Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 544 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482602
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA
Vloženo Úterý, 18. září 2007 @ 21:47:00 CEST Vložil: bolek

Kázání poslal Gregorios777


Nedávno zde byl spor o to, zda apoštol musí nutně vidět vzkříšeného Krista, aby mohl být apoštolem. Když pomineme, že všichni apoštolé vzkříšeného Krista viděli, včetně apoštola Pavla, podívejme se, co k tomu přímo říká Písmo:

1 Korintským 9:1 : Zdaliž nejsem apoštol? Zdaliž nejsem svobodný? Zdaliž jsem Jezukrista Pána našeho neviděl? Zdaliž vy nejste práce má v Pánu?

Skutky apoštolské 22:14 I řekl mi: Bůh otců našich vyvolil tě, abys poznal vůli jeho, a uzřel Spravedlivého tohoto, a abys slyšel hlas z úst jeho.
15 Nebo svědkem jemu budeš u všech lidí těch věcí, kteréž jsi viděl a slyšel.


Skutky apoštolské 1:21 Protož musíť to býti, aby jeden z těch mužů, kteříž jsou s námi bývali po všecken čas, v němž přebýval mezi námi Pán Ježíš,
22 Počav od křtu Janova až do dne toho, v kterémžto vzhůru vzat jest od nás, byl svědkem spolu s námi vzkříšení jeho.


Zde vidíme, že apoštol Pavel zde uvádí jako důkaz svého apoštolství, fakt, že viděl Ježíše Krista, našeho Pána. Ze Skutků 1 vyplývá, že apoštol je svědkem Kristova vzkříšení. Z toho logicky vyplývá, že musí vzkříšeného Krista vidět.



Podobná témata

Kázání

"APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 18. září 2007 @ 22:51:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory může mít tentokrát pravdu.
Tedy pokud se shodneme, že setkání se vzkříšeným Kristem je základní kvalifikcí apoštola, pak žádní apoštolové od vymření apoštolské generace nejsou a nebudou.

Naskýtá se ale pak otázka: kdo stojí v jejich službě dnes? Kdo zakládá církve? V církvích může časem dojít alespoň k omezenému konsensu, jak se tato služba nazývá, když ne apoštolská.

Olin



Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 18. září 2007 @ 23:03:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jeste jsi zapomnel pasaz 1K 15:3b-9, kde se ozyva podobnej argument.

Ale jinak jsem rad, zes to sem napsal. Protoze kdyz jsem kdysi analogicky dovozoval, ze apostolka Junia (R 16:7) se setkala se vzkrisenym kristem, taks nepricetne prskal.

Aviaf



Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Středa, 19. září 2007 @ 01:08:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím, že by Pavel měl potřebu argumentovat při dokazování svého apoštolství tím, že viděl Krista. Dle mého názoru to není podáno tak, že by říkal: jsem apoštol, protože x,y,z, a protože jsem viděl vzkříšeného Krista ... analýza písma po čistě logické stránce.

Myslím však, že máš rozhodně pravdu v tom, že apoštol by měl prožít (a prožívat) setkání se vzkříšeným Kristem. Řecké slovo apostolos má totiž význam "ten, který je vyslaný". Kým jiným by měl být vyslaný, než Kristem? Setkání s Kristem a vyslání tedy považuji za skutečný základ pro apoštola, a to v kterékoliv historické době či v současnosti.

Apoštolství je zmíněné jako jedno z povolání v 1Kor 12:27-30 a také v Ef 4:11. V Písmu se sice jako o apoštolech mluví hlavně jako o dvanácti Ježíšových nejbližších, nemyslím ale, že by to znamenalo, že toto jsou jediní apoštolové a že nikdy už žádní další nebudou (jak někteří tvrdí). Spíš to chápu tak, že v době sepisování nového zákona oni byli ti hlavní, ti, kdo chodili s Kristem, a proto jsou takto přednostně nazýváni. Důkazem pro tuto tezi je příběh Saula/Pavla - nepatřil mezi 12 vyvolených, ale Pán si ho podle své vůle povolal do apoštolské služby (a Pavel se s ním skutečně setkal). Ananiášovi pak Pán k Saulově povolání říká:
Skutky apoštolské 9
15  Pán mu však řekl: "Jdi, neboť on je mým nástrojem, který jsem si zvolil, aby nesl mé jméno národům i králům a synům izraelským.
16  Ukáži mu, co všechno musí podstoupit pro mé jméno."


V 1. listu Korintským Pavel ukazuje ovoce a ve 2. Korintským znaky svého apoštolství:
1 Korintským 9:2  I kdybych pro jiné apoštolem nebyl, pro vás jím jsem! Vždyť pečetí mého apoštolství jste vy sami tím, že jste uvěřili v Pána.
2 Korintským 12:12  Znaky mého apoštolství se mezi vámi projevily s přesvědčivou vytrvalostí, v znameních, divech a mocných činech.


Závěrem zopakuji hlavní myšlenku komentáře: apoštol musí nejen vidět Ježíše Krista, ale musí jím být povolaný a vyslaný do
apoštolské služby (což je podle mě ještě víc, než jen vidět Krista).




"Současní" apoštolé nebo víra v evangelium, sepsané pravými apoštoly? (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Středa, 19. září 2007 @ 10:42:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj lidi.

Trochu se zapojím do diskuze, ale "po svém". :-)
Mám za to, že v dnešní době už apoštolé nejsou, protože i kdyby se "apoštolem" někdo nazval a byl lidmi jako "apoštol" uznáván, tak je to jenom lidská klasifikace. Vzkříšeného Krista potkat ani vidět nemůže, protože dle evangelií sedí na pravici Boha Otce a my, Jeho lid, čekáme na Jeho druhý návrat.
Pokud se někdo chlubí, že v 21. století viděl Krista jinak než skrze víru v slovo evangelia, tak lže. A nemůže to dokázat jinak, než že si shromažďuje svoje stoupence, kteří mu potvrzují jeho náboženské představy.

Proto je v záhlaví tato teze: "Novodobí" apoštolé nebo víra v evangelium, sepsané pravými apoštoly?
Je fakt, že touhle tezí bych šmahem pera (nebo klávesnice) mohl zrušit všechny pseudo-apoštolské náboženské snahy za posledních 2000 let. No...já nic rušit nechci, to není určitě moje věc. Jen vyjadřuji takový malý evangelický názor.

Zdravý rozum a evangelická víra radí věřit slovům, která zapsali ti první (a dle mého i poslední) apoštolé. Je to jistější než naletět "apoštolům novému věku". Studium té jednoduché Pravdy, Cesty a Života - vzkříšeného Krista Ježíše Nazaretského a uvádění toho všeho do praxe stejně člověku zabere celý jeho pozemský život, že... :-)





Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: agur v Středa, 19. září 2007 @ 11:48:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Problém vidím nejprve v tom, jak si kdo definuje a představuje apoštola a pak v tom, jak jej rozpozná. Kdyby se místo apoštol říkalo třeba hokynář, bylo by to jednoduší a protestů by asi nebylo tolik.
Jelikož apoštol znamená poslaný, jistě lze kohokoliv poslat kamkoliv i dnes. To však nic nemění na tom, že apoštolé, které popisuje NZ, svůj úkol založit církev a napsat Bibli již splnili. A pokud má Církev stát na apoštolsko prorockém základě, pak by měla stát právě na Bibli. Je hrozná představa a blud, pokud by církev měla stát na apoštolském základě již někde zmiňovaných  bývalých českých „apoštolů“ Bubik – Drápal – Farlane atd. Protože by to byl základ snadno otřesitelný a brány pekelné by ji přemohly velmi snadno.
Olinova výše položená otázka, kdo zakládá církve, asi není na místě – církev je již 2000 let založena. Olin asi myslí jednotlivá společenství a sbory – ty zakládají lidé, když je jich více a někdo to spíská, nebo jakýkoliv „hrdina“, kdykoliv se mu zachce. Není žádný důvod jim říkat apoštol i kdyby tvrdili, že je k tomu posílá Pán.
Podle mě stačí hledět si svýho a sloužit Kristu, tak, jak každý umí a vidí, bez nároku na to, aby ho kdokoliv nějak tituloval nebo ho poslouchal a držel v úctě jako kdovíjak pomazaného. Pak je to totiž o touze po moci místo o službě Bohu.
Agúr




Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Středa, 19. září 2007 @ 15:11:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že v dnešní moderní době je pro mnoho lidí slovo apoštol nečitelné a že je obklopeno nádechem určitého tajemna, že si pod ním představují 12 prvních apoštolů (zapomínajíc na Pavla) a tak to má každý novodobý apoštol těžké, protože ho lidé podvědomě srovnávají s oněmi dvanácti.

Pokud ale odložíme slovo apoštol a nahradíme ho třeba "vyslanec (Krista)", tento nádech tajemna zmizí a naopak se, dle mého názoru, vynoří to postatné - Kristem vyslaný (jak už bylo několikrát zmíněno).

V Kralickém překladu jsem našel dokonce slovo apoštol použité jako vyslanec lidí (Filipským 2:25) - ovšem v KMS, NBK, CEP i KJV je to přeloženo jako "kterého jste vyslali".

Další zvláštní použití slova apoštol se vztahuje na Krista a je ve všech překladech (Židům 3:1). Není to tam přímo napsané, ale zde to znamená vyslanec Boží.

To jen tak pro zajímavost na okraj...



Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 19. září 2007 @ 18:54:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregory,

Díky za článek. Také věřím, že apoštol musel vzkříšeného Krista.

Věřím ovšem, že rolí apoštolů bylo v 1. století položit základy a jednou provždy odevzdat víru Božímu lidu. Řadu apoštolů nebo lidí z jejich bezprostřední blízkosti s Bůh použil k předání svého Slova. V tomto smyslu už apoštolem po prvním století nikdo nebyl ani nebude. Zjevení bylo v uzavřeno v 1. století a jednou položené základy není možné měnit.

Nevěřím, že by tedy dnes existovali apoštolové nebo jejich nástupci (jak věří třeba ŘKC o papežovi).

To už by se za apoštola také mohl prohlásit třeba K. Hagin z hnutí víry - ten totiž v nějaké brožurce tvrdil, že se mu zjevil Ježís.

zdraví

reformovaný

P



Re: APOŠTOL MUSÍ VIDĚT VZKŘÍŠENÉHO KRISTA (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 21. září 2007 @ 22:54:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pravdou, že teprve když čtu Olina, uvědomuji si to, co jsem dřívě jen předpokládal, že by se údajná návaznost "apoštol - biskup", mohla projevit i v návaznosti na údajnou existenci současných "apoštolů". Zde má tedy katolické učení silnou charismatickou paralelu.

Jinak učení, že církev stojí na současných apoštolech a prorocích, byla důrazně odmítnuta letničními církvemi v USA už v roce 1949 a toto odmítnutí znovu potvrzeno v roce 2000. Nevěříte? Čtěte zde: The problematic teaching that present-day offices of apostles and prophets should govern church ministry at all levels.

Nabízím k úvaze jiný úhel pohledu. Apoštol nebo-li vyslaný (hebr. šalauach) je někdo, kdo je někým vyslán a koho pak zastupuje (je jím v určité věci zplnomocněn). Otázka tedy není položena: "jsi apoštol?", ale "čí jsi apoštol?". Například Šavel z Tarsu byl apoštolem velekněze k zatýkání křesťanů. Abrahamův služebník byl jeho apoštolem, když šel vzít ženu pro Izáka. A 70 a později 12 bylo apoštolů Ježíše Krista. Oni jej osobně viděli a byli jím osobně pověřeni jej zastupovat - "kdo vidí vás, vidí mne, kdo přijímá vás, přijímá mne". 12 apoštolů je proto neopakovatelných a tvoří základ obecné církve, nebeského Jeruzaléma. Pak je zde ovšem další, již třetí skupina (ani ne 70, kteří šli pro Izraelce, ani ne 12, kteří dostali pověření jít do světa, ale třetí skupina, kterou Kristus povolal až po svém vzkříšení. "Ten, který sestoupil, je tedy tentýž, který také vystoupil nade všechna nebesa, aby naplnil všechno, co jest. A toto jsou jeho dary: jedny povolal za apoštoly, jiné za proroky, jiné za zvěstovatele evangelia, jiné za pastýře a učitele."

Když zabrousíme do Vulgáty, pak řeckému "apoštolovi" odpovídá latinský "misionář". Řeckému "apostello" (vysílám) odpovídá letinské "mitto". Nikdo jistě nebude zpochybňovat existenci misionářů v Africe, kteří zakládají sbory, ustanovují starší, překládají Bible a mnohdy se u nich projevují silná a zřetelná charismata. Jejich služba proto přesahuje službu běžného evangelisty. Jak je tedy nazveme? Tito misionáři (apoštolé), kteří jsou dary církvi vzkříšeného Krista, už ale staví na základu, který byl položen 12 apoštoly a jejímž úhelným kamenem je Kristus.

Proto věřím, že dnes jsou apoštolé, ale nekladou jiný základ, ten je již položen a nepatří do neopakovatelné skupiny 12-ti apoštolů. Povolávají a budují sbory, starají se o ně a jsou-li moudří, jako byl Pavel, včas i ustanoví starší a odejdou. V minulosti bych zde viděl lidi jako byli Ulfila, Patrik, Columba, William Carey, Adoniran Judson, John Wesley a ze současných například Bruce Olson... Jejich pečeť však byla a je taková, kterou popisuje Pavel a kterou by ti dnešní, módní apoštolé, nechtěli ani náhodou. Jde o toto:

"Skoro se mi zdá, že nás apoštoly Bůh určil na poslední místo, jako vydané na smrt; stali jsme se podívanou světu, andělům i lidem. My jsme blázni pro Krista, vy ovšem jste v Kristu rozumní; my jsme slabí, vy silní; vy slavní, my beze cti. Až do této chvíle trpíme hladem a žízní a nemáme co na sebe, jsme biti, jsme bez domova, s námahou pracujeme svýma rukama. Jsme-li tupeni, žehnáme, pronásledováni neklesáme, když nám zlořečí, odpovídáme laskavě. Až dosud jsme vyděděnci světa, na které se všechno svaluje."

Když někoho budete chtít považovat za apoštola, zvažte kolik sborů založil, zda je ochoten být beze cti na posledním místě, zda dokáže být chudý a v opovržení a přesto laskavý a přitom všem - bude-li třeba - se uživit vlastníma rukama ... To řekne mnohem víc než sugestivní promluvy a chlubení se zázraky a počty vydaných knih...

Pastýř







Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy