Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463564
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je Ježíš Bůh, nebo není?
Vloženo Středa, 29. říjen 2008 @ 16:41:30 CET Vložil: Olda

Sebeobrana poslal karels

Jsem si dobře vědom toho, že se některým čtenářům vůbec nelíbí mé články. Naštěstí máme svobodu slova, což mi umožňuje se zcela svobodně vyjadřovat ke všem otázkám, které se mi zdají být podstatné.

Některé z mých článků jsou jednoznačně evangelizační, což znamená, že zvu, vedu k rozhodnutí učinit onen krok víry „vydat se cestou“ Ježíše Krista. Naproti tomu jiné z mých článků jsou odpovědí na různé otázky křesťanů, tedy jsou určené hlavně křesťanům.

Právě řečenou argumentaci vysvětlím na jednom příkladu ze Svatých textů Bible. Je řečeno: „Když se ho farizeové otázali... Ježíš odpověděl ...Vždyť království Boží je mezi vámi!“ a „Svým učedníkům Ježíš řekl: Přijdou dny, kdy si budete toužebně přát, abyste spatřili jediný ze dnů Syna člověka, ale nespatříte.“ (Bible, evangelium podle Lukáše 17:20-37)

Článek je mou odpovědí, proč se Ježíš sám nikdy neprohlásil za Boha, ač tak učinili svatopisci biblických textů, kupříkladu apoštol Jan (Bible, evangelium podle Jana 1:1), nebo svědkové víry. Má argumentace je rovněž odpovědí těm z vás, kteří tvrdíte, že jsme si my křesťané z Ježíše učinili Boha.

Nejprve k biblickému textu, který jsem uvedl. Pán Ježíš ve své diskuzi odpovídá farizeům, že království Boží se nachází mezi nimi, naproti tomu svým učedníkům argumentuje odlišně, kdy hovoří o Synu člověka, o jeho příchodu atd. V tomto textu je jasný logický protimluv, nebo snad nikoliv?

Jedněm Ježíš odpovídá jinak, naprosto jinak, než druhým. Pro farizeje Ježíš nebyl bezpochyby očekávaným Mesiášem, Synem člověka. [1] Naproti tomu, pro učedníky Pána Ježíše byl Ježíš tím, za koho se prohlašoval, uvěřili v jeho poselství, uvěřili v jeho poslání, byl pro ně očekávaným Vykupitelem a Spasitelem Izraele. 

Podle toho se odvíjí i Ježíšova argumentace. Pro ty, kteří v něj nevěřili, kteří v něj nedoufali, je Ježíš tím, který je uprostřed nich, a záleží pouze na nich samotných, v tomto případě na farizejích, k čemu je to povede. Naproti tomu těm, kteří v něj uvěřili, kteří v něj doufají, Pán Ježíš vysvětluje mnohem víc, vysvětluje svůj druhý příchod.

Jakožto křesťané býváme obviňování, a to nejenom od muslimů, židů, ale i od nekřesťanů, že jsme z Ježíše učinili Boha, vždyť Ježíš samotný se sám neprohlašuje za Boha. Obviňují nás především touto rétorikou muslimové, nebo židé. Odpověď leží v mé argumentaci, kterou se vám snažím předat, vážení čtenáři.

Ohánět se tím, že je Ježíš Bůh, vám, kteří v něj nevěříte, nebo jste vyznavači jiného náboženství, by byla jistě chyba. Já vás mohu maximálně vést k setkání s Ježíšem Kristem na modlitbě. K tomu, že je Ježíš Bohem, k tomu nesporně dospějete sami. Myslím si, že to je i smysl toho, proč se Ježíš nikdy neprohlašuje za Boha, při své pozemské službě, ač jím nad jakoukoliv pochybnost je! Což potvrzují svědkové víry, rovněž tak i starozákonní biblická proroctví.

Pro ty, kteří mu nepatří, kteří nepatří do boží rodiny, rodiny křesťanů může být Ježíš zajímavým obohacením světového dědictví moudrých proroků, moudrých učitelů atd. Avšak pro ty z nás, kteří v něj doufáme, kteří jsme v něj uvěřili, je Pán Ježíš nesporně tím, ke komu se můžeme obracet nejenom v různých svízelných okamžicích svého života. Ke komu se můžeme obracet nejenom při různých nepohodách života.

Pokud jsem napsal článek: „Ježíš je jedinou cestou k poznání Boha“ , [2] tak s argumentací nemohu přicházet za těmi z vás, kteří Ježíše neznáte. Pokud bych byl buddhista, muslim, žid, taoista a já nevím ještě kdo, pak bych se smyslu článku nejspíše vysmál. Jakožto nevěřícího ateistu by mě argumenty v článku řečené vůbec nepřesvědčily.

Článek je totiž mou odpovědí křesťanům, těm z křesťanů, kteří by snad chtěli vyrukovat s tím, že jsou i mimořádné cesty spásy, možné cesty vykoupení, jakým je kupříkladu buddhismus. Buddhistům bych ale tímto způsobem argumentovat nemohl, protože za prvé biblickým textům nevěří, za druhé nevyznali Ježíše Krista jakožto osobního Spasitele a Vykupitele.

Buddhisty, a já nevím jaké jiné „isty,“ či nekřesťany, mohu maximálně pozvat k setkání s Ježíšem Kristem. V tomto duchu se podobně odvíjí argumentace Ježíše Krista s farizei a učedníky Páně. (Bible, evangelium podle Lukáše 17:20-37) Pro farizeje, tedy pro ty, kteří jsou vně zjevení Ježíše Krista jako Mesiáše, platí pozvánka stát se přímými účastníky vykupitelského díla. Těm, kteří jsou součástí zjevení Ježíše Krista, tedy učedníků Páně, kteří jsou přímými účastníky vykupitelského díla, Ježíš vysvětluje ještě mnohem víc, například hovoří o svém druhém příchodu.

Pro ty z vás, kteří Ježíši Kristu nepatříte, kteří jste v něj neuvěřili, pro ty z vás mám nabídku pozvání k osobnímu obecenství s Ježíšem Kristem. Pro ty z vás, kteří jste mu už odevzdali svůj život, kteří mu patříte, jsou publikované jiné z mých článků.

Souhrnně řečeno, Ježíš sám se neprohlašuje za Boha, ač jím skutečně je, z jednoho prostého důvodu. Vyznání Ježíše Krista jako toho, kým skutečně je, můžeme, až v něj doufáme, až jsme v něj uvěřili. Biblické texty jsou pozvánka, nabídka k obecenství s živým Bohem. Všem z nás, kteří jsme uvěřili a odevzdali svůj život Ježíši Kristu, se dal Ježíš poznat jako Bůh, tedy jako ten, který nám je ochoten naslouchat, který je živý na věky věků.

Dodatek: apologetiku, tedy obranu Ježíšova Božství nalézáme ve vyznání apoštola Tomáše: „Můj Pán a můj Bůh.“ (Bible, evangelium podle Jana 20:28) a co mu odvětil Ježíš? „Že jsi mě viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili.“ (Jan 20:29) Vyznání Ježíše za Boha je vyznavačským aktem živé víry! Nikoliv hotovým faktem v naší polemice vůči těm, kteří v Ježíše nevěří!


poznámky:

1. Na naší, tedy křesťanské „straně“ je jedna zásadní námitka židům; „A byla mu dána (Synu člověka) vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno.“ (Daniel 7:14) Aramejský výraz pro termín „uctívání“ v tomto verši je פּלח [PALACH] /aramejský slovesný kořen/. Ve Starém zákonu (v Tanachu), se objevuje 10×, konkrétně 9× v knize Daniele a jednou v knize Ezdráše a vždy jde o bohoslužbu. Ve všech těchto biblických textech jde o uctívání samotného Boha. Syn člověka podle výše uvedeného biblického textu z knihy proroka Daniele přijímá úctu, která přináleží jedině samotnému Bohu. Což „legalizuje“ můj vztah k Ježíši Kristu – modlitby, chvály, tímto se mohu s důvěrou k Ježíši obracet.



"Je Ježíš Bůh, nebo není?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 29. říjen 2008 @ 19:11:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ř 3,30: Poněvadž jeden jest Bůh.....

Jk 2,19: ...že jeden jest Bůh....

I v Novém Zákoně sou tyhle 2 verše, co jednoznačně ukazujou nato, že Bůh je jen jeden. On a nikdo další.



Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 29. říjen 2008 @ 19:51:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starozákonní proroctví nikdy nevnímala prorokovaného Mesiáše coby Boha
Jehovisté na základě stejných textů dokládají Ježíšovo nebožství .Sám NZ je v tomto nejednoznačný např. Ježíš okřikl člověka kterého nazval dobrým ,proto bylo nutné později svolat koncily kde se dohadovali jak to vlastně je,nakonec došlo i na facky.Také některá stará evangelia ukazují některé výroky zřejmě v původnější podobě než se dochovaly ve NZ např.

 Ukázali Ježíšovi zlatou minci a řekli mu: Císařští od nás žádají daně. On jim řekl: Dejte císaři, co je císařovo. A dejte Bohu, co je boží, a co mé, to dejte mně!Tomáš log 100  



Re: Je Ježíš Bůh, nebo není? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. říjen 2008 @ 12:48:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle
Ježíš se sám prohlašuje za Božího syna, za Boha. "Já a Otec jsme jedno."

Pročpak si Kaifáš roztrhl roucho? (Mt 26, 63-65; Mk 14,61-63;)

Potvrzeno Kristem v (Mt 16,16).
Šimon Petr mu odpověděl: "Ty jsi Kristus, ten Syn živého Boha!"

Jak vysvětlíš Ježíšovo tvrzení (J 8,58)?
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Dříve než byl Abraham, já jsem."


Není - li Božská Trojice, kdo to mluvil za Ježíšova křtu, ne - li Otec a kdo je holubice, která se na něho snesla, ne - li Duch svatý?

(L 3,21-22)
A když se křtil všechen lid, stalo se, že byl pokřtěn i Ježíš; a když se modlil, otevřelo se nebe
a Duch Svatý na něj sestoupil v tělesné podobě jako holubice a z nebe zazněl hlas, který řekl: "Ty jsi můj milovaný Syn, v tobě jsem nalezl zalíbení."


Odpověz poctivě:
Jak může být jedna osoba zdrojem nezištné lásky Boží, když láska je jen sdílená, jinak je to sebeláska?
Bůh pouze v jedné osobě by musel být ten největší egoista a sobec.



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy