|
Právě je 552 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116582160 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Povzbuzení: Jsem šťastný, že jsem křesťanem
Vloženo Pátek, 02. červen 2006 @ 20:40:28 CEST Vložil: Bolek |
poslal Karels
Jsem šťastný, že jsem křesťanem
Bratři a sestry, jsem šťastný, že jsem křesťanem. I přes změny politických zřízení. Přes různá protivenství, kterých jako věřící lidé nejsme uchráněni, jsem rád, že mohu vyznat – Ježíš Kristus je živý, Ježíš Kristus žije.
Jako vyznávající křesťan je můj životní styl jasný a vykazatelný. A to je - vzdělávat se v Božím slově, mluvit s Pánem Bohem na modlitbách, sdílet se s vykoupeným věřícím lidem ve společenství církve a nakonec evangelium Ježíše Krista povědět všem, kteří hledají smysl života.
Náš vztah s Bohem skrze Pána Ježíše není zamýšlen jenom pro tento věk, ale přetrvá i pro ten budoucí věk, pro věk, který teprve přijde. A to je naše společná naděje pro nadcházející svět, ať jsme katolíci, protestanté, nebo třeba pravoslavní křesťané.
|
Re: Jsem šťastný, že jsem křesťanem (Skóre: 1) Vložil: Presbyter v Pátek, 02. červen 2006 @ 21:18:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak praví Nicejsko-cařihradské vyznání víry, všichni očekáváme život budoucího věku, tj. život v Božím království. Cestou a dveřmi do království je Ježíš Kristus, v jeho jméně je naše spása. To vědí všichni křesťané napříč všemi církvemi, proto i naše naděje a víra jsou jedno. Že tato jednota ještě není (a Bůh ví, jestli kdy bude) viditelná, je naší vinou, za kterou budeme jako křesťané souzeni.
Bratrsky Presbyter |
|
|
Re: Jsem šťastný, že jsem křesťanem (Skóre: 1) Vložil: Speranza v Pátek, 02. červen 2006 @ 22:47:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Právě dnes mi ustavičně přichází na rty : "Ježíši, má radosti!"
Kéž si tuto radost nenecháme vzít a kéž ji neměníme za smutek zklamání z druhých, ze sebe sama, ze světa...
Pokoj a dobro!
Speranza |
|
|
Re: Jsem šťastný, že jsem křesťanem (Skóre: 1) Vložil: daggie v Pondělí, 05. červen 2006 @ 14:58:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Dovoluji si po delší době zase reagovat na jeden článek mého oblíbeného publicisty KarlaS.
Cituji:
"Náš vztah s Bohem skrze Pána Ježíše není zamýšlen jenom pro tento věk, ale přetrvá i pro ten budoucí věk, pro věk, který teprve přijde. A to je naše společná naděje pro nadcházející svět, ať jsme katolíci, protestanté, nebo třeba pravoslavní křesťané. "
Rád bych k tomuto ekumenickému vyznání připojil ještě jeden pohled. Jsem přesvědčen, že k vyjmenovaným typům křesťanů lze v dnešním čase směle připojit i mesiánská žido-křesťanská společenství. Víte, výhodou těchto komunit je, že pokud vzniknou z liberálních židů, kteří žijí na okraji židovských obcí a ortodoxní judaismus jim je cizí nebo z pokřesťanštěných židů, kteří museli projít martyriem pohansko-křesťanského náboženského života, jsou tito lidé po setkání s ryze pavlovským evangeliem velmi tolerantní
a nemají ambice vytvářet další denominaci. Další specialitou takového společenství v evropské diaspoře je, že mezi zakladateli jsou takzvaní "halb jude", to znamená (zvláště na Moravě) lidi, kteří mají 1/2 nebo méně židovské krve a jejich původ jim byl z pochopitelných důvodů (antisemitismus za okupace a po únoru 1948) tajen. Pokud dnes, kdy informovanost v naší společnosti je samozřejmostí, takoví lidé (zvláště vyznávající reformovaní křesťané) zjistí, že jejich kořeny jsou poněkud méně obvyklé, stane se občas velmi zajímavá věc. Začnou být nespokojeni se svou minulostí i přítomností a začnou hledat novou cestu. Tato věc se stala v poslední době mě. V mládí jsem velmi strádal buď zjevným nebo skrytým antisemitismem. A to jak od katolicky orientovaných příbuzných, tak i skrytě - např. mezi spolužáky (v oblasti moravských Sudet, kde jsem žil, to bylo běžné). Protože jsem se v rodině setkával často s nepochopením a zarytým mlčením o minulosti, vyrovnával jsem se s tím po svém - odchodem z rodiny a přerušením kontaktů. Posléze jako znovuzrozený křesťan jsem byl postaven do situace, která pro mě byla neřešitelná. Problémy narůstaly i v církvích. Charismatici byli (a zřejmě i dále jsou) orientováni na židy v Izraeli a všechny židy od nás by tam nejradši přesunuli. Pokud jde o pavlovské chápání evangelia, tam jsem u vedoucích narazil. Totální milost v charismatické teologii (Prince, Hagin atd.) nemá možnost se uchytit, neboť tito autoři vrací svými učeními církev z pohanů myšlenkově i prakticky zase zpět do období Mojžíšova zákona. Většina charismatiků v ČR i SR se učila chápání Písma ze samizdatových příruček "Základy" od D. Prince. Protože tento autor (a s ním i další) ve svých pracech popírá dostatečnost vykupitelské oběti Ježíše Krista, nelze se divit že charismatické hnutí u nás stagnuje. Reformovaní teologové mi jistě dají za pravdu, že pokud má nějaký autor ve svém učení vadnou kristologii, tak automaticky můžeme zpochybnit jak jeho nauku o církvi, tak i eschatologii. Pokud tyto řádky bude číst některý charismatik, tak bych mu chtěl říci, že planě neteoretizuji. Byl jsem v letech 1991 a ž 1996 členem KS a poslední půl rok před odchodem (z teologických důvodů) jsem byl adeptem na staršího. Takže vím, jak to v KS chodilo. Sám jsem taky Základy i ostatní Princeho brožury studoval a posléze také kriticky zhodnotil. To, že ke stejným závěrům dospěl i br. Franc z AC, mě jenom těší. Jeho práce se mi stala podnětem, abych ukončil styky s charismatiky a začal konečně hledat svou cestu.
Když to shrnu, tak jsem v současné době na křižovatce. Po urovnání svých osobních záležitostí (které po dramatickém odchodu z církve jsou "poněkud" v nepořádku) a po duchovní konsolidaci (zřejmě u evangelíků) bude nejpravděpodobnější cestou založení evangelikálního mesiánského společenství v Olomouci. Otevřeného VŠEM - židům, křesťanům i pohanům. Bez denominačních bariér a požadavků na dodržování náboženských tradic i pozůstatků zastaralých teologií. S ryze pavlovským chápáním evangelia (dle Lutherova hesla SOLA SCRIPTURA, SOLA GRACIA, SOLA FIDEI) a touhou sloužit jak slovem, tak i skutkem milosrdenství tomuto městu. Podle mých poznatků a rozhovorů s odborníky je v Olomouci spoustu potřeb v sociální oblasti, kde by tato činnost byla potřebná. Tak a to je prozatím vše. Zdravím KarlaS a ostatní onlinery. WE ARE JESUS PEOPLE. :-) |
Evangelikální mesiánské společenství (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. červen 2006 @ 15:16:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... bude nejpravděpodobnější cestou založení evangelikálního mesiánského společenství v Olomouci. Otevřeného VŠEM - židům, křesťanům i pohanům. Bez denominačních bariér a požadavků na dodržování náboženských tradic i pozůstatků zastaralých teologií. S ryze pavlovským chápáním evangelia (dle Lutherova hesla SOLA SCRIPTURA, SOLA GRACIA, SOLA FIDEI) a touhou sloužit jak slovem, tak i skutkem milosrdenství tomuto městu.
Ahoj Daggie,
mohl bys mi nějak více ozřejmit co má být to evangelikální mesiánské společenství (např. čím se liší od jiných společenství - církví? Myslel jsem, že všichni křesťané stojí na evangeliu Ježíše Krista našeho Spasitele) a co je to pavlovské chápání evangelia (ve kterých společenstvích už toto chápání je a nebo bylo?). Stačí stručně.
Věřím, že se Ti Tvůj záměr podaří a nalezneš na křižovatce na které nyní stojíš (aspoň jak to nyní píšeš a cítíš) tu správnou cestu. V každém městě je dost místa pro službu v sociální oblasti.
jarda
|
]
Re: Evangelikální mesiánské společenství (Skóre: 1) Vložil: daggie v Pátek, 09. červen 2006 @ 14:59:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Upřesňuji:
Nejde ani tak o založení nějakého nového společenství. Těch je v Olomouci dost. Mimo to nemám problém navštěvovat evangelíky. Nepovažuji je (na rozdíl od charismatiků za liberály). Jde mi o založení evangelikální misie v našem městě. To znamená šíření evangelia slovem i skutkem. Za mého předchozího působení ve 2 církvích (KS a BJB) jsem nebyl schopen ovlivnit jaké evangelium je lidem zvěstováno a také jak s nimi pak je v církvi zacházeno. Má zkušenost s pokusy vysvětlit vedoucím jiný než jejich koncept církve (charismatický, popř. fundamentálně baptistický) byla špatná. Takže bych do budoucna rád ovlivnil, co se lidé o Ježíši dozví. Neměl bych to svědomí je vodit někam, kde místo evangelia milosti našeho Pána Ježíše dostanou třeba koktejl se smrtícím jedem od Dereka Prince nebo jemu podobných.
No a mesiánské...Tady jde spíš o židovský pohled na evangelium. Tedy až právnicky přesný, který káže milost, kterou rozumím svobodu víry v Ježíše a také odpovědnost jednotlivého křesťana za svůj život v Kristu.
Pokud někteří vedoucí v reformovaných sborech brání těmto věcem a nechápou individualitu Božích dítek jako dar (po 15 letech života s Kristem vím o čem mluvím), musím se se svou službou obrátit jinam.
Neboj se, určitě se jako křesťan neztratím. Jen chci evangelium zvěstovat nově, necírkevnicky.
|
]
|
|
Re: Jsem šťastný, že jsem křesťanem (Skóre: 1) Vložil: daggie v Pondělí, 05. červen 2006 @ 15:03:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Poznámka pod čarou:
Abyste lépe pochopili, co jsou JESUS PEOPLE a o čem byly v podstatě všechny mé příspěvky, mrkněte se na web AEROPAG na http://areopag.baptistcz.org/viewtopic.php?t=81&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=49ffcfae3878dc5d2a40ba3da079d8b4
GOD BLEZ U 4EVER |
|
|
|
|