Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 296 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116529229
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662
Vloženo Středa, 06. srpen 2008 @ 21:34:48 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Už Čeští bratři poznali v kultu Panny Marie bohyni Semiramis... Posuďte sami...


Nade všecko pak o Panně Marii věříme a vyznáváme, že byla dcerka z rodu královského, v tom nade všecky lidi blahoslavená, že aby matkou Syna Božího, přirození naše přijímajícího, byla k tomu od Boha Otce vyvolena, oddělena, požehnána, Duchem pak svatým mimo jiné (nad jiné lidi) naplněna a posvěcena byla, Panna čistá před porodem, při porodu i po porodu, krví Syna svého nejmilejšího, jenž byl a jest Syn Boha živého, pokropena, posvěcena a mocí Ducha svatého všelikou svatostí a milostí naplněna byla. Protož i památky její k chvále slávy milosti Boží slavíme, písničky pobožné o ní skládáme a zpíváme, z těch velkých věcí, kteréž Bůh při ní pro spasení naše učiniti ráčil, radujíce se. A tak ji se všechněmi křesťanskými národy blahoslavíce a v životě jejím svatém ji podle možnosti věrně následovati a rozkaz její skutečně se snažujíce, věčně s ní v nebi býti žádáme, vše podle Písem svatých!


Podobná témata

Katolicismus

"Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662" | Přihlásit/Vytvořit účet | 92 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 07. srpen 2008 @ 05:32:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak co, že by toto nikomu nestálo za komentář?! Jindy se přece k odkazu svých braří hlásíte hrdě...



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 07. srpen 2008 @ 07:51:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Já se neostýchám poslat komentář.

Je dobré připomenout i jinou Marii, o které Bible nemluví. Je to Marie, která byla počata bez dědičného hříchu, Marie, která byla vzata na Nebesa, Marie, která je Královnou Nebes a je mocnou přímluvkyní, ke které se můžeme a máme modlit. Osobně jsem na rozpacích, protože o ničem takovém v Písmu nečtu. Písmo nám naopak říká v 1. Tim. 2,5, že je jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš. Také v listu Římanům v 1. kapitole ve 25. verši se dočítáme o tom, že je zapovězeno uctívat stvoření místo Stvořitele. Prvotní církev neznala ani mariánský kult, ani kult svatých.
Osobně je pro mne Marie ženou víry, která je opravdu blahoslavená, z níž si máme brát jako křesťané i dnes příklad. Ale i Marie je člověkem, který potřebuje výkupnou oběť Pána Ježíše Krista stejně jako například Mojžíš nebo David. Když čteme v 48. verši jak Marie říká, že ji budou blahoslavit od této chvíle všechna pokolení, neznamená, že ji budou uctívat (pro uctívání existuje jiný výraz). Marie zde užívá stejný výraz jako Kristus v blahoslavenstvích při svém kázání na hoře. Marie tedy jinými slovy říká, že lidé budou mluvit pochvalně ne o ní ale o Bohu, který se nad Marií tak nesmírně smiloval.

Cristiano



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: runa v Čtvrtek, 07. srpen 2008 @ 10:38:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
NEPŘIHLÁŠENÝ, PROSÍM, KDYŽTAK PŘIDÁVEJ ODKAZY- TOHLE BYCH SI MOHLA NABRNKOUT I SAMA :) děkuji bez odkazu a možného prověření neberu žádné věci.




Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. srpen 2008 @ 18:36:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že toto prohlášení bez zachvění ruky klidně podepíše každý katolík, i pravoslavný. Čistá pravda.



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 08. srpen 2008 @ 11:52:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jeden z našich pradědečků, divný to člověk, byl pastorem Jednoty Bratrské.

  Dívali jsme se do jeho pozůstalosti, a kupodivu, nenašel jsem ani jeden obrázek Královny nebes, ani jednu kýčovitou malůvku Paní všech národů, ani jednu krásně barevnou sošku Neposkvrněného početí. Bylo mi to fakt divné, když byli ti čeští bratři takoví ctitelé Panny marie.

  Pak jsem se nad tím zamyslel a došlo mi to. Pradědeček v půli své kariéry přestoupil k evangelíkům a stal se regulérním farářem. Řekl bych, že tím to bylo. Při tom přestupu ho asi evangelíci donutili všechny Svaté obrázky spálit a všechny Posvátné sošky rozdrtit na prach, proto nezbyla ani jedna.



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Pátek, 08. srpen 2008 @ 16:19:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kresťan,  narodený z Boha, nepotrebuje sa obracať v modlitbe k nikomu inému, len k  BOHU skrze prosredníka , ktorý nám je daný  od OTCA-Ježiša Krista, podľa Písma, Katolík sa však  nevzdá  svojej Márie a svatých, ale vedzte, že nie my, ale sám BOH vám tieto modly odníme a to vo chvíli, keď to budete najmenej čakať a zostanete stáť v nemom úžase, pretože pred Božím súdom nikto neobstojí s obhajobou modlárstva, pred ktorým nás Písmo vyslovene varuje! Veď si už len dajte povedať! "Utekajte pred modlárstvom..."1.Kor.10.14., "dieťatká, chráňte sa modiel!" 1.J.5.21., "aká je zhoda medzi chrámom Božím a medzi modlami..."2.Kor.6.16.,  "aby sa neklaňali démonom a modlám..."Zj.9.20.,  "modlárom... bude ich diel v jazere"Zj.21.8.      katusa



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 08. srpen 2008 @ 17:20:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z uvedeného vyznania je jasne vidno, že zmena postoja voči Panne Márii /ale aj k iným tradičným pravdám v Cirkvi vyznávaným/ súvisí jednoducho so zmenou  postoja voči katolíkom. Tie boli v prvých rokov po reformácii napreik určitému napätiu vcelku ľudsky prijateľné... Len postupom času, v dôsledku vojny, a vplyvu "horlivých" kazateľov, sa postoje začali meniť až na nepoznanie = ako je to dnes. Neboli to teda racionálne, ale naozaj citové dôvody, ktoré sa dodatočne neskôr racionalizoval. Napokon, tot je bežný ľudský postup prakticky v každej oblasti. Len je načase si to pekne priznať a vyvodiť z toho uzávery...



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pondělí, 11. srpen 2008 @ 07:54:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Drahý čtenáři,
víš, co je to dokonalá trpělivost? Foukat tak dlouho beranovi do zadku, až se mu rohy narovnají. To je jedno z českých lidových přísloví.... a je to úplně to stejné, jako když člověku s neobřezaným srdcem chceme říkat o duchovních věcech. Prostě to nepochopí. To, že učení Římu se nezakládá ani na tom, co učili tzv. církevní otcové, ani na tom, co učí Písmo svaté, je x-krát doloženo a prokázáno. Tudíž k tomu není co přidávat. Otázkou zůstává, zda-li se jako člověk chceš spasit vlastními skutky, anebo na to nemáš a potřebuješ Spasitele. Já na to nemám a děkuji Pánu Bohu za toho jediného a dokonalého Spasitele Pána Ježíše Krista, skrze Něhož smím směle přistupovat k Božímu trůnu a mít pokoj s Bohem. Nikoliv jako odměnu za svůj polepšený život, či své skutky, ale jako dar, který je nezasloužený.

Cristiano



Re: Vyznání českých bratří o Panně Marii z roku 1662 (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 11. srpen 2008 @ 11:12:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj.

Našel jsem si chvilku času abych se vyjádřil přímo k tématu z mého osobního pohledu a trochu se nad tím zamyslel. Nebudu komentovat to, jak se vztahuje k čským bratřím a jak souvisí s protestanty, protože to nejsem schopen ověřit z běžně dostupných zdrojů (ale až budu mít chvilku, podívám se do pozůstalosti pradědečka pořádně, třeba tam něco zůstalo) a protože nejsem český bratr v tom pravém slova smyslu.

    Rozdělil bych to vyznání na dvě části:

Nade všecko pak o Panně Marii věříme a vyznáváme, že byla dcerka z rodu královského, v tom nade všecky lidi blahoslavená, že aby matkou Syna Božího, přirození naše přijímajícího, byla k tomu od Boha Otce vyvolena, oddělena, požehnána, Duchem pak svatým mimo jiné (nad jiné lidi) naplněna a posvěcena byla, Panna čistá před porodem, při porodu i po porodu, krví Syna svého nejmilejšího, jenž byl a jest Syn Boha živého, pokropena, posvěcena a mocí Ducha svatého všelikou svatostí a milostí naplněna byla.

  K tomu se dá říci jen Amen, kromě toho "nad jiné lidi", které tam někdo přidal - to bych označil jako neověřenou spekulaci.
 
  Pak je tu druhá část:

Protož i památky její k chvále slávy milosti Boží slavíme, písničky pobožné o ní skládáme a zpíváme, z těch velkých věcí, kteréž Bůh při ní pro spasení naše učiniti ráčil, radujíce se.

  Tady je věc, kterou, pokud už jí čeští bratří napsali, zjevně brali jinak, než se bere v ŘKC. Četl jsem více bratrských zpěvníků, a neřekl bych, že by se v nich našlo něco, co by se jen zdaleka blížilo uctívání, co najdete v kancionálech ŘKC.

   A tak ji se všechněmi křesťanskými národy blahoslavíce a v životě jejím svatém ji podle možnosti věrně následovati a rozkaz její skutečně se snažujíce, věčně s ní v nebi býti žádáme, vše podle Písem svatých!

  K tomu mohu říci také jen: Amen. A tohle je ten podstatný důvod, proč se tu většina lidí ohrazuje proti zneužívání jména Marie a Ježíše k balamutění lidí různými zjeveními a modlami.


  K danému tématu mám malou poznámku, na zamyšlení pro katolíky: Vyznání se ani náznakem nezmiňuje o Neposkvrněném početí a o Nanebevstoupení. Buď ho ti oškliví Čeští bratři vypustili natruc katolíkům, nebo ta teze že "ŘKC pouze jako dogma ustanovila to, co se odjakživa věřilo" jaksi není pravdivá.



Stránka vygenerována za: 0.52 sekundy