Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469316
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem
Vloženo Úterý, 21. duben 2009 @ 13:20:32 CEST Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Vážený pane pastore, děkuji Vám za Váš upřímný dopis a hluboce si Vážím Vaší otevřenosti. Samozřejmě respektuji Vaši svobodnou vůli, rozumím Vám a respektuji i názor Vašeho společenství. Mám však pocit, že při popisu eucharistie vycházíte z popisů reformátorů, kteří reagovali na scholastické pojetí, které, zdá se, je z dnešního pohledu anachronismem.

Dovolím si reagovat na častý argument protestantů, že katolická eucharistie je opakováním oběti Pána Ježíše Krista. Katolická církev učí, že Kristova smrt je zároveň Velikonoční obětí, která dovršuje definitivní vykoupení lidí skrze „beránka, který snímá hříchy světa“ (Jan 1,29), a obětí Nové smlouvy, která znovu uvádí člověka do společenství s Bohem tím, že ho s ním smířila prostřednictvím krve „prolité za všechny na odpuštění hříchů“ (Mt 26,28). Kříž je jedinou obětí Krista, který je jediným „prostředníkem mezi Bohem a lidmi“ (1 Tim 2,5).

Eucharistie tudíž není opakováním této jedinečné oběti, ale jejím zpřítomněním. Tato myšlenka v nás vzbuzuje city velkého a vděčného úžasu. Ve velikonoční události a v eucharistii, jež ji během staletí zpřítomňuje, je opravdu nesmírný „prostor“, v němž jsou jako příjemce milosti vykoupení obsaženy celé dějiny. Tento úžas musí vždycky pronikat církev shromážděnou při slavení eucharistie.

Výklad Luterův a dalších velkých reformátorů v sobě implikuje tezi, že by Kristova oběť byla pro katolíky nedostatečná a že by ji bylo nutné opakovat. Možná byste si měl přečíst dokument, který vzešel ze společného dialogu mezi luteránskými a katolickými teology, kde došlo k vyjasnění i soteriologického aspektu této, podle mne spíše do značné míry vykonstruované kontroverze. V dokumentu mezi luterány a katolíky byla dosaženo i shody mezi formulacemi obou táborů, kde spasení je z víry, jejíž ovocem jsou pak skutky.

Ohledně svatých a Panny Marie se opět jedná spíše o nedorozumění. Mám výbornou zkušenost s ekumenickými Akademickými dny. Vztah evangelíků k Panně Marii se v poslední době mění. Nedávná dohoda mezi kardinálem Vlkem a synodním seniorem Smetanou zpracovat ekumenické dějiny je rovněž důkazem zlepšujících se poměrů.

Jsem přesvědčen, že se již nenacházíme na pozicích vzešlých z důsledků třicetileté války, ale že jde o to, abychom se společně snažili naplnit příkaz našeho Pána „aby všichni byli jedno“. To se jistě neobejde bez vzájemné tolerance a snahy o nalezení společné cesty, kterou pro mne právě Ekumenická charta představuje. Chtěl bych v neposlední řadě zdůraznit, že tato charta nepochází z „katolické dílny“, ale vznikla po mnoha diskusích právě mezi protestanty a katolíky.

Chvála Kristu,
Váš KF
celá práce zde: http://www.apologet.cz/?q=articles/category/34-ekumenicke-hnuti/id/211-vecere-pane-vs.-euchariste-muze-zde-nastat-jednota/page/1


"Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 126 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 21. duben 2009 @ 17:00:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......,,Eucharistie tudíž není opakováním této jedinečné oběti, ale jejím zpřítomněním,,....

ak je eucharistia iba sprítomnenie Kristovej obeti, tak prečo má RKC kňažský úrad?...veď kňazi musia prinášať obeť....
akú obeť prinášajú ak je eucharistia iba sprítomnenie?....na sprítomnenie obeti nepotrebujem kňaza, na obetovanie obeti potrebujem kňaza a kňažský úrad....

ak RKC zruší protibiblický kňažský úrad, uverím že eucharistia je iba zprítomnenie, v opačnom prípade je to obeta, rozumej obeť


ivanp



Re: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Středa, 22. duben 2009 @ 08:41:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

  Eucharistia- Pokračovanie slnečneho pohanskeho  obetneho ritualu z pohanskeho Ríma, jen  prezlečeneho do kresťanstva. Je to pošliapanie Kristovej Obete  ,ktoru vykonal raz a navždy.

http://en.sevenload.com/videos/ScqvhvR-Katolicizmus-kriza-viery -otvor v novom okne




Re: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. duben 2009 @ 10:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jako katolík naprosto souhlasím a potvrzuji dosavadní argumentaci Pastýře pod tímto článkem.

S tím Ezechielem a třetím chrámem je to zajímavá inspirace. Nemohlo by se jednat o duchovní dům, o kterém mluví apoštol Petr?

(1. Pet 2,3-5)
pokud jste ovšem okusili, jak laskavý je Pán.
Když přicházíte k němu, k živému kameni, zavrženému lidmi, ale vyvolenému a vzácnému před Bohem,
budujte se i vy jako živé kameny v duchovní dům, svaté kněžstvo k přinášení duchovních obětí vzácných Bohu skrze Ježíše Krista.




Re: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 22. duben 2009 @ 11:34:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nuže,

samozřejmě, že nejsem katolík. Nejsem ani protikatolík. Pokud by ŘKC neusilovala o můj návrat do jejího lůna, ekumenické hnutí by neusilovalo o přijetí úřadu papeže a nepořádaly by se akce, zastírající historické mezníky, nechalo by mne to celkém chladným.

Na co jsem chtěl tímto poukázat? Je zde mnoho diskutujících, kteří vystupují proti katolickým naukám na základě toho, co si přečetli jinde. Obávám se, že se však neseznámili s katolickým učením a jen opakují některé citáty nalezené na internetu. Příkladem byl jeden uživatel, který viděl katolicismus úplně všude a takřka za vším a pak se ze strachu odhlásil z GS. Katolická dogmata jsou staletí stejná, ale mění se slova. Chtěl jsem proto zde diskutujícím, vystupujícím proti katolickému dogmatu ukázat, že nevystačí s adventistickými linky a slovníkem reformátorů 16. století.  Katolická víra má budoucnost a věřím, že skutečně dojde k velkému sblížení. To pro mne není problém. Respektuji římskokatolickou víru. Mám však problém, když se plíživě snaží znovuobsáhnout reformované církve, jejichž představitelé byli z řkc exkomunikováni, upáleni a prokleti za učení, kterým dodnes řkc odpuruje.

Katolicismus ale v mnohém zastává velmi vyvážené učení například o Trojici, má velmi dobře rozpracovanou antropologii. V jeho čele stojí vysoce inteligentní a vzdělaní lidé, kteří, žel, často nemají protějšky mezi protestanty.

Pokud tedy opravdu toužíte znát katolické učení, seznamte se s ním! Seznamte se i s tím, čemu Vaše církve skutečně věří a čemu se vymezují. Hledejte v Písmu! Nedomnívejte se, že vystačíte otřepanými frázemi o „znovu obětování“ atd. Dnes církve v ČR chtějí peníze z restitucí řkc, čímž se na ní stanou minimálně morálně závislými. Rozdíly, ač přetrvají, budou stále zastírány. Boj proti katolicismu ze strany heterodoxního a militantního adventismu je anachronismem a v budoucnu neobstojí.

S pozdravem,

Pastýř




Re: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 22. duben 2009 @ 17:03:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ja len aby reč nestála:
katolicizmus sa sám demaskuje tým, že má kňažský úrad, z čoho vyplýva to, že nanovo prináša na omši obeť...keby omša nebola opakujúca sa obeť už dávno by zrušili kňazov...stačí obyčajná logika: cirkev ktorá obetuje má kňaza, cirkev ktorá neobetuje nemá kňaza...

P.S.
katolíci zrušte kňazov a uverím že eucharistia nie je do bezvedomia nanovo prinášaná obeť, ale iba akési sprítomňovanie.

ivanp



Re: Fiktivní rozhovor o eucharistii mezi katolíkem a evangelíkem (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 24. duben 2009 @ 21:25:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pastýři,

Máš můj obdiv. Naprosto skvělé mystifikace, od první do poslední. Ale i když dávají hodnotné podněty k zamyšlení, já bych se jich z respektu k ostatním diskutérům asi nedopustil….. zdraví BA




Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy