Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116555713
přístupů od 17. 10. 2001

Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve
Vloženo Neděle, 20. leden 2008 @ 21:14:44 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal berkin

Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve

motto:

Katolická církev je mystické, tajemné tělo Kristovo! Tím, že se katolická církev nazývá mystickým, tajemným tělem Kristovým znamená, že katolická církev není pouze jakýmsi organizovaným a matrikovaným “spolkem”, nýbrž to, že katolická církev je též nadpřirozeným, mystickým, duchovním tělem, kterého hlavou je samotný náš Pán Ježíš Kristus a jeho jednotlivými údy tohoto mystického, tajemného, duchovního těla Kristova jsou jednotliví věřící!

Uvědomme si totiž, že Církev není složena pouze z papeže, biskupů a dalších kleriků v duchovenské službě! Tak jako bez samotného papeže není myslitelná skutečná Církev Kristova, tak v podstatě ani bez jednoduchých “řadových” věřících by nebylo Církve! Církev, to jsme totiž moji milí bratři a sestry v Kristu bez jakékoliv výjimky my všichni, co jsme se svatým křtem stali členy katolické církve, co upřímně věříme v Ježíše Krista a žijeme podle Kristova učení. Církev to je rodina, skutečná rodina Božích dětí, skutečná rodina Ježíše Krista. A i tato Boží rodina – podobně jako i jakákoliv jiná rodina – se vzmáhá účastí na liturgii a modlitbách ze strany všech věřících. Každý křesťan si má být vědom, že starosti a úkoly Církve, a to v prvním řadě zejména místního církevního společenství, tj.farnosti ve které žije jsou i jeho osobními starostmi a úkoly! A proto vyzývám Vás moji milí bratři a sestry v Kristu nebojte se, nestyďte se a v neděli přijďte také vy do kteréhokoliv katolického kostela a my rádi Vás mezi sebou přivítáme!!

JUDr. PhDr. Mgr. et Mgr. Henryk Lahola


Po dobrodružném pátrání, kdy jsme byli nejprve překvapeni svědectvím Jak Petr Vlček bez evangelia a pokání k Bohu přišel a posléze nám čtení O tajemných katolických kořenech Petra Vlčka odkrylo mysteriózní zákoutí v duši tohoto populárního charismatického kazatele, spisovatele, misionáře a obhájce charismatického učení Petra Vlčka (1960), z 1. sboru Apoštolské církve Praha, který se zde chová tak arogantně a neeticky, že se to setkalo s odporem a odmítáním čtenářů, se nyní dostáváme k jeho rozporuplným tvrzením, že není členem Římskokatolické církve.

Petr Vlček velmi rezolutně tvrdí, že není členem Katolické církve, např. zde:

Re: Re: Gojimovi
od likvid v Pátek, 11. leden 2008 @ 12:26:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Gojdo, neblbni.
Nechci s Tebou diskutovat na rovině, kterou mi podsouváš.
Nejsem členem Katolické církve a nevím co se děje v katolických klášterech. Stejně tak nevím co se děje v jiných klášterech a jiných církvích. S Tebou je těžká řeč, Olin je u Tebe diabluv advokát, já infiltrátor ... Takže se můžeme alespoň tolerovat ne ? Já Ti říkám, že jsi ve svém horlivém boji proti Katolíkům hodně přestřelil / to video /, toť celé. Už Tě nechci trápit, hold sis to v tu chvíli asi neuvědomil. Spíš mě mrzí Tvá argumentace typu : že skutečnost je horší než na tom videu.
Tak se měj a pozdravuj ve Wembley
Peťas


Totéž tvrdil i před měsícem, takže není možno jeho tvrzení zpochybňovat tím, že např. šlo o překlep nebo omyl:

Re: Re: Re: Kam kráčí ŘKC?
od likvid v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 13:32:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Gojim má velkou, převelikou fantazii a tak si z něj dělám legraci. Jestli pan kardinál Vlk někoho vymění, je jeho věc. Já  to rozhodně nebudu, protože nejsem v jeho službách, ani nejsem členem katolické církve. Mě spíše vadí, že si tady někdo vycucá fantazii o infiltraci a klidně přez média veřejně lže. Bez jediného důkazu.


Přes tato rezolutní tvrzení si však Petr Vlček nechal otevřená vrátka, kdyby se nakonec prokázalo, že to není pravda:

Re: Re: Kdo opustí církev, je v Polsku vyvrhelem
od likvid v Úterý, 18. prosinec 2007 @ 12:29:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím Irenu,
ke cti Katolíků musím přiznat, že na mě nikdy nevyvíjeli žádný tlak a cítil jsem se u nich svobodně. Vždy je to o lidech a jejich postojích. Určitě jsem proti plošnému odsuzování Katolické církve a proti zesměšňování. K excesům dochází na všech stranách. Děkuji za tuto diskuzi, na jaře pojedu do městečka, kde mě křtili / před 30 lety / a tak se zastavím na faře a zeptám se, zdali mě tam ještě evidují. Podám potom hlášení.
 

Podíváme-li se blíže na katolické pojetí křtu, pak zjistíme, že liturgie křtu v katolické církvi odkazuje na víru, že křest není pouze symbolickým ponořením do Kristovy smrti a vzkříšení, ale skutečnou nadpřirozenou proměnou, která má svou paralelu v příběhu Noema či Mojžíše a projití Izraelitů Rudým mořem. Křest je proto podle této víry nejen očištěním, ale také smrtí a vzkříšením spolu s Kristem. Při křtu dostává neofyta, tedy nově pokřtěný člověk, jméno. Katolíci věří, že křtu je zapotřebí pro smazání prvotního hříchu, a proto je běžná praxe křtu malých dětí.

Křest je tzv. iniciační svátost, to znamená, že křtem se člověk stává v pravém slova smyslu katolíkem. V rámci svátostí je křest jejich branou, to znamená, že ostatní katolické svátosti může přijmout jen člověk pokřtěný.

Jedinou podmínkou k přijetí křtu je, že člověk, který jej chce přijmout, musí vyznávat to, v co věří katolická církev, provádějící křest. Malé děti mohou být pokřtěny pouze tehdy, zaručí-li se jejich rodiče, že je budou vychovávat ve víře. Předpokládá se, že rodiče zajistí naplňování povinnosti, které ze křtu vyplývají (dodržování jak desatera a církevních přikázání). Křtem se u konvertitů smazává jak dědičný hřích, tak hříchy z předchozího života.

Obvykle křtí kněz nebo jáhen, ale ve výjimečné situaci může křtít každý, kdo má úmysl „konat to co církev“ a křest udělit dle platné formy na základě vyhovění žádosti (tudíž i nevěřící). Křestní formule katolické církve: „(Jméno) Já tě křtím, ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého.“ Při těchto slovech je na člověka lita čistá voda.

Existuje-li pochybnost, zda byl křest udělen či neudělen právoplatně, provede se tzv. křest pod podmínkou ("Pokud nejsi pokřtěn, tak tě křtím ve jménu Otce i Syna i ducha Svatého. . Ten pak má právní důsledek jedině tehdy, nebyl-li první křest platný a člověk takto křtěný má jistotu, že je skutečně členem katolické církve.

Z právního hlediska je křest vstupem do katolické církve. Obecně platí, že podle toho, v jaké církvi a ritu člověk křest podstoupí, k té církvi a ritu náleží a platí pro něj zákoník té dané církve. Pokud je někdo pokřtěn, považuje se za takového, i když později katolickou církev či víru opustí. Vychází to i z přesvědčení, že křest může být svou povahou udělen/přijat jen jednou, neboť jeho platnost je trvalá a nelze ji nikdy zrušit.

Tuto skutečnost potvrzuje i Oldřich Kadlec, když zdůvodňuje, proč nemohl oficiálně vystoupit z katolické církve:

 
Re: Re: Kdo opustí církev, je v Polsku vyvrhelem
od Olin v Úterý, 18. prosinec 2007 @ 12:06:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Čau!
Já jsem se snažil oficiálně vystoupit z katolické církve v r. 1986, ale dostalo se mi od faráře nakvašeného poučení, že není z čeho mě vymazávat. Jsem prý zapsán pouze v knize pokřtěných a biřmovaných, a tam zůstanu, protože jsem byl pokřtěn a biřmován a nemůže mě nikdo odekřtít. Žádné členy církve prý ŘKC nemá, abych měl z čeho vystoupit.

Tak jsem to vzal na vědomí. Na žádné deky a podobné duchovní textilie nevěřím.

Po mnoha letech jsem začal uvažovat na téma, zda na tom neadministrativním pojetí funkce církve, kde (jako v NZ časech) chybí instituce členství, není něco k následování, ale dosud jsem to nedokázal vyhodnotit.

Olin


Na základě výše uvedených skutečností lze objektivně konstatovat, že Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve a nic na tom nezmění ani to, že podle vlastních
slov prošel Křesťanským společenstvím, Victory Church International, Církví bratrskou a že na stará kolena zakotvil v AC Praha. Na tom, že z církevně-právního hlediska je stále členem katolické církve, jeho aktivity v jiných církvích nic nemění.

"Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 49 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Neděle, 20. leden 2008 @ 21:39:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže i starej Kadlec je furt katolík jako poleno a může tady kecat co chce! To taky vysvětluje, proč se tady s vlčkem můžou strhat a dřou tady ve dne v noci, aby mediálně vylepšovali "citlivá témata"! :-))



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 20. leden 2008 @ 21:46:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle neochvějné logiky, že totiž katolická církev nemá žádné členy, je tedy vlček jejím členem. Myslím předsedu poslanecké sněmovny. Ten menší vlček samozřejmě není vyjímkou.

Samozřejmě, ne? Od Gottwalda po Husáka jsme všichni katolíci a pozná se to snadno: jako Gottwald i Husák si my katolíci můžeme kecat, co chceme. To bratrstvo kočičí pracky nemůže. Berkin s Vládimirkem kecají co musí.

Starej kadlec neboli Old Wawr.



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 20. leden 2008 @ 22:09:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
A nechcete uz dat Petrovi Vlckovi svatek? Beztak je cela tahle krokolomne vykonstruovana argumentace tak debilni, az to buci...

Tyhle clanky bez tak nikomu nic novyho neprinasej, akorat ukazujou, ze autor ma predsudky vuci RKC a pifku na likvida. Ani jedno z toho neni hodno krestana.

A.



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: janosalis v Neděle, 20. leden 2008 @ 22:15:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co chcel tento clanok povedat?
prijde mi to ako chaby pokus hladat senzaciu tam, kde nie je. (alebo podnietit flame)
Radim autorovi vyuzivat svoj (volny) cas hodnotnejsie



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: jah v Neděle, 20. leden 2008 @ 22:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Berkinovy závěry jsou naprosto přesné. Pan Kadlec vychází z jakési pochybné logiky a tvrzení, že katolická církev žádné členy nemá. Těžko však vysvětlí, že samy katolické farnosti v informacích o křtu mluví o členství v církvi naprosto jasně a nezpochybnitelně, např.:


Dlouhodobá situace minulých let překážela a mnohdy dokonce zabraňovala lidem v křesťanském vzdělání a vedení pravidelného náboženského života. Tímto to dnes celé generace lidí nemají snadné, aby měli správnou a plnou představu o křtu. Proto vlastně jsme tady my, Vaši kněží, abychom Vám pomohli, vysvětlili a řekli všechno to, co se týká křtu. Svou znalost čerpáme s odborných studií, které každý kněz absolvuje na tuzemských anebo zahraničních univerzitách. Nauka o křtu je jednotná a stejná ve všech římskokatolických farnostech po celém světě a za její dodržování a uplatňování osobně zodpovídá před svým nadřízeným každý farář.

Od okamžiku křtu, se pokřtěný stává členem Církve a tím se na něj vztahují všechna práva, ale i povinnosti, které Církev ukládá. Každé narušení anebo nedodržování těchto povinností působí vinu. KKC 1213.

Římskokatolická farnost VODŇANY, bod 1. Proč vůbec toto poučení? a  bod 3. Co působí křest?



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Pondělí, 21. leden 2008 @ 11:15:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
buu ;))



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 21. leden 2008 @ 15:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nejsem si jistý, jak je na tom zrovna Petr, ale tuhle situaci jsem řešil. Když už jde tedy o to "dejure".

    Katolická církev má jedno zajímavé ustanovení a tím je právní řád, neboli kodex kanonického práva. A ten kodex samotný se systémem exekuce sám řeší nepohodlnou situaci katolíků, kteří se obrátí k Ježíši, dají mu svůj život, stanou se křesťany a začnou Ježíše a Bibli poslouchat. (třeba je to i případ Petra?). Aby měl tu situaci takový křesťan co nejsnadnější, je v tom právu tzv "latae sententiae" (jestli jsem to dobře našel) neboli "samočinný trest, to znamená, že trest nastává ve chvíli dopuštění se trestného činu, jestliže to zákon nebo příkaz výslovně stanoví." Kanonické právo navíc stanoví, že "Do samočinného trestu připojeného k trestnému činu upadají všichni spoluúčastníci, ..."

    Konkrétně se naší situace dotýká kánon 1364, "Odpadlík od víry, bludař a schismatik upadá bez dalšího do samočinné exkomunikace...". Speciálně pokud například katolík troufale uvěřil ve spasení z pouhé milosti našeho Boha, a nedejbohu to ještě vyzná nahlas, má to spočteno - už není v tom Jediném Pravém Myslickém Těle, ale je mimo něj, ani si toho nevšiml. Podobně funguje křest - pokud katolík uvěří Ježíši a nechá se pokřtít, už z něj není katolík (nebo alespoň ne římský). Ten, kdo katolíku říká evangelium k tomu, aby přijak Boží moc k záchraně, nebo ten, kdo katolíka pokřtí na vyznání víry, je samozřejmě exkomunikován také. Pokud do té doby byl katolíkem. (Což by bylo dost podivné :-)

    Podobně fungují některé další trestné činy. T.j. například potrat a pomáhání při něm, porušení zpovědního tajemství, svěcení biskupů bez souhlasu papeže, odnesení konsekrovaných způsobů se svatokrádežným úmyslem a komu by to nestačilo, je tu ještě Kánon 1370, §1 "Kdo se dopustí fyzického násilí proti Římskému biskupovi, upadá do samočinné exkomunikace"

   Na tom, co eviduje příslušná fara, už příliš nesejde. Fary zjevně evidují statisíce "katolíků", kteří dávno katolíky nejsou. Rozumný křesťan ale tuhle situaci vyřeší i formálně.



Re: Petr Vlček je de jure členem Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 21. leden 2008 @ 19:20:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé. Já nevím proč někomu tak moc vadí, zda někdo je katolík, nekatolík či protestant, případně členem spousty a sborečků co jich jen je v naší vlasti. Trochu nechápu onu vzájemnou zášť, místo radosti z toho, že někdo v této zemi vůbec věří. Co si víc, než dar víry si můžeme přát, jaký ještě větší dar můžeme dostat? To, že se neshodneme ve výkladu Písma, a některých dalších věcech, je sice velmi smutné ale nemělo by to být překážkou, na společné cestě, buď se můžeme jeden od druhého poučit a ta to je ta lepší možnost a nebo prostě budeme „pouze“ tolerantní k poznání druhého. V každém případě nám obojí jen může prospět.Z mého pohledu příliš nehodnotím, kdo je členem které církve, to není zase tak podstatné, spíš mně zajímá jaký je kdo člověk, jak se chová k lidem kteří mají jiný názor a tak podobně.
Honza



A co tím chceš jako říci? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pondělí, 21. leden 2008 @ 20:40:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Berkine, pro jistotu zopakuji, že jsem nikdy nebyl pokřtěn v římskokatolické církvi. Někdo (myslím, že Olin) Ti tu uvedl příklad s Církví Ježíše Krista svatých posledních dní (mormony). Opravdu je to tak - umožňují křest za mrtvé v návaznosti na 1K 15,29. To, že se církev, kterou tu mnozí ani nepovažují za křesťanskou, rozhodne považovat všechny, kteří s ní byli kdykoli svázáni skrze křest (a mluvíme i o malých dětech), pro nás nekatolíky přece vůbec nic neznamená. Pokud to má nějak o dotyčném vypovídat, pak se rozhlédni po svém sboru a zjistíš, kolik lidí tam jsou podle tvé logiky římští katolíci, protože je rodiče nechali pokřtít. Zdůrazňuji, že vůbec nepopírám, že máš pravdu v tom, jak se na Petra dívá kanonické právo! Jenže mně (a snad všem nekatolíkům) může být a je naprosto lhostejné, co se v kanonickém právu píše.




Vy tapetáři, (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pondělí, 21. leden 2008 @ 21:17:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy tapetáři, víte kdo je to Henryk Lahola?
Když tak se koukněte na http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Henryk_Lahola

Členem katolické církve lze přestat být těmito způsoby:
1. Vystoupením (ohlášením v místě křtu). Tamnímu farářovi se to třeba nemusí líbit ale to je jediné co proti tomu může dělat. Většině lidí je v takové situaci jedno, jestli jsou členy a neřeší to.
2. Prohlášením exkomunikace: To se normálnímu člověku nestane, aby s ním tolik ztráceli čas.
3. Exkomunikací latae sententiae: Například provedením potratu, svěcením biskupa bez povolení z Říma, vstupem do vyjmenovaných organizací (komunisté, zednáři a asi také jiné církve). 

Já jsem také pokřtěný v řím. kat, ale poslední 2 roky chodím zásadně do jiných církví.

Bod 1 nemám v úmyslu, bod 2 nenastane a nedělám nic co by zapřičinilo bod 3. Osobně s tím nemám problém.




Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy