Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116590290
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč jako protestanté nevěříte slovům Kristovým ???
Vloženo Neděle, 02. červenec 2006 @ 13:59:06 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Proč jako protestnaté nevěříte slovům Kristovým, když požehnal chléb a víno při Poslední Večeři a řekl: „Toto je mé tělo“       Tato otázka byla nejen mě často pokládána. Chtěl bych na ni stručně odpovědět.     Protestanté přijímají slova Ježíše Krista celým svým srdcem, ale odmítají falešnou konstrukci, která je představována Římskou církví. Nevěříme, že chléb a víno jsou skutečně fyzicky, opravdově a podstatně měněny na tělo, krev, duši, Božství a „kosti a maso Krista“ (Trentský koncil).

Židům 10:12 Kristus však obětoval za hříchy jedinou oběť a posadil se navždy po Boží pravici. Odmítáme chybu Říma, kvůli jeho pokrytectví. Odmítá Bibli jako jediné pravidlo víry a ve stejný čas tvrdí, že náboženství Říma má neomylnou interpretaci Bible a dělá tento výklad jako jeden ze základních pravidel svého náboženství. Ježíš Kristus také řekl: „Tento kalich je nová smlouva v mé krvi.“ (1 Kor. 11:25) Proč Řím neučí, je-li ve výkladu zásadový, že pohár se stává Novým Zákonem? Protestanté také odmítají Římskou chybu, kvůli její absurditě. Jestliže zde bereme Kristova slova doslovně, co tedy budeme dělat s ostatními podobnými Písmy Svatými? Například když Kristus řekl, „Já jsem dveře“, zásada vyžaduje výklad, že měl čtyři desky, kliku a klíčovou dírku. V Janu 15:1 Ježíš říká, „Já jsem ušlechtilá réva.“ Znamená toto, že jeho ruce byly větve a vynášely hrozny? Spasitel je nazván „Skálou“ v 1. Korintským 10:4. Znamená toto, že byl fyzickým kamenem? Izajáš 40:6 říká, „Všechno tvorstvo je tráva“,.. ale to by znamenalo, že lidské pokolení by se muselo zelenat, jak je zde řečeno doslovně. Dále Ježíš Kristus říká o poháru, „Tento kalich je nová smlouva v mé krvi.“ (Lukáš 22:20 a 1Kor. 11:25). Proč Řím neučí, je-li ve výkladu zásadový, že pohár se stává Novým Zákonem ve mši? Po pečlivém prostudování níže uvedených odkazů bych vás prosil o další reakce.. http://prokrestany.sweb.cz/mse.htm - stránký zabývající se katolickou problematikou http://nkz.reformace.cz/?p=4&pp=topic&string=30 - stránky zabývající se večeří Páně ve slovenštině


"Proč jako protestanté nevěříte slovům Kristovým ???" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč protestanté nevěříte slovům To je mé tělo ??? Zásadní omyl (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 02. červenec 2006 @ 17:00:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani nemusím prostudovávat , abych viděl jasně na prvý pohled, jak se mýlí ti, kteří hledí na tělesnou podstatu.
Ve Velepísni se také říká, ´přitiskni si mne jako pečeť ´a je zjevné, že sejde o kapající vosk.
A proč stále se říká něco proti Římu? Luterská církev je protestantsá a uznává přítomnost Ježíše při večeři Páně. Kdo by chtěl dělat analýzu chemicky, nic by nenašel. Ve vřelém stisku ruky se také fyzikou nic nezjistí.
Někdo nechce zjistit přítomnost, kterou nechápe, a chce jen připomínku, od časů Kalvína, dokonce od Viklefa a Mistra Jana.
Kdo se chce těšit vzpomínkou, ať se těší, ale nediví se, jestli nalézá jiný další nálezy.
Mimochodem, kdybych byl velmi moderní, domníval bych se odle C. Junga, že se někdo vyhýbá pocitu živé přítomnosti, podle Junga je ´numinózní´ zážitek velmi silný, a otřásající.
Také jsou lidé, kteří se domnívají, že přítomnost Boha se projevuje něčím strašným a den Boží bude dnem hněvu. Je to smutné, chtít se bát Stvořitele a nechtít být v přítomnosti Ježíše. Když ale někdo upřímně nevěří, tomu bych nic nevytýkal, jen když je v tom upřímný.
Miro



Re: Proč jako protestanté nevěříte slovům Kristovým ??? (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Neděle, 02. červenec 2006 @ 19:50:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
justify">     Už zase osočování Říma ("Odmítáme chybu Říma, kvůli jeho pokrytectví. "). Někdy mám dojem, že veškerá víra protestantů je postavená ne na víře v Boha a jeho Slovo, ale v opozici proti Římu. Všechno je správné, co se staví do opozice proti Římu. Autorovi je trnem v oku neomylná interpretace Bible Římem a ve jménu odporu proti Římu se rozhodne raději jakkoliv slova Písma zkreslit, než aby napsal něco, co by jen vzdáleně připomínalo tvrzení Římskokatolické církve. Autor článku si navíc zřejmě myslí, že když Ježíš, řekne "Toto je mé tělo", myslí tím "Toto není mé tělo." Anebo snad chce naznačit, že už přestává rozumět psanému slovu? Ostatní příklady v článku dokládají jeho nepochopení obrazů... Přestože např. nepochybujeme, že Ježíš nemá panty a klíčovou dírku, přesto jej bereme za dveře, kterými můžeme vstoupit. Pokud o chlebu prohlásí "Toto je mé tělo", je jasné, že tento chléb je Ježíšovo tělo.      Proč tolik moc autor odmítá přiznat proměněnému chlebu skutečnou Ježíšovu přítomnost? Aby pro něj nemusel ve své hrdosti náhodou do katolického kostela? Nějak by si měl poradit s dalšími Ježíšovými slovy: "Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život." (Jan 6:53) Tak raději vymyslí "výklad", aby měl důvod tělo Páně nepřijímat.      Lze poukázat i na tzv. eucharistický zázrak (např. první z nich, Lanciano v Itálii ve 12. století, dále např. http://svetlo.farnost.com/). Bůh ukázal, že Ježíšova slova jsou správná, nelze o nich pochybovat a v eucharistii je Ježíš skutečně přítomný. Chléb obětovaný při mši svaté nabyl veškerých vlastností lidského těla - Ježíšova. I dnes jde ještě dokázat, že tento chléb odpovídá lidskému tělu - zůstal po celou dobu od konání zázraku neporušený.      Jestliže Ježíš říká "oto je mé tělo", znamená to, že toto JE jeho tělo.



Re: Proč jako protestanté nevěříte slovům Kristovým ??? (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Neděle, 02. červenec 2006 @ 21:43:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Informace od Honza-H je velmi zajímavá. Přečetl jsem si jeho odkaz.

Je tam: Starobylé Anxanum frentanských obyvatel uchovává více než 12 století první a největší eucharistický zázrak katolické církve. Zázrak se stal v VIII. století po Kristu v malém kostelíku svatého Legonciána kvůli pochybnosti baziliánského mnicha o skutečné přítomnosti Pána Ježíše v Nejsvětější Svátosti oltářní (tj. v chlebu a víně z Večeře Páně). Při mši svaté po proměňování chleba a vína hostie se stala tělem a víno živou krví, která se seschla v pět nestejně velkých hrudek rozličného tvaru a velikosti.
Hostie – Tělo, jak je možné i dnes se o tom velmi dobře přesvědčit, je velikosti velké hostie užívané v kostelích latinského obřadu. Je lehce hnědá a je-li ze zadní strany osvícena, zrůžoví.
Krev v hrudkách má barvu (hnědě) zemitou s náznaky žlutého okru.

Po mnoha církevních výzkumech konaných od roku 1574 došlo k odbornému vědeckému prozkoumání zázraku v letech 1970 - 1971 a opakovaně v roce 1981. Div zkoumal významný vědec, profesor Odoardo Linoli, docent anatomie a patologické histologie, chemie a klinické mikroskopie s profesorem univerzity v Sieně Ruggero Bertellim.
Rozbory konané s absolutní vědeckou přísností pravidel doložené sérií fotografií pořízených pomocí mikroskopu sdělil veřejnosti profesor Linoli v dobrozdání, které dne 4. března 1971 dosvědčil v kostele „zázraku“.
Výzkumy prokázaly následující skutečnosti:
Tělo je pravým tělem. Krev je pravou krví.
Tělo obsahuje tkáně srdečního svalu (myokardu).
Tělo i krev náleží jedné lidské osobě.
V těle jsou přítomné v řezu: myokard, bludný nerv, je zjevná tloušťka myokardu, levá srdeční komora.
Tělo i krev mají stejnou krevní skupinu AB. V krvi byly nalezeny proteiny s normálními hodnotami, jaké se nacházejí v krevním obrazu sero-proteinového rozboru normální čerstvé krve. V krvi byly zaznamenány minerály: chlor, fosfor, hořčík, draslík, sodík, vápník.

Konzervace zázračného Těla a Krve uchovaných v přirozeném stavu více než dvanáct století, vystavených atmosferickým a biologickým vlivům je jevem neobyčejným, zvlášť když vezmeme v úvahu skutečnost, že v tkáních srdečního svalu, z nichž je složeno Tělo zázraku, nikdy nebyly nalezeny žádné stopy soli nebo konzervačních prvků, kterých se kdysi užívalo k balzamování. Kdyby byla použita krev z mrtvého těla, rychle by podlehla rozkladu. Lze tedy říci, že vědecký rozbor podal v této věci důkladnou a vyčerpávající odpověď o pravdivosti zázraku Eucharistie z Lanciana.

Užitečné informace: Vedle svatyně zřídili otcové františkáni výstavku s údaji o eucharistickém zázraku z pohledu historického, vědeckého i pastoračního.

Objevil jsem další informaci, že podobné (možná protestantské) pochybnosti o skutečné přítomnosti Pána Ježíše v chlebu a víně z Večeře Páně jako měl baziliánský mnich (tj. de facto pravoslavný – v VIII. století byla pouze 1 církev a baziliáni byli Řekové), měl v r.1264 český katolický kněz Petr.
Informace z tištěné verze Katolického týdeníku 26/2006:
V Bolzeně v r.1264 český kněz Petr sloužil mši svatou (Večeři Páně) a při proměňování (tj. když citoval slova Ježíše Krista z jeho poslední večeře) spatřil, že část hostie (tj. chleba) zkrvavěla a krev potřísnila také korporál.
Katolický týdeník č.24/2006 „Štafeta Corpus Domini běží z Prahy do Říma a Orvieta“ Nalezeno na:
http://www.katyd.cz/index.php?cmd=page&type=11&article=4652
Při mši svaté před sedmi stovkami let se kněz Petr stal svědkem toho, jak se po proměňování hostie zbrotila krví, která potřísnila purifikatorium a korporál. Ty je dnes možné shlédnout v orvietské katedrále.

Pravděpodobně kvůli tomuto „českému“ zázraku čeští husité v 15. století většinou nepřestali věřit v duchovní zázrak Těla a Krve Páně na rozdíl od jejich učitele anglického Viklefa.

V souvislosti s tím je ohromnou škodou, co se v Římskokatolické církvi stalo brzy po II. Vatikánském koncilu. Pokud jsem dobře informován, tak přibližně od r.1970 musí všichni římskokatoličtí biskupové a kněží sloužit bohoslužby podle tzv. nového stylu.

Od doby, kdy Kristus ustanovil slavení Večeře Páně po všechny dosavadní časy, na všech místech a dokonce ve všech křesťanských denominacích se nad kalichem Páně citovala Kristova slova: „…mé Krve, která se za vás a za MNOHÉ prolévá….“
Poprvé v dějinách křesťanství byla tato Kristova slova, pouze v římskokatolické západní větvi Katolické církve (přibližně r.1970 – římští katolíci mi mohou pomoci datum upřesnit), vyměněna za slova známého zednáře Bugniniho: „…mé Krve, která se prolévá za vás a za VŠECHNY…“

Arcibiskup Bugnini, autor nového stylu římskokatolické bohoslužby, byl na základě nalezených dokumentů, prokazujících jeho vysoké zednářské zasvěcení, za trest poslán papežem Pavlem VI. jako vyslanec do Íránu. Do té doby byl papežovým nejbližším spolupracovníkem. Je velká škoda, že papež Pavel VI. a následující papežové Jan Pavel I. a Jan Pavel II. dále trvali na povinném sloužení Večeře Páně tak, jak ji předělal zednář Bugnini a neměli odvahu změnit to jedno jediné zednářovo slůvko. Jan Pavel I. možná odvahu měl, a proto byl zabit – otráven (viz zprávy o zednářích zde na Granu) dřív než biblickou opravu prosadil. Jan Pavel II. otráven být nechtěl, a tak zednářovo slůvko nezměnil. Bude mít Benedikt XVI. odvahu změnit to slůvko, nebo se též bojí zemřít ?
Změna slov Kristových za slova zednářova má od té doby ohromný negativní dopad na většinu římskokatolických (na rozdíl od řeckokatolických a asijsko-indickokatolických) biskupů, kněží i laiků po celém světě. Postupně přestávají věřit v existenci Pekla. Postupně začínají věřit, že když Krev Kristova tekla za všechny, tak všichni lidé, včetně Jidáše i jemu podobných, budou spaseni a že Peklo bude liduprázdné. Proto je bludná víra v prázdné Peklo celosvětově dnes nejvíce rozšířena právě mezi římskými katolíky.

Kromě toho si nejsem vůbec jistý, zda je Pán Ježíš Kristus ochoten přijít a duchovně proměnit víno nad kterým se už 36 let neříkají přesně ta slova, která On ustanovil. Nejznámější svatý katolický kněz z poslední doby P.Pio zemřel r.1968 a sloužil Večeři Páně podle původního biblického stylu. Dnešní římskokatoličtí kněží slouží jinou Večeři Páně.

Domnívám se, že z těchto důvodů, proto nejen na západě, ale např. podle zprávy ČTK z 24.6.2006 i v České republice (ČR) fyzicky umírá více římskokatolických kněží, než je jich nově do služby vysvěceno. Jsem přesvědčen, že dnešní sebelikvidace Římskokatolické církve není zapříčiněna výlučně povinným kněžským celibátem. Myslím si, že navzdory modlitbám laiků, Bůh do Římskokatolické církve nepovolává nové mladé kněze, protože nechce, aby duchovně zahynuli skze liberální (v Peklo apod. nevěřící) teologii vyučovanou na teologických fakultách a skrze polopravdivou Večeři Páně. Pokud mám přesné informace, tak letos byli v pražské diecézi posvěceni na římskokatolické kněze pouze 3 muži a v brněnské diecézi také jen 3 muži. V celé republice tak bývá svěceno přibližně 30 kněží ročně. V současnosti v této největší církvi ČR pracuje přes 1800 kněží, což je velmi málo (jejich průměrný věk je kromě toho velmi vysoký – pracují dokud nezemřou). Řada farností je z nouze spravována dojíždějícím duchovním, který má na starost provoz v několika kostelech, ve více obcích. Když kněz v místě nebydlí, tak je kontakt s farníky menší – což farníky chrání před liberálními bludy, které kněz načerpal na teologické fakultě. Katolíci pak (více v Čechách než na Moravě) přebírají informace o své víře od svých předků, babiček, dědečků, kteří zažili ještě starou Večeři Páně, kde Krev Kristova tekla pouze za mnohé a kde se věřilo v plné a nikoliv v prázdné Peklo.

Informoval Vás Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Proč .... nevěříte slovům Kristovým ? a kdy je to zjistitelné (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 04:42:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ukázka o tom, že někteří lidé jsou schopni cítit Eucharistii i mimo mši, jako T. Neumannová (zvaná Resl). Aby i nekatolíci rozuměli, proč si všímala lampičky s olejem, zvané ´věčné světlo´, třeba doplnit, že tak jako v Hospodinově chrámu bylo světlo, tak i v katolickém kostele svítí vždy alespoň jedna lampička (kdysi s olejem), která znamená, že v kostele je uchovaná hostie, která zbyla – kněz promění více hostií, aby se nestalo, že na někoho nezbude (jako nezbylo vyznamenání na Antona Špelce Ostrostřelce za doby Rakouska) a zbytek uloží do skříňky v oltáři (´svatostánek´, sanktuárium) nebo zdi. A nyní kus textu ze : http://www.eucharistie.cz/czech/texty/zazrak1.html

Dr. Johannes Steiner, autor knihy "Terezie Neumannová z Konnersreuthu, obraz ze života podle autentických zpráv, deníků a dokumentů", zažil tohle:
"Jel jsem s Resl a svou paní ke "Kappel" (slavný poutní chrám Boží Trojice poblíž Konnersreuthu). Chtěl jsem se podívat, jestli už skončila renovace hlavního oltáře. Bylo to asi v době měnové reformy, protože farář z Münchenreuthu, do jehož farnosti tato kaple patří, musel dělníkům nosit jídlo, aby u něho pracovali. Když jsem vstoupil dovnitř, neviděl jsem věčné světlo, a proto jsem se na pozdrav jen uklonil. Resl naopak padla na kolena a hluboce se uklonila a hned řekla: "Je tu krásně, Spasitel je uvnitř." Řekl jsem: "Resl, vždyť tady není věčné světlo." Ona odpověděla: "Ale Spasitel je uvnitř." V důvěře v její slova jsem taky poklekl. Za chvíli přišel münchenreuthský farář a vysvětlil nám, že dokončili svatostánek, tak do něho vložil ráno Sanctissimum, ale v lampičce nebyl olej a teď ho právě přináší."
Bratr Terezie Ferdinand tvrdí: "Rok už nemohu přesně uvést. Mohlo to tak být r. 1932, ale přesně vím, že to byla neděle. Byl jsem se svou sestrou Marií ve farské kuchyni. Tu vstoupila Resl s panem farářem. Byla celá vzrušená a řekla: "Tady uvnitř je Spasitel." Farář Naber s úsměvem pravil: "Resl, určitě se mýlíš. Na faře nemůže být Spasitel." Ona: "A přece tu je, já to cítím, že je tady někde úplně blízko." A přistoupila k hromadě ještě neotevřených dopisů. Ani dlouho nehledala. Vytáhla modrou obchodní obálku a podala ji faráři Naberovi. On ji otevřel - a v ní byla zabalena v kousku bílého papíru svatá Hostie. Bez slovního doprovodu, bez odesilatele. Jen nápis: Slečně Terezce Neumannové, Konnersreuth. Razítko: Waldsassen."
Případ se však brzy vysvětlil. Jeden podezřelý muž z Waldsassenu byl předvolán k výslechu. Doznal, že po sv. přijímání vyňal hostii z úst, protože měl pochyby, je-li to víc než obyčejný chleba, a odeslal ji do Konnersreuthu... Svého činu pak hluboce litoval."



VZPAMATUJTE SE!!! PÁN JEŽÍŠ KRISTUS UŽ SE VRÁTIL FYZICKY NA ZEM!!! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 09:11:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
VZPAMATUJTE SE!!! PÁN JEŽÍŠ KRISTUS UŽ SE VRÁTIL FYZICKY NA ZEM!!!


Vůbec nežertuji a mám na mysli opravdovou fyzickou přítomnost Pána Ježíše Krista na Zemi. Ježíš se vrátil!!! Znovu Vám říkám vzpamatujte se rychle!!! V tuto chvíli už tomu věří odhadem stovky miliónů lidí po celém světě!!!

Stalo se tak údajně v roce 1215 kdy papež Innocent III vyhlásil dogma o transubstanciaci. Tento papež byl vůbec plodný pokud se týká vyhlašování herezí. Téhož roku vyhlásil, na Lateránském koncilu, nutnost zpovídat se knězi (namísto Bohu) alespoň jednou rok. Ale zpět k transubstanciaci. Toto dogma učí, že při večeři Páně dochází k přepodstatnění hostie (oplatky) a vína v doslovné Kristovo tělo a v doslovnou Kristovu krev. Domyšleno do konce to znamená, že Ježíš Kristus je, samozřejmě pouze podle tohoto dogmatu, fyzicky přítomen na Zemi. Další hereze, která byla už pouhým důsledkem transubstanciačního dogmatu, na sebe nenechala dlouho čekat. Papež Honorius III. zavedl uctívání oplatky roku 1220. To znamená, že se vezme hostie (oplatka), která údajně prošla transubstanciací při večeři Páně, upevní se do monstrance a věřícím se vystaví, aby ji uctívali. Proč? Protože z transubstanciačního dogmatu vyplývá, že by to měl být vlastně sám Ježíš Kristus. Je-li to opravdu Ježíš Kristus, pak už v je v podstatě od r. 1215 fyzicky přítomen na Zemi a fakticky nastal Jeho druhý příchod. Jenže jestli to není Kristus, pak je uctíván pouze bůžek slisovaný z mouky, tedy výrobek lidských rukou nebo-li modla. Tak si z těchto dvou alternativ vyberte! Nebo raději ne! Raději se vzpamatujme a buďme střízliví a zůstávejme v tom, co nám říká Bible!!!


Tedy:


Berme vážně slova Bible a zkoumejme před přistoupením k večeři Páně sami sebe.
Berme na vědomí, že to není jako když obyčejně jíme chléb a pijeme víno, ale že tu jde o tělo a krev Páně. Tedy Kristus je přítomen. Nerozpitvávejme však jak – nechtějme být chytřejší než Bible.
Vezměme na vědomí jaký je hlavní účel Večeře Páně. Pán Ježíš nám řekl: „To čiňte na mou památku.“ Připomínáme si tedy, co pro nás Ježíš Kristus vykonal na Golgotě. Vydal své tělo ke zmaření a prolil svou krev, aby nám mohlo být odpuštěno.

Věřím, že když se budeme držet těchto zásad, bude to milé Pánu a neupadneme do žádných extrémů.



V opačném případě musíme na vědomí, že víra v dogma o transubstanciaci má své nevyhnutelné důsledky. Shrňme si je tedy.


Důsledky dogmatu o transubstanciaci


Nejvážnějším důsledkem je zřejmě modlářství. Tedy uctívání oplatky už úplně mimo kontext Večeře Páně. Často se přitom vyznává: „Pozdravena buď nejsvětější svátosti oltářní!“ a kleká se přitom před oplatkou (o které se věří, že je proměněna v tělo Kristovo).
Logickým důsledkem platnosti transubstanciačního dogmatu, by bylo, že už nastal fyzický návrat Ježíše Krista na tuto Zem. Protože lze předpokládat, že na Zemi vždy někde zbudou nějaké proměněné hostie, byla by přítomnost Ježíše na Zemi od roku 1215 nepřetržitá.
Pří římsko katolické mši dochází k tzv. proměňování namísto jednoduchého slavení přikázaného Pánem. Pak to vypadá, jako by kněz měl moc vytvořit Boha.
Ačkoliv řkc učí, že jde jen o zpřítomění golgotské oběti, tak opakování při každé mši evokuje spíše opakování této oběti. Bible však jasně říká, že jedna Kristova oběť je dokonalá a dostatečná.
Žádá se víra v naprostém rozporu se zkušeností. Bíle víno zůstává bílým a chutná jako víno a nikoliv krev. Hostie chutná po mouce a nikoliv jako maso.
Kdo tomuto dogmatu věří, věří vlastně, že se dopouští kanibalismu.
Může docházet k dalším excesům. V minulosti byli například v důsledku tohoto dogmatu pronásledováni Židé. Byli zcela absurdně obviněni, že kradou „proměněné“ hostie aby do nich píchali špendlíky a mučili tak Krista. Toto obvinění vůbec nebralo v úvahu neexistenci motivu – vždyť Židé v transubstanciaci jistě nevěřili.
Vede k představě, že se s Bohem dá manipulovat. Ačkoliv Bible říká, že Bůh nepřebývá v chrámech zbudovaných lidskýma rukama, zde je proměněná hostie (jakoby bůh) umístěná v chrámech postavených lidskýma rukama. Je dokonce uzavřena v monstranci a může být přenášena z místa na místo. Takováto manipulovatelnost je spíše typická pro pohanské modly – bůžky.


Přátelé, opravdu lze věřit, že Ježíš Kristus je fyzicky přítomen na Zemi od roku 1215? Opravdu je možné věřit, že kněz může „vyrobit“ při „proměňování“ Boha, zavřít ho do monstrance a zavřít ho do skříňky nebo vystavit farníkům k uctívání? Je možné takto nakládat s Bohem Bible? Je alespoň pozitivní, že jak se zdá, mají i někteří katoličtí učenci s transubstanciací problém – už je to asi i pro ně hodně absurdní a navíc relativně mladé (méně než 800 let) dogma.


Proto se vzpamatujme a konejme Večeři Páně podle ustanovení, které nám sděluje Bible! Pán Ježíš to ustanovil krásně a jednoduše – nechtějme to „vylepšovat.“



Re: Proč jako protestanté nevěříte slovům Kristovým ??? (Skóre: 1)
Vložil: noire v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 09:32:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Chybí tu jedno vysvětlení, které se týká transsubstance. Ve filozofii, která se prosazovala na universitách ve středověku, se hledaly hmotný základ (substance), podstatná (esence) a nepodstatná (nahodilá) příčina (akcidence) různých věcí. Do diskuse se dostalo také ustanovení Večeře Páně a zkoumala se podstata chleba a vína, které jsou součástí Večeře. Přijímalo se z Bible, že Ježíš označil chléb za své tělo a víno za svoji krev, a hledalo se, jestli je tělo a krev Páně přítomna v hmotné podstatě chleba a vína vysluhovaného při eucharistii. Před proměněním byl chléb jen výrobek z obilí a víno tekutina původem z vinných hroznů. Po proměně věřící drtí svými zuby tělo Páně (jak se ve středověku věřilo), proto muselo dojít k proměně (transsubstanci). Katoličtí sourozenci v Kristu tohle asi popíšou lépe.

Bohužel zmíněné dogma o transsubstanci vychází právě z té středovéké filozofie, potažmo z Aristotela, nemůžeme tedy tvrdit, že dogma o transsubstanci je biblické.

Při Večeři Páně přijímáme chléb a víno jako symboly (znaky) těla a krve, nepřijímáme tedy přímo tělo a krev ve své hmotné podstatě. Že se při tom vnímá Boží přítomnost, je pak důsledek zaslíbení z Bible.

Martin Č.



Co ma spolocne Zivi Boh a pohanstvo? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 14:38:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ved transubstanciaciu praktizovali uz samotny staroveky Egyptsky knazi - doslova premenu chleba na telo, co bol ritual ktori premienal boha Osirisa priamo do - oplatky(!!!)
...Egyptania potom prijimali svojho Boha v oplatke presne na sposob katolickej transubstanciacie. Medzi pohanskymi a katolickymi ritualmi je obrovske mnozstvo spojitosti a suvislosti!!! Tie ale nemaju z Pismom nic spolocne a oni sami su zakladom spiritizmu v rkc!
Co ma spolocne Zivi Boh a pohanstvo? Nikdy nic nemal a ani nikdy nic mat nebude!!!
To ze sa tento fakt v seminaroch neuci - este vobec nic neznamena!
Je mi luto uprimnych katolikov ktori sa nasledkom odkolonu RKC od Pisma, neochoty ho studovat, dostanu takto priamo do sfery spiritizmu, sveta placucich a krvacajucich soch, sebatriznenia, celibatu, marianskeho modlarstva, a roznych "duchovnych zazitkov a stavov" s ktorymi nema zivi Boh nic spolocne. Je mi tiez luto protibiblickemu klananiu sa hostii a tym padom uctievaniu falosneho krista! Jezuitske nabozenstvo je v skutocnosti ukryty system spiritizmu a okultizmu, nic viac!

Tajné dějiny jezuitů
Katolicke modlarstvo



Naděje v prázdné Peklo je ateistickou vírou (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 16:22:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ares napsal:
Když ale katolík z celého svého srdce doufá, že peklo bude prázdné, nedoufá tak pro sebe, aby si myslel, že jestliže bude peklo prázdné i on se mu vyhne, ale pro druhé, protože mu puká srdce z toho, že by byť jediná duše, stvořená Bohem, odešla do věčného zavržení..

Odpovídám:
Žijete v míru a blahobytu a nevíte o čem mluvíte.
Křesťanským pravověrným mučedníkům srdce nepukalo. Viz: Zjevení sv.Jana 6.kapitola, verše 9-11:
9 Když Beránek rozlomil pátou pečeť, spatřil jsem pod oltářem ty, kdo byli zabiti pro slovo Boží a pro svědectví, které vydali.
10 A křičeli velikým hlasem: "Kdy už, Pane svatý a věrný, vykonáš soud a za naši krev potrestáš ty, kdo bydlí na zemi?"
11 Tu jim všem bylo dáno bílé roucho a bylo jim řečeno, aby měli strpení ještě krátký čas, dokud jejich počet nedoplní spoluslužebníci a bratří, kteří budou zabiti jako oni.
Opět odpovídám:
Ten konkrétní křesťan, který doufá v prázdné Peklo, má stejnou víru jako ateista - také doufá v prázdné Peklo. Čili oba buď už přestali být křesťany, nebo se dosud křesťany nestali.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy