Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116570137
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Tradice ano či ne? I. díl
Vloženo Pondělí, 14. srpen 2006 @ 14:50:10 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Gregorios777




V poslední době se tu hodně mluví o tradici.


Mnozí liberálové tvrdí, že sám Pán Ježíš porušoval biblické příkazy, aby ukázal farizeům, že On je Pánem i nad svým Slovem.


Podívejme se však blíže, co vlastně Pán Ježíš za své pozemské služby porušoval.


Když to učiníme, zjistíme, že Pán nikdy neporušil Boží Slovo ani Boží Zákon.


Dokonce řekl, že ze Zákona nepomine ani jediný puntík, dokud nepomine nebe a země.


Sám pak Boží Slovo jen v záznamech evangelií citoval asi 400x.


To, co Pán porušoval a odmítal byla TRADICE STARŠÍCH Izraelských - zákonníků a farizeů, kteří k čistému Božímu Slovu přidali stovky svých vlastních nesmyslných ustanovení.


Nejvíce pak k předpisům o sobotě.


Písmo nám ukazuje, že právě farizeové a zákonníci vytvářejí TRADICI.


Zde jsou hlavní příklady střetu Pána Ježíše s farizeji a zákonníky a jejich tradicí:

Mt 9 - nepochopení Kristova Božství


- jezení s celnými a hříšníky


Mt 12 - vymínání klasů učedníků v sobotu


- uzdravení v sobotu


- obvinění z vymítání skrze Belzebula


- farizeové a zák. chtěli vidět znamení


Mt 15 - jezení učedníků neumytýma rukama


- odmítnutí farizeů pomoci rodičům pod záminkou daru Bohu


Mt 19 - Ježíš napadl tradici starších ohledně rozvodu


Mt 21 - vyhnání kupců z chrámu


- farizeové se hněvali na pocty zástupu Kristu


- ptali se jakou mocí činí ty věci


Mt 22 - pokušení ohledně daně císaři


- spor saduceů o ženě se sedmi muži po vzkříšení


- otázka zákoníka o velikém přikázání v Zákoně


- otázka Páně na Krista jako syna Davidova


Mt 23 - dokonale výstižná pasáž o farizeích a zákonnících


Zde jsou nápadně shodné rysy s novodobými farizeji.


Chtěji být viděni, milují přední místa a respekt veřejnosti, pozdravy na veřejnosti, titulování jako "důstojný otče", pane faráři, kazateli,> pastore, reverende, sami nevcházejí do království nebeského a brání ostatním ( svým ovečkám), aby tam vešly, vyžírají domy pod záminkou modliteb či pastýřské péče, obchází moře a zemi aby učinili jednoho novověrce stejného jako jsou oni, chrámového zlata si cení více než chrámu samotného.


Daru na oltáři si cení více než oltáře samotného.


Tím dokazují, že stojí o pozemské věci a nikoli o nebeské.


Berou plat od státu za své "duchovní služby"


a přijímají tak Balámovu mzdu. Stali se nepřáteli kříže Kristova ( Fil 3, 18-20 ) a jako Ezau prodali Boží požehnání za mísu čočky.


Dávají desátky a hlavně je vyžadují na ovečkách,


ale opouštějí důležitější věci. Na povrchu jsou čistí,


uvnitř plni loupení a nezdrženlivosti, zbílené hroby, zdají se spravedliví, uvnitř jsou plni pokrytectví a nepravosti.


Vkládají nesnesitelná břemena na lid, která nelze unést jinak než skrze KŘÍŽ a skutečné následování Pána Ježíše formou učednictví.


Sami ten KŘÍŽ nenesou a ostatním brání.


Pečují o hroby proroků ( obrazně řečeno, např. káží z proroků ) a tvrdí, že na místě otců by proroky nevraždili. Běda však, když se někdo postaví proti nim, pak dělají to samé.


Vraždí ( obrazně) ty, skrze které příchází Pán Ježíš - znova Ho křižují.


Lpí na nich veškerá spravedlivá krev.


Jejich dům je pustý, NEVIDÍ Pána jako Diotrefes ( 3 Jan 9-11 )


Vzali klíč poznání, sami nevešli a zabránili těm, kteří skrze ně chtěli vejít.


Někteří z novodobých farizeů a zákonníků však nejsou daleko od Království Božího.


Jiní jsou velmi daleko a nevstoupí do něj.


( Mk 12,34// Mt 23,15 )


Je třeba podotknout, že kdykoli jsme v těle a nebereme svůj kříž neseme také mnohé z těchto farizejských znaků i my.



"Tradice ano či ne? I. díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tradice ano či ne? I. díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:15:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.
Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy