s jejich pseudovírou o rase a úloze v dějinách a potom tanky o 30 let později v roce 1968 když se nám nutil materialismus. A dvě stě let po husitské době?
Ve všeobecném běsnění války mezi 1618 a 1648 se ztratily morální hodnoty. Těžko budeme vyprávět, že dvě generace ´bojovaly za víru´. Už to byl boj mocenských stran včetně únavy. Idea pravdy v tom sotva mohla vyniknout. A tak se v dnešní době smísil pocit boje v husitské době a pocit ohrožení národa, země a víry později. Obdivuhodnou výdrž ale má slovo, a to slovo napsané ke své době. Myslím tím Síť víry. Když to někdo bude číst dnes, bude se ptát : kde je ta nevěstka a její antikrist? A odpověď bude stejná: tam je Řím.
Není to podobné, jako říci : tam je Berlín nebo tam je Moskva? Naštěstí si ta místa už nikdo nespojuje s fašismem ani se Stalinem, uznává se, že tam jsou i obyčejné lidé bez úchylek. Ale slovo Řím v českém dějepisu se vnímá jako za dob Chelčického a husitů.
Kdo to tak činí, má časový skluz pět století. Jako kdyby citoval astrologii v době, když máme astronomii.
Jednou jsem byl při křtu v chrámu Salvátora v Praze, profesor Souček kázal a řekl ´..křest, to není nějaký magický obřad…´. Zaznělo mi to nezvykle, a později mimo došlo poznání: on citoval spory ze XVI. století, ještě z doby reformace. Ale dnes nikdo nesrovnává křest s magickým obřadem, tedy citoval staré spory a měl zpoždění 400 let do dneška.
Zajímavé je, že jinde se tam neosočuje jako v českém národě. Metodisté se také oddělili od původních anglikánů, ale nebyl jsem svědkem toho, že by proti nim štvali, nebo říkali na primase, že je nebezpečný. Kdyby to tak bylo jako v neklidných Čechách, museli by říkat, že antikrist je buď primas, nebo princ Charles, který je hlavou anglikánské církve, podobně jako car býval hlavou pravoslavných.
Jenom u nás se traduje stejný odpor, jako byl před 500 lety oprávněný odpor vůči knížeti Cosovi, který byl Janem XXII, než ho titulu papež zbavilo hlasování na kostnickém sněmu. Ve sporu o Husa byla tehdy polovina pro Husa, polovina proti (jak lze zjistit čtením zápisu Poggiova), ale zášť později napadených Čechů se obracela proti celé církvi, i když si vyjednali kompaktáta. Nevylil se s vaničkou ještě někdo?.
A tak jsme dnes muzeu:, v Římě je antikrist, Němců si nevšímáme, jako v roce 1415 až 1436. Ale křižácká vojska nejsou, kněží nemají tučné prebendy, není simonie (nikdo nic nezíská maje strýčka v církvi), nemáme ani krále, ani rozum. Boj se přenesl na inkoust a klávesy.
U nás v národě žije Don Quichot a bojuje proti dojmům. Jen tak dál, inkoustu je dost.



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 18. květen 2006 @ 12:23:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s mk. I já jsem do svých 35 let dštila síru proti ŘKC. Naštěstí mě Duch osvobodil. Mějte se sebou, milí bratři trpělivost a hledejte a tlučte, i vám bude otevřeno!

Zdraví Speranza



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: Nirlem v Sobota, 30. prosinec 2006 @ 08:44:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Reformovaný. Na jednu stranu s tebou musím souhlasit, ale chtěl bych ti na to říci svůj názor. Můj názor je, že modlit se k panence Marii není vůbec špatné. Ale musíš vědět jak se k ní modlit. Když se k ní budeš modlit modlitbou typu: "Panenko Maria prosím Tě uzdrav toho a toho" Tak je pravda, že ho panna Marie možná uzdraví, ale nejsem si jist, jest - li je to úplně správné. Ovšem, když se k pannence Marii pomodlíš jako k oddané služebnici Kristově (kterou jistojistě je), např. "Panenko Maria, popros prosím svého syna o prosbu, kterou Ti předkládám...", tak si myslím, že na tom nic špatného není.
Rád si vyslechnu tvůj názor. Díky
Nirlem



Re: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 30. prosinec 2006 @ 10:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Nadpis bych upřesnil takto:
Kde se uctívá falešná kopie Marie, tam se Církev Kristova potápí ke dnu.
Kde se však uctívá pravá biblická Marie, tam Církev Kristova vzkvétá.

Dnes se buď biblická Marie neuctívá vůbec - zejména u protestantů, ale i u některých jiných; nebo se uctívají falešná zjevení, vidění, proroctví údajné Marie z Fatimy a z Medžugorje.
Styl obou těchto zjevení je velmi profesionální, ale je to styl farizejského ANO i NE zároveň. Ve Fatimském zjevení se pravdivě mluví o Pekle plném lidí, ale vzápětí jsou křesťané tímto zjevením nabádáni, aby toto Peklo svými modlitbami fatimsky pozměněného růžence zcela vyprázdnili. Cílem je tedy nastolit mezi katolíky modernistickou bludnou víru v liduprázdné Peklo. Fatimský přídavek k růženci zní: "Pane Ježíši odpusť nám naše hříchy, uchraň nás od pekelného ohně a PŘIVEĎ DO NEBE VŠECHNY DUŠE, ZVLÁŠTĚ TY, KTERÉ TVÉHO MILOSRDENSTVÍ NEJVÍCE POTŘEBUJÍ." To co jsem zvýraznil velkými písmeny pokládám za blud, neboť katolíky modlící se růženec to svádí k víře v liduprázdné Peklo. Proč prosit Pána Ježíše, aby přivedl do nebe všechny duše, když Kristus řekl, že mnoho lidí půjde po široké cestě vedoucí do zavržení? Je třeba modlitebně zápasit za obrácení konkrétních lidí v konkrétních národech. Obrácení všech do jednoho, čili vyprázdnění Pekla však Kristus neslíbil. I větu ZVLÁŠTĚ TY, KTERÉ TVÉHO MILOSRDENSTVÍ NEJVÍCE POTŘEBUJÍ pokládám za záměrně matoucí. Milosrdenství Boží přece potřebuje úplně každý člověk, neboť každý je nesvatým, každý je hříšníkem, každému chybí sláva Boží - čili věta je opět zamaskovaným bludem liduprázdného Pekla.

Medžugorje opakuje toto ANO i NE zároveň ohledně Pekla. Zároveň připravuje nástup vládnoucího islámu do Evropy, když tvrdí, že nekřesťanští muslimové vstupují smrtí do Nebe. Nápadné je i to, že Fatima je také název nejoblíbenější dcery (či manželky-prosím upřesněte mě) zakladatele islámu Mohameda.

Jsem přesvědčen, že mnozí pravoslavní a katoličtí svatí měli pravá vidění biblické Panny Marie. Současně měli i nepravá vidění údajné Panny Marie. Skrze znalost Bible, zkušenost jejich moudrých učitelů, trpělivou modlitební prosbu k Bohu o pomoc při rozlišování duchů, rozeznali ďábelského vetřelce a falešná vidění odmítli. Pravá vidění, která byla v souladu s Písmem svatým si samozřejmě podrželi. Z poslední doby je v Česku nejznámější italský svatý P.Pio z Pietrielciny. Ten míval vidění pravé i falešné Marie, pravého i falešného Krista. Včas odlišil padělek od pravdy. Ve Fatimě a v Medžugorji však ke svatému rozlišování nedošlo, vše je přijímáno - háček i s navijákem. Fatimské omyly schválila, Bohu žel, i papežova autorita. Teologicky to sice nebylo schválení ex catedra čili neomylně, přesto však napáchalo a páchá mnoho škody.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy