Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 249, komentářů celkem: 429584, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497768
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ještě k etice anonymity
Vloženo Neděle, 21. říjen 2007 @ 17:38:42 CEST Vložil: bolek

Etika poslal Nepřihlášený

Byla jednou jedna škola, ve které, jak už tak bývá, učili učitelé a navštěvovali ji žáci. Ministerstvo školství vyhlásilo soutěž, že školy, jejíž žáci budou mít určitý prospěch, dostanou nezanedbatelné státní dotace, které se projeví i v platech učitelů. Učitelé se chopili nabízené příležitosti a začali své žáky motivovat. Chvíli se to dařilo, ale výsledky se nedostavily ihned. Učitelé se tedy rozhodli žáky tvrdě trénovat a požadovali stále větší výkony. Po čase začali být někteří žáci stresovaní neboť od nich byl požadován stále větší výkon a jejich prospěch se naopak rapidně zhoršoval.

Někteří žáci se rozhodli stěžovat, a to nejprve učitelům, poté řediteli a nakonec i doma rodičům a o celé věci se začalo mluvit.

Učitelé z toho byli rozmrzelí, a tak hledali způsob, jak se nepohodlných žáků zbavit. Nejprve se jim snažili vyhrožovat nebo je zpracovávat mezi čtyřma očima ve svých kabinetech. Když to nepomohlo, hledali různé důvody, jak nepohodlné žáky ze školy vyloučit. Nejdřive se snažili klást na ně neúměrné nároky, aby neobstáli prospěchově, ale to nebylo tak snadné, neboť to odnášeli i loajální žáci. Proto se přistoupilo k individuálním úkolům a různým druhům osobní šikany, které měly žáky přinutit, aby ze školy odešli sami. Byli však i odolní žáci, jejichž prospěch byl stále dobrý a kteří se solidárně rozhodli slabší žáky v jejich požadavcích povzbuzovat a podporovat. Nakonec se rodiče dali dohromady, a aby těmto věcem předešli, vytvořili stránky, kde se mohli žáci anonymně, po přihlášení, a v souladu se zákony, k šikaně vyjádřit a na své potíže upozornit bez možnosti postihu ze strany učitelů.

Učitelé se cítili podvedeni a uraženi, a to zvláště tehdy, když jejich praktiky začaly vycházet najevo aniž by tomu mohli zabránit. Zpočátku byli bezradní. Později se sjednotili a bojovali proti samotné možnosti anonymity. Většinou podle nich byla anonymita neetická, anonymové byli zbabělci a byli vyzýváni, aby se pod své příspěvky podepsali plným jménem. Kdo na to však přistoupil, byl záhy odhalen, jeho prospěch se zhoršil a mnohdy byl ze školy vyloučen. Ostatní anonymové na to reagovali ještě intenzivnějším psaním a situace se začala vyostřovat. Učitelé, kteří ale nechtěli přijít o státní dotace, se rozhodli jednat radikálně. Proto se sami rozhodli psát anonymně. Tentokrát však vulgárně a nepravdivě, aby tento projekt znehodnotili v jeho samotné podstatě. Když pak byly některé anonymy prošetřovány, zjistilo se, že jsou informace, mnohdy psané značně vulgárně a nepravdivě, falešné... Někteří učitelé dokonce mezi sebou vyčlenili takové, kteří psali vulgární příspěvky od rána do večera s cílem daný projekt v očích veřejnosti degradovat. Z řad žáků se dokonce rekrutovali takoví, kteří byli k učitelům servilní a ti na oplátku tyto žáky protěžovali a dávali jim lepší známky, než které by si zasloužili. Tato korupce se nakonec tak rozrostla, že úroveň školy a její morálka rapidně klesla.

Co navrhujete, milí čtenáři? Jak se zachovat do budoucna?


Podobná témata

Etika

"Ještě k etice anonymity" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ještě k etice anonymity (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 21. říjen 2007 @ 18:10:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
..jenže na té škole byli taky žáci, kteří na těch stránkách začali udávat a bonzovat i učitele, kteří byli spravedliví a pak, když se jich začali zastávat i někteří z postižených žáků pustili se i do nich. Pak se taky objevili žáci z jiných škol, kteří s tím neměli nic společného a celou tu školu označili za špatnou a všechny, kdo v ní kdy byli za podezřelé.



Re: Ještě k etice anonymity (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 21. říjen 2007 @ 19:43:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Co navrhujete, milí čtenáři? Jak se zachovat do budoucna?

Zrusit statni dotace asi, ne? Tim to cely zacalo. A.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy