Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116529769
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Opouští církev čtení z Božího Slova?
Vloženo Neděle, 25. únor 2007 @ 18:00:29 CET Vložil: Bolek

Z našich církví poslal bartonec

25.2.2007 Právě jsem vypnul rozhlasový přijímač, a přemýšlím nad tím, co jsem vlastně slyšel. Rádio jsem zapnul asi 15 min po začátku přenosu bohoslužby (cca 9.15) a zrovna nějaký kazatel mluvil o tom, že bude číst z Božího slova, chvilku to uváděl stylem: „ nechci to jenom číst, ale chci to proklamovat nad námi, protože to je to, co dnes praví Duch“ (tak nějak podobně). Takový ultracharismatický úvod mě trochu vylekal, ale trpělivě jsem čekal na čtení z Božího Slova. To co následovalo nebylo čtení, ale byla to snůška různých parafrází pravděpodobně (?) na text 1 Kor 1,18 – 30.  

Začal jsem uvažovat o zdravém rozumu kazatele, a také o tom, co to do rozhlasu pouštějí za nekřesťanské sekty. Potom následovalo kázání, které mělo být pravděpodobně exegezí té parafráze. Kázání bylo …. no zmatené, skákání od tématu k tématu. V mé hlavě stále rostla otázka: co to je za církev. Za chvíli (po tzv. „křesťanských“ písních oslavujících věřící, typu „živá voda za Mě vyvěrá“ – to je věc vkusu, mě osobně to přijde nevkusné) jsem měl jasno, jednalo se o Jednotu bratrskou z Liberce (mluvil biskup Petr Krásný o historii a 550. výročí založení Jednoty bratrské- mluvil pěkně). Někteří lidé zde na Granu mě několikrát osočili z nadržování katolíkům, ale víte milí bratři, že jsem za ně neustále vděčnější? Jakoukoli mši vyslechnete, nikdy nechybí čtení z Bible – SZ, epištoly a evangelium. Za tradiční evangelíky jsem také vděčný, také neopustili čtení z Božího Slova. (s kvalitou kázání mají problém všichni). Ale skutečně jsem si nemyslel, že na výročí Jednoty bratrské uslyším v rádiu podobnou „bohoslužbu“. Pokud si ji budete chtít poslechnout, tak v brzké době bude někde tady : http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv/?p_po=431. Trochu doufám, že až to tam bude, tak zjistím, že z Bible četli v těch prvních 15 minutách co jsem neslyšel. Ale i tak, ten průběh bohoslužeb se mi zdál dosti divný. Kdo jste to slyšeli, jaký na to máte názor ? Jsem sám, kdo to vidí tak černě? Nebo co to jsou za lidé, kteří chodí do takového kostela? To jim nechybí ryzí Boží slovo? Díky za odezvu bratr evangelík Tomáš Bartonec Dolní Lhota, Slezsko


"Opouští církev čtení z Božího Slova?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Opouští církev čtení z Božího Slova? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 25. únor 2007 @ 18:41:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Tomáši,

a kdybyste do katolické církve vstoupil, tak byste tyto hody mohl mít každodenně.

Pastýř



Re: Opouští církev čtení z Božího Slova? (Skóre: 1)
Vložil: Simon v Neděle, 25. únor 2007 @ 20:54:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom máš bratře pravdu. Dá se říci, že církve, které opustili liturgii jsou v ohrožení, že z Písma v bohoslužbě nezůstane nic. Nejohroženější jsou právě takováto radikální společenství jako Liberec, kde jde více o propagandu nežli o hlubiny Písem.



Co bys řekl na toto, Cristiano? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. únor 2007 @ 09:07:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Co bys řekl na toto, Cristiano?
Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama.

1Královská 8.kapitola:
8,10 Když kněží vycházeli ze svatyně, naplnil Hospodinův dům oblak,
8,11 takže kněží kvůli tomu oblaku nemohli konat službu, neboť HOSPODINŮV DŮM NAPLNILA HOSPODINOVA SLÁVA.
8,12 Tehdy Šalomoun řekl: "Hospodin praví, že bude přebývat v mrákotě.
8,13 Vybudoval jsem ti sídlo, kde budeš přebývat, vznešené obydlí, po všechny věky."

Nikdy Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama?

1. Královská 9,1-9 (EKUM)
9,1 KDYŽ ŠALOMOUN DOKONČIL BUDOVÁNÍ HOSPODINOVA DOMU i královského dumu a všeho, co si s takovým zaujetím přál vykonat,
9,2 UKÁZAL SE HOSPODIN ŠALOMOUNOVI PODRUHÉ, jako se mu ukázal v Gibeónu.
9,3 HOSPODIN MU ŘEKL: "Vyslyšel jsem tvou modlitbu a tvou prosbu, s kterou ses na mne obrátil. ODDĚLIL JSEM JAKO SVATÝ TENTO DŮM, KTERÝ JSI VYBUDOVAL, a dal jsem tam spočinout svému jménu navěky. Mé oči i mé srdce tam budou po všechny dny.
9,4 A co se tebe týče, budeš-li chodit přede mnou v bezúhonnosti srdce a přímosti, jako chodil tvůj otec David, jednat podle všeho, co jsem ti přikázal, dodržovat má nařízení a práva,
9,5 upevním trůn tvého království nad Izraelem navěky, jak jsem přislíbil tvému otci Davidovi, že nebude z izraelského trůnu vyhlazen následník z tvého rodu.
9,6 JESTLIŽE SE ODE MNE ODVRÁTÍTE VY a vaši synové a nebudete dodržovat má přikázání a má nařízení, která jsem vám vydal, a půjdete sloužit jiným bohům a klanět se jim,
9,7 vyhladím Izraele z povrchu země, kterou jsem jim dal, a ZŘEKNU SE DOMU, KTERÝ JSEM ODDĚLIL JAKO SVATÝ pro své jméno. Izrael se stane pořekadlem a předmětem výsměchu mezi všemi národy.
9,8 Nad tímto domem ačkoli byl nejvyšší ze všech, ustrne a usykne každý kolemjdoucí. Bude se říkat: 'Proč Hospodin takto naložil s touto zemí a s tímto domem?'
9,9 A bude se odpovídat: 'Protože opustili Hospodina, svého Boha, který vyvedl jejich otce z egyptské země a chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim. Proto na ně Hospodin uvedl všechno toto zlo.'"

Později se stalo:
1. Královská 11,1-10 (EKUM)
11,1 Král Šalomoun si zamiloval mnoho žen cizinek, faraónovu dceru, Moábky, Amónky, Edómky, Sidóňanky a Chetejky,
11,2 z těch pronárodů, o nichž Hospodin Izraelcům řekl: "Nebudete vcházet k nim a oni nebudou vcházet k vám. Jistě by naklonili vaše srdce ke svým bohům." Šalomoun k nim přilnul velkou láskou.
11,3 Měl mnoho žen: sedm set kněžen a tři sta ženin. Jeho ženy odklonily jeho srdce.
11,4 KDYŽ NADEŠEL ŠALOMOUNOVI ČAS STÁŘÍ, JEHO ŽENY ODKLONILY JEHO SRDCE K JINÝM BOHŮM, takže jeho srdce nebylo cele při Hospodinu, jeho Bohu, jako bylo srdce jeho otce Davida.
11,5 Šalomoun chodil za božstvem Sidóňanů Aštoretou a za ohyzdnou modlou Amónců Milkómem.
11,6 Tak se Šalomoun dopouštěl toho, co je zlé v Hospodinových očích, a neoddal se cele Hospodinu jako jeho otec David.
11,7 TEHDY ŠALOMOUN VYSTAVĚL POSVÁTNÉ NÁVRŠÍ KEMÓŠOVI, OHYZDNÉ MODLE MOÁBCŮ, NA HOŘE, KTERÁ JE NAPROTI JERUZALÉMU, A MOLEKOVI, ohyzdné modle Amónovců.
11,8 Totéž udělal pro všechny své ženy cizinky, které pálily kadidlo a obětovaly svým bohům.
11,9 Hospodin se na Šalomouna rozhněval, že se srdcem odklonil od Hospodina, Boha Izraele, jenž se mu dvakrát ukázal
11,10 a výslovně mu zakázal chodit za jinými bohy. Ale on nedbal na to, co Hospodin přikázal.

1. Královská 11,9 (KRALICKY)
I rozhněval se Hospodin na Šalamouna, proto že se uchýlilo srdce jeho od Hospodina Boha Izraelského, kterýž se jemu byl ukázal po dvakrát,

Cristiano, kdy se v dějinách Pravoslavná, nebo Katolická církev opičily po Šalamounovi? Kdy pravoslavní, nebo katoličtí panovníci, nebo biskupové a kněží dobrovolně stavěli POSVÁTNÉ NÁVRŠÍ KEMÓŠOVI, OHYZDNÉ MODLE MOÁBCŮ, A MOLEKOVI, ohyzdné modle Amónovců? Kdy propagovali mnohoženství a zabíjení nemluvňátek?
Odpovím Ti: Pravoslavní nikdy a katolíci nikdy až do r.1965.
Pravdou je pouze to, že muslimové dobyli mnohé pravoslavné země a zde ukořistili pravoslavné modlitebny, kterým říkáme chrámy. Mnohé z nich pak muslimové násilím přebudovali v mešity. Podobně komunisté zejména v Rusku mnohé pravoslavné chrámy násilím přebudovali na přednáškové sály ateismu a na další ohavná místa. Proč to Bůh dopustil? Ne kvůli modloslužbě, ale kvůli rozšířené teologii tzv. liduprázdného Pekla, se kterou občas pravoslavní teologové, k velké škodě své i dalších, koketovali. Přeháněli to s milosrdenstvím vůči nejkrutějším lumpům, hřáli si muslimské a pak ateistické hady na prsou – a to se nevyplácí. V současnosti si tyto ateistické, nebo muslimské hady, hřejí na prsou po 2.vatikánském koncilu r.1965, katolíci. Zatím je severoameričtí bratři evangelikálové vojensky před muslimy chrání. Ale až se tito protestanté unaví, co bude potom?
Je velmi nebezpečné to, co dělají dnes (zejména na západě) bratři katolíci a liberální protestanté, když dobrovolně prodávají své kostely muslimům k přestavbě na mešity a ateistům k přestavbě na hostince a sexbary. To se už začíná podobat Šalamounovu odpadlictví. Neslyšel jsem však, že by to dělali před r.1965. Pravoslavní to, pokud vím, nedělají nikde dodnes.
Kromě toho v církvích, kde je v úctě mnišství (v Pravoslavné a Katolické c.), tam se mnohoženství nepropaguje. Teprve po r.1965 začali někteří katoličtí teologové hloupnout a spolu s ateistou Freudem propagovat masturbaci, sebeprznění. Známý je tím zejména Anselm Grun se svou knížkou „Spiritualita zdola“, str.43. Grun však nevěří ani ve vtělení Božího Syna Ježíše Krista. Je stoupencem reinkarnace, i když zůstává oficielním členem katolického benediktinského řádu. Viz jeho odpadlická kniha „Biblické obrazy o vykoupení“. Od té doby (r.1965) se mezi římskokatolickými knězi (celibátníky, de facto mnichy), rozšiřuje homosexualita, jev předtím v Katolické církvi nesmírně neobvyklý, téměř neexistující.
Tož tolik
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Opouští církev čtení z Božího Slova? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:09:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen bych chtěl, v souvislosti s obsahem tohoto článku, připomenout, že krom JB Chartu Oecumenicu nepodepsaly ještě AC a SCEAV.

S pozdravem,

Pastýř



Infiltrace protestantů - ekumenie (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 27. únor 2007 @ 15:51:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě nezkušenost a naivita českých, moravských a slovenských věřících protestantů, stejně tak jako i dalších z bývalého socialistického bloku je přímo vybízející k tomu, aby Vatikán mohl v klidu a téměř bez jakékoliv námahy zapouštět své kořeny doslova přímo na kazatelně protestantských sborů. To se týká nejen polokatolických církví, ale hlavně takových církví, které si zakládají na tom, jak přesně dodržují Desatero, protože mají správné znění Božího Zákona - zvláště 4. přikázání, jak jsou znalé Bible, jak správně křtí, jak se přiblížili k původním apoštolům, jak rozumí proroctvím a jak jsou proto daleko od ekumenických či dokonce vatikánských vlivů.
Nedávno jsme měli možnost se blíže seznámit s praktiky některých kazatelů právě v těchto přísně reformačních církvích. Na jedné straně jsme viděli, jak tito lidé mistrně ovládají terminologii, zvyky, Bibli a různou doplňující náboženskou literaturu, jak se neustále pyšní, že ovládají hebrejštinu a řečtinu, jak tyto jazyky neustále ve svých kázáních používají a rozebírají, aby tím podepřeli svá “křesťanská” tvrzení. Viděli jsme, jak projevují zájem zvláště o mládež a děti, jak přímo hýří různými organizačními nápady, jak všude hovoří zvláště o lásce, milosti, jednotě, radosti a vzájemném porozumění a bratrství s jinými křesťany z jiných církví a jak chválí toho či onoho katolického duchovního, jak citují jejich myšlenky a jak tyto jejich filozofie nadřazují nad pravidlo protestantské víry, to je nad Bibli. Na přímý dotaz, zda je jejich církev členem ekumenického shromáždění a sdružení ostatních církví pod Světovou radou církví (založenou 1948 v Amsterodamu), ovšem tito záhadní kazatelé odpovídají, že jejich církev nemá s ekumenickým shromážděním ostatních církví a s Ekumenickou radou církví a s Křesťanskou akademií (vedenou jezuitským knězem T. Halíkem) nic společného. Maximálně, že jsou “pouze pozorovatelé”, jak to titíž lidé různě alibisticky také popisují ve svých interních církevních časopisech.
Nikdo však neviděl, že jejich organizační elán má cíl, a sice všechno centralizovat a směrovat k vlastním vrcholným církevním orgánům, odkud se pak všechny informace o svých “ovcích” již snadno, nepozorovaně a ve větším množství převedou k jezuitům. V jejich radách a kázáních nikdo nevnímal dech Vatikánu, v jejich činnosti na mládeži a v mládežnických akcích nikdo neviděl pařáty jezuitů.
A pak jsme měli možnost ty samé lidi vidět, jak kontaktují katolické a jezuitské preláty nejen na domácí půdě, ale především v zahraničí a jak se zdržují v jejich přítomnosti a v katolických shromážděních.
Bylo pro nás také velmi poučné podívat se na komunistickou minulost těchto lidí, většinou funkcionářů těchto přísně protestantských církví. K našemu překvapení byli dříve ve službách STB po různými tajnými jmény. Tak jak sloužili dřív STB za komunismu, tak slouží dnes Vatikánu. A nic nemění na tom to, že někteří z nich jsou dál v církvi zapojeni do různých fukcí, dokonce i přímo těch nejvyšších. A tak je tomu ve všech postsocialistických státech. Čím vyšší církevní funkce, tím vyšší zamoření Vatikánem. Tato přímá úměra nemá téměř žádných vyjímek.
Náš údiv však vzrostl ještě víc, když jsme se dozvěděli, že tyto církve jsou ke svým projezuitským a provatikánským šéfům natolik lhostejné a loajální, že ani nepovažují za nutné tyto dřívější spolupracovníky STB (a tím i Vatikánu) nejen sesadit, ale dokonce ani nechtějí odsoudit jejich dřívější komunistickou zákulisní činnost a úplně se od těchto politických machinací distancovat. I ty nejpřísnější protestantské církve vůbec nepovažují za nutné se od toho očistit, uznat chybu a s dřívější minulostí tajných komunistů a STB se rozejít. Jejich přístup, při kterém tento křesťansky čestný čin nepovažují církevní organizace vůbec za důležitý, laika skutečně ohromuje.
Ovšem jejich postoj je pochopitelný, když uvážíme, že v jejich vedení jsou vatikánští a jezuitští agenti či dokonce přímo samotní tajní jezuité. Přístup těchto církví k této otázce od pádu komunismu až po dnešek jen každému pozorovateli zřetelně dokazuje, jak hluboko jsou církve zasaženy a paralyzovány jedovatým vínem hněvu smilstva nevěstky a vínem hněvu Božího - řečeno terminologií těchto protestantů.

Podíváme-li se také do anglikánské a presbyteriánské církve tak zjistíme, že všichni kazatelé na vedoucích místech jsou tajní vatikánští agenti a velicí přátelé katolických prelátů - biskupů, arcibuskupů, kardinálů a dalších. Jak jsme měli možnost si ověřit, větší část těchto lidí jsou skuteční jezuité, z nichž někteří se dokonce již ani nenamáhají svou identitu ukrývat a v katolických a jezuitských časopisech píší o své “misijní” práci v těchto bývalých protestantských církvích.

Díky těmto lidem obě církve již plně splynuly v rámci ekumenického sdružení s Vatikánem. O pronikání Vatikánu do řad Anglikánské a presbyteriánské církve vypráví také mnoho literatury jako například již námi zmiňovaná kniha: Michael de Semlyen: All Roads Lead to Rome?, 1993, Dorchester House Publications.

A co čteme dnes? “Křesťanská konference se vyslovila pro dialog církví. Bohoslužbou ve Svatovítské katedrále a besedou s kardinálem Miloslavem Vlkem, který je od roku 1993 již dvě funkční období předsedou Rady evropských biskupských konferencí, skončila včera v Praze mezinárodní konference. Účastníci z více než 20 evropských zemí, mezi nimiž české hodnostáře zastupoval plzeňský biskup František Radkovský, vyzvali křesťany k jednotě a dialogu a zdůraznili priority ekumenické spolupráce křesťanských církví.” (Lidové noviny, 2. února 1998)

Nebo jiný úryvek:
“V Plzni se už přes dva roky scházejí křesťané z několika církví a sborů ke společným modlitebním setkáním. Prvotní impuls přišel v březnu 1995, kdy se konala evangelizace Global Mission s Billim Grahamem. Z Portorika bylo přenášeno kázání a další duchovní program přes satelit i do několika českých měst, mezi nimi byla i Plzeň... Členové užšího výboru, zástupci římskokatolické církve, Křesťanského společenství, Církve bratrské, Evangelické církve metodistické a Křesťanských sborů se domluvili na pravidelném setkávání jednou za dva měsíce ke společné modlitbě a osobnímu sdílení. Navíc vyústila bratrská atmosféra při Global Mission ke vzniku celoplzeňských modlitebních setkání s cílem přímluv za město a vzájemnému poznání křesťanů z různých církví... Na celoplzeňské setkání pravidelně přichází zhruba sto padesát křesťanů zejména z církví a sborů figurujících v úžším výboru. Účastní se však také jednotlivci z řad husitů, adventistů, evangelíků, pravoslavných a dalších křesťanských církví, v jejichž denominacích se většinou nesetkali s charismatickým hnutím. Dále se scházejí činitelé všech plzeňských církví na takzvané velké ekumeně, která slouží k výměně informací a k domluvě na společných bohoslužbách. Z formálních neosobních vztahů vyrostla velká ekumena do netušených rozměrů...

Různé formy setkávání katolíků, protestantů a letničních nacházejí velkou podporu u plzeňského biskupa Františka Radkovského, předsedy ekumenické komise při České biskupské konferenci, který má bytostný zájem na sblížení církví. Výčet ekumenických aktivit v Plzni doplňuje setkávání staršovstev sborů a farních rad. »Ve vedení místních církví se sešli lidé ekumenicky otevření. Nejednota jde proti svědectví křesťanů ve městech,« shodují se představitelé plzeňských církví.” (Katolický týdeník č.36, 6.9.1998)

Pokracovanie: Jiří NOVOTNÝ, František POLÁK: Tajné dějiny jezuitů, časť 45.10 Infiltrace protestantů - ekumenie



Re: Opouští církev čtení z Božího Slova? (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Úterý, 27. únor 2007 @ 17:39:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Sněhurka a sedm trpaslíků
26.5.2006 19:14 | A trocha pohádek - Z babiččiny truhličky
- Pověz mi, zrcadlo, jsem v království nejkrásnější?
- Ne, má paní, nejkrásnější je Sněhurka.


Královna Sněhurku vyhnala a nařídila myslivci, aby ji zabil.

- Královna mi nařídila, abych tě zabil, Sněhurko, ale neudělám to, řekl myslivec.
- Uteč, dokud je čas.

Sněhurka se dvakrát nerozmýšlela a začala utíkat, dokud ji nohy stačily, až nakonec doběhla k chaloupce.

- V té malé chaloupce si odpočinu, pomyslela si Sněhurka, když uviděla domeček.
- Tady je to hezoučké! Je tu sedm židlí, sedm misek a také sedm postýlek.

Žilo tam sedm trpaslíků, kteří holčičce nabídli, ať u nich zůstane.



Když se královna dozvěděla o Sněhurčině útěku, vydala se za ní do chaloupkya dala ji otrávené jablko.



Sněhurka zemřela a všech sedm trpaslíků velmi truchlilo.
Vtom jel kolem princ.Polibkem probudi Sněhurku ze zakletí, odvezl si ji na zámek a tam se s ní oženil.





Re: Opouští církev čtení z Božího Slova? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 27. únor 2007 @ 17:53:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neslyšel jsem to, ale zkoušel jsem si poslechnout některá kázání "charismatiků" a zdají se mi opravdu víc citová než pragmatická. Nejde mi o "mlácení prázdné slámy" apod. Např. jsem byl loni v Nymburku na Aglowu : dopoledne měla slovo jedna zde žijící misionářka. Povrchnější kázání jsem snad ještě neslyšel. Nemyslím to zle, ale jinak to neumím definovat. Mluvila na jeden verš ze Sofoniáše který jsem shodou okolností nedávno předtím zahrnul ( u nás ve sboru) do dvou svých kázání na téma "Boží sláva". Z pódia jsem slysšel asi 40 minut slovo plné frází, citových výlevů apod.. Pak jsme se měli radovat jeden z druhého a nějak to projevit ( podáním ruky, objetím apod.). V půlce konference jsem odjel domů a šel u nás odpoledne na fotbal, abych to rozdejchal ...Já to nechci zlehčovat, ale nebyl to můj šálek kávy

Pak jsem zjistil, že to jsou speciální setkání pro povzbuzení víry žen ( opravdu tam bylo asi 5 mužů celkem asi z 200 přítomných). V Životě víry je velká nabídka setkání, ale nechci se nachytat jako loni. Rád bych se podíval na konferenci charismatiků, ale na takovou normální, kde budou kázat jednotliví prastoři. Když tak mi poraďte kam na ní zajet. Opravdu, tam, kde se káže Boží slovo v jejich stylu abych si mohl udělat objektivní úsudek

Myslím si, že velkým nebezpečím posledních dnů pro Církev je to, že zřejmě opustí platformu pravdy Písem a buď se dostane do liberalismu ( jako např. někteří evangelici ) nebo do citů, prožívání ( např. u charismatiků). Myslím, že se dá srozumitelnou řečí kázat, prakticky a přitom i posluchače zaujmout jinak než navozováním atmosféry pomocí teologie chval, chválami a citovými výlevy. Nic pro chválám nemám. Taky se je pokoušíme u nás ve sboru dělat . Učíme se to. Ale Boží slovo z pokojného srdce vynáší Boží moudrost a pokud tato potrava je nedostatečná, půjde sbor do kytek


















Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy