Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 530 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484457
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Biblický podklad pre úrad pápeža
Vloženo Pátek, 21. listopad 2008 @ 13:31:19 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Elo

Skratená a preložená prednáška p. Scotta Hahna, profesora teológie a biblistiky na Františkánskej univerzite v Steubenville, USA.

V Biblii existuje viacero veršov zaoberajúcich sa Petrom a jeho zvláštnym postavením, v tomto článku si však rozoberieme iba verše z Mt 16,13-19, so zvláštnym zreteľom na verše 17-19.

Keď potom Ježiš prišiel do okolia Cézarey Filipovej, pýtal sa svojich učeníkov: "Za koho pokladajú ľudia Syna človeka?" Oni vraveli: "Jedni za Jána Krstiteľa, iní za Eliáša a iní za Jeremiáša alebo za jedného z prorokov." "A za koho ma pokladáte vy?", opýtal sa ich. Odpovedal Šimon Peter: "Ty si Mesiáš, Syn živého Boha." Ježiš mu povedal: "Blahoslavený si, Šimon, syn Jonášov, lebo ti to nezjavilo telo a krv, ale môj Otec, ktorý je na nebesiach. A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu. Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi." Potom prikázal učeníkom, aby nikomu nehovorili, že on je Mesiáš.


Ďalej sa zameriame na tri kľúčové body, ktoré nám z tohto úryvku vyplývajú
1. zmena mena zo Šimona na Petra
2. výraz skala
3. odovzdanie kľúčov kráľovstva spolu s mocou zväzovať a rozväzovať

1.
Pred tým, než si povieme niečo o tom, čo znamenalo v Biblii, keď Boh niekomu zmenil meno, všimnime si, že Peter bol najvýraznejšou postavou medzi apoštolmi, bol medzi nimi prvým. Kdekoľvek sa v Novej zmluve spomína zoznam apoštolov, Peter je vždy spomínaný na prvom mieste (Mk 3,16-18; Mt 10,1-4; Lk 6,14-16; Sk 1,13).

Takisto Peter často hovorí v mene všetkých dvanástich (príklad je aj práve rozoberaný Mt 16). Okrem toho, Peter vystupuje ako centrálna postava v najdôležitejších a najdramatickejších scénach Nového zákona, napríklad po Nanebovstúpení Ježiša, na Turíce je Peter prvý, ktorý ohlasuje evanjelium zástupom v Jeruzaleme, Peter urobil prvý zázrak (Sk 3), zavádza disciplínu s fatálnymi následkami pre podvodníkov (Sk 5), prvý ratifikoval vysluhovanie pohanom a nežidom.V evanjeliu Matúša, sa síce táto zmena mena spomína až v 16. kapitole, v Jánovom evanjeliu je alespomínaná už v prvej (Jn 1,42), čo naznačuje, že Ježiš túto zmenu vykonal hneď na začiatku.

Teraz si môžete položiť otázku, aký to ma vlastne význam? Dostal proste nejakú prezývku. V prvom rade si musíme uvedomiť, že neexistuje žiaden archeologický dôkaz, že by meno Peter bolo použité pred tým, ako ho Ježiš dal Šimonovi. Ďalej predpokladáme, že Peter veľmi dobre poznal Starý zákon a tak mu iste neušiel význam tejto zmeny, o to viac, že mu nové meno pridelil niekto, koho tesne pred tým spoznal a vyznal ako Mesiáša. V Starom zákone totiž máme niekoľko zmien mien, ktoré znamenali zásadnú zmenu smerovania života ľudí, ktorých sa dotýkala. Napríklad Abram, dostal meno Abrahám v Gn 17, alebo Jakub, ktorého meno Boh zmenil na Izrael (Gn 32) a touto zmenou sa stal otcom všetkých ľudí Izraela. Máme aj ďalšie zmeny, ale tieto dve sú pravdepodobne najvýznamnejšie. A tu pri Šimonovi-Petrovi máme pravdepodobne najvýznamnejšiu zmenu v Novom zákone.

Vo všetkých týchto prípadoch máme ľudí, ktorých si Boh vyvolil pre nejaký svoj plán a dal im meno, ktoré vyjadruje ich úlohu v tomto pláne.

2.
Pred tým, ako si povieme niečo o význame mena Peter, stojí za zmienku, že táto zmena Šimonovho mena sa odohrala v Cézarei Filipovej, ktorá sa vyznačuje tým, že v jej bezprostrednej blízkosti leží obrovská skala. Na zmenu Šimonovho mena si Ježiš zvolil práve toto prostredie, čo tiež môže byť geologickou ilustráciou významnosti úlohy, ktorú pre Petra mal.

V tomto momente sa dostávame k problému použitých slov. V gréčtine totiž slovo vyjadrujúce Petrovo meno znie Petros, čo je podstatné meno mužského rodu, ale pre slovo skala v ďalšej časti vety, je použité slovo petra, čo je podstatné meno ženského rodu. Mužská forma v gréčtine označuje malý kameň (okruhliak), zatiaľ čo ženská forma slova označuje veľkú skalu. Tento rozdiel bol v minulosti často (aj v súčasnosti, ale už podstatne menej) používaný protestantskými teológmi, ktorý poukazujú na fakt, že keby chcel Ježiš povedať, že Cirkev vybuduje na Petrovi, dal by mu meno petra a nie petros.

Takmer s istotou môžeme povedať, že Ježiš v tejto situácii nehovoril grécky, ale aramejsky, čo bol bežný jazyk v Palestíne tých čias. Aramejčina ale nemá takúto významovú dvojznačnosť, ale pozná iba jedno slovo Kéfá, preto Ježiš nemohol takýto rozdiel vyjadriť. K zmene došlo pri preklade do gréčtiny, kde si autor zvolil formu Petros pretože je mužského rodu a ženská forma petra, sa nehodí ako mužské meno. Inými slovami by sa Peter nevolal Peter ale Petra (podobne ako Martin a Martina).

3.
Význam odovzdávania kľúčov.

Tu treba zdôrazniť, že sa jedná o frázu, ktorú Ježiš preberá priamo zo Starého zákona. V tomto sa zhodujú aj protestantské aj katolícke komentáre, hovoria, že tu Ježiš cituje Izaiáša, alebo že sa jedná o alúziu. V každom prípade sú použité slová natoľko podobné, že nám dávajú dobrý dôvod veriť, že Ježiš vyberá práve tieto slová, hovoriace opäť o kľúčoch od kráľovstva.

Predtým, ako uvedieme konkrétny citát, pripomeňme si historické súvislosti. Izaiáš bol prorokom počas vlády kráľa Ezechiáša, syna Dávida, ktorý žil v 8. storočí pred Kristom. Dávidov dom, alebo Dávidovo kráľovstvo bolo založené v 11. storočí. Takže máme dynastiu, trvajúcu niekoľko storočí. Ako väčšina kráľovstiev na Strednom Východe, malo aj toto okrem kráľa aj ministrov a týmto ministrom predsedal ministerský predseda. Podobnú štruktúru vidíme aj dnes napríklad vo Veľkej Británii. V tomto príbehu máme takéhoto ministerského predsedu menom Sobna, ktorý sa ale ukázal byť zlým a oportunistickým a tak bol zosadený a na jeho miesto nastúpil spravodlivý a pokorný služobník Eliakim. A Eliakim je ten, ku ktorému sa hovorí v nasledujúcich veršoch (Iz 22, 19-24):

Odstránim ťa z tvojho miesta a zvrhnem ťa z tvojho postavenia. V ten deň zavolám svojho služobníka Eliakima, syna Helkiáša, a oblečiem ho do tvojho rúcha, opášem ho tvojím pásom a dám mu do rúk tvoju moc. I bude otcom obyvateľom Jeruzalema a Júdovmu domu. Dám mu na plece kľúč Dávidovho domu, keď otvorí, nikto nezavrie, a keď zavrie, nikto neotvorí. Osadím ho ako kôl na pevnom mieste, že bude slávnym trónom domu svojho otca. Bude na ňom visieť všetka sláva domu jeho otca: konáre a ratolesti, všetky malé nádoby, od hrnčekov až po krčahy.

Vidíme, že okrem paralely s odovzdávaním kľúčov od kráľovstva, sa tu nachádza aj paralela s mocou otvárať, tak že nikto nezavrie a zatvárať tak, že nikto neotvorí (Petrova moc zväzovať a rozväzovať). Čo týmto všetkým ale chceme povedať? Keď Ježiš vyberá tieto slová, nerobí to spôsobom, ktorý by narušoval, alebo menil ich originálny význam. Práve naopak, je tu plynulý prechod od pôvodného významu k významu novému. A čo to znamená pre situáciu spomínanú v Mt 16?

V prvom rade to znamená, že Ježiš je nový Ezechiáš, On je syn Dávida, On je pravý kráľ Izraela, On sedí na tróne Dávidovom, koniec koncov z Mt 1 vieme, že Ježišova genealógia siaha až po Dávida. Ježiš tu práve utvára štruktúru svojho kráľovstva nie len tým, že menuje svojich dvanástich apoštolov (ministrov), ale aj tým, že vyberá jednu konkrétnu osobu menom Šimon za ministerského predsedu a ktorému podobne ako Ezechiáš Eliakimovi odovzdáva kľúče od kráľovstva.

Táto paralela je veľmi pravdepodobná, pretože dokonale ladí so spôsobom, ako Ježiš používa starozákonné verše a ako Matúš toto používanie zaznamenáva vo svojom evanjeliu. Inými slovami, Ježiš perfektne pozná Starý zákon, ctí si jeho pôvodný význam, z ktorého berie citáty a alúzie a používa tieto originálne texty ako primárny zdroj pre nás, aby sme pochopili význam slov, ktoré sa pôvodne nachádzajú v Starom zákone.

Takže čo vlastne znamenajú tieto kľúče? V prvom rade ukazujú, že dochádza k istému odovzdaniu moci kráľom, svojmu prvému ministrovi. A nie len že dostáva moc otvárať, tak že nikto nezavrie a zatvárať tak, že nikto neotvorí, ale explicitne je povedané, že ho obyvatelia Jeruzalemu majú volať otec.

Pretože v Starom zákone už nie sú žiadne iné verše, ktoré by mohli slúžiť ako základ pre túto alúziu, je táto pasáž pravdepodobne základom, ktorý nám má pomôcť pochopiť význam Ježišových slov Petrovi.

Je v tom však niečo viac, ako len toto a síce dynastické nástupníctvo. Normálne takéto nástupníctvo predpokladáme u kráľov (panovníkov), kedy po ich smrti nastupuje na trón ich potomok, obvykle prvorodený, ale môže byť aj iný, podľa definovaných pravidiel. Izaiáš 22 nám ale pomerne jasne ukazuje, že táto postupnosť sa týkala aj postu prvého ministra.

Prvým dôkazom je fakt, že kľúče sú od Dávidovho domu, pretože ani fakt, že Dávid zomrel pred niekoľkými storočiami nezmenil tento spôsob odovzdávania moci tak pre kráľa (syna Dávida) ako aj pre jeho prvého ministra, ktorý vládne pod ním.

Ďalší dôkaz je v spôsobe, akým prebehlo menovanie Eliakima po odvolaním nehodného Sobna, ktoré bolo automaticky spojené s odovzdaním kľúčov od kráľovstva. Inými slovami, to naznačuje akúsi zaužívanú prax, pri ktorej nástupníctvo nezahŕňa iba kráľa, ale aj jeho prvého ministra.

Ďalší zaujímavý dôkaz máme vo verši 23, ktorý hovorí, že Eliakim bude slávnym trónom v dome svojho otca. Inými slovami, nie len kráľ má slávny trón, ale aj jeho prvý minister. Isto v podriadenom postavení, ale stále vlastný trón.

Hovoríme tu teda v súvislosti s prvým ministrom o úrade, ktorý keď sa uprázdni, musí byť obsadený jeho nástupcom. Tento fakt potvrdzujú aj iné historické pramene, z ktorých vieme, že tento úrad bol v izraelskom kráľovstve do určitej mieri dedičný a teda sa aj na neho vzťahovalo dynastické nástupníctvo.

Máme ale dôvod veriť, že v prvom storočí mohli Ježiš, Matúš a ďalší apoštoli chápať takéto pozadie? Myslím, že existuje niekoľko dobrých dôvodov, napríklad 6 miest v Matúšovom evanjeliu, v ktorých autor jasne rozumie a používa materiál zo starobylého Dávidovho kráľovstva, aby vysvetlil spôsob, akým Kristus zakladá svoje kráľovstvo a priamo sa pri tom odvoláva na túto osobu prvého správcu, alebo iným titulom prvého ministra. (Mt 10,25; 17,25-26; 18,23-34; 21,33-41; 22,1-13; 25,14-30.)

Takže na záver môžeme povedať, že Ježiš tým, že odovzdáva Petrovi kľúče ho menuje do funkcie prvého ministra s tým, že kľúče sú jasným symbolom toho, že vytvára úrad a teda keď Peter zomrie, automaticky sa predpokladá, že nastúpi jeho následník a potom jeho následník a tak ďalej.

A tým sme ukázali Biblický základ viere, že Ježiš vytvoril Petrov úrad, ktorý zahŕňa aj nasledovníkov, známych ako pápeži.

"Biblický podklad pre úrad pápeža" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Cesta k odpadnutí Scotta Hahna (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 21. listopad 2008 @ 14:04:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
Drazí přátelé,


V poslední době lze vypozorovat velký vliv papežství. Podobně je tomu s těmi, kteří se ocitli

v náruči papežství. Proto je důležité, abychom analyzovali cestu odpadnutí Scotta Hahna,

který v poslední době ovlivňuje mnohé. Článek níže uveden, je varováním před odpadnutím,

které útočí na evangelium a jeho biblický základ.



Chci vás tímto požádat o modlitby a postoupení tohoto článku druhým. Je-li to možné, prosím

umístěte tyto informace i na vašich webových stránkách.



v Kristu Ježíši



Richard Bennett



Cesta k odpadnutí Scotta Hahna



Bývalý presbyteriánský pastor, Scott Hahn, je v současnosti nejvíce nabízeným hrdinou

v římskokatolickém světě. Text v tomto článku je opisem jeho příběhu konverze ke

katolicismu: „Příběh konverze Scotta Hahna: Protestantský pastor se stal katolíkem“, jak

vystupuje ve své video nahrávce určené k výuce katolíků, která byla vytvořena v Coming

Home Network.1



Jeho předpoklady



Hahnův postoj ve své první videonahrávce je: „Přišel jsem do římsko-katolické církve, abych

byl s Boží rodinou, a chtěl po mě, abych se o tom sdílel všemi Jeho dětmi.“2 Způsoby na

videonahrávce jsou přirozené a také i vtipné. Odkazy jsou činěny na knihy Bible, ale často

texty a jejich přesné odkazy nejsou nikde citovány. Zatímco Hahn předkládá některé

z rozdílu, co přetrvávaly po staletí mezi biblickými křesťany a římskými katolíky, ukazuje,

jak skrze zkušenosti se odvrátil od autority Bible, a přilnul k standardním argumentům

římskokatolické církve a jejím praktikám ...


POKRACOVANIE: Richard Benett: Cesta k odpadnutí Scotta Hahna


k teme:

Mediální propaganda katolicismu     Římsko Katolicka Církev     Sú rímski katolíci krestania?     Ja som Kresťan, vy ste Rímsky Katolík     Učení katolické církve ve světle Božího slova     Rímsko katolické doktríny a praktiky jsu v protikladu s Biblii !!!     Ruzenec - Nejoblíbenejší uctívání rímskokatolické církve     Je rímskokatolické ucení založeno na biblické pravde?     Richard M. Bennett: Mária, biblická pravda a oficiálna rímskokatolícka tradícia




Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. listopad 2008 @ 16:08:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo.
Děkuji, že ses s námi podělil.



Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Sobota, 22. listopad 2008 @ 01:00:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý výklad, "Hane Solo".

Nejcennější na něm je to, co se často pomíjí: integrita Písma. Ježíš, když mluvil k apoštolům často používal Písmo, tj. dnešní SZ. Mluvil o tom, co znají. Když v této situaci řekl Šimonovi - "a na té skále postavím svou Církev", tak to pro ně taky nebylo úplně nesrozumitelné, protože ať už řekl "ekklesia" nebo spíš "kahal", posluchači věděli, o čem mluví a měli si vzpomenout na "den církve" pod horou Choréb, na smlouvu s Hospodinem, a možná taky na knihu Ester. To jsou klíčová místa pro pochopení toho, o čem mluvil Ježíš, když on mluvil o církvi.

A tady je taky slabina výkladu: starozákonní "církev" nepotřebuje nic podobného ministerskému předsedovi. Taky je to neoprávněná aktualizace, považovat Šebnu a Eljakíma za premiéry. Takový post nejspíš v Izraeli neexistoval. Nejsem hebrejista, kloním se k tradičnímu překladu "správce". Pak jsme ale na místě. Správa je to, co církev je-li postavená na lidech potřebuje. Apoštolové to okamžitě rozpoznali, takže - aniž bychom znali sebemenší instrukci Páně - promptně a bez konfliktů ustanovovali diakony a presbytery. O správě ovšem známe několik Ježíšových naučení a jedno z nich taky je "kdo chce být mezi vámi největší buď vaším služebníkem - čemuž církve jako nerozumí dodnes.

Celkem bez problému akceptuji, co čtu - totiž že Ježíš skutečně mluvil k Šimonovi a o Šimonovi. Všechny ostatní výklady jsou násilné a průhledně protestantské. Tj. - vymyšleny až poté, co bylo třeba negovat existující papežství. Historicky taky chápu, že - chcete-li úřad, ale podle mě službu - Šimona Petra na sebe po staletí vztahovali ti, kdo byli představenými církve na místě, kde je Petr pohřben. Historicky ale taky registruji i chápu, že tento nárok nebyl nikdy v dějinách celou církví uznáván a po reformaci ani nikdy nebude. Hlavní problém je v tomto výkladu totiž otázka - jak přišli papežové na to, že správce klíčů má být na zeměkouli vždy jen jeden. Pro katolíky je toto axiom. Tak jim ho nechme. Já beru na vědomí, že katolíci mají jen jednoho papeže, ale my ne. Respektuji ho, ale naši víru "nespravuje", naši praxi neřídí, a hlavně - nám neslouží.  

Colin



Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 22. listopad 2008 @ 18:19:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak dokážete, že úřad papeže by měl putovat z Šimona Kéfase na kohokoliv jinýho?

A už vůbec nikde není definován způsob, jak by se to mohlo dít.

A kdo byl vlastně první člověk, co sám sebe titulaval papež?



Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 22. listopad 2008 @ 23:07:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mt 10:(24)25 „Učedník není nad učitele ani otrok nad svého pána. Stačí, aby učedník byl jako jeho učitel a otrok jako jeho pán. Jestliže hospodáře nazvali Belzebulem, tím spíše jeho čeleď!“

Mt 17:(24)25-26 Když přišli do Kafarnaum, přistoupili k Petrovi výběrčí dvojdrachem*tj. výběrčí chrámové daně a řekli: „Copak váš Učitel neplatí dvojdrachmu?“ Řekl: „Ale ano.“ Jakmile vešel do domu, Ježíš ho předešel otázkou*ř.: řka: „Co myslíš, Šimone? Od koho vybírají králové země poplatky a daň? Od svých synů, nebo od cizích?“ Když [Petr] řekl: „Od cizích“, pověděl mu Ježíš: „Synové jsou tedy svobodni.

Mt 18:23-34 „Proto je království Nebes podobné*ř.: bylo… připodobněno králi*ř.: člověku, králi; (také v Mt 22,2), který chtěl sprovést svyúčtování se svými otroky. 24sKdyž szačal účtovat, přivedli mu jednoho, skterý mu sdlužil deset tisíc talentů*talent, jednotka váhy, v různých zemích různá, většinou asi 36 kg. Potom peněžní jednotka v hodnotě jednoho talentu stříbra (=6000 drachem). Syrský talent má hodnotu asi 4x menší.. 25sProtože však sneměl sčím zaplatit, rozkázal ho [jeho] pán prodat i se ženou a dětmi i se vším, co má, aby tak splatil svůj dluh. 26[Onen] otrok padl na zem, klaněl se mu a říkal: ‚sMěj se mnou strpělivost, [pane,] a všechno ti vrátím!‘ 27I slitoval se pán onoho otroka, propustil ho a dluh mu odpustil. 28Ale skdyž onen otrok svyšel, nalezl jednoho ze svých spoluotroků, který mu byl dlužen sto denárů*denár, obvyklá denní mzda dělníka; popadl ho a szačal ho sškrtit, říkaje: ‚Zaplať, co [mi] dlužíš!‘ 29Jeho spoluotrok padl [k jeho nohám] a prosil ho: ‚sMěj se mnou strpělivost, a zaplatím ti.‘ 30On však nechtěl, ale šel a uvrhl ho do vězení, dokud nezaplatí dluh. 31sKdyž jeho spoluotroci suviděli, co se přihodilo, velmi se zarmoutili; šli a oznámili svému pánu všechno, co se stalo. 32Tehdy si ho jeho pán zavolal a hřekl mu: ‚Otroku zlý, celý ten dluh jsem ti odpustil, protože jsi mě poprosil. 33Neměl ses také ty smilovat nad svým spoluotrokem, jako jsem se i já smiloval nad tebou?‘ 34A jeho pán se rozhněval a předal ho mučitelům, dokud [mu] nezaplatí celý dluh.

Tuhle pasáž už ani nebudu zvýrazňovat, neboť je jasné, že ani jedna z těchto 3 ze zmíněných 6 míst Písma nemluví o tom, co se nám snaží vnutit autor článku, totiž že - priamo sa pri tom odvoláva na túto osobu prvého správcu, alebo iným titulom prvého ministra.. V těchto oddílech Matoušova evangelia a koneckonců ani na jiném místě Písma žádného prvního správce a už vůbec ne prvního ministra není možné najít. Možná si domyslet, nakreslit anebo vymyslet, ale vidět někoho takového skutečně nelze.

V dalších pasážích se jedná o podobenství o zlých vinařích, svatbě a hřivnách. Ve všech se jedná obecně o služebníky či otroky, přičemž žádný z nich nemá výsadní/přední/první postavení/místo mezi ostatními.

Klíče (dva), o nichž je řeč dále, byly dány Petrovi jednorázově pro otevření dveří evangelia Židům a pohanům. Po použití těchto dvou klíčů k otevření dveří pro Židy a pohany (národy) už nejsou potřeba, neboť tyto dveře jsou a do konce tohoto věku milosti zůstanou otevřené. Takže není potřeba ani žádného nástupce, který by jimi vládl. Tož tak.

willy




Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 23. listopad 2008 @ 03:22:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Elo,

tvrdit o někom, že je apoštol, nebo že má někdo klíče od Nebeského království, pouze na základě veršů z Písma je nedostatečné.

isim



Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 23. listopad 2008 @ 03:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro taková tvrzení, že je někdo apoštol, jsou potřeba důkazy.


isim





Re: Biblický podklad pre úrad pápeža (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Pátek, 21. listopad 2008 @ 19:40:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně dodám že jedni z nejslušnějších lidí co znám jsou dva luteráni (manželé), a dále jeden z slezské církve evangelické. Takové lidi se nebudu stydět kdykoli nazvat bratry a nejen v Kristu!



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy