Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465003
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu:
Vloženo Sobota, 18. listopad 2006 @ 14:24:21 CET Vložil: Bolek

Intimity poslal Seraphim

V 70.letech 20.století všichni moji spolužáci (slušní i neslušní), na komunisty ovládané základní škole, pokládali homosexualitu za něco odporného a hnusného, čímž pohrdali. Nyní po masáži masmédii a pokynech Evropské unie od 90.let 20.století, dokonce na církevní základní škole a gymnáziu, spolužáci mých dětí pokládají homosexualitu za něco úctyhodného a normálního.

Tehdejší komunisté považovali homosexualitu za západní druh nemravnosti, zvrácenosti. Současní komunisté jako 1 šik opakovaně hlasovali v poslanecké sněmovně pro legalizaci registrovaného partnerství homosexuálů. Tehdejší Češi a Moraváci se ženili a měli 1-2 děti. Současní se opičí po západní Evropě a nemají žádné děti, nebo jen 1. Současně se nežení, neboť žijí sexuálně tak jako dříve pouze zloději a recidivisté "na hromádce", "na psí knížku". Badatelé konstatují, že v naší euroamerické civilizaci došlo v oblasti sexuální morálky ke změně, která zde nebyla nejméně 1 000 let. Takto jsem si pád starého komunismu nepředstavoval. Komunismus je zlo. To co však přišlo po něm, je pravděpodobně 1 000 krát horší. S tím se nehodlám jako křesťan a vlastenec smířit. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve Vy se s tím bratři a sestry smiřujete?


"Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu:" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 18. listopad 2006 @ 15:20:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravda, za vlády KSČ bylo mnohé jinak, i to, o čem zde píšete. Něco jiného je, jak se na to či na ono hledělo, ale trochu něco jiného se dělo. A ovšem morálka - to přece zdaleka není jen oblast sexuální. A v těch dalších oblastech to zase tak moc dobré nebylo, přišlo mě to spíš poněkud schizofrenické.

Morálka společnosti se prostě mění s dobou. A časy se za posledních 17 let velmi změnily. Já ovšem ve změně morálky od dob komunismu nevidím jen věci špatné, ale také dobré. Vidím mladé lidi, kteří mohou říkat, co si myslí, kteří mohou rozvinout své schopnosti, jelikož mají více možností, kteří se zodpovědně připravují na další studium nebo zaměstnání - atd.

Naše společnost již není většinově křesťanská a po nekřesťanech asi nemůžeme chtít, aby žili podle křesťanské morálky. Je sice pravda, že mnozí mladí lidé žijí "na psí knížku", ovšem já u nich pozoruji také zodpovědnost, věrnost, opravdovou snahu najít toho pravého partnera pro život atd. Mezi mnoha takovými páry jde de fakto o manželství, i když nejsou sezdáni. Takže - proč ne; nejsou to křesťané, takže nemají křesťanské zvyky a pohled na život.

Upřímně řečeno, mladí lidé to dnes nemají snadné. Chybí jim totiž právě ty jasné ukazatele, tradice atd., které po celá staletí jasně ukazovaly směr. Takže oni vlastně musejí experimentovat, hledat, co je a co není správné, protože mnohé tradičné hodnoty už nejsou uznávané, nemají tu sílu, neoslovují apod. A myslím, že hledají celkem poctivě.

Naše současná kultura je postkřesťanská - má křesťanské základy, ale většina spoluobčanů je už nepovažuje za závazné. Co se týká sexuální oblasti života, ta se v různých kulturách může dosti odlišovat. Jelikož zde tedy vzniká něco nového, zasahuje to pochopitelně i do této oblasti. Já se toho neobávám, domnívám se, že situace se časem stabilizuje.

Když se podíváme na to, jak to probíhalo: Dříve panovala v této oblasti přísnost. Pak se to přehouplo do druhého extrému - volnost, nevázanost. Dnes opět můžeme pozorovat (např. v USA), jak se kyvadlo přesouvá zpět. Snad se najde nějaká střední cesta pro většinovou společnost. Ovšem na této cestě, kterou se dnešní západní civilizace ubírá, nepovažuji za vhodné prosazovat extrémní stanovisko, jak jsou o tom známky v USA, Polsku a jinde. Prostě - postkřesťanská společnost si musí najít svou vlastní morálku, která bude většinově přijatelná.

Tento proces mi připomíná dospívání, kdy se člověk postupně učí přebírat odpovědnost za svůj vlastní život v rámci společnosti, zatímco dříve - jako dítě - nekriticky přejímal morálku od rodičů.

Konec konců - křesťanství bylo v prvních staletích minoritní. Západní svět ovlivnilo hlavně tím, že bylo přitažlivé. Máme být světlem světa, které láká a přitahuje - tak jako lampa můry. Jestliže se s těmi či oněmi věcmi nechceme nebo nemůžeme smířit, je na nás, abychom vysvětlovali, obhajovali, hlásali křesťanské postoje. Ale nutit někoho - to dnes opravdu nemůžeme, ani by to nebylo vhodné či křesťanské.

Naše doba je dobou mediální, je to něco nového a společnost se v tom musí naučit "chodit" tak, aby média pokud možno minimálně škodila a spíš prospívala. Myslím, že v této oblasti můžeme - spolu se všemi slušnými spoluobčany - něco udělat.



Kdo po 17. listopadu 1989 režíroval pád komunismu? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Sobota, 18. listopad 2006 @ 15:43:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://hedvicek.blog.respekt.cz/c/931/Malta-byla-druha-Jalta-aneb-Z-Mnichova-pres-Jaltu-na-Maltu.html __________________________________________________________________________ http://www.angelfire.com/ri2/17_11_1989/index.php



Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 18. listopad 2006 @ 16:08:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, co kdo kde vidíte, chlapci a děvčata, ale já mám zato, že morálka a vůbec úroveň sexuálních vztahů byla za komančů horší, než dnes.

Nejoblíbenější "zábavou" lidu v době mého mládí bylo drbat o tom, kdo koho p..á. A mnohým lidem o nic jiného v životě nešlo.

Vůbec se mi to nelíbilo. Dnešní mládež je na tom, alespoň podle mého pozorování, o trošku líp. A nemládež - asi stejně jako když byli mládež.

Olin



Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Sobota, 18. listopad 2006 @ 17:33:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co nám přinesl "sameťák"?Nic moc.Snad jen "jakous"svobodu ,hledat Boha.Po obrovském nadšení po něm mnoho lidí začalo "očuchávat"křesťanství.Kde jsou dnes po 17letech?Církve dokázali ,že se o tyto lidi nedokáží zatím starat a duchovně sytit.Tisíce lidí jen "propluli"církvema a dnes?Církvím schází i určitý kredit..Proč?Každá církev má "máslo"na hlavě z dob komunismu.Všechny i Svědkové Jehovovi ,kdy představitelé Svědků J. se chlubí svojí "čistotou" a přitom "vrchnost"spolupracovala s STB /www.straznavez.cz/ Já zažil třeba i kazatele adventistu ,který informoval příslušné lidi na odboru "dozoru nad církvema"na patřičném úřadu.Ona to byla tehdy všeobecná povinnost informovat o "nových"ovečkách.To samé bylo u KC i Pravoslavné atd.Dokázaly se tyto církve "zbavit těchto lidí?Jak je vidět tyto aféry se táhnou až dodnes.Nedokázaly.Proto si myslím ,že církve si budou muset vychovat "potěr"pastýřů k vedení oveček pak se možná projeví "svoboda"hledání, která nastala po "sametoévé"revoluci..a zaplní sbory.



Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Sobota, 18. listopad 2006 @ 20:40:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další a "veliký"průšvih vidím v zapojení "křesťanů"do "naší" politiky.Po sametové revoluci se vrhlo do politiky mnoho křesťanů.S ideály i bez nich.Výsledek?Podařilo se jim "osvítit"džungli české politiky?Dokázali jasně "prosadit"svůj mravní kredit a nabídnout "křesťanskou"alternativu i nevěřícím?Ne!!KDU-ČSL DOKÁZALA svou nepřetržitou snahou držet se"moci" vždy a s každým, otrávit mnoho ne-křesťanů i křesťanů.Argumenty ,že to dělají pro voliče je "lží"Kde jsou hranice křesťana ,kam můžu a kam už né i když příjdu o "koryto"?To je další selhání většiny "věřících" co nás reprezentují mezi nevěřícíma ve vodách "politiky"To je další smutný aspekt po listopadu 89..Protože církve nedokáží tyto věci ve svých řadách řešit..asi? Jsou církve v tom stavu jakém jsou.ÚKLID JE TŘEBA ZAČÍT DOMA A PAK KÁZAT "MORÁLKU" V PARLAMENTU..



Miroslav Dolejsi: ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ V ROCE 1989 (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 19. listopad 2006 @ 00:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základní myslifikací je tvrzení že, 17.11.1989 došlo v Československu ke spontánní revoluci obyvatelstva proti vládě KSČ. Tento politický převrat byl připravován přibližně od června 1988, přičemž situace k němu byly vypracovány už od prověrek v KSČ 1969-70 a založení Charty 77. Tento závěr dokládají tato fakta:

1) K převratům došlo ve všech komunistických státech Evropy synchronizovaně v průběhu 7 měsíců. Z hlediska sociologického a psychologického je vyloučeno, aby tyto převraty byly uskutečněny spontánně, neorganizovaným, dezorientovaným a víceméně loajálním obyvatelstvem, proti téměř neomezené moci komunistických vlád těchto zemí, zajišťovaných vojensky a bezpečnostně druhou největší mocností světa - SSSR, jejíž síla nebyla otřesena.

2) Výsledkem všech těchto převratů je ponechání moci v rukou komunistických stran - více nebo méně skrytě (přejmenování stran, taktické úpravy pogramů, přesun skrytých kádrových rezerv do vedení a naopak, atd.).

3) Disidentská hnutí ve všech těchto státech, jejichž někteří členové převzali úlohu dekorace v podílu na moci, byla založena a řízena komunisty, kteří v minulosti odešli z řad svých stran, byli pak, často formálně, pronásledováni či krátce před převratem vězněni, což bylo taktické opatření pro získání věrohodnosti a popularity před veřejností, prováděné převážně západním rozhlasem a tiskem.

Přes hospodářský a finanční průnik se pokusí dostat k moci další zasvěcené a dobře informované skupiny zbohatlíků z řad komunistické nomenklatury, StB, Charty a OF, pronikající zejména do oblasti zábavního průmyslu, hotelů, cestovních kanceláří, reklamy a hromadných sdělovacích prostředků. Budou zakládat soukromé společnosti, které postupně ovládnou uvedené oblasti působení a monopolizují je. Byli s velkým předstihem před ostatními informováni o tom, že Československo bude především orientováno na cizinecký ruch a podle vzoru organizovaného zločinu na Západě budou chtít ovládnout i s tím spojený servis: herny, prostituci, drogy, vydírání. V tomto smyslu se stanou součástí mezinárodních organizací s analogickým zaměřením, na nichž už celou řadu let na Západě participuje také sovětská KGB. Řada vysoce exponovaných komunistů dá přednost anonymní finanční účasti na těchto podnicích, která jim však přesto zajistí dostatečnou moc. Taková perspektiva byla ze strany StB předložena rovněž řadě herců a zpěváků, kteří byli verbování v r. 1989 k účasti na podpisových akcích proti režimu. Přesuny kapitálu do těchto oblastí už byly zřetelně detekovány. Participace na této neviditelné, neformální, ale faktické moci je rovněž registrovaným důvodem ke slepé oddanosti celé řady funkcionářů OF. Je velmi pravděpodobné, že fakt registrace přibližně 35 tisíc občanů Československa u KGB v Moskvě (mimo jakoukoli evidenci v Československu v kartotékách StB či KSČ) souvisí právě s touto tak rychle se rozvíjející bází činnosti.

Průnik bude proveden prostřednictvím burzy a burzovních spekulací, činností mezinárodních odborných poradenských a konzultačních firem a kanceláří, soukromých rozhlasových a televizních vysílačů, soukromých tiskovin apod. Veřejná moc viditelných úředníků a funkcionářů bude nahrazena neviditelnou a nekontrolovatelnou vládou pečlivě skrytých subjektů opravdové moci, ovládajících všechny prostředky masové manipulace. Jejich působnost bude zaměřena na znemravnění veřejnosti, zejména pak mládeže, pod lákavými hesly svobody projevu a podnikání, jak odpovídá cílům snadno ovladatelné, na jednotlivce atomizované, sjednocené Evropy.

Pokracovanie :
Miroslav Dolejsi: ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ V ROCE 1989



Re: Kde jsou moji grázlové, kde ..??? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 19. listopad 2006 @ 13:37:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žasnu, žasnu ….. Já patřím tedy k té generaci „ grázlů“, jak tu jeden z vás napsal a nevím o tom, že by se moji přátelé chovali tak, jak píše další z vás. Takže je to pěkně nechutné, co píšete asi Vy svatí, kteří se cítíte být už v nebi…

Pracuji ve školství třicet roků a mohu říct, že dnešní mládež je jiná. Nechci říkat, že horší, ale je jiná. Rozmazlenější a citově možná tupější. Zvyklá hodně přijímat a užívat si, jak ostatně je k tomu vedená celá ta naše tržní společnost, která neuznává nějaké duchovnější hodnoty. Hlavní hodnotou jsou prachy a prachy. Musím si užívat teď okamžitě a v tomto čase. Co bude v budoucnosti, nikoho nezajímá. Důležitý jej současný prožitek. Užívejte si, kupujte, utrácejte, neohlížejte se na nikoho, život máte jen jednou…..Reklama na nás působí všude a jde ji hlavně o to, abychom naletěli, abychom nacpali kapsy těch, co potřebují stále víc vydělávat…

17. listopad změnil možná ekonomické vztahy, ale nezměnil lidi. Neslyšel jsem o tom, že by se za dřívějšího režimu vykrádaly kostely a hřbitovy, že by se přepadávali staří a nemocní lidé… Další problém jsou drogy… Velkým problémem na školách je šikana.. A úroveň vědomostí našich dětí rapidně klesá. To vím z vlastní praxe. Děti na střední školy a do učňovských škol přicházejí s vědomostmi o mnohem menšími než před léty.

Souhlasím s Wolkem.

I když někdy nesouhlasím s Liborem Halíkem, v tomto příspěvku ani tak moc nepřehání.
Žijeme v morálním úpadku. Je to vidět i na naší kultuře, filmech, v časopisech, v tisku. Naši mládež krmíme hnusnými americkými filmy, kde jen občas je něco hodnotného. Podobně tak katastrofální je i hudba. Ještě štěstí, že těm hnusným anglickým textům, mnozí nerozumí. Zhrozil jsem se, když jsem zjistil jaké texty zpívá např. Eminem, když jsem si přeložil jeho texty. Prostě jsem přešlápli z jedné lože do jiné louže. A někdy mám pocit, že ta nová louže je ještě špinavější.


A křesťané ? Nevidí, neslyší, přizpůsobují se….. nepřipustí si, že třeba i v mnohém naletěli







Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 19. listopad 2006 @ 22:09:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Je-li dnes do mládeže hustěn konzumní způsob uvažování, pak máme jako křesťané výbornou pozici. Mladí totiž touží být odlišní, nekonformní, k mládí patří revolta proti všeobecně uznávaným hodnotám. Máme tedy prostor nabídnout alternativu.
Pokud chce kdokoli nadávat na mladé, jak jsou strašní a jak morálka klesá, prosím, dělejte to stranou jejich sluchu, protože pak si k nim zavíráte dveře.
Moje zkušenosti s mládeží jsou jiné- jsou naslouchající, přemýšliví, mají zájem slyšet i jiné názory, lze s nimi diskutovat o opravdu hlubokých tématech.



Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 12:17:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zde je o té současné "slušnosti", proroku falešného pokoje Aviafe:
Zpráva 20.11.2006
Třicetiletého nevidomého muže podle policie okrádal osmnáctiletý mladík, který se o postiženého staral. Ve dvou případech mu sebral kreditní kartu, ze které pak vybíral peníze.
V Ostravě nejde o první případ, kdy zloději okradli bezmocného či invalidního člověka. Loni v únoru zloděj okradl jednatřicetiletého muže, kterého postihl epileptický záchvat, po němž upadl do bezvědomí. Vše se přitom odehrálo odpoledne na tramvajové zastávce v centru Ostravy.
Viz: http://aktualne.centrum.cz/domaci/clanek.phtml?id=289409&tro375_0_4



Re: Co se změnilo po 17.listopadu 1989, kromě pádu komunismu: (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 12:31:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
NEJEN V Česku, ale v celé euroamerické civilizaci se něco vymklo z kloubů:
Zpráva 20.11.2006
Školu v Emsdetten, nedaleko západoněmeckého Münsteru, přepadl dopoledne osmnáctiletý maskovaný mladík.
Ve škole střílel a zranil přitom těhotnou učitelku a několik žáků. Zranění břicha měl utržit školník. Zadržoval a zranil rukojmí. Při zásahu policejního komanda, které školu obklíčilo, byl zabit. Byl bývalým žákem tohoto ústavu. Na jeho těle bylo upevněno několik náloží.
Viz: http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=289445&tro2_2_0

Poznámka pro Aviafa:
Jste typický falešný prorok hlásající, že je pokoj, pokoj, když pokoj jasně schází, chybí.



Re: Věřme Bibli, nelže! (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 12:51:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Věřme Bibli, nelže!

24 Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, kdežto kdo jej miluje, trestá ho včas.


11 Slova moudrých jsou jako bodce, jako vbité hřeby jsou slova sběratelů, pastýřem jediným proslovená.
12 Nadto pak zbývá, synu můj, říci: Přijmi poučení! Spisování mnoha knih (i těch o moderní pedagogice) nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.


Jednou z chyb moderní pedagogiky je, že ve výchově nechce mluvit o věčných pravdách zejména o smrti a o pekle.

(MB 2, 214)

Z myšlenok Jána Bosca na každý deň v roku.



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy