Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482669
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací?
Vloženo Pátek, 03. říjen 2008 @ 12:47:56 CEST Vložil: Olda

Ekumenismus poslal oko

Je ekumenismus rekatolizací?

Je třeba umět rozlišovat. Každý z nás, přestože věříme různým věcem, je přesvědčen o správnosti a výjimečnosti té své víry. Je to logické, jinak by v ní nežil a nepraktikoval by ji.
To se týká i mě samého. Pokud se tedy domníváte, že se vás snad snažím přesvědčit o správnosti katolické víry a byl bych rád, abyste se také stali katolíky – ano, máte pravdu. O tom se snažím svědčit a bylo by nečestné tvrdit opak. Ale je to logickým vyústěním mého přesvědčení o správnosti a výjimečnosti katolické víry.


Věřím, že každý z vás je na tom v tomto ohledu stejně, jen ne každý si toto dokáže sám přiznat. To samo o sobě není přece nic špatného, spíš naopak. Jenže takové věci se nedějí bez vlivu Ducha svatého, každé skutečné obrácení je plně v jeho režii, jinak nemá trvání. Obrácení není věcí vnější, ale vnitřní, na základě rozhodnutí svobodné vůle. Pokud mě tedy podezříváte, že bych chtěl něčí svobodnou vůli nějak omezovat, musím říci rozhodné NE!

Je spousta, tisíce věcí, jak se můžeme navzájem obohacovat i když zůstaneme ve svojí víře. Můžeme si navzájem místo slovních soubojů a posmívání sdílet své zkušenosti s modlitbou, způsoby jak se modlit, zkušenosti s Bohem, zážitky, problémy křesťanského soužití ve vašich církvích a sborech. Stačí přijmout toho druhého takového, jaký je a počítat s tím, že ho ani nepředěláme. To není naším úkolem. Smyslem našeho jednání by mělo být vytvářet společenství, učit se chápat křesťanskou lásku a porozumění ve vyšší dimenzi, než naši předkové. 

Domnívám se, že právě o tomto mluví dokumenty o ekumenismu.  Není, ani nemůže být žádná cílená rekatolizace, poněvadž ta by předpokládala omezení svobody jednotlivců, spoléhání na člověka, místo na Boha a to je všechno přímo proti učení ŘKC. Bylo by ale nepřirozené, pokud jsem sám vlastní zkušeností přesvědčen o správnosti katolické víry, neuvažovat nad možností, že i někdo další bude chtít tuto víru v plnosti sdílet s námi.


"Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Mediální propaganda katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 03. říjen 2008 @ 13:04:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po pádu komunismu můžeme sledovat dvojí propagandu: Otevřenou a skrytou.

Otevřená mediální propaganda se týká všech knih, časopisů a novinových článků, dále všech pořadů v rozhlase, v televizi či v kinech a na internetu (o něm viz např. Katolický týdeník, č.21, 24.5.1998; č.22, 31.5.1998; č.43,25.10.1998, str.3).

Zde všude je katolicismus postaven na úroveň pravého křesťanského náboženství, je mu přisuzována monopolní náboženská úloha v celé Evropě a je neustále veřejnosti předkládán jako nejstarší křesťanské náboženství existující už od dob narození Ježíše Krista nebo dokonce už od dob Starého zákona. Tato otevřená propaganda katolicismu je uzpůsobena pro všechny věkové vrstvy obyvatel postkomunistických zemí. Setkáme se s ní například jak v pořadech a knihách pro dospělé či pro mládež tak také i pro tu nejmladší věkovou kategorii, a to hlavně pro ni!

Dále můžeme z těchto článků vidět, jak potom římský katolicismus postupně proniká do všech veřejnoprávních médií, do internetu a dokonce i do různých komisí pro oceňování filmů ( viz např.: Katolický týdeník č.30, 27.7.1997 nebo č.17, 26.4.1998, str.8, článek: Ekumenické poroty hledají hodnoty nebo o řeckém katolictví viz např.: Pátek L.N., 9.1.1998).

Bezesporu na tom mělo zásluhu také setkání našich biskupů v německém Pasově 6. až 11. ledna 1991, které se uskutečnilo z iniciativy kardinála Vlka a které proběhlo v uzavřeném jednání:
“V březnu 1990 jsme ve Fatimě mluvili například o tom, že je nutné, aby lidé zaměstnaní ve sdělovacích prostředcích byli přesvědčení a praktikující křesťané.” (Katolický týdeník č.7, 17.2.1991, str.5)

Vedoucím redakce celostátního náboženského vysílání Českého rozhlasu také není nikdo jiný než silně prokatolický “katolicko - evangelický” farář Miloš Rejchrt, duchovní česko - bratrské církve (viz např.: Katolický týdeník č.35, 31.8.1997; č.13, 29.3.1998; č.21, 24.5.1998, str. 1 a 4). Ten byl také vybrán i za člena správní rady česko - německého Fondu budoucnosti. Do tohoto fondu byl vybrán bývalým ministrem zahraničí Jaroslavem Šedivým. (Katolický týdeník č.13, 29.3.1998; L.N. 27.1.1998)

Pokracovanie:

Mediální propaganda katolicismu





Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 03. říjen 2008 @ 14:46:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plne súhlasím. Len dodávam, že ja osobne by som sa uspokojil nateraz s tým, aby kresťania dokázali vytvárať jednotu v rôznosti v tom zmysle, že prijať a rešpektovať charakteristické rysy toho druhého, dokázať oceniť kvality, dokonca učiť sa od druhého to dobré, čo u neho je. Odhliadnúť nateraz od vieroučných rozdielov, a konať, spolupracovať a spolu vydávať svedectvo v tomto svete, ktorý je na každom kroku protikresťanský. Dokazovať prakticky na našich vzájomných vzťahoch, dialógoch, stretnutiach , spolupráci, že tá láska, o ktorej všetci hovoria = a správne = na základe Evanjelia, nie je pre nich len teória... Ak to nedokážeme medzi sebou, ale budeme sas stále deliť a milovať len svojich, sme ako vtedyjší Židai, alebo len pohania, ktorým Pán povedal: Ak milujete, pozdravujte--- len tých, ktorí aj vás milujú. akáýe je to láska?...
-
Cchem preto spomenúž na prvé moje stretnutie s  nekatolíkmi, ke´d som ako študent na internáte sa stretol s dvomi členmi z Bratskej Cirkvi /myslím, že zo St. Turej/. A prvý krát som sa vtedy nahlas pomodlil vlastnými slovami. Veľmi na mňa zapôsobil ich prístup, opravdivý kresťanský, hlboko duchovný. Tieť som raz stretol jedného učňa - 17-ročného baptistu. Vo vlaku. Čítal Písmo a mal hol všade popodčiarkované. To ma veľmi povzbudilo v čítaní Biblie... Ďalej: jeden chalan chodil náboženstvo, abol na nevydržanie. Vyrušoval, mal veľmi zlú povahu. Po nejakej dobe prišiel s  Bibliou, plno podčiarknutých citátov. Čo sa deje s tebou? Si úplne iný? = hovorím mu. Aj ja sa čudujem... Moja sestra je na vine. Chodí do Cirkvi Slovo života. Trochu som sa s nimi tiež zoznámil, porozprával s nimi aj so sestrou. Celkom sa mi tam páčilo. Začal som si čítať Biblliu, a je to fajn... Vedel by som pokračovať...
-
Mal som istý čas blízko k organizácii festivalu Lumen, a v rámci toho som sa stretol s mnohými vzácnymi ľuďmi "z druhého brehu". Vôbec sme si neboli vzdialený. Cítili sme, že sme "naši". Boli taam katolíci, Bz Bratskej cirkvi, baptisti, adventisti, metodiskti. Ani sme sa nepotrebovali hádať. Nerobilo nám problém zveriť Mirovi Tóthovi z AC alebo Mariánovi zo skupiny Timotej /zabudol som meno.../ prednášku na tému, ktorú chcú... Odporúčali sme, im, aby mali dokonca svoju bohosluťbu v Evanjelickom kostole v Trnave. A mali = na katolíckom festivale... Keď bol Cavpfest, spokojne prednášali na duc*****m seminári pre účastníko  festivalu  naši katolíci Buc a Braňo Letko... To sa hovorí ekumenizmus v praxi. Kto che, hľadá ako to urobiť. kto nechce- hľadá ako sa vyhovoriť...
.
 Nedalo by sa porozmýšľať spolu a hľadať spôsosby, ako viac a účinnejšie urobiť čosi pre Krista, aby ľudia videli čo si podobné ako u prvých kresťanov "Pozrite, ako sa majú radi!" - a uba needávno sa nevedeli pomenovať po mene...



Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 03. říjen 2008 @ 15:15:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukněte na můj článek a následnou diskuzi zde - http://karelsykora.blog.idnes.cz/c/51956/Je-ekumenicke-sjednoceni-protestantu-s-katoliky-mozne.html



Re: Oko! Historie nám ukazuje jaké ovoce a faleš přináší žena jedoucí na šelmě! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 03. říjen 2008 @ 15:46:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:

Smyslem našeho jednání by mělo být vytvářet společenství, učit se chápat křesťanskou lásku a porozumění ve vyšší dimenzi, než naši předkové.
 

Domnívám se, že právě o tomto mluví dokumenty o ekumenismu.  Není, ani nemůže být žádná cílená rekatolizace,  poněvadž ta by předpokládala omezení svobody jednotlivců, spoléhání na člověka, místo na Boha a to je všechno přímo proti učení ŘKC.

.........................................................................................................................................................................................

Standa:

Myslím si, že lásku a porozumění nám může dát jen opravdové uznání autority Písma svatého a Pána Ježíše jako našeho jediného zachránce a spasitele. Můžeme věřit vábivým slovům o tom, že nemůže být žádná cílená rekatolizace? Změnila snad ŘKC své učení a cíle? Jaké zkušenosti nám nabízí historie?  Na to nám může dát odpověď  níže uvedená ukázka a odkazy.


Malá ukázka z knihy Velký spor věků  -  z d e :


Římskokatolická církev se všemi svými pobočkami po celém světě tvoří obrovskou organizaci pod vládou papežské stolice. Slouží jejím zájmům. Miliony jejích členů ve všech zemích světa jsou vedeny, aby se cítili zavázáni věrností papeži. Ať jsou jakékoli národnosti, ať žijí v kterékoli formě státního zřízení, mají autoritu církve považovat za nejvyšší.
I když přísahali věrnost státu, slib věrnosti církvi je nadřazený nad tuto přísahu, a zprošťuje je všech závazků, které odporují zájmům Říma.

Dějiny svědčí o jejích obratných a vytrvalých snahách vměšovat se do záležitostí národů. Kdykoli se jí to podařilo, sledovala vlastní cíle bez ohledu na prospěch vlád či národů. V roce 1204 si papež Inocenc III. vynutil na aragonském králi Petru II. tuto zvláštní přísahu: "Já Petr, král aragonský, vyznávám a slibuji, že budu svému pánu, papeži Inocencovi, jeho katolickým následníkům a římské církvi vždy věrný a poslušný, že své království zachovám věrně v poslušnosti, budu bránit katolickou víru a potírat kacířskou zvrhlost." (John Dowling The History of Romanism, 5. díl, kap. 6, odd. 55) To odpovídá tvrzení o moci římského velekněze, že "mu podle zákona přísluší sesazovat císaře" a že "může poddané zprošťovat věrnosti jejich vládcům" (Mosheim, 3. díl, 11. století, odd. 2, kap. 2, pozn. 17).

Nezapomeňme ani na to, jak se Řím pyšní tím, že se nemění. Zásady Řehoře VII. a Inocence III. zůstávají stále zásadami katolické církve. Kdyby dnes měla církev moc, prosadila by je stejně rázně jako v minulých staletích. Protestanté si neuvědomují, co dělají, když chtějí přijmout pomoc Říma při prosazování nedělního odpočinku. Zatímco se snaží uskutečnit svůj záměr, snaží se Řím obnovit svou moc, aby znovu získal ztracenou svrchovanost. Až jednou Spojené státy přijmou zásadu, že církev smí používat nebo ovládat státní moc, náboženské svátky mohou být vynucovány státními zákony, zkrátka že církev a stát mají vládnout nad svědomím, tehdy bude zajištěno vítězství Říma v této zemi.

Boží slovo upozorňuje na blížící se nebezpečí. Pokud protestanté toto upozornění nepřijmou, poznají, jaké jsou skutečné záměry Říma. Pak už ale bude pozdě vymanit se z léčky. Moc papežství tiše roste. Jeho učení má vliv na zákonodárné sbory, na církve i na myšlení lidí. Staví krásné a mohutné budovy, v jejichž tajných místnostech se bude zase osnovat staré pronásledování. Skrytě a nenápadně sbírá své síly, aby dosáhla svých cílů, až nastane vhodný okamžik. Snaží se získat výhodné výchozí postavení, a vlastně ho už dosáhla. Brzy uvidíme i pocítíme, kam Řím míří. Kdo bude věřit Božímu slovu a bude se jím řídit, přivolá na sebe pohanu a pronásledování.

.........................................................................................................................................................................................


Jaký je obraz ženy jedoucí na šelmě?  Podívejte se   z d e






Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 03. říjen 2008 @ 16:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ekumenizmus predpokladá rovnocenných partnerov. Ekumenizmus je založený na dvoch alebo viacerých rovnocenných subjektoch. To znamená že máme nad sebou jedného Boha a my sme rovnocenní bratia. Som presvedčený o tom, že ekuména sa nedá robiť s RKC pretože katolická cirkev si nárokuje výlučnosť. Je ťažko s niekým jednať, keď  je presvedčený o tom že on je viac tým, že je katolík má určitú výlučnosť a ostatní sú ,,odlúčení bratia,,.

Je to podobné ako rasizmus. Ak sa na čierneho človeka dívam ako niekto kto je viac a je nad ním nadradený tak ťažko dosiahnem s ním zhodu. Tá príde až vtedy keď prímem a osvojím si fakt že sme rovnocenní, máme rovnakú hodnotu...

ivanp 



Katolíci přiznávají: Rekatolizace je pravý ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 04. říjen 2008 @ 16:06:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Katolíci přiznávají: Rekatolizace je pravý ekumenismus


r



Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 04. říjen 2008 @ 19:46:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko,

ta řeč se mi líbí. Škoda jen, že tak otevřeně nemluví i Vaši představitelé.

Kdyby například Vaši biskupové řekli na setkání ERC a ČBK zcela otevřeně:

"Vážení pánové, jste pod prokletím, mýlíte se a naší snahou je přivést vás do náručí římské církve a k poslušnosti jejímu biskupovi, pak by to bylo čestné. Obávám se však, že by to bylo brzy rozpoznáno i těmi představiteli z nekatolických církví, kteří si zřejmě dvojsmyslné řeči a zastírající jednání vašich představitelů neuvědomují."

Chartra ekumenika mohla být formulována nezastřeně, jako návrat ke katolicismu atd. Škoda, že Tvoji vlastní představitelé nejsou tak otevření a upřímní jako Ty. Přitom je jasné, že katolicismus nikdy nezapře sám sebe a stále bude usilovat o to, oč usiloval před staletími a pokud to bude možné, bude používat i stejných prostředků.


Stále v lásce,

Pastýř



Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 04. říjen 2008 @ 22:38:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jelikož většina protestantskejch denominací se čim dál víc podobá ŘKC, tak je pravděpodobný, že se jednou početnější část z nich spojí s ŘKC do supermamutí organizace. (kdyby se tak stalo již zítra, tak by to běžnej českej protestant ani nepostřehnul, protože pro něho by se prakticky nic nezměnilo)
Otázkou je, nedošlo-li by nedlouho po tom k viditelnýmu oddělení Božího národa..........

Nutno dodat, že od časů J.Husa se mnoho změnilo, a že požadavky shrnuté ve Čtyřech artikulích jsou téměř vyplněny.



Re: Jsou dokumenty ŘKC o ekumenismu skrytou rekatolizací? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 06. říjen 2008 @ 22:08:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšu seminární práci do školy o Karlu Rahnerovi (významý katolický teolog). Narazil jsem mimo jiné na: To že papež znovu zopakoval svou pravdu o jednotě a jedinečnosti církve, neučinil nic nového, jen znovu posadil ekumenický dialog do správných mezí. Ekumenismus nesmí nikdy jít proti pravdě, nesmí jít cestou vyprazdňování pojmů či roztíráním kontur skutečnosti. Pravda je taková že protestanti se od Církve oddělili a nyní se musí vrátit (pokud ovšem chtějí), ze strany Říma však nikdy nepřijde ústupek jako „s tou eucharistii je to vlastně jedno…“. Papež zcela jasně deklaroval postoj církve. Podle modelu anonymního křesťanství jsou i protestanti živení svátostnou milostí přicházející z Církve (myšleno jednotu katolictví a pravoslaví). Takže, rozhodně jsem proti takovému ekumenismu, s jakým za námi přicházejí katolíci, Martin Luther se musí obracet v hrobě! 



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy