Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 522 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486430
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Drobná obhajoba katolicismu
Vloženo Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 20:19:52 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal ssns

Prakticky na všech serverech typu Grano Salis zuří, s jistou mírou nadsázky řečeno, líté boje mezi katolíky (a/nebo pravoslavnými) na jedné straně barikády a ostatními křesťany na straně druhé. Nevím, kdo stojí v pozadí Grana, ale smekám klobouk před mírou svobody, která je zde poskytována, protože obvykle je tomu tak, že jedna ze stran je provozovatelem znevýhodněna jakousi cenzurou. Nejsem, nebyl jsem a neplánuju být katolíkem, takže se cítím "oprávněn" zkusit poprosit o drobné zamyšlení zejména bratry a sestry, na jejichž stranu tak nějak konfesně patřím.

Každý z nás dříve či později stane před soudnou stolicí Boží. Tento okamžik, kterému se běžně říká poslední soud, však nebude státnicemi z teologie. Rozhodně nelze od nejvyššího soudce očekávat otázky typu:"Tak jaképak jsou soteriologické aspekty protokristologického verše Gn 3,15?" Přijde vám to samozřejmé? Mně také, protože Písmo opakovaně zdůrazňuje, že spása člověka spočívá v tom, že ústy vyzná Ježíše za svého pána a spasitele (tj. 1. bude mít víru) a že upřímnost tohoto vyznání ponese v jeho životě dobré ovoce (tj. 2. jeho skutky dosvědčí živost jeho víry).

Každý křesťan, tj. ten, kdo splňuje výše uvedené dva body (soudcem však můž být pouze Bůh, resp. Kristus), se snaží studovat Bibli a uplatňovat takto získané poznatky ve svém životě. Jsem bytostně přesvědčen, že nikdo z nás nemá patent na rozum a že tedy naše poznání (výklad Písma) je nutně nedokonalé, neúplné a nezřídka chybné a nepravdivé. Stačí se podívat na tisíce různých denominací, které považují pouze Bibli za základ své víry (sola scriptura). Vzájemně se lišíme i ve zdánlivě podstatných otázkách - např. mezi tzv. evangelikály najdeme ty, kteří věří ve věčné utrpení nespasených v pekle, univerzalisty i ty, kteří věří v tzv. druhou smrt, tedy definitivní zánik nespasených. Někteří věříme v predestinaci, jiní ne. Ani katolická církev není názorový monolit.

Opakovaně se tu katolíkům předhazuje mnohé - mariánská úcta, Petrův primát a jeho přenos na římské biskupy, víra v očistec a transsubstanciaci. Vezměme si jako příklad právě mariánskou úctu. Veškerá úcta, kterou katolíci Marii věnují, má svůj zdroj výhradně v Kristu. Bůh si pro své záměry vybral právě ji. Dostalo se jí veliké nezasloužené milosti. Povšimněme si, že Písmo hovoří stejným duchem jako katolická církev - Marie je označena za "požehnanou nade všechny ženy (Lk 1,42 nn)" jen a jen proto, že je "matkou našeho Pána". A katolická dogmata jsou formulována stejně - Marie např. nevystoupila k Bohu, ale byla pozdvižena (vzata).  Katolíci prosí Marii, aby se za ně u Boha přimlouvala, aby za ně orodovala, modlila se. Věříme-li, že ospravedlnění vírou spočinou u Boha hned po své smrti, pak je Marie jistě živá a žádat ji o modlitbu za nás je stejně správné jako požádat o totéž souseda - podle mě Písmo sděluje, že to má i totožný efekt(např. Mk 3,35). Věříme-li, že zemřelí odpočívají v hrobě (v duchu Kaz. 9,10: "...neboť není díla ani myšlenky ani poznání ani moudrosti v říši mrtvých..."), kde očekávají vzkříšení před soudem božím, pak je žádost o přímluvu (modlitbu) adresovaná Marii zcela bezpředmětná, ale je založena na chybném teologickém předpokladu (výkladu Bible). Kdo má dokonalé a bezchybné poznání pravdy Písma, nechť hodí kamenem.

I kdyby se katolíci ve všech sporných otázkách, na které my nekatolíci poukazujeme (trochu nepřesné vyjádření, protože nekatolíci nemají jednotnou teologii a průnik s katolickou je tudíž různý), pletli, o čemž silně pochybuji, není to z hlediska spásy, která stojí a padá s výše uvedenými dvěma body, nijak podstatné. Je jistě správné a přínosné debatovat s láskou o Písmu a jeho výkladu, ale označovat ty, kteří v Písmu nalézají něco, co tam my nevidíme, např. za modloslužebníky je nesmyslné (nemluvě o nevěstce babylonské, šelmě atp.). Katolická církev reprezentuje jeden z mnoha výkladů Písma, se kterým můžeme nesouhlasit a bratrsky polemizovat, ale který si zaslouží náš respekt a úctu.


"Drobná obhajoba katolicismu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 68 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 06. březen 2009 @ 04:00:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďakujem Bohu, že sa našiel na GS ďalší, jeden z mála, naozaj serióznych a nrmálnych ľudí, ktorý je naozaj kresťansky schopný pozerať na inak zmýšľajúcich a čítajúcich tú tistú Bibliu a rešpektujúcich a vážiacich si aj iné presvedčenie. Dávam klobúk dolu, a teším sa, že sa nenechááš odradiť a budeš zapájať. Vopred vdaka. PánŤa žehnaj.  Elo.




Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. březen 2009 @ 07:37:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výstižně hezky řečeno a s láskou.
Opravdu to tu nebývá tak často.



Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 06. březen 2009 @ 08:56:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--protože Písmo opakovaně zdůrazňuje, že spása člověka spočívá v tom, že ústy vyzná Ježíše za svého pána a spasitele--

definic je více u této je  legrační,že Ježíš ani v NZ nikde neříká,že zrovna toto někoho spasí,naopak bylo řečeno "ne každý kdo mi říká pane...S výše uvedeným tvrzením  přišli až nesvědkové jeho života.
 
Z pohledu ŘKC je nutný křest ,kdo nebyl pokřtěn ten nemohl do nebe např. zemřelí kojenci putovali do předpeklí .Dnes se to řeší s ohledem na minulá tvrzení tak,že u těch kteří tuto možnost ani reálně neměli např. domorodec v Amazonii se předpokládá,že by o křest měli zájem  tudíž mohou být spaseni,jinak řečeno vlk se nažere (předchozí dogmatická tvrzení) a koza zůstane celá ( všichni mají srovnatelné podmínky ke spáse)   




Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 06. březen 2009 @ 19:57:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Ssns,

tvůj pohled zde reprezentuje v podstatě ekumenické smýšlení. To je však Písmům Nové Smlouvy úplně cizí. Tam není žádné pochopení pro bludná učení, kterým ty říkáš "jiný pohled, který je třeba respektovat."

Apoštolé vůči bludným učením a bludným skupinám a proti "jinakosti", nezaujímají vůbec tolerantní postoj a nerespektují je ani náhodou. Naopak - vyzývají, abychom se jich stranili jako rozjídající se rakoviny.

Protože tyto bludy jsou velmi nakažlivé, nejen ty myšlenky, to UČENÍ (bludé), ale zejména (1Tim 4,1) také ten DUCH (ďábelský), který námi proniká, pokud jsme ve společenství s těmito naukami nebo jejich nositeli či zastánci. Proto Písmo vyzývá k naprosté separaci nejen od těch učení, ale i od těch bludařů samotných.

Mít jakékoli obecenství nebo toleranci k bludařům, bludným učením a ďábelským duchům, znamená ztratit obecenství s pravým Bohem a Pánem Ježíšem (2Jan 9). Je to stejné, jako mor. Duchovní mor (Žalm 91,3).

To, co píšeš, Ssns, je velmi líbivé, líbí se to především katolíkům, rekatolizovaným protestantům a ekumenistům z řad protestantů. Vypadá to hezky, mladí a naivní a duchovně idealističtí křesťané na to rádi a snadno naletí, ale ve skutečosti za tím stojí antikrist.

Duch svatý říká vše na rovinu, není diplomat. Určitě nebude změkčovat katolické či protestantké bludy a už vůbec se nebude chovat měkce k proklamovanému zákonictví (křesťanskému judaismu) velkých "lidových" církví.

Proto bibličtí Kristovci budou raději za netolerantní, a zachovají JEDNOTU DUCHA (= jednota především s Duchem svatým a teprve potom navzájem), než aby činili kompromisy s Pravdou v zájmu tzv. "jednoty a lásky", což je charakteristické pro ekumenismus.






Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: jirim (jirim) v Úterý, 10. březen 2009 @ 22:09:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://fuchs.atlasweb.cz/
...po přečtení tvého příspěvku se lehce zamýšlím nad tvou upřímností... :-) ale to je věc tvého svědomí... :-)

(S)vatý je jen jeden a (s)vatí jsme všichni

Já osobně považuji za rouhání nazývat člověka Svatým Otcem a nadřazovat lidské dokumenty Slovu Božímu a vzývat modly (sochy, obrazy, předměty), Mariánský kult... etc. Ať hledám, jak hledám, Ježíšovo poselství a zvláště pak Duchem vedené epištoly a Zjevení hovoří o něčem jiném. Bible je pro mne Písmem Svatým a nikoliv lexikonem kouzel, kterými zdůvodním cokoliv, včetně hromadných vražd, jen aby to bylo posvěceno církví. Naštěstí je náš Pán nejen milosrdný, ale i spravedlivý. Jen je škoda, že z církevních míst je toho rouhání nejvíce - a pokud se zcela oprostím od světa, tak mě nejvíce vadí porušování prvního přikázání (viz. 2. věta tohoto odstavce).

Já beru své umístění v církvi jako determinované a nehodlám ho měnit i když se spoustou věcí ne vždy souhlasím a ve svém věku a se svými životními zkušenostmi vím, že se věci mění pomalu. Důležitější je pro mne Církev Kristova, která je nějak mimo naše člověčí organizační struktury. Tak dávám přednost nazývat věci pravým jménem; nebát se říci, co si o věcech myslím; ale hlavně se snažit svým životem naplňovat to, v co věřím. Bůh nás stvořil jako svobodné lidské bytosti a církve by měly být seskupením lidí v dané lokalitě, kteří věří v Boha (bez ohledu, v jaké organizaci platí členské příspěvky) a kteří naplňují Ježíšovo učení, které je nejstručněji obsaženo v dvouteru (tj. s dovolením výraz pro dvě nejdůležitější přikázání). To je to, co v dnešních církvích postrádám, ale čím se snažím žít třeba i tím, že se s takovými lidmi (bez ohledu na jejich církevní příslušnost) stýkám. Strašně moc to obohacuje o různé úhly pohledu, chutě a barvy...

Když se vyjádřím i k těm věcem posledním, o kterých je v příspěvku také zmínka, tak jsem přesvědčen, že zcela určitě nebudeme posuzováni podle zvládnutí dogmat a našich církevních aktivit. Apoštol Pavel krásně popisuje údy těla Kristova. Nebuďme tedy malicherní...

Osobně si myslím, že by církve neměly být financovány od státu. Kazatelé by měli kázat Boží a ne své slovo; měli by pracovat jako Pavel, nebo žít z darů jako apoštolové; a především by sami měli věřit v Boha (a to vážně myslím vážně) a žít to, co káží... Zcela určitě by to oddělilo zrno od plev.

Respektuji množství denominací, stejně jako množství lidských individualit. Ve všech církvích se shromažďují členové jediné Církve, neboť člověk je tvor společenský, sociální. Otec je jen jeden a toho nikdo neviděl; On poslal Syna, aby jeho krví smyl naše viny, a Syn nám vyprosil Utěšitele, Ducha Pravdy:

Jan, 14. kapitola
10. Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám od sebe, ale Otec, který ve mně přebývá, on dělá ty skutky.
11. Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; alespoň kvůli těm samotným skutkům mi věřte."
12. "Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, skutky, které dělám já, bude dělat i on; a bude dělat větší skutky než tyto, neboť já jdu ke svému Otci.
13. A o cokoli byste poprosili v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu.
14. Budete-li o něco prosit v mém jménu, já to udělám."
15. "Milujete-li mě, zachovávejte má přikázání.
16. A já budu prosit Otce a dá vám jiného Utěšitele, aby s vámi zůstal na věky,
17. toho Ducha pravdy, jehož svět nemůže přijmout, neboť ho nevidí ani ho nezná. Vy ho však znáte, protože přebývá u vás a bude ve vás.
18. Nenechám vás jako sirotky, přijdu k vám.

PS: Omlouvám se za tvrdá slova, ale nemám rád skrytou propagaci sekty, která se nazývá katolickou církví a navíc se považuje za jedinou pravou a spásonosnou, jejíž obřady a formule jejím členům to nebe zaručují...



Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 10. březen 2009 @ 22:33:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
ssns,

je-li katolicizmus hoden obhajoby, ať si ho obhájí ten, kdo ho vymyslel. Bůh to však nebyl a On jej v žádném případě obhajovat nebude. Před Bohem je katolicizmus, ostatně jako každý jiný -izmus, coby lidský výmysl, za nímž stojí satan, naprosto neobhajitelný.

V poslední větě píšeš: Katolická církev reprezentuje jeden z mnoha výkladů Písma, se kterým můžeme nesouhlasit a bratrsky polemizovat, ale který si zaslouží náš respekt a úctu. Vzhledem k tomu, že výklad Písma řkc je většinou nepravdivý a bludný, zaslouží si odsouzení, zavržení a totální odmítnutí, tzn. (kromě jiného) žádný respekt a žádnou úctu.

Jiné je to ovšem s lidmi - tedy s katolíky. Ti jsou pro Pána Ježíše Krista stejně drazí jako jiní věřící lidé, protože za ně zaplatil tutéž cenu - svým životem a svou krví. Tož tak.

willy



Re: Drobná obhajoba katolicismu (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 11. březen 2009 @ 12:19:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolím si jen malou poznámku:

Která církev je katolickou?

Ta římská, nebo pravoslavná, nebo evangelická či bratrská, nebo různá křesťanská společenství? Která z nich je katolickou!

Amisrtep



Stránka vygenerována za: 0.56 sekundy